Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 331 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116542018
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Rozumíme milosti?
Vloženo Neděle, 05. červenec 2015 @ 23:32:36 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

První, co apoštolé přáli věřícím ve svých listech, byla milost a s ní související pokoj. 

Proč? Protože pokoj nemůže bez milosti existovat. Apoštol Pavel psal:“Milostí Boží jsem, to, co jsem.“ Všechno v Pavlově životě byla Boží milost. Co však milost je? Rozumíme jí dostatečně? Jestliže jí nerozumíme, stále ještě se potácíme a lopotíme se pod zákonem, mnohdy i nevědomě. Milost znamená, že všechno děla Bůh. Bůh nás předzvěděl, předurčil a vyvolil. Bůh nás zachovává ve spáse svou mocí skrze víru. Kristus se přimlouvá za nás, aby naše víra neselhala. On je Původce i Dokonavatel naší víry. Jakmile se s důvěrou obrátíme někam jinam, než k Němu, už nejsme pod milostí. Jakmile byť jen pomyslíme na to že spása by mohla být závislá byť jen malinko na nás, už jsme vypadli z milosti a víry v Krista. Samozřejmě. Původce i Dokonavatel naší spásy je pouze Bůh. Když Ho nebudeme poslouchat, On nás do spásy dovede i za cenu přísných trestů, a když bude třeba, i za cenu smrti (krvesmilník v Korintu). 


V Písmu jsou místa, která mluví o možnosti ztráty spásy. Zároveň je tam mnohem více míst, mluvících o nemožnosti ztráty spásy. Obě dvě skupiny veršů jsou pravdivé a obě dvě je nutné zharmonizovat syntézou. Verše o možnosti ztráty spásy jsou pouze prostředky k jejímu zachování. Výborným příkladem je plavba apoštola Pavla na lodi do Říma. Vypukla veliká bouře. Byla zde reálná možnost, že všichni na lodi zahynou. Pavel však řekl, že když nikdo neopustí loď, budou všichni zachráněni. Pavel použil toto varování jako prostředek k zachráně. Všichni uposlechli a stalo se vše podle Pavlova slova. Zahynutí zde bylo ve skutečnosti pouze hypotetickou možností, protože Bůh zde zaslíbil, že nikdo z lodi nezahyne. Jakmile byť jen na chviličku připustíme, že bychom mohli ke spáse vykonané Kristem na kříži něco přidat naší zásluhou nebo něco zkazit našim hříchem, již nejsme v milosti a ve víře, ale doufáme sami v sebe. A to je zákon. Takto nikdy nezískáme věčný pokoj ani svobodu od hříchu. Ta může být pouze tam, kde zcela spoléháme na Krista. Tedy pouze pod milostí.

 Ať chceme nebo ne. Jsme otroky pouze jednoho z dvou pánů. Buď jsme otroky hříchu v království temnoty, hřích nás ovládá a panuje nad námi, nebo jsme otroky spravedlnosti v Božím Království, a ovládá nás a panuje nad námi Bůh. Je psáno, že je to On, kdo v nás působí chtění i skutečné činění. Díky Bohu, je to On, kdo vše řídí, včetně naší mysli a vůle. Je snad někdo proti? Já tedy ne. Naopak za to Bohu děkuji, že mě řídí ke spáse. A smíme vědět, že dílo, které započal, také slavně dokoná.

Jistěže, Boží řízení pro nás platí v první radě v globálním smyslu. V jednotlivostech se můžeme odchýlit od Boží vůle, můžeme být neposlušní. Avšak Bůh i v takovém případě učiní potřebná opatření aby nás ke své vůli dříve nebo později opět přivedl. V tom je důkaz Bohem udržované vytrvalosti svatých, že pokud to vezmeme v globálu, pravý věřící se drží u Krista 5, 10, 20, 30 let, prostě stále - a nikdy od Něj definitivně neodejde. Vykazuje také skutky víry, čímž prokazuje její pravost. Je Bohem vychováván tak, že dnes je dokonalejší než před 5 lety a za dalších 5, 10 let bude zase dokonalejší než dnes...
A to vše je pouze nezasloužená Boží milost, aby Sláva připadla pouze Bohu. Jestliže si totiž přivlastníme byť jen půl procenta podílu na naší spáse, již nejsme v principu milosti a stavíme se do role svatokrádců Boží Slávy.

Bůh řekl, že Kristovou obětí jsou nám odpuštěny všechny hříchy (tedy včetně budoucích) a díky tomuto plnému vykoupení máme pokoj s Bohem a smíření. Uvědomujeme si však dosah toho všeho? Jak může mít věčný pokoj někdo, kdo stále počítá s tím, že on sám může na své spáse ještě něco pokazit? Nikdy skutečný věčný pokoj mít takto nemůže. Neví nic o Boží milosti a o moci v něm působící. Neví nic o tom, že všechna Boží napomínání, varování a šviháni bičem, jsou jen výchovnými prostředky k dosažení našeho podílu na Jeho svatosti.











"Rozumíme milosti?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 253 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 06. červenec 2015 @ 12:03:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Kristovou obětí jsou nám odpuštěny všechny hříchy včetně těch budoucích... Jsou nám odpuštěny minulé a současné hříchy, ale to jen za předpokladu, že jsme činili pokání a prosili za odpuštění s tím, že už znovu stejný hřích opakovat nechceme. Jenže my zhřešíme časem zas a zas, ikdyž se snažíme nehřešit. Takže budoucí hříchy stejné povahy nám být odpuštěny nemusejí, Ježíš by s odpuštěním musel vypadat jako blázen před anděly, kdyby odpustil každý byť i nevyznaný budoucí hřích. Věřím, že může nikoliv musí odpustit jen vyznaný hřích.



Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 06. červenec 2015 @ 16:31:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Boží milost je vyústění Boží lásky, tzn. Boha, který je láska. Jinak řečeno je to sám Bůh jako naše spása, náš život, naše bytí a žití neboli způsob našeho života, naše schopnost všechno snášet a vydržet a také všechno vykonat podle Boží vůle a k Boží slávě. Bůh dává svou milost pokorným a pokud Jím povolaní ke spáse pokorní nejsou, umí je pokořit tak, že se pokornými stanou, aby Boží milost přijmout mohli a skutečně přijali.

Bible říká, že jsme spaseni milostí skrze víru, která je darem Boží milosti, tj. Boha samého, který je naší schopností důvěřovat Boží lásce bez ohledu na okolnosti, v nichž se nalézáme. Touto vírou máme chodit, z této víry žijeme. 

Milost a pokoj k nám přišly od Boha Otce v Jeho Synu, našem Pánu Ježíši Kristu. Jsme-li v Kristu, máme milost (Boží) a pokoj (Kristův). Nejsme-li v Kristu, nemáme nic!

Tož tak.



Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 07. červenec 2015 @ 10:45:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorios píše:

Díky Bohu, je to On, kdo vše řídí, včetně naší mysli a vůle. Je snad někdo proti? Já tedy ne. Naopak za to Bohu děkuji, že mě řídí ke spáse. A smíme vědět, že dílo, které započal, také slavně dokoná.

Abychom si rozuměli. Nejsme automaty. Můžeme učinit svobodnou volbu, že se od Boha vzdálíme a půjdeme si po svém. On však řídí naši mysl a působí v nás chtění a činění (velmi jemně), tak že po čase jsme opět přivedeni zpět k Němu... On nás drží ve své ruce a nepustí nás. Když se vdálíme, On nás začne jemně a trpělivě přemlouvat k návratu a dává nám tak pokání...



Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 07. červenec 2015 @ 11:39:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milost je dokončené dílo na Kříži...Ber to, nebo běž do Pekla římských katolíků!



Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. červenec 2015 @ 08:08:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Milost znamená, že všechno děla Bůh. 

  Ahoj Gregu.

  Milost nechápu jako to, že "všechno dělá Bůh", 
ale Boží milosti rozumím jako odpuštění hříchu, 
zahlazení trestu za hřích, ospravedlnění, 
vysvobození z prokletí hříchu a jeho moci.


Uvědomujeme si však dosah toho všeho? Jak může mít věčný pokoj někdo, kdo stále počítá s tím, že on sám může na své spáse ještě něco pokazit? 

  Ano, uvědomuju. Záchrana v Ježíši pro mne byla 
a je zdrojem pokoje, smyslem proč žít život, 
proč poslouchat Boha a sloužit mu. 
Jsem rád, že nám Bůh v Ježíši odpustil hříchy 
a že jsme mohli přijmout jeho milost. 
Nejsem proti tomu, že Bůh řídí můj život, 
má ho v rukou, vede ho, naopak jsem mu 
za to hodně vděčný.

  A stejně tak si uvědomuji slova apoštola 
o tom, že se vloudili někteří lidé, kteří jsou 
dávno předem zapsáni k tomu odsouzení, 
bezbožní, kteří milost našeho Boha proměňují 
v bezuzdnost a zapírají našeho jediného vládce 
a Pána, Ježíše Krista, kteří Boží milost v Ježíši nechápou, 
nepřijímají a převrací se jim do různých karikatur podle toho, 
co sami žijí.

  Je pro mne zvláštní vidět ten kontrast, kdy jedni 
Boží milost s vděčností přijímají, žijí z ní a je jim k užitku v životě
a druhým se převrací do podoby "když ti Ježíš odpustil, 
to už nemusíš nic dělat, to už nemusíš nic napravovat, 
to už není za co bojovat, to se ti to musí dobře hřešit!"



Re: Rozumíme milosti? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 09. červenec 2015 @ 21:22:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milosti, jak nám ji popisuje Písmo, je možné porozumět ze dvou úhlů:

Buď jako milosti Panovníka - Boha Vševládce,
nebo jako milosti milujícího otce.

Pokud je pravda, co nejen píše, ale i svými výroky myslí gregorios, tak si vybral milost Panovníka, jemuž je plně podřízen a snaží se vykonávat Jeho vůli. Všechna čest takovému přístupu.

To já bych nechtěl být v gregoriově kůži ani vteřinu a bez problémů přijímám lásku našeho Otce na nebesích. A přeji takovou svobodu i ostatním.



Stránka vygenerována za: 1.61 sekundy