|
Právě je 437 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116471907 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 19. červen 2013 @ 13:18:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Včera jsem potkal jednu známou která pravidelně navštěvuje pravoslavný kostel a zeptal jsem se jí co si myslí o současné situaci v církvi. K mému údivu se o tom všem dozvěděla až ode mne. Přestože zná od vidění otce Kryštofa a má ho ráda. Parlamentní listy prý nečte, což mnohé vysvětluje. Tomu co jsem říkal ani nevěnovala příliš pozornosti. Což je dobře, řekl bych že má v pravoslavnou církev plnou důvěru.
V tu chvíli jsem si uvědomil jak činnost nepřítele často přeceňujeme. Pravoslavná církev zřejmě nerušeně funguje. Církevní otcové slouží služby, odpouštějí hříchy a podávají Kristovo Tělo a Krev podobně jako ti naši. Politice, hádkám a jakýmkoliv zdánlivým problémům se zřejmě zdaleka tolik nevěnují. Před ikonostasem a před oltářem.
Berme si z nich příklad a nebojme se, považujme svědectví médií jako jsou Parlamentní listy za povzbuzení. Již svatý Pavel chválil pohany v Athénách za jejich zbožnost. Z těch kteří mu na tomto místě naslouchali stojí za zmínku svatý Diviš, neboli Denis. Který se později stal prvním biskupem v Paříži a byl sťat se svým druhem na vrcholu Montmarter, což znamená Hora Mučedníků. Na jeho hrobě bylo založeno opatství Saint Denis a do jeho krve při popravě byla namočena Oriflame, posvátný praporec francouzských králů. Kéž se víra v Krista šíří neméně úspěšně i prostřednictvím blahoslaveného Jana Pavla II. a celé Ekumeny.
|
Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 19. červen 2013 @ 16:28:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si také myslím, že by se o tom mluvit nemělo. Příkladem nechť nám jsou římskokatoličtí otcové např. v Polsku. Stále někde znějí zprávy o zneužívání ministrantů, katechumenů apod. A oni obvykle mlčí jako hrob. Takovéto věci zbytečně znevažují církev! Svoboda slova musí mít své meze... Je správné kritizovat a zavírat politiky a dělat na ně mediální a policejní razie, ale u toho by to mělo skončit! Musí být přeci něco posvátného. |
]
Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 19. červen 2013 @ 16:43:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zprávy tohoto druhu také znějí už téměř 2000 let. Prvním zdokumentovaným případem je pravděpodobně svatý Atanáš, kvůli kterému podplatili Ariáni jistou prostitutku. V té době ale ještě neexistoval internet a tudíž jí nemohli milionkrát okopírovat ale museli jí přivést ke svědectví tváří v tvář. Nejzvrhlejší sexuální praktiky a násilí popisovala opravdu barvitě, kam se na ní dnešní proticírkevníci hrabou. Problém byl akorát v tom že místo svatého Atanáše kterého nikdy předtím neviděla obvinila jeho průvodce. Dopadlo to tak že se rozesmáli i Ariáni, stejně jako Velerada když soudila Ježíše nad falešnými svědky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: helena v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 09:04:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dnes se již nikdo nesměje,
ale všichni tiše zvrací...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 09:12:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten kdo jde proti Bohu a Církvi ten prožívá stav podobný peklu již tady na zemi. Součástí tohoto stavu je i to že nezná radost ani pokoj. I když se směje a když se mu jeho záměry daří. Pro mnoho lidí kteří se obrátili k Bohu a k Církvi to byl neuvěřitelný šok, když se pak ohlédli novýma očima za svým předchozím životem. Který jim v té době připadal dobrý.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 11:26:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co myslíte Poutnicku, když Kristus trestá církev, trestá tím i sám sebe? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 12:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Náš Pán Ježíš Kristus nevinně trpí. Za nás a z naší viny. Nemůžeme říkat že ho nějací oni přibili na kříž. Oni a tenkrát. Křižujeme Ho my, každým svým hříchem a přesto nás má rád. Hlubina Božího milosrdenství a lásky se nedá pochopit. Ani změřit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 13:00:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže trestá sám sebe nebo ne? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 13:11:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O trestu je možné mluvit pouze v souvislosti s nějakou vinou. Což je v tomhle případě mírně řečeno zcela irelevantní.
|
]
|
|
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 15:58:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Svatý synkretista ten názov sa mi nepáči.Ja by som ho jednoducho nazval:katolicko -slobodomurársky satanista.
|
Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. červen 2013 @ 16:47:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jenom potvrzuje to že jsou svatí otcové skutečnými zástupci Boha na zemi a nositeli obou klíčů od nebeské brány. Zlatého a stříbrného. Věřím že blahoslavený Jan Pavel II. patří k těm nejlepším z nich a doufám že ho Bůh co nejdříve povznese k plné slávě oltáře. Amen. |
]
Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 21. červen 2013 @ 00:44:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | apoštolové byli učedníci Krista a měli pravé evangelium. Byli to
skromní lidé a nežili zrovna v blahobytu, ale dokázali vzkřísit mrtvého
člověka.
Máme to v bibli.
papež o sobě prohlašuje nadutě že je zástupcem boha na zemi,že je
neomylný žije v palácích a blahobytu. Pravý opak apoštolů!!!
A K TOMU ABY UČINIL ZÁZRAK POTŘEBUJE POTVRZENÍ LÉKAŘSKOU
KOMISI!!!!
APOŠTOL PŘIŠEL VZKŘÍSIL MRTVOLU A VŠICHNI TO VIDĚLI.
To je ale pěkný rozdíl nemyslíte? Čím to může bejt???,
Kdyby měl papež to samé evangelium co apoštolové tak by nežil v
palácích a křísil by mrtvé.
|
]
Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 21. červen 2013 @ 01:02:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oprav mě jestli se mejlim.
Před tím než Ježíš vystoupil na nebesa po vzkíšení tak slíbil
učedníkum že pošle svého zástupce ,možná se mi pletou písmenka když čtu v bibli
Duch Svatý a ono by tam mělo být slovo PAPEŽ. A ono se mi to nestalo jen
v jedné bibli. No když se slovo papež, změní na slova Duch Svatý a to v
každé bibli tak to můžeme považovat za zázrak.
Anem, Amen,Amen
|
]
Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 21. červen 2013 @ 09:41:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zázraky můžete najít, jestliže Vás Bůh k nějakému zavede a jestli jste ochoten je přijmout. Těžko říct kolik jich připadá na každý „registrovaný“, oficiálně uznaný Církví a prověřený lékařskými komisemi. Tisíce ? Desetitisíce ? Nebo ještě daleko víc ? O většině z nich se ti kterým se této milosti dostalo ani nezmiňují, nebo jen v kruhu přátel. Pán Ježíš Kristus také často vyzýval k mlčení a v Bibli je zapsána jen malá část z nich. Nepokoušel se lidi nalákat na kvalitní zdravotní péči ani na potravu bez práce. Mrtvé křísil jen ve zcela vyjímečných případech. Předpokládám že i Vy byste se raději díval v Nebi na Boha, anděly a svaté než abyste dál žil v tomto slzavém údolí. Ti kteří viděli ty největší zázraky často přitom skřípali zubama a přemýšleli jak Pána zavraždit. Podobně jako někteří lidé skřípají zubama když vidí zázraky v Církvi a stejně jako tehdy je prohlašují za dílo toho zlého.
Blahoslavený Jan Pavel II. je zrovna jedním z těch které provázely zázraky již za pozemského života. Abyste je viděl na vlastní oči byste se musel někdy zdržovat v jeho blízkosti. Ty které jsou zapsány v Bibli také obvykle neviděli vzdálení odpůrci Církve. Zázraky pro oficiální svatořečení se často vybírají z mnoha a nevím podle jakých kritérií. Jestli podle zvláštního Božího úradku nebo prostě ty které se dají nejsnadněji doložit lékařsky. Takhle nám vyčítáte že je dokládáme a kdybychom to nedělali tak byste byl možná vystaven pokušení je popírat. Těm kteří se dožadovali zázraků bez víry obvykle Pán Ježíš ani apoštolové nevyhověli.
Jestliže chcete vidět zázrak tak bych Vám doporučil odjet s čistým a otevřeným srdcem do Medugorje. Zaručit Vám to opravdu ale nemohu, jestli Vám bude dáno nějaký vidět, zakusit na vlastním těle a duši a jestli si ho všimnete, přijmete a jestli kvůli tomu uvěříte. Jednou se tam stal obrovský zázrak, zcela nevysvětlitelný který se týkal celé krajiny a opravdu nešel přehlédnout. Přitom o něm nikdo veřejně nemluvil, z místních ani z poutníků a život šel dál jako vždycky. Někteří se tam nečekaně uzdravili z nějaké banální choroby jako je třeba exém ze kterého se léta marně snažil dát vyléčit nebo bolesti nohou, jiní našli řešení toho co je celý život trápilo. Někdo si všimne toho že do příkrých kopců po ostrých balvanech vyjde každý kdo se o to pokusí, včetně starých lidí s berlemi, aniž by se jim něco stalo. Jiného může třeba oslovit to že vozíčkáře nosí na zádech vyléčení narkomani.
|
]
Re: Re: Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 21. červen 2013 @ 10:53:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Třeba by Vás mohlo zajímat tohle :
“Léta ot narozenie Jezukrista milého po tisíci po dvú stú po pětidcát druhého svatého života žena, paní Zdislava, s světa snide, pro niž pracným veliká útěcha přijide. Pět mrtvých jest boží milostí vzkřiesila, mnoho slepých prosvietila, chromých a malomocných mnoho uzdravila a nad jinými pracnými veliké divy činila…”
Kronika Dalimilova (Kap. 87), z roku 1314
Svatá Zdiskava z Lemberka sice nebyla papež ale Boha i papeže věrně poslouchala. Můžete si přečíst její životopis. |
]
|
|
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Elo v Úterý, 25. červen 2013 @ 04:24:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nijaký "svatý synkretista". Ján Pavol II nikdy nerelativizoval obsah kresťanskej viery, nikdy neevyslovil, žeby všetky náboženstvá boli rovnako pravdivé, či je jedno, čo kto verí. Vždycky bol presvedčený o plnosti pravdy o Bohu jedine v kresťanstve, ba aj spásy kohokoľvek jedine prostredníctvom Krista a pre jeho vykupiteľské dielo. Modlitbové stretnutie v Assissi však chápal ako jeden veľmi efektívny spôsobv priblíženia sa k predstaviteľom iných náboženstiev, ktorý sa môže stať prostriedkom požehnaného kresťanského vplyvu aj na nich, a na ich veriacich, teda ako jeden zo spôsobov evanjelizácie týchto náboženstiev. A to určite nie je zlé, ba práve naopak, Krťistus nás predsa posiela ku všetkým.
Ak niekto namieta, že to bola spoločná modlitba, a to modlitba k falošným božstvám, tak oponujem, že to nie je vôbec tak. Stretnutia v Assissi boli organizované tak, že kresťania sa modlili s kresťanmi ku Kristovi, a každý iný sa modlil so svojimi, vo svojej, oddelenej skupine. Teda nijaký kresťan sa nemodlil k falošným božstvám... A nekresťania sa modlia k božstvám podľa svojich predstáv aj tak kedykoľvek. Navvyše, v ich prípade musíme brať do úvahy ich svedomie a kontext ich života, a neposudzovať ich podľa nášho svedomia, ba ako kresťania mali by sme mať úctu ku svedomiu každého, nakoľko aj cez ne sa ozýva v nich hlas Boží. Isteže, ich svedomie je do určitej miery zdeformované práve ich pohanskou výchovou a tradíciou. Ale je tiež pravda, že svedomie treba vychovávať. Ale nie je práve takéto stretnutie najvhodnejšou fornou a šancou vpývať aj na ich svedomie, ich chápanie Boha a pretváraanie ich postoja? Ved zaiste v Assissi tým, že pozývateľom boli kresťania, bolo tam najviac kresťanov, a celé to prostredie bolo preniknuté najviac kresťnstvom. A v rámci nielen oficiálnych modlitieb, ale predovšetkým v rámci nespočetných kuloárnych rozhovorov, sa mohli nekresťania z prvej ruky, od predstaviteľov kresťanstva /nie z médií, a z bulváru.../ dozvedieť o kresťanstve, jeho myšlienkach, chápaní, mohli sa stretnúť s opravdivými kresťanskými osobnosťami. No poveddztte, môže byť ešte lepšia forma zblíženia a pozitívnegho vplyvu na nekrsťanov?...
Ak Ján Pavol II jednal s každým úctivo, ak mu nerobilo problém podať ruku, vyjadrtiť úctu k jeho názorom, či k ich obradodm, či k posvätým knihám týchto náboženstiev, tým len prejavil opravdivý kresťanský postoj. Vari by bol lepšie pozvať ich, a potom ich vysmiať za ich primitívne predstavy o Bohu, či vyyzvať ich zanechať ich náboženstvo a obrátiť sa ku Kristovi? Myslím, že to by v ich prípade by to bolo neadekvátne jednoducho pre neschopnosť a nezrelosť týchto ľudí v ich situácii prijať takéto postoj. Som presvedčeený, že skôr sa budú zamýšľať nad hodnotou kresťanskej viery ak sa stretnú s opravdivým kresťanským postojom lásky a úcty voči iným /zrejme vedia, že Kristus učil milovať všetkých, aj nepriateľov, a tým sa mohli presvedčiť, že sú to nielen slová aj vo vzťahu k nim.../.
No toto všetko sotva pochopí človek /"kresťan"/, ktorý je srdcom viac pyšným kresťanom - farizejom, pohŕdajúci inými, vynášajúcimi sa nad ostatných. Napokon v každom náboženstve, aj nekresťanskom, nie je všetko iba "plevel", ale aj dobré zrno. Veď pohanské náboženstvá, aj ked sú zdeformované v pravde o Bohu aj o človeku a svete, predsa je aj v nich aj čosi dobré, pravdivé. Veď predsa aj u nich sa čosi zachovalo z prvotného Božieho zjavenia, ktoré dal Boh prvým ľuďom, aj v nich je mnoho z toho, čo Boh vpísal do ľudských sŕdc. Čítajte Pavla a list Rimanom, kde sa píše o tom, že "aj pohania, hoci nemajú zákon, sami sú si zákonom", a že majú "svedomie, ktoré ich aj obviňuje aaj obraňuje" pod. A vari neprijalo kresťanstvo mnohé pozitívne názory z gréckeho, či rímskeho sveta pohanského? /ľudská múdrosť filolozofov, zásady práva a pod./ Nie sú vari mnohé pekné myšlienky zapísané aj v starých Védach, Upanišádach? Neprevzal mnoho z kresťanstva, či židovstva aj islam? A nemajú budhisti a iné ázijské náboženstvá mnohé pekné myšlienky vo svojich posvätných knihách?... Ak ste boli v niektorých nekresťanských krajinách, tak iste môžete potvrdiť, že sú tam mnohí veľmi duchovne krásni ľudia, ktorí by zahnabili možno aj mnohých z nás, kresťanov... Len zaslepenec to nevidí. Iste sú aj deformácie aj tam. Ale tie sú aj u nás, v našich kresťanských kriuhoch a spoločnostiach, cirkvách. Pretože nielen tam, ale aj tu okrem Božej pravdy ktosi nasial aj "kúkoľ". U nás je možno - ak to tak možno povedať - "teória o božstve" správna, kým u nich nie. No tým viac sa od nás viac čaká, aby sme boli lepší, ozaj kresťanskejší. A to neznamená len slovami /pekne citovať Bibliu a zavracať bludárov.../, ale akj s láskou a úctou sa správať podľa možnosti ku všetkým a snažiť sa ich práve takaým spôsobom privádzať ku Kristovi /nie bezohľadným odsúdením.../. Ján Pavol II,, Benedikt XVI. a všetci, ktorí mali prsty v organizovaní spomenutých stretnutí v Assissi to veľmi dobre pochopili...
Napokon, ak by to neprinášalo nijaké dobré ovocie, iste by to bol aj Ján Pavol II, aj Benedikt dávno zanechali. Ale naopak: okrem stretnutia v Assissi vznikli a stále vznikjaú nové, regionálne stretnutia podobného druhu, spoloženstvá, ktoré sa medzináboženským strettnutiam rozličného druhu venujú /Spoločenstvo sv. Egídia, Fokolari a i./. A to svedčí, že iniciatíva Jána Pavla II v Assissi bola naozaj geniálna, že je on ozajstným svätcom, ktorý svojou veľkodušnosťou a otvorenosťou predbehol svoju dobu a prorocky nám ukázal skvelý kresťanský príklad toho, ako ohlasovať evanjelium nekresťanom. Sapienti sat"...
|
|
|
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Elo v Úterý, 25. červen 2013 @ 04:27:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nijaký "svatý synkretista". Ján Pavol II nikdy nerelativizoval obsah kresťanskej viery, nikdy neevyslovil, žeby všetky náboženstvá boli rovnako pravdivé, či je jedno, čo kto verí. Vždycky bol presvedčený o plnosti pravdy o Bohu jedine v kresťanstve, ba aj spásy kohokoľvek jedine prostredníctvom Krista a pre jeho vykupiteľské dielo. Modlitbové stretnutie v Assissi však chápal ako jeden veľmi efektívny spôsobv priblíženia sa k predstaviteľom iných náboženstiev, ktorý sa môže stať prostriedkom požehnaného kresťanského vplyvu aj na nich, a na ich veriacich, teda ako jeden zo spôsobov evanjelizácie týchto náboženstiev. A to určite nie je zlé, ba práve naopak, Krťistus nás predsa posiela ku všetkým.
Ak niekto namieta, že to bola spoločná modlitba, a to modlitba k falošným božstvám, tak oponujem, že to nie je vôbec tak. Stretnutia v Assissi boli organizované tak, že kresťania sa modlili s kresťanmi ku Kristovi, a každý iný sa modlil so svojimi, vo svojej, oddelenej skupine. Teda nijaký kresťan sa nemodlil k falošným božstvám... A nekresťania sa modlia k božstvám podľa svojich predstáv aj tak kedykoľvek. Navvyše, v ich prípade musíme brať do úvahy ich svedomie a kontext ich života, a neposudzovať ich podľa nášho svedomia, ba ako kresťania mali by sme mať úctu ku svedomiu každého, nakoľko aj cez ne sa ozýva v nich hlas Boží. Isteže, ich svedomie je do určitej miery zdeformované práve ich pohanskou výchovou a tradíciou. Ale je tiež pravda, že svedomie treba vychovávať. Ale nie je práve takéto stretnutie najvhodnejšou fornou a šancou vpývať aj na ich svedomie, ich chápanie Boha a pretváraanie ich postoja? Ved zaiste v Assissi tým, že pozývateľom boli kresťania, bolo tam najviac kresťanov, a celé to prostredie bolo preniknuté najviac kresťanstvom. A v rámci nielen oficiálnych modlitieb, ale predovšetkým v rámci nespočetných kuloárnych rozhovorov, sa mohli nekresťania z prvej ruky, od predstaviteľov kresťanstva /nie z médií, a z bulváru.../ dozvedieť o kresťanstve, jeho myšlienkach, chápaní, mohli sa stretnúť s opravdivými kresťanskými osobnosťami. No povedzte, môže byť ešte lepšia forma zblíženia a pozitívnegho vplyvu na nekrsťanov?...
Ak Ján Pavol II jednal s každým úctivo, ak mu nerobilo problém podať ruku, vyjadrtiť úctu k jeho názorom, či k ich obradodm, či k posvätým knihám týchto náboženstiev, tým len prejavil opravdivý kresťanský postoj. Vari by bol lepšie pozvať ich, a potom ich vysmiať za ich primitívne predstavy o Bohu, či vyyzvať ich zanechať ich náboženstvo a obrátiť sa ku Kristovi? Myslím, že to by v ich prípade by to bolo neadekvátne jednoducho pre neschopnosť a nezrelosť týchto ľudí v ich situácii prijať takéto postoj. Som presvedčeený, že skôr sa budú zamýšľať nad hodnotou kresťanskej viery ak sa stretnú s opravdivým kresťanským postojom lásky a úcty voči iným /zrejme vedia, že Kristus učil milovať všetkých, aj nepriateľov, a tým sa mohli presvedčiť, že sú to nielen slová aj vo vzťahu k nim.../.
No toto všetko sotva pochopí človek /"kresťan"/, ktorý je srdcom viac pyšným kresťanom - farizejom, pohŕdajúci inými, vynášajúcimi sa nad ostatných. Napokon v každom náboženstve, aj nekresťanskom, nie je všetko iba "plevel", ale aj dobré zrno. Veď pohanské náboženstvá, aj ked sú zdeformované v pravde o Bohu aj o človeku a svete, predsa je aj v nich aj čosi dobré, pravdivé. Veď predsa aj u nich sa čosi zachovalo z prvotného Božieho zjavenia, ktoré dal Boh prvým ľuďom, aj v nich je mnoho z toho, čo Boh vpísal do ľudských sŕdc. Čítajte Pavla a list Rimanom, kde sa píše o tom, že "aj pohania, hoci nemajú zákon, sami sú si zákonom", a že majú "svedomie, ktoré ich aj obviňuje aaj obraňuje" pod. A vari neprijalo kresťanstvo mnohé pozitívne názory z gréckeho, či rímskeho sveta pohanského? /ľudská múdrosť filolozofov, zásady práva a pod./ Nie sú vari mnohé pekné myšlienky zapísané aj v starých Védach, Upanišádach? Neprevzal mnoho z kresťanstva, či židovstva aj islam? A nemajú budhisti a iné ázijské náboženstvá mnohé pekné myšlienky vo svojich posvätných knihách?... Ak ste boli v niektorých nekresťanských krajinách, tak iste môžete potvrdiť, že sú tam mnohí veľmi duchovne krásni ľudia, ktorí by zahnabili možno aj mnohých z nás, kresťanov... Len zaslepenec to nevidí. Iste sú aj deformácie aj tam. Ale tie sú aj u nás, v našich kresťanských kriuhoch a spoločnostiach, cirkvách. Pretože nielen tam, ale aj tu okrem Božej pravdy ktosi nasial aj "kúkoľ". U nás je možno - ak to tak možno povedať - "teória o božstve" správna, kým u nich nie. No tým viac sa od nás viac čaká, aby sme boli lepší, ozaj kresťanskejší. A to neznamená len slovami /pekne citovať Bibliu a zavracať bludárov.../, ale akj s láskou a úctou sa správať podľa možnosti ku všetkým a snažiť sa ich práve takaým spôsobom privádzať ku Kristovi /nie bezohľadným odsúdením.../. Ján Pavol II,, Benedikt XVI. a všetci, ktorí mali prsty v organizovaní spomenutých stretnutí v Assissi to veľmi dobre pochopili...
Napokon, ak by to neprinášalo nijaké dobré ovocie, iste by to bol aj Ján Pavol II, aj Benedikt dávno zanechali. Ale naopak: okrem stretnutia v Assissi vznikli a stále vznikjaú nové, regionálne stretnutia podobného druhu, spoloženstvá, ktoré sa medzináboženským strettnutiam rozličného druhu venujú /Spoločenstvo sv. Egídia, Fokolari a i./. A to svedčí, že iniciatíva Jána Pavla II v Assissi bola naozaj geniálna, že je on ozajstným svätcom, ktorý svojou veľkodušnosťou a otvorenosťou predbehol svoju dobu a prorocky nám ukázal skvelý kresťanský príklad toho, ako ohlasovať evanjelium nekresťanom. Sapienti sat"...
|
|
|
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 25. červen 2013 @ 08:54:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na Assisi si obvykle vzpomenu tehdy když čtu o proroku Jonášovi, jak prchal před Hospodinem na lodi do Taršíše. Jak přišla ta strašná bouře a Jonáš si v podpalubí klidně spal. Námořníci se modlili ke svým nejrůznějším bohům a vzbudili ho aby se modlil k tomu svému. Přitom jim vysvětlil Koho to uctívá. Nakonec po svém zachránění obětovala Hospodinovi celá posádka.
Předpokládám že řada z těch kteří přicházejí do Assisi přitom riskuje svoje životy, to že budou po návratu domů zavražděni.
|
|
|
Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 25. červen 2013 @ 20:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ahoj ELO... ...málokedy človek číta také bludy ako píšeš....
...zrejme Ján Pavol2 a jemu podobní sa inšpirovali bibliou...Apoštol Pavel totiž bežne prišiel do nejakého pohanského mesta a tam zorganizoval okrúhly stôl všetkých náboženstiev...prebehla taktná diskusia o náboženstve, každý sa pomodlil k svojmu Bohu, potom apoštol pobozkal pohanské posvätné knihy aby náhodou nikoho neurazil a odišiel do ďalšieho mesta....takto nejak prebiehali všetky misijné cesty ap. Pavla.... Elo napísal: Vari by bol lepšie pozvať ich, a potom ich vysmiať za ich primitívne predstavy o Bohu, či vyyzvať ich zanechať ich náboženstvo a obrátiť sa ku Kristovi? Myslím, že to by v ich prípade by to bolo neadekvátne jednoducho pre neschopnosť a nezrelosť týchto ľudí v ich situácii prijať takéto postoj.,,
...tak toto môže napísať len poslušný syn Ríma, ktorý z princípu všetkému verí a je úplne poslušný ,,svatému otcovi,, a katechizmu...ešte horšie je, že ak takýto človek aj číta písmo, tak v ňom ,,vidí,, iba to čo hovorí Vatikán...z princípu...
ivanp |
Re: Re: Svatý synkretista (Skóre: 1) Vložil: Elo v Středa, 26. červen 2013 @ 03:42:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivan, nehnevaj sa, ale si naozaj príliš telesný, príliš zahľadený do seba /narcista/, preto nemôžeš pochopiť logiku Jána opavla a ľudí, ktorí podobne ako on si osvojili trochu viac z Božského Srdca ako ty, ktorí majú trochu vúčší zmysel pre znamenie čias, a ktorí si nevytvorili o všetkom vopred svoje "škatuľky", a čo im do nich nevojde, tak odmietajú. Obávam sa, že nemá zmysel s tebou o podobných veciach dabatovať.
A vieš, že podobné stretnutia robia nielen katolíci, ale organizujú sa aj mnohými protestantkými cirkvami, a som si istý, že medzi nimi aj luteránmi, prinajmenšom sa ich zúčastňujú vaši luteránski pastori, Ale myslím, že ty nie si ani riadny luterán, ale dkesi mimo. Bez urážky. Porozmýšľaj. Hovorím ti to ako priateľ, aby si sa zamýšľal, a nestrieľal len tak do vetra... Duch Svätý, prosím Ťa, daj mu trcohu viac svetla, nech sa mu otvoria oči a vidí. Amen.
|
]
|
|
|
|