Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 418 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475265
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nanebevstoupení
Vloženo Středa, 10. prosinec 2014 @ 09:16:21 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal unshaken

A v srdci sis říkal: „Vystoupím na nebesa, vyvýším svůj trůn nad Boží hvězdy, zasednu na Hoře setkávání na nejzazším Severu. Vystoupím na posvátná návrší oblaků, s Nejvyšším se budu měřit.“
Teď jsi svržen do podsvětí, do nejhlubší jámy! (Izajáš 14:13-15)


Často si tyto verše spojujeme s pádem „světlonoše“ (Lucifera), k čemuž nám přispívají i verše z Ezechiele 28:12-19. Při pozorném čtení však nesmíme pominout sdělení Ezechiela, že píše o týrském králi (Ezechiel 28:12). Ani pominout Izajášovo sdělení, že měl na mysli konkrétního muže, zotročovatele pronárodů (Izajáš 14:12,16), který skončil v jámě jako mršina (Izajáš 14:19).

Nikomu se však nebrání tato biblická sdělení alegorizovat do podoby vidění padlých andělů. Je to však příliš fantazií přebujelá představa.

Nanebevstoupení – vstup zakázán

Spíše než mít představy o padlých andělech bychom se měli držet na zemi. Neboť proroci hovořili o vládcích, kteří si pod představou své neomezené moci a schopností přivlastnili božské poslání a vědomí nejvyšší svrchovanosti. Takových, kteří ve svém vědomí vstoupili až do nebeských výšin bylo mnoho. Když se kolem sebe pozorně podíváme, i v našem okolí jich několik najdeme.

Sestupme však ještě níž k zemi. Vždyť se nemusíme pasovat přímo na Boha. Stačí nám malý bůžek, dokonce akceptující Boží svrchovanost. Nikam až do samotného nebe nešplhat, stačí si jen vyšlápnou pár příček Jákobova žebříku. Třeba pomyšlením na naší nepostradatelnost, moudrost, organizační schopnosti, dobročinnost. Kdo by se nechtěl vyšplhat před Bohem poukázáním na své zásluhy pro Boží království. Šplhám, šplhám Bože, vždyť to sám vidíš. Očekávám od Tebe odměnu v Božím království, jistě mě učiníš správcem nad mnohým a vládcem těch, kteří to jako já neumí.

Jenže to je hrozný omyl. Jakékoliv nanebevstupování není možné. Vstup do nebe vlastní zásluhou je prostě zakázán. Bůh takové sráží k zemi a pokud alespoň symbolicky použijeme přímou úměru, tak s čím větší výšky nás srazí, tím větší bude naše zarytí pod zem. Až do samotného podsvětí, neboli pekla.

Nanebevzetí – povolaným vstup dovolen

[2 Královská 2:9a] A stalo se, jak přešli, že Elijáš řekl Elíšovi: „Požádej, co mám pro tebe udělat, dříve než budu od tebe vzat.“

Popis tohoto nanebevzetí zřetelně vypovídá: Do nebe Bůh přijímá jen Jeho vlastní silou. Prostě si člověka do nebe vezme, a to sám, jinak do nebe vstoupit nelze. Elijáše vzal transportem, mýtickým ohnivým vozem a vichrem.

Ještě markantněji o nanebevzetí hovoří evangelia:

[Marek 16:19] Když jim to Pán řekl, byl vzat vzhůru do nebe a usedl po pravici Boží.

Všichni evangelisté i popis ve Skutcích hovoří o vzetí do nebe. Ať byl Ježíš Nazaretský jakkoliv dokonalý, nešplhal do nebe, nevstupoval do nebe vlastním přičiněním. Ale byl Vládcem všeho vzat do nebe. Přitom kdo z nás by se mu mohl alespoň přiblížit, kdo z nás by si mohl činit nárok na vstoupení do nebe jako On? Přestože nárok na vstoupení do nebe dozajista měl, nevstoupil do něj vlastními silami. Podrobil se Bohu a přijal největší ponížení. Ačkoliv zde narazím na odpor vyznavačů Božího plánování, tak Ježíš až do chvíle své pozemské smrti nevěděl, zda Bůh ho z ponížení dostane a neskončí jen v ráji. Vyznal totiž: „Bože můj, proč jsi mne opustil?“. A zločinci na kříži mohl slíbit jen ráj. Tedy místo, do kterého se podle tehdejších představ dostávali všichni z vyvoleného lidu žijících podle Zákona. Jenže nebe, na rozdíl od představ ráje, není automatem na příjem zesnulých či jejich shromaždištěm, byť lidí spravedlivých. Do nebe vezme svůj lid pouze sám Bůh. A ten bere jen členy vlastní rodiny.

Vstup volný

Boží království je synonymem (souznačným vyjádřením) pro nebeské království. Nový zákon mezi těmito pojmy ani rozdíly nedělá. Kde je nebeské království? Je tady, mezi námi (Lukáš 17:21). Tady a teď, tady na zemi. Neboť nebesa se prolomila až na zem pod tíhou Boží lásky. Klidně vstupme, vstup je povolen a vstupné volné. Pro šetřílky dokonce zadarmo. Bez šplhání, nebeské království má vstup na zemi a je pro všechny lidi. Abych vstup příliš nezlehčoval, Písmo doporučuje, ale nepřikazuje, předem vykonat očistu. Ta je součástí volného vstupu. Sprcha je sice nepříjemná, ale bílý šat je pak připraven na míru (Matouš 22:12). Pro lenochy jen připomínka, že v Božím království je práce dost.

"Nanebevstoupení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nanebevstoupení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 10. prosinec 2014 @ 10:41:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...panenka Maria bola tiež vzatá do neba...s telom a dušou...(podľa rímskeho katechizmu)... keďže rímsky katolicizmus je pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami, tak logicky tu vyvstáva potreba ženy - bohyne... každé pohanské náboženstvo to má...okrem židovstva a kresťanstva... dejiny rímskeho katolicizmu sú dejinami postupných krokov Márie od jednoduchého židovského dievčaťa cez ,,bohorodičku,, a ,,matku cirkvi,, potom jej ,,bezhriešnosťou,, jej ,,nepoškvrneným počatím,, až po ,,nanebovzatie,, a vrcholom je jej titul ,,spoluvykupiteľka,,... ďalej sa už nedá ísť... to je top... diabol satan si veľmi rád zgustne na takejto ,,raketovej kariére,, a veľmi ochotne podporí všetko čo odvádza od Boha a činí tak ,,mariánskymi znameniami,, potom ,,krvavými slzami,, a tiež ,,mäsovými oplatkami... a pod. 

Kto má uši, nech počuje, čo Duch hovorí cirkevným zborom!  Zjavenie 2:7

ivanp



Re: Nanebevstoupení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. prosinec 2014 @ 20:38:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Ať byl Ježíš Nazaretský jakkoliv dokonalý, nešplhal do nebe, nevstupoval do nebe vlastním přičiněním. Ale byl Vládcem všeho vzat do nebe."...


Při vší úctě, s tímto tvrzením nemohu souhlasit. Není teologicky správné.


Ježíš Nazaretský byl sice člověk, ale byl zároveň také Bůh, Vládce všeho.

Lze tedy sice  rozlišovat Ježíšovo lidství a Božství, ale nelze je od sebe nijak oddělovat.

Platí tedy i to, že nebeský Otec vzkřísil člověka Ježíše (všechno, co činí Otec, činí také Syn a stejně tak Duch svatý - jinak by to byli tři bohové)
a stejně tak platí i tvrzení, že Ježíš vstal z mrtvých vlastní mocí (Ježíš je Bůh a Bůh nezemřel na kříži - Bůh nemůže vůbec zemřít!). Proto se Bůh stal člověkem, aby tento člověk, který je zároveň stále Bohem, mohl zemřít a vykoupit tak svět.


Podobně tedy při nanebevstoupení platí i to, že člověk Ježíš byl Otcem vzat do nebe - i to, že do nebe vstoupil vlastními silami, vlastní mocí.

Ježíši byla přece po jeho vzkříšení už dána veškerá moc na nebi i na zemi (Mt 28,18).



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy