Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468155
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je možná spolupráce s Adventisty?
Vloženo Pátek, 19. prosinec 2003 @ 10:29:28 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Tento text je závěrečnou částí studie Aleše France „Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE ?“.
Celá studie je zde:
http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/CASD.PDF   SOUHRN Učiňme nyní kratičký souhrn adventistického učení. Bůh, který  vytvořil celý vesmír, stvořil nejprve anděly a inteligentní Adamy z jiných planet a nakonec stvořil Zemi a člověka. Zároveň vesmíru vtiskl svůj Boží zákon, desatero, které je platné jak pro člověka, tak pro anděly. Lucifer, původně anděl, se však chtěl Nejvyššímu vyrovnat, a proto začal s Bohem – tj. Michaelem -  bojovat. Na svoji stranu přitom svedl i Evu s Adamem, a to tím, že Boha obvinil z nedůvěryhodnosti.

Tato obžaloba byla vyřčena před celým vesmírem a jeho obyvateli, a proto Bůh od této chvíle sbírá materiál na svoji obhajobu, aby se ke konci světa mohl před celým vesmírem obhájit. To je také důvod, proč Bůh doposud dopouští satanovy činy na zemi. Chce tak ukázal, že je satatan lhář, a shromáždit tak dostatek důkazního materiálu k soudnému dni, aby mohl prokázat svoji nevinu. Vraždy, války a ostatní zvěrstva, podněcovaná satanem, jsou tu jen proto, aby Bůh mohl prokázat svoji bezúhonnost. Satan od svého pádu svedl na svoji stranu celé lidstvo a nutí je, aby se vzepřelo desateru a neuctívalo Boha v sedmý den, to je v sobotu, ale v den nepravý, tj. v neděli. O tento den vede Satan s Ježíšem spor do dnešních dnů. Avšak porážku satana učinil Kristus, když dokázal, že je možné Bohu důvěřovat a v této důvěře podstoupil kříž. Tím ukázal, že je ďábel lhář a že Bůh si lidskou důvěru zaslouží. Poté Kristus odpočinul v sobotu v hrobě, aby zachoval a tím také potvrdil den pracovního klidu. Toto vše se odehrává před zraky mimozemšťanů, vesmírných lidí, které Bůh stvořil dříve než Adama. Po svém vzkříšení Kristus vešel do první části nebeské svatyně, kde konal smírčí službu za hříchy lidí. V roce 1844 pak vešel do svatyně svatých, aby začal tyto hříchy očišťovat a záznamy hříchů proto vnesl k prozkoumání do svatyně svatých. Zahájil tak první fázi vyšetřovacího soudu. Tím začala doba konce, která před vynesením rozsudku, což je druhá část vyšetřovacího soudu, na sklonku doby milosti, zahájí na zemi probuzení. Až tato doba skončí, Kristus oblékne královské roucho a hříchy Božího lidu vloží satanovi na hlavu. Po skončení doby milosti na zemi nastane doba soužení, neboť Kristus ukončil svou přímluvnou službu za svět. Padlá církev se sjednotí pod papežský úřad, který je představován dravou šelmou, jejíž hlava byla v roce 1798 zajetím papeže smrtelně raněna, avšak nyní je opět živá. Výkonnou mocí papežství budou Spojené státy americké, které nařídí uctívat neděli namísto soboty. Praví křesťané, kteří budou představování pacholíkem, jehož porodila žena oděná sluncem, se stanou terčem satanských útoků. Těmito pravými křesťany jsou ti, kteří nevěří v existenci pekla, nevěří ve věčnost lidské bytosti a za svoji normu učení považují prorocky inspirované spisy Ellen Whiteové. Pečetí těchto křesťanů je, že světí Boha v jediný správný den, a to je sobota. Těsně před tím, než se oklamaní lidé rozhodnou pravé křesťany zničit, sestoupí z nebe Kristus, který vzkřísí mrtvé, a křesťany promění k nesmrtelnosti a zároveň nevěřící zahubí. Církev jej bude následovat do nebe, zatímco satan zůstane zcela osamocen na pusté zemi jako kozel Azazel, obtížen vinami lidí, které na něho vložil Kristus. V nebi bude zatím probíhat soud, kdy svatí budou v knihách ze skutků nevěřících posuzovat, zda měl či neměl satan pravdu, když obvinil Boha z nedůvěryhodnosti. Po tisíci letech Kristus vzkřísí bezbožné, kteří budou chtít dobýt Jeruzalém, vynese nad nimi smrtelný rozsudek, a poté je zničí ohněm z nebe. Tímto ohněm soudu se očistí celá země. Na této zemi nakonec Kristus založí své království, jeho poddaní zde budou cestovat za svými příbuznými Adamy z jiných civilizací a studovat hlubiny Boží a konečně budou v klidu a bez pronásledování moci vychutnat svěcení každé soboty v týdnu. Z počátku jsme uvedli, že adventisté jsou historicky i doktrinálně příbuzní Svědkům Jehovovým. Uveďme proto nyní srovnávací tabulku, která uvádí jednotlivé shody a podobnosti. Podobnosti a shody v učení adventistů a Svědků Jehovových. znak adventisté jehovisté historický předchůdce Millerité Millerité výpočty konce světa rok 1844 rok 1914 (poprvé) vysvětlení neúspěchu Kristus vešel očistit svatyni v nebesích Kristus přišel neviditelně na zem očistit chrám spasení poslušnost přikázání poslušnost přikázaní Kdo je Kristus Michael implicitně Michael explicitně co je smrt spánek spánek co je peklo anihilace anihilace kdo je ostatek adventisté Jehovisté Křesťanské církve svedené ďáblem svedené ďáblem budoucnost vykoupených Život na obnovené zemi Život na obnovené zemi autoritativní spisy Proroctví E. Whiteové Strážná věž výlučná pravda Svěcení soboty Odmítání transfůze Této podobnosti jsou si adventisté velmi dobře vědomi, a proto se od učení Svědků Jehovových různými publikacemi distancují. Je však nutné podtknout, že alepospoň formálně adventisté věří a obhajují Kristovo Božství, byť v dalším učení nevědomky Božské atributy Kristu upírají. Přehled některých doktrín popírajících Kristovo Božství a poslání. Atributy Krista a jeho dílo Biblický pohled Adventistický pohled Podstata Život věčný Zemřel věčnou smrtí Původ Boží Syn Michael Oběť Oběť Melchisedechovská Oběť levitární Smíření Dokonáno na kříži Stále není dokonáno Vykoupení Hřích svatých vložen na Krista Hřích svatých vložen na satana Soud Kristus je soudce Kristus je obžalovaný Vláda v tisíciletém království Na zemi vládne Kristus Na zemi zůstává satan Víra v Krista Dar víry mají pouze svatí Dar víry mají všichni lidé Věrnost Smlouvu s Izraelem zruší satan Smlouvu s Izraelem zrušíl Kristus Zákon Kristus naplnil Zákon Kristus porušil sobotu Závěr Pokud dnes slyšíme, že rozsuzování učení brání jednotě a že poznání musí vycházet až z lásky, dostáváváme se do přímého rozporu se slovy apoštola Petra z 2 P 1,5-7 „Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání, k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost, k trpělivosti zbožnost, ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku.“ Zbývá tedy otázka, zda je možné spolupracovat na evangeliu s těmi, kteří jej převrátili v pravý opak, a kteří svým učením popírají Kristovo dílo kříže, popírají Boží milost a ostatní křesťany prohlašují za odpadlíky? Je možné převzít zodpovědnost za to, že nově obrácení lidé budou díky naší nedbalosti a falešné toleranci vyučováni těmto doktrínám? Vezmeme si k srdci četná varování epištol před bludaři nebo se uspokojíme tím, že někdo používá jméno našeho Pána, a to nám bude dostatečným důvodem k tomu, abychom doširoka otevřeli náruč našich ekumenických paží? Budeme následovat některé americké církve, jež přizvaly ke spolupráci Mormony a Boží děti, neboť i oni věří v Ježíše Krista? Avšak pamatujme, že ne každý, kdo říká Kristu Pane, Pane, vejde do Božího království, ale pouze ten kdo činí vůli jeho Otce. Je snad vůlí Boží hlásat do křesťanských denominací evangelium zákonické samospravedlnosti a sektářské výlučnosti? Je Boží vůli popírání Boží milosti? Dá se vše přejít slovy o toleranci? Mgr. Aleš Franc


