Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464916
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho
Vloženo Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 12:58:37 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal agur

Díval jsem se na odkaz Jakobinovy inspirace: http://home.comcast.net/~neirr/s7-aber2.html  Volným překladem a doplněním několika osobních zkušeností si vysloužila označení tendenční, zahořklá, "hanící Jeho Ducha".
Může za to, co se děje nebo neděje v našich církvích autor toho anglického článku, se kterým pracovala?
Určitě ne! Asi je někde něco špatně.
Dobrý strom nemůže dávat špatné ovoce.

Někdo ochutnal a řekl si - špatný strom. Jiný mu říká - strom je dobrý, jen tenhle kus ovoce je špatný. Nebo strom je dobrý a ty jsi špatný, když ti ovoce nechutná a říkáš, že je špatné. Jiným chutná.
Když chutná, tak ať jedí. Proč ovšem neříct, že na tom dobrém stromu je i ovoce, co dobré není? No protože dle Ježíšova výroku bychom ho museli označit za špatný. A tak říkáme strom (učení, system) je dobrý, ovoce (lidé) je někdy holt i špatné.

Mám rád duchovní dary - charismata. Modlím se v jazyku, prorokuji, vzkládám ruce na nemocné, vymítám démony.
To, co Jakobin přeložila: překrucování písma, manipulativní vedení, separaci/izolaci členů, duchovní elitářství, uniformitu, nemožnost nesouhlasit bez úrazu, traumatizovat někomu odchod, mystičnost - nemám rád a nesnáším to.
Jakobin to označuje jako terminus technicus „ Charismatismus“, protože to, co je v originálním anglickém článku označeno za aberační, jí tak moc připomnělo to, co tak důvěrně zná ze svého charismatického sboru.
A hle, ti, co uznávají charismata, se začnou ozývat, že u nich je to přece jinak. V horším případě jako jirikrupa to rovnou začnou popírat a označovat za nesmysly, či hanění Ducha. Zvážili jste vůbec možnost, že jestli je to pravda, tak to možná je hanění ducha, ale nikoliv Svatého? Ty věci popsané v tom článku jsou prostě vždy špatně, ať se vyskytnou kdekoliv. Jediné co můžeme, je se od nich distancovat. Myslím distancovat se od aberačních úletů ne od darů Ducha svatého - charismat.
Možná by stačilo změnit termín a to, co bylo v článku, co Jakobin přeložila nenazývat charismatismem, ale aberačním. Pak bude velká legrace, až se jirikrupa ozve, i když ho nikdo nenapadá, že on a další, přece nejsou aberační společenství.
Čtu Grano již několik let. Když přišel Jirka Krupa, myslel jsem, že se mi to zdá. Teď si říkám, že je dobře, že je tady a že píše, protože, potom takových lidí, co do způsobu myšlení jemu podobných, bude méně.
Když totiž sleduji články a disputace mezi ním a jeho oponenty, připadá mi evidentní, že on ani jeho oponenti neudělají žádný krok v myšlení žádným směrem. To ostatně platí u všech vyhraněných diskutérů. Ale pro ty, co to sledují, je to důležitý ukazatel kudy jít a kudy nejít.
A tak fajn hádejme se, hádejme a zatím aberační skupiny (je jedno jak se jmenují) budou vyrábět svůj produkt (nést dobré ovoce) ale také odpad (nést špatné ovoce). Odpad pak z našich hádek uvidí, že není ani první ani poslední.
A ten, jenž nalomenou třtinu nedolomí se o o ten odpad zajímá více než ony aberační skupiny a jelikož nepohrdá zkroušeným duchem, tak jim pomůže. Agúr


"Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 21:00:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč ovšem neříct, že na tom dobrém stromu je i ovoce, co dobré není? No protože dle Ježíšova výroku bychom ho museli označit za špatný

Ano, to zní logicky, takže když budu mít strom, na kterém mi roste chutné a dobré ovoce, ale pět procent ovoce mi oklovou špačci (takže už nebude dobré) a dvě procenta ovoce mi obsadí červi (takže už nebude dobré), takže přes to, že 93% ovoce bude dobré, tak přesto je strom špatný? Kvůli 7% které byli pokaženy vnějšími zdroji?




Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 22:24:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám na zahradě vrtuli. Třešňovou. Je to malý hmyz, který mi každoročně - potvora - vzlétne a naklade vajíčka do třešní. Je pilná a důsledná - potvora - a do každé třešně, co jich jen na stromě je, jedno vajíčko. Jedno vajíčko implikuje jednu larvu a ta zase nepoživatelnou třešničku. Jednu výhodu mi vrtule dává - potvora - neboť při systematickém kladení postupuje od vrcholku stromu dolů, já pak při česání třešní strategicky od nejdolejších větví nahoru. Obvykle se někde uprostřed sejdeme - a zbytek ovoce je nepoužitelný.

Kromě toho se mi do třešně každoročně pouštějí mšice, a obsazují listy na konečcích větví. A tam votravujou, mrchy. A špiněj třešničky, které na těch koncích rostou.

Přesto je má hedlfingenská chrupka výborný strom!

Tak nějak mi to připomíná duchovní dílo v církvi.

Ale abychom agúra nezamluvili: myslím, že v tom podstatném přináší důležité poselství.

Viktor Hojka se taky distancoval. A hned byl u bezectných lidí za lháře a podvodníka. Ale jasně "vyhrál", protože nezávodil, zachoval si věcný postoj a Boží pokoj. Útočníkům zbylo jen skřípění zubů - o pláči pochybuji.

A proto si myslím, že i když to vypadá, že to prakticky nefunguje, je to správný postoj: zlé jednání je zlé jednání, ať se ho dopouští charismatik nebo kdokoli jiný. Žádný "charismatismus". Aberace (úchylka).

Olin



Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:02:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drazí a milovaní bratři a sestry,

zanechte klábosení o svých zahrádkářských zkušenostech a navraťte se ke Slovu Páně které je jako meč na obě strany ostrý.

Podobenství nebo příměr našeho drahého Pána Ježíše Krista o stromu má své souvislosti a je třeba jej vnímat v celém kontextu:

Matouš 7:15  Pilně se pak varujte falešných proroků, kteříž přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci hltaví.
16  Po ovocích jejich poznáte je. Zdaliž sbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí fíky?
17  Takť každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce nese.
18  Nemůžeť dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého vydávati.
19  Všeliký strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá.
20  A tak tedy po ovocích jejich poznáte je.
21  Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
22  Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?
23  A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.


V ekumenickém překladu je to podobné:

Matouš 7:15  Střezte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci.
16  Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky?
17  Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce.
18  Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.
19  Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
20  A tak je poznáte po jejich ovoci.
21  Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
22  Mnozí mi řeknou v onen den: `Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?´
23  A tehdy já prohlásím: `Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.´


Ano, je to ten citát, který zde některým tak nelibě zní. Nechápu proč, vždyť je to Slovo Boží.

Jestli jste to Slovo četli poctivě a pozorně, pak je jasné, že Pán nemíní stromem církev nebo dokonce nějaké učení, ale jednotlivce, člověka konkrétního, který je falešným nebo chcete-li lživým prorokem a který se svými druhy proniká do Božího Ovčince v rouše beránčím, přičemž je uvnitř vlkem hltavým. A náš Pán nám dává radu, jak poznáme, zda je ten který člověk opravdu lživým či falešným prorokem. Podle jeho ovoce. Je-li jeho ovoce špatné, pak je ten člověk (strom) zlý. Nemůže to být naopak. Pán nemluví o několika procentech špatného ovoce, dokonce ani o příčinách působících zhoršení kvality zvenku, říká jasně: je-li jeho ovoce špatné, je to falešný a lživý prorok.

Toto je velice snadné aplikovat i v dnešní postmoderní době na vůdce různých sborů, církví, hnutí, organizací atd..

Rozeznáme-li takové falešné a lživé proroky podle jejich zlého ovoce, pak nepřijímejme ani jejich učení, byť by vypadalo, že je vázané v kůži Beránka. Náš Pán je nezná a nikdy je neznal. Mohou v Jeho jménu prorokovat, vymítat zlé duchy a démony a činit mocné divy. Mohou nám i tvrdit, že mají jen pár procent zlého ovoce, to ostatní vypadá velmi dobře. Nevěřte jim.

Matouš 3:10  Sekera je už na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.




Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Takže zaměníme pojem "úchylka" (jestli to znamená to aberační, jak napsal Olin) za pojem charismatismus, ale je to Ok.


Nepopírám věci, které se mohli stát. Za hanění Ducha označuji třeba výrok,že v "Ac a charismatických církvích nejedná Duch Svatý".

Čili lžeš o mně. Jakobínky článek označuji za nesmyslný nikoli pro ony problémy, které nějaké procento sborů má, ale za jejich sepjetí a spojení s charismatismem jaksi paušálně a generalizačně.

Říkáš, že čteš již dlouho, doporučuji číst přesně.

A logika některých bodů u jakobínky je prostě špatná právě v tom generalizačním vztažení, by´t by tu a tam mohla mít pravdu. Je to pomluva charismatismu.

Kdybych o tom slyšel poprvé, či byl otec dítěte, které mi řekne, že jde do "charismatické cíkve" a přečetl bych si ten článek, (a nevěděl, že je to jinak) tak bych tam to dítě nepustil (byl-li bych třeba nevěřící nebo prostě se neuměl doptávat Boha)

Je to vlastně "pomluva" , a nebo pravda. Charismatismus je takový nebo neni. Jestli takový není, pak lžete.

Řekni mi v čem mám ustoupit? Mám říct, ano, V "AC nejedná Duch Svatý" a "charismatické učení je svinstvo" ?

Ono je "ustoupení" a je "ustoupení". Každý člověk je zodpovědný za to, aby změnil svůj postoj, je-li konfrontován s pravdou Božího slova. Jak tomu rozumí, to je dost v jeho kompetenci.

Tady se stalo, že třeba xvejvoda "ustoupil" v otázce Ricka Joinera,já nikoliv. Kdo ale rozsoudí, kdo ustoupil správně a kdo ne?

Proč ty neustoupíš těm, co tvrdí,že charismata už nejsou?

Ty jsi ale neústupný člověk!

V čem mám ustoupit a neustoupil jsem?



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy