Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477062
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Esejci a majetek
Vloženo Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 09:41:09 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal xb

James H. Charlesworth píše v knize „Ježíš a svitky od Mrtvého moře“ na straně 34:

Podle svitků od Mrtvého moře užívali kumránští esejci termíny „chudí v duchu“ a „chudí“ jako sebeoznačení. Ve Válečném svitku je „chudý“ synonymem obratu „my, kteří máme účast na tvé pravdě“ (1QM 13,12-14). To jsou ti, kteří díky Božímu zásahu nakonec zvítězí v konečné (eschatologické) válce. Členové kumránské komunity přetvořili koncept „chudých“ ze sociologického a ekonomického kontextu do náboženského pojetí.


Konec citace. Ze čtyř evangelií vykazuje největší esejský vliv evangelium Matoušovo. Markovo evangelium obsahuje ve vyprávění o rozmnožení chlebů tuto konverzaci:

„Dejte vy jim jíst!“ Řekli mu: „Máme jít nakoupit za dvě stě denárů chleba a dát jim jíst?“ (Marek 6,37)

Jak si autor Marka představoval, že to Ježíšovi učedníci s nákupem mysleli? Jsme zvyklí vnímat jejich reakci ironicky, avšak z textu nevyplývá, že by se jednalo o částku nereálnou a o ironii. Jediné Matoušovo evangelium zmínku o nakoupení chleba vynechává (http://www.quantum-mechanics.eu/MkMtLk/Czech/#Mk6,37), nejspíš proto, že jeho autor bral neironický význam přinejmenším v potaz. Jsme zde svědky esejského formování evangelia.

Vyvozovat z Marka 6,37 závěry o financích Ježíšovy skupiny můžeme jen velmi nepřímo, protože rozmnožení chlebů je vymyšlené - viz O původu evangelií. Můžeme přemýšlet o tom, jak autor Marka přemýšlel o tom, jak jeho text bude působit, a co asi věděl, když to mohl napsat tak, jak to napsal. Důležitější je vynechání toho verše v Matoušovi, protože nás upozorňuje, že některé ideály, které přisuzujeme Ježíšovi, vnesli do formujícího se křesťanství až esejci, kteří předtím byli s Ježíšem v konfliktu (viz O původu evangelií).


"Esejci a majetek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Esejci a majetek (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 11:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Schopnost přijmout vědomě spásu nemá každý. K tomuto úkonu je třeba určitá "kvalita pravdy, bohatost" schopnost ducha. U dětí se jejich duch zatím v poznání co do "kvality pravdy" teprve rozvíjí. U mentálně postižených rozvoj ducha stagnuje. Děti a postižení jsou v kategorii "chudí duchem". Nejsou schopni vědomě přijmout spásu. A toto vědomé přijetí není podle Boží spravedlnosti u chudých duchem vůbec nutné. Kristus sám přece říká: Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je nebeské království.
Pojem blahoslavený je díky ŘKC hodně zprofanovaný. 
Blahoslavený je ten, kdo jako bohatý duchem vědomě přijal svou spásu i ten kdo pro chudost vlastního ducha toho schopný nebyl.
Zatracený je ten kdo byl svým "bohatým" duchem schopný spásu přijmout a spásu nepřijal. Při vzkříšení se blahoslavenství mění ve svatost a zatracení ve věčnou smrt. Záleží na každém, co si z tohoto světa ponese. Jestli blahoslavenství nebo zatracení. Zde se rozhoduje, ne potom. Jenom chudí duchem se rozhodovat nemusí. Jsou Kristem blahoslaveni. Kristus rozhodl za ně, když oni toho pro svůj defekt schopní nejsou. Kristus myslí na každého z nás. Díky Kriste Ježíši.

Pro autora článku:
Hledej pravdu o slovech v Boží pravdě.




Re: Esejci a majetek (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 13:21:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zázračné rozmnožení chlebů je prý vymyšlené,
apoštolové ironicky odmlouvali, esenové byli s Ježíšem v konfliktu a napsali si pak Evangelium jak se jim zlíbilo………………kterýpak duch ze sebe tohle vše vypotil ? Je to i názorná ukázka toho jak snadno se dá Bible zneužít bez Církve. Za zmínku stojí i to jak Pán Ježíš jedná a dává své dary prostřednictvím lidí a Církve. Když říká apoštolům dejte jim jíst a čeká až se někdo zřekne své celodenní porce jídla a až to pak rozdělí. Požaduje pro svůj zázrak naši oběť a práci. Také se ptal po návratu z hory Tabor jak dlouho s námi ještě musí být, proč toho zlého ducha nevyženeme modlitbami a posty. Zázračné rozmnožení potravy se přihodilo i některým světcům. Například Donu Boscovy když měl málo jídla pro svoje svěřence, nebo pravidelně svatému Martinovi de Porres. Když chodil rozdávat s košíkem chudým a košík byl pořád stejně plný. Nebo když svatý Mikuláš uprosil v Miře kapitána lodi s obilím aby zabránil hladomoru a loď odplula stejně plná.

Zvláštní je i to jak málo vadí popření  Bible místním protikatolickým a proticírkevním duchům, kteří se na ní jindy tak rádi odvolávají.




Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy