Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 632 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481490
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Existuje absolutní morálka?
Vloženo Neděle, 10. leden 2021 @ 23:37:21 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Melissokomos

Před pár dny zde proběhla diskuse na toto téma. Někteří existenci absolutní morálky zpochybňují a uvažují pouze o morálkách relativních, jiní sice existenci absolutní morálky uznávají, ale identifikují ji výhradně se souborem biblických mravních předpisů. Pokusím se nastínit a dokázat proč považuji oba tyto pohledy za mylné:


Morálka se vztahuje k člověku a lidské společnosti. Předmětem morálky je hledání nejlepšího možného uspořádání lidské společnosti prostřednictvím mravních norem. Je nutné se tedy zamyslet nad kritériem hodnocení jednotlivých morálek a zda takové kritérium (absolutní) může existovat. Existuje-li absolutní hodnotící kritérium, je možná i existence absolutní morálky. Proč? Relativních morálek může ve skutečnosti existovat jen konečné množství. Je pak možné uplatnit hodnotící kritérium, morálky porovnat a vybrat tu, která hodnotícímu kritériu nejvíce vyhovuje. 

Relativní morálky jistě existují, každé společenské uspořádání nějakou formu relativní morálky vyžaduje jinak se společnost rozpadá zevnitř a směřuje k mravní anarchii. Existenci relativní morálky tedy nemá smysl zpochybňovat, je evidentní! Znovu je na místě otázka, zda tyto relativní morálky můžeme hodnotit. Evidentně jednotlivé relativní morálky hodnotí jak ateisté tak teisté - ať už existenci absolutního kritéria (morálky) uznávají nebo ne. Zdá se tedy, že toto hodnocení morálek je vysoce intuitivní záležitost, poměrně nezávislá na příklonu k jakémukoliv světonázoru. Lapidárně řečeno, ani lidé odmítající absolutní mravní kritérium, nemají žádný problém s hodnocením například biblické morálky. To je zajímavý postřeh, který může být užitečný při konstrukci absolutního hodnotícího kritéria.

Byl zde zdokumentován vývoj (evoluce) lidské morálky, který je v dějinách evidentní (stále zatím pouze intuitivně). Takový vývoj není důkazem neexistence absolutní morálky. Pokud existuje absolutní mravní kritérium jako idea, pak k němu lze dozrát vývojem přinejmenším na úrovni ideje. Jak a zda vůbec takovou ideu uplatnit v praxi? K tomu snad později...

Je možné vytvořit (definovat) takové hodnotící kritérium, které by bylo dostatečně obecné, dobově nepoplatné a zároveň přirozeně intuitivní? Takové kritérium, které by osmyslovalo naše chápaní směřování evoluce lidstva a lidské morálky? Pokusím se o to...

Příroda je zlá macecha a lidství je stloukáno v hmoždíři tupými přírodními silami. V prostředí všeobecného boje o přežití je zde náhle tvor, který si uvědomuje svůj duchovní rozměr (duchovní rozměr člověka = to co člověka právě polidšťuje a odlišuje od zvířete, kterým biologicky je... přirozený rozměr člověka, ne tzv. "extatická duchařina šoumenů") a který se pokouší (!) uprostřed tohoto tuhého boje vytvářet prostor pro mír. Ano, to je podstata a smysl lidství. Poznat a pochopit (reflektovat) hmotný svět, hrůzný propletenec všeobecného utrpení, odvrátit se od něj a nalézt mír uvnitř vlastní bytosti a v kontrapunktu vůči "hlasu přírody" - biologické chtivosti, zmírňovat utrpení ostatních bytostí. Hle, zde nám vyvstává absolutní hodnotící kritérium jednotlivých morálek. Morálky hodnotíme podle míry utrpení lidí (bytostí).

Teď se již nemusíme "biblicky vykrucovat" z tolerance např. otrokářství a podřízenosti vládnoucí kastě. Ve světle absolutního mravního kritéria jasně vidíme nemravnost otrokářského systému a je naší základní lidskou povinností nejen jej odmítnout, ale také proti němu všemi silami bojovat prostředky občanské neposlušnosti pro zmírnění utrpení bytostí, ne se lokajsky podřizovat "straně a vládě", platit daně a držet hubu protože tak psáno jest. Jen PŘÍKLAD... další snadno domyslíme třeba i aktuální pro dnešek...

Ted je již jasně vidět proč každá aplikace absolutního mravního kritéria na úrovni hmotného světa degraduje na morálku relativní a hmotě poplatnou. Cesta se stává cílem! Jen v tomto ohni může totiž být ukován člověk, jen pokud si připustí afekt a přestane si "hrát na bublinového  svatouška".

Teď je nám zřejmější, proč morálky intuitivně hodnotíme navzdory subjektivní absenci hodnotícího kritéria. Je to právě díky kontaktu s věčným duchovním archetypem pravého lidství (dokonalého/vnitřního/nebeského člověka), jenž aktivně vtahujeme do reality. Tady se časnost dotýká věčnosti. Pokud tento kontakt ztratíme, lidsky vadneme a umíráme. 

Tož tak to vidím já...









"Existuje absolutní morálka?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 278 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 11. leden 2021 @ 07:03:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jestli jsi tu reakci na "absolutní morálku" vzal za správný konec ;)

Morálka je až "výstup dat" nikoli "zdrojový kód".
Psát tedy o absolutním "výstupu dat" jako by šlo o "zdroják" působí zmatek v pojmech :)))





Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 11. leden 2021 @ 09:20:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chcete-li vůbec nějak vystihnout definici morálky, její absolutorium, pak jedině tak, že člověk není (absolutním) vlastníkem a vládcem stvoření, všeho co existuje v hmotném světě, protože jeho původ je v ve světě duchovním a vznikl bez něho, respektive člověk sám je jen vrcholným dílem stvoření. Proto vše, co člověk získává, si nemá právo přivlastňovat a zacházet s tím, jako by to patřilo jemu a že s tím může nakládat, jak mu libo, jak se mu zlíbí.

Morálka je o neabsolutním vlastnictví, o neobsolutní vládě, o neabsolutní moci, o neobsolutním právu člověka na vlastní život podle vlastních žádostí, o neprosazování sebe na úkor druhých, celého stvoření přírody.



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 11. leden 2021 @ 19:32:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O morálce nemůže být řeč. Tato společnost je nemocná Tato společnost odmítá morálku. Kolik lidí okrádá své zaměstnavatele. Telefonují v pracovní době soukromě, hodiny lelkují po internetu, desítky minut denně prokouří mimo pracoviště, zneužívají se auta pro soukromé účely atd.atd. Tedy vše, co se dělalo za komunistů a nikomu to nepřijde morálně pokleslé, tedy morálně závadné. A nemůžeme se divit, když začátkem 90 let se doporučovalo na chvilku zhasnout, aby si každý nakradl, co může, a pak teprve rozjedeme ten kapitalismu. Nebojím se říci, že společnost dokonce miluje být nemorální a hlásí se dokonce k tomu, hned to doložím na číslech. Více jak 60% Čechů je pro právo na uzavření manželství pro homosexuály. Je toto morální, když i křováci vědí, že přirozené právo na manželství je svazek muže a ženy s cílem plodit děti a zajistit tak reprodukci pro budoucnost. Více jak 71% Čechů je pro právo žen na vraždu formou potratu. Tedy na právo té nejbrutálnější vraždy, kdy lékař který má lidský život chránit trhá nejdříve nožičky, pak ruce od tělíčka a na konec kleštěmi rozdrtí hlavičku dítěte, které si předtím cucalo paleček své ruky. Doporučuji film Němý výkřik. Dále 67% Čechů je pro právo vraždy starého a nemocného člověka, takz. Euthanasie. Opět lékař, který má lidský život chránit, učinil přeci Hippokratovu přísahu. Proti euthanasii je jen 23% Čechů. Takže pokud se chceme upřímně bavit o morálce, pak ta nám zůstala tvrdě formulována a definována jen v křesťanské morálce a mravouce viz. Mravouka ŘKC prezentována otcem Špidlíkem někdy v 70 letech minulého století pro laiky, vydala tehdy Křesťanská akademie v Římě. Mluvíme-li o morálce, pak mám na mysli, že mluvíme o vnitřní potřebě svobodného člověka činit taková rozhodnutí, která budou v souladu s vůlí Stvořitele. A co je ta vůle Stvořitele? Postavíš Boha na první místo ve svém životě, po Bohu kladeš na první místo své rodiče, miluješ je i když jim slábne rozum a rozhodně milosrdná láska nebude euthanasie. Budu chránit lidský život od početí až po přirozenou smrt. Budu ctít svátostné manželství, nebudu krást, pomlouvat, cizoložit, nevydám křivého svědectví vůči bližnímu svému atd. Takže Melissikomos něco podobného bych očekával od tebe, že sem na křesťanský server vneseš i jako nekřesťan, neboť pokud jde o morálku a mravnost tak Boží ustanovení jsou universální a žádný filosof nebo profesor etiky nemůže do společnosti přinést větší poznání než to, co již bylo lidem od Boha sděleno. Není tedy pravda, kterou nám sděluješ, že nemáme pro morálku hodnotící kritéria. Právě jsem o nich vydal svědectví. Pokud je morálka norma chování ve společnosti, pak legální vraždění, nemorální a nemravné svazky dvou lidí stejného pohlaví, krádeže, pomluvy atd. To je dnes součást falešné morálky, kde je obsahem i kultura smrti. Společnost je nemravná a nemorální protože vytlačila Boha ze svého středu a sním i jeho normu morálky a mravnosti a oblíbila si morálku a mravnost Satana.



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. leden 2021 @ 06:58:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Díky za článek.

Předmětem morálky je hledání nejlepšího možného uspořádání lidské společnosti prostřednictvím mravních norem. 

  A pro to "nejlepší uspořádání", "lepší" a "horší" uspořádání je jaké kritérium? 

  To, které přinášíš později?


Hle, zde nám vyvstává absolutní hodnotící kritérium jednotlivých morálek. Morálky hodnotíme podle míry utrpení lidí (bytostí).

  Jak je to myšleno? 

  Nějaké průměrné míry utrpení všech? 

  Nebo míry utrpení těch, co trpí nejvíce?

  Nebo míry utrpení těch, co se podřizují takto hodnocené morálce?


Ano, to je podstata a smysl lidství. Poznat a pochopit (reflektovat) hmotný svět, hrůzný propletenec všeobecného utrpení, odvrátit se od něj a nalézt mír uvnitř vlastní bytosti a v kontrapunktu vůči "hlasu přírody" - biologické chtivosti, zmírňovat utrpení ostatních bytostí.

  Má toto z mého pohledu jednu "malou" vadu: Takových pokusů o exekuci a implementaci takové morálky proběhlo po světě mnoho, a všechny dopadly tak nějak neslavně. Obvykle tak, že se míra utrpení výrazně zvýšila.

  Nebo ne? 

  Je někde nějaký praktický, reálný příklad takové morálky?


Teď se již nemusíme "biblicky vykrucovat" z tolerance např. otrokářství a podřízenosti vládnoucí kastě. Ve světle absolutního mravního kritéria jasně vidíme nemravnost otrokářského systému a je naší základní lidskou povinností nejen jej odmítnout, ale také proti němu všemi silami bojovat prostředky občanské neposlušnosti pro zmírnění utrpení bytostí, ne se lokajsky podřizovat "straně a vládě", platit daně a držet hubu protože tak psáno jest. 

  Jak se vypořádáš s tím, že jsou na světě lidé, kteří bez podřízení straně a vládě zoufale trpí, v zoufalství, beznaději, samotě, hořkosti a po straně a vládě touží a volají - a že jich není málo - i zde v diskuzi je jeden takový? 

  Počítáš do míry utrpení i míru utrpení lidí, kteří bez podřízení sebe straně a vládě (nebo spíše podřízení těch druhých straně a vládě) nemohou žít a trpí jak zvířata?




Je to právě díky kontaktu s věčným duchovním archetypem pravého lidství (dokonalého/vnitřního/nebeského člověka), jenž aktivně vtahujeme do reality.

  A ten "archetyp pravého lidství", to je něco reálného?

  Někdo reálný? 

  Nebo alespoň něco konkrétního? Někdo konkrétní, byť virtuální?




  Jinak určitě se najde morálka, která je výrazně výše, než ostatní morálky, taková, kterou uznává mnoho lidí. 

   Například [obohu.cz]:

"Láska je trpělivá, dobrotivá, láska nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.  Nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nerozčiluje se, nepočítá zlo. Neraduje se z nepravosti, ale raduje se spolu s pravdou. Všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, všechno vydrží. Láska nikdy nezanikne."

  To je místo, které si z bible čtou třeba při svatbě a uznávají nejen lidé, kteří bibli žijí, ale i ateisté, panteisté, voliči komunistů, budhisté, ale i lidé, co mají za normu morálky člověka... A rádi by takovou morálku měli ve svém životě. Jen často nevědí, jak na to.

  Toník





Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 12. leden 2021 @ 08:32:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Melissokomos - mluvíme-li o morálce, tak s pohledem na Hospodina, a to znamená přirozený Boží  mravní zákon------to je absolutní morálka



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Úterý, 12. leden 2021 @ 13:33:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to co kolem sebe pozorujeme je to, že evidentně jsme všichni součástí různých (relativních) morálních systémů, které respektujeme, protože jsme tak prostě naučeni, protože to odpovídá kultuře ve které žijeme, protože to odpovídá právnímu rámci dané lokality a také protože se tak většinou chovají ostatní, se kterými jsme v každodením kontaktu. Některé rysy těchto morálek jsou nápadně shodné a daly by se označit za univerzální - např. že krádež je špatná, i když i zde nemusí být úplně jednoznačné, co se dá považovat za krádež (např. za minulého režimu se třeba z morálního hlediska příliš neřešila legalita kopírování software, audiovizuálních děl a pod.).

Přesto všechno se lze domnívat, že zde existuje něco jako optimální morálka, t.j. "nejlepší možná morálka ze všech myslitelných" - kterou jsme ovšem zjevně ještě neobjevili (ruku na srdce - židokřesťanská morálka má do něčeho takové docela daleko a o čistě židovské morálce raději ani nemluvím).

Největším problémem designu co nejoptimálnější morálky jsou z mého pohledu hodnoty, které s morálkou velmi úzce souvisejí. Tohoto si velmi dobře byli vědomi konstruktéři biblických textů a tak se pokusili tento zapeklitý problém obejít tím, že hodnoty jakoby vnutí "externě" - hodnoty, které vytvořili, prohlásili svým původem za nadpřirozené, injektované nějakou božskou superinteligencí a tudíž nadřazené hodnotám "hloupých" lidiček. Pokud by se tyto hodnoty někomu příčily, je to tím, že prostý člověk není schopen plně pochopit a docenit jejich božský původ.

Brněnský filozof Jan Votava tvrdí, že z pohledu lidí jsou zde dvě objektivní hodnoty: hodnota utrpení a hodnota štěstí (štěstí možna není to správné slovo, ale je tí prostě myšlen opak utrpení). Za poněkud problematické považuji závěry doktora Votavy, který si z tohoto poznatku odvodil, že ideální by bylo například pozabíjet zvířata ve volné přírodě, protože zažívají více utrpení než štěstí a výhodnější je spíše nebýt, než trpět. Další brněnský filozof - doktor Antonín Dolák, souhlasí s pojetím objektivizace určitých hodnot dle J. Votavy, ale nebyl by až tak radikální, co se týče např. zvířat ve volné přírodě - zde věří (či doufá), že v budoucnu bude možné pomocí stimulace mozku zvířat snížit jejich utrpení ve volné přírodě a analogicky to samé předpokládá i u lidí - je to tedy jakási forma transhumanismu rozšířená i na zvířecí říši.
Dolákův kamarád a z části i oponent v jedné osobně (jehož skutečné jméno neznám) je zase toho názoru, že nic takového jako objektivní hodnoty nejsou - vše jsou pouze subjektivní preference a tyto preference soutěží mezi jednotlivými skupinkami lidí, kteří je zastávají. Jsem přesvědčen, že kdybych ho silně uhodil do holení kosti čtyřstovkou kladivem, možná by uznal, že minimálně hodnota lidského utrpení se dá poměrně dobře objektivizovat :)




Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 12. leden 2021 @ 22:59:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příliš mnoho slov a přitom je odpověď jednoduchá. 
Dokud jsem si nepřečetl Evangelia a neuvažoval o tom člověku, o němž ti čtyři lidé psali, neuvědomoval jsem si vůbec existenci nějakého morálního kritéria. Teprve potom jsem po několika měsících přemýšlení o něm, pochopil, že jsem nikdy o takovém člověku nečetl, neslyšel a nikdy jsem někoho tak nesobeckého ani nepotkal. 
Lidé takoví nejsou. A přesto autoři psali o něm, že byl člověk. Teprve když jsem dospěl k takovému poznání, byl jsem schopen připustit, že to mohl být Bůh. 
Od té doby se mi vždy potvrdilo, že mezi lidmi jsme za těch skoro 30 let nikoho takového nepotkal. A že jsem za tu dobu potkal tisíce věřících z celého světa. 
Takže pro mne je pouze jeden Bůh a člověk, který je etalonem morálky a nesobeckosti. A čím jsem starší, tím jsem si jistější, že mezi lidmi nikoho takového nepotkám. 
Závěrem, šetří se slovy, mlčeti zlato a mluviti stříbro. 



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. leden 2021 @ 06:45:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Hle, zde nám vyvstává absolutní hodnotící kritérium jednotlivých morálek. Morálky hodnotíme podle míry utrpení lidí (bytostí).


  Pro mne to je tak, že morálku (morálky) hodnotím podle kvality lidských vztahů

  Tedy ne podle jednotlivce, ale podle vztahů mezi nimi.


  Určitě znáš písmo - Zákon či Novou smlouvu, která je celá o lásce, službě druhým. 

  První přikázání Zákona je láska. Když Ježíš citoval nejdůležitější přikázání ze Zákona, citoval právě první přikázání [obohu.cz] o lásce k Bohu a jako druhé uvedl z Leviticu přikázání o lásce k bližnímu [obohu.cz]. O vztazích je i Desatero [obohu.cz], byť to je vymezené z větší části negativně, na rozdíl od těch dvou citací ze Zákona. 
 

  Pro mne jsou tedy důležitější vztahové věci, než singulární, věci jednotlivce. 


  Vzhledem k tvému hodnocení morálek na základě množství utrpení je to například oběť.

  Základem křesťanství je právě to, že Pán Ježíš vzal naše utrpení - vzal na sebe naše nemoci a naše bolesti, naše provinění, přestoupení. 

  V tom je hodnota - ne v tom utrpení či neutrpení samotném, ale v té oběti, vztahu, že nesl utrpení pro nás.



  Tak je to i jinde - pokud třeba hoří dům a v něm je člověk, který trpí, protože ho to všechno pálí, jak to kolem něj hoří, tak mnohem vyšší hodnota je to, že do domu vleze druhý člověk aby ho zachránil. Zachránce taky všechno pálí a utrpení se tak zdvojnásobí. 

  A hodnota je to tehdy, když člověk toho druhého zachrání a oba venku trpí víc než ten jeden, protože jsou popálení dva a hodnota je to i tehdy, i když oba v tom domě umřou při té záchraně.

  Naopak hodnota a kvalitní morálka není, když ten jeden člověk v domě uhoří, jeho utrpení přestane a je tak docela nulové a ostatní okolo se na to koukají docela bez soucitu a nezachrání ho a jejich utrpení je tak taky nulové. Což by v morálce hodnocené podle množství utrpení bylo absolutně bráno asi jako nejvíce.

  (sorry za trošku absurdní příklad ;-) 



  V tom je život a kvalita založená na vztazích jiná i proti náboženství, ve kterém jsme žili - to bylo mnohem více soběstředné, zaměřovalo se na spasení sama sebe (byť poněkud virtuální spasení) a vztahy či druzí byli prostředek pro dosažení toho spasení sebe. Podstatné bylo to spasení sama sebe, vztahy sloužily jen k užitku sebe, tedy k tomu, aby se člověk skutky v těch vztazích dostal po smrti do nebe. 

  To je pak v hodnocení podle kvality lidských vztahů jeden z vrcholů sobectví.

  Toník



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 27. leden 2021 @ 00:06:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mellisokomos


Teď se již nemusíme "biblicky vykrucovat" z tolerance např. otrokářství a podřízenosti vládnoucí kastě. Ve světle absolutního mravního kritéria jasně vidíme nemravnost otrokářského systému a je naší základní lidskou povinností nejen jej odmítnout, ale také proti němu všemi silami bojovat prostředky občanské neposlušnosti pro zmírnění utrpení bytostí, ne se lokajsky podřizovat "straně a vládě", platit daně a držet hubu protože tak psáno jest.

Tož tak to vidím já...


Gregorios


To je sice hezké, že ty to tak vidíš. Nicméně apoštolé ani Kristus to tak neviděli... Nejenže otrokářský systém neodmítli, tím méně proti němu nebojovali všemi prostředky občanské neposlušnosti....

Ty jsi trochu mimo mísu.....






Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 28. leden 2021 @ 11:41:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pasáž: Kazatel 7,20
  • 20 [biblenet.cz]Není na zemi člověka spravedlivého, aby konal dobro a nehřešil.
K zamyšlení, jak je to s nehřešením



Re: Existuje absolutní morálka? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 28. leden 2021 @ 11:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pasáž: 1 Janův 1,8-10
  • 8 [biblenet.cz]Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.
  • 9 [biblenet.cz]Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
  • 10 [biblenet.cz]Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.

K zamyšlení, jak je to s tím, když tu někdo tvrdí, že nehřeší



Stránka vygenerována za: 1.27 sekundy