Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 418 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464444
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Stanovisko amerických Assemblies of God k homosexualitě
Vloženo Středa, 15. červen 2005 @ 14:30:04 CEST Vložil: Bolek

Intimity poslal Nepřihlášený

Homosexuální chování u mužského či ženského pohlaví představuje jednu z oblastí, které odrážejí alarmující úpadek národních morálních zásad. Nároky dnešních homosexuálů prokazují nebývalou smělost. Nicméně i mnozí z těch, kteří se osobně s touto úchylkou neztotožňují, se nakonec přece jen jedinců takto sexuálně orientovaných zastávají. Jedním z důvodů, proč se křesťané touto problematikou tolik zabývají, je fakt, že tolerance či netolerance vůči homosexualitě svědčí o duchovním stavu národa. Když se Izrael odvrátil od Boha, tolerovali Izraelité nejrůznější zla, včetně sodomie (1Kr 14,24). Když se však Izrael k Bohu opět navrátil, homosexualita se netolerovala (1Kr 15,12).

Světová letniční církev Assemblies of God věří, že veškeré otázky víry a mravních postojů mají být posuzovány na základě Písma. Jelikož Bible se k problému homosexuality vyjadřuje, musí být považována za autoritativní normu, která nám vymezuje jasné stanovisko.
Homosexualita je hřích Lidský rozum někdy na homosexualitu pohlíží jako na psychologický problém, fyzický stav anebo svobodnou volbu alternativního životního stylu. Podle Písma je ovšem homosexualita hřích proti Bohu a člověku. Postoj církve k tomuto problému není záležitostí diskriminace menšiny. Je to otázka morálky. Bible o tom mluví zcela jasně.
1. Homosexualita je hřích, protože se příčí principům sexuality, které na počátku ustanovil Bůh. Když Bůh tvořil člověka, „stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil” (Gn 1,27). Poté, co byl učiněn Adam, první člověk na zemi, seznal Bůh, že není dobré, aby člověk žil sám (Gn 2,18). Proto mu učinil pomoc jemu rovnou (Gn 2,18). Všimněme si ovšem, že Bůh člověku-muži v jeho samotě neulevil utvořením jiného muže, ale utvořením ženy. Když Bůh člověku přivedl ženu, Adam zvolal: „Toto je kost z mých kostí a tělo z mého těla! Ať muženou se nazývá, vždyť z muže vzata jest” (Gn 2,23). Dále Písmo praví: „Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem” (Gn 2,24). Při stvoření lidstva Bůh ustanovil principy sexuality, podle kterých se lidské pokolení mělo vyvíjet. Psychologicky je vztah mezi mužem a ženou zdravý. Fyzicky je přirozený. Ze sociologického hlediska tak byla utvořena ideální základní jednotka rodiny. Biblický koncept ideální lidské sexuality je heterosexuální monogamní vztah. Jestliže se lidé rozhodnou pro homosexualitu, odmítají Boží principy sexuality. Jejich odchylné sexuální chování je ve svých důsledcích hříchem proti přirozenosti sexuality, kterou ustanovil Bůh (Ř 1,27). Homosexuálním vztahem se navíc v rámci společnosti utváří taková základní jednotka, která odporuje Božímu nařízení, aby muž opustil svého otce i matku a přilnul „ke své ženě” a oba se stali „jedním tělem” (Gn 2,24). Když Ježíš rozmlouvá s farizei, znovu se navrací k principu sexuality, který Bůh na počátku ustanovil (Mt 19,4-9). Zdůrazňuje přitom, že jediný dovolený způsob života kromě soužití v heterosexuálním manželství je celibát, tedy zřeknutí se manželství pro království nebeské (Mt 19,10-12).
2. Homosexualita je hřích, protože Bible na ni poukazuje jako na zlo. Když Bůh povolal Izrael jako svůj vyvolený národ, vyvedl ho zázračným způsobem z egyptského otroctví. Tím ovšem Boží dílo nekončí. Bůh dal Izraeli zákon, podle kterého se jeho lid měl řídit. Mezi zákony o morálce byl i specifický odkaz týkající se homosexuality. V Levitiku 18,22 Bůh přikazuje: „Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.” V Levitiku 20,13 je pak toto přikázání navíc doplněno o varování, jaký trest následuje v případě jeho nedodržení. Stojí tam: „Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.” Tento zákaz je pak znovu opakován v jiných částech Bible. V epištole Římanům 1,21-27 Pavel připomíná, jakých důsledků se ve svých životech dočkali ti, kteří odmítali Boha a klaněli se a sloužili tvorstvu více než Stvořiteli. Sami mezi sebou zneuctívali vlastní těla. Zaměnili přirozený styk za nepřirozený. Byli plni hříšnosti, smilstva, bezbožnosti, žádostivosti a zlomyslnosti. Postrádali přirozený cit, byli neúprosní a nemilosrdní. Za Pavlova života byl Korint proslulý svou morální zvráceností. Byla to křižovatka nejen obchodních cest, ale také neřesti a nemorálnosti. Protože se však v tomto městě budovala církev, bylo důležité, aby lidé chápali, jak Bůh vnímá každé přestoupení proti morálce. Jednoznačně to dokazují dochované záznamy. Apoštol Pavel napsal: „Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království?” Dále pak čteme: „Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení ...nebudou mít účast v Božím království” (1K 6,9-10). C. K. Barrett ve svém pojednání The First Epistle to the Corinthians (První List Korintským) poukazuje na to, že slovem „effeminate” (tj. „nemravní” v ekumenickém překladu a „měkcí” v Bibli kralické, pozn. překl.) se odkazuje na chlapce či muže zneužívané pro homosexuální styk, zatímco označení „abusers of themselves with mankind” (tj. „zvrácení” v ekumenickém překladu a „samcoložníci” v Bibli kralické, pozn. překl.) odpovídá sodomitům. Oba tyto výrazy tedy představují jak pasivní, tak aktivní partnery mužského homosexuálního vztahu. V dopise Timoteovi Pavel píše, že zákon je určen „pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy, smilníky, zvrhlíky [samcoložníky v Bibli kral., tedy homosexuály] ...” (1Tm 1,9-10). Tito lidé jsou nazýváni bezbožníky narozdíl od těch, které Bible označuje jako spravedlivé. Písmo svaté důsledně ztotožňuje homosexualitu s hříchem.
3. Homosexualita je hřích, který podléhá Božímu soudu. Jakýmsi synonymem pro homosexualitu se stalo starověké město Sodoma. I když se v této komunitě vyskytovaly i jiné formy zla, nejvíce pozornosti zde budila právě sodomie. Homosexuálové ze Sodomy byli natolik zvrácení, že ohrožovali sexuálním zneužitím i cizince, kteří se v jejich komunitě ocitli jen na návštěvě. Dochovaly se zmínky o tom, jak si Sodomité počínali násilně a snažili se prolomit dveře domu, ve kterém Lot přijímal hosty. Před jejich nekalými úmysly Lota a jeho dům ochránil teprve Boží zásah. Obyvatelé Sodomy a Gomory propadli mravní zvrácenosti natolik, že je Bůh musel vyhladit (Gn 19,4-11, 24-25). Přísnost rozsudku nad těmito městy se stala až příslovečnou a vracejí se k ní i Petr a Juda jako k názornému příkladu Božího soudu (2Pt 2,6 a Ju 7).
Homosexuálové mohou být spaseni Písmo sice jasně tvrdí, že homosexualita je hřích a podléhá Božímu soudu, zároveň však ale homosexuálům neodpírá možnost spásy. Homosexualita je morální problém a hříšníkům může pomoci jedině Bůh. Bohu není nic nemožné. Do církve v Korintu patřili i bývalí homosexuálové, kteří byli z moci hříchu vysvobozeni Boží milostí. V 1. Korintským 6,9 Pavel uvádí homosexuály na seznamu těch, kteří nemohou mít podíl na dědictví království Božího. Ve verši jedenáctém potom píše: „A to jste někteří byli.” Vyjadřuje se zde v minulém čase. Někteří z nich tedy dříve byli homosexuály, ale Bůh je svou mocí z tohoto hříchu vysvobodil. Podle Písma je účinnost vykoupení neomezená pro ty, kteří jej přijmou. Není takového hříchu, jehož poskvrna by nemohla být odstraněna. Jan Křtitel ohlašoval: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa” (J 1,29). Pavel píše: „Toho, který nepoznal hřích, [Bůh] kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti” (2K 5,21). U Jana čteme: „Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti” (1J 1,9). Skrze obrozující moc Ducha svatého mohou být všichni lidé, bez ohledu na povahu jejich hříchu, učiněni novými stvořeními v Kristu (2K 5,17). Boží plán spásy je tentýž pro každého. Homosexuál, který chce být zproštěn trestu za hřích a vysvobozen z jeho moci, musí k Bohu přijít stejným způsobem jako ostatní hříšníci. Samotný akt obrácení se k Bohu zahrnuje jak pokání tak víru. Je nutno přijmout Ježíše jako Pána a Spasitele. Ačkoliv tyto dva aspekty obrácení nastanou spíše souběžně než postupně, Písmo upozorňuje na nutnost obou. Ještě před tím, než byl Ježíš vzat vzhůru do nebe, nabádal své učedníky, aby zvěstovali pokání na odpuštění hříchů (L 24,47). Jelikož pokání znamená změnu mysli a tudíž vědomé odvrácení se od hříchu, člověk přicházející k Bohu musí nejprve v hříchu rozpoznat hříšnost. Jako hřích přitom nesmí chápat pouze odmítnutí Krista, ale i jakékoli jiné postoje nebo jednání, které se příčí učení Božího slova. Stejně jako filipský žalářník, který se ptal, co má dělat, aby byl zachráněn, musí každý, kdo touží po spáse, věřit v Pána Ježíše Krista (Sk 16,30-31), věřit, že On má moc vysvobodit člověka z hříchu a vykoupit ho ze zaslouženého trestu. Poslušná víra spolu s pokáním jsou nezbytnou podmínkou spasení.
Křesťanský postoj k homosexuálům Křesťané se nezabývají pouze tím, co Bible tvrdí o homosexualitě, ale zároveň i zkoumají, jak by se jako křesťané měli správně postavit k lidem, kterých se homosexuální praktiky přímo týkají. Některé hříchy se zdají být zavrženíhodnější než jiné, protože postihují nejen hříšníka samotného, ale mají často tendenci šířit se a sbírat síly i v jeho okolí. Z tohoto důvodu si křesťané musí být jisti, že jejich postoj k homosexuálům je v souladu s učením Písma. Na jedné straně se musí vyhnout sentimentální důvěřivosti, která by vyústila v toleranci takovéhoto chování, na straně druhé ale také nesmí přehlížet vhodné příležitosti, kdy by mohli pomoci těm, kteří chtějí žít podle Božího slova. Zvláštní opatrnosti je zapotřebí tehdy, když se naskytnou příležitosti ke svědectví. Věřící se musí nechat vést Duchem svatým, aby dokázal rozlišit ty, kteří upřímně touží po Boží spáse, od těch, kteří se třeba jen snaží získat sympatie pro homosexualitu jakožto alternativní životní styl. Písmo věřící varuje: „Nenechte se od nikoho svést prázdnými slovy, aby vás nestihl Boží hněv jako ty, kdo ho neposlouchají [oddávajíce se nemorálnostem popsaným ve verši pátém]” (Ef 5,6). Varování dále pokračuje tím, aby křesťané neměli s těmito prostopášníky nic společného a nepodíleli se na „neužitečných skutcích tmy”, ale naopak aby je nazývali „pravým jménem” (Ef 5,7.11). Církev nemůže promíjet to, co Bůh odsuzuje. Pokud homosexuálové odmítají Boží nabídku spásy, Písmo je staví mimo dosah Božího království spolu s ostatními, kteří odmítají Ježíše Krista. Je pro ně tudíž i nemožné, aby je přijala církev. Jestliže ovšem lidé podléhající homosexuální zvrácenosti opravdu hledají spasení skrze Krista, křesťané by se měli snažit udělat vše pro to, aby jim pomohli. Tak jako srdce věřícího přetéká Boží láskou, měla by tato láska být zjevná všem bez rozdílu. Stejně jako Bůh, i věřící může milovat hříšníka a zároveň nenávidět hřích. Jinými slovy, věřící mají být věrní Bohu a jeho slovu tím, že budou homosexuálním jedincům pomáhat rozpoznat hříšnost v jejich způsobu života. Měli by svědčit o vše proměňující moci Boží a o možnosti žít plný život, pokud se člověk rozhodne mít s Bohem spořádaný vztah. Měli by se za ně modlit a všemožně se snažit pomáhat těm, kdo touží po požehnání z Boží milosti a slitování. Takoví věřící pak mohou cítit uspokojení, neboť vědí, „že ten, kdo odvrátí hříšníka od bludné cesty, zachrání jeho duši od smrti a přikryje množství hříchů” (Jk 5,20). Zdroj: Život v Kristu č. 4/2005 Převzato z http://www.apostolskacirkev.cz/


"Stanovisko amerických Assemblies of God k homosexualitě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Stanovisko amerických Assemblies of God k homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: XYZ2 v Pátek, 17. červen 2005 @ 21:16:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualitu nepovažují za nemoc, nebezpečnou úchylku, parafilii (jako je např. pedofilie) např. všechny následující instituce a zdroje (včetně WHO), a ty jistě narozdíl od vás a vám podobných diskutujících budou dostatetně renomované a seznámené s tématem:

http://www.maxdorf.cz/maxdorf/vls/index.php?action=detail&id=011620&what=homosexualita&PHPSESSID=d0e8aeaa08a68a047e8708188b29e0c9&ctest=1
- Velký lékařský slovník On-Line

http://nova.medicina.cz/odborne/slovnik.dss?s_text=homosexualita&s_ts=38475,644537037
- Medicina.cz - První český zdravotnický portál

http://www.novinky.cz/02/00/19.html
- Novinky.cz: Tmářství kolem homosexuality - Radim Uzel

http://www.planovanirodiny.cz/sv-homosexualita/
- Plánování rodinyProf. PhDr. Petr Weiss, Ph.D.

http://www.sexus.cz/hledej/homosexualita.html
- Sexus - Informace o lidské sexualitě

http://www.religioustolerance.org/hom_prof.htm
- Re­ligious Tolerance.org: What do professional groups, researchers and studies say about homosexuality

http://www.apa.org/pi/lgbc/publications/justthefacts.html
- American Academy of Pediatrics, American Counseling Association, American Association of School Administrators, American Federation of Teachers, American Psychological Association, American School Health Association, Interfaith Alliance Foundation, National Association of School Psychologists, National Association of Social Workers, National Education Association

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality (Wikipedia)
- Wikipedia - Homosexuality

http://encarta.msn.com/Homosexuality.html
- MSN Encarta

http://www.encyclopedia.com/html/h1/homosexu.asp
- Encyclopedia.com - Encyclopedia Columbia

http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/html/facts_mental_health.html
- University of California, Psychology Department: Homosexuality and Mental Health – Facts About Homosexuality and Mental Health

http://www.apa.org/pubinfo/answers.html#mentalillness
- American Psychological Association

http://www.psych.org/public_info/homose~1.cfm
- American Psychiatric Association

Encyklopedie Diderot 2002

------------------------------
Vaše texty, články a interpretace bible jen nabádá společnost k homofobii a dělání problému z něčeho, co problém není. Nedělejte to, nemáte na to právo. Pokud by Bůh nechtěl homosexualitu, tak ji nepřináší do minimálně několika set živočišných druhů - včetně lidského. Proč by chtěl Bůh homosexuály odsoudit, když si tuto orientaci nevybrali a nemohou ji změnit??? Tohle jsou skutečné otázky, a ne ty vaše pohádky a výmysly v článku.



Re: Stanovisko amerických Assemblies of God k homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 21. červen 2005 @ 13:42:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sexuální styk mezi dvěma živočichy má dle evoluční teorie jedinný smysl - zplození nového života a tím zachování rodu (populace).
Strká-li samec svůj plodník do řitního otvoru jiného samce, tento účel naplněn není. Jinými slovy - homosexuální styk je v rozporu s teorií o původu druhů.
Jde-li o homosexuální zvířátka, pak odpovídám ANO. Například hlemýždi neboli šneci. Šnek je hermafroditní zvířátko, které se ovšem není schopné samo oplodnit. K tomuto úkonu potřebuje jiného hlemýždě, se kterým se dohodne na sexuální orientaci. Rozhodli-li by se být oba "chlapečci", mnoho šnečků by z jejich uslintaného spojení nevzniklo.
Homofílie již opravdu není považována za stejně nebezpečnou jako jiné fílie, např. nekrofílie, pedofílie, zoofílie nebo gerontofílie. Dnes je trendy uvažovat o homofílii jako o něčem "normálním" a zcela "běžném". Ano, i tak lze definovat normálnost. Dle mého názoru se však jedná o normálnost poněkud zvrácenou.
Křesťané mají na homofílii (sodomii) jasně vyprofilovaný názor (odmítají ji). Stejně tak na ni pohlíží i islám a judaismus. Jakpak se k tomu má ale postavit takový chudák bezvěrec? Vždyť je ohroženo jeho mínění! Někdo řekl něco, s čím má problém! Někdo pojmenoval určitý stav tak, že ho postavil mimo hranice slušného chování!
Ano, i o tom je demokracie. Je-li moderní propagovat homofílii v hromadných sdělovacích prostředcích (jak Český rozhlas, tak i Česká televize má pro tuto menšinu speciální pořad), má stejné demokratické právo veřejně se k tomuto vyjádřit (nesouhlasit) sice méně hlasitá, ale zato 10× větší skupina obyvatel.
SOHO někdy v roce 1995 vydalo ročenku, ve které byla zajímavá tabulka (původně z USA). Z této tabulky vyplynulo, že přibližně 40% mužů (bavíme se stále o USA) mělo ve svém životě alespoň jeden homosexuální styk. (Ponechejme stranou, jakým způsobem se takový průzkum dělal a co vše je považováno za "homosexuální styk".) Přibližně 14% mužů si toto dobrodružství zopakovalo a 4% u něj zůstala natrvalo. Já nevím, jak to přátelé ze SOHO mysleli, ale pro mě z toho plyne něco jiného, než že se jedná o geneticky vrozenou úchylku. Byla-li by to úchylka, pak bychom zde neměli těch 40% chlapíků, ale pouze ta 4%! Tak jak to tedy je? Není to spíše o zvědavosti, o hledání odlišnosti? Nebo hlouběji - nechybí nám zde silné vzory? Muži jsou vychováváni ženami v neúplných rodinách.
Jde-li o mužské vzory, pak se ptám: jakou úlohu v tom sehrává církev? Jsou v církvi opravdoví muži? A co si o tom myslí ženy?



Re: Stanovisko amerických Assemblies of God k homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Úterý, 21. červen 2005 @ 15:31:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualita jde proti zájmu státu. Ve státním zájmu je silná početná rodina se zdravými potomky. Homosexuální jedinci, ať v případnšm registovaném partnerství nebo v homosexuálním manželství či na psí knížku, nejsou schopni splnit základní poslání rodiny - zplodit děti. Ve svém důsledku tak homosexualita přináší státu pouze negativa: snížení počtu obyvatel a s ním spojené ekonomické ztráty (snížení počtu ekonomicky činných jedinců).

Stát by měl podobně jako v případě kampaně za schválení ústavy vyčlenit ročně třeba těch 20 miliónů Kč na osvětovou kampaň, která by vysvětlovala dětem a mládeži nebezpečnost náhodných homosexuálních vztahů pro vznik druhotné (získané) homosexuality. Zároveň by měly orgány činné v trestním řízení posuzovat propagaci homosexuálních vztahů jako činnost, která není v zájmu státu.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy