Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470251
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Jaká moc...?
Vloženo Úterý, 01. září 2020 @ 23:41:56 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet nad známým příběhem z Bible. Hlavní postavou je Nikodém.  Kdo byl a jak žil? Vydejme se  po jeho stopách tak, jak nám je zaznamenalo Boží Slovo.   V evangeliu apoštola Jana: 

  ·  
1Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. ·  
2Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“   

Nikodém je členem židovské rady. Rady , která pak odsoudí Pána Ježíše. Ježíš je pro všechny farizeje  nepřítel.  Ohrožuje jejich postavení a lid spíše naslouchá jemu než farizejům. Jak to, že Nikodém smýšlí jinak? Proč za Ježíšem jde? Na co se ho asi chce zeptat, že dokonce i riskuje?  Co když ho někdo spatří?  O Pánu Ježíši mnoho  slyšel, neví, že je Boží Syn, nemůže  to vědět. To ani neví ani učedníci. Ví o něm, že je učitel, tedy  že je moudrý a koná zázraky, které jinak nejsou v lidských  silách. Něco  mu vrtá  hlavou. Už na oslovení je vidět, že má k Pánu Ježíši úctu už tím oslovením  Mistře a dokonce uznává jeho Boží původ. Přišel jsi od Boha. Ale ještě neví, kdo opravdu Pán Ježíš. je. Podobně oslovuje Ježíše  i jeden mladík v jiném příběhu.  

 Odskočme si zatím k tomu příběhu v evan. Lukáše. ·  




15Přinášeli mu i nemluvňátka, aby se jich dotýkal. Když to učedníci viděli, zakazovali jim to. · 
16Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: „Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. ·  

17Amen, pravím vám, kdo nepřijme království Boží jako dítě, jistě do něho nevejde.“ ·  
18Jeden z předních mužů se ho otázal: „Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“ ·  
19Ježíš mu řekl: „Proč mi říkáš ‚dobrý‘? Nikdo není dobrý, jedině Bůh. ·  
20Přikázání znáš: Nezcizoložíš, nezabiješ, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, cti otce svého i matku.“ ·  
21On řekl: „To všechno jsem dodržoval od svého mládí.“ ·  
22Když to Ježíš uslyšel, řekl mu: „Jedno ti ještě schází. Prodej všechno, co máš, rozděl chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“ ·  
23On se velice zarmoutil, když to slyšel, neboť byl velmi bohatý. ·  
24Když Ježíš viděl, jak se zarmoutil, řekl: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství! ·  
25Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“ ·  
26Ti, kdo to slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“ ·  
27Odpověděl: „Nemožné u lidí je u Boha možné.“     

Pán Ježíš se dotýká dětí a oznamuje, že jejich je království Boží. Čili , že budou v nebi, pokud by se nedožily dospělosti. Možná, že tady někde mezi diváky je i jeden muž. Je asi bohatý, protože přední muž znamená i vyšší sociální postavení. V jiném evangeliu se píše, že byl ještě mladík. Čeho byl svědkem? Děti spatří království Boží, budou mít věčný život, ale co já? Takže se nedivme, že tento mladík, bohatý mladík, by rád slyšel, jak to  bude s ním. Oslovuje Pána Ježíše stejně . Mistře.... a jde rovnou k problému, který ho trápí. Co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě? Pán Ježíš nás zná a zná i toho mladíka. Ví, co je v jeho srdci a zná jeho povahu. Tento mladík spoléhá na svoje síly a  na to, co má. Co mám dělat? Abych to získal? Jakoby bylo možné si věčný život koupit.  Pán Ježíš vidí, jaký ten mladík je. Potřebuje ho dostat z toho stavu ze sebejistoty a i pýchy a víry v sám sebe a ve vlastní sílu. A proto schválně se ho ptá na přikázání a to hlavně tu část, která se týká vztahu  s lidmi. A on hrdě odpovídá. Všechno dodržuji. Jak bychom odpověděli my? Já rozhodně bych takové odpovědi nebyl schopen. Kolikrát jsme zalhal a možná slovem ublížil jinému. Ten mladík si ale je sebejistý. On přece je bohatý. On by si to mohl i koupit. A nyní mu Pán Ježíš otázku, která tu jeho jistotu a sebevědomí naruší? Jedno ti ještě schází. Prodej všechno, co máš, rozděl chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“  Co tím Pán Ježíš sleduje? Ten mladík má dvě možnosti. Zaplakat nad sebou, uvědomit si svoji nemožnost, uvědomit si svoji slabost a chorobnou závislost na majetku a říci mu: Pane!!Promiň,  jsem slabý a já tohle nedokážu já jsem zoufalý, ve mně je něco, co mně brání tohle udělat. Kdybych takto odpověděl k Pánu Ježíši, asi by děj pokračoval jinak a ten mladík by pochopil, že se spasením, věčným životem se nedá kupčit, že je to dar Boží shůry a nezávisí na našem účelovém jednání a účelových skutcích. Ale mladík si vybral druhou variantu. Pro něho má cenu to pozemské. Bohatství. 

 A proto Pán Ježíš zde končí slovy:   ·  

25Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“ ·  
26Ti, kdo to slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“ ·  
27Odpověděl: „Nemožné u lidí je u Boha možné.“   

Ale vraťme se v tomto příběhu zpět k Nikodémovi. 

V noci tajně stanul před Pánem Ježíšem. Oslovil ho podobně jako ten mladík. Ale je to jeden rozdíl. 

3Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží.“   
Ježíš dopředu věděl, co Nikodéma sem přivedlo. To samé, co tehdy toho mladíka. A tak odpoví dopředu  na otázku, kterou Nikodém ještě ani nestačil vyslovit. Jinými slovy, jakoby se Nikodém chtěl zeptat, Mistře, co mám dělat, abych měl život věčný? Jenže ta Ježíšova odpověď je nějak nepochopitelná. Byli bychom my  s ní na místě Nikodéma spokojení? A tak jistě pochopíme Nikodémovu reakci:   ·  

4Nikodém mu řekl: „Jak se může člověk narodit, když je už starý? Nemůže přece vstoupit do těla své matky a podruhé se narodit.“   

Nikodém uvažuje logicky, protože uvažuje v dimensích našeho biologického  a materiálního světa. A tak Pán Ježíš musí Nikodému podat vysvětlení.     ·  

5Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího. ·  
6Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch. ·  
7Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu. ·  
8Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“   

Nikodém jistě nechápe, co se myslí vodou a už vůbec ne Duchem. Je mu to stále nesrozumitelné. Ano, vánek slyšíme, ale nevidíme, nic o něm nevíme. Vlastně ho i vnímám hmatově na kůži či vlasech. Bývá to většinou příjemné. Až se narodíme z Ducha, nastane tohle nové zrození, tak také nic neuvidíme?? Jak to bude? 
Ale asi to pocítíme.   ·  
9Nikodém se ho otázal: „Jak se to může stát?“ ·  
10Ježíš mu řekl: „Ty jsi učitel Izraele, a tohle nevíš? ·  
11Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme o tom, co známe, a svědčíme o tom, co jsme viděli, ale vy naše svědectví nepřijímáte. ·  
12Jestliže nevěříte, když jsem k vám mluvil o pozemských věcech, jak uvěříte, budu-li mluvit o nebeských? ·  
13Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka. ·  
14Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka, ·  
15aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný.   

Pán Ježíš ví, že tohle  rozumem  Nikodém nepochopí. Ty to nevíš? A jsi vzdělaný v biblických knihách? K čemu ti to je? Asi Pán ježíš naráží na to, že  ne vše se dá vzděláním pochopit  a vysvětlit, zvláště těžko pak duchovní jevy. A tak uvádí jeden velice známý příklad o vyvýšení hada.   Co se to tehdy stalo?  
 
6I poslal Hospodin na lid ohnivé hady. Ti lid štípali, takže v Izraeli mnoho lidí pomřelo. ·  
7Lid přišel k Mojžíšovi a přiznával: „Zhřešili jsme, když jsme mluvili proti Hospodinu a proti tobě. Modli se k Hospodinu, aby nás těch hadů zbavil.“ Mojžíš se tedy za lid modlil. ·  
8Hospodin Mojžíšovi řekl: „Udělej si hada Ohnivce a připevni ho na žerď. Když se na něj kterýkoli uštknutý podívá, zůstane naživu.“ · 
9Mojžíš tedy udělal bronzového hada a připevnil ho na žerď. Jestliže někoho uštkl had a on pohlédl na hada bronzového, zůstal naživu.  

 Dávalo tohle jednání nějakou logiku? Asi těžko. Byla to totiž otázka  touhy a víry.  Co lidé však neudělají, když se bude jednat o záchranu života?? Budou mít čas na nějaké rozumové vysvětlení?  Čeho jsou dnes lidé schopni, když jim někdo slibuje zdraví? Taková situace se musí prožít na vlastní kůži.   Toužíš žít, pak s vírou pohlédni na vyvýšeného hada. Zachránila je víra. Kdyby dopředu si řekli, že je to hloupost, zahynuli by. A tady je to podobné. Tady je vyvýšen ne bronzový had, ale Syn člověka. Tady jde o záchranu člověka uštknutého obrazně řečeno hříchem svých rodičů, který se dědí. Pán Ježíš ještě nesmí říci, to jsem já. Tohle bude fungovat až po mé oběti na kříži a  až pošlu Ducha Svatého na zem. Dnes to aspoň Nikodémovi přiblížil. A pokud přece ještě Nikodém pochybuje, dodává další důležitou věc:   ·  

16Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. ·  
17Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. ·
18Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.   

Jinými slovy, za tím obrovským darem věčného života, za tou záchranou každého člověka, stojí jako sám Bůh a On tak činí z lásky k člověku  a obětuje to nejcennější, co má. Záchrana tak jako na té poušti je zde dnes ve víře v Ježíše Krista. Pochopil to tehdy Nikodém? Ještě možná v této chvíli  asi ne, ale vše má čas. Ta slova v něm však  zůstala.
Co však udělaly z víry církve a sekty. Kdo dnes ještě uvěří? Ve fanaticích hledající lidé ztrácejí poslední kapku víry. Dějiny církví a sekt  jsou dějinami násilí, válek, podvodů, neupřímnosti, zla… Jaká moc to vlastně ovládá většinou věřící?? Mění se k lepšímu?  


"Jaká moc...?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 460 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 02. září 2020 @ 09:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100 jsme stvoření Bohem, abychom žili pravé lidství - lidskosti. 



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Kurt v Středa, 02. září 2020 @ 09:48:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikodém byl učitel zákona, znal proroctví na Mesiáše, vždyť tím žili Židé celá tisíciletí. Jen představa byla pokřivená - osvoboditel, vojevůdce, a místo toho přišel obyčejný  učitel, ani se nepředstavil veleknězi.V Nikodémovi vznikla pochybnost o tom, zda staleté tradiční představy jsou správné. On, MIstr, rabbi, vážený v Sanhedrinu a i mezi lidem se snížil k Ježíši a chtěl o něm vědět víc, to ještě nebyl přesvědčený, že je zaslíbeným Mesiášem.  Úvod je velmi zajímavý - Mistře, my víme, že jsi přišel od Boha, protože žádný by nemohl dělat takové zázraky.  Pravděpodobně očekával, že Pán Ježíš mu oplatí poklonu, že ho  navštívil slovutný Mistr a učitel a chtěl od něho slyšet nějaké moudro. Musíte se znovuzrodit. Dovedu si představit, jak to s ním v jeho duchu otřáslo. On, Mistr, dodržoval zákon, taková léta učí a je vzorem, a takový mladík mu řekne, musíte se znovuzrodit. Co s tím má počít? Jak tomu rozumět. JAK SE TO MŮŽE STÁT? Přirozená otázka, kterou bychom ze sebe vypravili také na jeho místě. Z vody a ducha? Samý rébus. Příběh nepokračuje, Nikodém odešel, co byste udělali na jeho místě? Šel domů, tam se modlil, aby mu Bůh  ukázal, co má dělat. Druhý den šel do synagogy, vytáhl Izaiáše, našel 53. kapitolu a přemýšlel. Pochopil, že představa o vítězném vojevůdci nebyla správná a poznal, že  Ježíš je vyvolený  Mesiáš. Znal učení Esejců, aha, oni také  se rituálně očišťovali, aby se zbavili hříchů minulosti. Už to pochopil. Změnit smýšlení, žít jinak pro druhé, ne pro svou slávu, ne pro sebe. To jej přivedlo také mezi stoupence Ježíše a nyní už patřil jeho život Mesiáši, svému zachránci. 



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 02. září 2020 @ 10:18:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ihned zpočátku - sladkobolné řeči o Ježíškovi mne už neberou, ale je to přeci jenom věc Frantisek100 - jeho věc.

Ale opět mne zaujalo, jak další křesťan ne a ne porozumět tzv. příběhu o hadech ohnivcích, či vyvýšeném hadu (soše) na poušti. :) A přitom je to v tom daném příběhu naprosto zřejmé. Musel bych se mít opravdu za hloupého, abych si myslel co Akuzativ, ivanp, Frantisek100, že Jisraelci uvěřili V tu sochu hada, že když na ni vírou pohlédli, byli uzdraveni, zachráněni od smrti. Něco jako - pohlédněte na tu sochu hada, věřte a budete uzdraveni z ukousnutí hady. :)

Příběh je natolik jednoduchý, že se nemohu než jen podivovat na tím, že v tak jednoduché věci a v kontextu jasně vystižené, křesťané tolik tápou :) Jak pak asi mohou pochopit to podobenství o jejich Ježíšovi v evangeliu? :) Prostě - věří v toho zabitého na tom mučícím kříži, že je spasí. A že když v něho budou věřit, budou zachráněni od svých hříchů.

Nic proti, ale ano se takové chybné chápání projevuje právě v tom, jak nedokáží porozumět tomu příběhu, kdy byli sesláni hadi ohnivci, aby kousali, uštkli Jisraelce, a že ten kdo pohlédl na tu sochu hada z mědi upevněné nad zemí a pod nebem na žerdi byl zachráněn a nezemřel. :) Žel, žel :)



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Lenkam v Pátek, 04. září 2020 @ 06:55:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek, Františku. Já to vnímám tak, že se historie opakuje. Zase jsme jako ovce bez pastýře. Až přijde Ježíš na Zem, najde víru? Najde. Jsem přesvědčena, že se budeme divit u koho. Nejsme ještě u konce, ale velmi blízko. Blížící se události prověří, co je v nás. Možná se budeme divit, kolik údajných křesťanů odpadne a kolik lotrů po pravici se postaví na stranu pravdy. Už je to jen o jednotlivcích. Stejně tak jako v politice. Všechno je tak vyprázdněné. A příchod Ježíše už ze strachu před vlastníma ani nevyslovujeme. Tolikrát jsme křičeli vlk a vlk nikde. Teď mlčíme. Kdo by neviděl co se děje? 



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Neděle, 06. září 2020 @ 09:41:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pasáž: Numeri 21,9
  • Rozdíl mezi modlou a tím, co je odděleno pro Hospodina.
  • Z moci Církve kterou ustanovil Kristus, z moci tradice od apoštolů umíme rozlišit, co je modla a co ne - no a proto jsou v kostele sochy, obrazy atd. - jsou odděleny pro Hospodina.

  • 9 [biblenet.cz]Mojžíš tedy udělal bronzového hada a připevnil ho na žerď. Jestliže někoho uštkl had a on pohlédl na hada bronzového, zůstal naživu.
Pasáž: Exodus 32,8
  • 8 [biblenet.cz]Brzy uhnuli z cesty, kterou jsem jim přikázal. Odlili si sochu býčka a klanějí se mu, obětují mu a říkají: ‚To je tvůj bůh, Izraeli, který tě vyvedl z egyptské země.‘“



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 09. září 2020 @ 14:18:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nabízím k přemýšlení 
- právě římskokatolíci znají místo svaté. Sám Bůh se dává v eucharistii pod způsobou chleba a vína, no a římskokatolíci uznávají jeho moc a důvěřuji mu.
To místo, na které přichází Bůh, je svaté, a proto v kostele lze vnímát posvátno, což u různých sekt není, tam se upírají oči na silného guru atp.
Místo, kde se člověk s vírou modlí, tak to je vždy svaté.

  • Exodus 3, 5 [biblenet.cz]Řekl: „Nepřibližuj se sem! Zuj si opánky, neboť místo, na kterém stojíš, je půda svatá.“




Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 09. září 2020 @ 16:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K zamyšlení - tady se taky řeší modly?

  • 1. Samuelova 6, 5 [biblenet.cz]Uděláte napodobeniny svých nádorů a napodobeniny svých myší, které přinášejí zemi zkázu, a vzdáte přitom slávu Bohu Izraele. Snad nadlehčí svou ruku, která dolehla na vás, na vaše bohy a na vaši zemi.



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. září 2020 @ 09:35:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to ubohost, co tu nicky zřejmě z nějaké sekty vyvádějí.
-----------------------------------------------------------------¨
Blahoslavme Pannu  Marii, neboť ji budou blavoslavit všechna pokolen

Ave Maria,
gratia plena,
Dominus tecum.
Benedicta tu in mulieribus,
et benedictus fructus ventris tui,
Jesus.
Sancta Maria,
Mater Dei,
ora pro nobis peccatoribus,
nunc et in hora mortis nostrae.
Amen.
í
.



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. září 2020 @ 09:44:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes je jména Panny Marie.

V roce 1683 útočili na Vídeň Turci, jejich vojsko mělo 260.000 mužů, což byla desetinásobná přesila oproti vojsku křesťanskému. Kdyby v této bitvě Turci zvítězili, tak by celý křesťanský západ padl pod islámskou nádvládu. Do boje s vojskem proti Turkům se postavil Leopold I. Císař Svaté říše římské a na pomoc přispěchal Polský král Jan Sobieski s vojskem.

Křesťané v Evropě se začali modlit - 40 dnů se úpěnlivě modlili, vzývali Pannu Marii a volali její jméno. O obrazech a sochách Panny Marie se dozvíme v historii.

Panna Maria u Vídně zvítězila a Osmani - Turci odtáhli.

Na obrázcích a sochách Panny Marie, má Panna Maria pod nohama půlměsíc, což je symbol islámu.
Nezapomínejme na to.

Od té doby Evropa velmi volá jméno Panny Marie, tedy Pannu Marii.



Blahoslavme Pannu Marii se všemi pokoleními.



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. září 2020 @ 10:29:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vítězství u Vídně, což je zázračně vítězství, pod ochranou Panny Marie, tak to je již druhé vítězství na přímluvu Panny Marie. První je vítězství u Lepanta.



Re: Jaká moc...? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Sobota, 12. září 2020 @ 12:24:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při útoku zla proti křesťanům se Myslivec, Cizinec, Rosmano, Lenkam, Milka můžeme modlit:

  V každém případě je ponaučení totéž:
Nebuďte naivní - duchovní boj je všude kolem vás a ustavičně se modlete!
Modlitba ke svatému Michaelovi
Svatý Michaeli, archanděli


Svatý Michaeli, archanděli,
braň nás v boji proti zlobě a úkladům ďáblovým.
Kníže nebeského vojska,
svrhni božskou mocí do pekelné propasti
satana a zlé duchy, kteří usilují o zkázu duší.
Amen.






Stránka vygenerována za: 2.13 sekundy