Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 543 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116570382
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pohled ČCH na legalizaci sňatků osob stejného pohlaví je méně příkrý
Vloženo Čtvrtek, 14. srpen 2003 @ 08:37:32 CEST Vložil: Stepan

Žhavá témata poslal gaywatch

  Pohled ČCH na legalizaci sňatků osob stejného pohlaví je méně příkrý Rozhovor s Janou Šilerovou, biskupkou Československé církve husitské Vatikán znovu otevřel otázku legalizace sňatků osob stejného pohlaví. Staví se ostře proti a v argumentaci neváhá použít silných slov. Pohled některých jiných církví na tento problém je již mnohem méně příkrý.

  1. Mohou podle vás dva lidé stejného pohlaví vstoupit do manželství?
    Homosexualita není deviace ani nemoc. Je to nezvolený, nezaviněný, v podstatě neměnný stav. Homosexuálové mohou jen volit způsob, jak se svou orientací naložit: buď zvolený celibát, nebo heterosexuální manželství, v němž se trápí oba partneři, nebo žít v homosexuálním partnerství, ovšem ve stejné vzájemné odpovědnosti a lásce jako všichni ostatní. Pro církevní homosexuální sňatky nejsem. Ty jsou záležitostí svátostnosti, s se nehýří ani u heterosexuálních párů. Dosavadní legislativa však právně a ekonomicky nedostatečně zajišťuje jakákoli partnerství.

  2. Proč by dva homosexuálové nemohli vychovávat dítě?
    O tom uvažuji léta. Vyrůstala jsem bez rodičů, ale měla jsem štěstí na skvělou babičku. Znám přeplněné dětské domovy, také děti týrané a zneužívané heterosexuálními rodiči. Vím ale i o všech úskalích pro děti vychovávané homosexuálními partnery. Pro individuálně posuzované spolehlivé a zodpovědné homosexuální páry bych adopci viděla jako nouzové řešení, rozhodně lepší, než neosobní stádní výchova v domovech.
  3. Podle Vatikánu by uznání homosexuálních svazků zatemnilo základní hodnoty, které patří ke společnému dědictví. Kromě rodiny, kterou má Vatikán na mysli, patří ale k těmto hodnotám i tolerance a láska. Nenarušuje bránění homosexuálnímu manželství právě tyto hodnoty?
    Nikdo nezpochybňuje fungující a funkční heterosexuální rodinu. Ta je nenahraditelná. Lidská sexualita je však fenomén velmi složitý a není vázán na rodinu. Morální hodnoty jsoutaké zčásti proměnným kulturním vzorcem. Církve bohužel vytěsňují otázky lidské sexuality tím nejnešťastnějším způsobem: zjednodušením, paušalizováním a moralizováním. Sexualita není vnímána jako úžasný boží dar, ale jako něco vulgárního, za co se má člověk spíš stydět. Skutečné "vědění" je nahrazeno "míněním". Tohle nedorozumění poškozuje jak manželství, tak postoj k ženám, tak homosexualitu.
  4. V České republice je každá snaha o legalizaci homosexuálních svazků pokaždé velmi prudce smetena se stolu. V čem vidíte příčinu českého odporu vůči homosexuálům?
    Každá totalita bývá až viktoriánsky prudérní. Přitom sex a peníze jsou nejfrekventovanější diskusní témata, v nichž se každý pokládá za odborníka. Přidejte nedostatek vzdělání, mravnostní integrity a karikované homosexuály a jsme u nás doma.
  5. Homosexuální svazky podobně jako další ožehavá témata lidské sexuality začnou politici přetřásat vždy, když se na ně začne zapomínat. Není to tedy nakonec spíš politikum?
    Politikové bez "vědění" o čemkoli ventilují svá "mínění" o čemkoli. Mají čich vlichotit se do "mínění" svých voličů. Úřad, moc, zákon vítězí nad láskou, službou a vnitřní poctivostí. Bohužel někdy i u křesťanů.
(Časopis Instinkt, č. 32, 7. srpna 2003)

"Pohled ČCH na legalizaci sňatků osob stejného pohlaví je méně příkrý" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pohled ČCH na legalizaci sňatků osob stejného pohlaví je méně příkrý (Skóre: 1)
Vložil: Blake v Pátek, 15. srpen 2003 @ 17:40:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelze souhlasit s tím, že homosexualita je stav neměnný. Toto tvrzení považuji za velký omyl a nepravdu.

Jak ukazují (smutné) případy třeba z vězení, lze homosexuální chování "pochytit" vlivem prostředí.
Stejně tak je možné se homosexuality zbavit. Sice to není jednoduché a jenom vlivem prostředí je to téměř nemožné, ale Pán Ježíš Kristus má moc i nad tímto a s Jeho pomocí je možné vše...



Re: Pohled ČCH na legalizaci sňatků osob stejného pohlaví je méně příkrý (Skóre: 1)
Vložil: Johny v Pátek, 22. srpen 2003 @ 12:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak říká paní biskupka, je homosexualita vpodstatě neměnný jev. Slovo vpodstatě ovšem dává prostor pro nevyřčené, i když mnohdy jindy uváděné případy, kdy byla tato orientace nějakým způsobem získaná. Jsou známé případy, kdy se ukázalo, že je to možné. Stejně tak se ukázalo, že se v takových případech dají věci opět napravit, i když za cenu značných obtíží.
Z toho vyplývá, že odpovědně posoudit situaci případ od případu je velmi náročné a spojeno s velkou odpovědností. Ale jisté je, že získaná homosexualita nebo takové chování bez skutečné homosexuální orientace je už nepřirozená a svým způsobem ztěžuje situaci ve společnosti těm párům, které tuto orientaci mají od začátku, tedy vrozenou.
Mluví-li se o zákonech, vztahují se i na nevěřící občany. Jistý způsob registrace, který by zaručoval jisté ekonomicko-právní vztahy, by se mi zdál přijatelný a pro homosexuální páry prospěšný. Pokud se jedná zároveň i o lidi věřící, je to také otázka jejich vztahu k víře, k Bohu, ale i ke své příslušné církvi.
Sexualita a vztahy kolem ní jsou stále do jisté míry neprobádanou krajinou, i když se zdá, že snad v žádném jiném oboru lidé nepokročili dál.

Když se řekne, že je něco normální, je to něco, co odpovídá jisté normě. Pro křesťany je tato norma v Písmu vcelku dobře čitelná. Není dobře býti člověku samotnému - načež Adam dostává družku - ženu. "Jako muže a ženu stvořil je."
Ani v dalších textech nenajdeme pro homosexualitu oporu. Jedno je však jisté: Bůh věděl, že i takoví jedinci budou sdílet společný prostor s ostatními a jako lidské bytosti tedy mají své nezadatelné právo na důstojnost, ohledy, atd. Jenže právě proto, že nemohou splňovat onu normu týkající se manželství, za což prirozeně nemohou, nemůže být ovšem jejich svazek nebo soužití považován za zcela rovnocenný se svazkem muže a ženy. Jak už bylo jinde citováno, úloha takového svazku je poněkud jiná, přičemž některé funkce ze své podstaty postrádá vůbec.
Takže celá věc vyžaduje odpovědný dialog oproštěný od předsudků i přehnaných očekávání na obou stranách. V případě křesťanů pak je třeba také naslouchat svému svědomí a modlit se za co nejlepší poznání, aby se vše dořešilo spravedlivě a ku prospěchu všech zúčastněných.



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy