Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476030
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Očekáváme Mesiáše
Vloženo Sobota, 20. listopad 2004 @ 14:59:20 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Věřící Židé se každý den modlí: „Do svého města Jeruzaléma se v milosrdenství navrať, přebývej v něm, jak jsi řekl, brzy je zbuduj v našich dnech jako věčnou stavbu a trůn Davidův v něm rychle založ. Buď pochválený Ty, Věčný, který buduješ Jeruzalém. Dejž brzy vzklíčit výhonku* Tvého služebníka Davida.“ * „Výhonek“ se hebrejsky řekne nezer. Proto Nazaret v překladu je „Město Výhonkovo“. Takže Nazarejský neznamená jen „ten, kdo pochází z Nazaretu“, ale také „výhonek z rodu Jíšajova“.

V šabatovém požehnání haftara se říká: „Potěš nás, Pane, náš Bože, královstvím Syna Davidova, Svého Pomazaného (hebrejsky Mašiaš, řecky Christos). Kéž k nám rychle přijde.“ Ve sváteční dny se Židé modlí: „Dej Davidovi, svému služebníku, sílu vzejít, dej synu Jíšajovu přihotovenou svíci, svého Pomazaného, aby brzy, ano v našich dnech se zjevil.“ O šabatu se zpívá píseň Šloma Alkabeze: „Otřes se z prachu, pozvedni se, oděj se do nádherného roucha, můj lide, neboť skrze Syna Jíšajova, toho z Betléma, se ti přibližuje vykoupení.“ Mezi křesťanským a židovským očekávání Mesiáše je rozdíl. Křesťanské mesiášské očekávání je teologicky univerzální. Židovské očekávání Mesiáše je nacionální, vztahuje se na židovský národ Izrael. Křesťanské očekávání Mesiáše se omezuje na vnitřní, duchovní a věčné hodnoty, židovské očekávání je pragmatické dle slov z Iz 40,3: „Připravte na poušti cestu Hospodinu! Vyrovnejte na pustině silnici pro našeho Boha!“ Proto si mnoho Židů myslí, že Mesiáš přijde teprve tehdy, až se židovský národ vrátí na horu Sión a země Izrael bude znovu osídlená a zbudovaná. Toto pragmatické očekávání Mesiáše dává židovským osadníkům křídla, aby s nadšením budovali a z trosek a zapomnění křísili staré židovské osady a města z biblických dob v Judsku a Samaří a aby celý Izrael znovu oživili. Politické zvraty, jako např. v současnosti plánované stažení z pásmu Gazy, nebrání Židům ve víře, že se Mesiáš brzy zjeví. Odvolávají na 12. a 13. článek víry Maimonida: „Věřím dokonalou vírou v příchod Mesiáše, a i když jeho příchod nenastává, každý den v jeho příchod věřím.“ Mesiášští Židé, kteří mají v Izraeli na 100 sborů od liberálních po ortodoxní a jejichž počet se odhaduje asi na 5 000, jsou heroldi, kteří ohlašují příchod Mesiáše. Srovnávají se s rannými fíky – bikkurah, které vlastně ohlašují tu plnou pozdní úrodu teenah, jak o ní čteme Za 12,10 a Ř 11,26, kdy celonárodní pokání při návratu Pána Ježíše způsobí, že „celý Izrael spasen bude.“ Když v roce 1948 vyhlásili Židé stát Izrael, bylo v Izraeli dle různých výzkumů přesně 12 mesiášských Židů, jako na počátku Církve 12 apoštolů. To znamená, že když Hospodin začal znova jednat s Izraelem v jeho zemi, udělal to zase se dvanácti mesiášskými Židy jako na počátku Kristovy církve, kdy začal s Dvanácti v Izraeli. Z toho je vidět, že Izrael a Ježíšova Církev jsou v Božích očích v rámci dějin spásy jednota, která se tím víc zviditelňuje, čím blíže je příchod Mesiáše, návrat Pána Ježíše Krista. V tomto smysly žijeme právě uprostřed velikého Adventu. Proto: Kdo žehná Izraeli, má žehnat i mesiášským Židům. A kdo se modlí za mesiášské Židy, má se modlit i za Izrael, vždyť co Bůh spojil, nesmí žádný člověk rozdělovat. Ludwig Schneider


"Očekáváme Mesiáše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Očekáváme Mesiáše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 12:48:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyvolenému národu je třeba žehnat a modlit se za něj  ale jedna věc mi není tak docela jasná. Jestli ti heroldi očekávají druhý příchod ukřižovaného Ježíše Krista nebo si myslí že se Mesiáš teprve narodí. V tom druhém případě potřebují mnoho modliteb.



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy