Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465347
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Cizí oheň, kde dnes hoří?
Vloženo Středa, 10. duben 2013 @ 14:46:40 CEST Vložil: Stepan

Kázání poslal Nepřihlášený

„Mojžíš s Áronem nato vešli do stanu setkávání. Když vyšli, dali lidu požehnání. Vtom se ukázala všemu lidu Hospodinova sláva. Od Hospodina vyšel oheň a pozřel na oltáři zápalnou oběť i obětovaný tuk. Všechen lid to spatřil, zajásal a padli na tvář. Áronovi synové Nádab a Abíhú vzali každý svou kadidelnici, dali do ní oheň a na něj položili kadidlo. Přinesli před Hospodina cizí oheň, jaký jim nepřikázal. I vyšel oheň od Hospodina a pozřel je, takže zemřeli před Hospodinem. Mojžíš řekl Áronovi: „Toto mluvil Hospodin: Na těch, kteří jsou mi blízko, ukážu svou svatost, před veškerým lidem osvědčím svou slávu.“ Áron mlčel.“ (Lv 9,23–10,3)

Před více než deseti lety, kdy jsem byl svědkem mnoha věcí, které přicházely do církve, mne v Bibli oslovily verše, kde se popisuje, jak Nádab a Abíhú byli Bohem zabiti za to, že přinesli před Boha cizí oheň. Bůh zjevil svoji svatost na těch, kdo mu stáli nejblíže. Od té doby jsem četl mnoho výkladů o tom, co je to cizí oheň. Někteří tvrdí, že Áronovi synové neměli autoritu přinést zápalnou oběť. Jiní si myslí, že zde byl skrytý hřích u obou synů a někteří přiznávají, že jednoduše neví, co to cizí oheň byl. Nedávno jsem si opět položil otázku, v čem spočívá podstata cizího ohně? Řekl jsem si, že nemohu jen hledat výklad u kazatelů a teologů, ale že Bible sama musí ukázat důvod, který způsobil tak závažný Boží soud.
Obětní oheňPředně: Nádab a Abíhú byli posvěceni a odděleni k tomu, aby mohli pálit kadidlo a přinášet oběti. V Písmu je uvedeno, že to byla jejich služba: „Synové kněze Árona vloží na oltář oheň a na oheň narovnají dříví.“ (Lv 1,7) Když jsem četl dále, všiml jsem si, že Bůh důrazně přikázal Áronovi a jeho synům, jaký oheň má být použit. Ocitujme si celou pasáž:„"Přikaž Áronovi a jeho synům: Toto je řád zápalné oběti: Zápalná oběť bude na ohništi na oltáři po celou noc až do rána a oheň na oltáři bude stále udržován. Kněz si obleče lněný šat a na tělo si obleče lněné spodky. Vybere popel z tuku zápalné oběti strávené ohněm na oltáři a vysype jej vedle oltáře. Pak si svleče roucho, obleče si jiné a vynese popel z tuku ven za tábor na čisté místo. Oheň na oltáři bude stále udržován, nesmí vyhasnout. Kněz jím bude každé ráno zapalovat dříví, narovná na něm zápalnou oběť a obrátí na něm tuk z pokojných obětí v obětní dým. Oheň na oltáři bude stále udržován, nesmí vyhasnout.“ (Lv 6,2–6,6)Hospodin zde důrazně nařídil, že oheň má pocházet z oltáře a tento oheň nesmí nikdy vyhasnout, protože to byl On, kdo tento oheň seslal. Je zde výslovně uvedeno, že odpovědnost za setrvávání ohně na oltáři a jeho užití k obětem mají Áronovci. Vidíme, že i sám Áron věděl, že v jeho kadidelnici musí být oheň, který má svůj původ z oltáře, tedy od Hospodina. O pár kapitol za příběhem Áronových synů můžeme vidět, že Bůh svým ohněm trestal svůj lid vícekrát:„Mojžíš řekl Áronovi: „Vezmi kadidelnici, dej do ní oheň z oltáře a vlož kadidlo a rychle jdi k pospolitosti. Vykonej za ně smírčí obřady, neboť již vyšlehl od Hospodina hrozný hněv, pohroma již začala.“ (Nu 17,11)Mojžíš také velmi dobře věděl, že má-li být smírčí obřad vykonán, Bůh se nespokojí s ničím jiným, než s ohněm, který vychází od něho. Tento oheň byl udržován na oltáři a pokud chtěl Áron vykonat smírčí obřad, musel použít oheň svatý. Ten oheň, který nesmí nikdy vyhasnout a musel být neustále živen. Tento oheň smíru vedl k tomu, že ustal oheň hněvu. Je to ten stejný oheň, kterým hořel keř, ze kterého mluvil Bůh k Mojžíšovi. Ten stejný oheň, který sestoupil na oltář, když Šalomoun zasvětil Bohu chrám.


Svatá podstata ohně

Když o těchto věcech píši, uvědomuji si, že se dotýkám něčeho velesvatého, o čem je třeba psát se zatajeným dechem. Bůh nejen určil jasně zdroj, odkud má oheň pocházet, ale také přesně určil ty, kdo smějí obětovat. Obětovat nesměl ani král. Bůh vždy respektoval dělbu odpovědnosti a správa jednotlivce nad celým úradkem byla vyhrazena pouze jemu. Tento příkaz přestoupil král Saul, a způsobil tak počátek své zkázy, nebo král Uzijáš, jinak jeden z mála zbožných králů, a uvedl na sebe ke konci života smrtelnou nemoc. Byl mu přitom jasně kněžími sdělen důvod:„"Tobě, Uzijáši, nepřísluší pálit kadidlo Hospodinu, neboť to je záležitost kněží, synů Áronových, posvěcených k tomu, aby pálili kadidlo. Odejdi ze svatyně, poněvadž ses zpronevěřil. To ti u Hospodina Boha k slávě nebude. Uzijáš se rozběsnil. V ruce měl kadidelnici, aby pálil kadidlo. Jakmile se vůči kněžím rozběsnil, vyrazilo se mu na čele malomocenství před očima kněží v Hospodinově domě u kadidlového oltáře.““ (2Pa 26,18–19)Tyto příběhy se nám mohou zdát vzdálené a můžeme mít pocit, že nám již dnes nemají co říci. Tento princip ale platí stále. V knize Zjevení je popsán anděl, který tento obětní princip nadále uplatňuje: „Tu vzal anděl kadidelnici, nahrnul do ní oheň z oltáře a vrhl ji dolů na zem; a nastalo burácení, hřímání, blesky a zemětřesení.“ (Zj 8,5)Uvržení ohně na zem zaslíbil již Ježíš a je vidět, že pro něho bylo velkou touhou, aby již tento oheň vzplanul. „Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi, a jak si přeji, aby se už vzňal!“ (L 12,49). Následně pak popisuje, že tento oheň nepovede k pokoji, ale k rozdělení. Nevěřím, že Bůh má dvojí oheň. Jeden k soudu a druhý k požehnání. Je to stále stejný oheň, Bůh sám, Bůh sestupující, který je tím ohněm stravujícím (Žd 12,29). Tento oheň je ohněm, který posvěcuje, rozněcuje a zapaluje Boží služebníky, ale je zároveň ohněm, který usmrcuje Boží odpůrce a ty, kteří se Bohu vzepřou. Důsledkem je pak rozdělení: být s Kristem nebo proti němu – nic mezi tím.Když přišel Bůh skrze svého Ducha o letnicích do srdcí učedníků, nechal se poznat v symbolu ohnivých jazyků nad každým z nich. Tento oheň už nikdy nesměl vyhasnout. Proto je řečeno Timoteovi, aby oheň Božího daru neustále rozněcoval mocí Ducha svatého, který je duchem síly, lásky a rozvahy. (2 Tm 1,6–7). Ten samý oheň hořel v kostech proroka a nebylo v jeho moci jej uhasit. Tento oheň bude mocně hořet i v nás, povede naše ústa ke svědectví a nedovolí nám mlčet, budeme-li blízko Bohu.

K čemu oheň?

Funkce Božího ohně je stále stejná, a to spalovat oběť. Tak jako tento oheň pohltil oběť, která byla v podobě zvířete ztotožněna s naším hříchem, stejně tak bude oheň Ducha svatého zapalovat i naše těla, která položíme Bohu na oltář. Tento oheň bude hřát, dávat radost a sílu tam, kde se poddáme Duchu svatému. Bude však pálit a požírat tam, kde se setká s tělem, které není usmrceno na oltáři. I nám se tento oheň může stát ohněm požehnání a ohněm soudu zároveň, ačkoliv se jedná stále o tentýž oheň.Tento oheň se nám může stát i tavidlem v peci soužení. Petr mluví o výhni zkoušky, která má tříbit naší víru, která je zde přirovnávána ke zlatu. Není jiná cesta jak očistit zlato, než jej roztavit ohněm. Jen pak se může oddělit struska. Když je zlato ztekuceno, příměsi vyplavou na povrch a odstraní se. Petr tuto tavbu připodobňuje k peci soužení.„Z toho se radujte, i když snad máte ještě nakrátko projít zármutkem rozmanitých zkoušek, aby se pravost vaší víry, mnohem drahocennější než pomíjející zlato, jež přece též bývá zkoušeno ohněm, prokázala k vaší chvále, slávě a cti v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus“. (1P 1,6–7)Tento oheň nás z Boží milosti zachvátí a bude nás pálit tak dlouho, dokud nevyhoří naše tělo. Oheň Ducha svatého je naprosto neslučitelný s našim tělem. Pokud je naše tělo neposvěceno, oheň na něm bude pracovat tak dlouho, dokud nepřepálí vše, co je třeba. Mladíci v ohnivé peci babylonského krále zůstali po vhození do pece ohněm nedotčeni, zatímco tělesní Babyloňané, kteří je do pece vhazovali, zůstali spáleni na troud. Mladíkům však oheň pomohl, přepálil jejich pouta. A tak zatímco oheň Ducha svatého posvěcuje a osvobozuje spoutané, kteří jsou ochotni jít pro něho na smrt, spaluje Boží nepřátele. Na nás bude pracovat tak dlouho, dokud nepřepálí naše pouta, dokud nás nezbaví strachu, nevěry a jakéhokoliv doufání v těle.

Ti, kdo jsou Bohu nejblíže

Byli však Áronovi synové Božími nepřáteli, že je spálil oheň na popel stejně jako Babyloňany? Toť otázka. Bůh na ní odpovídá tím, že na těch, co jsou mu nejblíže, zjeví svoji svatost. Stejně jako padli mrtvi k zemi Ananiáš a Zafira, oba křesťani, ale pokrytci, kteří Bohu obětovali značnou část svého majetku, byli ihned usmrceni Áronovi synové, kteří přinesli cizí oheň. Nenechme se mýlit, Bůh dnes soudí stejně jako kdysi. Čím blíže mu budeme, čím větší odpovědnost ve své službě poneseme, tím vyšší sice bude naše odměna, ale tím i přísnější soud poneseme za své nepravosti. Pavel sice zaslibuje dvojnásobnou odměnu starším, kteří nesou břemeno slova (1 Tim 5,17), ale Jakub zároveň varuje, že kdo učí, bude souzen přísněji (Jk 3,1). Komu jednoduše bylo více dáno, od toho se bude žádat více.A nyní se konečně dostáváme k tomu, co je to cizí oheň. Je to podle mne jakýkoliv oheň, který sice dokáže zapálit oběť, ale jehož zdroj nepochází od Boha. Stejně jako existuje svatý oheň, existuje i nesvatý, nebo-li cizí oheň, který nepochází od Boha. Není to někdy, bez daru rozeznání duchů a bez pomoci Ducha svatého, snadné rozsoudit. Tento oheň vypadá stejně, má stejnou barvu, vysokou teplotu, ale je jiné podstaty. Snaží se Boží oheň napodobit, ale není Boží.V nedávné době mnoho věřících tvrdilo, že „vyhořeli“. Jinými slovy přiznali, že oheň na jejich oltářích, který byli odpovědní rozněcovat, vyhasl. Nebyl to Ježíš, kdo to způsobil. On knot doutnající neuhasí. Lidé sami se nechali odloučit od Boží přítomnosti, od vroucí modlitby, zaníceného čtení Písma a od hřejivé Boží přítomnosti. Jak sami bezděky přiznávají, oheň v jejich kadidelnicích vyhasl. Jejich kněžství doznalo újmy a Boží zdroj v jejich srdcích, Duch svatý, byl zarmoucen.Někteří si pak všimli, že zatímco oni duchovně skomírají, svět prožívá ekonomickou konjunkturu, firmy mají zisky, získávají zaměstnance, expandují a globalizují se. Lidé ve firmách často sdíleli až náboženské zanícení, žili, pracovali a byli dokonce schopni se pro firmu obětovat. Firmy vzkvétaly a poskytovaly zaměstnancům, kteří podávali výkon, nemalé odměny. Žádaly si ale celého člověka. Někteří věřící tiše záviděli a pak někoho napadlo přejmout tyto principy k tomu, aby jejich společenství rostla. Některé sbory tak najely na manažerské metody a struktury. S tím se spojila i světská kultura, včetně světské hudby. Nadšení se vrátilo. Ale pozor! Nenapodobitelnou atmosféru Boží přítomnosti nahradil prožitek světské hudby. Někteří hudebníci zašli až tak daleko, že začali napodobovat své světské vzory nejen v hudbě, ale i oblékání a někdy i, žel, v životním stylu. Touhu po zvěstování evangelia a bolest za ztracené nahradila „touha po růstu“. Namísto poslušnosti Bohu a jeho slovu se postavily lidské autority po vzoru manažerů a „generálních ředitelů“ a vzorem pro církve se stala úspěšná světská firma. Povznášející přítomnost Ducha svatého nahradily techniky jak lidi strhnout k davovému nadšení a duchovní opilosti.

Sekulární oheň

Jsme ve velkém pokušení sáhnout po jiném zdroji než prosit Boha o seslání jeho ohně a tento zdroj pak pracně ochraňovat. Stejně jako staří Izraelité, tak i církev čelí neustálému tlaku použít to, co zrovna funguje.Společenství, které se otevře cizímu ohni, může být zapálené, mít mnoho aktivit, mnoho lákavých a nápadných programů, snažit se být atraktivním a často i bohatým. Už nemusí potřebovat Boha. Aniž si to uvědomuje, může fungovat i bez něho. Lidé mohou být vnitřně prázdní, a přitom pozvedat ruce k Bohu nebo propůjčit i svá těla k bohoslužbě. Jejich srdce ale nemusí být upnuto k Bohu. Může se tak naplnit, co řekl prorok Izaiáš: „Tento lid ctí mě rty, ale srdce jejich je daleko ode mne.“ Kázání mohou být zanícená, ale přitom vést spíše k následování člověka, než k oběti živému Bohu. Svědomí poslušné Bohu se může díky touze po výsledku odstranit a může dojít až ke snaze o jeho uhašení a otupení. Může se dokonce stát, že lidé nejenže nebudou Boha potřebovat, ale ve skutečnosti jej ani nebudou chtít. V knize Zjevení je takováto církev nazvána Laodiceou. Myslí si, že je bohatá, ale ve skutečnosti je nuzná a nahá. Halasně volá k Bohu a pyšní se jeho jménem a přitom Ježíš stojí za dveřmi a tluče! Cizí oheň je zřejmě cokoliv, co imituje Boží život, ale nemá původ v něm samotném. Co mne ale jednak šokuje a zároveň povzbuzuje je, že Ježíš tuto církev vidí jako zlatý svícen, i když posílá ostrá slova napomenutí. To, co on jednou vykoupil svou krví, bude vždy v jeho očích drahé a stále a znova bude posílat svá slova napomínání.Cizí oheň je tedy jednoduše cokoliv, co imituje Boží život, ale nemá původ v něm samotném. Někteří církevní vůdcové se dokonce pyšní tím, že své vize přejímají od světových byznysmanů. Jeden známý manažer v USA se dokonce chlubí tím, že stejné koncepty používá jak pro církev, tak pro světské firmy. Vlastně tím říká: svět i církev fungují na stejných principech a jak výrobu zboží, tak získávání lidí do církve lze uskutečnit na společných principech. Vkrádá se mi otázka: můžeme to již nazvat cizím ohněm?

Oheň sestupuje na oběť

Všechny tyto metody mají zároveň jedno společné, a to, že obcházejí kříž. Boží oheň padl až na usmrcené tělo zvířete a stejně tak Duch svatý přichází v plnosti na ty, kdo zemřeli spolu s Kristem. Boží oheň rozněcuje nitro toho, kdo již ukřižoval sám sebe se svými sklony i se svými touhami a nyní je to Duch svatý, kdo v životě takovéhoto člověka rozhoduje. Jen člověk ukřižovaný s Kristem sedí zároveň po pravici Boha Otce. Jen v Duchu svatém vládneme nad mocí nepřítele a není pro nás nic nemožného pro naši víru. Není to naše umění, snaha nebo jakékoliv doufání v těle. Pýcha, ctižádost a ambice zůstaly na kříži a nepokoušejme se je křísit cizím ohněm. Jak říkal již Luther, starý člověk je sice pohřben při křtu, ale umí dobře plavat. Neposkytujme mu proto první pomoc. Duch svatý není moc, kterou je možné „uvolnit“ použitím těch „správných prostředků“, které fungují komukoliv. On je Pán.Rád bych uvedl jeden ilustrativní příběh, který mi vyprávěl můj kazatel. Když spojenci otevřeli druhou frontu a vylodili se v Normandii, první vlna spojeneckých vojsk šla na jistou smrt. Vojáci bojovali za svoji vlast, za svého premiéra a za šťastnou budoucnost svých rodin. Když se v noci zformovali k útoku a vyrazili, všimli si, že jeden z nich se chvěje strachy neschopný boje. Prožil dokonce neurologickou slepotu a jen seděl schován, neschopen boje. Tu si ho povšiml jeden voják a zeptal se ho, co se děje. „Mám strach“, odvětil voják. „Mám strach o svůj život. Je tak velký, že se bojím pohnout, abych nebyl zabit.“ „To máme všichni“, odvětil mu druh ve zbrani. „Jenže je mezi námi jeden rozdíl“, pokračoval. „My všichni, kteří bojujeme, jsme již přijali, že jsme mrtví.“ Zde jsem si něco uvědomil. My křesťané jsme již zemřeli s Kristem. Nemusíme se bát o život, jsme stejně pro svět cizinci a naše vlast je v nebesích. Náš kat se nejmenuje satan, ale hřích. Pro tento hřích padneme do jednoho v jediné bitvě našeho života. Naše válka je však vyhraná, nepřítel je již poražen.Hitler měl po vylodění v Normandii již dávno prohranou válku, ale bojoval až do své sebevraždy. Ke konci války mu zbyla hrstka zfanatizovaných dětí, příslušníků Hitlerjugend. Také oni bojovali za svoji vlast, ale ve skutečnosti sloužili pomatené a démonizované zrůdě ovládané satanem. Jejich nadšení bylo zapalováno Hitlerovým ohněm i v době, kdy již vlastní generalita toužila vzdát se spojencům. I když tedy válka nakonec skončila vítězstvím spojenců, výsadek ve Francii padl prakticky do jednoho muže.

Cizí oheň zkázy

Cizí oheň nikdy nepovede k vítězství, ale nakonec vyvolá Boží soudy a Boží hněv. Možná vyhraje bitvu, ale prohraje válku. Tento soud začíná od domu Božího. Dnes můžeme vidět, kam vede bezhlavá honba za zisky, holedbání se fiktivním výnosem, klamná reklama a nereálné sliby. Rozumějte, nejsem odpůrcem soukromého vlastnictví nebo podnikání ani pružnosti, či nových způsobů evangelizace, kde je v centru kříž a vzkříšený Kristus. Varuji jen před přejímáním světských a často pokroucených principů, tam které obcházejí smrt těla na kříži a nečerpají oheň z Božího oltáře. Církve, které patří skutečně jemu a které jsou tvořeny vyvolenými křesťany, nemohou být přemoženy nepřítelem. Brány pekel církev nepřemohou! Nádaba a Abíhúa nezabil nepřítel, ale Boží oheň. Pro některé je to oheň Boží svatosti a Boží moci, která přepaluje jejich pouta. Pro druhé je to oheň, který přinejlepším spálí tělo a povede k očištění v peci Boží zkoušky.V minulém století se jeden americký sbor chlubil tím, že prožil velké probuzení. Jeho představitelé tvrdili, že zahájí obnovu americké společnosti a pastor tvrdil, že jeho modlitebna je duchovně ochráněna a že i kdyby dovnitř někdo přinesl bombu, že nevybuchne. Sbor zastával extrémní učení a podporoval extrémní projevy. Zanedlouho modlitebnu zapálil kulový blesk a lehla popelem a USA rozhodně dnes nejsou na prahu probuzení. O tom už se tak moc nepsalo. Vkrádá se mi otázka, jak by byl kulový blesk, který udeřil na svatyni, kde se prorokovalo probuzení a sdílela svérázná učení, posuzován pisateli Bible?David, který zhřešil, píše: „Mé dny se v dým obracejí, mé kosti jsou rozpálené jak ohniště.“ (Ž 102,4) To byl očišťující Boží soud. Jeremjáš, svatý muž, kterého Bůh nesoudil, prožíval podobnou věc, protože se zdráhal mluvit Boží slovo ze strachu z lidí: „Řekl jsem: „Nebudu je připomínat, už nebudu v jeho jménu mluvit“, avšak je v mém srdci jak hořící oheň, je uzavřeno v mých kostech, jsem vyčerpán tím, co musím snášet, dál už nemohu.“ (Jr 20,9) Boží slovo nesmí zůstat ze strachu spoutáno a nesmíme mlčet, když jsme zmocněni mluvit. Platí to ale i naopak. Máme mlčet, když jsme puzeni se chlubit plamenem pekelným (Jk 3,6). Cizí duch, pokud se z Božího dopuštění dostal do Izraele, odpadlé církvi říkal něco úplně jiného, než aby burcoval k pokání: „Tak prorokovali všichni proroci: „Vytáhni proti Rámotu v Gileádu. Budeš mít úspěch. Hospodin jej vydá králi do rukou!““ (1Kr 22,12)Není však žádného úspěchu tam, kde je cizí oheň, který nemá původ v oltáři, který netryská ze srdce člověka ukřižovaného s Kristem. Ten kříž je a zůstane pohoršením a bláznovstvím. Již v Písmu jsou žel jmenování někteří, kteří tak toužili po úspěchu, že raději toto pohoršení kříže odstranili. Možná i dnes se někteří tak bojí, že jimi budou lidé pohrdat, mít je za blázny a naopak, ti, které svět oslavuje a tleská jim, jsou dáváni za vzor ostatním a jsou následováni. Evangelium ale není dobrý byznys! Vše, co není z Boha, a přesto imituje život, bude zničeno Božím ohněm.Modlím se, abychom se každý, kdo to potřebujeme, mohli vrátit k „bláznovu“ evangeliu a s chloubou na sebe vzali roucho pohrdání, které sice není pestré, ale zato je vyběleno krví Beránkovou, a proto bude vždy dráždit a provokovat.

Podobná témata

Kázání

"Cizí oheň, kde dnes hoří?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Cizí oheň, kde dnes hoří? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. duben 2013 @ 23:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela zajímavý článek. Uvědomuji si nyní, že oheň má skutečně mnoho podob. Oheň jako oxidace, oheň jako termojaderná reakce na slunci, oheň od Boha, který spaluje ducha/y a duchovní obětiny. Každý druh ohně "žije" z toho co stravuje. 


1 Královská 18:33-40  Pak narovnal dříví, rozsekal býka na kusy a položil na dříví.
Nato řekl: "Naplňte čtyři džbány vodou a vylijte ji na zápalnou oběť a na dříví!" Potom řekl: "Udělejte to ještě jednou." Oni to udělali. Znovu řekl: "Udělejte to potřetí!" Udělali to tedy potřetí.
Voda tekla okolo oltáře a naplnila i příkop.
Nastal čas, kdy se přináší obětní dar. Prorok Elijáš přistoupil a řekl: "Hospodine, Bože Abrahamův, Izákův a Izraelův, ať se dnes pozná, že ty jsi Bůh v Izraeli a já tvůj služebník a že jsem učinil všechny tyto věci podle tvého slova.
Odpověz mi, Hospodine! Odpověz mi, ať pozná tento lid, že ty, Hospodine, jsi Bůh. Ty sám obrať jejich srdce zpět k sobě."
I spadl Hospodinův oheň a pozřel zápalnou oběť i dříví, kameny i prsť, a vodu z příkopu vypil.
Když to všechen lid spatřil, padli na tvář a volali: "Jen Hospodin je Bůh! Jen Hospodin je Bůh!"
Elijáš jim poručil: "Pochytejte Baalovy proroky! Nikdo z nich ať neunikne!" Když je pochytali, zavedl je Elijáš dolů k potoku Kíšonu a tam je pobil.




Re: Cizí oheň, kde dnes hoří? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. duben 2013 @ 18:49:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celkem dobrý článek až na jednu věc

"Funkce Božího ohně je stále stejná, a to spalovat oběť. Tak jako tento oheň pohltil oběť, která byla v podobě zvířete ztotožněna s naším hříchem, stejně tak bude oheň Ducha svatého zapalovat i naše těla, která položíme Bohu na oltář. "

Oběť ve SZ  nepředstavovala hřích člověka, ale byla předobrazem oběti Ježíše Krista. SZ beránek představoval toh NZ "beránka" Krista. Krev zvířat byla k očištění od hříchu a posvěcení lidu
(proto zákaz jíst krev i pro pohany, viz
"Skutky apoštolské 15:19  Protož já tak soudím, aby nebyli kormouceni ti, kteříž se z pohanů obracejí k Bohu,
20  Ale aby jim napsáno bylo, ať se zdržují od poskvrn modl, a smilstva, a toho, což jest udáveného a od krve.
Skutky apoštolské 15:28  Vidělo se zajisté Duchu svatému i nám, žádného více na vás břemene nevzkládati, kromě těchto věcí potřebných,
29  Totiž abyste se zdržovali od obětovaného modlám, a od krve, a od udáveného, a od smilstva. Od těch věcí budete-li se ostříhati, dobře budete činiti. Mějte se dobře."
Je zajímavé, že mnozí se vesele krví ládujou s dovětkem "to bylo pro Židy")

Krev Kristova očišťuje od hříchu mnohem dokonaleji. Epištola Židům to popisuje velmi jasně.

Cizím ohněm je vše "cizí" Bohu, tzn. i učení, které není postaveno na Jeho Slově a není v souladu s Jeho Slovem.
rastan




Re: Cizí oheň, kde dnes hoří? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. duben 2013 @ 18:49:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celkem dobrý článek až na jednu věc

"Funkce Božího ohně je stále stejná, a to spalovat oběť. Tak jako tento oheň pohltil oběť, která byla v podobě zvířete ztotožněna s naším hříchem, stejně tak bude oheň Ducha svatého zapalovat i naše těla, která položíme Bohu na oltář. "

Oběť ve SZ  nepředstavovala hřích člověka, ale byla předobrazem oběti Ježíše Krista. SZ beránek představoval toh NZ "beránka" Krista. Krev zvířat byla k očištění od hříchu a posvěcení lidu
(proto zákaz jíst krev i pro pohany, viz
"Skutky apoštolské 15:19  Protož já tak soudím, aby nebyli kormouceni ti, kteříž se z pohanů obracejí k Bohu,
20  Ale aby jim napsáno bylo, ať se zdržují od poskvrn modl, a smilstva, a toho, což jest udáveného a od krve.
Skutky apoštolské 15:28  Vidělo se zajisté Duchu svatému i nám, žádného více na vás břemene nevzkládati, kromě těchto věcí potřebných,
29  Totiž abyste se zdržovali od obětovaného modlám, a od krve, a od udáveného, a od smilstva. Od těch věcí budete-li se ostříhati, dobře budete činiti. Mějte se dobře."
Je zajímavé, že mnozí se vesele krví ládujou s dovětkem "to bylo pro Židy")

Krev Kristova očišťuje od hříchu mnohem dokonaleji. Epištola Židům to popisuje velmi jasně.

Cizím ohněm je vše "cizí" Bohu, tzn. i učení, které není postaveno na Jeho Slově a není v souladu s Jeho Slovem.
rastan




Re: Cizí oheň, kde dnes hoří? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 11. duben 2013 @ 19:43:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělý článek. Díky.



Re: Cizí oheň, kde dnes hoří? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 28. duben 2013 @ 11:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborný článok.

Len chcem,ešte zdôrazniť  jeden pohľad na vec. My sme v Biblii na troch miestach dôrazne upozornení nato,že nesmieme k
Slovu Božiemu nič pridať ani ubrať.
Starozákonná svätoslužba mala svoje presné pravidlá,ktore sa museli dôsledne  dodržiavať.
Ľahkovážny prístup Nádaba a Abihuva mal pre nich smrteľné dôsledky.


Je to prísné varovanie pre nás všetkých.

Na záver ešte jeden postreh:Hneď potom ako zomrel Nadab a Abihu Boh varoval Arona:

Leviticus 10:8  A Hospodin hovoril Áronovi a riekol:
9  Vína ani nijakého opojného nápoja nebudeš piť ani ty ani tvoji synovia s tebou, keď budete mať vojsť do stánu shromaždenia, aby ste nezomreli, čo bude večným ustanovením po vašich pokoleniach,
10  a to aby ste vedeli robiť rozdiel medzi svätým a obecným, medzi nečistým a čistým,
11  a aby ste boli schopní učiť synov Izraelových všetkým ustanoveniam, ktoré im hovoril Hospodin skrze Mojžiša.


Mali by sme si vziať z toho poučenie a nemali by sme pristupovať k modlitbe alebo inej bohoslužbe pod vplyvom opojného nápoja,
Bohu by to bolo určite odporné.




Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy