Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429681, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116552277
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus
Vloženo Úterý, 04. prosinec 2012 @ 20:18:21 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Informator

Jsem tím, co opisuje výraz Ortodoxní žid (což je žid, který se snaží žít svůj život zcela v souladu s Judaismem, starým židovským náboženstvím). Jsem zde pod hlavičkou skupiny známé jako "Neturei Karta", což může být volně přeloženo jako "Strážci víry". Nejsme nějaká oddělená část či organizace, ale v podstatě jsme interprety filosofie zabývající se sionismem, kterou sdílí velká část ortodoxního Židovstva.

Název mé přednášky zní: "Antisionismus není antisemitismus", což má implicitně vyvolat představu, že antisemitismus není chvályhodný, zatímco antisionismus je něco, co si chválu zaslouží; a doufám, že vysvětlím proč. Toto téma je pro nás zvláště důležité s ohledem na situaci v Palestině a uváděným nárůstem míry antisemitismu. Také proto, že v očích světa jsou sionisté přirovnáváni k židům a sionismus je ztotožňován s Judaismem (židovskou vírou). To je velice chybný předpoklad, který hodlám dnes uvést na pravou míru. Diskuse a debata na toto téma je velice důležitá, protože tento pohled má tendenci mást jak židy, tak nežidy. Na druhou stranu bývají diskuse obvykle potlačovány, protože zejména pokud jde o židy, je toto téma velice emotivní.

Aby bylo možné pochopit výrok "antisionismus není antisemitismus", myslím, že bychom se měli vrátit k základům a vysvětlit použitá slova. Co máme na mysli "semitismem" (nebo spíše judaismem, semitismus je nesprávný výraz. To co myslíme je anti-židovství, antijudaismus)? Co myslíme "antisemitismem"? Co je "sionismus" a co je "antisionismus"?

Za prvé musíme pochopit, že antisemitismus je v podstatě odpor nebo nenávist určité části společnosti. Tato nenávist je zaměřena na židy, ale ne přímo na židovskou víru.

Když někde nalezneme nesouhlas s židovskou vírou, nebo nenávist vůči ní, zpravidla je to jen rozšíření projevů nenávisti (vůči Židovskému) lidu. Přesto lze nalézt konkrétní formu nenávisti vůči židovskému náboženství, kde forma náboženské horlivosti přerůstá v netolerantnost vůči náboženství jinému. V tomto případě nesnášenlivost obvykle směřuje proti všem ostatním náboženstvím a není specificky protižidovská.

Anti-sionismus je odpor proti filosofii a myšlence. Odpor je, alespoň zpočátku, směřován na myšlenku, než na lidi samotné.

Antisemitismus, jenž sice existuje tak dlouho, jak židovský lid, je nelogický fanatismus. Nicméně anti-sionismus  je naprosto logický odpor založený na velmi zdravé úvaze, s konkrétními myšlenkami a cílem.

Ale podívejme se na věc podrobněji. Židovství je velice široké a rozsáhlé náboženství a komplexní způsob života. Sionismus je poměrně úzký a omezený pojem, jak doufám vysvětlím. Dnes mohu dát jen jednoduchý přehled a pokusit se odhalit některé aspekty židovství, které se dotýkají sionismu.

Dovolte mi, abych na začátek kategoricky konstatoval, že judaismus je se sionismem neslučitelný a dokonce se vzájemně vylučují, ale pojďmě srovnat židovství a sionismus jak obecně, tak v konkrétních aspektech.

Nejprve se podívejme na židovství obecně. Židovsví je pro nás (židy) způsob života se vším všudy. Ukazuje nám, jak žít morálně, eticky a nábožný život ve službě Vš-mohoucímu. Ovlivňuje všechny aspekty našeho života od kolébky až do hrobu. Učíme se a věříme, že nám (učení) bylo odhaleno B-žím zjevením před přibližně třemi a půl tisíci lety, jak je popsáno v Bibli. A tak vznikl židovský lid. Všechny naše náboženské požadavky, jak praktické, tak filosofické, jsou uvedeny v náboženském učení, Tóře, která je spojením Bible a ústní tradice, známé jako Talmud, jenž se předává z generace na generaci.

Na druhou stranu sionismus, nehledě na možný minimální pozitivní dopad, je sekulární nenábožný filosofický směr vzniknuvší někdy před sto lety v prostředí sekulárních židů. To jsou židé, jenž zavrhli svůj židovský způsob života, který jim byl předáván po generace.

Takže to jsou první všeobecné rozdíly mezi sionismem a židovstvím. Sionismus stojí jako sekularismus, materialismus. Není to žádná náboženská víra, žádný speciální morální nebo etický soubor pravidel. Židovství je Zb-žnost, mravnost, etické normy, náboženské vyznání.Takže samozřejmě odpor proti sekulárnímu sionismu nemá nic společného s odporem proti lidem, kteří se drží židovství, nebo jsou s ním ve spojení.

Ale nyní se pojďme podívat na aspekty židovství, které mají zvláštní význam pro sionismus. Prvním z těchto aspektů je otázka území a země. Jak již bylo zmíněno, naše náboženství je komplexní způsob života zahrnující každou jeho stránku. Jednou z nich je i otázka země. Hned od počátku nás Tóra učí, že za určitých podmínek nám bude dáno území, Svatá země, známá jako Palestina, ve které máme žít naše životy ve službách Vš-mohoucího.

Jaké byly podmínky? V podstatě zachovávat nejvyšší morální, etické a náboženské zásady. Bylo nám řečeno a předpověděno, že když podmínky nesplníme, bude židovský lid poslán do vyhnanství. Půdu jsme měli v držení přibližně 1500 let naší existence. Bohužel nebyly podmínky na požadované úrovni dodrženy, a tak byl židovský národ vyhnán ze své země. Za posledních dva tisíce let jsou židé ve vyhnanství nařízeném Vš-mohoucím, protože nedodrželi očekávaný standard. Stav exilu je situace přetrvávající do dneška. Je základní součástí naší víry ochotně příjímat nebeský dekret exilu, ne snažit se proti němu bojovat nebo ho končit naším zásahem. Židovství nás učí, že je nám zakázáno (s hrozbou kletby) pokusit se vrátit se z vyhnanství vlastním úsilím a vytvořit vlastní stát na území Palestiny. Rozhodně ne za pomoci síly. Učíme se, že exil (vyhnanství) znamená přijmout nadvládu lidí vládnoucích v zemích, kde žijeme, včetně Palestiny a nikoliv se proti těmto vládám bouřit, pouze přispívat k prospěchu. A konečně jsme učeni, že nedodržení těchto zákazů představuje vzpouru proti vůli Vš-mohoucího a ta může mít katastrofální následky.

Co sionismus? Jeho počátky datujeme někdy před sto lety, jako jsem již zmínil, povětšinou u nevěřících lidí, kteří odmítli náboženství, ale stále si drželi své stigma, že jsou "židé v exilu". Ti měli za to, že stav exilu byl způsoben naším podřízeným postojem tzv. 'mentální Golus' a ne B-žským výnosem. Jejich cílem bylo propagovat mezi židy velice moderní myšlenku vytvořit židovský stát v židovské vlasti. Zem, kterou si vybrali, byla Palestina. Ne ze žádného náboženského důvodu (pamatujte na to, že byli nevěřící), ale pravděpodobně z důvodu historické a kulturní vázanosti židovského lidu na Palestinu a proto doufali, že přilákají masy židů na svou novou myšlenku. V zásadě byli připraveni vzít za vděk jakoukoliv zemí. Vlastně jednou byla navržena i Uganda. Základem bylo přání vrátit se z exilu vlastní silou.

Je jasné, že tato sionistická ideologie odporuje židovským otázkám víry co se týče vyhnanství (jak je uvedeno výše), a je zcela neslučitelná s židovským učením. Ve skutečnosti, jakmile byla sionistická ideologie na počátku vychválena, byla vzápětí označena židovskými náboženskými autoritami jako úplná hereze.

Takže opět, anti-sionismus, který je odporem vůči cíli vytvořit sionistický stát pro židy, není apriori antisemitismem. Vzhledem k tomu, že židovství je samo o sobě v protikladu proti tomuto cíli, jak jsem již vysvětlil.

Dalším aspekten Judaismu, ve kterém se setkává se sionismem, je otázka židovské identity a národa. Starý židovský způsob života skutečně měří míru národní identity. Já bych řekl, že je lehce prokazatelné, jak je totožnost žida, který je součástí židovského lidu, měřitelná mírou jeho vazby k židovské víře a ne jako u většiny národů vazbou k půdě či zemi. Důkazem toho je skutečnost, že židovský lid byl bez své půdy po dobu dvou tisíc let; rozptýlen do všech koutů země, ale udržel si svou identitu na základě vazby na náboženství.

Mnozí samozřejmě mohou namítat, že vidíme, jak si přesto většina dnešních židů, dokonce těch v diaspoře (odloučení), kteří se zdá, nemají vazbu na ani zemi ani k víře, udržuje židovskou identitu. Nicméně zjišťujeme, že kdyby šli tak tři, čtyři generace nazpět, sami by zjistili, že jejich předci byli ortodoxní židé. Jinými slovy, udržují míru své židovské identity na základě pokračujícího (avšak dále slábnoucího) efektu "Vazby na judaismus" svých předků. Říkám slábnoucího, protože pokračující má tendenci slábnout. Nenajdete dnes lidi s vědomím své židovské identity v případě, že se jedná o potomky židů, kteří opustili své náboženství před pěti sty lety.

Pojetí židovské identity je v sionismu zcela sekulární typicky nacionalistická identita založená na území. To však není židovská identita, ale izraelská nebo sionistická identita, což je něco úplně jiného.

Takže ještě jednou, je zřejmé, že být antisionista je zcela odlišné od toho, být protižidovsky laděný, jelikož jsou to dva odlišné pojmy.

Dosud jsem mluvil o pojmech, které mohou být poněkud nehmotné a mnohdy odtržené od povědomí dnešního člověka, a možná (je to) pro většinu z vás tady teologická teorie. Nicméně je zde další aspekt židovství relevantní k sionismu, se kterým se, věřím, může většina lidí ztotožnit. Tím je otázka židovského náboženského humanismu.

Židovské učení na základních humanitních hodnotách charakterizujeme jako soucit, pochopení pro bližního a zásadové dodržování vlastnického práva a samozřejmě právo na život bližního. To zcela správně naznačuje, že ortodoxní judaismus zcela sympatizuje s případem "Palestiny". Sionismus je přesným opakem těchto hodnot. Odhodlaný dosáhnout cíle, kterým je vytvoření státu bez ohledu na to, co může způsobit lidem, kteří stojí v cestě. Ať už jsou to Židé nebo Palestinci.

Ve spisech zakládajících sionistů je velice dobře zdokumentováno, a z jejich veřejných prohlášeních zaznamenáno, že chtějí plně uskutečnit své cíle bez ohledu na původní obyvatelstvo, palestinský lid. Jejich životy, právo na majetek a sebeurčení pro (sionisty) postrádají jakoukoliv relevanci, stejně jako cokoliv v opozici proti jejich cíli vytvořit svůj stát. Do určité míry dokonce i životy a blahobyt jejich židovských bratří, ať už fyzický či duchovní, je vedlejší ve srovnání s tím vytvořit a udržovat stát. Je velice dobře známo, že touto filosofií dosáhli vytvoření svého státu. Tato filosofie žije dodnes a ve skutečnosti je základní příčinou sváru a krveprolití v Palestině. Ta samotná filsofie a nic jiného. Ideálem sionismu je a vždy bylo založení "sektářského" státu nad Palestinci, domorodým obyvatelstvem a to vedlo k strašnému střetu (konfrontaci). Tento střet, jak všichni víme, způsobil strašlivé krveprolití a krutosti s koncem v nedohlednu, pokud by nenastala nějaká zásadní změna.

Takže opět, je velice jasné, že velmi logická a rozumná opozice vůči nehumánnímu sionismu nemá vůbec nic společného se starým bigotním antisemitismem.

Takže anti-sionismus je logický odpor proti filosofii, kterou sdílí někteří exponovaní členové židovského národa, která je rasistická, fašisoidní a naprosto nepřijatelná. Antisemitismus je iracionální fanatismus a nenávist k celému národu. Takže bych řekl, že je zcela zřejmé, že anti-sionismus není ani v nejbujnější fantazii to samé, co antisemitismus.

Už na počátku jsem zmínil, a myslím, že jsem to svým dalším vysvětlením ještě vyjasnil, že židovství a sionismus jsou neslučitelné a vzájemně se vylučující.

Toto sionistické hnutí je opuštěním našeho náboženského učení a víry obecně, a zejména opuštěním našeho přístupu ke stavu exilu a přístupu k lidem, mezi nimiž žijeme.

V praktickém výsledku je sionismus ve formě státu Izrael zcela odcizen od židovství. Ideologie sionismu se nespoléhá na B-ží prozřetelnost, ale bere zákon do svých rukou a vynucuje si výsledek ve formě státu. To je zcela v rozporu s přístupem k exilu, který od nás Tóra vyžaduje, jak je nám předáváno od našich velkých náboženských učitelů. Kromě toho, sionismus kompletně bagatelizuje základní židovské humanitní hodnoty v jeho chování vůči palestinskému lidu.

Je tu ovšem ještě další sionistický fenomén, který kazí obraz. Tím jsou náboženští sionisté. To jsou lidé, kteří prohlašují, že jsou věrni židovské víře, ale byli ovlivněni sionistickou sekulární nacionalistickou filosofií a přidali židovství nový rozměr - sionismus, jehož cílem je vytvoření a udržování židovského státu na území Palestiny. Ti se snaží plnit tento cíl s velkou náboženskou horlivostí. (Říkám tomu judaismus-plus). Tvrdí, že jejich nacionalistická filosofie je vlastní židovskému náboženství a pokouší se mylně logicky vysvětlit sionismus ve světle judaismu. To je jev, který se rozvíjí zejména od druhé světové války (a snad právě kvůli ní), ale zůstává celkový odklon od starého ortodoxního učení. Tito náboženští sionisté též přehlížejí zcela základní hodnoty židovského humanismu ve svém chování vůči Palestincům.

Ale máme tu problém, a to je to, že sionisté ze sebe udělali zástupce a mluvčí všech židů a svým jednáním vzbouzí nenávist proti všem židům. Ti, kdo v sobě nesou tuto nenávist, jsou obviňováni z antisemitismu. Takže, i když je zcela zřejmé, že odpor vůči sionismu a jeho zločinům neznamaná nenávist k židům nebo "antisemitismus", jsou křivdy sionismu příčinou toho, že se antisionismus přelevá do staromódního antisemitismu. Paradoxně je tedy sám sionismus a jeho skutky, ačkoliv by měl působit jako lék na antisemitismus, ve skutečnosti nejčastější příčinou moderního antisemitismu. Dále se sionismus vlastně živí na antisemitismu a používá ho jako prostředek k přilákání ještě více přistěhovalců do státu.

Zmatek mezi anti-sionismem a antisemitismem dosahuje do nejvyšších úrovní vlád a je pro mne jediným vysvětlením pro něco, co mě soustavně udivuje. A tím je to, že když sleduji protesty národů jako jsou Spojené státy a Británie, že "Izrael" je "demokratický stát", přestože celý koncept Izraele vždy byl a je zjevně nedemokratický, lze krátkým pohledem do historie zjistit,  že celý sionistický stát byl zplozen samotným násilím (a že Británie byla obětí tohoto násilí), proti kterému nyní tyto země protestují. Svobodný svět vedl druhou světovou válku, aby vymýtil politické filosofie, které jsou nyní omluvami na podporu Izraele!

Abych to shrnul. Podle Tóry a židovského učení je nárok palestinských arabů na vládu v Palestině spravedlivý. Sionistická tvrzení jsou špatná a trestná. Náš názor (ortodoxních židů) na Izrael je ten, že celý koncept je vadný a nelegitimní. Takže anti-sionismus rozhodně není antisemitismus.

Chtěl bych to uzavřít těmito slovy. Často se říká, že Žid a Arab nemohou žít spolu. Chceme dát vzkaz světu, zejména našim arabským sousedům, že mezi Židem a Arabem není nenávist či nepřátelství. Chtěli bychom spolu žít jako přátelé a sousedé, jako jsme již stovky a tisíce let žili ve všech arabských zemích. Byl to jen nástup sionismu a sionistů, který narušil tento prastarý vztah. Z historického hlediska je to tak, že když byli Židé v Evropě perzekuováni, nacházeli útočiště v různých arabských zemích. Náš vztah k Arabům by měl být přátelský a plný respektu.

Považujeme Palestince za právoplatné vládce Palestiny.

Sionistický stát známý jako "Izrael" je režim, který nemá právo na existenci. Jeho další existence je prvotní příčinou bojů v Palestině.

Modlíme se za pokojné řešení této hrozné a tragické slepé uličky. Možná na základě morálních, politických a ekonomických tlaků zemí světa.

Modlíme se za ukončení krveprolití a utrpení všech nevinných lidí. Jak Židů, tak ne-židů po celém světě.

Čekáme na zrušení sionismu a pokojného rozpuštění sionistického režimu, jenž přinese ukončení utrpení palestinského lidu. Uvítali bychom možnost žít v míru ve svaté zemi pod vládou, která je v naprostém souladu s přáním a tužbami palestinského lidu.

Kéž bychom si zasloužili den, kdy bude žít celé lidstvo v míru.

Rabbi Ahron Cohen (NETUREI KARTA)


text přednášky v angličtině (formát PDF)

Zde můžete shlédnout videa této přednášky na dvou místech: DCU University Of Dublin 23. února 2011
(http://www.youtube.com/watch?v=ba9GptmoxT8)
St. Edwards School 30. dubna 2009
(http://www.youtube.com/watch?v=3R0YlGgwkH4&feature=relmfu)


pro freeglobe.cz přeložil B. Krolewski
Zdroj: http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/PrintArticle/2150-ortodoxni-rabin-varuje-anti-sionismus-neni-antisemitismus.aspx


"Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 96 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: dandy v Úterý, 04. prosinec 2012 @ 22:13:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo je trošičku obeznámen, tak zná tuto extrémní skupinu "neturei karta". Většina Židů včetně ortodoxních s nimi nechtějí mít nic společného.

...teď něco od jednoho "sionisty":
Sijón říkával: "Hospodin mě opustil, Panovník na mě zapomenul."
Cožpak může zapomenout žena na své pacholátko, neslitovat se nad synem vlastního života? I kdyby některé zapomněly, já na tebe nezapomenu.
Hle, vyryl jsem si tě do dlaní, tvé hradby mám před sebou stále.
Dám poznat svou slávu mezi pronárody. Všechny pronárody spatří můj soud, který vykonám, a mou ruku, kterou na ně vložím.
I pozná dům izraelský, že já Hospodin jsem jejich Bůh od onoho dne i potom.
I poznají pronárody, že dům izraelský byl přesídlen pro svou nepravost. Protože se mi zpronevěřili, skryl jsem před nimi svou tvář a vydal je do rukou jejich nepřátel, takže všichni padli mečem.
Jednal jsem s nimi podle jejich nečistoty a nevěrnosti. Skryl jsem před nimi svou tvář."
Proto praví Panovník Hospodin toto: "Nyní změním Jákobův úděl a smiluji se nad celým domem izraelským. Budu horlit pro své svaté jméno.
Odpykali si svou hanbu a všechnu svou zpronevěru, které se vůči mně dopustili; budou bezpečně bydlet ve své zemi a nikdo je nevyděsí.
Ukážu na nich svou svatost před očima mnohých pronárodů tím, že je přivedu zpět z národů a shromáždím ze zemí jejich nepřátel.
I poznají, že já jsem Hospodin, jejich Bůh, který je přesídlil mezi pronárody. Já je shromáždím do jejich země. A neponechám tam už nikoho z nich.
Svou tvář už před nimi nebudu skrývat, neboť jsem vylil na dům izraelský svého ducha, je výrok Panovníka Hospodina."
A budou se bát Hospodinova jména pronárody, tvé slávy všichni králové země,
protože Hospodin vybuduje Sijón, ukáže se ve své slávě
S hanbou zpět ať táhnou všichni, kteří nenávidí Sijón!

Amen, Amen, Amen.
Daniel




Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 04. prosinec 2012 @ 22:20:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židovský národ je Bohem vyvolený a nese na sobě Boží kletbu za ukřižování Krista. O svoji svébytnost vždy musel a stále musí bojovat a to až do konce času. Před samotným koncem, bude panovat falešný mír. Celé mi to tak připadá, jako by se na tento falešný, pseudohumanistický mír, právě zadělávalo. Všechna ta proroctví o 2012, nesou v sobě znaky falešného míru. A pak? Když bude falešný mír nastolen a všichni budou říkat, je klid nic nehrozí? Vivat 2012!
Rychlá zhouba, která udeří jako bolesti na rodičku..



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. prosinec 2012 @ 08:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Názory tohoto typu se projevovaly již při plánování založení státu Izrael. Někteří rabíni vyzývali svůj lid aby počkali až je do Palestiny zavede sám Bůh.  V současné situaci mi připadá názor tohoto rabína příliš extrémní ale považuji ho za člověka dobré vůle, jehož pohled je v některých ohledech totožný s křesťanstvím. Současný Izrael bych nerušil ale přeji si aby nám Bůh dopřál mír a vzájemnou lásku mezi Izákem a Izmaelem. Pokoj a mír mezi lidmi a pokoj a mír mezi člověkem a Bohem. Ve Svaté zemi a po celém světě.




Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. prosinec 2012 @ 08:21:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně jsem autorem hodně zklamán.
Od příslušníka židovského národa bych očekával daleko větší přehled i práci s nepopiratelnými fakty.
Ale místo toho naprosté zmatení pojmů.



..."antisemitismus je v podstatě odpor nebo nenávist určité části společnosti. Tato nenávist je zaměřena na židy, ale ne přímo na židovskou víru."...

Semitismus.
Ani se nedivím, že v této věci panuje tolik nejasností. Vždyť i slovníky cizích slov se ve svém výkladu omezují na pouhé vysvětlení, že se jedná o náklonnost k židům. Antisemitismus má pak být opakem - má být nenávistí k židům. Tak se vlivem povrchnosti dnešních lidí postupně mění význam slov ...



Praotec Noe měl tři syny, kteří se jmenovali -  "Sém, Chám a Jefet"




Semité
jsou všichni lidé, kteří odvozují svůj původ od Séma.
Abrahám byl také potomkem Séma a proto semity jsou všichni jeho potomci -  nejenom židé (potomci Izáka), ale také arabové (potomci Izmaela).


Jestliže jsou arabové nepřáteli židů, nemá to a antisemitismem nic společného. Dostáváme se vlivem bulvární nevzdělanosti do paradoxní situace, že by antisemitičtí arabové měli v důsledku nenávidět všechny semity - tedy také sami sebe!


..." Jednou z nich je i otázka země. Hned od počátku nás Tóra učí, že za určitých podmínek nám bude dáno území, Svatá země, známá jako Palestina,"...

Palestina (ve významu země Pelištejců) je násilné přejmenování Svaté země až v prvním století Římany, po potlačení židovské vzpoury, rozboření Jeruzaléma a po rozptýlení židů do celého světa. V té době Pelištejci jako národ už dávno neexistovali. Byl to záměrný politický tah, aby po židech nezůstala na zemi ani památka.
Dnešní tzv. "Palestinci" jsou kočovní arabové, kteří se během několika posledních století usídlili v uprázděné zemi a kteří si tento název z politických důvodů účelově přivlastnili. Poprvé ho ve svém projevu použil Jásir Arafat někdy kolem roku 67. A dnes už zde najednou máme i "palestinský lid"!



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. prosinec 2012 @ 08:36:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobně i "Západní břeh Jordánu,"  na který si dnešní  "palestinský lid"  chce nárokovat svá "nepopiratelná práva,"

se dříve nazýval docela prostě: Judea a Samaří.





Nikdy v historii nebyl žádný "Palestinský národ", nikdy nebyl žádný palestinský král, ani palestinský stát.  Dnešní "palestinci" jsou arabové, nijak se neodlišující svojí kulturou ani jazykem od ostatních okolních arabských zemí.



..."Co sionismus? Jeho počátky datujeme někdy před sto lety, jako jsem již zmínil, povětšinou u nevěřících lidí, kteří odmítli náboženství, ale stále si drželi své stigma, že jsou "židé v exilu". Ti měli za to, že stav exilu byl způsoben naším podřízeným postojem tzv. 'mentální Golus' a ne B-žským výnosem. Jejich cílem bylo propagovat mezi židy velice moderní myšlenku vytvořit židovský stát v židovské vlasti. Zem, kterou si vybrali, byla Palestina. "...



Je jenom logické, že se židé navrátili do své původní vlasti. A to nikoli násilím, ale jako odškodnění za nezměrné utrpení při jejich genocidě za druhé světové války!  O jiném místě na zemi nemohl nikdo ze židů vážně přemýšlet.

(Žl 137)
Své citery jsme v té zemi zavěsili na topoly,
  když nás ti, kdo nás odvlekli, vybízeli tam ke zpěvu, trýznitelé k radovánkám: „Zazpívejte nám některý ze sijónských zpěvů!“
  Jak bychom však mohli zpívat píseň Hospodinovu v té cizí zemi?
  Jestli, Jeruzaléme, na tebe zapomenu, ať mi má pravice sloužit zapomene.
  Ať mi jazyk přilne k patru, nebudu-li si tě připomínat, nebudu-li Jeruzalém považovat za svou svrchovanou radost.
  Připomeň synům Edómu, Hospodine, den Jeruzaléma, jak volali: „Bořte! Bořte do základů!“
  Záhubě propadlá babylónská dcero, blaze tomu, kdo ti odplatí za skutky spáchané na nás.







Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. prosinec 2012 @ 08:44:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Podle Tóry a židovského učení je nárok palestinských arabů na vládu v Palestině spravedlivý. "...


Toto je naprosto lživé tvrzení.
Proč ho hned nedokážeš?
To bych teda rád viděl zdůvodnění, kde něco takového v Tóře najdeš!


Vždyť navracející se židé z exilu si dokonce araby obsazené pozemky od nich znovu odkoupili!



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: Kotrys v Středa, 05. prosinec 2012 @ 10:06:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za článek. Myslím, že je tu dobře napsaný rozdíl mezi antisemitismem a antisionismem. Ať si dá někdo pod antisemitismus národ nebo náboženství, pořád je to něco jiného než antisionismus. A to je hodně důležité. Nezaměňovat pojmy.



Aby bylo jasno (Skóre: 1)
Vložil: informator v Středa, 05. prosinec 2012 @ 10:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby bylo jasno, tak prohlašuji, že sympatizuji se státem Izrael, neboť ho považuji za nejdemokratičtější stát na Blízkém východě, kde většina států nemá demokratický charakter. Dle mého by stát Izrael měl patřit do Evropské unie (narozdíl od Turecka)

Obdivuji životaschopnost tohoto státu (povinná vojenská služba, potravinová soběstačnost). Fascinují mě skrupule, které limitují rozsah sebeobranných akcí státu Izrael vůči teroristických útokům Palestinců. Tyto skrupule jsou ovocem éthosu judaismu.

Nejsem však křesťanský sionista, což mi umožňuje být kritický k některým politickým krokům státu Izrael. Neptat se po pravdě, pokud se jedná o Izrael, považuji za herezi.



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. prosinec 2012 @ 12:22:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že někdo zcela nebo částečně nesouhlasí s politikou a skutečnými nabo smyšlenými záměry sionistů (nebo kohokoliv jiného) ještě neznamená že se musí proti nim vymezovat a dělat ze sebe anti. Může je milovat jako přátele i nepřátele a modlit se za ně. Kromě toho při dnešním rozložení sil moc nehrozí že by Židé vybudovali nějakou supervelmoc a obsadili rozlehlé území. Pravděpodobnost vidím zhruba stejnou jako že se nám podaří obnovit křesťanskou monarchii, v rámci historických zemí Koruny české.



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: Katz3 v Středa, 05. prosinec 2012 @ 12:45:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Palestinci hlavně nejsou žádnej národ, ale utečenci z různejch arabskejch národů, jsou tam zhruba vod 50.let - území vod nich vykoupili Izraelci, když se začali stahovat domů - to území mělo tehdy název Palestina a patřilo Britům. Za Palestinci v pozadí stojí Pelištejci, kerý na tom území halt nemaj co dělat - no ale vrátit se nemůžou, nikde je nechtěj a Arabové sou rádi, že tam jsou - že za ně vedou boj proti Izraeli. No tak to jen krátce, nedalo mi to nenapsat;)



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. prosinec 2012 @ 20:23:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné shrnutí, které ale málokdo z Česka pochopí. K porozumění je nutné znát historii židovského národa, zejména dobu emancipace a sionismu interpretovaného v 19. století Theodrem Herzlem. Bez těchto základních znalostí se budou prohlášení, uvedená v závěru článku, zdát přímo extrémistická. Pokud by však měly být naplněny Boží záměry uvedené v Tóře a Prorocích, nemělo se to se vznikem Izraele stát tak, jak se stalo. Protože však i to je Božím záměrem, budeme jen s napětím čekat, jak tuhle situaci s Izraelem a nepřátelskými sousedy vyřeší. Vznik Izraele je přímo ekvivalentem Abrahámovy snahy pomoci Bohu se zplozením zaslíbených potomků prostřednictvím Hagar. A dobře víme, jak to dopadlo - dnešní problémy Izraele jsou s potomky Izmaele.

Návrat před sionismus podle prohlášení uveých na konci článku evidentně nebude možný bez nějaké radikálního zvratu.



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. prosinec 2012 @ 19:24:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se dělila PalestinaPo porážce Osmanské říše došlo k jejímu rozpadu. Společnost národů pak přidělila území na Blízkém východě do správy vítězných mocností. Konference v San Remu v roce 1920, svěřila Velké Británii mandát nad částí bývalé Otomanské říše nazývané jako Palestina (dnešní Jordánsko, Izrael, pásmo Gazy, Západní břeh Jordánu). Hlavním důvodem a cílem, proč toto území bylo svěřeno Britům, bylo vytvořit tam národní domovinu pro židy na základě Balfourovy deklarace z roku 1917, která vznikla mimo jiné jako výraz uznání a ocenění zásluh židovských vojáků v bojích proti Turkům.100 % území britského mandátu Palestina tehdy zabíralo plochu 118 000 km2. Území určené pro židovskou domovinu bylo však v průběhu času postupně dále děleno a zmenšováno. Dělení britské mandátní Palestiny proběhlo v několika fázích.První dělení Palestiny 16. září 1922
Velká Británie představila Spojeným národům memorandum, podle kterého se nadále slib o národní domovině pro Židy neměl týkat Zajordánska, které bylo předáno Hášímovcům. Z původního Britského mandátu Palestina, tvořilo Zajordánsko celých 77 %, což je 91 000 km2Po prvním dělení Palestiny zbylo pro vytvoření židovské domoviny: 100 % – 77 % = 23 % z původního území Palestiny.Druhé dělení zbytku Palestiny 7. března 1923
Z původního území Palestiny tedy zbylo 23 %, které se dále dělilo.
7. března 1923 byly z území vyčleněny Golanské výšiny. Ty byly předány na základě francouzsko- britské dohody Sýrii, tehdy pod francouzským mandátem. Po skončení francouzského mandátu v roce 1944 se Golanské výšiny staly součástí Sýrie. Jednalo se o území o přibližné rozloze 1 176 km2, tedy zhruba 1 % původního Britského mandátu.
23 % – 1 % = 22 %
Po druhém dělení zbylo tedy 22 % původního území Palestiny.Třetí dělení zbytku původní Palestiny 29. listopadu 1947
29. listopadu 1947 byla na 128. schůzi generálního shromáždění OSN přijata rezoluce č. 181 o rozdělení Palestiny.

Znamenala rozdělení zbývajícího území na tři části:a) Oblast pro budoucí židovský stát činila zhruba 12,3 % původního Britského mandátu. Jednalo se přibližně o 14 461 km2. Z toho více než 75 % pak tvořila, v podstatě téměř neobyvatelná, poušť.b) Oblast pro arabský stát tvořila asi 9,2 % z původního Britského mandátu Palestina, tedy 10 846 km2.c) Asi 2 % území pak měla spadat pod mezinárodní správu, jednalo se zejména o oblasti okolo Jeruzaléma o celkové rozloze 516 km2.Podle plánu OSN v důsledku vstřícného postoje mezinárodního společenství k rozdělení zbytku Palestiny tedy situace měla vypadat takto:
Židovské území – 12,3 % původního mandátu,
Arabské území – 77 % + 9,2 % = 86,2 % Pod mezinárodní správou - 0,5 %.Židé získali pro svůj stát 12,3 % z původního mandátního území, které jim bylo slíbeno jako židovská domovina, Arabové 86,2 %. Arabové tedy před rozpoutáním první války vlastnili naprostou většinu území. Ve snaze získat i zbytek území a podle vlastních slov "zahnat Židy do moře" vedli proti Izraeli několik válek. Výsledkem pro ně ale byla jen ztráta dalšího území.V důsledku "vstřícného" postoje mezinárodního společenství k židům bylo tedy území původně určené pro židovskou domovinu stále menší a menší.
K dnešnímu dni je rozloha Izraele 22 145 km2 v důsledku jím vyhraných válek. Je to 18,8 % původního Britského mandátu. Výsledný poměr mezi Státem Izrael a Araby je pak následující:
Stát Izrael včetně Golanských výšin a východního Jeruzaléma, ale bez západního okupovaného břehu Jordánu a neokupovaného pásma Gazy zabírá 18,8 % z původního území Palestiny, zatímco 81,2 % z původního území Palestiny mají Arabové.Karel Křivan



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Pondělí, 10. prosinec 2012 @ 19:10:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdosi tu tvrdil, že nevěřící Izraelský národ je nyní v Palestině už nevěky. Bible však říká něco jiného, pokud Izraelité nebudou uctívat Boha opět je potká kletba vyhnání.

Deuteronomium 28:52 Sevře tě ve všech tvých branách, dokud nepadnou tvé vysoké a pevné hradby, na něž spoléháš po celé své zemi. Sevře tě ve všech tvých branách po celé tvé zemi, kterou ti dal Hospodin, tvůj Bůh.

63 A jako se Hospodin nad vámi veselil, když vám prokazoval dobro a rozmnožoval vás, tak se bude Hospodin nad vámi veselit, když vás bude hubit a zahlazovat. Budete vyrváni ze země, kterou přicházíš obsadit.
64 Hospodin tě rozptýlí do všech národů od jednoho konce země do druhého. Tam budeš sloužit jiným bohům, které jsi neznal ty ani tvoji otcové, dřevu nebo kameni.
65 Mezi těmi pronárody nebudeš mít klidu, ani tvá noha si neodpočine. Hospodin ti tam dá chvějící se srdce, pohaslé oči a zoufalou duši.



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Pátek, 14. prosinec 2012 @ 12:19:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesouhlas Česka s Izraelským plánem další výstavby na okupovaném palestinském území.

"Tady jsme zaujali postoj, že tento krok je horší než zločin. Je to blbost," řekl na adresu izraelského plánu šéf české diplomacie Karel Schwarzenberg. Podle něj jde o velkou překážku pro blízkovýchodní smíření, která by prakticky znemožnila možnost palestinského státu. "Člověk musí i k přátelům někdy být otevřený a říci jim, že dělají chyby," řekl Schwarzenberg s tím, že věří, že Izrael v této věci ustoupí.Podle informací iDNES.cz české ministerstvo zahraničí už minulý týden sdělilo své výhrady k výstavbě osad izraelskému velvyslanci Jaakovu Levymu a totéž učiní znovu v tomto týdnu.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/evropa-kritizuje-rozsirovani-izraelskych-osad-f5s-/zahranicni.aspx?c=A121210_192335_zahranicni_paw



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Pondělí, 17. prosinec 2012 @ 10:29:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přednáška Normana Finkelsteina v Praze s českými titulky(titulky se zapínají kliknutím na ikonku "zapnout titulky" vpravo dole)

1. Část 
www.youtube.com/watch?v=V3SdygZgpUA 2. Část 
www.youtube.com/watch?v=XBecA2eGH9Y 3. Část 
www.youtube.com/watch?v=jBQx1mWElTs 4. Část 
www.youtube.com/watch?v=7k-ukDKVRmk 5. Část 
www.youtube.com/watch?v=7vK6q0OJBjA 6. Část 
www.youtube.com/watch?v=pv-3h4UW3_w 7. Část 
www.youtube.com/watch?v=k1BwzR8pK5E 8. Část  www.youtube.com/watch?v=jC0PkxuYon0



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Středa, 19. prosinec 2012 @ 23:28:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokument "Palestina je stále problém"

www.youtube.com/watch?v=Jvay1hotrMQ



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 14:05:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Písmu je jedno místo, z něhož by se při povrchním čtení mohlo zdát, že hovoří o dluhu vůči židům.. Je to to místo v Římanům 15:26-27 Církve v Makedonii a Řecku se totiž rozhodly uspořádat sbírku pro chudé, kteří jsou mezi svatými v Jeruzalémě.27 Rozhodli se sami, zároveň však i proto, že jsou jejich dlužníky. Když jako pohané získali podíl na jejich duchovních věcech, musí jim zase pomoci hmotně. Co se však ve skutečnosti v těchto verších píše:

1) Makedonští a Achajští se rozhodli udělat sbírku na chudé mezi svatými v Jeruzalémě
2) Chudí svatí byli křesťané (viz. Efezským 1:1
Pavel apoštol Jezukristův, skrze vůli Boží, svatým, kteří jsou v Efezu, a věrným v Kristu Ježíši. Římanům 1:7 Všem těm, kdo jsou v Římě, milovaným Božím, povolaným svatým: Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.) 3) Apoštol Pavel toto rozhodnutí schvaluje a říká, že jsou jejich dlužníky
4) Pavel uvádí důvod, proč jsou jejich dlužníky.  Pohané dostali podíl na jejich duchovních darech. Na jakých duchovních darech dostali podíl? Kázali jim snad Mojžíšův zákon či snad obřízku? Nikoliv, kázali jim evangelium
5) Pavel soudí, že  na oplátku mají tito pohané chudým mezi svatými v Jeruzalémě sloužit tělesným darem.
6) Tento Pavlův princip je zmíněn také v Gal. 6,6
"Ten, kdo je vyučován slovu, nechť se sdílí ve všech dobrých věcech s tím, kdo vyučuje."
Je tedy zřejmé, že v době apoštola Pavla byl uplatňován princip, kdy lidé, kteří přijali evangelium, hmotně podporovali ty, kteří jim tuto zprávu zvěstovali. Zde je třeba být ve výkladu přesný: pohané, kteří uvěřili podpořili sbírkou chudé mezi svatými v Jeruzalémě. Nehovoří se tu o tom, že by podporovali všechny chudé v Jeruzalémě. Z toho verše není možno vyvodit, že máme dnes materiálně podporovat nespasené židy anebo křesťany z Jeruzaléma, kteří nám nesloužili



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Neděle, 30. prosinec 2012 @ 17:57:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stránka palestinských křesťanů, kteří nesouhlasí s okupací.

http://www.christatthecheckpoint.com/



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Pondělí, 07. leden 2013 @ 20:34:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Video z konference pořádané palestinskými křesťany "Christ at the checkpoint" v Betlémě v roce 2012. Přednáška

Colina Chapmana: Křesťanská odpověď na radikální islám.
s českými titulky.  Zde:   http://www.youtube.com/watch?v=UsOpipkDSCA






Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Neděle, 24. únor 2013 @ 18:43:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak by se křesťané měli postavit k slavení svátku Purim v křesťanské církvi?

1) Nový zákon nás neučí o tom, že máme slavit tento židovský svátek.

2) Nový zákon nás varuje před slavením židovských svátků.

    Kol 2,11:  V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, [ale] svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.  Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži. A když odzbrojil vlády a mocnosti, vystavil [je] veřejné potupě a skrze něj nad nimi slavil vítězství. Ať vás tedy nikdo nesoudí kvůli jídlu či pití, nebo kvůli svátku, novoluní či sobotám. Ty věci jsou stínem toho, co mělo přijít, ale skutečnost [je] v Kristu.

a) List Koloským byl psán pohanům, kteří uvěřili v Krista. Proto Pavel píše o tom že nejsou tělesně obřezáni.

b) Pavel zde nemluví k židům, že je nikdo nemá soudit kvůli tomu že zachovávají svátky. Nikoliv, hovoří zde ke křesťanům z pohanů, kteří byli ze strany židů obviňováni, že nezachovávají židovské tradice. Podobná situace nastala také ve Sk 15,1:


Potom přišli někteří z Judska a učili bratry: "Nenecháte-li se obřezat podle Mojžíšova způsobu, nemůžete být spaseni." A když s nimi měl Pavel a Barnabáš nemalý spor a hádku, rozhodli, aby Pavel, Barnabáš a někteří další z nich šli s touto otázkou za apoštoly a staršími do Jeruzaléma.


Jak se díval Apoštol Pavel na svou židovskou minulost?


Vždyť právě já bych mohl spoléhat na tělo. Zdá-li se někomu, že může spoléhat na tělo, já bych mohl mnohem spíše: obřezán osmého dne, z rodu Izraelova, z pokolení Benjamínova, Hebrej z Hebrejů, co do Zákona farizeus, co do horlivosti pronásledovatel církve, co do spravedlnosti Zákona jsem byl bez chyby. Cokoli však pro mě bylo ziskem, to teď pro Krista pokládám za ztrátu. A vůbec všechno pokládám za ztrátu vzhledem k té nevýslovné hodnotě poznání Krista Ježíše, mého Pána. Pro něj jsem to všechno ztratil a pokládám to za hnůj, abych získal Krista! (Fp 3,4-8)


Apoštol Pavel zde celou svou židovskou minulost prohlašuje za nic (doslova za hnůj nebo odpadky) a píše, že jediné, čeho si cení a co pro něj má hodnotu, je poznání Pána Ježíše Krista.

Slavení Purim je tak jen odpadem, pravdou je pouze Ježíš Kristus.

Na Wikipedii se dočteme mimo jiné o svátku Purim:

"Je zvykem, že kdykoli je přečteno Hamanovo jméno, bývá přehlušeno dupotem dospělých či křikem dětí a rachotem jejich klapaček nebo řehtaček"

"Podle talmudických učenců je micvou opít se tak, že dotyčný nerozezná mezi požehnaným Mordechajem a prokletým Hamanem."

"V evropských zemích (a také v České republice) jsou oblíbené štrůdl a slivovice nebo vodka."

"Zpěv písně Chajav iniš li-vesumej („Je povinnost pít ").

Vypadá to, že v židovském pojetí celý tento svátek zdegeneroval do opilecké pijatiky.
Do křesťanského shromáždění však nepatří řehtačky, provolávání fuj a dupání při vyslovení jména Haman. Nepatří tam ani to, že se křesťané musí opít vodkou do němoty, či zpívat opileckou píseň " Je povinnost pít".

Apoštol Pavel nás pak vybízí, abychom se nezabývali už více židovskými bájemi:

Tit 1:13 Proto je přísně napomínej, ať jsou zdraví ve víře a nezabývají se židovskými bájemi a příkazy lidí, kteří se odvracejí od pravdy.

Žijeme v poslední době a organizace jako ICEJ. (Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém) se pokoušejí o zavedení těchto zvyků a svátků do křesťanských církví.



Re: Ortodoxní rabín varuje: Anti-sionismus není antisemitismus (Skóre: 1)
Vložil: 972magcom v Neděle, 03. březen 2013 @ 22:18:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na webu je mnoho obrázků namol opilých "zbožných" židů.  Několik desítek fotografií jsem dal ke stažení zde: 

http://www.ulozto.cz/x3rZj2K/opilost-zidu-na-purim-pdf

Rozešlete prosím tento odkaz dále.



Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy