|
Právě je 429 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116471799 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Tvorba: Generační paměť.
Vloženo Úterý, 19. srpen 2014 @ 11:16:00 CEST Vložil: Olda |
poslal Myslivec Generační paměť, existuje, neexistuje, existovala snad někdy? Nejsem žádný genetický odborník, chtěl bych jen vyvolat diskusní polemiku na toto téma. Téma, které má s hříšným lidstvem hodně společné.
Současný člověk si svoje vlastní prožitky pamatuje. Mohlo
tomu někdy být tak, že si lidé pamatovali i prožitky svých předků? Nebojte se,
nemířím k žádným reinkarnačním konspiracím. Je to jinak. My současní lidi
bereme jako samozřejmost, že si pamatujeme jen prožitky vlastní. Bereme to jako
náš individualismus, jako naše vlastní soukromí, se kterým sami v sobě
hospodaříme dle vlastního uvážení. Jistě. V rámci vize každý sám za sebe je
všechno v pořádku. Podívejme se však globálně na nevýhody takového individualismu. Přijde na svět válka. Miliony lidí zemřou,
miliony lidí mají v individuální paměti tu strašnou bolest ze ztráty svých
milovaných bližních. Bolesti a prolité krve bylo tolik, že nikdo válku nechce.
Generace, která válku zažila, nosí tento strašný prožitek v sobě. Generace, která nastupuje je výchovně
ovlivněná válečnou generací, a bolest, onen strašný vnitřní prožitek v ní
pomalu ustupuje. Třetí nastupující generace je od hrůz války osvobozená,
jelikož si na ně vůbec nepamatuje. Je to tak dobře? Je i není. Těžko říct. Být
nezatížený hrůznými prožitky svých předků je pro nás dobré nebo zlé? Je to
dilema. Mít v generační paměti válečné hrůzy, to by si lidstvo jinak
vážilo lidského života a svobody. Byly by pak ještě války? Dala by se však
taková strašná duševní zátěž unést? A kdo by takovou zátěž v sobě chtěl
nosit? Doposud jsem psal o negativních prožitcích. A co generační paměť s
prožitky vysloveně pozitivními? Paměť, ve které bychom měli všechno, co prožili
naši předkové s Bohem před pádem do hříchu, co prožili všichni ti, kdož se
dokázali znovu před Boha postavit, co prožili všichni ti, co poznali pravdu
zjevenou Duchem, co prožili všichni ti, co viděli Krista, viděli Jeho zázraky,
Jeho nanebevstoupení. Bylo by pak třeba Písmo? Pomíjející papír, na kterém je
zaznamenané nepomíjející boží slovo.
Není náhodou ten papír jen náhražkou ztracené generační paměti, ve které
bylo původně boží slovo uložené? Není náhodou vynález písma motivovaný ztrátou generační paměti? A nebyla to právě smrt a hřích, co v lidstvu předávání
generační paměti zastavila? Každý
současný člověk je jako ostrov obklopený mořem, které na jeho ostrov doráží.
Člověk je ostrovem, na kterém je sám v sobě izolovaný. Izolovaný ve svém
individualismu, izolovaný v zapomnění na tak důležité otázky jako „odkud
jsem, kdo a kde je můj Stvořitel, kdo jsou mí předci“. Ta izolace činí z člověka
potažmo lidstva věčné průzkumníky a badatele. Naštěstí mezi mořem izolovanými
ostrovy vytvořil Bůh spojení. Spojení duchovní a hlavním spojovatelem je Duch
svatý. Ty spojené ostrovy v Duchu jsou církev. Člověk nedokáže žít sám. Je
v něm až příliš otázek, na které má jen jedinou odpověď- nevím. Člověk pak
hledá odpovědi i jinde než v kruhu svých bližních. Není takové hledání u nás všech motivované
právě ztrátou generační paměti? Hledal by člověk odpovědi, kdyby je již věděl?
Hledal by Boha, kdyby Ho znal tak jako Adam? Ne, určitě nehledal! Člověk by věděl, by byl
ve svém generačním poznání neodmyslitelnou, neoddělitelnou součástí lidstva.
Lidskou součástí, která by ke generační paměti předků přidala své další krásné
prožitky s Bohem, lidmi, zvířaty, přírodou, vším stvořeným. Jednou budeme
v Kristu opět znovuzrození. Všechno zlé bude dle božího slibu zapomenuté.
Budeme mít tělo jako Kristus. Kristus zná všechny lidi, On nese bolest za
každého z lidí. Otec je vševědoucí, a Syn? Jistě taky. Není však u Syna
díky tomu, že se stal člověkem, novým Adamem, není u Něho obnovená i generační
paměť. Paměť, ve které uchovává všechny lidské prožitky jak špatné tak i dobré?
Takovou zátěž by unesl jen Bůh. Je však zátěž sdílet prožitky jen dobré? Až
bude vše zlé zapomenuté, bude u celého lidstva generační paměť obnovená v pozitivním
smyslu?? Obnovená tak, abychom niterně mohli prožívat to, co všichni naši
předci, aby další mohli poznat, co prožíváme v sobě? Nebylo by to krásné
pamatovat si, co krásného prožili naši předci a dát poznat jiným co krásného
prožíváme v sobě? Všimli jste si, že je to právě láska, která empaticky
umožňuje prožívat to, co prožívá ten druhý? A není na lásce nejlepší to, že se soustředí na prožitek krásna u toho druhého! Že ho nezištně přeje a nesobecky sdílí. A takovou lásku nám Kristus z nebe
přinesl. Jeho Láska je mnohem větší, širší a hlubší. Zahrnuje nás všechny, všechny boží děti. V lásce jsme v Kristu všichni spojení. Kristus žije v našich srdcích, žije pro naše niterné a krásné
prožitky, ty špatné vidět nechce a odpouští nám je. Žije v lásce pro nás
všechny. Kristus žije v lásce pro nás,
dokážeme stejně žít my pro Něho? Prozatím jen každý sám za sebe? A i to je někdy těžké. Proto všichni toužebně vyhlížíme den, kdy budeme Kristem proměnění, znovuzrození k životu věčnému, životu ve vzájemné lásce jeden k druhému, bez generačního omezení a zapomnění. Smysl lidstva je v tom, že nás všechny Bůh stvořil k lásce. Bez lásky je po nás veta!
Ps: Napadlo mne nedávno v lese pod pončem při průtrži mračen.
Myslivec
|
Re: Generační paměť. (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 19. srpen 2014 @ 21:57:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Docela bych si přál, aby tato Myslivcova úvaha nezapadla. A hlavně ty věty končící větou " A kdo by takovou zátěž v sobě chtěl nosit?" Kdo totiž zakusil nést kříže jiných, i když třeba jen v prosebných modlitbách, ten musel zjistit, že některé kříže jsou tak těžké, že je prostě - i když je takových třeba jen několik - nedokáže unést. A když se o to snaží, tak může v lepším případě skončit v blázinci.
Když si tíhu našich křížů uvědomíme a přidáme ještě tíhu hříchů všeho lidstva, tak si teprve umíme domyslet, jaké utrpení musel a doposud musí nést Bůh. Pod tíhou tak velkého nákladu lze člověku jen zemřít. Bolesti hřebů a vegetativní projevy bolestivého umírání na kříži jsou totiž jen drobkem z utrpení na Golgotě. |
|
|
Re: Generační paměť. (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 19. srpen 2014 @ 22:09:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Podle toho. co se člověk může z historie dozvědět, tak kdysi generační paměť byla na dost vysoké úrovni. Můžeme tak soudit z existence mýtů a pověstí, do kterých se postupem času proměňovala. A my ji známe též z biblických příběhů. To proto, že mysl lidí nebyla tak jako dnes zahlcena přemírou informací a nesmyslů.
Nemusíme ani dost přemýšlet, že současná doba je zahlcena balastem nejrůznějších blábolů a nesmyslů jen proto, aby vymyla z paměti lidstva hrůzy, kterých bylo schopno v docela nedávných dobách. A to proto, aby je ta neviditelná moc zla připravila na hrůzy ještě větší, byť budou představeny třeba jako boj o demokracii či svobodu. Kdo by pro něco takového neumíral? Kdo si přitom vzpomene, s jakým nadšením vstupovali dobrovolníci do Velké války, aby ještě téhož samého roku ztráceli zdravý rozum z hrůz, které nastaly? |
Re: Re: Generační paměť. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Úterý, 19. srpen 2014 @ 23:37:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím si, že potřeba písma vznikla až po potopě, kdy se Bůh již nechtěl neustále zabývat člověkem a omezil věk všech lidí na 120let. Před tím zde žili muži dožívající se skoro tisíc let. Byly to živé lidské kroniky a spousta z nich znala Adama osobně. A že jim Adam vše pověděl co s Bohem prožil, je navýsost jasné. Živé lidské kroniky odešli a poznání písma a jeho čtení se stalo nutností v potřebě uchování vědění. A tak je tomu doposud. Adam se dožil mnoha set let, když mluvil o Bohu, tak kázal živé boží slovo. Hypoteticky. Pokud by se apoštol Pavel mohl dožít dva tisíce let, slyšeli bychom boží slovo přímo od něj. To by byla síla! A takovou sílu museli pociťovat třeba posluchači Adama, který Boha znal jako zatím nikdo z lidí. |
]
Re: Re: Re: Generační paměť. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 20. srpen 2014 @ 08:47:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani svatý Pavel není očitým svědkem. S naším Pánem Ježíšem
Kristem se setkal tváří v Tvář pravděpodobně až v Sýrii. Očitými
svědky Kristova pozemského působení nejsou ani dva ze čtyř evangelistů. Svatý
Marek a svatý Lukáš. Což neubírá nic na autencititě svědectví prostřednictvím
Svatého Ducha. Který není nijak omezen časem ani prostorem a dosvědčuje i
dneska. Například krví těch tisíců a statisíců kteří každým dnem prolévají za
Krista svou krev.
Také mám tendenci pátrat po autenticitě ale zároveň věřím že
bych měl lépe využívat to co nám dává Bůh pro dnešní dobu. Tady a teď. A
nevěřím tomu že to měli očití svědci jednodušší než my. Možná spíš naopak.
Otázka je jak moc bychom my poslouchali mladého tesaře ze Stadic, kolébky
našeho královského rodu kdyby nám říkal že jsme plemeno zmijí a odmítal pobít a
vyhnat Římany. Nebo třeba komunisty. Věřím že tuhletu výhodu nám dává tradice.
Že snáz uvěříme tomu co jsme neviděli na vlastní oči. |
]
Re: Re: Re: Re: Generační paměť. (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 20. srpen 2014 @ 10:33:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně. Ta tvoje modloslužebná katolická klasika. Sochy, obrazy, očitá svědectví. Těžko ti asi vysvětlovat, že svatý Adam viděl Boha tak, jak bys ho ty ani já zatím vidět nemohl. A něco podobného se týká i apoštola Pavla, který neviděl Boha pouze jako pozemského člověka, jak Ho viděli ostatní apoštolové. Jemu se Bůh zjevil ve své nebeské slávě. Viděl Ho tedy podobně jako Adam. To nemá s očitým svědectvím nic společného. Apoštol Pavel je posel seslaný od Boha. Bůh byl s ním. On nepotřeboval vydávat očité svědectví. Moc boží ho na jeho cestách provázela. A dodnes se ta moc projevuje v Písmu které nám zanechal. Škoda, že tu moc na sebe nenecháš zapůsobit a hloupě věříš učení papežského antikrista. |
]
|
|
|
|