Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 487 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
Ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495356
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Benedikt XVI. se podruhé omluvil Mohamedovi. Proč to dělá?
Vloženo Čtvrtek, 21. září 2006 @ 12:01:42 CEST Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Seraphim

Benedikt XVI. se podruhé omluvil Mohamedovi. Proč to dělá? Je to starý muž poplatný myšlení své doby, tj. doby svého mládí v 60. letech 20. století, kdy se konal 2. Vatikánský koncil (1962-1965). On na něm měl tehdy velmi aktivní spoluúčast a nechce na něj nechat dopustit, navzdory řadě nových faktů o islámu. Tehdy v 60. letech se vymyslely dnes stále dokola katolickými teology opakované teorie dvou tváří islámu.

Aby nemuseli obviňovat islám z násilí a terorismu, vymysleli tehdy nemuslimští západníci a někteří pozápadnělí muslimové termín ISLAMISMUS. Islamismus jako politická a válečnická ideologie nemá podle nich nic společného s náboženstvím islámu. Měly by tak existovat dva islámy. Na jedné straně osvícený, mírumilovný islám, náboženství lásky, snášenlivosti a pokoje vyznávané obrovskou většinou muslimů, kteří si nepřejí nic jiného než pokojně praktikovat své náboženství. Na straně druhé válečnický a fanatický politický islám – islamismus, který s tím prvním nemá vůbec nic společného. Prý pravdivý, dobrý a spravedlivý islám (ve skutečnosti neexistující) je umírněný, zářivě vstřícný a mystický. Prý má velice blízko k judaismu a křesťanství a jeho vysoká spiritualita má četné nemuslimy dovést k obrácení. Je to nehorázdná lež. Ve skutečnosti islamismus je v islámu přítomen jako kuře ve vejci. Nejenže neexistuje dobrý nebo špatný islám, ale ani islám umírněný. Naproti tomu EXISTUJÍ UMÍRNĚNÍ MUSLIMOVÉ, KTEŘÍ PRAKTIKUJÍ ISLÁM POUZE ČÁSTEČNĚ, NEBOŤ KORÁN NEČTOU. Avšak Koránské sůry praví: Proti “Lidem Knihy” - židům a křesťanům “Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Bůh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi.” 9:29 “A říkají židé: ?´Uzajr je syn Boží!? a říkají křesťané: ?Mesiáš je syn Boží!? A taková je řeč, již ústy svými pronášejí, a napodobují tak řeč oněch, kdož před nimi byli nevěřící. Nechť Bůh proti nim bojuje! Do jaké lži to upadli!” 9:30 Proti všem nevěřícím v islám a Aláha “Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných!” 9:123 “Nejhoršími tvory před Bohem jsou ti, kdo byli zatvrzele nevěřící a stále ještě nevěří” 8:55 “A věru ti, kdož jsou nevěřící z vlastníků Písma a z modloslužebníků, přijdou do ohně pekelného a budou v něm nesmrtelní, a to jsou ti nejhorší ze všech stvoření!” 98:6 “Vy, kteří věříte! Neberte si nevěřící za přátele místo věřících!” 4:144, viz. také 60:1 “Vy, kteří věříte! Neberte si jako důvěrníky nikoho kromě lidí z vás!” 3:117 “Bojuj na stezce Boží, vždyť neponeseš břímě jiné než své vlastní! Povzbuzuj věřící a možná že Bůh zadrží nápor nevěřících” 4:84 “…A oni bojují na cestě Boží - zabíjejí a jsou zabíjeni.” 9:111 “Když se setkáte s nevěřícími, stínejte jim hlavy, dokud mezi nimi nezpůsobíte dostatek krveprolití. Pak je spoutejte pevnými okovy. Pak bude čas na omilostnění nebo výkupné.” 47:4 “Proroku, povzbuzuj věřící k boji!” 8:65 “Není vhodné pro proroka aby bral zajatce, dokud nebyla země podmaněna krveprolitím.” 8:67 “A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy!” 9:5 “Ti, kdož uvěřili, bojují na stezce Boží, a ti, kdož neuvěřili, bojují na stezce falešného boha.” 4:76 “Nejsou si rovni ti věřící, kteří zůstali sedět doma - kromě těch, kdož jsou neschopní, s těmi, kdož usilovně bojují na stezce Boží majetkem svým i osobami svými.” 4:95 “A odměnou těch, kdož vedli válku proti Bohu a Jeho poslu a šířili na zemi pohoršení, bude věru to, že budou zabiti anebo ukřižováni či budou jim useknuty jejich pravé ruce a levé nohy anebo budou ze země vyhnáni.” 5:33 “Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď přísný na ně! Útočištěm jejich bude peklo, a jak hnusný je to cíl konečný!” 9:73, viz také 66:9 - stejná sůra “ti, kdož s ním uvěřili, přesto bojovali majetky i osobami svými” 9:88 “Bůh pro ně přichystal zahrady, pod nimiž řeky tekou; v nich budou nesmrtelní” 9:89 Intelektuálové typu „pštros“ společně s islámskými teroristy se však rozhodli každého, kdo se opováží prohlásit, že islám není náboženství lásky, pokoje a snášenlivosti, tvrdě odsoudit. Benedikt XVI. jako spolutvůrce textů 2. Vatikánského koncilu původně věřil v teorii dvou tváří islámu, avšak práce prefekta Kongregace pro nauku víry a současná práce papežská ho vystavila realitě. On ví o řadě vražd křesťanů na islámských územích. Informují ho o tom při pravidelných návštěvách Vatikánu biskupové z těchto zemí. Pravděpodobně proto na universitě v Regensburgu (Řezně) citoval větu křesťanského byzantského císaře o krvežíznivém proroku Mohamedovi. Myslel si, že na univerzitní neutrální půdě akademických svobod mu to bude svobodně dovoleno. Avšak přepočítal se. A tak se zase poslušně tzv. stáhl do ulity. Svými dvěma osobními omluvami – v neděli 17.9.2006 a ve středu 20.9.2006 ukázal svou pravou tvář, tvář obyčejného smrtelníka, který se bojí. Bojí se koncem listopadu 20006 navštívit Turecko, aniž by se předem za to kritizování Mohameda omluvil. Inu, jde mu opravdu o život. Islám je islám, tak jak to dřív než dostal strach četl sám papež Benedikt XVI.: „UKAŽ MI, CO NOVÉHO PŘINESL MOHAMED A NALEZNEŠ TAM POUZE VĚCI ŠPATNÉ A NELIDSKÉ, JAKOU JE JEHO DIREKTIVA ŠÍŘIT MEČEM VÍRU, KTEROU HLÁSAL“ Slovenští katolíci přeložili papežovu větu takto: „Ukáž mi, čo nové priniesol Mohammed a nájdeš iba zlé a nehumánne veci, ako napríklad to, že ti predpísal, aby si vieru, ktorú ti hlásal, šíril mečom.“ Australský katolický biskup zareagoval na ta původní neomluvná slova papeže takto: “Násilná reakce v mnoha částech muslimského světa ospravedlnila jednu z hlavních obav papeže Benedikta”, řekl kardinál Pell v prohlášení. “Ukázali, že pro mnoho islámistů existuje spojení mezi náboženstvím a násilím, že odmítají na kritiku odpovědět racionálními argumenty, ale odpovídají pouze demonstracemi, hrozbami a skutečným násilím”, řekl. … Podobně jako Benedikt XVI. se zachoval před několika lety český Zeman, tehdy premiér. Pravdivě zkritizoval islámské teroristy. Avšak když se sneslo příliš kritiky na jeho hlavu, hned to vzal zpět, že prý to tak nemyslel. Benedikt XVI., ještě původním jménem kardinál Ratzinger, v jedné knize rozhovorů řekl, že když občas zalže do telefonu, tak to nevadí. Řekl doslova, že když nechce s někým mluvit, tak jeho spolupracovníci mají dotyčnému sdělit, že Ratzinger tu právě není. Nyní už ve funkci papežské použil podobnou taktiku, lež. Lež formou omluvy či výmluvy. Avšak otcem lži je ďábel a ten by nám neměl být vzorem. Svatí jsou nám vzorem, nikoli lháři – hříšníci. Proto v tomto konkrétním případě by, Bohu žel, mohla být pravdivou ta podobizna Benedikta XVI., kterou na Grano zaslal nedávno Gojim: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=5541 Podobizna ukazuje Ratzingera – Benedikta XIV. jako člověka dvou tváří – křesťana i nekřesťana. Mohu potvrdit, že Benedikt XVI. mívá někdy velmi dobré přednášky a kázání, avšak jindy ne. Podle informací z literatury a internetu sestavil: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Benedikt XVI. se podruhé omluvil Mohamedovi. Proč to dělá?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Zeptejte se na názory muslima Vladimíra Sáňky, ředitele Islámského centra (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 21. září 2006 @ 16:49:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Islám- je hrozbou?
Zeptejte se na názory muslima Vladimíra Sáňky, ředitele Islámského centra v Praze v on-line rozhovoru. Nyní mu napište otázku na:
http://lidovky.zpravy.cz/odpovedi.asp?t=sanka
Zítra 22. 9. v 10:00 Vám odpoví. Otázky a odpovědi budou na stránce i později, možná i několik dní, pokud je redakce nesmaže. Budou na uvedené stránce nebo na stránce podobné např. http://lidovky.zpravy.cz/?t=SANKA
Zatím zde jsou položeny následující otázky:

OTÁZKA (Jiří Koudela)
Pane Sáňko, mám pro Vás zásadní a základní otázky, které vysvětlují vše. Prosím o odpovědi bez vytáček: Souhlasíte, že za opuštění muslimské víry si člověk zasluhuje smrt? Je Vaším snem vytvoření celosvětového islámského Domu Míru a necháte jeho vznik na Alláhovi a nebo k tomu musí pomoci nedočkaví lidé? Děkuji za upřímnost.
OTÁZKA (Marek Beneš)
Pane Sáňko, nechápu jednu věc. Jakým hrubým způsobem byly překroucena papežova slova. Četl jsem celou přednášku,a když papež citoval tak jasně řekl, že má na toto jiný názor. Každý kdo je inteligentní , tak to pochopí. A proto se ptám, jak to že lidi někde v Kašmíru vůbec protestují, když neví vůbec nic. Proto se ptám, o co muslimům jde? Budou každou tuto věc takto nebezpečně vyhrocovat, stále zapalovat kostely a vraždit? Mají Vaši souvěrci opravdu zájem hnát věci do konfliktu a války. Opravdu je Alí Chameneí z Iránu při smyslech, když žádá, aby papež poklekl před Islámem? Mohou křesťani o totéž zádat tohoto nejvyššího představitele Iránu? Jak si muslimové předstvují dialog? Není to prostě tak, že si pod tím představují konverzi lidí k Islámu? Proč nejsou islámští duchovní schopni tolerovat existenci většinového světa bez Islámu a proč ho musí zmenšovat, když je vše v Alláhových rukách? Není náhodou možné , že Alláh může připustit i zánik islámu, když si může jako všemohoucí dělat co chce?
OTÁZKA (Mgr. Libor Halík PhD.)
Pane Sáňko, Vy věříte, že myšlenka vnucování víry mečem nikdy v islámu nebyla? A co těch více než 250 tisíc mrtvých a více než 2 miliony súdánských uprchlíků od roku 2003? Toto přece způsobily násilné akce islámských milic podporovaných militantní muslimskou vládou v Chartůmu.
OTÁZKA (Jan Kastanek)
Četl jsem, že jsou muslimové alergičtí na historické bádání západních historiků ohledně Proroka Mohameda. Papež se ale historického kontextu v projevu také dotkl. Existuje souvislost mezi tímto a následným muslimským rozhořčením? Nebo se jednalo pouze o ten citát?
OTÁZKA (Karel)
Rád bych jednání muslimů pochopil, můžete mi dát návod, jak na to? Jak si muslimové představují soužití různých komunit a různých vír? Proč se podle vás zlobí, když papež citoval Mohameda?
OTÁZKA (Pavel)
1) Domnívám se, že reakce některých muslimů pouze potvrzují, že to, co papež ani říct nechtěl, je pravda. Váš názor? 2) Nevidím bohužel možnost dialogu - tak velký je rozdíl mezi pojetím člověka a chápáním jeho důstojnosti křesťanstvím a islámem. Navíc - jak vést dialog, když "odpovědí" je vypalování kostelů, vraždy a jiné zločiny. Znovu říkám - bohužel... 3) Jsou správnými muslimy ti, kdo se zmíněných věcí dopouštějí. Prosím o jasnou odpověď "ano" / "ne", protože jiná možnost není.
OTÁZKA (krestan)
Papez (byvaly profesor) na univerzite pronesl krasny a ne trivialni prednasku o vztahu viry a rozumu, a take o odmitani sireni viry nasili. Je jasne, ze naprosta vetsina z tech muslimu, kteri byli tolik videt jak pobihali po ulicich, halekali, spilali, hrozili a palili, nejsou schopni se ani podepsat, natoz si jeho preojev precist, nebo snad dokonce pochopit aspon vzdalene jeho smysl. Jak chcete s takovymi lidmi vest slusny dialog nebo dokonce nejakou narocnejsi diskuzi ? Kde jsou nejake slusne a vzdelane islamske autority, ktere by byly schopny pochopit souvislosti, a ne jen zneuzivat vytrzenych citatu k sireni zasti a nenavisti proti cloveku, kteremu nesahaji ani po kolena jak co do moudrosti a vzdelanosti, tak co to slusnosti a stridmosti ? Druha otazka: Kdy uvime nejake masove muslimske akce, na kterych se nebude nekomu hrozit nebo neco palit, ale na kterych sami muslimove budou protestovat proti zneuzivani jejich viry teroristy, fanatiky a nasiniky vseho druhu ? Jezis prinesl svetu zvest o lasce a odpusteni. Co podle vas prinesl svetu Mohamed ? Dekuji.



Muslimové nepovažují lhaní nemuslimům za nemravné (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 22. září 2006 @ 01:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Účel - islamizace celého světa, světí prostředky - lhaní, kradení, vraždění.

STEJNÉ SLOVO MÁ PRO MUSLIMA ČTOUCÍHO KORÁN JINÝ VÝZNAM, NEŽ PRO ČLOVĚKA, KTERÝ KORÁN NEČETL

Wolfgang Bruno proto napsal následující článek: Islámský slovník pro nevěřící (nemuslimy)

Autor knihy “Dědictví džihádu” Andrew G. Bostom poznamenává, že prezident Bush opakovaně zdůraznil nejvyšší důležitost prosazování svobody na Středním východě. Bostom nicméně poukazuje na to, že hurija, arabsky “SVOBODA”, a unikátní západní koncept svobody “jsou zcela v rozporu”. Hurija - “svoboda” - je, jak to vyjádřil Ibn Arabi (zemřel 1240), obdivovaný súfijský mistr, “dokonalým otroctvím” před vůlí Aláhovou. Bernard Lewis ve své analýze hurijy pro uctívanou Encyklopedii islámu tvrdí, že:
“… není zde stále žádná představa toho, že subjekt má jakékoliv právo podílet se na utváření nebo provádění vlády - politické svobodě nebo občanství ve smyslu, který tvoří základ politického smýšlení Západu”.
Mezitím německo-syrský odborník Bassam Tibi, muslimský reformista, varuje Západ před planými nadějemi v jeho “dialogu” s muslimy. „DIALOG NEPROBÍHÁ DOBŘE KVŮLI DVOUTVÁŘNOSTI VĚTŠINY MUSLIMSKÝCH MLUVČÍCH NA JEDNÉ STRANĚ A DŮVĚŘIVOSTI POZITIVNĚ SMÝŠLEJÍCÍCH IDEALISTŮ NA STRANĚ DRUHÉ.“
Aby zamlžili skutečnosti války proti nemuslimům, muslimové často tvrdí, že “islám znamená MÍR”. Slovo islám samozřejmě pochází ze stejného arabského kořene (slm), jako slovo “salaam”, mír. “Islám” nicméně znamená podřízení se vůli Aláha prostřednictvím jeho božského a věčného zákona, šaríi. Nepřítomnost šaríi je nepřítomností míru. Bassam Tibi vysvětluje:
“Nejprve by obě strany měly jasně přiznat, že ačkoliv mohou používat stejné termíny, ty mohou pro každou stranu znamenat něco jiného. Slovo “mír” například pro muslima znamená rozšíření Dar al-Islam - neboli domu islámu - na celý svět”, vysvětlil Tibi. “To je zcela odlišné od osvíceneckého konceptu míru, který dominuje západnímu myšlení, a který byl rozvinut Immanuelem Kantem”, filosofem z 18. století. “Podobně když muslimové a západní dědici osvícenství mluví o TOLERANCI, mohou mít na mysli různé věci. V islámské terminologii se tento termín vztahuje na toleranci neislámských monoteistů, jako křesťanů, Židů a zoroastriánců, jako druhořadých občanů. Jsou “dhimmi”, chráněnou, nicméně politicky nedospělou, menšinou”. Podle Tibiho SNAHA O KONVERTOVÁNÍ CELÉHO SVĚTA K ISLÁMU JE PEVNOU SOUČÁSTÍ MUSLIMSKÉHO POHLEDU NA SVĚT. Pouze až bude tento úkol dokončen, až se svět stane “Dar al-Islam”, stane se také “Dar al-Salam”, neboli domem míru.
JDE O STRATEGII KLAMÁNÍ NEMUSLIMŮ PŘEKRUCOVÁNÍM SLOV, ABY BYL ZAKRYT SKUTEČNÝ ISLÁMSKÝ PROGRAM, ZATÍMCO MUSLIMOVÉ NEJSOU DOST SILNÍ, aby prosadili svojí vůli posvěcenou islámskými texty. IslamOnline cituje Šejka Atijáha Saqra, bývalého představeného Rady pro fatwy na al-Azharu, jak prohlásil:
“Lhaní je zakázané, pokud není nutností. V tom případě platí princip “nutnost činí nezákonné povoleným. … Některé z těchto přijatelných lží jsou tím, co nazýváme vedlejšími významy, slovy, která nesou dvojí význam. Muslimové mohou použít pozitivní, a ne negativní, význam slova”.
Robert Spencer, který poskytuje příklady ve své knize “Onward Muslim Soldiers”, to potvrzuje:
“Náboženské KLAMÁNÍ NEVĚŘÍCÍCH (tj. NEMUSLIMŮ – KŘESŤANŮ, ŽIDŮ, ATEISTŮ, BUDHISTŮ, HINDUISTŮ, ANIMISTŮ atd.) JE VSKUTKU UČENO SAMOTNÝM KORÁNEM: “Nechť si věřící neberou nevěřící za přátele místo věřících! Kdo tak učiní, nedostane se mu od Boha ničeho, leda v případě, že byste se od nich obávali nějaké hrozby.” (3:28) Jinými slovy, nepřátelte se s nevěřícími kromě případu “že byste se od nich obávali nějaké hrozby”: předstírejte, že jste jejich přátelé, abyste se proti nim mohli posílit. Významný koránský komentátor Ibn Kathir vysvětlil, že tento verš učí, že pokud “věřící, kteří se v nějaké oblasti nebo čase obávají o svojí bezpečnost ze strany nevěřících”, mohou “vnějškově projevovat nevěřícím přátelství, nikdy ale vnitřně”".
Zdá se, že na dhimmi z Evropské unie, kteří nyní prosazují oficiální slovník, který má být používán, když se píše o islámu, to funguje dosti dobře. “DŽIHÁD znamená něco pro mě a pro vás, a znamená něco jiného pro muslima. Džihád je naprosto pozitivním konceptem boje proti zlu v sobě”, řekl představitel EU. Skutečně? Arthur Jeffery, píšící více než šedesát let, prohlásil takový pokus o přepsání krvavé reality džihádu za “naprostou faleš”:
“… ranné arabské zdroje zcela jasně a bez obalu popisují expedice jako vojenské výpravy, a nikomu by tenkrát ani nepřišlo na mysl, aby je vykládali jako něco jiného …”

Ozbrojený džihád není věcí minulosti. Pozorovatelé zkoumající současné egyptské učebnice poznamenávají, že “KONCEPT DŽIHÁDU JE V EGYPTSKÝCH ŠKOLNÍCH OSNOVÁCH VYKLÁDÁN TAKŘKA VÝHRADNĚ JAKO VOJENSKÉ ÚSILÍ“. Muslimský učenec Majid Khaduri, jehož pojednání o džihádu z roku 1955 zůstává jednou z nejvíce respektovaných analýz tohoto konceptu, shrnul koncensus takto:
“Bylo zaznamenáno, že prorok Mohamed prohlásil, ‘někteří z mých lidí budou pokračovat ve vítězném boji za pravdu, dokud poslední z nich nebude bojovat s *****m’. Dokud nebude dosaženo tohoto okamžiku, džihád v té či oné formě zůstane trvalou poviností celé muslimské komunity. Existence celého Dar al-Harb je podle islámského právního řádu postavena mimo zákon. Dar al-Islam je trvale pod poviností džihádu, dokud neustane existence Dar al-Harb … Univerzalita islámu je ve své všeobsahující víře uvalena na věřící jako pokračující proces války, psychologické a politické, pokud ne striktně vojenské”.
Pozorovatelé poznamenávají o egyptských učebnicích: “Mír je obecně v egyptských učebnicích vyzdvihován jako lidská i islámská hodnota. Je prohlašován za cíl Egypta. Když je ale prozkoumán více do hloubky, ukáže se, že jde o podmíněnou hodnotu, jak na politické, tak i na náboženské úrovni. Na politické úrovni závisí mír na vzájemnosti s nepřítelem, která je interpretována jako přijetí požadavků Arabů. Na náboženské úrovni závisí mír na zájmech muslimů v každé dané chvíli. Pokud jsou muslimové silnější, než nepřítel, mír může být podle práva odmítnut. Význam míru samotného - jak je prezentován egyptským studentům - nevylučuje válku, a v několika případech je ve jménu míru obhajována válka”.
V roce 2006 írácký duchovní Ajatoláh Amhad Husejní al-Baghdádí vysvětlil, že z pohledu islámského práva jsou dva druhy džihádu: Nejen obranná válka v případě, kdy někdo muslimy napadne v jejich vlastních zemích, ale také “džihád iniciovaný muslimy, který znamená napadání světa s cílem šířit v něm zprávu, že “není žádný bůh kromě Aláha a Mohamed je jeho prorokem”. Jinými slovy: konečným cílem džihádu není pouze udržovat islám doma, ale šířit ho po světě, když jsou muslimové v pozici, kdy tak mohou činit: “Pokud se objeví objektivní i osobní podmínky, jsou k dispozici vojáci, zbraně a peníze - i když to znamená použití biologických, chemických a bakteriálních zbraní - dobudeme svět, takže zpráva ‘Není žádného boha kromě Aláha, a Mohamed je jeho prorokem’ bude vítězně znít nad Moskvou, Washingtonem a Paříží”.
Současní muslimští teologové jako Jusuf al-Qaradáví, “duchovní” vůdce Muslimského bratrstva a populární televizní osobnost al-Džazíry, oslavovaný některými na Západě jako umírněný hlas, schvaluje bombové útoky proti izraelským občanům za použití kritérií džihádu, které jsou zcela v souladu s těmi, která používali klasičtí právníci. Argumentuje, ŽE V MODERNÍ VÁLCE NEJSOU ŽÁDNÍ CIVILISTÉ, protože všechny sektory společnosti jsou nápomocné, když je země nějakým způsobem v konfrontaci s muslimy. Což také znamená, ŽE VŠICHNI NEMUSLIMŠTÍ OBČANÉ SE STÁVAJÍ LEGITIMNÍMI CÍLI ISLÁMSKÝCH ÚTOKŮ. Qaradáví říká:
“Islámským právem bylo určeno, že krev a majetek lidí z Dar al-Harb nejsou chráněné … v moderní válce je celá společnost se všemi svými třídami a etnickými skupinami mobilizována k podílu na válce, k podpoře jejího pokračování a k poskytování materiální a lidské pomoci, která je potřebná k zajištění vítězství státu bojujícího proti svým nepřátelům”.
Je třeba říct, že tento způsob uvažování může být snadno použit islámskými skupinami k obhajově teroristických útoků jako byl ten na Světové obchodní centrum V NEW YORKU. V JEJICH OČÍCH NEZABILI NEVINNÉ CIVILISTY, PROTOŽE V USA ŽÁDNÍ NEVINNÍ CIVILISTÉ NEJSOU. To je třeba si připomínat, když posloucháte “umírněné” muslimské vůdce, když se usmívají a prohlašují, že islám je striktně proti zabíjení nevinných civilistů. Pochopitelně jsou i takoví muslimové, kteří budou argumentovat, že všichni nemuslimové, přinejmenším ti, kteří někdy zaslechli poselství islámu a přesto nekonvertovali, jsou vinni vzpourou proti Aláhovi a proto legitimním cílem.
Tajné vyšetřování zaznamenalo, jak vůdci radikálních islámských skupin ve Spojeném království podněcují mladé britské muslimy, aby se stali teroristy. Jeden z jejich vůdců prohlásil, že je povinností muslimů “plnit srdce nemuslimů hrůzou” a dodal: “Jsem terorista. Jako muslim jsem samozřejmě terorista”. Ve veřejných rozhovorech stejný muž vysvětloval, že ve skutečnosti mluvil o nevinných jako pouze o muslimech: “Ano, odsuzuji zabíjení nevinných lidí, ne ale nevěřících”.
Skupina amerických islámských vůdců vydala fatwu, neboli islámské náboženské rozhodnutí, proti “terorismu a extrémismu”. Organizace nazývaná Rada severní Ameriky pro náboženská rozhodnutí vydala fatwu a Rada pro americko-islámské vztahy (CAIR) zorganizoval tiskovou konferenci, na které prohlásil, že fatwu přijalo několik velkých amerických muslimských skupin. Podle odborníka na terorismus Stevena Emersona je nicméně tato fatwa podvodem: “Neodsuzuje a dokonce ani nepřiznává existenci kultury islámského džihádu, která proniká mešitami a skupinami mladých muslimů po celém světě. Nevzdává se džihádu samotného a ani nepřiznává, že je používán k ospravedlnění islámských teroristických činů”.
Po teroristických útocích z Londýna, které provedli muslimové, Rada pro veřejné muslimské záležitosti prohlásila, že “islám považuje použití terorismu k jakémukoliv účelu za nepřijatelné”. Je zde jen jediný problém: není to pravda. MOHAMED SÁM ŘEKL, “DOSÁHL JSEM VÍTĚZSTVÍ TEROREM (vrženým do srdcí nepřítele)” (Buchari, 4:52:220). Korán také opakovaně vyzývá k používání této taktiky, jako ve verši 8:12: “A hle, Pán tvůj vnukl andělům: „Jsem s vámi, podpořte tedy ty, kdož uvěřili! Já vrhnu do srdcí těch, kdož nevěří, hrůzu a vy bijte je po šíjích a bijte je po všech prstech!“”.
Andrew Bostom, který studoval historii džihádu na třech kontinentech po více než tisíc let, říká, že “terorismus byl často předehrou k dobývání”. TERORISMUS JE PSYCHOLOGICKOU VÁLKOU, KTERÁ MÁ V NEMUSLIMECH VYVOLAT STRACH Z MUSLIMŮ, OSLABIT JEJICH ODPOR A ZABRÁNIT JIM V USKUTEČNĚNÍ SKUTEČNÉ OBRANY AŽ DO DOBY, KDY MUSLIMOVÉ POZDĚJI POVEDOU OPRAVDOVOU VÁLKU S CÍLEM KOLONIZOVAT A PODŘÍDIT SI JE. Fyzické útoky jako teroristické útoky v Madridu nebo v Londýně, ale také obrovská zuřivost kvůli nevinným karikaturám Mohameda v dánském listu Jyllands-Posten, by měly být viděny v tomto světle.
Podle odborníka Bassama Tibiho “je ve svém jádru islám náboženskou misí pro celé lidstvo. Muslimové mají náboženskou povinnost šířit islámskou víru po světě. ‘A vyslali jsme tě k lidem všem’ (34:28). Pokud se nemuslimové podřídí konverzi nebo podřízením, může být tato výzva (dawa) prosazována mírumilovně. Pokud ne, MUSLIMOVÉ MAJÍ POVINNOST VÉST PROTI NIM VÁLKU. V ISLÁMU MÍR VYŽADUJE, ABY SE NEMUSLIMOVÉ PODŘÍDILI VÝZVĚ ISLÁMU, BUĎTO KONVERZÍ, NEBO PŘIJETÍM POSTAVENÍ NÁBOŽENSKÉ MENŠINY (DHIMMI) A PLACENÍM DANĚ Z HLAVY, DŽIZJI”.
V rozhovoru pro Wall Street Journal Hassam El-Masalmeh z palestinské džihádistické organizace Hamas potvrdil plán organizace na znovuzavedení ponižující džizji pro nemuslimy podřízené džihádem. Arabský lexikograf po pečlivé analýze termínu prohlásil: “Daň je vybírána od nemuslimů muslimskou vládou, čímž oni stvrzují dohodu, která jim zajišťuje ochranu, jako kdyby šlo o náhradu za to, že nebudou zabiti”.
Toto podřízení nemuslimů náboženskému apartheidu a druhořadé občanství v jejich vlastních zemích je součástí šaríi, islámského práva. A tato volba je dostupná pouze křesťanům a Židům, nikoliv hinduistům, buddhistům a dalším, kteří si můžou zvolit pouze mezi přijetím islámu nebo smrtí. Muslimové se cítí “utiskováni”, když nemohou na Západě plně praktikovat své náboženské zákony. Protože tyto zákony ale nakonec požadují podřízení nemuslimů, “svoboda náboženství” pro muslimy v zásadě znamená svobodu učinit druhé nesvobodnými.
Podle Tibiho, “světového míru, poslední fáze dawy (výzvy k přijetí islámu), je dosaženo pouze konverzí nebo podřízením celého lidstva islámu … Muslimové věří, že šíření islámu válkou není agresí, ale naplňováním islámských nařízení šířit islám jako cestu k míru. Uchylování se k síle jako způsobu šíření islámu není válka (harb), toto slovo je používáno pouze k používání síly nemuslimy. Islámské války nejsou hurub, ale futuhat, akty “otevírání” světa islámu a projevem islámského džihádu. Vztahy mezi DAR AL-ISLAM, DOMEM MÍRU, A DAR AL-HARB, SVĚTEM NEVĚŘÍCÍCH, se nicméně podle Koránu a autoritativních komentářů islámských právníků neodehrávají ve stavu války. NEVĚŘÍCÍ (NEMUSLIMOVÉ), KTEŘÍ STOJÍ V CESTĚ, JSOU PŘEKÁŽKOU DAWY, A JSOU VINÍKY VÁLKY, PROTOŽE POKUD BY SE PODŘÍDILI, DAWA BY MOHLA BÝT PROVÁDĚNA MÍRUMILOVNĚ. Jinými slovy, ti, kteří odporují islámu, vyvolávají války a jsou za ně zodpovědní. POUZE TEHDY, KDYŽ JSOU MUSLIMOVÉ SLABÍ, JE POVOLENO “DOČASNÉ PŘÍMĚŘÍ” (HUDNA, islámští právníci se liší v definici “dočasnosti”)”.
Tato slova se odráží v myšlenkách mnoha dnešních islámských skupin. “Bush říká, že chceme zotročit lidi a potlačovat jejich svobodu projevu”, říká Abu Abduláh, vysoce postavený člen Hizb ut-Tahrir, Strany osvobození. “My ale chceme osvobodit všechny lidi z otroctví člověka a učinit je otroky Aláha”. “ISLÁM UKLÁDÁ MUSLIMŮM BÝT U MOCI, aby mohli zastrašovat - neřekl bych terorizovat - nepřátele islámu”, řekl Abu Mohamed, aktivista Hizb ut-Tahrir. “A když po veškeré diskusi a vyjednávání stále odmítají, pak je poslední volbou šíření ducha a vlády islámu džihád”, řekl s úsměvem. “To je činěno v zájmu všech lidí, aby byli vyvedeni z temnoty do světla”.
V učebnicích, které se v roce 2006 používají v Saudské Arábii, se uvádí, že “džihád na stezce boží - který sestává z boje proti nevíře, útisku, nepravedlnosti a těm, kteří je provádějí - je završením islámu. Toto náboženství povstalo okolo džihádu a džihádem byla jeho vlajka pozvednuta. Jde o nejvznešenější činy, které člověka přivádějí blíže k bohu”.
Všimněte si, jak jsou slova “nevíra, útisk a nespravedlnost” používána jako synonyma. OMLOUVAČI ISLÁMU NA ZÁPADĚ NEUSTÁLE OPAKUJÍ MANTRU “DŽIHÁD NENÍ BOJEM PROTI NEMUSLIMŮM, ALE BOJEM PROTI TYRANII A NESPRAVEDLNOSTI”. Znovu je zde problém, že v muslimských očích není mezi těmito různými termíny takový rozdíl. Když muslimové na Západě musejí stejně jako rodilí nevěřící žít podle stejných sekulárních zákonů a podle nikoliv šaríi, jde o “útisk”, a “nespravedlost” nakonec označuje všechny společnosti, které nejsou poslušně podřízeny Aláhově vůli. “NESPRAVEDLNOST” TAK MŮŽE BÝT POUŽITA K OZNAČENÍ VŠECH NEISLÁMSKÝCH SYSTÉMŮ, například západní demokracie.
Saudský zástupce ministra pro náboženství Abd Al-Rahman Al-Matroudi v rozhovoru pro saudskou televizi v roce 2005 prohlásil, že “DEFINICE TERORISMU, KTERÁ SE NÁS TÝKÁ, JE, ŽE JDE O JAKÝKOLIV AKT NEBO PROHLÁŠENÍ, KTERÉ JSOU V ROZPORU S KORÁNEM NEBO SUNNOU, ať už v myšlence nebo v činu”. Také řekl, že muslimové by měli “prosazovat svojí kulturu”, a že MÍRUMILOVNÉ ZPŮSOBY BY MĚLY BÝT POUŽÍVÁNY POUZE TEHDY, KDYŽ NEBUDOU DOSTATEČNĚ SILNÍ: “Pokud jste dost silní na to, abyste se ubránili, musíte tak učinit … Otázka: a prosazovat vaší kulturu … Al-Matroudi: Ano, a prosazovat vaší kulturu. Otázka: Skvělé. Al-Matroudi: A když nemáte tolik síly, měli byste dělat všechno, co můžete, abyste dostali to, co chcete, mírovými a diplomatickými způsoby”.
Agrese je něco, co dělají pouze nevěřící. Křižáci byli krátkou a ojedinělou epizodou evropské historie, zatímco džihád byl trvalým rysem islámského světa po více než 1300 let, je ukotven v Koránu a v islámských kanonických textech. Přesto muslimové chtějí, aby se Evropané za křížové výpravy omluvili, ačkoliv byly, jak Bernard Lewis a další poukázali, opožděnou a obrannou reakcí na staletí islámské agrese. To proto, jak ukázal Tibi, že KDYŽ MUSLIMOVÉ ZAÚTOČÍ NA NEMUSLIMY, NENÍ TO VNÍMÁNO JAKO VÁLKA. Právě naopak, je to vnímáno jako agrese, když nemuslimové vzdorují islamizaci ve vlastních zemích a tak “staví překážky do cesty” šíření islámu. Odporují vůli Aláha. Protože jedině podřízení se islámu může přinést mír, MUSLIMOVÉ SAMI SI MYSLÍ, ŽE “ŠÍŘÍ MÍR”, KDYŽ PŘEPADAJÍ, MRZAČÍ A ZABÍJEJÍ OD EVROPY AŽ PO STŘEDNÍ ASII.
Podle Jusufa al-Qaradávího byla muslimská komunita “vystavena hrozivé invazi a agresivním útokům, z nichž jeden byl misionářskou invazí, jejímž cílem bylo vykořenit muslimskou komunitu jako takovou”. Proto POVAŽUJE SLOVNÍ NENÁSILNÉ POKUSY O KONVERZI MUSLIMŮ K JINÝM NÁBOŽENSTVÍM ZA FORMU AGRESE. To je také důvodem, proč země jako Alžírsko prosadily zákony, které zakazují přijímání jiného náboženství než islámu. Qaradáví také zřejmě podporuje tradiční islámský postoj, že TI, KTEŘÍ OPUSTÍ ISLÁM, BY MĚLI BÝT POPRAVENI. Zajímavé je, že muslimové v zemích nevěřících považují za akt agrese, když se jim nedaří konvertovat nemuslimy.
Jak jsem uvedl v předchozích pojednáních, DŽIHÁD JE, JEDNODUŠE ŘEČENO, COKOLIV JE PODNIKÁNO KVŮLI ŠÍŘENÍ ISLÁMU, MÍRUMILOVNĚ ČI NE. Což znamená, že džihád je vždy přítomen, i když násilí může být dočasně nepřítomno, protože muslimové jsou na použití síly příliš slabí. Na druhou stranu, “AGRESE” JE COKOLIV DĚLAJÍ NEMUSLIMOVÉ, ABY STAVĚLI PŘEKÁŽKY POSTUPU ISLÁMU, NENÁSILNĚ ČI NE.
Na základě těchto informací bychom mohli navrhnout slovník, který vysvětluje, co si mnoho muslimů doopravdy myslí, když používají různé termíny, které zápaďané a nevěřící chápou odlišně:
Mír:
“Mír” v islámu znamená podřízení se vůli Aláha prostřednictvím božského a věčného zákona, šaríe, a rozšíření Dar al-Islam - neboli domu islámu - na celý svět. NEPŘÍTOMNOST ŠARÍE JE NEPŘÍTOMNOSTÍ MÍRU. Protože je vůlí Aláhovou, že islám bude vládnout celé planetě, vstupování do nemuslimských zemí za účelem podřizování jejich populace a ničení jejich zkorumpované nevěřící kultury, není muslimy viděno jako “vedení války”, ale jako šíření míru.
Svoboda:
Hurija, svoboda, znamená osvobození všech lidí z otroctví lidských zákonů a jejich podřízení vůli Aláhově a jeho zákonů v dokonalém otroctví.
Náboženská svoboda:
Podřízení nemuslimů náboženskému apartheidu a druhořadé občanství v jejich vlastních zemích pod islámským právem. Tato volba je dostupná pouze křesťanům a Židům, nikoliv hinduistům, buddhistům a dalším, kteří mají pouze možnost přijmout islám nebo zemřít. Muslimové musejí dodržovat šaríu. Protože tyto zákony požadují podřízení nemuslimů, “svoboda vyznání” znamená pro muslimy v zásadě svobodu učinit ostatní nesvobodnými.
Džihád:
„Mírumilovná“ vnitřní snaha, která na indickém subkontinentu zabila až 80 miliónů lidí a v průběhu 1350 let zotročila a zabila desítky miliónů dalších na třech kontinentech. Může být násilný, ale pouze k „obranným“ účelům, jako když si muslimové bránili svůj postup z Arabského poloostrova k hranicím Číny a cestou ničili místní kultury.
Agrese:
KDYŽ NEMUSLIMOVÉ DĚLAJÍ COKOLIV NA ZÁCHRANU SVOJÍ KULTURY A ODPORUJÍ ISLAMIZACI SVÝCH ZEMÍ. I když je “agrese” nenásilná, jako v případě otištění karikatur kritických k islámu, na tuto netolerovatelnou urážku islámské nadřazenosti na zemi může být muslimy odpovězeno násilím. Protože odmítání podřídit se šaríí je vzpourou proti Aláhovi, na samotnou existenci nemuslimských komunit lze pohlížet jako na akt agrese.
Tento článek byl publikován Tuesday, August 29th, 2006 v 0:27
http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2006/08/29/islamsky-slovnik-pro-neverici/

Diskutující Mirek říkal 29.8.2006:
JE NEUVĚŘITELNÉ, ŽE I PŘES TYTO SKUTEČNOSTI NENÍ ISLÁM V DEMOKRATICKÝCH ZEMÍCH ZAKÁZÁN jako zhoubná ideologie. Jsem si jist, že neofašisté jsou proti islamistům jen slabý odvar a islamismus je mnohem horší než nacismus.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy