Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 284 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116537972
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: RE: Dispensation znamená odpuštění 2.
Vloženo Úterý, 05. červenec 2005 @ 16:30:22 CEST Vložil: Karels

Žhavá témata poslal xvejvodam



RE: Dispensation znamená odpuštění 2.

Mnohé pravdy a poznatky nabyly jasných kontur teprve v diskusi“, napsal český teolog J.L.Hromádka. Proto je užitečné vést rozhovory se všemi, komu na pravdě záleží. Chtěl bych pokračovat v problematice, jak daleko může křesťan „nadržovat“ Izraeli, aniž by byl nařčen z něčeho špatného, co již překročilo nějakou hranici. Snad to ještě bratr Xvejvodam unese. Nehodnotím přece bratra Xvejvodama, kterého vůbec neznám, ale jeho názory. Doufám, že dovede své názory od své osoby odlišit. Než se trochu rozepíši, změnil jsem Venda na Vendaor, poněvadž jeden Venda už byl a dva být nemohou:

Vendeadore, Vendo či Karle (?), Napsal jste: „Že Izrael páchá zvěrstva na Arabech, to žádný slušný člověk neřekne.“ A protože to byla reakce na to, že já jsem to řekl, tak jste mne jednoznačně ohodnotil jako neslušného člověka, nikoliv můj názor ale mne osobně, ačkoliv (jak sám píšete) mne vůbec neznáte. To jen tak na úvod.


1/
bratr Xvejvodam se ptá, jak může jít Izrael stejným směrem jako Církev. Je to prosté, vzývají stále Boha Abrahama, Izáka a Jákoba, stejně jako my křesťané. Podobně, jako když došlo k nedorozumění mezi Pavlem a Barnabášem, mezi kterými vznikl „tuhý spor“, takže už nemohli pokračovat spolu v misii. Museli se rozejít, ti naši milovaní bratři. A výsledek? Místo jedné misijní dvojice vznikly dvě, vyšlo to na dobré pro Boží dílo. Pavel a Barnabáš nadále vyznávali Krista Ježíše na rozdíl od Izrale. Boha Abrahama, Izáka a Jákoba vyznávají také muslimové, zmínění SJ atd. Přesto jsem přesvědčen, že všichni zmínění jdou jiným směrem než církev.

2/ dále bratr Xvejvodam nevěří, že se spása Izraele na konci času odehraje bez Krista a bez Církve. Bez Krista se samozřejmě neobejdou, neboť po soudu nad národy budou v Duchu milosti „vzhlížet k Tomu koho probodli“, to bude den pokání a poznání Mesiáše – Zach.12,9-10. Církev k tomu nemá co dodat! Asi taknějak nemáme navzájem jasno, co to je církev. Církev jak jí rozumím já je „množina“ lidí věřících v Krista Ježíše. Pakli tedy někdo (žid či řek…) uvěří v Krista Ježíše stává se (dle mého skromného názoru) součástí této množiny, pakliže v Krista Ježíše neuvěří a součástí této množiny se nestane – není spasen.

3/ čestně přiznávám, že nevím o dalších křesťanských obětech „židovské nenávisti“ a velice rád si doplním informace. Ptáš se mně, bratře Xvejvodame, zda jsem tak „omezený“, že to nevím? No samozřejmě, že jsem omezený. Nikdo neví všechno. Jestli ale myslíš omezený na rozumu, tak to si netroufám posoudit, to bys musel obvinit naše vysoké školství, že mi dali diplom neoprávněně. Máš-li tedy mně chybějící informace, sem s nimi bratře Xvejvodame. Z Písma jen vím, že byli Židé plni horlivosti pro Boha, jak do dosvědčil bratr Pavel v Řím. 10,2 až… na jedno: chybělo jim poznání, které Otec daruje komu chce. Z milosti ho poskytl také Pavlovi, jak o tom svědčí v Gal.1,15-16.

Nijak hlouběji jsem se těmi obětmi nezabýval, ale jako příklad můžu uvést, že židé spolu s pohany (a to ve sváteční den) nosili dříví k upálení Polykarpa ze Smirny. Že z Písma jasně vyplývá, že křesťané byli u židů v nenávisti a byli pronásledováni, to už tu naznačil Pastýř a já to nebudu dál rozebírat. Navíc není směrodatné ohledně pravdivosti víry, na které straně je víc obětí. Myslel jsem omezený v rozhledu. Ovšem myslím, že pokud by se jednalo o ten rozum, nebyl by to první „přehmat“ našeho vysokého školství.
4/ ptáš se bratře, které vyznání myslím? Na tom nezáleží, větu o sestoupení do „pekel“ mají všechny. Ono „filioque“ mělo být zřejmě demonstrací síly katolických představitelů, kteří se považovali za pány světa. Bohužel nemáte pravdu, Nicejsko-cařihradské vyznání víry žádnou takovou větu neobsahuje a přiznám se, že kromě tzv. Apoštolského vyznání víry mi není známo jiné, které by ji obsahovalo (možná snad helvétské vyznání, které prý uvádí, že Ježíš Kristus trpěl v pekle – ale tomu snad jako stoupenec D.Princeho věříte také, ne?).

5/ cítíš se bratře Xvejvodame dotčený, napadnutý a mnou nevinně nařčený zcela, myslím, neprávem. Ale naopak, klidně obviníš z frází bratra Karelse a mně, což je bezvýznamné, ale s námi spolu také bratra Dereka Princeho, který patřil mezi největší znalce Písem. On nepsal, bratře Xvejvodame, o Izraeli od psacího stolu jako my, on v Izraeli žil desítky let a všechno viděl zblízka. Možná víš, že fráze znamená prázdné, povrchní mluvení, řečeno jinak, žvanění. Bezobsažné žvatlání. Že připisuješ fráze svým dvěma spolu dopisovatelům do Grano salis, budiž, snad jsme Tě něčím trochu pozlobili, ale připsat fráze Dereku Princemu vypovídá o tom, že jsi ho neznal nebo jsi větší kalibr než on. O možnosti frází z mé strany si udělej představu, že stejný kladný vztah k Izraeli, včetně biblického poznání o tzv. izraelské otázce mám jinými bratry prokázaný od roku 1968. Tedy v době, kdy viditelný zájem o Izrael téměř nebyl. Fráze používá kdekdo, někdy i já, to mi nepřijde jako obvinění, které by obstálo ve srovnání s nařčením z neslušnosti. Nijak jsem se nedotýkal Dereka Prince, protože ten na rozdíl od vás fráze nepoužíval, naopak byly to jeho originální (žel Bohu velice často bludné) myšlenky, ke kterým dospěl svou vlastní (bohužel scestnou) úvahou, na rozdíl od Vás. Jinak Dereka Prince jsem osobně skutečně neznal a obávám se, že Vy také ne, ale k zhodnocení jeho tvorby mi postačilo nahlédnutí do několika jeho knih. Jinak samozřejmě jsem mnohem menší kalibr než Derek Prince, pochybuji totiž, že by se mě kdy podařilo do světa vychrlit tolik paperbacků jako on.

6/ domníváš se bratře, že má křesťanská praxe jsou urážky a nařčení. Že tomu sám nevěříš? Já přece napsal, že by sis „možná přál“ zrušit vyvolení, ne že si to už přeješ. To není totéž, jak píšeš, že jsem Tě „falešně nařkl z bezbožnosti či jiných vážných hříchů“. No uznej, žes to psal tak trochu v rozčílení a střelil jsi vedle. Proč bych Tě nenazýval bratrem, když jsi vyznal před svědky svou víru v Pána Ježíše. Tvé a mé názory přece nemohou naše bratrství zrušit, ledaže žádné nebylo. Vždyť naše názory stejně přijdou jednou vniveč, jen láska zůstane.

Vážený Vendaore, já Vás vůbec neznám a vy mne také ne a já tedy mohu hodnotit Vaši křesťanskou praxi pouze ze způsobů jaké používáte v těchto diskusích, a ty bohužel zatím nebyly nic moc.
7/ nenech si nikým namluvit bratře Xvejvodame, že je jeden Izrael tělesný a druhý duchovní, měl bys při obhajobě potíže. Je pouze Izrael z masa a kostí a Církev z masa a kostí. Jiná otázka je, kdo k nim patří, to ví jenom náš Pán. Bratr Pavel také upozornil, že ne všichni, kteří jsou z Izraele jsou Izrael – Řím. 9,6. Vždy záleželo na stavu srdce, ne na židovském „rodném listu“. Nakonec, kdo zůstal na poušti? Celá generace. Proto také žalmista upozorňuje, že u Boha obstojí z izraelských ten, kdo má čisté srdce – Žalm 24,3-6.

Já na názvech duchovní či tělesný Izrael nestavím žádnou teologii, používám je pouze jako pomocné pojmy pro rozlišení toho, co píšete vy sám.
8/ nikdo přece netvrdí, že jsou dva plány spásy, jiný pro Izrael a jiný pro Církev. Srozumitelně jsem napsal, že existuje jen jedna cesta ke spáse - tou je cesta odpuštění hříchů. My jsme ji odpuštění obdrželi, Izrael ho obdrží, až nastane čas konce, viz bod 2. ???
Celou dobu tvrdíte a to i v následujících článcích, že Židé jsou spaseni jako celek skrze vzývání Adonaje a dodržování zákona a teď tvrdíte, že nevěříte ve dva plány spásy – moc nerozumím
.
9/ dělá Ti starost co bude se Židy bratře Xvejvodame, kteří zemřeli před koncem času? Ještě než přečteme Písmo, myslíš si, že by náboženská horlivost Židů po dobu 2000 let, všechno vzývání Boha a zbožný život mohlo přijít vniveč? Že by snášeli všechno utrpení, které jim naši křesťanští předchůdci připravili, jen z lidské síly? I tento problém bratr Pavel vyřešil v Řím.2,12-13: „kdo zákon znali a hřešili, budou odsouzeni podle zákona“. Každý člověk svým způsobem života ukazuje zda si Boha váží, zda Ho miluje, zda by si přál prožívat s Ním věčnost. A kdo žil ve vzpouře proti němu, ten by ani nechtěl být s Ním ve věčnosti. Nezdá se Vám, že zde opět popíráte svůj předchozí bod? Ano odsouzen podle zákona, to ano, ale Písmo praví, že na základě zákona nikdo nebude ospravedlněn.

10/ teologie nahrazení, výmysly o tom, že všechna zaslíbení patří Církvi a všechna zlořečenství Židům, to není produkt adventistů, jak bratr Karels napsal, ale dílo církevních Otců prvních století! Z toho plyne, že nejen Židé jsou „zaslepení při četbě Písem“, ale i křesťané, kteří moc dlouho opakovali bludy církevních Otců o zavržení Izraele jako papoušci a nedošlo jim, že je to v rozporu s Písmem. Jestli se Ti zdá bratře Xvejvodame ještě i dnes teologie nahrazení jak píšeš „výstižnější“, pak znovu prostuduj Řím. 9-11 kapitolu.

Můžete prosím specifikovat, které církevní otce a jejich díla máte na mysli, rád bych si to vyhledal. Jinak přemýšlím, jestli není lepší poslouchat církevní otce prvních století než patriarchy Princeho století posledních. Jinak já teologii „nahrazení“ upřímě moc neznám (rozhodně jí neuznávám v tom smyslu jak píšete) a zřejmě jsem jí zaměnil s tzv. Teologií Nové smlouvy.
11/ píšeš bratře Xvejvodame, že musíme vidět, že se Izrael dopouští vůči nežidovskému obyvatelstvu nespravedlnosti. Můžeš napsat jak to myslíš? Vizuálně sledovat jejich páchání té nespravedlnosti, nebo souhlasit s popisem dění tak, jak nám ho zprostředkovávají druzí? Byl jsi v Izraeli a viděl, jsi očitý svědek, že vydáváš svůj soud o státu Izrael? Pravděpodobně ne a opakuješ jen to, co jsi slyšel nebo četl, jako i já. To by nebylo to nejhorší. Nejhorší je ta konfrontace s pravdou. Sám uznáváte, že jste tam také nebyl a situaci jako očitý svědek neznáte. Já se celkem mohu vsadit o co chcete, že Izrael se minimálně v některých případech dopouští nespravedlností, protože neexistuje na světě stát, národ či jednotlivec, který by se jí někdy nedopouštěl. Vy ovšem tvrdíte, že Izrael je v tomto výjimkou on vždy vše provádí korektně a spravedlivě a nadruhé straně je vždy obětí nespravedlivých útoků a obvinění. Bohužel toto černobílé vidění s Vámi sdílet nemohu. Nevím bratře Xvejvodame, zda Ti pan Dr. Nidaul Saleh, Ph.D. řekl ve vašem rozhovoru, že:

- izraelský Arab Salim Joubran je členem Nejvyššího soudu v Izraeli;
- stát Izrael v posledním čtyřletém období vyčlenil 4 miliardy šekelů na infrastrukturu v arabském sektoru;
- mladí Arabové studují na všech izraelských univerzitách;
- jsou Arabové zastoupeni v diplomatických službách Izraele v Atlantě, jižní Americe, ve Finsku a jinde;
- Arabové s izraelským občanstvím nechtějí žít pod arabskou správou, ale volí žít v Izraeli;
- Arabové jsou poslanci v Knesetu a tvoří v současnosti nejpočetnější skupinu ve Straně práce;

-Já jsem s panem Salehem v životě nemluvil, vůbec ho neznám a ten článek jsem sem dal jako pohled z druhé strany. Je možné že pan Saleh lže – pak to jistě lze dokázat, neboť (podle vlastních slov) ve svých knihách používá na každé tvrzení dohledatelné citace od renomovaných židovských zdrojů – takže pokud se Vám chce můžete jej zde stejným způsobem usvědčit ze lži. Ovšem mě to spíš přijde tak, že napíše – li palestinec něco negativního o Izraeli, je to podle Vás vždy lež a pokud napíše Žid něco negativního o palestincích je to dle vašeho mínění vždy pravda.
12/ nedivím se Ti bratře Xvejvodame, že mu pak věříš takové nehorázné lži, jako že:
-já jsem neřekl, že mu to věřím.
Michal Vejvoda (xvejvodam)


"RE: Dispensation znamená odpuštění 2." | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

RE: Dispensation znamená odpuštění 2. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 05. červenec 2005 @ 16:45:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu Tě ubezpečit bratře Xvejvodame,

že bratr Vendaor a já není tentýž člověk.

S pozdravem Karels



pro všechny: (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 06. červenec 2005 @ 17:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z encyklopedie Wikipedia o Origenovi:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Origenes

Trinitární teologie

V otázce Nejsvětější Trojice bojoval Órigenés proti modalismu, avšak sám byl obviňován ze subordinacionismu. Syn vychází z Otce podobně jako vůle z rozumu, nikoli tedy dělením, ale duchovně. Jeho zrození je od věčnosti, tj. nebyla nikdy doba, kdy by Syn nebyl (proti tomu srv. Areios a arianismus). Syn není synem per adoptionem, sed natura ("nikoli přijetím, ale přirozeností"). Syn i Otec tedy mají jedinou podstatu,. Órigenés v této souvislosti jako první použil v pozdějším křesťanství klíčové slovo ομοούσιος homoúsios, "jediné podstaty", "soupodstatný", termín použitý v roce 325 na 1. nikajském koncilu.

Logos (tj. Syna, Slovo) nazývá Órigenés "druhým Bohem" (viz Rozhovor s Heraklidem), zatímco Otec je nazýván "autótheos" a "haplós agathos", tedy "prvotní Bůh" a "jediný dobrý". Z těchto a z dalších výrazů vyplývá, že Órigenés považoval Syna a Ducha za prostředníky mezi Otcem a stvořením a za Otci podřízené. V tom spočívá Órigenovi vyčítaný subordinacionismus, neboť tím Órigenés předpokládá jistou hierarchii v rámci Trojice.

Pokud Origenes užívá ομοούσιος homoúsios, "jediné podstaty" je to jenom jazyková "berlička" pro vyjádření vztahu Otce a Syna a Ducha.

Pro nás protestanty ale platí zásada pouze písmo, a tak tyto katolické "výdobytky" nejsou závazné.

Jak vidíte celá nauka o Boží Trojjedinosti "vyrostla" na těchto pojmech. Bez celé apologetiky, která vychází z koncilů ale tuto nauku neobhájíte!

Potom ale zase rušíte pravidlo sola scriptura.

S pozdravem Karels

p.s. pokud přijímáte koncily, proč nepříjmete taky rozhodnutí 2. Vatikánského koncilu?



RE: Dispensation znamená odpuštění 2. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 06. červenec 2005 @ 18:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Navíc ty bratře Pastýři věříš, že Ježíš je JHVH Starého zákona, že?

Nikde jsem nenašel nejenom, že by JHVH byl něčím synem, ale JHVH měl syna!!

Což je ten nejrychlejší důkaz, pro to, že Ježíš je JHVH. Kdyby byl JHVH Otec, potom by JHVH musel mít syna!! Možná v Bibli najdu ben Elohim, ben JHVH tam není.

Pokud přijímáš JHVH = Ježíš Kristus, jak by potom mohl být JHVH syn někoho? Kde to je v Bibli?

S pozdravem Karels



Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy