Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474112
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu
Vloženo Pátek, 08. květen 2015 @ 10:54:43 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

Písmo mluví o hříchu (jed. číslo) a o hříších (mn. číslo).

Hřích je zlá moc ovládající starého člověka a hříchy jsou jeho produkty. Hřích je továrna, hříchy jsou její výstupy. Hřích je strom, hříchy jsou jeho ratolesti a ovoce.

Máme zde tedy 3 entity - hřích, starý člověk a fyzické tělo. Vysvobození z hříchu není boj proti hříchu (to je nemožné), hřích se v současné dispenzaci nedá vykořenit. Vysvobození nespočívá ani v asketickém potlačování fyzického těla. Bůh na kříži jednal jinak - jednal se starým člověkem.
Spolu ukřižoval ho s Kristem (Ř6). Zatímco dříve to bylo tak, že hřích dával návrhy a rozkazy starému člověku a ten svým tělem vykonával příkazy hříchu, nyní je starý člověk zbaven sil, ukřižován a stal se nečinným - nezaměstnaným. Tím pádem hřích nemá komu dávat příkazy a návrhy. Namísto starého člověka je vloženo NOVÉ STVOŘENÍ, které hřešit nemůže.

To je realita-pravda Božího Slova. Jasná výpověď. Když ji věříme a stále na tom zůstáváme stát, vyznáváme to (jako to správná víra dělá), také to prožijeme a okusíme. 

Pokušení je tu samozřejmě stále. Jsou dvě vůle. Boží a satanova. Hřích je vlastně jednání podle satanovy vůle. Satan se snaží našeho starého člověka pokušením znovu vzkřísit a donutit k poslušnosti. Když se mu to povede, zhřešíme a vykonali jsme satanovo slovo (myšlenku), vůli. 

Pak musíme hřích vyznat a vírou se vrátit k původnímu základu, tedy k realitě spolu ukřižování starého člověka s Kristem a v Kristu. Ten základ se nikdy nezmění. Ani když zhřešíme. Kristova Oběť byla položena jen jednou a byly tím vyřešeny všechny hříchy. Takže dnes spáchaný hřích, je vlastně hřích už dávno odpuštěný před 2000 lety. Před Bohem je už dávno vyřešený a odčiněný. Kristus již byl za něj odsouzen a já, můj starý člověk taktéž. Tato realita se před Bohem nikdy nezmění. Pouze před mým duchovním zrakem se hříchem zatemní Kristus - Slunce Spravedlnosti. Hřích je temný mrak, který mi zastíní Krista a prožívání jeho spásy (Viz. David:"Navrať mi radost svého spasení" - ne spasení samotné). Takže Ho následkem hříchu nejsem schopen po určitou dobu vidět - sklouzl jsem do temnoty.

I po tu dobu však stále platí, že jsou mi dokonale odpuštěny všechny hříchy (včetně budoucích), protože byla přinesena jen jedna dostačující Oběť Kristova. Bůh už na mé hříchy nevzpomene. Mám dokonalé svědomí, věčné odpuštění hříchů, věčné vykoupení, věčnou dokonalost a Bůh mě vidí v Kristu a skrze Krista. Vidí mě jako Krista. Ve stejném stupni spravedlnosti, dokonalosti a svatosti. Jinak bych nemohl ani pomyslet na vstup do Boží přítomnosti v nebeské svatyni svatých. Na jiném základě, než na základě Jeho KRVE tam ani vstoupit nemohu. 

Vysvobození z hříchu se tedy již stalo na kříži. Bůh to vše již DOKONALE DOKONAL (význam toho slova). Nic k tomu není nutné ani možné přidávat. Přijímá se to pouze vírou a jediné, co mohu dělat, je za to Bohu děkovat a chválit Ho za to. Tedy přinášet mu duchovní oběti skrze Krista. 

Věřící již od počátku své víry musí stát na tomto neměnném základu Slova. Když to ve víře činí, také to v budoucnu okusí, protože je psáno: "Věřte, že se právě děje to, čemu věříte (přít. čas) a budete (bud. čas) to mít." To je princip víry. Proto je psáno: "Počítejte se za mrtvé hříchu...." (Ř 6,11). Proto Abraham věřil (počítal s tím s jistotou), že Sára bude mít syna od Boha, přestože již to byla stařena. Víra je JISTOTA O NEVIDITELNÝCH VĚCECH - Žd 11). 

Buď tedy věříme Božímu Slovu, které je skutečnou realitou, Pravdou, Skutečností anebo věříme satanově "realitě" (lži) v našem životě, kterou se on snaží vytvořit v opačném gardu než Bůh. Pak se však nacházíme v NEVĚŘE a v NEPOSLUŠNOSTI, přesně jako adresáti listu Židům. Zejména 3. a 4. kapitola mluví o tom, abychom se usilovně snažili vejít do Božího odpočinutí (= vysvobození z hříchů v zaslíbené zemi, dědictví v Kristu). Za příklad je nám dán Izrael na poušti, který právě nevešel pro nevěru. Izrael se bál Anákovců, obrů obývájících zaslíbenou zemi, které měli přemoci a obsadit jejich území. Měli být vysvobozeni od svých nepřátel (my z hříchu a od satana). A měli mít pokoj v zemi - odpočinutí. Tak i dnes se mnoho Božích dětí v nevěře bojí satana a hříchu a netroufá si na ně (myslí si, že je to nemožné). 

Nejen, že musíme vírou stát na Božích zaslíbeních a skutcích, ale je nutné neustále za ně Bohu děkovat, číst si je nahlas, vyznávat je ("homologein"), prohlašovat je v případě satanských útoků jako meč Ducha, tak jako Pán Ježíš na poušti ("Psáno jest.") Verš Žd 3,11 o naší snaze o vejití do odpočinutí ihned poté mluví o Živém a Mocném Božím Slově (v. 12-13) a hned poté o našem Veleknězi Ježíši, Synu Božím a o tom, že máme TOTO VYZNÁNÍ PEVNĚ DRŽET. Protože On je Velekněz našeho vyznání:

Židum 3:1 A protož, bratří svatí, povolání nebeského účastníci, spatřujte apoštola a nejvyššího kněze vyznání našeho, Krista Ježíše,

Židum 4:14 Protož majíce nejvyššího kněze velikého, kterýžto pronikl nebesa, Ježíše Syna Božího, držmež vyznání naše.

Židum 10:23 A umyté tělo vodou čistou, držmež nepochybné vyznání naděje; (nebo věrnýť jest ten, kterýž zaslíbil.)

A Boží Slovo vykoná, k čemu bylo posláno - protože je Živé a Mocné. Proniká až do rozdělení duše i ducha a až do morku kostí. A to je přesně to, o co jde - být Božím Slovem (zejména Božími fakty Kristova díla kříže) PROLNUTI AŽ DO MORKU KOSTÍ.

Čím více vyznáváme, tím více Velekněz našeho vyznání víry, který se za nás přimlouvá u Boha, podle naší víry naplňuje to, čemu věříme.

A máme o to usilovat velice intenzivně, abychom se neopozdili a neupadli do stejné nevěry jako Izrael (Žd 4,11). To jest, se spalující touhou, až násilně, máme uchvacovat Boží Království a Krista samotného:


Matouš 11:12: Ode dnů pak Jana Křtitele až dosavad království nebeské násilí trpí, a ti, kteříž násilí činí, uchvacujíť je.

A také: 
Fil 3,12: Ne že bych již dosáhl, aneb již dokonalým byl, ale snažně běžím, zda bych i uchvátiti mohl, načež uchvácen jsem od Krista Ježíše.

Uchvátit Krista se spalující touhou, to byla Pavlova meta a má být i naše. Pak prožijeme, jak Kristus uchvátí nás... Sláva Pánu.


"Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 130 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 10. květen 2015 @ 17:43:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá kombinace úvah. Očekávaný výsledek je ten, že když "vyznám hřích a vrátím se k původnímu základu, tedy k realitě ukřižování starého člověka s Kristem v Kristu", budu tím od hříchu osvobozen. Neboť hřích v nás podněcuje satan.

Úvaha je na první četní docela složitá a nelze z ní rychle vystopovat jednotící linii - myslím "modus operandi", neboli způsob dosažení. Proto gegoriosovi zopakuji otázku, kterou jsem mu v podobném případě ve stejném smyslu již dal:

"Jak se člověk vrátí k původnímu základu, tedy k realitě ukřižování s Kristem v Kristu? Jinak řečeno, napiš mi gregu, jak se to dělá, nejlépe tak, že popíšeš, jak to děláš ty." Nechci však místo odpovědi slyšet, že to nedělám, neboť nejsem znovuzrozený. Tedy o mne hříšného se nestarej a další hříchy mi nepřidávej, neboť takovými výroky by jsi jen potvrdil, že tvé návody jsou nepoužitelné pro normálního člověka.

V protikladu s tvrzením, že za hříchy může satan a od hříchů odvrací Kristus, tedy v typicky dualistickém pohledu, greg píše, že se máme "počítat za mrtvé hříchu....", což je princip víry, neboť co chceme vírou, to se i stane. Tedy podle grega není zapotřebí Krista, neboť se hříchu zbavíme prostě tím, že uvěříme, že neexistuje. Tedy autosugescí.

Ale snažím se grega pochopit. Bohužel doposud mi vychází jen to, že se usilovně snaží sám sobě dokázat, jak je "svatý" a ti ostatní, kteří podle jeho návodů nejednají, zaslepení, hříšní a odsouzení. Pokud není jako ten farizej, co děkoval, že není jako ten celník (pevně věřím že není a být nechce), tak by měl své myšlenky zpřístupnit bratrům a sestrám, aby jim rozuměli. Neměl by používat "prorokování jazyky", kterým nikdo nerozumí, jak nás k tomu nabádá Pavel.




Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. květen 2015 @ 07:26:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Hřích je zlá moc ovládající starého člověka a hříchy jsou jeho produkty. Hřích je továrna, hříchy jsou její výstupy. Hřích je strom, hříchy jsou jeho ratolesti a ovoce."...

Kdo má jen trochu ponětí o mluvnické skladbě českého jazyka, musí to v jeho nitru pořádně protestovat: Jednotné číslo není nikdy víc, než množné číslo! 
Jednoduše řečeno: Jeden osel je vždycky míň, než stádo oslů! 
Jeden hřích je stále jen jedním hříchem - ale skutečností je, že každý hřích otevírá dveře dalším hříchům: Tak, jako člověk dokáže pod vlivem Ducha svatého růst ve víře, tak stejný člověk jediným (jakýmkoli) hříchem roste ve své náklonnosti ke hříchu.

Každý hřích je překážkou ve vztahu člověka s Bohem a každý další hřích tuto překážku navyšuje.

Jestliže apoštol Pavel hovoří o "hříchu" v jednotném čísle, nehovoří o žádné "továrně na hříchy" (když už, tak tou "továrnou" je sám člověk, dávající svůj sluch nabádání zlého ducha a hřích je stále jen hřích - ať v jednotném či množném čísle) - apoštol zde hovoří v kontextu celého Písma: "zhřeší - li člověk proti jednomu přikázání,  vždycky porušuje celý Zákon, vždycky se proviňuje proti tomu, že nezůstává v Otcově lásce, že nežije podle přikázání Otce.


(J 15,1-10)
"Já jsem ten pravý vinný kmen a můj Otec je vinař.
 Každou ratolest, která ve mně nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla více ovoce.
 Vy jste již čistí kvůli slovu, které jsem k vám mluvil.
 Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, pokud nezůstane ve kmeni, tak ani vy, pokud nezůstanete ve mně.
 Já jsem vinný kmen a vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce; neboť beze mne nemůžete dělat nic.
 Jestliže někdo nezůstane ve mně, bude vyhozen ven jako ratolest a uschne; a budou sebrány a hozeny na oheň a shoří.
 Jestliže zůstanete ve mně a má slova zůstanou ve vás, proste, o cokoli chcete, a stane se vám to.
 V tom bývá oslaven můj Otec, když nesete mnoho ovoce; a budete moji učedníci."
 "Jako Otec miloval mne, tak jsem i já miloval vás. Zůstaňte v mé lásce.
 Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.


Smysl je pak tento: 
Křesťanu nestačí jenom zachovat Zákon, zachovávat přikázání, ale Bůh po nás chce změnu naší vnitřní podstaty; abychom se svobodně ve svém srdci ztotožnili s přikázáními Otce a nejenom je zachovávali, ale abychom přikázání Otce zachovávali s radostí!  
Abychom Boží vůli svobodně přijali za svou vůli!
Tedy jsem natolik svobodným, že mohu všechno - i svobodně zvolit spáchat hřích! (to zvířata ani stromy tuto možnost nemají)  - ale stejně z vlastního rozhodnutí žiji podle Boží přirozenosti a zůstávám v Boží lásce. Ničím se nedám zotročit.



Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. květen 2015 @ 07:56:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Takže dnes spáchaný hřích, je vlastně hřích už dávno odpuštěný před 2000 lety. Před Bohem je už dávno vyřešený a odčiněný. Kristus již byl za něj odsouzen a já, můj starý člověk taktéž.    .... I po tu dobu však stále platí, že jsou mi dokonale odpuštěny všechny hříchy (včetně budoucích), protože byla přinesena jen jedna dostačující Oběť Kristova. Bůh už na mé hříchy nevzpomene. Mám dokonalé svědomí, věčné odpuštění hříchů, věčné vykoupení, věčnou dokonalost .... "...


Toto svědčí o už naprosté absenci zdravého rozumu, zatemnělého herezemi.

Křesťan po spáchání  hříchu nemá a nemůže mít před Bohem žádnou věčnou dokonalost!


Dnes spáchaný hřích mu není odpuštěný - odpuštěn bude, až ho člověk skutečně vyzná jako hřích a učiní z něj pokání.

Ono zmatení mysli spočívá v záměně smyslu Kristova vykoupení celého tvorstva  (otevření možnosti pro člověka dostat se do nebe) - což se stalo opravdu jenom jednou v dějinách a platí už stále - zatímco odpuštění hříchů se člověku děje až skrze vykonané pokání z těchto konkrétních hříchů. Hříchy nejsou člověku nijak dopředu odpuštěny. To není křesťanství!

Vůbec nechápu, jak si může někdo myslet, že spáchá hřích a ten je mu už dopředu dokonale odpuštěn. Vždyť to pak popírá i smysl soudu před Kristovou soudnou stolicí!  Pokud jsou všechny hříchy křesťanů už dopředu odpuštěny a Bůh na ně již nevzpomene, za co by měl Kristus člověka ještě soudit?
V tomto spatřuji úplný kolaps zdravého rozumu!


Vykoupení celého lidstva Kristovou obětí na kříži  není zároveň už i spasením celého lidstva! To je veliký omyl.

Otevření možnosti být spasen pro všechny lidi neznamená ještě, že všichni lidé jsou spaseni. I ten, kdo už oblékl Krista a byl ve křtu spolu s ním ukřižován a vzkříšen do života v novosti Božího dítěte - pokud takový spáchá hřích ke smrti a neučiní z něj pokání, tento hřích mu není odpuštěn a bude příčinou jeho věčného zavržení. není tedy ani pravdou, že kdo jednou oblékl Krista, má snad svoji věčnou spásu už jistou. To je hereze jako trám!



Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 08. květen 2015 @ 11:30:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích je zlá moc....hříchy jsou jeho produkty....Hřích je továrna...Hřích je strom, hříchy jsou jeho ratolesti a ovoce...Vysvobození z hříchu není boj proti hříchu (to je nemožné)...Namísto starého člověka je vloženo NOVÉ STVOŘENÍ, které hřešit nemůže....Jsou dvě vůle. Boží a satanova... Satan se snaží našeho starého člověka pokušením znovu vzkřísit...Pak musíme hřích vyznat a vírou se vrátit k původnímu základu...Pak prožijeme, jak Kristus uchvátí nás... Sláva Pánu.

Gegu, tobě přeskočilo!



Re: Vysvobození z hříchů - země zaslíbená, odpočinutí v Kristu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 08. květen 2015 @ 11:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Matouš 11:12: Ode dnů pak Jana Křtitele až dosavad království nebeské násilí trpí, a ti, kteříž násilí činí, uchvacujíť je

Opět falešný výklad tohoto verše hnutím víry. Tento verš nehovoří, že my máme násilně uchvacovat království nebeské, ale o tom, že na zemi se ho budou vždy násilníci snažit uchopit a vládnout mu. Ap. Pavel je nazýval vlky hltavými, kteří budou rozhánět stádo. To se stalo Ježíšovi, stalo se to v Pavlových sborech, dělo se to a děje ve všech denominacích a církvích.
Ostatně jeden z hlavních představitelů hnutí víry ze švédské Upsaly, který násilnou víru propagoval, nakonec skončil jako katolík. Jak příznačné.



Stránka vygenerována za: 0.88 sekundy