Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 600 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481241
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič
Vloženo Pátek, 23. leden 2015 @ 16:02:08 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Kdo si zaslouží posvěcení? Lidický farář anebo Štěpanič??

 

Nedá mi spát nespravedlnost vedení katolické církve. Posuďme dvě události.
 
Chorvatsko a Lidice:

 

 



 

Ve vsi Valerica vyvedli, podle návodu katolického kněze Sidonija Šolce, pravoslavného kněze Jiřího Boblice o půl noci z domu, uřezali mu nos a jazyk, opálili plnovous, rozpárali mu břicho a střeva mu omotali kolem šíje.

Jesuita Filipovic přišel v únoru 1942 v čele tlupy do dolu u Banja-Luky, podle pasů zjistil, že mezi havíři bylo 52 pravoslavných a poručil všechny pobít; potom se odebral do vsi Dragulice, kde tito horníci bydleli, a povraždil zde kolem 1.500 lidí, tj. všechny obyvatele. Zachránila se jen jedna žena s pěti dětmi a ta z prožité hrůzy zešílela.

V Livanijském okrese v létě 1941 obrátil se františkán Dr. Srecko Peridc k Chorvatům se slovy: »Bratři Chorvaté, jděte a podřežte všechny Srby, a jako první zařízněte moji sestru, která se provdala za Srba, a potom všechny Srby po pořádku. Až s tím budete hotovi, přijďte ke mně do kostela, já vás vyzpovídám, a všechny hříchy vám budou odpuštěny.« V tomto okrese byli vyvražděni všichni Srbové v počtu 5.600 lidí.

Originálního způsobu pokatoličtění použil františkán Ivo Brkan v srpnu 1941. Z jeho farnosti bylo odvedeno do tábora kolem 500 Srbů, a protože věděl o tom, že takovéto tábory pro pravoslavné bývají obyčejně jen »přestupní stanicí« na onen svět, požádal úřady, aby mu byla důvěrně dána zpráva o smrti všech odvedených, neboť v takovém případě bude kolem 500 až 600 pozůstalých žen přinuceno provdat se za katolíky, a tak ony samy i jejich rodiny budou pokatoličtěny.

Aby si ulehčili hromadné vraždění, uchylovali se k takovémuto prostředku. Pravoslavným bylo nařízeno, aby se shromáždili na určitém místě za účelem vykonání společného obřadu přijetí do římskokatolické církve; katolický kněz se však neukázal, nýbrž přišli ustaši a vraždili sta a tisíce shromážděných.

V Banja-Luce katolický biskup Joso Garidz přesvědčoval pravoslavného biskupa Platona, že mu žádné nebezpečí nehrozí, a zatím sám vstoupil v tajné jednání s ustaši, a biskup Platon zaplatil za svou důvěřivost životem. Ve vesnicích kolem Mostaru vštěpovali katoličtí kněží lidem ve svých kázáních, že zabít Srba není hřích, protože je nyní válečný stav.

Ve Stolackém okrese, kde bylo zavražděno kolem čtyř tisíc nevinných Srbů, vedli vrahy dva katoličtí kněží Marko Zovko a Tomas Ilja. Poslední donutil ve vsi Klepec mnohé Srby, aby přešli do římskokatolické církve, dal jim přijímání, a pak je poslal do školy, kde je ustašové všechny do jednoho povraždili. »Mýlíte se, « říkal Srbům, »myslíte-li si, že vás převádíme do katolictví, abychom chránili váš majetek, pense nebo platy. My nechceme zachránit ani vaše životy, nýbrž jen vaše duše.«

Nutno poznamenati, že obyčejná praxe klerofašistů byla takováto: pravoslavní, kteří přestoupili do katolické církve, byli často brzy po přestupu, který jim podle názoru katolických kněží zabezpečoval spásu duše, vražděni.

Pravoslavní obyvatelé vesnice Begovo Brdo, nemajíce možnosti zůstati pravoslavnými a současně nepřejíce si přijati římský katolicismus, z pohrdání k pronásledovatelům pravoslaví a katolickému knězi Medvedovi, demonstrativně přestoupili k islámu, vesnice však byla srovnána se zemí a všichni její obyvatelé byli povražděni.

Zvláště popisuje autor knihy hrůzy »chorvatského Dachau« - Jasenovce. Dále jsou popsány i v jiné knize Dr. Nikoly Nikolice: »Jasenovacký tábor«. »Vražděte bez ustání, já beru na sebe všechny vaše hříchy,« tak mluvil katolický mnich, kat z Jasenovce.

Ve Slovinsku, v katolickém kostele na vrchu sv. Urcha, byla zřízena hrozná mučírna, kam s vědomím a schválením místního faráře a katolického biskupa byli auty sváženi protivníci klerofašismu, byli podrobováni mučení a nezemřel-li kdo při něm, tu byl ubíjen nebo pohřbíván za živa. Kulka zde byla považována za velkou milost. Hlavním katem tu byl Dr. Petr Křižaj - kněz.

Tady je úryvek z projevu bývalého předsedy lidové vlády ve Slovinsku Borise Kidriče: »-Vzpomněl jsem si, že za poslední čtyři roky vyšší církevní pastýřové a duchovní, ve jménu Boha a věčných principů, postavili se na stranu okupátorovu a v nejtěžším okamžiku vrazili nůž do zad vlastnímu lidu… Vzpomněl jsem si také na katolické kněze, kteří v Dolenském vlastní rukou vraždili zajaté partyzány a křičeli: 'Ve jménu Kristových ran, ať zhyne partyzán!' Vzpomínám si na katolické kněze v Chorvatsku s plnými koši vyloupaných lidských očí. Pamatuji si na katolického kněze - ustašovce, v jehož kapse byly nalezeny do hedvábného papíru zabalené modré oči osmnáctileté dívky a u nich poznámka se slovy: 'V dar poglavnikovi' (tj. Paveličovi)...«

Zvláště důležité služby okupátorovi prokazovali kněží jako nejinformovanější osoby, jakožto špióni; velitelé okupantských oddílů s nadšením mluví o  »ohromné pomoci, kterou jim prokazovali špióni – kněží« při stíhání ochránců lidské svobody. Za kněžími nezůstávaly pozadu ani katolické jeptišky - řádové sestry. Sloužily jako vyzvědačky ustašovcům i okupantům, účastnily se vraždění partyzánů a spravujíce tábory srbských dětí, nelidsky je mučily a mořily hladem. Na příklad 26. srpna 1942 bylo dokázáno, že v dětském táboře v Jastrebarském jen během jednoho měsíce zemřela stovka dětí z celkového počtu 400. Chlapec Božo Šarid_ byl zabit proto, že chtěl z tohoto tábora smrti utéci. Dva hoši byli vyvedeni katolickou sestrou za tábor a tam zabiti »pro neposlušnost«. Katolický metropolita Stepanic, který měl 110 dojných krav, zakázal dávati mléko srbským dětem v záhřebském útulku Caritas. 1

Neomezujíce svou protislovanskou činnost na Chorvatsko, katolické duchovenstvo v kostelech agitovalo pro vstup do armádního sboru legionářů, který měl jít bojovat na ruskou frontu, pro dobrovolné vstupování do 55 německých divizí, které zabíjely v Chorvatsku i na ruské frontě slovanské bratry. V předvečer osvobození musel být konstatován žalostný fakt, že nejhnusnějšími vrahy, paliči a lupiči, jak na ruské frontě tak i v Chorvatsku byli žáci katolických mnichů v Bosně a Hercegovině, a nejkrutější kati v táborech Jasenovci a Staré Gradisce obdrželi vzdělání v těchto katolických klášterech.

Zločinná činnost katolického duchovenstva vyvolávala protesty - byť jen velmi řídké a slabé - se strany lepších představitelů katolického kléru: »Násilníci zradili disposice,« psal např. 18. srpna 1941 mostarský biskup Al. Mišic, »a zatímco nově obrácení jsou ještě v chrámě, chytají je, mužskou i ženskou mládež honí jako otroky, a v masách je odpravují na onen svět.« Týž popisuje 7. listopadu 1941 stav své diecése takto: »Nakonec došlo k hromadnému vyhnání do Srbska. Nářek, pláč, slzy rozléhají se na všechny strany, až k Mussolinimu a do Říma se vydala deputace. Důsledkem toho byla nová okupace Hercegoviny Itálií.«

I v samém Římě musel zástupce "Nezávislého Chorvatska" Rušinovic vyslechnouti 6. března 1942 nepříjemná slova od kardinála Tisseranka: »Pater Simuc sám vedl ozbrojenou tlupu, která bořila pravoslavné chrámy. Vím přesně, že také františkáni v Bosně a Hercegovině si počínali hanebně. Němci uznali "chorvatskou pravoslavnou církev", když spolu s námi vyvraždili všechny pravoslavné kněze a když zmizelo 350.000 Srbů.«

V Srbsku žijící předáci Slovinců obrátili se 1. března 1942 prostřednictvím bělehradského katolického biskupa Ujčice na Vatikán s prosbou, aby bylo zakročeno proti násilnému pokatoličťování pravoslavných v Chorvatsku, ježto to snižuje prestiž a důstojnost katolické církve.

Ba i chorvatští mohamedáni, nebojíce se represálií, obrátili se 12. listopadu 1941 s žhavým protestem proti pronásledování pravoslavných k pohlaváru "Nezávislého Chorvatska", k samotnému Paveličovi. »Vraždění kněží a významných pravoslavných osobností, střílení a mučení mas - často zcela nevinných lidí, žen i dětí, hromadné vyhazování z domů a loží celých rodin se lhůtou od jedné do dvou hodin ke shromáždění a vyvezení do neznáma, loupení jejich majetku, donucování k přijetí katolictví - to všechno jsou taková fakta, která uvádějí v úžas každého skutečného člověka a která v nás, mohamedánech, vyvolávají velmi špatný dojem.« Tak mohamedáni učili ke křesťanskému vztahu k jiným křesťanům!

Všechny tyto protesty zůstaly hlasem volajícím na poušti, neboť ti, kteří mohli jedním slovem zastavit zběsilost svých podřízených - římský papež a Stepanič (Stěpanič, Stěpinac), takové slovo nevyřkli. Papež při znamenité organisaci katolické agentury jistě dobře věděl, co se v Chorvatsku děje, a železná disciplína, příznačná pro římskokatolickou hierarchii, dávala mu naprostou možnost zastavit chorvatský klér, aby změnil hnusný způsob jednání (nebo se o to jistě mohl alespoň pokusit).

A nyní to nestrašnější

 

Biskup zodpovědný za řádění krvežíznivých katolických kněží a mnichů se stal katolickým svatým.

Pro pravoslavné křesťany zůstane papež Jan Pavel II. tím, kdo svatořečil kardinála Stepaniče - vraha 800.000 pravoslavných Srbů za II. světové války. Tento arcibiskup chorvatský nese přímou osobní odpovědnost za genocidu pravoslavných Srbů a je jednou z nejproblematičtějších osob římské církve.

"Středisko Simon Wiesenthal" nejznámější mezinárodní organizace, která zkoumá zločiny nacismu a zodpovědnost za oběti, žádala papeže, aby odročil proces blahořečení "než dojde k obsáhlejšímu prozkoumání činů Stěpaniče v období druhé světové války, podmínkou čehož je volný přístup do archívu Vatikánu". Při této příležitosti, ředitel sekce Mezinárodních vztahů centra Simon Wiesenthal, Saimon Samuel, zveřejnil včas mnoho dokumentů o charakteru Stepaniče.

Ve stejné zprávě, ředitel Centra zdůrazňuje: "Rozhodnutí počkat na nezaujatou expertízu historiků by zmírnilo ohlas na blahořečení, které v lepším případě budeme nazývat provokativním a v horším se stane největším příkladem zkreslování dějin".

Na oficiální velkolepé bohoslužbě, při níž byl vyhlášen Jeho Exelexence Stěpanič za "blahoslaveného", kázal papež pokrytecky o smíření a odpuštění. Připomenul i "bolestivou a tragickou" minulost slovy: "Upřímně žehnán této části Evropy, aby se nikdy neopakovaly nelidské události, které se udály v tomto století." Historie Chorvatska je skutečně bolestivá a tragická; od roku 1941 až do r. 1945, toto "část Evropy" krvácela "nelidskými událostmi", které dosáhly až rozměrů genocidy. Jenže to, co se snažil Jan Pavel II. zamlčet, je, že odpovědnost za tuto genocidu dopadá na hlavu arcibiskupa Aloise Stěpaniče, který byl - s plnou podporou Vatikánu - jedním z jejích nejaktivnějších spoluviníků.

V nezávislém státě Chorvatsko, založeném fašisty a nacisty v období r. 1941-1945, se završila nejodpornější a nejstrašlivější stránka druhé světové války. Ustašovci Ante Paveliče, podporováni Hitlerem a Musolinim, vyhladili statisíce pravoslavných Srbů a desítky tisíc Židů a Cikánů. Likvidace se udála ve jménu národně-náboženského "definitivního řešení" a násilného donucení k náboženskému přestupu, čili ve jménu "masového proselytismu" do katolictví. V tom všem sehrála rozhodující úlohu - přímo či nepřímo - "Svatá církev římská". Katolický arcibiskup záhřebský, svatý Alois Stepanic, spolupracoval aktivně s ustašovskou diktaturou. Příslušníci katolického kléru se osobně zúčastňovali masového zabíjení a násilného proselytismu do katolicismu. Vatikán tuto národně-náboženskou genocidu, kterou uskutečńoval Ante Pavelič, podporoval.

Stepanič byl odsouzen soudním tribunálem po pádu nacismu jako válečný zločinec za genocidu Srbů a za spolupráci s loutkou nacistů Paveličem. Trest, který mu byl vyměřen, je však pro svoji shovívavost urážkou památky obětí - jednalo se o domácí vězení! Přesto všechno Vatikán prohlašuje tento rozsudek za "komunistické intriky" a domácí vězení za mučednictví!

Je takové jednání důvodem ke svatořečení?

 

A katolíci na takové jednání Vatikánu   mlčí, omlouvají  a urážejí se.

 

Máme zapomenout a tvářit se, že to bylo OK.

 

Lidice 1941

    Pocházel z velmi skromných poměrů. Rodina Štemberkových žila v chaloupce nad potokem Brodkem v Pecce čp. 187. Otec byl domácí tkadlec. Josef se narodil 2. února 1869. Měl dalších šest sourozenců a jeho těžce nemocná matka zemřela, když mu bylo jedenáct let.
Stejně jako jeho bratr Jindřich, který se stal advokátem a spisovatelem, i Josef byl velmi nadaný. Na přímluvu svého učitele odešel studovat na gymnázium do Jičína. Bydlel v jezuitské koleji, živil se kondicemi a milodary. Z domova nemohl dostávat nic.
    Po středoškolských studiích nastoupil cestu přípravy ke kněžství. Po ukončení semináře roku 1894 přijal kněžské svěcení. Do farnosti Lidice byl Josef Štemberka poslán v roce 1909.
 

    Skromnost jej šlechtila

    Věnoval se své službě svědomitě a věrně: oddával, křtil, zpovídal, kázal a pohřbíval. Obyvatelé Lidic se na něj často obraceli s prosbou o radu i se svými sousedskými spory a jeho rozumná slova i rozhodnutí většinou rádi respektovali. Velmi se staral o farní kostel, povznesl chrámový zpěv lidový i sborový. Sám byl muzikant – hrál na harmonium. Zvlášť krásný vztah měl k dětem, které ho milovaly, a dodnes žijící pamětníci vzpomínají na rozlehlou farskou zahradu, kam je zval na ovoce a ořechy. I na to, že do hodin náboženství přinášel pecny domácího chleba s medem. Včelařství a ošetřování stromů patřilo k jeho koníčkům.
    Páter Josef byl velmi skromný: denně se umýval studenou vodou, nekouřil, maso jedl jen výjimečně, k večeři míval pravidelně hrnek mléka a krajíc suchého chleba. Měl rád zeleninu a sladil pouze medem. Farní hospodyně vzpomíná, že když začala druhá světová válka, nakoupil velké množství dětského ošacení, protože odhadl, co vše se ve válce bude hodit. Poslední varhaník v lidickém kostele, lékař Quido Jeřábek, zase krátce po válce vzpomínal na faráře jako na upřímného vlastence, ke kterému za války chodili přátelé poslouchat zahraniční rozhlas a diskutovat o válečných událostech.
    Do rodné Pecky jezdil Josef Štemberka navštěvovat své tři sestry – Anežku, Leopoldu a Lojzičku, které zůstaly doma svobodné, protože chudá rodina neměla na věno. Při jedné návštěvě se s nimi dohodl, že na místě staré rodné chaloupky postaví vilku, kde budou bydlet na sklonku života opět společně.
    Začátkem roku 1942 se stavba budovy chýlila ke konci a páter Josef se chystal na stěhování, které bylo plánované na květen. Jeho nástupce však nebyl na převzetí kněžské služby v Lidicích ještě připravený, a tak vyhověl žádosti a termín odchodu odsunul o několik dní. Ty se však staly pro jeho farnost osudnými.
 
 
    Tragédie z roku 1942 

    Lidice postihla tragédie, která změnila životy mnohých. Podrobně se o ní dozvídáme ze zápisků farské hospodyně Antonie Škrdlové. Přežila pobyt v několika koncentračních táborech, v roce 1945 se vrátila a svůj život dožila v Pecce. 
    "Na Boží tělo v roce 1942 přijelo do Lidic několik aut a v nich gestapo. Ve vsi byl velký rozruch. Zamířili k domku paní Stříbrné a pak k Horákovům. Obě rodiny a jejich příbuzné odvedli na konec vesnice, a tam je hlídali. Mezitím chodili druzí gestapáci od domu k domu a prohlíželi je. U nás na faře vyházeli všechno prádlo a šaty ze skříně a šlapali v tom, řvali, kde máme co schováno. Když nic nenašli, odešli. Oddychli jsme si, ale naše radost netrvala dlouho.
    V úterý 9. června byl důstojný pán na Kladně u zkoušky z němčiny. Domů se vrátil večer. Najednou o půl jedenácté bylo slyšet střelbu a bouchání na domovní dveře u fary. Šla jsem otevřít. Dovnitř se vhrnulo šest esesmanů a ihned žádali všechny klíče. Ptali se, kde je farář. Uvedla jsem je do pokoje. Pan konzistorní rada se hned oblékl a šel dolů. Já musela se dvěma vojáky do kuchyně. Dokud jsme byli na faře, viděli jsme, jak esesmani nosí dolů do auta stojícího před farou matriky, zlaté kostelní předměty i šatstvo, prádlo a koberce.
    Potom nám poručili jít do kostela. Vzala jsem klíče a šla s nimi. Důstojný pán jim musel dát klíče od svatostánku. Sami si ho otevřeli a vše z něho vyházeli. Přitom jsme se nesměli ani pohnout. Stáli u nás s puškami napřaženými k výstřelu. Po prohlídce nás vyvedli ven. Chtěli jsme jít k faře, ale oba nás odvedli na dvůr k Horákovům. Na statku jsme stáli až do půl třetí ráno. Pak přišel rozkaz: ženy do školy, muži zůstanou zde."
 

    Nespravedlivá smrt 

    "Měla jsem pro důstojného pána balíček prádla," vzpomínala hospodyně. "Když jsem mu ho předávala, esesman ho chytil za rameno a srazil ho k zemi. Začal do něj kopat. Chtěla jsem mu pomoci vstát, ale rozzuřený voják mě začal škrtit. Upadla jsem, kopal do mě. Potom jsem musela jít do školy – a víc jsme nikoho z mužů a chlapců nad patnáct let neviděli."
    Neexistuje jediný svědek, který by dovolil nahlédnout na poslední hodiny prožité ve stodole Horákova statku, kde byl s ostatními lidickými muži P. Josef Štemberka zavřený. Je velmi pravděpodobné, že v této beznadějné chvíli dodával svým farníkům sílu, odvahu i víru a žehnal jim. Skutečností je, a potvrdili to později i samotní esesáci, že lidičtí muži odcházeli před hlavně popravčí čety klidně, zpříma a statečně. Nebyli spoutáni a ani jim nezavazovali oči.
    Ke zdi Horákova statku se třiasedmdesátiletý bělovlasý pastýř postavil jako jeden z posledních. Byl mu sice gestapem nabízen volný odchod z obce, ale kněz, žijící třiatřicet let v Lidicích, nabídku nepřijal.

 

Ano, před takovým katolíkem se hluboce skláním. Ten si zaslouží věčnou úctu.

 

 

 

 

 

 


"Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 29. leden 2015 @ 09:27:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K jedné absurdní tragédii došlo také po likvidaci obce Ležáky. Přežily jenom dvě setry, které byly dány do Německa k osvojení. Jedné byl asi rok a druhé tři roky. Po válce byly repatriovány do Čech a pak to teprve začalo. Na to co bylo v Čechách vzhledem ke svému věku zapomenuly, mluvily německy a milovaly své německé rodiče a sourozence. Celý ten příběh vyprávěla jedna z nich po revoluci u nás v televizi. Asi by se to bylo poddalo ale rodiče z Ležáků byli mrtví a zbyl jenom děda a strýc. Těžce poznamenaní tragédií a se dvěma holčičkami které se cítily být Němkami a odmítaly mluvit česky i ve škole. Kde je kvůli tomu šikanovali. Kromě toho se nenáviděly navzájem a každý rok musely povinně na výroční akci a demonstrativně ukazovat jaká to byla tragédie a jak se mají rády. Jedna z nich udržela kontakt s německou rodinou která žila na západě, zatímco ta druhá co byla na východě se o sobě neodvažovala dát vědět.Prvně se setkali v 60. letech a potom to zase nešlo. Až do roku 1989. Dneska žijí obě dvě vedle sebe v Čechách, usmířily se, mají velkou rodinu a jedna z nich se stýká s nevlastními sourozenci z Německa. Z druhé rodiny zbyl v Německu jenom syn který se už ke starým událostem nechce vracet.



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 27. leden 2015 @ 16:03:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velice děkuji, jako rodilý kladeňák, za svědectví o lidickém panu farářovi. Zmíněný varhaník MUDr. Quido Jeřábek se osobně znal s mojí babičkou. Zmiňuje se o něm rovněž Ota Pavel v povídce Smrt krásných srnců. Otci Oty Pavla opatřil falešnou neschopenku, takže Leo Popper nemusel do práce na šachtu a mohl jet lovit do křivoklátských lesů srnce. To srnčí maso potřeboval pro své dva starší syny, Huga a Jirku, aby se mohli před cestou do koncenráku pořádně najíst. Tím jim, jak Ota Pavel uvažuje, možná zahránil život.
Dodnes v Lidicích stojí památkově chráněná hrušeň, která přežila vypálení. Viz. www.zanikleobce.cz



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. leden 2015 @ 13:45:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blahoslavený Alois Stepinač plošně exkomunikoval z církve každého kněze a řeholníka, který by se jakýmkoliv způsobem podílel na masakrování Srbů a Židů. V době kdy jeho země bojovala o holé životy a kdy byla napadána zevnitř i zvenčí. Věřím že byl a je světec a muž Boží, za kterého můžeme právem děkovat Bohu a prosit ho o přímluvu. Věřím že je  vhodným přímluvcem a patronem když se modlíme za mír, za oběti válek a katastrof a za porozumění mezi národy.Obvinění proti němu a Církvi vznášeli komunisti, aby odtrhli Jugoslávii od Boha a aby zamaskovali svou vlastní genocidu. Server který se ho pokouší obvinit je ten informátorův. Ten který považuji za nepřítele pravoslaví. Nesetkal jsem se s tím že by jakkoliv vadil současným Srbům nebo pravoslavné církvi, i když nějaká vyjímka existovat může. Zajímavé informace o blahoslaveném kardinálu Aloisovi a nejenom o něm najdeme zde :

http://immaculata.minorite.cz/?m=14&idc=t-65


Obávám se že jsme se my Češi chovali za války mnohem hůř než Slováci. Nesrovnatelně hůř.

Věřím že otec Josef Štemberka je mučedník který dobrovolně prolil svou krev za Krista a za svěřené stádo. Přestože to s ním nemíval lehké. V Lidicích jsem nikdy nebyl ale jestli se tam někdy podívám tak se pomodlím k Bohu na jeho hrobě když to bude možné a poprosím aby nám prokázal nějakou milost na jeho přímluvu. Což mohu doporučit komukoliv kdo bude mít kolem cestu. Pokud dojde k zázračným vyslyšením které bude možno řádně doložit a vyloučit jiná vysvětlení tak může být zahájen beatifikační proces.



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Pátek, 23. leden 2015 @ 23:30:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele - s tím Štěpaničem....  nevím, do jaké míry byl "karatel" (analogie s dnešní UA...), ale na  wiki - polské... - se lze dočíst, že po ww2 s ním Tito (vítěz, komunista a partizán.. - pravda - rodem odpadlý muslim..) nejdřív cca 2 roky jednal o tom, aby "radostně podpořil novou Jugoslávii", onen "bratrský svazek rolníků a dělníků z bratrských národů" . Když Štěpanič Titoviřekl "ne"... tak teprve pak putoval "do baně". - aby...  - ho za pár let Tito zase pustil...

No, já nevím.. ale Štěpanic asi opravdu nebyl "poglavnik Pavelič" - jinak by  se s ním Tito nemazlil... navíc v tehdejší atmosféře...

ale samozřejmě je to jen můj "blbej názor".



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. leden 2015 @ 08:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Františku.
 
  Když jsem byl věřící římský katolík, pomatuju si, že jsem tu podobně jako jiní římští katolíci před nevěřícími obhajoval z neznalosti justiční vraždu Jana Husa. Holt jsme tak byli naprogramovaní hájit to, co jsme měli hájit.

  Jako bývalý římský katolík ti mohu říci jen toto: Je mi líto, že jsem byl kdysi také takový a že jsem se zůčastňoval podobných nesmyslných náboženských bitek a hájil zlo. Jsem rád, že mezi vás už nepatřím a že tyto věci už nemusím hájit a rád se omluvím za to pokud jsem to dělal špatně.

  Toník



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 23. leden 2015 @ 20:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je dobré o takových věcech vědět. A sledovat z křesťanských pozic, jak se chovají křesťané (např. http://www.novinky.cz/domaci/359375-rad-redemptoristu-chce-tucny-najem-domov-duchodcu-ma-na-kahanku.html ). Nejen pro informaci, ale i pro sebe samého, abychom se mohli špatného vyvarovat.



Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Pátek, 23. leden 2015 @ 20:42:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku,
 z toho vyplývá, jsme lidé různí a  samotné vyznání tě před ničím nechrání a jak známo, každý se budeme za své skutky odpovídat před Bohem, opět bez ohledu na církev.
Honza.






Re: Lidický pan farář versus kardinál Špěpanič (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 23. leden 2015 @ 22:20:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk který vědomě lže, aby pošpinil čest, dobrou pověst a důstojnost člověka je sluha Satana a sám sobě si již vybral odměnu, pokud se včas neobrátí, nebude litovat svých skutků zla a činit pokání. Franta lhář zde napsal toto:

Pro pravoslavné křesťany zůstane papež Jan Pavel II. tím, kdo svatořečil kardinála Stepaniče - vraha 800.000 pravoslavných Srbů za II. světové války. Tento arcibiskup chorvatský nese přímou osobní odpovědnost za genocidu pravoslavných Srbů a je jednou z nejproblematičtějších osob římské církve. 



Martino

Pro vás co jste nečetli můj příspěvek ze srpna 2013, kde Franta lhář, již tuto lež jednou prezentoval. Protože má v hlavě jen Satanovo učení, lhát, pomlouvat a škodit je evidentní, že na tento můj příspěvek zapoměl. Pro vás ostatní pak jen malá ukázka, koho Jan Pavel II. v roce 1998 blahořečil. Proces svatořečení byl již ukončen. Všechna ta povidla co zde píše Franta lhář, jsou z dílny komunistické poválečné Jugoslávie, kdy komunisté usilovali o to, zbavit se statečného biskupa, který se nebál fašistického režimu, bránil důstojnost každého člověka, včetně židů a cikánů a jistě by vzdoroval i totalitnímu komunistickému režimu. Proto bylo nutné ho umlčet a zavřít. Jen Franta lhář ostatní masíruje komunistickou propagandou ještě v roce 2015. No každý má právo být omezený. 
A nyní z mého zdoje: Záhřebský arcibiskup, kardinál Alois Stepinac (1898-1960), kterého beatifikoval roku 1998 Jan Pavel II., patří k vynikajícím postavám vyznavačů křesťanské víry v prostředí dvou totalitních režimů 20. století, tedy nacionalistické a komunistické diktatury. Z mnoha jeho překvapivě ostrých vystoupení vybírám dvě ukázky, obě z období vlády ustašovského fašistického režimu v Chorvatsku. První z nich pronesl na slavnost Krista Krále 25. listopadu roku 1942: „Každý lid a každá rasa, které žijí na zemi, má právo na život hodný člověka, a je nutné a potřebné se k nim chovat způsobem hodným člověka. Všichni bez jakéhokoli rozdílu, ať už jde o cikánskou či jakoukoli jinou rasu, o černochy či hladové Evropany, židy s olivovou pletí nebo o pyšné árijce, všichni mají právo říci: »Otče náš, jenž jsi na nebesích«. A protože Bůh dal toto právo všem, jaká lidská síla jim ho smí brát? Všechny národy, jakéhokoli jména, mají stejnou povinnost bít se v prsa a říkat: „odpusť nám naše viny jakož i my odpouštíme našim viníkům.
Proto katolická církev vždycky odsuzovala a také dnes odsuzuje každou nespravedlnost a násilí, které se páchá ve jménu nějaké třídní či rasové teorie nebo národní příslušnosti, protože je to totéž jako třídní boj, kterého se dopouští bolševismus. Absolutně není dovoleno odstraňovat ze zemského povrchu Židy a Cikány, protože je někdo považuje za nižší rasu. Pokud je tak snadno přijato takovéto kritérium zcela nepodložených teorií, který národ na zemi by se potom mohl cítit bezpečně?
“ Kardinál Stepinac pozvedal svůj hlas podobným způsobem častokrát. Během jednoho kajícného procesí 31. října roku 1943 řekl: „Netoužíme být hlásnou troubou chvilkových tužeb a potřeb jednotlivých politických stran nebo jedinců. Vždycky a také ve veřejném životě jsme zdůrazňovali principy věčného Božího zákona, který platí pro všechny: Chorvaty, Srby, Židy, Cikány, katolíky, muslimy, pravoslavné či pro kohokoliv jiného. Nesmíme však podněcovat ke vzpouře ani fyzicky donucovat kohokoliv, aby tyto zákony praktikoval, protože každý člověk se bude zodpovídat za svoje skutky.
Odpovíme také těm, kteří nás obviňují, že jsme podpořili rasismus, protože, jak vidíte, v některých hlavách vládne názor, že katolická církev je vinna za všechno. Zaujali jsme postoj k rasismu, jakmile se zrodil a nikoli teprve dnes. A tento postoj je jednoduchý a jasný. Katolická církev neuznává vládnoucí rasy, ani rasy služebné či otrocké. Katolická církev zná jedinou rasu, lidského tvora stvořeného Bohem. Pro církev je každý člověk stejný, ať už černoch nebo Evropan. Král žijící v královském paláci je člověkem v téže míře jako poslední chuďas či Cikán žijící pod stanem. Církev neuznává mezi lidmi žádný podstatný rozdíl, každý má nesmrtelnou duši, každý má královský původ… Katolická církev nemůže přijmout, že by nějaká rasa či národ jen proto, že je početný či silnější svou výzbrojí, mohl páchat násilí na jiném národě, který je méně početný nebo je hůře vyzbrojen. Nemůžeme přijmout zabíjení nevinných jako odvetu za zabití vojáka, i kdyby byl tento jakkoli šlechetný. Masakrování stovek zajatých lidí za zločin, jehož pachatel není znám, je pohanský přístup, který nikdy nemůže přinést dobré plody…Odsuzuji proto všechny nespravedlnosti, veškeré vraždění nevinných, všechny destrukce poklidných vesnic…
Těžce by se klamal ten, kdo by si myslel, že pachatelé zločinů nebudou potrestáni. Všechen tento strašlivý chaos, který svět prožívá, není ničím jiným než Božím trestem za porušování desatera Božích přikázání a za pohrdání Kristovým evangeliem. A pokud lidstvo nebude chtít nad sebou uznat autoritu Boha, je zcela jisté, že pravice Boží zasáhne ještě tíživěji.“ Z knihy Aleksa Benigara, „Alojzije Stepinac, hrvatski kardinal“, Záhřeb 1993, str.406-419,



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy