Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484961
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Důstojná památka nebo až magický obřad??
Vloženo Pondělí, 04. leden 2016 @ 23:32:02 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Poslední chvíle, kdy je Pán Ježíš s těmi, kteří budou posly evangelia a založí sbory křesťanů a vychovají další následovníky  a učedníky. Mimořádná chvíle. Nikdo z učedníků netuší , co se stane za pár hodin. Slyší hovořit svého  Mistra a mnoho toho, co říká, jim je nepochopitelné. Aspoň zatím.  Ta poslední večeře je zvláštní. Kolikrát už takto večeřeli, ale dnes Pán Ježíš, kterého tak milují, se ujal slova, která jsou vlastně rozloučením. Chce tím říci, že už s námi nebude. Odejde, aby splnil úkol, kvůli kterému přišel na svět. Chápou to jeho posluchači? Ještě nemají Božího Ducha, který by jim otevřel oči. A jaká jsou jeho slova na rozloučenou?



 

·  26Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“

·  27Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni.

·  28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.

 
Tak jasná slova. A přece je kvůli nim tolik rozporů a hádek. Je to chléb skutečný anebo skutečné fyzické tělo Pána Ježíše? Jak by to však mohlo být fyzické tělo, když Pán je  s nimi ?

A jak by v kalichu, kde je nápoj  z révy, mohla být skutečná krev Pána Ježíše?

 
Jak to tedy vlastně je? Z kalichu mají být všichni,  a přesto někde z kalichu pije jen duchovní? A někde dokonce namáčejí chléb do vína. Co jsme to učinili s tím, co nám ukázal Pán Ježíš?

 
Co měla jeho slova na rozloučenou znamenat??

 
V Lukáši se dozvídáme smysl tohoto jednání. A stejně tak i u Pavla.

 
  • Lukáš  22:19    |  Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“
  • 1. Korintským  11:24    |  vzdal díky, lámal jej a řekl: „ Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku.“
  • 1. Korintským  11:25    |  Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku.“

Takže žádný magický obřad s převtělováním apod. To není magie, ale jednání na památku. Důstojné jednání, kterého se účastní  všichni.

Proč z toho některé církve učinili magické představení? Proč to, co je na Pánu Ježíši duchovního redukovali na pouhé fyzické maso  a krev? Kde je psáno, že se chléb  a víno mění ve skutečnou krev    a tělo Pána Ježíše? Není to špatně pochopeno???

Památka? Pro některé je to málo? Proč? Pokud je v tom něco více, tak proč lidé po přijetí těla a krve šli rovnou z kostela vraždit např.  za války v Chorvatsku či i jinde  a jindy?

Co si máme uvědomovat touto památkou?

28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.


Zpečeťuje smlouvu. Smlouvu, která dokladuje, že Pán Ježíš zemřel proto, aby nám Bůh odpustil naše hříchy.


Zákon nás odsuzoval k smrti, protože hřích je v nás a v naší síle nebylo možné se ho zbavit a stejně tak dodržet vždy  a ve všem a za všech okolností Zákon. Nyní je nám odpuštěno.


To je ta úžasná  a radostná zpráva. Pokud tomu uvěříme, pak mám i my naději na vzkříšení.


Tohle si připomínejme!! Chléb symbolizuj tělo Pána Ježíše, které viselo na kříži a bylo odsouzeno místo nás. To si uvědomujme!! Místo nás je souzen On. Krev pak symbolizuje utrpení, které musel prožívat na kříži při odsouzení místo nás.


A tak co je vlastně Památka Páně. Důstojná vzpomínka, kdy si tohle uvědomuji, anebo až skoro magický obřad, kdy mnozí ani neví, o co vlastně jde ?? Co dává větší smysl?


 

 

 

 


"Důstojná památka nebo až magický obřad??" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: PanHrisnik v Úterý, 05. leden 2016 @ 06:33:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc děkuji za toto zpracování. Večeři Páně vnímám jako památku, která by měla křesťany spojovat. Místo toto je historicky rozděluje. Proč? Je to snad nějaký omyl? Kdepak. Vidím v tom touhu církevních představitelů po moci. Bylo potřeba Krista nějak "zhmotnit". A povýšit důležitost kněží, protože jen oni přece "dokáží s pomocí Boží chléb a víno proměnit". Toto se stalo z oné památky. Jakási magie protkaná lží. Výsledek? Mnozí lidé si prostě chodí "pro oplatku". Tělo Páně se jí, tělo Páně se při adoraci vystavuje za sklíčkem (to už je opravdu podivná zvrácenost), tělo Páně se obřadně ukládá do schránky (pokud tam zůstane delší dobu, plesniví, hnije). Kněz dává se velký pozor, aby ani malinká částečka neupadla na zem (i když pár sotva viditelných částeček jistě upadne). Toto se stalo z oné památky. Paradoxně mnozí z těch, kteří žijí v tomto omylu, mají pocit, že ostatní jsou ochuzeni, protože "nemají celé poznání". 



Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. leden 2016 @ 08:19:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku.
Každý z nás vidí svět jen po obzor vlastního poznání.
A podle toho pak všechno vnímá a hodnotí.

Nevím jak daleko dohlédne mravenec s kopce svého mraveniště, ale určitě to nebude tak daleko, jako třeba Koperník svým dalekohledem, nebo tak daleko, jako se dostal  Einstein svým duchovním zrakem do hlubin vesmíru a popsal jeho zákony.


V těchto intencích bys měl zvážit i své názory týkající se ustanovení proměny chleba a vína na Kristovo tělo a krev. To, že něčemu dobře nerozumíš, že něco nechápeš, ještě neznamená, že to neexistuje.

Zkušenost miliard lidí mnoha generací svědčí totiž o opaku.





Nestal - li se chléb Kristovým tělem, pak by Kristus při poslední večeři jen bohapustě lhal: "Vezměte a jezte, toto je mé tělo ..."


To tě nezaráží?

Až tak moc jsi se zamiloval do  výplodů svých vlastních, lidsky omezených úvah?


(J 6,32-58)
Ježíš jim tedy řekl: "Amen, amen, říkám vám: Ne Mojžíš vám dal chléb z nebe, ale můj Otec vám dává ten pravý chléb z nebe.
Neboť Boží chléb je ten, který sestupuje z nebe a dává život světu."
Řekli mu tedy: "Pane, dávej nám ten chléb vždycky."
Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit.
Ale řekl jsem vám, že jste mě i viděli, a nevěříte.
Všechno, co mi dává Otec, přijde ke mně; a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven.
Sestoupil jsem totiž z nebe, ne abych konal svou vůli, ale vůli Toho, který mě poslal.
A toto je vůle Otce, který mě poslal - abych nic z toho, co mi dal, neztratil, ale vzkřísil to v poslední den.
Neboť toto je vůle Toho, který mě poslal - aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl věčný život. A já ho vzkřísím v poslední den."
Židé na něho tedy reptali, že řekl: "Já jsem ten chléb, který sestoupil z nebe,"
a říkali: "Není snad toto Ježíš, syn Josefův, jehož otce i matku známe? Jak tedy může říkat: 'Sestoupil jsem z nebe'?"
Ježíš jim na to odpověděl: "Nereptejte mezi sebou.
Nikdo nemůže přijít ke mně, jedině když ho přitáhne můj Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.
V Prorocích je napsáno: 'A budou všichni vyučeni od Boha.' Proto každý, kdo slyšel od Otce a naučil se, přichází ke mně.
Ne že by někdo viděl Otce, jedině ten, který je od Boha, ten viděl Otce.
Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, má věčný život.
Já jsem ten chléb života.
Vaši otcové jedli na poušti manu, a zemřeli.
Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel.
Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."
Židé se tedy hádali mezi sebou a říkali: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?"
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věky."


Opravdu si myslíš, že jenom kvůli jakési  "památce" by označili tuto Ježíšovu řeč za "tvrdou řeč"?
Kvůli tomu odešli mnozí z jeho učedníků zpět a už s ním nechodili.

Tak jako není náš věčný život nijak snad jen symbolický, zrovna tak reáně je Kristus přítomen v jím ustanovené eucharistii.

Cožpak jde snad jíst obyčejný chléb nehodně a ke svému odsouzení?
(1 Kor 11,29)
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.


Slovo "památka" má v judaismu zcela jiný význam, jiný obsah, než jaký mu přisuzujeme my v naší kultuře.
Když třeba židé slaví památku "paschy", zpřítomňují onu chvíli osvobození z Egyptského otroctví a sami v tom okamžiku vedeni Mojžíšem vycházejí ze svého otroctví hříchu.






Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 05. leden 2016 @ 08:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Památka je zvěstování a připomínání si smrti Páně. Jeho krve za nás - Smlouva. Jejíž smysl je ten, abychom v Pánu skrze Ducha sv. přebývali a On v nás. A tak abychom pamatovali, že nevečeříme sami. Večeříme a pijeme v Božím království s Ním. 

  • Marek  14:25   |  Amen, pravím vám, že nebudu již píti z plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu pít nový kalich v Božím království.“
  • Lukáš  22:18   |  Neboť vám pravím, že od této chvíle nebudu píti z plodu vinné révy, dokud nepřijde království Boží.“


  • Matouš  18:20    |  Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.



Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 05. leden 2016 @ 11:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
podľa RKC ide o ,,eucharistický zázrak,,... lenže pravda je taká, že tých zázrakov je viac....
vraj ide o sprítomnenie golgotskej obete...
lenže golgota je krvavá obeť a katolícka omša je nekrvavá obeť...
napriek tomu že ide o nekrvavú obetu, tak nás katolíci presviedčajú že víno sa premení na skutočnú krv...
ďalším ,,zázrakom,, je absencia kalicha pre veriacich, to jest skutočnej krvi a aj napriek tomu že chýba kalich tak je to ,,celá,, eucharistia,, 
a keďže písmo hovorí že ,,bez krvi nie je odpustenie,, aj tak katolícka omša pôsobí odpustenie hriechov a skracuje očistec...  
lenže katolíkovi stačí prijať ,,telo,, a aj tak je to akoby prijal aj krv...
no a na záver: stačí premeniť oplatku v krista a tá oplatka je kompletným kristom s telom s krvou aj s dušou ku ktorému sa treba modliť... takto kompletný kristus, bez krvi je umiestnený vo vitrínke a je možné sa k nemu modliť...

nemyslíte že tých ,,eucharistických zázrakov,, je nejak moc ???




Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Úterý, 05. leden 2016 @ 18:37:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak chcete vyvrátit nebo potvrdit proměňování oplatky v katolické liturgii? Vždyť je to akt víry, nedá se to ani prokázat, ale ani vyvrátit. (je to jako s Bohem, nedá se ani vědecky potvrdit nebo vyvrátit) Nebo snad chcete soudit víru druhého člověka?

Jako kdybys naznal, Františku, katolický pohled na tuhle záležitost - a taky, že z toho nikdy neuhnou... Celá diskuze je naprosto zbytečná. Kdyby nám to nutili, tak by to bylo jiné, ale je to defakto katolická záležitost.





Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. leden 2016 @ 22:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je to chléb skutečný anebo skutečné fyzické tělo Pána Ježíše?

  Františku, to je jednoduché: Stačí výmysly lidí konfrontovat s realitou. Dojdi si někdy do nějakého kostela a podívej se, co tam ve skutečnosti je, zda je to skutečné fyzické tělo Pána Ježíše, nebo skutečně něco jiného.


  Někde Bůh je a jinde Bůh chybí. 

  Když je někde Bůh, jsou lidé uzdraveni, vysvobozeni, činí pokání, odvrací se od hříchu, přichází do světla, přijímají od Boha dary a slouží jimi druhým... Podle toho se Bůh pozná.

  Když někde Bůh chybí, lidé mu nevěří, vyrábí si modly a náhražky z hmoty, rouhají se, lžou, kradou, žijí v temnotě, milují násilí, cizoložství... Podle toho se pozná, že tam Bůh chybí.

  Není tak složité to rozpoznat.



Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 17:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že je jedno, jak kdo odkaz poslední Pánovy večeře vnímá. Buďme rádi, že si na Ježíše z Nazareta alespoň pár lidí vzpomene. Je potom úplně jedno, jestli vzpomínání provádí symbolickou večeří, niterným prožitkem přijetím těla, nebo jen tím, že u oběda, snídaně či večeře řekne: Děkuji Bože.



Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy