Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483835
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ořezávání a přiřezávání
Vloženo Neděle, 21. duben 2013 @ 18:43:23 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Frantisek100

Znovu jsem se zamýšlel nad podobenstvím o kmeni a ratolestech, a byl jsem uchvácen jeho hloubkou a významem. Musím se s vámi o to podělit. Třeba se budete radovat se mnou.

Aspoň přijdeme na jiné myšlenky než ty, které v poslední době sem vnášejí divnou náladu a možná i odvádějí od Ježíše.




Já jsem vinný pravý kmen a můj Otec je vinař.“
Pán Ježíš mluví v podobenství, aby mohl lidem přiblížit duchovní pravdy. Je zajímavé, že tento výrok nevedl k žádnému uctívání vinné révy, zatímco jiná podobenství byla později brána doslovně a stala se předmětem uctívání a modlářství. Proč Pán Ježíš vybral vinnou révu? Vinná réva je bohatě plodící rostlina, kde na jedné větvi se urodí mnoho hroznů. Plody vinné révy symbolizovaly dobrotu a plodnost.Ale aby réva dávala ovoce, bylo třeba velké péče například ořezávání a přiřezávání.

A proto Pán Ježíš dodává:

„Každou mou ratolest, která nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla hojnější ovoce“
Co tím Pán Ježíš myslel.? Planá větev je k ničemu, protože nenese ovoce a navíc vyčerpává celý keř. Kdybychom je neodstranili, pak by celý keř zplaněl a nenesl by nakonec žádné ovoce anebo ovoce špatné. Proto ji vinař uřízne těsně u kmenu. Nejsou těmito větvemi ti, kteří nežijí podle Ježíše? Třeba se pro něho rozhodli, ale pak si žili po svém. Nenesení ovoce znamená i to, že nemají to, co je popsáno ke Gal.5,22-23 2 Petrově 1,5-8.

„Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání. Proti tomu se zákon neobrací“

„Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání, k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost, k trpělivosti zbožnost, ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku. Máte-li tyto vlastnosti a rozhojňují –li se ve vás, nezůstanete v poznání našeho Pána Ježíše Krista nečinní a bez ovoce“

Tak jako, když planá větev se odřízne, pak skončí ne zemi, kde uschne a pak se spálí, podobě je to s člověkem bez ovoce. Přijde o duchovní život, protože už není napojen na strom života.


Ale co znamená to přiřezávání větví, které nesou ovoce, neboli očisťování.

Úžasné podobenství.

Nepotřebujeme my, kteří věříme v Ježíše, někdy ukáznit, zastavit, dostat přes „ pusu“ ?

Právě tohle zastavení vede k hojnějšímu ovoci. Je nepříjemné, bolí. Kdo to však přiřezává a očisťuje ? Je to někdo z těch věřících? Je to Ježíš ? Je to jen sám Bůh Otec.


Někdy máme my sami tu snahu někoho přiřezávat, ale jak to dopadne, tušíme. To patří jedině Bohu.


„ Vy jste již čisti pro slovo, které jsem k vám mluvil“

Slovem, které nám sdělil Pán Ježíš, pronikl k nám život. Život, o který pečuje Otec vinař. Slovo Ježíše, Slovo Boží, je ta pilka, kterou nás Bůh očisťuje a někdy přiřezává.


„Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, nezůstane-li při kmeni, tak ani vy ,nezůstanete-li ve mně.

Představme si, že jsme ta malá větvička. Žiju a dávám plody jen díky čemu? Odkud mi do těla proudí míza? Z pravého vinného kmene. Tak je to i s námi. Ta duchovní míza k nám pramení z Ježíše. A nerad, aby to znělo pyšně, ale nebýt nás, neprospělo by to ani vinnému kmeni. Vždyť my dýcháme a nás život prospívá i kmeni. Věřící lidé mají duchovní sílu z Ježíše a mají ji jen tehdy, pokud zůstávají součástí Ježíše jako ta větvička nemůže existovat vez vinného kmene.

„Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti“

To je smysl našeho života s Ježíšem a v Ježíši. Být jeho ratolesti, které nesou ovoce.


„ Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce, neboť beze mne nemůžete nic činit.

Vždyť to už musí být každému jasné. Ta větvička bez vinného kmene, nemá užitek, protože nemůže žít, není spojena s tím zdrojem života. Bez Pána Ježíše také nejsme duchovně nic, ale s Ním jsme plodný život.


„Kdo nezůstane ve mně, bude vyvržen ven jako ratolest a uschne , pak ji seberou hodí do ohně a spálí“

Trochu drsné, ale pravdivé podobenství. Kdo je bez Krista, skončí. K čemu byl život?

Jaký byl užitek ?


„ Zůstanete-li ve mně a zůstanou- li má slova ve vás, proste, oč chcete, a stane se vám. Tím bude oslaven můj Otec, když ponesete hojné ovoce a budete mými učedníky.“

Slova Pána Ježíše v nás znamená hlavě život podle Pána Ježíše a Jeho přikázání. Pak se můžeme spolehnout i na to, že Bůh slyší a odpovídá na naše prosby a modlitby.


A pamatuje důležitou věc:


Tím, že se bude chovat a jednat, jak nás učil Pán Ježíš a tím, že poneseme ovoce Ducha, pomáháme nejen sobě, ale oslavujeme Boha Otce.

Když jsou dobré hrozny, pochválí lidé především vinaře.


Buďme plodnou ratolestí a dělejme radost Bohu.! To je náš cíl zde na Zemi.


Kéž se tím řídím já a každý, kdo upřímně věří v Ježíše a přijal ho jako svého Spasitele a Pána.


Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Ořezávání a přiřezávání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 21. duben 2013 @ 21:04:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné Františku. Jedině v Něm můžeme naplnit Boží předurčení stát se obrazem tvůrce. Jenže bez péče vinaře to nejde.

Máme také jeden starší vinný kmen s několika mohutnějšími ratolestmi, na nichž pak každoročně vyrůstají další, které rodí hrozny. Každoročně se po zimě musí tyto rodící ratolesti nůžkami ustřihnout. Tedy několik metrů dlouhé výhony se zkrátí na 2 až 3 pupeny, tedy na několik centimetrů. Jinak vinný kmen nevydá mnoho plodů. Péče vinaře je tedy zapotřebí stále. Když Ježíš připodobňuje sebe ke kmeni, tak počítá s tím, že kmen bude ošetřovat sám Bůh. Péče je to někdy drsná, aby réva vydala plody, je opravdu nutné každoročně provést radikální řez. Z několika metrů, kam každá ratolest za léto vyroste, se musí provést řez až na centimetry. To bychom si měli uvědomit, že k našemu růstu potřebujeme často radikální změnu. Měli bychom si uvědomit, že tato radikální změna z dlouhánského vzrůstu zpět na plodný základ je k našemu užitku i k užitku celé rostliny.

Řez provádí sám Bůh, nechme se jím ošetřovat. Byť se nám to někdy může zdát drsné, že z našeho dlouhánského pohledu bujného vzrůstu spadneme zpět až k našemu základu u vinného kmene. Jinak to nejde. Bez neustálého růstu zakrníme pouze do neplodnosti, i když se budeme cítit dlouze rostlí.




Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 21. duben 2013 @ 21:11:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání. Proti tomu se zákon neobrací“  chybi ti tady Ježíšova poslušnost svému otci až na smrt!!! A nasledování ježíše znamená že člověk bude mít stejnou poslušnost jakou měl ježíš . Přesněji poslušnost božího zákona takzvaného desatera ze sinaje. Ježíš to svým životem naplnil a to samé očekává od svých následovníku. Problém je v tom že 99procent křestanu si myslí že Ježíš to naplnil za ně a tak to už nemusí plnit jinými slovy mohou hřešit a nevadí to. ježíš to naplnil za nás, jeho milost nás spasí.




Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 21. duben 2013 @ 22:25:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé, že tento výrok nevedl k žádnému uctívání vinné révy..

Vedl Františku, ale v širším kontextu. Vinařství je staré jako lidstvo samo a osobně si myslím, že je to oblast Bohem požehnaná.
Co znám vinaře, jsou to většinou lidi kteří mají lásku k vínu, práci na vinohradě, a jsou to většinou poctivý a pracovití lidé, kteří se o vinou révu symbolicky starají tak, jako se o nás stará vinař nebeský Otec. To přece není samo sebou, že jsou vinaři takový. 




Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy