Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507425
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Křest ohněm
Vloženo Neděle, 13. leden 2013 @ 16:30:45 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Mt 3:11-12 „Já vás křtím ve vodě k pokání; ale Ten, který přichází za mnou, je silnější než já; Jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni/Duchem Svatým a ohněm. V Jeho ruce je lopata; i pročistí Svůj mlat a shromáždí Svou pšenici do sýpky, plevy však bude pálit ohněm neuhasitelným.“

Zamysleme se nad těmito slovy Jana Křtitele.

O křtu Duchem Svatým jsme mnozí z nás slyšeli, někteří jsme jej i zažili, ale slyšeli jste někdy o křtu ohněm nějaké kázání či vyučování?

Víte, jak se zkouší nebo čistí zlato? Ohněm. Zlato je těžký kov a při zkoušce ohněm, kdy je zlato v tekutém stavu, vyplavou na povrch všechny příměsi a nečistoty, které stačí z povrchu snadno odstranit, takže zlato je pak čistší či ryzejší.

Věřím, že podobný význam má i Pánův křest ohněm, kdy nás provádí různými zkouškami naší víry. Apoštol Petr to napsal ve svém 1. listě 1:6-7 takto - Proto jásáte, i když jste nyní nakrátko, je-li to nutné, zarmouceni rozličnými zkouškami, aby osvědčenost vaší víry, vzácnější než pomíjející zlato, jež je zkoušeno ohněm, byla nalezena k chvále, slávě a cti při zjevení Ježíše Krista.
Tak i zkoušky, jimiž procházíme, mají vyplavit na povrch věci z našeho nitra, o nichž mnohdy ani nevíme, že tam jsou, aby jsme se s nimi s pomocí Pána a Jeho ohně mohli vypořádat a stali se pro Pána čistší a ryzejší v našem srdci, kde chce mít svůj domov.  

A ještě jednou Petr ve 4. kapitole, 12. a 13. verš: Milovaní, nedivte se té výhni zkoušek mezi vámi, která vám nastává, jako by se vám dálo něco divného, ale když máte podíl na Kristových utrpeních, radujte se, abyste se stejně radovali a jásali i při zjevení Jeho slávy.

Malachiáš napsal takovéto proroctví (3:2-4) Kdo vydrží den Jeho příchodu? Kdo obstojí, až se ukáže? Vždyť On je jako zlatníkův oheň a pradlákův louh. Posadí se jako zlatník a čistič stříbra, pročistí syny Léviho, přečistí je jako zlato a stříbro a budou Hospodinu přinášet spravedlivé přídavné oběti a Hospodinu bude přídavná oběť Judy a Jeruzaléma příjemná jako za dnů dávných, jako v letech pradávných. 

A tak dovolme Pánu Ježíši Kristu konat v nás Jeho očišťující dílo proměny ze starého stvoření v nové stvoření v Kristu Ježíši. Krev Beránka nás očišťuje od veškeré nepravosti, od našich hříchů; Pánovo Slovo nás obmývá, abychom byli čistí, ale jedině oheň z/v nás může odstranit všechny nečistoty, příměsi, tj. všechno, co není Bůh, co není z Boha, aby zůstalo jenom to, co je Boží, a my zazářili Kristem v nás. Amen.

Tož tak


"Křest ohněm" | Přihlásit/Vytvořit účet | 117 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 13. leden 2013 @ 17:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobře Willy, že jsi na ten oheň upozornil. Je opět vidět, jak mnoho textů nám před očima uniká. Také jsem výklad na křest ohněm neslyšel. Pokud by se jednalo o přetavení zlata za účelem oddělení strusky (= nečistot), tak jaký význam to má při křtu? To bychom se museli znovu zamyslet nad významem slova "křest". 

Jinak řečeno, tvůj výklad  Willy má nějaké skuliny.

Napadá mě teď, že křtem ohněm myslel jan Křtitel spíš proměnu, která po křtu Duchem svatým následuje. Ta je jako oheň žhoucí a také oheň spalující. Ne nadarmo je zapálené srdce Kristovo vykreslováno jako hořící. Také jsme poznali, že přijetí Ducha spálí a spaluje všechno minulé a špatné včetně toho, co jsme považovali za své úspěchy. Máme pak jen přítomnost a budoucnost. Minulost jsou jen plevy, které v ohni Ducha shořely.



Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. leden 2013 @ 14:08:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedené verše mají vztah k farizeům a saduceům. Na někoho dalšího by se jen těžko mohly uplatnit.




Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. leden 2013 @ 17:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani slova Starého zákona nejsou vůbec určena jen pro dávné Izraelce.



Křest ohněm je popsán o Letnicích.

Je to křest Duchem svatým již pokřtěných do Pánova jména, kteří již snesou tuhou stravu a tedy již nejsou "na mléce."

My katolíci toto nazýváme biřmováním - uvedením do křesťanské dospělosti.




Výheň zkoušek je podílem na Kristových utrpeních.
Kdo se vyhýbá mít podíl na tomto utrpení, nebude mít podíl ani na Kristově oslavení.

(Kol 1,24)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.





Re: Křest ohněm (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 20. leden 2013 @ 07:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Př. 17:3Na stříbro kelímek, na zlato pec; srdce však Hospodin prozkoumává
1. Stříbro – se získávalo z stříbronosné rudy leštěnce olověného ( sirník olovnatý nebo-li galenit) , který obsahoval vedle stříbra zvláště olovo a jiné kovy, které byly odstraňovány tavením. Při tom se olovo sloučilo s jinými kovy a vytvořilo na dně tavící pece těžkou strusku zatímco  lehčí stříbro zůstalo téměř ryzí na povrchu roztavené hmoty . Izrael se neustále obracel k Hospodinu zády, často hledal uspokojení jinde než měl a proto Iz. 1: 22 píše „ Tvé stříbro se stalo struskou …..“ a v. 25Obrátím na tebe svou ruku, vytavím tvou strusku …..“ tzn. to co je v tobě přimíšeného z vlivu okolních národů, to co způsobilo ztrátu tvé pravosti !
2. Zlato – zlatonosný kámen byl pálen ohněm, aby se stal křehkým. Po rozbití na drobnější  kousky byl rozemlet žulovými kameny .Prášek byl promýván na skloněných deskách , aby všechny zeminy byly odplaveny. Jde o první stupeň k získání jeho ryzosti. U Joba čteme „ Stříbro má své naleziště a zlato místo kde se čistí „ (Joba 28: 1) . Tím je myšleno čištění od zemin, zřejmě rýžováním.  Pak se vybrali kousky zlata, které spolu s určitými přísadami zavřeli na 5 dní a nocí do hliněných tyglíků a pak několikrát taveny. Tím bylo zlato zbavováno dalších příměsí až zůstalo ryzí zlato. Vidíme, že jde o obdobný proces jako u stříbra – jde o ryzost drahého kovu.
Co to je ryzost ? Jde o co nejdokonalejší přiblížení se čisté chemické struktuře  kovu , tedy o co největší pravost, co největší naplnění pravdy o jeho podstatě. Každá přimíšenina ho vzdaluje od pravého, ryzího složení. Sám Bůh se stará o naši ryzost, o to, abychom  byli zbaveni přimíšenin. Žalmista vyznává : Nebo jsi nás zpruboval
 (vyzkoušel) , ó Bože, přečistil jsi nás, tak jako přečištěno bývá stříbro
“ ( Žalm 66:10) .Karl.př. Bůh nás provádí zkouškami, které mají zvýšit naší ryzost . Prorok Ageus cituje Hospodina a říká : „  Mé je stříbro, mé je zlato, je výrok Hospodina zástupů „ ( Ag 2:9 ) . Jsme pro Boha vzácní a tak buďme ryzí !

Pán Ježíš nás křtí "Duchem sv. a ohněm" . Je to právě Duch sv., který nás uvádí do veškeré pravdy a to zejméno o nás samých . Jaci jsme v Božích očích. A věřte, když přijde Duch sv. tak nejen ukáže, ale i spálí všechno co brání ke vstupu do Boží přítomnosti. Jde jak o jednorázový akt při znovuzrození tak i o průběžnou milost v životě těch, kdo touží být ryzí. Já se modlím a říkám : " Duchu sv. spal ve mně všechno co brání ve vztahu k mému Pánu. Všechnu pýchu, nečistotu v mém srdci ať jsem ryzí z Tvé síly. Já prostě na to sám o sobě nemám a tak se Ti otevírám a dělej se mnou to, co je potřeba"

Další možný význam "křtu ohněm"  vidím v "zapálení pro Krista". Kdo je plný Duch sv. je zapalován a hoří ohněm nadšení a radosti v Kristu. Pak se to projevuje tím, že ten "zapálený" se muže jevit zastydlým křesťanům jako ujetý. Ale to dělá s námi Duch sv. a ne tělesná horlivost.






Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy