Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 662 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481691
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě?
Vloženo Pátek, 20. červenec 2012 @ 18:57:16 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Samotnému Bohu v jedné osobě by nutně muselo být smutno.



Bůh v jedné osobě by trpěl osamocením ve své vyjímečnosti. Cítil by se sám.

Pak by platilo, že si stvořil anděly i lidi jen proto, aby s nimi mohl prožívat vztahy a mohl tak zaplašit samotu.

Byl by to ale pak vůbec ještě Bůh? Tak nedokonalý?




Není dobře člověku samotnému (Gn 2,18) -  a určitě by nebylo dobře ani Bohu samotnému...

Však bůh, kterému by musel tvor přidávat jakoukoli kvalitu (vztah) už není Bohem.

Bůh sám v sobě totiž obsahuje veškerou kvalitu bytí.








Bůh křesťanů je transcendentní. To znamená, že není závislý na nikom a na ničem.
Je naprosto soběstačný, naprosto dokonalý.
Bůh není součástí stvoření, ale není ani stvořením nijak omezován. Působí ve stvoření zcela jak se mu zlíbí.

On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje
Naprosto ničím není omezován, jen sám sebou, dobrotou své přirozenosti.
Ano, i křesťanský Bůh je omezen svou přirozeností: nemůže zemřít, nemůže být zlý a pod ...






Bůh křesťanů je jeden - přesto je sám zdrojem vztahovosti, sám je zdrojem lásky nejčistší.

Ale taková láska může vznikat jedině jako plod vztahu. Bez vztahu není lásky.
A toto je tajemstvím našeho Boha, nám nepochopitelným.


Je jen jeden Bůh - přesto vnitřně vztahový, jako Láska (Duch svatý) mezi Otcem a Synem - jako Dar, který si dávají navzájem.

Tento Bůh pak překypuje Láskou a proto stvořil anděly i lidi, aby mohli i oni mít podíl na jeho štěstí, aby také je obdarovával láskou.

Je to tedy naopak: Bůh nepotřebuje nás (byl by šťastný i bez naší existence), ale my ke štěstí nutně potřebujeme Boha!




I člověk jako Boží obraz ve světě viditelném byl stvořen takto vnitřně vztahovým.

Je to vztah sdílení těla a duše s Bohem.
Takto v dokonalé harmonii (ve štěstí a blaženosti) žili první lidé v ráji až do svého pádu do hříchu. Od té doby je lidská přirozenost pokřivená: tělo chce totiž něco jiného, než po čem touží lidská duše.



(Ř 7,22-25)
Podle vnitřního člověka totiž radostně souhlasím s Božím Zákonem,

ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v mých údech.
Já ubohý člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Děkuji Bohu - skrze Ježíše Krista, našeho Pána! A tak tedy tentýž já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hříchu.




Znovuzrozením ve křtu do Krista dostáváme znovu šanci narovnat tuto svou vnitřní pokřivenost
- mocí Ducha svatého dávat znovu do souladu touhy těla i touhy ducha ve společenství s Bohem - už jako Boží děti.


To je totiž skutečným štěstím a plodem celého křesťanského způsobu života
- vytvářet a znovuobnovovat ztracené společenství lidského těla i duše s Bohem už za tohoto života pozemského - zjevovat tak našimi skutky lásky ve viditelném světě Boha.










Podobná témata

Katolicismus

"Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 21. červenec 2012 @ 02:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   ----   Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? ----

                            Ano,může.  V Kristu Ježíši. 


--- 
Samotnému Bohu v jedné osobě by nutně muselo být smutno. ----


                           Ano, a bylo mu smutno dokonce až k smrti.


----   Bůh v jedné osobě by trpěl osamocením ve své vyjímečnosti. Cítil by se sám.  ----

                      
                          Ano,trpěl osamocením , za naše hříchy  ,když na svém lidském těle hřích odsoudil.


--- On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje.---


                        :-)  Nepřipadáš ty si moudřejší  než JE ON ?




Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 22. červenec 2012 @ 05:53:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Největší gól je, že pro své trojční báchorky nemáš žádný biblický argument.



Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 22. červenec 2012 @ 13:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře jsi to napsal, oko.

Problém poznání Boha je v tom, co jsi napsal a co je základem:

"Bůh křesťanů je transcendentní."

Když to trochu poopravím, a přidám "křesťanů a židů", tak touto větou vyjadřuješ principiální pravdu v tom, že Boha nemůžeme poznat. Je mimo naše smyslové vnímání. A protože ho nemůžeme poznat, nemůžeme říci, jaké má vlastnosti. Avšak Tvoje tvrzení za touto větou

"To znamená, že není závislý na nikom a na ničem. Je naprosto soběstačný, naprosto dokonalý."

z konstatování a transcedentnosti vůbec nevyplývá ani z hlediska formální logiky.

Je jedna vyjímka jak se dozvíme o Božích vlastnostech, přesněji řečeno těch, které nám Bůh svěřit chce: Že se nám Bůh dá poznat sám. Záznam o tom, jak se nám Bůh dal a dává poznat, je v Písmo.

Pokud Tvoje úvahy o Božích vlastnostech odpovídají Písmu, jsou plně pravdivé. Je však dobré dávat pozor na to, aby to nebyla Tvá zbožná přání.



Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 22. červenec 2012 @ 21:06:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě se znovu zamyslím nad Tvým článkem, oko. A to nad tímto (citace):

"Tento Bůh pak překypuje Láskou a proto stvořil anděly i lidi, aby mohli i oni mít podíl na jeho štěstí, aby také je obdarovával láskou.
Je to tedy naopak: Bůh nepotřebuje nás (byl by šťastný i bez naší existence), ale my ke štěstí nutně potřebujeme Boha!"

Konec citace

Slyšel jsem i jiné úvahy. Třeba že Bůh tvořil pro svou radost. Tento autor, podobně jako Ty, nevzal v úvahu základní skutečnost, kterou nám, na rozdíl od vysvětlování proč a co a jak dělal, odpovídá za vše. A která je podložena Písmem:

Bůh nás stvořil ke Svému obrazu.

Když nás Bůh stvořil ke svému obrazu a my máme radost, když uděláme Bohu radost, tak i Bůh má radost, když nám udělá radost. Ostatně, neslyšel jsi výroky "radujte se s Pánem"?

Když máme rádi společenství s Bohem a toužíme po společenství s Bohem, tak i Bůh má rád společenství s námi a touží po něm. Zase můžeme najít v Písmu třeba společenství u stolu, u svatby...

Dokázat štěstí nebude jednoduché, neboť to slovo se v Písmu používá jen v některých překladech. V hebrejském originále se zřejmě jen vyskytuje v souvislosti s pohany. Ale i když slova "radost" či "jásot" spojíš s blaženými emocemi, tak právě tak podobně můžeš říci:

Když my jsme šťastní s Bohem a po takovém štěstí toužíme, tak i Bůh je šťastný s námi a po takovém štěstí touží.

Bratře oko, jsme ve Království vzájemného společenství. Při podobných příležitostech si vždy vzpomenu na slova Jiřího Hurty: "Nebesa se prolomilla až na zem pod tíhou Boží lásky."

Nebe a země dohromady. Symbol starý jako lidstvo samo - vertikála a horizontála - kříž, znázorňující spojení nebe se zemí.

A všimni si oko: Uvedenými tvrzeními se ani trochu nemění svrchovanost Boha a Jeho záměrů učinit všechno tak, jak se On sám svrchovaně rozhodne.



Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 14:00:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje.----

oko,Bůh je láska a ta není sobecká.
 
Řekni ,a který otec své dítě ke stěstí nepotřebuje?  Když už v článku mluvíš o vztahovosti...  

A co otec z podobenství,který s láskou čeká na svého ztraceného syna?



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy