|
Právě je 425 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116464819 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Přímluvy zemřelých svatých?
Vloženo Pátek, 16. září 2005 @ 11:18:56 CEST Vložil: Bolek |
poslal jarda2005 Je učení o přímluvách svatých zemřelých a Marie ďábelské nebo z Písma? Jsou svatí u Boha nebo nejsou? Je nebe nyní prázdné? Svádí učení o společenství svatých na cestu od Boha? Zneuctívá jej?
NÁZOR JEDNOHO KŘESŤANA: .…Jen si myslím, že falešné učení,
které staví mezi Otce a křesťana další prostředníky kromě Pána Ježíše ( prosba o
přímluvy zemřelé svaté a Marii ) a která věří že chléb je
skutečný Bůh a klaní se mu ( eucharistie ) je ďábelské, svádí na scestí
a zneuctívá Jediného Pána vesmíru.
Časté obvinění na katolíky a jiné věrné tradiční církve - po klanění se
Bohu v eucharistii - napadnout také prosby ke svatým a společenství s
nimi.
Jsou svatí u Boha nebo nejsou ? Písmo k nám hovoří tak, že i zemřelí,
které Bůh chce jsou u něho v nebi (v jeho slávě) živí. Věříte Písmu a
Ježíšovi, který z něj k nám hovoří? Porovnejte tyto odkazy z Písma s
lidským učením, i s tím uvedeným a napište názor Vaší církve (neboť
nikomu není nám dáno si Písmo sám vykládat bez církve):
1) S kým Ježíš mluvil a koho apoštolé viděli a slyšeli (Lk 9,28; Mt
17,1; Mk 9,2; „a hle rozmlouvali s
ním dva muži – byli to Mojžíš a Eliáš, zjevili se v slávě a
mluvili o jeho cestě, smrti …,)?
=== Zapsali, že muže, kteří s Ježíšem mluvili a byli v slávě a byli to
zemřelí Mojžíš (Debarim 34, 5) a od Hospodinem nanebevzatý Eliáš (2
Královská 2,1a3a5a11, 12 „kde je Hospodin, Bůh Eliášův, i on sám?“
2) Co náš předchůdce do nebe - zločinec z kříže (ten druhý; ten první
jen urážel, jak časté v našich ústech nejprve urážka, pak prosba, někdy
i omluva), který Pána prosil o pamatování až přijde do svého
království? (Lk 23, 42a42 „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého
království“. Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím tobě, dnes budeš se
mnou v ráji.“)
=== Splnil mu Pán tento slib? Nebo ještě ne? Ježíšovo království se
otevřelo jeho smrtí všem, kdo v něj věří, a tento zločinec, který
zemřel asi jako jeden z prvních po Ježíšovi, do něj jistě také dle
slibu „dnes“ již přišel. Jste ve stejné církvi jako tento zločinec?
Katolíci ano a je to jeden z bezejmených uctívaných svatých, přímo
patron poslední hodinky.
3) Co náš bratr chudý Lazar a praotec Abraham – (Lk 16,19a22 „I umřel
ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahámovi; zemřel i ten boháč a byl
pohřben.“) – jak to, že Abraham žije a
mluví s mrtvými?
=== Vpravdě se na nevěřící Písmu vztahuje poslední věta
„Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby
někdo vstal z mrtvých.“ – nebo jak lze doplnit, kdyby se zjevili svatí
zase na zemi (jako Eliáš a Mojžíš – některým křesťanům, nebo přímo
vzkříšený Ježíš – Židům).
3a) Abraham podruhé – Jan 8,56 „Váš otec Abrahám zajásal, že spatří můj
den; spatřil
jej a zaradoval se.“ – copak to asi Abraham viděl, nežli příchod
Ježíše=Mesiáše: verš 42 „já jsem od Boha vyšel a od něho
přicházím?
=== Jak by ho mohl vidět, kdyby nebyl ve věčnosti u Boha? Skutky, které
se stanou přeci vidět nemohl, neboť se ještě nestali (kde by byla
kauzalita?). Nebo ten den viděl jen jako proroctví? Ale on měl
přislíbeno, že ten den skutečně uvidí – dávno, když ještě žil (Mt 13,17
– „…mnozí proroci a spravedliví toužili vidět na co hledíte, ale
neviděli, a slyšet, co vy slyšíte, ale neslyšeli.“) a teď se mu to i
splnilo. (Žd 11,13 „ve víře zemřeli, i když se splnění slibů nedočkali
…ale oni toužili po nebeské vlasti…“) Nebo ještě o tom neví a po té
pravé vlasti ještě touží? To by odporovalo Ježíšovým slovům („spatřil jej“).
4) Je Bůh nakonec Bohem živých nebo mrtvých? (Mk 12,26; Mt 22,32; Lk
20, 37; „Já jsem Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův? On přece není
Bohem mrtvých, nýbrž živých, neboť před ním (jemu)
jsou všichni živí.“)
=== Tedy před Bohem jsou Abraham, Izák i Jákob živí ačkoliv již dávno
zemřeli. Taková je i víra o našich svatých – dávno zemřeli a přeci u
Boha již žijí, proto se knim modlíme jako k živým, ač nejsou již v těle
jako my
5) A prvomučedník jáhen Štěpán, předchůdce a vzor všech další, kteří
umírali pro víru (Sk 7,54 – „… pohleděl k nebi a uzřel Boží
slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží a řekl – hle vidím
nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží… on se
modlil: Pane
Ježíši, přijmi mého ducha! Pak klesl na kolena a zvolal mocným
hlasem: Pane, odpusť jim tento hřích.“).
=== Splnil již Ježíš přání toho, kterému se nebesa otevřela a patřil
přímo na Slávu Boha i Ježíše? Nebo je stále mrtvý a ač Boha již viděl,
teď jej již nevidí?
6) Co zjevení Pavlovo ? (2 Kor 12,1 – „a vím o tom člověku, že byl přenesen do
ráje, …. a uslyšel nevypravitelná
slova, jež není člověku dovoleno vyslovit,…).
=== Tedy s někým hovořil, nejspíš s Bohem, nebo s anděli, možná, že se
svatými, kdo ví? Jen Bůh! V každém případě se lze do nebe dostat (nejen
nahlížet) a to i jako živí, tím více pokud jsme mrtví a smrt již na nad
námi nemá moc, a duše je volná Bohu. A my už jsme mrtví
– vždyť zemřeli jsme hříchu (Řím 6,4a6 – „… byli jsme křtem spolu s ním
pohřbeni ve smrt, … víme přece, že starý člověk byl spolu s
ním ukřižován, aby tělo ovládané hříchem bylo zbaveno moci a my už
hříchu neotročili.“).
7) Nakonec Zjevení Janovo – kdo jsou ti svatí v nebi u Boha a Beránka
před trůnem?
kap.4 – čtyřiadvacet
starců okolo trůnu; kap.7 - 144 tisíc z
Izraele a velký zástup všech ras, kmenů a národů v bílém rouše
před trůnem, (mučedníků); kap.10 -dva umučení
svědkové; kap.12 – na nebi: Žena oděná
sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy
(matka toho, který má pást všechny národy, Maria matka Ježíšova tj.
Mesiáše); kap.14 – ti co zpívají píseň
novou 144 tisíc stálo před trůnem (neporušili čistotu – panici
a panny – kněží, řeholníci, žijící zasvěcený život Pánu). Ti všichni
jsou uvedení jako lidé a ne jako andělé nebo duchovní bytosti.
Prázdné nebe - jen Bůh? Sám?
Nebe opravdu prázdné není… alespoň se domnívám i dle Písma.
Samozřejmě jinak to víme také, vždyť Písmo nám předala církev. V ní se
dosvědčuje, že přímluvy (modlitby) svatých v nebi jsou Bohu milé stejně
jako přímluvy (modlitby) nás žijících zde na zemi a Bůh pomůže: 1
Jan 5,14 „Máme v něho pevnou důvěru, že nás slyší, kdykoliv o
něco požádáme ve shodě s jeho vůlí.“ Což je jistě vždy, když druhým
přejeme dobro a chceme s nimi žít v lásce.
Víra ve vzkříšení a anděle - již farizeové a saduceové se o to hádali,
jedni věřili, druzí nikoli. Kdo měl pravdu? Byl Ježíš v tomto učení
farizeus, nebo tvrdil ještě něco jiného? Obě skupiny měli jedno stejné
Písmo, sepsané jejich jazykem. Za obě skupiny se slavila v chrámu oběť.
Proč se tedy neshodli? Vidím tu velkou podobnost s námi křesťany. Jak
víte, že na Vaší straně stojí Ježíš?
My věříme, že nám to tak předali jeho učedníci a věříme v
zázraky, které konali svatí - jak za svého života (Petr, Jan,
Pavel - uzdravovali) tak i po své smrti a vzetí k Pánu (uzdravování
podle přímluvy svatých - neléčí ten který svatý, ale Bůh na jeho
přímluvu pomůže tomu, který prosí za dobrou věc, Bůh přeci
nevyslyší volání svévolníka? I toho ale snad
vyslyší, když se obrátí Sk 8,22 - "Odvrať se proto od této své
ničemnosti a pros Boha, snad Ti odpustí, co jsi zamýšlel. Vidím, že jsi
pln hořké závisti a v zajetí nepravosti."). U každého zázraku, ale
musíme rozlišovat, zda je od Boha, ne jen nějaké ďábelské kouzlo.
Ďábelský blud, zplozenci pekla? …
1 Jan 3,10 : děti ďáblovi - „kdo nečiní spravedlnost a nemiluje svého
bratra. … to je zvěst od počátku, abychom se navzájem milovali“
=== Opravdu vidíte na nás katolících toto jako hlavní znak? A i kdyby -
jak to souvisí s přímluvami k zemřelým svatým?
|
Re: Přímluvy zemřelých svatých? (Skóre: 1) Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Pátek, 16. září 2005 @ 11:27:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | AMEN!
veritas |
|
|
Přímluvy zemřelých svatých? Jistě že ne! (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 16. září 2005 @ 12:08:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hezký výčet veršů. Podobně charismatici dokazují somnambulní setkávání duchů zemřelých s jejich prorokem Rickem Joynerem. Že by základ budoucí instituční jednoty dosahované skrze Kurzy Alfa? :-)
Jen mi stále uniká, kde se zde mluví o tom, že nezemřelí komunikují se zemřelými, a kde se zemřelí modlí k Bohu za nezemřelé. Jediný příklad v Bibli, pokud vím, je Samuel a Saul.
Pastýř
Něco více o tom zde: http://granosalis.cz/article.php?sid=3117 |
Jistě že ano! (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 16. září 2005 @ 12:49:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V článku šlo o existenci svatých v nebi - podle Tvé reakce soudím, že s texty souhlasíš, tedy ve svaté v nebi věříš, a jako takovým se k nim obracíme. Kdyby tam nebyli, nebo byli mrtví, tak to neděláme.
Jinak zkus prosím tradovanou víru církve vyvrátit z Písma nebo z naší tradice. Jiná náboženství nebo pověry mě k tomu nedávej. Ok?
|
]
|
|
Re: Přímluvy zemřelých svatých? (Skóre: 1) Vložil: LUPUS v Pátek, 16. září 2005 @ 12:52:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pastýř: Jen mi stále uniká, kde se zde mluví o tom, že nezemřelí komunikují se zemřelými.
L: Pán Ježíš na hoře proměnění komunikoval se zemřelými. |
Re: Přímluvy zemřelých svatých? Děkuji, nemám zájem. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 16. září 2005 @ 14:19:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Problém je v tom, že Eliáš nikdy nezemřel, Mojžíš byl vzat do nebe zřejmě v těle po své smrti (Ju) a Pán Ježíš se proměnil do moci Božího Syna a Bůh samozřejmě s mrtvými mluví neboť u něho (nikoliv u lidí) jsou živí. Takže v tom to asi nebude. Musíš sáhnout do katechismu :-) |
]
Re: Přímluvy zemřelých svatých? Děkuji, nemám zájem. (Skóre: 1) Vložil: LUPUS v Pátek, 16. září 2005 @ 14:34:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže s nanebevzatými komunikovat možno? |
]
|
|
Re: Přímluvy zemřelých svatých? (Skóre: 1) Vložil: Bany v Pátek, 16. září 2005 @ 13:14:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nikdo z věřících nepochybuje o posmrtném životě. Pastýř to napsal dobře. Problém není v tom, že duše zemřelých čekají v "některém" nebi na konečné oslavení, ale je v tom, že nemají už žádné pravomoce. Písmo říká, že máme mocného přímluvce u Boha, Ježíše Krista. Žádát máme Otce skrze Jeho jméno. Co mi bude platná modlitba k Honzovi Voňáskovi, který může mít u Boha například stejné postavení jako apoštol Pavel. Co my víme... Boháč chtěl varovat před peklem, ale nemohl.
Je možná jedna, jsou možná dvě vyjímky, ale víc jich nebude. Já nejsem přesvědčen o tom, že se Samuel zjevil osobně Saulovi, ale o to se přít nebudu (Bůh může dovolit cokoli). Drué zjevení Eliáše a Mojžíše na hoře proměnění bylo nutné ! Izraelité očekávalo Mesiáše a ve starém zákoně ctili Mojžíše a proroci prorokovali příchod Eliáše. Muselo se to uvést na pravou míru a učedníkům muselo být prakticky ukázáno, kdo je oslaveným Bohem Mesiášem. Jinak komunikace se zemřelými není možná. |
Re: Přímluvy zemřelých svatých? (Skóre: 1) Vložil: LUPUS v Pátek, 16. září 2005 @ 15:14:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím zčásti. Proměnění na hoře mělo určitě ukázat apoštolům Ježíšovu slávu a posílit je před nadchazejícím utrpením. Jenomže. Ježíš Kristus by nikdy nezvolil cestu hříchu, on nikdy nezhřešil a nikdy neurazil svého Otce, nota bene aby dával špatný příklad svým nejdražším apoštolům. Přišel Zákon naplnit, ne ho zrušit. Z toho plyne, že za určitých okolností není komunikace se zesnulými hříchem, jinak by to Kristus nedělal. Vždyť on je naším vzorem. |
]
|
|
|
|