"Je možná spolupráce s Adventisty?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 12:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
skoda, ze se anonym nepodepsal, ale jinak mu moc diky. Vubec jsem si nebyl vedom tohoto textu. Opravdu bych ted rad vedel, zda se onech 40 hlasovatelu, kteri podporili studie AF jako dilka podporujici ten pravy ekumenismus bije do cela a pres prsty nebo jestli si skutecne stoji za tim, ze takhle se ma ekumenismus proste budovat - pres mrtvoly!?



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Pisnicka v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 17:59:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co blbneš tomas15? Plácni se do čela a běž do knihovny. To je přece normální tradiční adventistický učení. Mám známý u adventistů a většina těchto věcí je v jejich tradičním pohledu co vím obsažena. I když v posledních letech tam probíhají hlavně mezi mladýma reflexe a snaha o revizi některých bodů. (viz článek od Effrime tady někde na Granu: Vytvářejí mladí adventisté vlastní adventismus?, nebo tak nějak).

Jo, a jestli to nevíš, tak adventisti vzešli z baptistů a z adventistů vzešli Jehovisti. Takže nějaká vztažnost v učení tam asi bude.

To máte z tý vaší charismatický povrchnosti: krédo nekrédo, konfese nekonfese - adventisti jen světí sobotu místo neděle, jinej rozdíl není, všichni jsme jedna církev, hlavně když máme ruce nad hlavou. A pak se divíte...



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 19. prosinec 2003 @ 18:10:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomášův komentář jsem také příliš nepochopil, protože se mi minimálně většina ze zmíněných nauk adventistů zdála pravdivá a zbytek jsem neznal a nemohl tudíž posoudit.

Ačkoliv nejsem nadšeným zastáncem prací Aleše France a spíš se bojím, že mnohdy zachází příliš daleko, mám za to, že je dobré odhalovat falešná učení a kritizovat nebiblické praktiky. S přílišnou a hlavně veřejnou kritikou konkrétních osob (zejména těch, jež považujeme za své bratří v Kristu) už bychom ale měli být poněkud opatrnější. V tomto konkrétním článku Aleš tento princip neporušil ani náhodou, tak o co jde?



Filozofie Aleše France (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 00:56:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ve verši, který v závěru článku o Adventistech uvádí AF, se mluví o poznání. Mluví se však o poznání, které máme připojit ke SVÉ víře a ne k víře někoho jiného. O jedno slovo předtím se dále mluví o CTNOSTI a o slovo potom o ZDRŽENLIVOSTI. Pan Franc se urputně snaží druhým vtisknout své poznání, poněkud ovšem přitom zapomíná na ostatní slova verše - na ctnost, zdrženlivost a lásku.

Připadá mi, že se chová jako sám Pán Bůh, který přesně ví, co je a co není správné, co je a co není blud. Jeho sebejistota mě ohromuje. To, nad čím si teologové lámou hlavu století, rozsoudí bez mrknutí oka. A tak dál a dál bojuje proti těm, které Bůh byť nedokonalé přijal za své děti a žaluje na ně před Ním i před světem - a poskytuje krásné svědectví o církvi.

Někdo, kdo většinu svého času věnuje pořádáním literárních honů na své bratry, by se měl zamyslet nad vyvážeností svého ovoce. Ano - biblicky máme rozsuzovat - ale ne SOUDIT druhé. Je přece psáno NESUĎTE, abyste nebyli souzeni. Ono biblické rozsuzování má sloužit pro posuzování učení PRO MĚ SAMOTNÉHO a maximálně pro místní církev, ve které jsem doma. Kdo dává panu Francovi kompetence k odsuzování druhých?
A zajímá ho, co si o jeho díle myslí jeho kazatel, biskup nebo jiní, zcela "obyčejní" bratři v jeho církvi - nebo ho to vůbec nezajímá? Má mu to být jedno? Mnozí na Granu mi odepíší, že asi ano, protože vedoucí v církvi přeci nejsou od Boha a stále by někoho chtěli manipulovat, že?

Neříkám, že Adventisté nebo jakékoli jiné církve mají 100 procentní patent na pravdu, ale to není důvod k jejich odsuzování. I oni jsou totiž dětmi, za které Kristus zemřel. Pan Franc by narozdíl od Krista za Adventisty asi nezemřel.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 13:07:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ja nevim. je mi z vetsiny vasich reakci mirne smutno. Ja samozrejme vim o podobnosti mezi Adventisty a Jehovisty a nepolemizuju s tim zda AF reprodukuje jejich uceni spravne ci spatne. Jde o jeho zaver. Autor rika - Adventisti veri jinemu evangeliu a formou otazek navrhuje, ze by s nimi nemelo byt ekumenicky spolupracovano. Zde prece nejde o kritiku ktera buduje, ale o kritiku, ktera odsuzuje... Nekdo tady zminil ze mate pratele v one cirkvi, proc jim nezkusite ten clanek poslat a trebas pak publikovat jejich reakci.... treba budou nadseni a reknou jak se jim to strasne libilo, jak je to hezky bratrsky kritizuje a ukazuje jim jak lepe slouzit Panu, uvidime...



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:36:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gal 1:6 Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu.
7 Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak.
8 Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!
9 Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!
10 Jde mi o přízeň u lidí, anebo u Boha? Snažím se zalíbit lidem? Kdybych se stále ještě chtěl líbit lidem, nebyl bych služebníkem Kristovým.
11 Ujišťuji vás, bratří, že evangelium, které jste ode mne slyšeli, není z člověka.
12 Vždyť já jsem je nepřevzal od žádného člověka ani se mu nenaučil od lidí, nýbrž zjevil mi je sám Ježíš Kristus.


O čem tady Pavel mluví? Řekl bych, že vysvětlení nacházíme dále:

2:11 Když pak Petr přišel do Antiochie, postavil jsem se otevřeně proti němu, protože byl zřejmě v neprávu.
12 Nejprve jídal totiž společně s pohany; když však přišli někteří lidé z okolí Jakubova, začal couvat a oddělovat se, protože se bál zastánců obřízky.
13 A spolu s ním se takto pokrytecky chovali i ostatní Židé, takže jejich pokrytectvím se dal strhnout i Barnabáš.
14 Když jsem však viděl, že nejdou přímo za pravdou evangelia, řekl jsem Petrovi přede všemi: "Jestliže ty, který jsi Žid, nedodržuješ mezi námi židovský zákon, jak to, že nutíš pohany, aby ho dodržovali?"
15 My jsme od narození Židé a ne `hříšní pohané´,
16 víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona `nebude nikdo ospravedlněn´.


Jakkoliv nejsem nadšený pracemi Aleše France, resp. nejsem zdaleka přesvědčen, že je to bohumilejší služba než třeba vedení Kurzů Alfa a podobně, myslím si, že označit ty, jež káží evangelium spravedlnosti na základě skutků zákona, za kazatele jiného evangelia není až tak zcela od věci.

Bohužel dnes je v církvích rozšířeno tolik nebiblického učení, že by člověk opravdu mohl veškerý svůj čas ukazováním na podobné bludy, ale stejně si myslím, že místo toho, aby byl vyslyšen, tak by byl smeten pod stůl jako fundamentalista, fanatik, netolerantní apod. Původní apoštolská čistota už nemá šanci se do církve vrátit, bohužel. Musíme tedy žít v jisté toleranci a spoléhat se pouze na Boha...

Domnívám se, že otázky v posledním odstavci by svého času klidně mohly zaznít z úst apoštola Pavla. Nebo ne? Možná by byl mnohem razantnější, ale v dnešní době je něco takového nemyslitelné.

Jinou otázkou je, zda faktické informace o učení adventistů jsou pravdivé nebo smyšlené. Diskuze by se podle mě měla ubírat tímto směrem a ne pochybovat o tom, že spolehání se na skutky zákona, svěcení soboty, zříkání se vepřového apod., je rysem jiného evangelia.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě se jen nelíbí, že tato vnitrocírkevní diskuze probíhá před těmi, kteří se chtějí o Bohu dovědět víc, kteří nejsou křesťany a nejspíš je to od jakékoli církve odradí. Když se budu zajímat o Ježíše a křesťanství a otevřu si jako nekřesťan např. sekci Co nás pálí, jaký bude asi výsledek mého hledání? Kritika sama o sobě špatná není, ale neměli bychom ji vést nejprve mezi sebou? Proto jsem psal, že by mě zajímalo, jak se k Francovým studiím staví třeba jeho vlastní, Apoštolská církev? V Bibli stojí, že po lásce poznají křesťany. Myslím, že AF není motivovaný bratrskou láskou, ale nečím jiným.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 15:48:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je, že např. v Praze na kurzech Alfa učí Adventisté úplně stejné věci, jako CB či řkc nebo KS (používají úplně stejné video). To mi nesedí vzhledem k tomu, co o nich AF píše. Je možné, že jejich dogmatika je oproti jiným opravdu dost posunutá, pokud je ale PRAXE jednoho konkrétního sboru v souladu se všemi ostatními církvemi, pak nevidím důvod s nimi nespolupracovat.



Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Pondělí, 22. prosinec 2003 @ 21:38:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)




Jestli chci s někým spolupracovat, měl bych vědět, co učí a taky se jich na to zeptat, mám-li pochybnosti a nějaké informace (nejde jen o adventisty):



Jestli chci s někým spolupracovat, měl bych vědět, co učí a taky se jich na to zeptat, mám-li pochybnosti a nějaké informace (nejde jen o adventisty):
Lukáš 11: 46  On řekl: "I vám zákoníkům běda, neboť zatěžujete lidi břemeny, která nemohou unést, a sami se těch břemen ani jedním svým prstem nedotýkáte.
52  Běda vám zákoníkům, protože jste vzali klíč poznání; sami jste nevešli, a těm, kteří vstoupit chtěli, jste v tom zabránili."

Je třeba rozlišovat mezi slovem, kdy je někdo slabý v otázkách víry a zde je nepříslušné jej soudit či odsoudit. Získal spasení přijetím Pána Ježíše Krista, ale ještě nedospěl k plné svobodě.

Římanům 14:1-14  Slabého ve víře přijímejte, ale ne proto, abyste posuzovali jeho názory. 2  Někdo věří, že může jíst všechno, slabý však jí jen zeleninu. 3  Ten, kdo jí, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť nesoudí toho, kdo jí. Vždyť Bůh ho přijal. 4  Kdo jsi ty, že soudíš cizího sluhu? Pro svého pána stojí nebo padá. A on bude stát, neboť Pán je mocen ho postavit. 5  Někdo považuje jeden den za důležitější než druhý, jiný považuje všechny dny za stejně důležité. Každý nechť je plně přesvědčen o tom, jak sám smýšlí. 6  Kdo zachovává určitý den, zachovává jej Pánu. Kdo jí, jí Pánu, neboť děkuje Bohu; a kdo nejí, nejí Pánu a také děkuje Bohu. 7  Nikdo z nás nežije sám sobě a nikdo sám sobě neumírá. 8  Neboť žijeme-li, žijeme Pánu, umíráme-li, umíráme Pánu. Ať tedy žijeme či umíráme, patříme Pánu. 9  Vždyť proto Kristus zemřel a ožil, aby se stal Pánem mrtvých i živých. 10  Ty pak, proč soudíš svého bratra? Nebo i ty, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží. 11  Neboť je napsáno: `Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vyzná Bohu chválu.´ 12  Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu. 13  Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak si počínat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu nebo svod. 14  Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě; jen tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté.

Na druhé straně je však důležité zjistit, co kdo tvrdí o Pánu Ježíši Kristu, zda vyznává, že je to Boží Syn, druhá osoba Boha, kdo co vyučuje o spasení !!

Galatským 3:8-15 Písmo předvídalo, že Bůh ospravedlní pohany na základě víry; dopředu oznámilo Abrahamovi: `V tobě budou požehnány všechny národy.´ 9  Takže ti, kdo jsou z víry, docházejí požehnání s věřícím Abrahamem. 10  Neboť všichni ti, kteří jsou ze skutků Zákona, jsou pod prokletím, neboť je napsáno: `Proklet je každý, kdo nezůstává ve všem tom, co je napsáno v knize Zákona, aby to činil.´ 11  Je jasné, že Zákonem není nikdo před Bohem ospravedlňován, neboť `spravedlivý z víry bude živ´. 12  Zákon však není z víry, nýbrž: `Kdo ty věci bude činit, bude v nich živ.´ 13  Kristus nás vykoupil z prokletí Zákona tím, že se stal za nás prokletím, neboť je napsáno: `Proklet je každý, kdo je pověšen na dřevě.´ 14  To proto, aby k pohanům přišlo to Abrahamovo požehnání v Kristu Ježíši a abychom skrze víru přijali zaslíbení Ducha. 15  Bratři, po lidsku pravím: Už potvrzenou závěť člověka nikdo neruší ani k ní nic nepřipojuje.
Opakuji
Galatským 2:16  když víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.

To je velmi důležité si uvědomit. Mohu milovat člověka, mohu milovat i satanistu, ale nemohu tolerovat, když někdo tvrdí, že je křesťan (Svědkové Jehovovi), ale pouze jediný správný, Ježíš není Bůh, ale pouze člověk či prorok, není věčný život, musíme se chovat dobře a snad se Bůh smiluje. To už nemá s evangeliem nic společného. Pokud i Adventisté sedmého dne nenesou plné evangelium a byla by pravda, co je v článku uvedeno, není důvod k žádné spolupráci. Podobný problém máme přece i s katolíky, když vyznání hříchů je za sedm otčenášů a zdrávasů a někdo se modlí jen k Marii.
Nezaměňujme lásku k člověku s rozsuzováním toho, co lidem nabízí. Vezměte v úvahu slovo
Galatským 1:8-9  Ale i kdybychom vám my, nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám předali, budiž proklet! 9  Jak jsme řekli dříve, i nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo zvěstuje jako evangelium něco mimo to, co jste přijali, budiž proklet!

Myslíte si, že Pavel si zde dělá legraci. Nezneužívejme slovo “láska” a “netolerance”.

Marek 9:40-42  Ježíš však řekl:  Vždyť kdo není proti nám, je pro nás. 41  Neboť kdo by vám dal napít číši vody v tom jménu, že jste Kristovi, amen, pravím vám, že určitě nepřijde o svou odměnu." 42  "Ale kdo by svedl k pádu jednoho z těchto maličkých, kteří věří ve mne, bylo by pro něho lepší, kdyby mu byl přivázán velký mlýnský kámen kolem krku a byl hozen do jezera.




Re: Je možná spolupráce s Adventisty? (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pondělí, 26. leden 2004 @ 10:29:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že je to pěkná sprosťárna od Anonyma i od vás ostatních, kteří děláte závěry z části vytržené ze souvislosti a ani jste tu studii nečetli. Ještě, že sem autor nakonec tu studii poslal celou. Nejdřív si to Danico a ostatní přečtěte a pak fundovaně diskutujte. Tady převládají jenom emoce a povšechné představy o učení CASD.



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy