Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466421
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Psychologie problémového dítěte školního věku
Vloženo Úterý, 13. květen 2003 @ 06:34:52 CEST Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal maan

 Psychologie problémového dítěte školního věku


Psychologie problémového žáka školního věku představuje jedno z nejaktuálnějších témat, kterému se věnují z nejrůznějších hledisek zejména dnešní učitelé stejně jako i odborníci z oblasti pedagogické a poradenské psychologie.
Učebnice je součástí dlouhodobé koncepce výuky psychologie studentů učitelské specializace na Husitské teologické fakultě Univerzity Karlovy, ale s problémy žáků, kterým věnuje pozornost Marie Vágnerová, se v rozličných podobách setkává každý učitel. Snad proto publikaci také autorka adresovala především jim.

Prvá část publikace je uvedením do problematiky nejen školního neprospěchu, ale zejména otázek souvisejících s pojetím role problémového dítěte v podmínkách dnešní školy. Přestože problematika příčin školního neúspěchu je již tradičně propracovanou oblastí pedagogické psychologie, existuje stále řada bílých míst zejména v oblasti mimointelektových schopností, které dnes tvoří páteř psychologie školního neúspěchu zejména v podmínkách primárního vzdělávání. Je proto zcela pochopitelné, že jednu z nejrozsáhlejších částí knihy představují kapitoly věnované kategorii neklidného dítěte, syndromu hyperaktivity a dětem s problémovým a poruchovým chováním. S problémovým chováním žáků, kterému je věnována třetí kapitola knihy, se učitelé setkávají ve své pedagogické praxi zejména na základní škole velmi často. Děti, které většinou opakovaně vykazují poruchy chování s projevy zvýšené agresivity, nebo se naopak straní kolektivu vrstevníků, jsou dvěma protipóly, kterým dnešní školství věnuje jen velmi okrajovou pozornost. Zatímco širší veřejnost má ve většině případů představu, že poslání školy spočívá především ve vyučování, v získávání a v předávání vědomostí, učitelé se nejednou přesvědčují, že jejich odpovědnost a sociální role v dnešní nestabilní společnosti je daleko širší. Často slýcháme takové otázky jako: Proč někteří žáci projevují takové pohrdání a neúctu vůči jiným dětem nebo vůči učitelům? Když se žák chová nevhodně a ví, jaké to bude mít následky, proč nezmění své chování? Mám ve třídě žáka, který je zjevně pronásledován téměř všemi, a já vlastně ani nevím, co pro něho mohu udělat, abych jeho situaci změnil. A právě těmto tématům věnuje Marie Vágnerová ve své knize mimořádnou pozornost. Dítě totiž nemusí přesně vědět, co to vhodné chování vlastně je. Může mít sice určité znalosti, ale nemá dostatek předchozích sociálních zkušeností a praxe. Dále se autorka zaměřuje na otázky citového prožívání a komunikačních problémů u dětí školního věku, kterým je v současné literatuře věnována nepoměrně daleko menší pozornost, než je tomu v případě školního výkonu. Méně diskutovaným vysvětlením sociálně neadekvátních projevů v chování některých problémových žáků je jejich aktuální emotivní stav v dané školní situaci, kdy zejména úzkost, strach nebo zlost mohou žáka odklonit od vhodných anebo efektivních forem chování. Recenzovaná kniha poskytuje čtenáři možnost, podobně jako předchozí Psychologie školního dítěte, utvořit si představu o celé šířce problémů souvisejících se zjevnými či méně zjevnými projevy v chování či prožívání školních a dospívajících dětí. Marie Vágnerová
Antonín Mezera


"Psychologie problémového dítěte školního věku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy