Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471506
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Nad Úvahou ohledně návrhu právního uznání svazku mezi homosexuály 
Vloženo Neděle, 14. prosinec 2003 @ 17:58:55 CET Vložil: Bolek

Partnerství poslal gaywatch

  Nad Úvahou ohledně návrhu právního uznání svazku mezi homosexuály  Ekumenické křesťanské společenství Logos Brno se zamýšlí nad dokumentem Kongregace pro nauku víry vydaným v červnu 2003. Písmo Opírajíce se o Písmo autoři dokumentu tvrdí, že homosexuální vztahy jsou v něm odsouzeny jako těžký úpadek. Považujeme tento výklad za účelový: v epištole Římanům 1, 24-27 Pavel nikde nemluví o vztahu, píše zde o sexuálním styku (podle výkladových poznámek kritizuje kultickou prostituci v pohanských chrámech a pohlavní nevázanost pro pohany tehdy příznačnou).

Stejně tak v 1. listu Timoteovi 1, 10 se vyskytuje termín "lidé zvrácení" nebo "zvrhlíci". Pomineme-li, že homosexuálové jsou automaticky zahrnováni do této kategorie, význam tohoto označení se vykládá jako pederasti, sodomité: muži, kteří tělesně hřeší s mladými osobami téhož pohlaví. Ani na jednom místě se neodsuzují homosexuální vztahy, vždy jde o sexuální praktiky - a to ještě nevázané, nevyrovnané (s mladými chlapci). Vnímáme to spíše jako odsouzení sexuality odtržené od plného citového vztahu. Zdravý rozum Dokument se dále odvolává na "zdravý rozum". Kdo má patent na zdravý rozum? A co se za tímto pojmem vůbec skrývá? Náš "zdravý rozum" nám říká, že není nic špatného na tom, když spolu dva lidé žijí, vzájemně si pomáhají, obohacují se a doplňují. Naopak odsuzovat takovýto vztah se nám zdá v rozporu se zdravým rozumem. Argumentovat tedy zdravým rozumem nám připadá dost dobře nemožné, protože jde do značné míry o věc osobního poznání. Několikrát se uvádí, že homosexuální vztahy jsou v rozporu s přirozeným zákonem. Co je ale přirozený zákon? V přírodě je například přirozené, že někteří labutí samci žijí monogamně spolu a dokonce vychovávají mláďata. Vypadá to tedy, že příroda je nepřirozená? Opět se tedy ptáme: Co se tímto přirozeným zákonem vlastně myslí? Manželství Z úvahy nám někdy zaznívá, jakoby manželství bylo jedinou možnou správnou volbou života. Boží stvoření je ale přece pestrým místem, ve kterém je mnoho různých způsobů, jak dar života využít. Ať už je to ve vztahu, samotě anebo společenství řeholního řádu. Kde bere církev jistotu vztah plný citu, doplňování se, pomoci, společných radostí i bolestí odsoudit jako "objektivně neuspořádaný" či "nemorální"? Nepřekračuje už trochu své lidské kompetence? V uzákoněném registrovaném partnerství se zde vidí zlo, které by mladé vystavilo chybným představám a zbavilo by je nutných zábran či přispělo k rozšíření tohoto fenoménu. Co by byly ty chybné představy? Že je možné, aby se dvě ženy, kterým na sobě opravdu záleží, k sobě veřejně přihlásily? Že se dva muži mohou mít rádi a není to jen o sexu? Co jsou to ty nutné zábrany? Snaha "zachránit" manželství a mladé před homosexualitou tím, že tyto vztahy odsoudíme jako nemorální? To vše ale předpokládá, aby homosexualita byla vnímána jako nakažlivá nemoc, která se může šířit. Ne jako něco daného, co je nutno přijmout. Vždyť jak by se tento fenomén mohl rozšířit, když jenom přiznání se k homosexualitě s sebou nese tolik utrpení a bojů s předsudky. Ano, mohlo by se stát, že by se pak ke své orientaci přiznalo více lidí, kteří by jinak byli ochromeni strachem (kterým je církev chce chránit?). Plození V dokumentu se také píše, že manželské páry mají státem/právem přiznané výhody, protože zajišťují pokračování dalších generací a že svazky homosexuálů nemůžou ani ve vzdáleném smyslu plnit podobné úlohy, jako manželství. Snad se shodneme na tom, že důvodů pro právní zakotvení rodiny je mnohem více než jen "ekonomické zvýhodnění výrobců dětí". S tím pak souvisí i to, že také homosexuální páry mohou být přínosem pro společnost např. svou angažovaností v čase, který by jinak věnovali starostem o rodinu nebo domácí péčí o nemocného partnera místo drahé péče nemocniční. Bipolarita Kongregace dále varuje před násilím na dětech, ke kterému by mělo docházet případnými adopcemi. Argumentuje absencí pohlavní bipolarity, která by měla bránit zdravému vývoji dítěte. Jsou potom tedy násilím na dětech také SOS vesničky, kde je "absence bipolarity" předpokladem vhodné matky? Je opravdu pro dítě lepší, když žije v neosobním a navíc většinou také "nebipolárním" pro­středí dětského domova, než v rodinné atmosféře se dvěma ženami? Domníváme se, že nikoliv. Naopak se ptáme: Neprospělo by spíše trochu bipolarity kněžské službě? Nejen že ženy nemohou v římskokatolické církvi kázat a svým vlastním jedinečným způsobem přispívat k bohatosti církve ve stavu kněžském, ale kněžím není ani dovoleno tuto bipolaritu prožívat v řádném manželství. Vztah Několikrát zde také zaznívá, že homosexuální vztahy nemohou mít významný a pozitivní přínos k rozvoji osobnosti a společnosti, nemohou být plodem citového doplňování se. Paušálně jsou odsuzovány všechny vztahy jako promiskuitní, nevázané, zvrácené a zvrhlé. Jinak si nedokážeme vysvětlit, že na nich katolická církev nevidí nic dobrého. Z našeho pohledu (který je narozdíl od toho kněžského podložený zkušeností společných radostí i starostí) JE možné žít vztahem, který je vzájemný, doplňující se, je místem ke vzájemné podpoře, pomáhání a růstu. Sexuální promiskuita je celospolečenským problémem bez ohledu na sexuální orientaci. Snahu o možnost registrovaného partnerství vnímáme, jako pozitivní projev úsilí o podporu trvalých vztahů, v dnešní době tak nabouraných. Smysl Věříme, že má smysl, proč nás Bůh obdařil darem homosexuality. Věříme, že naše citová orientace není od podstaty zlá a špatná. Přijali jsme tuto hřivnu, nechceme ji zakopat strachem, křečovitým sebezapíráním a trápením, ale využít ji svým vlastním a jedinečným způsobem ke vzájemnému obohacení, obdarování a radostnému sdílení ve vztahu i mezi všemi svými bližními. V Brně 15. listopadu 2003.


"Nad Úvahou ohledně návrhu právního uznání svazku mezi homosexuály " | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nad Úvahou ohledně návrhu právního uznání svazku mezi homosexuály  (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 16. leden 2004 @ 19:59:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boh Ta "neobdaril" darom homosexuality. Myslim ze niekde v hlbke srdca to vies aj Ty. Otazkou ale je ci ma zmysel si pred tym zakryvat oci alebo nieco s tym robit. Ak sa rozhodnes pre to prve mozes dalej pisat o labutich paroch alebo o tom ako apostol Pavel tak nemyslel co napisal...
Biblia je plna chapania homosexuality ako zvratenosti. To je fakt s ktorým nic neurobis. Pricin preco su ludia opacne orientovany je velmi vela a v Biblii je to rozobrane dost dopodrobna. Pokial zijeme v dobe apokalipsy vobec sa necudujem ze to prenika aj do cirkvi.
Potom je druha moznost...
Tou je Jezis. Neverim ze by Ti nepomohol pokial naozaj nechces. Tak isto chapem ze by si musel kapitulovat co je v podstate opak toho co robis teraz. Asi by Ta cakalo mnoho bojov zo sebou samým,pokusení a povedzme otvorene zo zaciatku mnozstvo padov. Vítazný koniec by ale iste stal zato. V podstate ale pokial zijeme na tejto zemi mozme sa stale rozhodnut. Po smrti sa to uz nebude dat.
Zaujali ma Tvoje argumenty s Biblie všeobecne. Pokial by si pustil Boha do svojho sveta mnohe by si videl inac. Akoby nebol schopný vyslobodit alebo spasit cloveka a dostat ho s otroctva cohokolvek. Prepac ale mne tak Tvoje clanky pripadaju. To je loz.Duch homosexuality a smilstva je naozaj velmi silny demon ale Jezis je mocnejsi a dal vsetko... a ocakava vsetko od kazdeho kto ho chce prijat. Bojim sa ze ina cesta s toho von nieje...



Re: Nad Úvahou ohledně návrhu právního uznání svazku mezi homosexuály  (Skóre: 1)
Vložil: Gepa v Pátek, 21. květen 2004 @ 21:41:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V úvodním článku se píše:
"Ani na jednom místě se neodsuzují homosexuální vztahy, vždy jde o sexuální praktiky - a to ještě nevázané, nevyrovnané (s mladými chlapci)."

Podle mého názoru je Ř1,27 dost výmluvné, ale pokud chce někdo výslovný zákaz homosexuálního styku uvedený v Bibli, pak odkazuji na Lv20,13 "Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti...". Doslovněji to snad napsat nejde a pokud vím, nikde v Novém zákoně nebyla tato část zrušena nebo upravena.

S pozdravem Gepa



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy