Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465155
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:45:40 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal twig

Učenie, že spasený človek musí usilovať o vstup do pozemského 1000-ročného kráľovstva, kedy Pán Ježiš zasadne ako Kráľ na Dávidovom tróne, sformuloval Watchman Nee. Prijala som od neho z Božej milosti veľa dobrého, s jeho učením o vstupe do kráľovstva sa však nestotožňujem a pre tých, ktorí toto učenie skúmajú, uvádzam jeho základné myšlienky zaznamenané v 2. dieli Neeho knihy Božie evanjelium.

V církvích dochází k velkému pochybení. Člověk si myslí, že spása je to jediné a že kromě spásy neexistuje nic iného. Pokládá nebeské království a věčný život za totéž. Má za to, že když člověk uvěří a je spasen, nemusí si už dělat starosti o skutky. Bible činí rozdíl medzi rolí Boha a rolí člověka. Jedna role je spása, kterou dáva Bůh, a druhá role je sláva tisíciletého království. Spása nemá naprosto nic společného s našimi skutky. Jakmile někdo uvěří v Pána Ježíše, je spasen. Ale okamžitě po jeho spasení před něj Bůh klade druhou věc a říká mu, že kromě spásy je tu pro něj ještě odměna, budoucí sláva, koruna a trůn. To vše člověk získá, bude-li věrný. Bude-li nevěrný, přijde o to.


Spásou Bůh odděluje spasené od nespasených. Odděluje tak ty, kteří mají věčný život, od těch, kteří jsou zatraceni. Podobně je to s Boží odměnou, jíž Bůh také rozděluje své děti do dvou skupin: na poslušné a neposlušné. U lidí ve světě jde o to, zda mají nebo nemají víru. U křesťanů jde o to, zda jsou nebo nejsou věrní. U lidí ve světě je to otázka toho, zda jsou nebo nejsou spaseni. U křesťanů záleží na tom, zda získají nebo nezískají odměnu.

Když Duch Svatý v nás způsobuje, že projevujeme Kristův život, konáme skutky křesťana. U některých lidí se Kristův život navenek projeví a u některých se neprojeví. Veškerý kapitál pochází z Krista. Veškerá moc má také původ v Kristu. Ale někdo dovolí Pánu, aby v něm působil a někdo ne.

Odměna závisí na tom, zda je jí křesťan hoden či nikoliv. Odměna je úměrná našim skutkům. Odměna je založena na skutcích a nikoliv na víře. Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu. Co je tou odměnou? Koruna, trůn a nebeské království.

Pánovo kázaní na hoře v Matoušovi 5-7 hovoří o nebeském království. Toto Pánovo učení nám říká, jak může člověk vstoupit do nebeského království.

Je tu ještě další bod. Odměnou je získaní koruny a trůnu. Koruna představuje postavení v království. Představuje také slávu v království. Trůn představuje postavení v království, pravomoc v království a slávu v království. Trůn a koruna nejsou samy o sobě nijak významné. Mají jen představovat království. Jinými slovy: odměnou je království.

Věčná spása nebo smrt je věcí víry. Ale soud nad křesťanem proběhne podle toho, jak jedná, ať je to dobré či zlé. Toto je soud před soudnou stolicí Kristovou (2Kor 5:10). Smyslem tohoto soudu není rozhodnout o našem věčném životě nebo smrti. Tento soud rozhodne o našem postavení v království.

Bible nás upozorňuje na jednu velmi závažnou pravdu. Někdo může mít věčný život a přesto mu může být odepřeno nebeské království. Jeden z veršů, které o tom mluví, je Matouš 7:21. Všichni lidé, o nichž se hovoří v tomto verši, oslovují Pána "Pane". Ačkoliv někteří byli spaseni a nazývají jej Pánem a ačkoliv také vykonali určité skutky, pokud nečinili Boží vůli, nebudou moci vstoupit do nebeského království. Odměna nebeského království je založena na poslušnosti člověka. Až nadejde čas soudné stolice a Kristus začne soudit Božím domem počínaje, tito křesťané spatří světlo poprvé. V onen den mnozí před Pánem řeknou:

"Což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevyháněli démony a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?" Pán jim kupodivu říká: "A tehdy jim vyznám: Nikdy jsem vás neznal." Protože mnozí významu těchto slov nerozumějí, myslí si, že tito lidé určitě nejsou spaseni. Ale kdyby to nebyli spasení lidé, pak by zd Pánova slova postrádala smysl. Matouš 7 je závěrem kázaní na hoře, které následuje po Pánových slovech ke svým učedníkům. Když Pán vystoupil na horu, přistoupili k němu jeho učedníci a on začal mluvit a učil je to, co čteme od páte do sedmé kapitoly. Pán Ježíš zde jistě varuje spasené tím, že mluví o spasených. Není možné, že by varoval spasené tím, že by mluvil o nespasených.


Toto stačí. A teraz vy, ktorí skúmate toto učenie (možno ovplyvnení Gregoriom777 a Willym), uvažujte vo svetle Písma, či je v súlade s ním.

Podľa Nee viera nám nemôže pomôcť..
Apoštol Pavol napísal, že vo všetkom statne víťazíme skrze toho, ktorý si nás zamiloval (Rim 8:37) a Ján, že všetko, čo sa narodilo z Boha víťazí nad svetom a tým víťazstvom je naša viera (1Jn 5:4)

Podľa Nee sú slová z Mt 7:23 "nepoznám vás" určené spaseným učeníkom..
Apoštol Ján napísal, že Pán Ježiš pozná svoje ovce (Jn 10:14, 27)

Matúša 5-7 Nee vníma ako slovo hovorené k spaseným učeníkom..
Mt 5:1 A vidiac tie zástupy vyšiel na vrch, a keď sa posadil, pristúpili k nemu jeho učeníci, a otvoriac svoje ústa učil ich nasledovne..
Mt 7:28-29 A stalo sa, keď dokončil Ježiš tieto reči, že žasly zástupy nad jeho učením, lebo ich učil ako taký, ktorý má právo a moc, a nie ako ich zákonníci.

Bol medzi učeníkmi, ktorí počúvali slovo Pána Ježiša aj Judáš aj takí, ktorí ho neskôr opustili? Bol Judáš a tí, ktorí odišli spasení?
Jn 6:64-66 Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí. A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.

Ak Nee nesprávne pochopil Matúša 5-7, ak vychádzal zo zlých predpokladov, je jeho učenie v súlade s Pímom?



Podobná témata

Charismatici

"Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. říjen 2012 @ 23:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

máš všechno povytrhané z kontextu, proto tomu nemůžeš rozumět...



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 10:54:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na podporu tohoto článku následující verše:
1.Tes 4,15-18

Říkáme vám totiž Pánovým slovem toto: My, kdo zůstaneme živí až do Pánova příchodu, rozhodně nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Vždyť až zazní zvolání, hlas archanděla a Boží polnice, sestoupí sám Pán z nebe a mrtví v Kristu vstanou jako první. Potom my, kdo zůstaneme živí, budeme spolu s nimi v oblacích uchváceni do vzduchu vstříc Pánu; a tak budeme navždycky s Pánem. Proto se navzájem potěšujte těmito slovy.




Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 11:22:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zmatek, který v tom dělá Twig (Leonet), tím, že vidí pouze verše, které se jí hodí do krámu, nehledě na kontext ostatních Písem, je přímo kolosální...



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 11:27:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, že W.Nee učení o vstupu do Království skvěle zapadá do celého Písma, bez nejmenšího problému.

Naopak problém budou mít ti, co to nevidí, protože budou muset odignorovat 30% Nového Zákona a tím jejich "učení" bude postrádat celistvost, neporušenost (Tit 2,7) a bude pouze vytržené z kontextu...



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj twig,


Watchmana Nee si dost vážím, také jsem v minulosti s užitkem četl něco od něho, hlavně výklad Římanům.

Ale v tomto si myslím, že se plete  (jestli je to tak jak píšeš). Např.: Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu. Co je tou odměnou? Koruna, trůn a nebeské království.
V duchovním životě je všechno skrze víru. I eventuální odměna za vítězný boj, i ten samotný vítězný boj či eventuální skutky víry.

Samotné učení o oddělení věčné spásy a vstupu do království je úlet. Nevím to jistě, ale troufal bych si říct, že žádná (nebo téměř žádná) slova Ježíše ani apoštolů nemluví o 1000 letém pozemském království.
Kdyby tomu tak bylo, nebyl by žádný důvod, aby to Ježíš a apoštolové jasně a strukturovaně nerozdělovali.



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. říjen 2012 @ 00:11:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Sk 1:6-7 Když se tedy sešli, tázali se Ho: „Pane, v tomto čase obnovíš království pro Izrael?“ Řekl jim: „Nepřísluší vám poznat časy a doby, které Otec uložil ve své vlastní pravomoci, Pánovi učedníci tedy věřili, že Pán Ježíš přijde jako Král, který usedne na Davidův trůn a bude vládnout Izraeli. A Pán je neopravil v tom, co očekávali, ale v čase, kdy se to stane podle Otcovy svrchované vůle, plánu a pravomoci.

L 21:34-36 „Mějte se na pozoru, aby vaše srdce nebyla zatížena flámováním, opilstvím a starostmi každodenního života a onen den na vás nepřišel náhle jako past. Neboť přijde na všechny, kteří přebývají na povrchu celé země. Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka.“

S tím souvisí Zj 3:10 Protože jsi zachoval slovo mé vytrvalosti, i já zachovám tebe v hodině zkoušky, která má přijít na celý obydlený svět, aby vyzkoušela obyvatele země.

A odpovídá Ju 24 Nyní Tomu, Kdo je mocen vás zachovat bez klopýtnutí a postavit bezúhonné s veselím před svou slávu, ...

Zj 20:6 Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s Ním kralovat tisíc let. Existuje v Písmu verš, který by neumožňoval přijmout platnost tohoto verše doslova?

Zj 3:21 ‚Kdo vítězí, tomu dám usednout se Mnou na Můj trůn, jako i Já jsem zvítězil a usedl se svým Otcem na Jeho trůn.“

První vzkříšení se týká vítězů, kteří budou vytrženi k Božímu trůnu - viz Zj 12:5 A porodila syna -- muže, který má pást všechny národy železnou berlou. Vtom bylo její dítě vytrženo k Bohu a k jeho trůnu. srovnej se Zj 2:26-28a Kdo vítězí a zachovává Moje skutky až do konce, tomu dám vládu nad národy; bude je pást železnou berlou a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí, jak jsem to i Já přijal od svého Otce.

Mohou věřící, kteří nevítězí, mít podíl na prvním vzkříšení, usednout s Pánem na Jeho trůn, vládnout nad národy a kralovat s Pánem Ježíšem Kristem po tisíc let? Nemohou! Protože ne(z)vítězili! Nezvítězivším/přemoženým věřícím žádná odměna nepřísluší.

Vítězní věřící tvoří nevěstu Kristovu. Vzkříšení svatých zesnulých v Kristu/přetvoření těl žijících svatých proběhne podobně jako sklizeň úrody. První budou vzkříšeni vítězové před velkým soužením jako prvotiny, které jdou do Hospodářova domu, protože jako první dozráli. Pak následuje hlavní sklizeň do Pánových sýpek (Mt 3:12, L 3:17) uprostřed velikého soužení, které uspíší jejich zrání, a nakonec paběrky - věřící z doby velikého soužení (Zj 20.k. závěr 4. verše).

2Tm 4:8 Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují Jeho zjevení/to slavné příští Jeho/příchod. Věnec/koruna, o níž zde apoštol Pavel mluví, je koruna spravedlnosti a předává ji Pán coby spravedlivý Soudce. Předává ji těm, kdo milují Jeho příchod, kdo dokonce, jak píše apoštol Petr, urychlují příchod Božího dne. To znamená, že nejedná o dar z milosti, zadarmo, ale o korunu, kterou si dotyčný zasloužil svými skutky.

V závěru knihy Zjevení Duch i Nevěsta praví: "Přijď." A apoštol Jan na to reaguje: "Amen, přijď, Pane Ježíši!"

Pán Ježíš Kristus přichází jako spravedlivý Soudce národů, aby skrze svůj spravedlivý soud ustanovil své Království nebes na zemi, která je Božím vlastnictvím. Přichází, aby kraloval nejen nad Izraelem, ale nad celou zemí. Království světa se stane Královstvím našeho Pána Ježíš Krista (Zj 11:15). Pán ale nepřijde sám - přijde s Ním Jeho nevěsta, budoucí choť Beránkova, vítězní věřící svatí, kteří budou kralovat spolu s Ním. Nevěsta přijde se svým Ženichem vzápětí po svatební hostině Beránkově. Písmo Svaté to zjevuje naprosto jasně. Vítězové nebudou s Pánem kralovat tisíc let, protože měli mocenské ambice, ale protože toho jsou hodni, jsou hodni Pána (Mt 10:37), který odmění jejich lásku k Němu vyjádřenou skutky.

Tož tak.



Re: Watchman Nee a učenie o vstupe do kráľovstva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 21:03:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Text W. Nee:

"Víra vás může spasit, ale víra vám nemůže pomoci získat odměnu."

Co je na tom nepochopitelného? Pokud tomu někdo nerozumí, ať si vzpomene na spory "víra versus skutky". Tyto spory jsou definitivně rozřešeny:

Vírou ke spasení,

skutky k odměně.



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy