Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 405 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463931
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Poselství všem
Vloženo Pátek, 18. březen 2005 @ 14:39:10 CET Vložil: Bolek

Služba bližním poslal AdamEva

Jsou věci mezi nebem a zemí, které my lidé nemůžeme ovlivnit. Proto nám zůstává jediné, konat věci v rámci možností, které můžeme ovlivnit. Například, že se budeme snažit naplnit povinnost křesťanů - šířit evangelium o Kristu Ježíši našem Pánu. Samozřejmě i za předpokladu, že reakce se dostaví nebo nedostaví. Toto je právě ta oblast, kterou nemohu ovlivnit a ani nechci, protože bych šel proti Kristu a jeho Otci Bohu. Přece to není na nás křesťanech, dělat si starosti s tím, jestli někdo reaguje a nebo nereaguje.

Mou povinností je - poslouchat příkaz mého Pána Ježíše abych oznamoval evangelium nebo-li dobrou zvěst o něm, a pokud někdo zareaguje pozitivně, tak se pak raduji, protože je to pro mně důkaz, že dotyčného k sobě přitáhl Bůh Jahwe. viz 1, Kor 3:6,7,11; Jan 6:44. Pro ty, kteří jsou pečlivými čtenáři Písma, není jich na tomto diskuzním fóru málo, si určitě připomenou pasáž z evangelia Jana v 6. kapitole. Ve verších 25 až 51 je podivuhodná scéna kde Ježíš o sobě hovoří jako o chlebu z nebe. Připomíná jim období, kdy jeho Otec Jahwe zachraňoval Izraelity na poušti, když jim dával jíst mannu. (pro ty, které to může zajímat, jakou úlohu v té době zastupoval Ježíš si mohou přečíst zprávu z Přísloví 8:22-31, u 22 v. v poznámce /Ekum. překlad / je Moudrost popsána jako prvotina stvoření /v. 24n/, což připomíná christologické úvahy; a jeho jméno je připomenuto u Jana 1:1,2 jako Slovo /řec. Lo´gos/, které bylo u Boha). Je zajímavé, že jim vysvětluje, zřejmě novinku, že ten opravdový chleba z nebe jim nedal Mojžíš v podobě manny, ale že ten pravý chléb z nebe jim dává jeho Otec a to v podobě svého Syna Krista Ježíše. Protože přijímání tohoto chleba znamená život a někteří zvolali, že chtějí takový chleba. A tehdy jim Ježíš vysvětluje jak to funguje. Otec Jahwe Ježíšovi dává všechny ty, kteří přijdou k Ježíši a on je neodmítne. Proč? Jak ukazují následující verše 38-40 plní, ne vlastní vůli, ale vůli toho kdo ho poslal. Většina z vás reaguje stejně jako tenkrát v 1. století někteří posluchači, že jeho řeč nepřijímají (viz verše 41,42), převedeno do dnešní doby, tak jako tenkrát viděli v Ježíši pouze syna tesaře Josefa, tak i dnes nesnesete řeč, že Ježíš není Bůh, ale že je naopak Králem v Božím království a plní jeho vůli jako poslušný Syn svého nebeského Otce Jahweho. Aby to Ježíš potvrdil tak se odvolává na proroky, že: „všichni budou vyučeni od Boha“, v.45. a kdo se vyučil u Boha Otce přijde k němu, Ježíší Kristu, (viz Izajáš 54:13 a k titulu Hospodin je v Ekum. překladu v oddíle Jména vysvětlení: překladatelé si uvědomují, že nahrazují dle tradice Boží jméno Jahvé titulem Hospodin. Což uzná i nedouk, že to není přece jméno, jako bychom řekli hospodář, ale i ti mývají svá osobní jména.) Také není k zahození, ve 49. v. zmínka, že ti co na poušti jedli mannu zemřeli, ale kdo bude jíst chleba z nebe nezemře. Určitě některé už nudím proto se v závěru už jen zmíním o 57. verši, kde Ježíš říká pravdu o sobě když říká: „Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne.“


"Poselství všem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Poselství všem (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 21. březen 2005 @ 08:17:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý "AdamEvo",

myslím, že to není až tak, že by nikdo nechtěl slyšet tvoji zvěst. Snad spíše, že se již mnozí snažili vyvrátit božství Ježíšovo. A ty nejsi první. Víš, mnozí to dávno ví, a nikdy nevyvrací, že Ježíš jako Syn Boží není Otec Bůh. Ale i přesto zůstává v platnosti Písmo, že Syn Boží Ježíš Kristus a Bůh Otec jsou jedno. A Písmo musí platit. Snad nechceš měnit Písmo, jako někteří jiní před tebou? Uvádíš Písma a říkáš, že nechceme slyšet a přijmout to, že Ježíš není Bůh. Ale ty vlastně pouze dokazuješ, že Ježíš není Otec Bůh. A proti tomu nejsem. Jistě Ježíš není Otec Bůh. O Ježíšově Božství však není u mě žádná diskuze, stejně jako i o jeho lidství. Proto chceš-li diskutovat a věrně vykládat Písmo, uváděj i verše jiné jako například to důležité z evangelia Janova 10-té kapitoly, z kterého mnoho cituješ. Na ty verše, doufám, si dokážeš odpovědět bez záměny onoho jsme jedno za - jsme za jedno, neboť tak tomu rozuměli i židé a Ježíš jejich doměnky nevyvrátil, nýbrž dokazoval, že ona doměnka, že Syn Boží znamená Bůh, je správná. Neboť jestliže Otec Bůh, který je v nebesích je v Ježíši, který byl zde na zemi a Ježíš, který byl zde na zemi je v Bohu Otci, který je v nebesích, pak nelze pochybovat o tom, že Ježíš a Otec jsou jedno, tedy že jsou jedním Bohem, ač Ježíš není Otcem a Otec není Synem. Pro mnohé to zůstane kamenem úrazu a pro tebe?

A nyní ony verše z Janova evangelia:

10,30 Já a Otec jsme jedno."
10,31 Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali.
10,32 Ježíš jim řekl: "Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků od Otce. Pro který z nich mě chcete kamenovat?"
10,33 Židé mu odpověděli: "Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
10,34 Ježíš jim řekl: "Ve vašem zákoně je přece psáno: 'Řekl jsem: jste bohové.'
10,35 Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy - a Písmo musí platit -
10,36 jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn?
10,37 Nečiním-li skutky svého Otce, nevěřte mi!
10,38 Jestliže je však činím a nevěříte mně, věřte těm skutkům, abyste jednou provždy pochopili, že Otec je ve mně a já v Otci."
10,39 Opět se ho chtěli zmocnit, on jim však unikl.

Petr Šíma



Re: Poselství všem (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 21. březen 2005 @ 11:25:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý AdamEvo,

Vychrlil jsi to na „nás“ pěkně. Tedy na nás, zde jsem snad jen argumentoval já. Tvá slova mě připadají jako slova uraženého člověka. Netázal jsem se tě snad, zda i ty se neurazíš o úhelný kámen? Já argumentoval biblicky s použitím Písma. Píšeš, že má argumentace není biblická, ale jaká tedy, používám-li právě Písmo? O učení o Trojici píšeš, že je církevním výmyslem. Zajisté, je to učení sformulované. Ale nečiní totéž třeba Svědci Jehovovi? I oni formulují svá učení o Ježíši a Bohu a učí je ostatní. I ty přece přiznáváš, že jsi jejich učení nakloněn a že tě přesvědčilo. Já však mohu za sebe mluvit, že si ověřuji z Písma ona učení a až poté přijímám stanovisko. I já znám do určité míry učení Svědků Jehovových, neboť jsem vlastníkem některých jejich knih. Prozradím ti tajemství o sobě. Já neútočím, ale to samé nemohu říci o tobě. Vychrlil jsi na mě mnohá obvinění. Píšeš, že se křesťané učí argumentacím proti Svědkům. Ale to stejné vím i o Svědcích. Já se žádným argumentacím neučil a nemám to zapotřebí. Svědci za mnou přišli již několikrát. Přišli ve dvou a později i ve čtyřech. Vždy jim byl Ježíš, kterého já vyznávám kamenem úrazu. Proč sis aspoň nepřečetl můj komentář a nezkusil mi vysvětlit verše, které jsem zmínil? Uvádíš slova Ježíšova, že Otec je větší než On. Jistě, Otec je větší než Jeho Syn a přece zůstává v platnosti, že jsou jedno. Ve stejné kapitole evangelia Janova, tedy 14-té, je rozhovor Ježíše s učedníky:

14,5 Řekne mu Tomáš: "Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?"
14,6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
14,7 Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli."
14,8 Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!"
14,9 Ježíš mu odpověděl: "Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
14,10 Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.
14,11 Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky!

Zde znovu za zmínku stojí, že Ježíš tak naléhavě mluví o Bohu jako o svém Otci a nenazývá jej Bohem nýbrž Otcem. Tohle vždy bylo a je troufalé v mnohých očích. Tedy ono prohlášení Ježíšovo, že učedníci znají Otce, protože viděli Ježíše a že dívají-li se na Ježíše, pak vidí Otce. Poněkud troufalé na člověka a na anděla, ale na Božího Syna? Tvá zmínka o určitém Ježíšově andělství je známá. A přece Ježíš není a nemůže být andělem! Hledáš-li pravdu u Svědků Jehovových pak ti v tom přeci nikdo nebrání. Nepřesvědčili-li tě jiní, je klidně fér zkusit to teď u nich. Já však uvěřil v Ježíše Krista a hledám pravdu v Božím slově. Nechci jen o Bohu slyšet a číst o Něm, chci Jej zakoušet. A nakonec snad jen toto: Nesnaží se snad svědci Jehovovi přesvědčit ostatní, že jen oni rozumí Písmu nejlépe? Je jen málo směrů, které si vytváří svůj překlad bible. Mohu radostně říci, že ať katolíci, tak protestanté, tak letniční i charismatici používají stejné překlady bible. Víš, nejsem to já, kdo zavrhuje Svědky Jehovovy, ale vím z jejich přímých vyjádření k mé osobě, že jsem dle jejich mínění zatracen a mé myšlení je ďábelské.

Petr Šíma



Re: Poselství všem (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pátek, 25. březen 2005 @ 07:09:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý AdamEvo,

Jistě máš pravdu, když mluvíš o horlivosti pro Boha bez pravého poznání. V tomto stavu se jednotlivě mnohdy nacházíme všichni, kdo horlíme pro Boha. Před našima očima by právě proto měl zůstávat onen obraz nejen vzkříšeného Krista, ale i toho ukřižovaného. Také obraz naší hříšnosti a obraz milosti Boží. Bude-li takto Kristus vyobrazen před našima očima a také i my sami budeme-li ve svých očích takto vyobrazeni, jistě ona zákonická horlivost pomine. Vždyť všichni jsme zhřešili a jen milostí Boží jsme, co jsme. Všichni, tedy i já. Ač jsem mlád, něco jsem se již na své pouti života za Kristem naučil. A to nesoudit nikoho, krom sebe. Jistě lze odmítnout hřích člověka, ale hřešícího člověka přijmout. Vím také, že každý člověk má svou dobrou hodnotu a jsem spíše nakloněn k tomu, že ta hodnota těch druhých je větší než ta má. Když píši, že každý má dobrou hodnotu, pak mluvím i o těch, kdo nevěří a jsou i nepřáteli Kristovými. Vždyť i skrze nevěřící se zjevuje Boží láska, milost, přízeň, dobrota i další věci, které jsou věcmi spravedlnosti. Vím však také, že každý člověk myslívá především i na sebe a tak naše skutky ač dobré jsou, nemohou před Bohem obstát a my v nich. Neodsuzuji ani katolíky, ani protestanty, ani letniční či charismatiky, ani adventisty. Neodsuzuji tedy ani mormony či jehovisty. Ani jiné z různých náboženství či ateisty nesoudím. To, co však mohu posoudit je tedy jen učení a to na základě své víry v Boha bible. A to mohu odmítnout a také před falší varovat ostatní. Nejsem však všeználek a sotva jím kdy budu. Pro mě není důležité, abych já nějakou svou vlastní pravdu obhájil,či snad prosadil. Naučil jsem se, že každý člověk napomenutí slyšet musí i povzbuzení, pak sám ponechán k rozvažovaní o těch věcech, k pravdě hledání i Boha, sám k závěru dojít musí. Přesvědčení pak takovéto nikdo jemu nevezme, neboť tak jak v hloubi srdce svého uvěřil, tak mluví i jedná, pevný je a nikdo jej nezvyklá. Nelze si však myslet, že kdo jakkoliv věří, ten spasen bude, stejně jako že, kdo jakkoliv žije, bude zachráněn. Neboť jak člověk věří, tak mluvívá i jedná. Víra člověka, ta se na životě jeho odráží, tak jako jeho podoba v zrcadle. Proto je-li jaký kvas v těstě, je těsto nakvašené a nepoužitelné k oběti Páně. Je přece psáno, že jen málo kvasu celé těsto prokvasí. Je-li špatný záměr, i užitečné nástroje stanou se nebezpečné. Říkáš-li si, že si z toho vezmeš jen to dobré, neboť přece dobře víš, co je tam zlého, pak jiné, kteří to rozpoznání nemají, do ohně uvrhuješ. Zkus si vzít nakvašený chléb a sníst z něho jen mouku a vodu či olej, a droždí nespolknout. Myslíš-li si, že kvas nikomu neublíží, mýlíš se. Tak jako je bochník kynutý, nakyneš i ty. Zvláště pak je-li chléb čerstvý, obzvláště teplý, vytažený z pece. Proto si dávejme pozor na zlá poznání a zjevení (a zvláště pak na ta nová) a porozumění Písmu. Jsou i starší nedobré tradice, které v rozporu jsou s Písmem vykládaným milostí. Proto bývá i prospěšné Písmo citovat tak jak je i psáno a s jinými verši Písma srovnávat a názorům jiným naslouchat. Pak v moudrosti Ducha člověku Písmo obživeno bude, když i samo Písmo prožije si. Ale abych se v návalu svých myšlenek neutopil, přistoupím více k tomu, co píšeš. Ve svém komentáři k Janovu ev. 14.kap. 10 verši píšeš, že že Ježíš, jako poslušný Boží Syn nedělá nic, co by nebylo v souladu s Jeho Otcem, že to nedělá sám od sebe, ale poslouchá to, co mu Jeho Otec říká. Jistě by se mohlo zdáti ono, jako dobrý výklad. Jenže onen verš zní: Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. Zde Ježíš zjevuje, že Otec, ten v Něm přebývá a skutky, které činí Ježíš, nečiní jen z poslušnosti, ale proto že Otec je v něm. Stejně nelze zaměnit i slovo „jedno“ za barvité za jedno. Taktéž před veršem tímto, neříká Ježíš, že se učedníci mají lépe dívat, že jiný Mesiáš již nepřijde, ale zjevuje jim přímo svého Otce, když praví: Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce? Z těchto veršů zřejmé je, že Ježíš se svým Otcem ztotožňuje se v jedné osobě, a to i při zachování osob dvou. Proto tak Ježíš naléhavě mluví, že kdyby znali Jeho i Otce by znali, a že Otec i On jedno jsou. Vím, že svědci učení o Trojici odmítají. Ale ona i když se až později Trojice nazývá, zjevena je v Písmu a je základem křesťanské víry. Rozvádět ono učení zde nechci, zmíním však jen tu skutečnost, že Otec, Ježíš a Duch svatý v Písmech vzájemně jsou užita. Svědci o Ježíši praví, že je prvním stvořením a že po léta přebývání s Otcem, stal se Božím věrným obrazem. Též, že Duch Boží ničím jiným není než Jeho duchovní hybnou silou. Kdo však čte Písmo vidí v něm, že Ježíš jednorozeným Synem Božím je a prvorozeným všeho stvoření, tedy že Otec stvořiti Ježíše nemohl. Taktéž, že rouhati se nelze Duchu svatému, když jen vánkem by byl a že rouhati se Duchu jest i rouhání se Bohu. Zde na zemi Ježíš ponížil se, však Božím Synem nepřestal býti. Času mnoho nemám, tak teď přejdu k pokoušení Boha a Ježíše Krista. Ač Jk 1,13 praví, že Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a také nikoho nepokouší, je nutno vzíti v úvahu i jiné verše Písma. Tak Mt 4,7, kde Ježíš praví, že psáno je: Nebudeš pokoušet Hospodina (Dt 6,16). I v jiných oddílech Písma je psáno, že lid pokoušel Hospodina. Pokoušet Boha tedy lze, ale Bůh nemůže být tímto pokoušením sveden. Bůh také k hříchu nikoho nenavádí a také Ježíš nikoho nenaváděl. Stejně jako Bůh prohlédl vždy pokušení lidu, tak i Ježíš prohlédl pokušení lidu i ďábla. A ďábel Boha pokoušel vždy i u Jóba.

Bůh zajisté nemůže lhát a nelže, to my všichni jsme před Ním nalezeni jako lháři. Je však důležité míti porozumění a Písmo z Písma nevytrhovati a jiné lidské písmo do něj nevkládati. A tohle mnohdy, my lidé, i křesťané různých vyznání činíme.

Radostné velikonoce!

Petr Šíma



Ježíš Kristus je Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 04. duben 2005 @ 15:26:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Texty které dokazují, že Ježíš je Bůh:

Jan 1:1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.

Žalm 45:8 Miluješ spravedlnost, nenávidíš zvůli; proto tě, božský, pomazal Bůh tvůj olejem veselí nad tvoje druhy.

Izajáš 9:5 Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: "Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje."

Izajáš 7:14 Proto vám dá znamení sám Panovník: Hle, dívka počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel (to je S námi Bůh).

Matouš 1:23 'Hle, panna počne a porodí syna a dají mu jméno Immanuel', to jest přeloženo 'Bůh s námi'.

Jan 20:28 Tomáš mu odpověděl: "Můj Pán a můj Bůh."

Židům 1:5 Komu kdy z andělů Bůh řekl: 'Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil!' A jinde se praví: 'Já mu budu Otcem a on mi bude Synem.' - Ježíš není anděl!

Podle kralického znění (v tomto případě by to chtělo dobrý překlad originálního hebrejského textu, protože ekumenický překlad Bible to překládá jinak):

Izajáš 51:16 Kterýž jsem vložil slova svá v ústa tvá, a stínem ruky své přikryl jsem tě, abys štípil nebesa, a založil zemi, a řekl Sionu: Lid můj jsi ty. - Ježíš zakládá nebesa a zemi s povolením Boha Otce a zakládá Izrael!

Zachariáš 12:10 Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným.

A kdo v tomto případě hovoří, AdameEvo? Bůh!
A kdo byl proboden, AdameEvo, přece Ježíš!!!!!!

V knize Zjevení je odpověď na toto:

Zjevení Hle, přichází v oblacích! Uzří ho každé oko, i ti, kdo ho probodli, a budou kvůli němu naříkat všechna pokolení země. Tak jest, amen.

Tak mně odpověz, AdameEvo, je Ježíš Bůh? Nebo není? Já na základě biblických textů v čistotě svědomí tvrdím že ano!!!!!

Karel Sýkora



Re: Poselství všem (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Úterý, 12. duben 2005 @ 22:38:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
AdamEvo, cítím, že tvoje slova se mi líbí.
Když Ježíš Kristus říká, že jeho učedníci mají jíst chléb a pít víno a že jeho tělo je ten chléb a jeho krev je to víno, tak radí k pojídání a popíjení svých slov neboli svého učení, protože ta slova jsou duchovní řečí a je v nich život. A ta slova jsou obsažena v Písmu, jsou to slova zosobněné Moudrosti (viz Přísloví) ve Starém i Novém zákoně. A Bůh dává učedníků k tomu svého Ducha, kterým je vyučuje, takže nakonec je každý křesťan docházející v posledních dvou tisíciletích dokonalosti vyučen od Boha a od nikoho jiného.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy