Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 419 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474429
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Bezpodmínečná Boží milost
Vloženo Sobota, 24. listopad 2012 @ 15:34:47 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Princip milosti Boží, jenž se jako zlatá niť vine biblickou zvěstí, je nejlépe a nejsrozumitelněji viditelný na příběhu Abraháma. Bůh s ním jednal ne na základě Zákona, ale na základě své milosti. Mnozí žel nemají v této věci zcela jasno. V epištolách Římanům, Galatským a Jakuba, můžeme vidět dostatečnou odpověď na tuto problematiku.

Abrahám byl ospravedlněn Bohem, protože uvěřil Hospodinu Bohu. Byl ospravedlněn bez skutků zákona, před vydáním Zákona a před tím, než byl obřezán. Jeho víra mu byla přičtena za spravedlnost.

Genesis 15,1-7: Po těchto událostech se stalo k Abrahámovi ve vidění slovo Hospodinovo: „Nic se neboj, Abrame, já jsem tvůj štít, tvá přehojná odměna.“ Abram však řekl: „Panovníku Hospodine, co mi chceš dát? Jsem stále bezdětný. Nárok na můj dům bude mít damašský Elíezer.“ Abram dále řekl: „Ach, nedopřáls mi potomka. To má být mým dědicem správce mého domu?“ Hospodin však prohlásil: „Ten tvým dědicem nebude. Tvým dědicem bude ten, který vzejde z tvého lůna.“ Vyvedl ho ven a pravil: „Pohleď na nebe a sečti hvězdy, dokážeš-li je spočítat.“ A dodal: „Tak tomu bude s tvým potomstvem.“ A řekl mu: „Já jsem Hospodin, já jsem tě vyvedl z Kaldejského Uru, abych ti dal do vlastnictví tuto zemi.“

Tady bych chtěl všechny pochybovače, kteří říkají, že jen těžko můžou mít tak „silnou“ víru jako Abrahám, upozornit na následující 8 verš:

Abram odvětil: „Panovníku Hospodine, podle čeho poznám, že ji obdržím?“

Abrahámovi se nejevilo jako nemožné uvěřit, že bude mít potomstvo, ale už nebyl schopen uvěřit, že kromě potomstva dostane i zemi. Bůh nežádá po člověku nemožné věci, ale spíše aby mu důvěřovali ve svém srdci. A právě proto, že Abrahám pochyboval o druhé části Božího slibu, uzavřel s Abrahámem jednostrannou smlouvu, podle zvyků tehdejších lidí. Jakákoliv dvoustranná smlouva byla tehdy zpečetěna tím, když obě smluvní strany prošly mezi rozpůlenými částmi zvířete. Jak si ale můžeme číst z veršů 9 až 21, Abrahám podle slov Hospodina sice rozpůlil zvířata, ale pak únavou usnul. (verš 12: Když se slunce chýlilo k západu, padly na Abrama mrákoty. A hle, padl na něho přístrach a veliká temnota) A když zapadlo slunce, Hospodin zopakoval Abrahámovi svůj slib a stvrdil svou přísahu průchodem ohnivé pece. Abrahám nemohl splnit svou část smlouvy, protože spal. Neboli nebyl schopen učinit nic, čím by stvrdil smlouvu za sebe. Proto se takto uzavřené smlouvě říká jednostranná. Jinak řečeno Hospodin Abrahámovi slíbil, že dá zemi jeho potomstvu a od Abraháma za to nic nežádá!

Od té doby kdykoliv měl Abrahám pochybnosti o věrnosti Hospodina Boha a pravdivosti jeho slibu, mohl se malověrnosti odvolávat na Boží slib a jeho věrnost. A tak vytvořil Hospodin podmínky k tomu, aby počáteční malá víra Abraháma mohla růst a sílit. Až dospěla k dokonalosti a svého vrcholu asi o 27 let později, když byl Abrahám vyzván, aby obětoval svého zaslíbeného syna Izáka v oběť ohnivou. A tehdy byl Abrahám ospravedlněn i ze skutku víry. Jednoho jediného!

Nikdy ovšem nezapomínejte, že tento skutek víry předcházelo ospravedlnění pouze z víry o 27 let dříve. Z výše uvedeného lze i vyrozumět, že nikdy nikoho Bůh nepodněcuje k nějakému skutku dříve, dokud nebyl ospravedlněn z víry.

Prakticky stejně tento princip popisuje apoštol Pavel ve svém listu do Říma. Od 1 až do 5 kapitoly hovoří pouze o ospravedlnění z víry až ve verši 5,1 píše: Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Pak hovoří o posvěcování v 5 až 6 kapitole, poznání své nedostatečnosti naplňovat Boží požadavky podle těla v 7 kapitole a teprve po poznání své absolutní neschopnosti ukazuje v 8 kapitole, že jediným řešením je chození podle Ducha. Kapitoly 9 až 11 jsou vsuvka o Izraeli a od 12 kapitoly vyzývá k životu podle Boží vůle. Až tehdy bývá věřící člověk uschopněn konat skutky víry a žít podle Boží vůle a chodit Duchem.


"Bezpodmínečná Boží milost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bezpodmínečná Boží milost (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 25. listopad 2012 @ 16:57:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psát o milosti zahrnuté ve Starém zákoně je dost odvážné a pro svědky Kristova vzkříšení (tedy pro Kristovce) dost nesrozumitelné. Neboť pojmem "milost" rozumíme smysl, zúžený na Boží milost, danou hříšníkům. V případě Abrama tedy nešlo o milost v našem dnešním chápání. Jako nešlo o milost ve všech knihách, které nazýváme knihami Starého zákona. Tam se jednalo vždy o Boží spravedlnost. Pokud tam najdeme něco připomínající Kristovu Boží lásku a z ní pramenící milost, tak se jedná jen a pouze o milosrdenství, tedy projev Boží zdrženlivosti a váhání s okamžitou odplatou. Každý Izraelec, který byl pod Božím zákonem, se musel od svých hříchů očišťovat metodami, popsanými v Mojžíšových knihách v obětních řádech. Není zde ani trocha milosti, jak ji známe z Nového zákona.

Že ve Starém zákoně není zahrnuta milost v dnešním pojetí je obecně uznávaný názor snad všech teologů.

Ani leonet o Boží milosti s Abramem nic nedokazuje. Hovoří pouze o Boží smlouvě s Abramem, tedy o smluvním vztahu se závazkem jednostranně nabídnutým samotným Bohem. Všechny smlouvy Boha s člověkem, resp. s lidmi, jsou jednostranné. Pochopení, proč jsou jednostranné, není vůbec jednoduché. Můžeme snadno říci že proto, že Bůh je svrchovaný a nepotřebuje druhou stranu, aby se k Jeho smlouvě vyjadřovala.

Je to však jinak.

Dá se dokonce říci, že mocný Bůh svou svrchovanost vůbec neuplatnil. Evangelium Boží milosti nám naprosto prokazatelně dalo najevo, že Bůh se k nám bez jakýchkoliv podmínek sklonil tak, že do nám dal dar nejvyšší, nejvyšší jaký vůbec existuje: Sám sebe. A po nás chce jen abychom ten dar dobrovolně přijali a tím se stali s Ním spojeni v jedno dokonalé tělo.

Amen.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy