Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467875
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jsou svatí v nebi bezmocní?
Vloženo Pátek, 25. květen 2012 @ 09:17:39 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Je víra také logickou záležitostí, v souladu s rozumem, nebo je souhrnem učení rozum zcela ignorující?


Neustále se zde v názorových střetech vzájemně obviňujeme z herezí. Jedním z bolavých míst je úcta ke svatým, vzývání svatých o přímluvu, která je zvláště z protestantské strany vytrvale emotivně napadána.


Malá ukázka našeho dialogu s Ivanem:


..."nikto na zemi sa nikdy nemodlil k zosnulým ..."...

No vidíš, v tom nemáš pravdu.
Právě tímto se liší křesťanství od ostatních náboženství.
Kristus zemřel (byl zesnulý) - přesto se právě k němu také modlíme. Protože věříme, že už byl vzkříšen
, nyní je v nebi u Otce a vládne nebi i zemi.
Ze stejného důvodu naší víry ve vzkříšení se modlíme k zesnulým svatým. Protože věříme, že už byli vzkříšeni a nyní jsou spolu s Kristem  u Otce v nebi. naše víra nás opravňuje se na ně obracet o pomoc jako na starší bratry, kteří nás předešli ve víře.





..."nikto v nebi sa nikdy neprihováral za nikoho tu na zemi "...

Dokaž tedy toto své tvrzení také na základě Písma.


Písmo svědčí o opaku: nikoli "nikto v nebi" - ale už Kristus v nebi se za nás určitě přimlouvá.





Církev na zemi je Kristovým tělem
- přimlouvá - li se v nebi Kristus, dělají údy jeho církve na zemi úplně to samé: "... modlete se jedni za druhé, abyste byli uzdraveni. Vroucí modlitba spravedlivého zmůže mnoho. " (Jk 5,16)
Vždyť církev je sám Kristus. On je hlavou a my jsme přece jeho údy. Údy nemohou dělat nic v rozporu s hlavou, usilují o to samé, jako hlava - o spasení všech duší.




Také ta část církve, která je už oslavená v nebi je stále Kristovým tělem
- přimlouvá - li se Kristus, dělají svatí v nebi úplně to samé (přimlouvají se za nás - jinak by přece nebyli v jednotě s Kristem!)

Proč by měly údy těla dělat něco jiného, než co dělá hlava - Kristus?



My, dosud žijící na zemi, potřebujeme být uzdraveni. Potřebujeme tedy přímluvce jak mezi dosud žijícími bratry, tak zvláště přímluvce mezi svatými v nebi, jejichž modlitby jsou ještě účinnější (svatí v nebi mají blíže k Bohu). A úplně nejvíc potřebujeme přímluvce Krista.

Tolik ti nedá obyčejný zdravý rozum a potřebuješ to mít ještě explicitně napsáno zvlášť pro tebe?









Co je tedy v Písmu skutečně, oč se mohou opřít zastánci i odpůrci úcty ke svatým?
Já osobně se vždy držím logického dokazování.
Má - li mně kdokoli pomoci, potřebuje k tomu mít jednak ochotu pomáhat a pak také moc. Kolikrát bychom i my někomu chtěli pomoci, ale chybí nám k tomu účinná síla - moc.



Vládnutí mocí pomáhat je tedy nezbytným předpokladem každé účinné pomoci
.

Mají tedy svatí v nebi vůbec takovou moc?





V jazyku Písma je moc vyjádřena specifickým způsobem - symbolem železné berly.
Železo je v lidstvu symbolem moci od doby, kdy nahradilo bronz.
Pohanský vládce Atila byl podle legendy pohřben pod třemi vrstvami kovu - zlata, stříbra a železa. Každý z uvedených kovů je symbolem nějaké jiné vlastnosti: zlato - symbol urozenosti (přisuzováno Slunci), stříbro - symbolem kvality člověka, ušlechtilosti (přisuzováno Měsíci), železo - znak svrchované moci (přisuzováno Merkuru).
Přemysl Otakar II. padnuvší v bitvě na Moravském poli, byl nazýván "Král železný a zlatý"! Ze stejného důvodu: byl totiž římským císařem a zároveň i králem českým - byl tedy mocným panovníkem.





Vláda železné berly (železného prutu) je tedy znakem moci, znakem pevné neomezené vlády.

Zj 19,11-16)
A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, který na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý, a ten spravedlivě soudí i bojuje.

Jeho oči byly jako plamen ohně a na jeho hlavě bylo množství korun; a měl napsané jméno, které nezná nikdo kromě něj.
Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu a rozhorlení Všemohoucího Boha.
A na svém rouchu a na boku má napsané jméno: "Král králů a Pán pánů."




Kristus je tedy tím, kdo už nyní pase národy prutem železným, je svrchovaným vládcem nebe i země (Mt 28,18).
Svatí v nebi se na této Kristově vládě ovšem  také podílejí:


(Zj 2,26-28)
Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc nad národy.
Bude je pást železným prutem a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí - jak jsem to i já přijal od svého Otce -
a dám mu jitřní hvězdu.



Svatí v nebi jsou už Otcem oslaveni (Ř 8,30) a proto jsou (kdyby pro nic jiného, už z pouhého respektu k Otci) oslavováni také námi.



"dám mu jitřní hvězdu" - znamená ve významu plné společenství s Kristem, podíl na Kristově moci, dokonce sdílení Kristova trůnu (Zj 3,21).


Písmo svědčí, že ti, kteří už zvítězili a jsou už v nebi v plném společenství s Kristem, dostali také moc nad národy, dostali moc se podílet na Kristově nynější činnosti, na Kristově vládě.



Svatí v nebi v plném společenství s Kristem, v dokonalé jednotě s Kristem dělají tedy tu samou činnost, co nyní dělá Kristus.
A Kristus se za nás dosud žijící na této zemi u Otce přimlouvá a tím nám pomáhá (1 J 2,1). Jeho zásluhou na nás prší déšť milostí od Otce, bez nichž bychom vůbec nedokázali zvítězit.


Svatí v nebi tedy mají už nyní moc nám účinně pomáhat a my v souladu s vůlí Otce je máme v Kristu také oslavovat, prosit je o pomoc i jim pak po projevené pomoci děkovat. To všechno (moc pomáhat i oslava a vděčnost) je nedílnou součástí sdílení Kristova trůnu také svatými v nebi.

(pozn.)
Kristus je totiž prvorozený mezi mnoha bratry - vytvářející společenství svatých v nebi, onen "oblak svědků".
Svatí v nebi jsou připodobněni obrazu Božího Syna, aby on byl prvorozený mezi mnoha bratry (Ř 8,29) a pro tuto úctu ke Kristu je také svatým v nebi přisuzována úcta. Jsou Kristovými bratry v jeho lidství i v jeho nynější slávě.

 

"Jsou svatí v nebi bezmocní?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 497 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 02. červen 2012 @ 16:58:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My, katoličtí křesťané, jsme už přistoupili k desetitisícům andělů, k slavnostnímu shromáždění, k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích; k Bohu, soudci všech,
- přistupujeme i k duchům spravedlivých, kteří došli cíle; - i  k prostředníkovi nové smlouvy Ježíši
.
Některým z vás toto evidentně ještě pořád nedochází a tvrdíte, že to v Písmu není. Váš omyl. 
Ještě jste nepřistoupili k duchům spravedlivých, kteří došli cíle - otázkou zůstává, zda vůbec ten, ke komu přistupujete, je  alespoň skutečný Ježiš

...tak toto má byť super argument  Oka že sa máme rozprávať zo zosnulými a že máme sa k nim a s nimi modliť...

Oko, aj my kresťania sme pristúpili k duchom spravodlivým ktorí došli do cieľa...my kresťania vzývame toho istého Otca ako tí ktorí došli do cieľa...máme prístup k Bohu, tak ako majú prístup zosnulí cez Jediného Prostredníka modlitby - Krista...my kresťania sa modlíme k tomu istému Bohu ako tí čo sú v cieli...

nepodsúvaj nám rímsky blud že....,,Ještě jste nepřistoupili k duchům spravedlivých, kteří došli cíle - otázkou zůstává, zda vůbec ten, ke komu přistupujete, je  alespoň skutečný Ježiš,,...pretože my sme pristúpili, veď to hovorí písmo...

...nič v tomto texte nehovorí o tom že sa máme modliť k sv. Brigite ktorú svojvoľne nejaký papa ktorý si kúpil pápežstvo vyhlásil za svätú...
Oko si otrokom Ríma a za každú cenu musíš ak treba aj znásilniť biblický text a vyčítať z neho to, čo požaduje katechizmus... lebo tvoja spása a viera je úpne závislá a v područí Ríma a jeho sviatostného systému...vždy budeš najprv poslušný katechizmu a len potom budeš hľadať oporu v písme...lenže platí to opačne...možno raz pochopíš, že ,,svaté offícium,, je pohanský spolok ktorí v stredoveku aby nestratil pohanských poslucháčom musem im dovoliť pokračovať v uctievaní grécko-rímskeho pantheonu...

ivanp



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 30. květen 2012 @ 15:00:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...škoda že nám Oko nenapísal niečo z konverzie zo zosnulými...keď sú taká družná rozvetvená rodina až za hrob a Oko s nimi komunikuje, prečo nenapíše ako mu zosnulý odpovedali???...možno je to niečo na spôsob komunikácie Saula u veštkyni.....neviem, písmo takúto konverzáciu nepozná...nie je sa čoho chytiť...ale Oko iste dá vedieť...

...prečo nám ap. Pavel nenechal nejakú modlitbu k sv. Štefanovi mučeníkovi...to on komunokoval len z Bohom????....a ignoroval oslávených zosnulých ktorí už kraľujú s Kristom???...tak mu treba sám sa rozhodol nekomunikovať zo svojimi bratmi a pritom mali jedného Otca v nebi....dobre mu tak...sám sa rozhodol jednu časť bratov a sestier ignorovať....a podobne konali aj Peter, Jakub a Ján....a vlastne všetci...ešte že máme ,,dar z nebies,,....učiteľský rímsky úrad,,,...ktorý to všetko napravil...

ďalší problém je v tom ku komu sa modliť....môžem sa modliť k svojmu zosnulému starému otcovi?...je v nebi...alebo v očisci...odkiaľ vie ,,učiteľský úrad rímskej cirkvi,, že dotyčný kandidát docestoval z očisca do neba a je schopný príjmať  milióny modlitieb naraz?....

jeden z Okových argumentov:
Vždyť to říkám: ty jsi se svázal vlastním výkladem Písma - ale Boží slovo ani v Písmu, ani v ústním učení apoštolů nic takového nepřikazuje.

tomu hovorím zvrátená logika...alebo účel svätí prostriedky po rímsky...buď jak buď...radšej ostanem zviazaný pri svojom vlastnom výklade písma ktorý nič nehovorí o komunikácii zo zosnulými (zakazuje komunikáciu z mŕtvymi)...ale úplne jasne hovor o komunikácii v modlitbe z Bohom a k tejto komunikácii potrebujeme Jediného prostredníka človeka v modlitbe ktorý je zároveň človek a Boh...






1 Timoteovi 2:1  Predovšetkým teda napomínam, aby sa konali prosby, modlitby, príhovory a ďakovania za všetkých ľudí,......
5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus,

ivanp



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 30. květen 2012 @ 15:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..škoda že nám Oko nenapísal niečo z konverzie zo zosnulými...keď sú taká družná rozvetvená rodina až za hrob a Oko s nimi komunikuje, prečo nenapíše ako mu zosnulý odpovedali???...možno je to niečo na spôsob komunikácie Saula u veštkyni.....neviem, písmo takúto konverzáciu nepozná...nie je sa čoho chytiť...ale Oko iste dá vedieť...

...prečo nám ap. Pavel nenechal nejakú modlitbu k sv. Štefanovi mučeníkovi...to on komunokoval len z Bohom????....a ignoroval oslávených zosnulých ktorí už kraľujú s Kristom???...tak mu treba sám sa rozhodol nekomunikovať zo svojimi bratmi a pritom mali jedného Otca v nebi....dobre mu tak...sám sa rozhodol jednu časť bratov a sestier ignorovať....a podobne konali aj Peter, Jakub a Ján....a vlastne všetci...ešte že máme ,,dar z nebies,,....učiteľský rímsky úrad,,,...ktorý to všetko napravil...

ďalší problém je v tom ku komu sa modliť....môžem sa modliť k svojmu zosnulému starému otcovi?...je v nebi...alebo v očisci...odkiaľ vie ,,učiteľský úrad rímskej cirkvi,, že dotyčný kandidát docestoval z očisca do neba a je schopný príjmať  milióny modlitieb naraz?....

jeden z Okových argumentov:
Vždyť to říkám: ty jsi se svázal vlastním výkladem Písma - ale Boží slovo ani v Písmu, ani v ústním učení apoštolů nic takového nepřikazuje.

tomu hovorím zvrátená logika...alebo účel svätí prostriedky po rímsky...buď jak buď...radšej ostanem zviazaný pri svojom vlastnom výklade písma ktorý nič nehovorí o komunikácii zo zosnulými (zakazuje komunikáciu z mŕtvymi)...ale úplne jasne hovor o komunikácii v modlitbe z Bohom a k tejto komunikácii potrebujeme Jediného prostredníka človeka v modlitbe ktorý je zároveň človek a Boh...

1 Timoteovi 2:1  Predovšetkým teda napomínam, aby sa konali prosby, modlitby, príhovory a ďakovania za všetkých ľudí,......
5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus,

ivanp




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 25. květen 2012 @ 09:31:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO piše "se modlíme k zesnulým svatým. Protože věříme, že už byli vzkříšeni a nyní jsou spolu s Kristem  u Otce v nebi"


  To je podvod,lebo VZKRIESENIE bude až pri prichode Ježiša Krista


2 Tim 2,18 * ktorí čo do pravdy zablúdili a teraz hovoria, že už bolo vzkriesenie, a prevracajú niektorých vieru.
Ján 5,28 * Nedivte sa tomu, lebo prijde hodina, v ktorú všetci, ktorí sú v hroboch, počujú jeho hlas,

Ján 5,29 * a vyjdú tí, ktorí dobre činili, na vzkriesenie života, ale tí, ktorí zle robili, na vzkriesenie súdu.




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 25. květen 2012 @ 09:47:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nastane vzkříšení spravedlivých i nespravedlivých. (Sk 24,15) (Sk 24,15)

Bible na mnoha místech učí o vzkříšení z mrtvých při druhém Ježíšově příchodu. Mimochodem moc nerozumím tomu, proč by mělo být nějaké vzkříšení z mrtvých, pokud by už duše ode dne své smrti byly v nebi nebo v pekle.

Podle Božího slova mají být dvě vzkříšení. To první se týká spravedlivých a nastane při druhém příchodu Ježíše Krista a to druhé, které nastane po tisíci letech se týká nespravedlivých. Blíže se tomuto tématu budu věnovat v některém z následujících článků. Teď jen stručně:

Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas a vyjdou; ti, kdo činili dobré, vstanou k životu… (J 5,28-29) (J 5,28-29)

Dobrá zpráva je, že ze spánku smrti budou všichni lidé probuzeni. Ti, kdo byli Bohu věrní vstanou k životu věčnému, při Ježíšově návratu získají nesmrtelnost…

Pomíjitelné tělo musí totiž obléci nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost.  A když pomíjitelné obleče nepomíjitelnost a smrtelné nesmrtelnost, pak se naplní, co je psáno: `Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil! (1Kor 15,53-54) (1Kor 15,53-54)

(Spravedliví) Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší.   (Zj 20,4-5)

Špatná zpráva je, že existuje i druhá skupina lidí. Spravedliví získají věčný život, ale ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení.“ (J 5,29) (J 5,29) Nečeká je nesmrtelnost, ale tzv. druhá smrt, ze které již není žádné probuzení. Druhá smrt je naprosté odloučení od Boha, od zdroje života. Je to trvalý zánik…

To je druhá smrt: hořící jezero.  A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera. (Zj 20,14-15) (Zj 20,14-15)

Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci… (Zj 20,4-6) (Zj 20,4-6)

Všichni jsme zhřešili a „mzdou hříchu je smrt...“ (Řím 6,23) (Řím 6,23). Nemůžeme si své spasení nijak zasloužit. Máme však veliké štěstí, že máme nebeského Otce, který své vzbouřené děti nezavrhl, ale udělal vše pro naši záchranu. Spásu nám nabízí zdarma, stačí ji jen přijmout.

Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. (J 3,16) (J 3,16)

Ježíš Kristus za nás zemřel, abychom my mohli žít. Svou obětí na golgotském kříži pro nás znovu zajistil svobodu volby. Můžeme si vybrat, jestli jeho nabídku spásy přijmeme, nebo odmítneme…

Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu. (Řím 6,23) (Řím 6,23)

Předložil jsem ti život i smrt, požehnání i zlořečení; vyvol si tedy život, abys byl živ ty i tvé potomstvo… (Dt 30,19) (Dt 30,19)

Je pro nás připraven nádherný život na nové zemi, kde budeme žít s naším Pánem, kde „smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude“ (Zj 21,4) (Zj 21,4). Věčný život plný radosti, štěstí a lásky je dostupný každému.




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. květen 2012 @ 10:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je víra také logickou záležitostí, v souladu s rozumem, nebo je souhrnem učení rozum zcela ignorující?

  Ponechám stranou tvé logické konstrukce, které stále dokola opakuješ i všechen
ten zmetek pojmů okolo "úcty ke svatým" a pokrytectví s tím spojené a zkusím ti
napsat něco k tvé otázce v úvodu.


  Jsou různé druhy víry.

  Ty tu často píšeš o "víře" jako intelektuální záležitosti, souhrnu různých myšlenek
a z nich odvozených myšlenek, které musí člověk přijmout rozumem a nějak se s
nimu rozumem srovnat. "Správna víra" je pak intelektuálním souhlasem se soustavou
přesně daných výroků. Z podobné víry jsou pro tebe vyloučeni například lidé mentálně
slabí, protože nemají rozum na to, aby správně "věřili" rozumem.

  Takovou podobu víry jsme měli v ŘKC, ten kdo věřil v papeže, výroky ŘKC, vyznání
víry, výroky v katechismu, měl "správnou víru". Předpokládám, že tak nějak podobně
to máš zřejmě ty a snažíš se takovou víru všemožně sladit s rozumem a nabídnout
ostatním.



  Naše víra je trochu jiná.

  Jejím principem není nějaký intelektuální souhlas s definičními výroky a vytváření
všelijakých učení, katechismů, axiomů či nějakých virtuálních dokonale uzavřených
logických systémů, ze který není úniku

  Jádrem naší víry je důvěra Slovu, které nám Bůh dal. Ta důvěra je o pořádný kus
hlubší, než jen na úrovni rozumu, intelektu: Je to víra v srdci, víra v duchu člověka.
Intelektuální souhlas byť se "správným slovem" má pro nás jen malý význam:
Není tolik důležitý.

  Když člověk přijímá Boží slovo do srdce, uchovává ho, poslouchá ho, řídí podle něj
svůj život a žije podle něj, žije podle naší víry - byť třeba vůbec není schopen rozumem
pochopit o co vlastně jde, jen důvěřuje Bohu a poslouchá ho. Proto také prorok říká:
Tou cestou jdoucí i nejhloupější nezbloudí.

  Říkáme, že nám nejde o všelijaká vznešená slova a všlijakou lidskou moudrost,
která je před Bohem bláznovství, ale z víry v to Slovo vychází moc, která je k záchraně:
k vysvobození a uzdravení člověka. Když potřebujeme uzdravení, věříme Bohu,
posloucháme jeho slovo a zařizujeme se podle něj.



  To, že jsou pro nás všelijaké lidské dohady a výklady bláznovstvím neznamená, že
by víra Božímu slovu v srdci byla nelogická a nějak odporující rosumu. Pro toho,
kdo je zapleten do bláznovství lidské "moudrosti" a komu je Boží moudrost skrytá,
je obvykle důvěra Božímu slovu v srdci člověka v rozporu s rozumem.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 25. květen 2012 @ 12:10:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, pořád se hádáte a urážíte. Jeden okův text považuje za nepravdu, další za klam, jiný v tom uvidí virtuální křesťanství. Co člověk, to svůj názor proč to je mimo. Obavám se, že ani toužíte ani nechcete oka pochopit. Je to pro vás jen heretik, lhář, podvodník, neznovuzrozen křesťan, modlář a kdo ví co ještě. Měl bych na vás pár dotazů ikdyž znovu mi asi vtloukáno do hlavy, že stojím pouze o lidské smyšlenky, vymýsly, kidy apod, že stojím o lidskou moudrost a boží moudrost apod. 

- Skalo ty věříš, že vzkříšení k onomu světu, bude až pří druhém příchodu Krista. Na základě čeho tak to věříš. Copak již zemřeli nepovstali k životu když Ježíš zemřel (Mt 27,51b-53)? A ještě jedna připomínka nestálo by za to si všimnout na to co Pavel z největší pravděpodobnosti reaguje a nedomýšlet tam své vnímání textu?

Mimochodem moc nerozumím tomu, proč by mělo být nějaké vzkříšení z mrtvých, pokud by už duše ode dne své smrti byly v nebi nebo v pekle.

Pěkná námitka zkusím na ni poskytnout odpověď. Jestli má pravdivý základ či stojí za přečtení nechám na každého svědomí. Já bych tomu i rozuměl člověk není jen svou duší. Já když vidím člověka a navážu s ním kontakt nehledám nejdřív duši abychom se mohli o něčem pobavit. Nejdřív vnímám jeho tělo, mimiku, gesta, verbální i neverbální projev. I ten příspěvek přece nepíše má duše což pak by se mohla duše dotykat klávesnice :) či ovládat jinak počítač? Z mé zkušenosti bych řekl, že ne :).

Ad Helena a Cizinec: Proč vidíte víru jako rozpor s rozumem? Což není Bůh sám největší rozumem z jistého úhlu pohledu? Na základě čeho soudíte, že Pavel viděl "lidská moudrost"= špatnost kdežto boží moudrost jako dobro? Když to řeknu jinak odkud víte, že lidský rozum je špatný.  A není každý tady na GS částečně zapleten do "lidské moudrosti" vždyť tolik věcí denně používáme co nemají stvůrce Boha nýbrž člověka: příbor, talíř, počítač, telefony, postel, židli, knížku, průpisku atd. 

Jejím principem není nějaký intelektuální souhlas s definičními výroky a vytváření všelijakých učení, katechismů, axiomů či nějakých virtuálních dokonale uzavřených logických systémů, ze který není úniku.

Měl by být vlastně únik z těch logických systémů? Pokud ano, na základě čeho tak myslíš. Podle čeho soudíš, že jsou virtuální? Je to proto, že u tebe to jaksi nefungovalo? Nebo se ti líbilo slovíčko "virtuální", které oko nejdřív použil a proto sis ho obrátil ve svůj prospěch? Promiň Cizinče, ale to ty děláš i když jsem tě prosil až již to neděláš. Děláš to i s mými příspěvky proto o tom vím. 

A na závěr takové zamyšlení: Pokud nevěřím tomu co zde katolíci prezentují musím to nálepkovat jako falešná víra, virtuální víra, nepravdivá víra? Není přece víra něco co nás v jistém smyslu přesahuje a ne vždy můžeme klasifikovat jako kládou a zápornou. Neposazujeme se tím na místo Boha?

Pokud můj příspěvek berete jako útok, tak vás můžu ujistit, že v tom smyslu sepsán nebyl. Byl napsán jako polemika. Nečekám žádné argumenty protože jsem se tady s nimi v podstatě nesetkal a četl jsem, že je někteří neberou pouze přijímají svůj pohled a co je proti jejich názoru berou pouze jako útok či lidskou smyšlenku.      



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 25. květen 2012 @ 12:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vdaka oko za clanok,narazil si na jeden z protestantskych bludov, ohladne ucty a modlitbam k svatym./modlitba k svatym nie je nikdy Bohopocta./
 Ked sa toto popieranie a blud objavil, Tridentsky koncil inspirovany Duchom Svatym, jasne potvrdil tuto uctu, ktora je v cirkvi uz od prveho storocia az podnes a o jej opravneni svedcia mnohe zazraky ktore sa na primluvu svatych udiali, a ktore za zazrak definovali aj rozlicne lekarske komisie, zlozene aj z ateistov.

 Naposledy to bol takto uznany zazrak na orodovanie bl. papeza Jana Pavla II.Islo o uzdravenie z posledneho stadia parkinsonovej choroby, kto je lekar, vie, ze je to nemozne. Neobstoja ani argumenty, ze ide o diabla, ktory uzdravuje,lebo tito ludia si po zazraku este prehlbili vieru a omnoho blizsie sa primkli ku Kristovi,a bol uz u nich trvaly stav. Takto diabol nikdy neposobi.
Boh nam az tak pomaha, ze tu uz ani nejde o vieru ale o fakty,tie zazraky si moze kazdy overit, ale ked niekto nechce verit, zostava v blude dalej, napriek realite. mozno ani momentalne nie je v jeho silach premoct zaslepenost.
myslim ale ze, tieto clanky su potrebne, su tu stovky hosti, je spravne ludi informovat o tom, co je realita, ze svati ziju, ze ludska dusa je nesmrtelna.Papez sv. Pius napisal

sv. Pius X.:
„Katolické učení však hlásá, že první povinnost lásky k bližnímu nespočívá v trpění bludných přesvědčení, byť by byla i sebe upřímnější, ani v teoretickém nebo praktickém indiferentismu proti bludům a neřestem, v nichž vidíme tonout své bratry, nýbrž v horlivosti pro mravní a duševní nápravu, zrovna tak jako v horlivosti pro jejich hmotné blaho. Totéž katolické učení nás také učí, že pramenem lásky k bližnímu je láska k Bohu, společnému Otci a společnému cíli celé lidské společnosti a láska k Ježíši Kristu, jehož jsme údy, takže pomoci nešťastnému je právě tolik, jako bychom činili dobře samému Ježíši Kristu. Každá jiná láska je jen předstírání nebo neplodný a pomíjející cit.“




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 25. květen 2012 @ 14:57:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je veliká záhada, proč vůbec může mít člověk v srdci touhu obracet se ke svatému stvoření  v nebi, když se může obracet k samotnému nejvyššímu Bohu, který vyslovil přání, abychom právě to dělali. Copak v jeho záři všichni svatí neblednou? Tak co to je, co vede člověka, aby se neobracel v modlitbách přímo k Bohu?



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 25. květen 2012 @ 15:39:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na otázku ,,prečo sa nemodlíš k svatým a neprosíš o ich orodovanie,,...odpovedal mladý mních Martin Luther:
Dokážte mi z písma že vás mŕtvy počujú a ja vám z Písma dokážem že moje modlitby počuje Kristus a sa za mňa prihovára...

v tom je celý spor...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja vám teraz z písma dokážem že Kristus je môj orodovník a sa prihovára za mňa:

Preto aj môže dokonale spasiť tých, čo skrze Neho pristupujú k Bohu, keďže vždy žije, aby sa prihováral za nich. Židom 7:25

Je to Kristus, ktorý umrel, ba i z mŕtvych vstal, je po pravici Božej a prihovára sa aj za nás.  
Rímskym 8:34

A Ten, ktorý skúma srdcia, vie, čo má Duch na mysli, že sa totiž tak prihovára za svätých, ako Boh chce. Rímskym 8:27

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
terz vám dokážem že k Bohu sa dá dostať v modlitbe iba cez Krista:

Nik neprichádza k Otcovi, ak len nie skrze mňa. Ján 14:6

Predovšetkým teda napomínam, aby sa konali prosby, modlitby, príhovory a ďakovania za všetkých ľudí....,
Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus,1 Timoteovi 2:1 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
teraz vám dokážem že nikto v biblii ani v starom zákone ani nikto z apoštolov v celom novom zákone sa nikdy nemodlil k žiadnemu človeku vždy iba k Bohu (Kristovi):

čítaj celú bibliu a ak nájdeš zmienku o modlitbe k mŕtvym, darujem ti 1000 EUR
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

keďže rímsky katolíci nemôžu dokázať nič, ostáva len pri Okovom argumente ,,co jiného by svatí delali,, a zároveň nikto nikde v písme ani v novom ani v starom zákone sa nemodlil k žiadnemu zosnulému človeku...je namieste otázka odkiaľ to tí rimania majú???

odpoveď...no predsa z Ríma...z pohanského Ríma kde bolo nepreberné množstvo božstiev, doslova celý pantheon, patrónov bytostí ku ktorým sa pohania modlili...rímsky katolíci prebrali celý grécko rímsky pantheon božstiev a pokračujú v modlitbách k stvoreným bytostiam...
V Ríme sa zachoval staroveký Pantheon, kde dodnes je prezentovaných mnoho pohanských božstiev...zarážajúce na tom je, že pribudli ďalšie rímokatolícke oltáriky a dnes tam rimania konajú veselo omše a premieňajú chlieb na božstvo...úplne to tam sedí, keďže je to ten istý duch Ríma... 

P.S
kresťania prosím Vás nechajte rimanov nech sa ďalej modlia k mŕtvym, nech ďalej vymýšľajú nových patrónov, nech blahorečia mŕtvych a modlia sa k panne..
Kto pácha neprávosť, nech ju pácha ďalej! Kto je špinavý, nech sa špiní ďalej! Ale kto koná spravodlivosť, nech ju koná ďalej! A kto je svätý, nech sa posväcuje ďalej!Zjavenie 22:11

my máme Krista a toho nám nezoberú...navrhujem ukončiť diskusiu...

ivanp




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 25. květen 2012 @ 19:47:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Jestli jsou svatí v nebi bezmocní? Otázkou je, jestli tam vůbec jsou. Kosmické lety, družice, silné pozemské dalekohledy.... Nevšiml jsem si, že by je v tom nebi někdo zaznamenal. ;-)



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 26. květen 2012 @ 09:22:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou svatí v nebi bezmocní?Určite áno pretože podľa Písma je len jeden orodovník P.J.Kristus.

1 Ján 2:1  Moje dieťatká, toto vám píšem nato, aby ste nezhrešili. A keby niekto zhrešil, máme prímluvcu u Otca, Ježiša Krista, spravedlivého.


poslal ivanp ahojte...
...dočítal som sa z katolíckych zdrojov že skoro na všetky potreby človeka existuje v nebi patrón, orodovník ktorý má pod patronátom svoj rezort...a ku ktorému je možné sa modliť za účelom vyslyšania....pre poriadok uvádzam iste nie kompletný abecedný  zoznam patrónov orodovníkov.

..mám v tom trochu zmetok a preto prosím o radu:
1. ak sa zaseknem vo výťahu a som zamestnaním hodinár ku komu sa mám modliť?... k patrónu hodinárov patri
sv. Anna; sv. Elég; sv. Peter,, apoštol, alebo k patrónu výťahárov,  to jest k  sv. Krištofovi?...alebo lepšie k obidvom.?

2. ...ak v tom zmatku spanikárim a začnem sa modliť k patrónovi ktorému neprislúcha daná problematika, čo v takom prípade?...môže daný nesprávne oslovený patrón presunúť ďalej moju modlitbu k tomu pravému ktorý má kvalifikáciu na daný problém, alebo mám smolu?
3.
...okrem nižšie uvedených patrónov existujú aj tzv. regionálny patróni...napr. patrón Európy je Cyril a Metod...môžem sa k patrónovi  Európy modliť v zaseknutom výťahu ak ten výťa je v Európe?...pomôže?

4....okrem toho existujú patróni mien... mám väčšiu šancu dostať sa zo zaseknutého výťahu ak sa obrátim aj na patróna môjho mena?...alebo stačí ,,výťahár,,

P.S.
...dobrá rada nad zlato...
ivanp

Len škoda,že papeženci nemajú orodovníka,ktorý ma pod prstom rezort
zdravého rozumu.Toho katoličkovia potrebujú najviac.


Advokáti
sv. Alfonz de Liguori; sv. Ivo Hélory; sv. Mikuláš
Archeológoviasv. Damaz, pápež; sv. Hieronym
Architekti
sv. Barbora; sv. Benedikt, opát; sv. Tomáš, apoštol
Astronauti
sv. Jozef Kupertínsky
Atléti
sv. Krištof z Lýcie; sv. Pavol, apoštol
Automechanici
sv. Elég z Naoyon-Tournai
Automobilisti
sv. Františka Rímska; sv. Krištof z Lýcie
Baníci
sv. Barbora; sv. Daniel, prorok; sv. Poncián a Hypolit
Bankári
sv. Matúš, apoštol
Básnici
Dávid, kráľ; sv. Damaz, pápež; sv. Efrém Sýrsky; sv. Gregor Naziánsky
Bezprístrešní
sv. Albert Chmielowski; sv. Jozef
Bibliotekári
sv. Hieronym; sv. Konštantín-Cyril; sv. Vavrinec Rímsky
Biblisti
sv. Hieronym
Biskupi
sv. Ambróz; sv. Karol Boromejský; sv. Turibius de Mogrovejo
Biskupskí úradníci
sv. Ján Nepomucký
Brusiči
sv. Katarína Alexandrijská; sv. Michal, archanjel
Cestujúci
sv. Gertrúda z Nivelles; sv. Jakub st., apoštol; sv. Krištof; sv. Rafael, archanjel
Colníci
sv. Matúš, evanjelista
Čalúnnici
sv. František Assiský; sv. Genovéva; sv. Šebastán
Dáždnikari
sv. Medard
Delostrelci
sv. Barbora
Deti
sv. Mikuláš z Mýry; sv. Neviniatka; sv. Pankrác Rímsky
Dievčatá
sv. Agnesa Rímska; sv. Eulália Španielska; sv. Mária Gorettiová
Dievčatá na vydaj
sv. Anton Paduánsky; sv. Katarína Alexandrijská; sv. Koloman, pútnik; sv. Mikuláš
Dobročinnosť
sv. Alžbeta Durínska; sv. Mikuláš; sv. Vincent de Paul
Duchovné cvičenia
sv. Ignác Loyolský
Emigranti
sv. Františka Xavéria Cabriniová
Eucharistické združenia a kongresy
sv. Julián Eymard; sv. Paschal Baylon
Farári
sv. Ján Vianney
Farbiari (látok)
sv. Helena; sv. Lýdia
Filozofi
sv. Justín Filozof; sv. Katarína Alexandrijská; sv. Tomáš Akvinský
Fotografi
sv. Veronika
Garbiari
sv. Bartolomej, apoštol
Hájnici, horári
sv. Eustach; sv. Hubert
Hodinári
sv. Anna; sv. Elég; sv. Peter, apoštol
Holiči, kaderníci
sv. Martin de Porres; sv. Mária Magdaléna
Horolezci
sv. Ján z Kríža; bl. Peter-Juraj Frassati
Hostitelia
sv. Marta z Betánie; sv. Martin Tourský
Hoteliéri
sv. Ján Krstiteľ; sv. Marta z Betánie; sv. Martin Tourský
Hrobári
sv. Anton Pustovník; sv. Jozef Arimatejský; sv. Lazár z Betánie
Hudobníci
sv. Cecília Rímska; Dávid, kráľ; sv. Gregor Veľký; sv. Ján Krstiteľ
Hutníci
sv. Barbora; sv. Elég z Noyon-Tournai
Charitatívne ustanovizne
sv. Alžbeta Durínska; sv. Lujza de Marillac; sv. Vincent de Paul
Chirurgovia
sv. Jozef Moscati; sv. Kozma a Damián
Chorí
sv. Ján z Boha; sv. Kamil de Lellis
Choromyseľní
sv. Egid; sv. Vít
Chovatelia dobytka
sv. Anton Pustovník; sv. Blažej; sv. Leonard z Limoges; sv. Vendelín
Chudobní
sv. Ivo Hélory; sv. Mikuláš; sv. Vavrinec Rímsky
Ihliari (špendlikári)
sv. Helena, cisárovná
Jaskyniari
sv. Benedikt; sv. Pavol Thbébsky
Kamenári
sv. Ambróz; sv. Klement, pápež; sv. Ľudovít, kráľ; sv. Štefan Prvomučeník; sv. Tomáš, apoštol
Kanonici
sv. Ján Nepomucký
Kánonisti (cirkevné právo)
sv. Rajmund z Peňafortu
Katechizácia
sv. Karol Boromejský; sv. Peter Kanízius; sv. Róbert Bellarmin
Kazatelia
sv. Bernard z Clairvaux; sv. Bernardín Sienský; sv. Ján Zlatoústy; sv. Vincent Ferrer
Klenotníci
sv. Elég z Noyon-Tournai
Klinčiari (výroba klincov)
sv. Helena, cisárovná
Klobučníci
sv. Barbora; sv. Jakub st. i ml., apoštoli; sv. Severus z Ravenny

Knihári
sv. Bartolomej, apoštol; sv. Ján, evanjelista; sv. Ján z Boha; sv. Lukáš, evanjelista
Kníhkupci
sv. Anton Mária Claret; sv. Hieronym; sv. Ján, evanjelista; sv. Ján z Boha
Kočiši a fiakristi
sv. Eliáš, prorok
Koniari (chovatelia a opatrovníci)
sv. Anton Pustovník; sv. Juraj; sv. Martin Tourský
Kováči
sv. Barbora; sv. Elég; sv. Leonard z Limoges; sv. Servác
Krajčíri
sv. Anna; sv. Bartolomej, apoštol; sv. Martin Tourský
Krajkári (výrobcovia)
sv. Anna; sv. Ján František Regis; sv. Terézia Avilská
Krčiari (lekári ORL)
sv. Blažej zo Sebaste
Kuchári, kuchárky
sv. Marta z Betánie; sv. Paschal Baylon; sv. Vavrinec Rímsky; sv. Zita z Lukky
Kvetinári
sv. Dorota z Cézarey v Kap.; sv. Ružena Limská
Lahôdkari
sv. Anton Pustovník; sv. Ríta da Cascia
Laický apoštolát
bl. Peter-Juraj Frassati
Lekári
sv. Jozef Moscati; sv. Kozma a Damián; sv. Lukáš, evanjelista; sv. Pantaleon; sv. Rafael, archanjel; sv. Richard Pampuri
Lekárnici
sv. Kozma a Damián; sv. Martin de Porres; sv. Rafael, archanjel
Letci
Panna Mária Loretská; sv. Eliáš, prorok; sv. Krištof; sv. Jozef Kupertínsky
Majolikári, keramikári
sv. Anton Paduánsky; sv. Martin Tourský
Maliari
sv. Albert Chmielowski; sv. Ján Damanský; sv. Katarína z Bologne
Malomocní
sv. Juraj; sv. Lazár
Manželia
sv. Eleazár de Sabran a bl. Delfína de Signe; sv. Františka Rímska; sv. Tomáš Morus
Matky v rodine
sv. Anna; sv. Františka Rímska; sv. Ľudmila; sv. Monika
Mäsiari
sv. Anton Pustovník; sv. Bartolomej, apoštol; sv. Hubert z Tongres; sv. Matej, apoštol
Mechanici
sv. Elég z Noyon-Tournai
Miništranti
sv. Tarzícius; sv. Václav
Misionári
sv. František Xaverský; sv. Peter Klaver; sv. Terézia od Ježiška
Mládež
sv. Agnesa Rímska; sv. Alojz Gonzagara; sv. Dominik Savio; sv. Ján Bosko; sv. Stanislav Kostka; sv. Uršuľa
Mlynári
sv. Katarína Alexandrijská; sv. Kristína z Bolseny
Modistky
sv. Katarína Alexandrijská
Moralisti
sv. Alfonz Mária de Liguori; sv. Rajmund z Peňafortu

Murárisv. Ľudovít, kráľ; sv. Peter, apoštol; sv. Silvester, pápež; sv. Tomáš, apoštol

Najdúsi (podhodené deti)
sv. Neviniatka; sv. Vincent de Paul
Námorníci
sv. František Xaverský; sv. Klement; pápež; sv. Mikuláš
Nemocnice
sv. Ján z Boha; sv. Kamil de Lellis; sv. Kozma a Damián; sv. Lazár z Betánie
Noční strážnici
sv. Peter Alkantarský
Nosiči
sv. Krištof z Lýcie
Notári
sv. Ivo Hélory; sv. Lukáš, evanjelista; sv. Marek, evanjelista
Novici (rehoľní)
sv. Stanislav Kostka
Novorodenci
sv. Rajmund Nonnatus (nenarodený)
Obchodníci
sv. František Assiský
Obuvníci
bl. Adolf Kolping; sv. Marek, evanjelista
Oční lekári
sv. Lucia; sv. Otília z Hohenbourgu; sv. Rafael, archanjel
Odsúdenci (na smrť)
sv. Ján Krstiteľ
Ochrancovia prírody
sv. František Assiský
Organisti
sv. Cecília
Ošetrovatelia
sv. Ján z Boha; sv. Kamil de Lellis
Otcovia rodín
sv. Jozef; sv. Tomáš Morus
Otroci
sv. Ján z Mathy; sv. Peter Klaver; sv. Rajmund Nonnatus
Ovocinári
sv. Leonard z Limoges
Pančuchári
sv. Anna
Panovníci
sv. Ľudovít IX.
Papiernická výroba
sv. Ján, evanjelista
Parašutisti
sv. Michal, archanjel
Pastieri
sv. Genovéva Parížska; sv. Paschal Baylon; sv. Vendelín
Pekári
sv. Alžbeta Durínska; sv. Klement Mária Hofbauer
Pivovarníci
sv. Václav; sv. Tomáš Becket
Pohrebníci
sv. Jozef z Arimatey
Poľovníci
sv. Hubert, sv. Eustach
Poštári
sv. Gabriel, archanjel; sv. Krištof
Povrazári (výrobcovia)
sv. Andrej, apoštol; sv. Pavol, apoštol

Požiarnici
sv. Barbora; sv. Florián z Lorchu; sv. Vavrinec Rímsky
Pôrodné asistentky
sv. Pantaleon z Nikomedie; sv. Rajmund Nonnatus (Nenarodený)
Práčky
sv. Anna; sv. Klára z Assisi; sv. Veronika
Právnici
sv. Alfonz de Liguori; sv. Ivo Hélory; sv. Rajmund z Peňafortu
Prekladatelia
sv. Hieronym
Prírodovedci
sv. Albert Veľký
Profesori
sv. Albert Veľký; sv. Cyril a Metod; sv. Tomáš Akvinský
Pustovníci
sv. Anton Pustovník; sv. František z Paoly; sv. Pavol Thébsky
Pútnici a cestujúci
sv. Brigita Švédska; sv. Jakub st., apoštol; sv. Koloman zo Stockerau; sv. Krištof; sv. Rafael,
archanjel; sv. Vendelín
Remeselníci (aj robotníci)
sv. Jozef
Rodičky
sv. Anna; sv. Felicita Kartágska; sv. Gerard Maiella; sv. Hyacint Poľský
Rodina
Svätá rodina; sv. Tomáš Morus; sv. Zdislava z Lemberka
Roľníci
sv. Anton Pustovník; sv. Benedikt; sv. Blažej; sv. Izidor, roľník; bl. (sv.) Notburga; sv. Prokop Sázavský
Rozhlasoví pracovníci
sv. Gabriel, archanjel; sv. Jana z Arku
Rukavičkári
sv. Anna; sv. Anton Pustovník; sv. Bartolomej, apoštol
Rybári
sv. Andrej, apoštol; sv. Hubert; sv. Peter, apoštol
Rytieri (jazdci na koňoch)
sv. Juraj z Lyddy; sv. Martin Tourský
Sekretári
sv. Marek, evanjelista
Seminaristi
sv. Karol Boromejský; sv. Vincent de Paul
Siroty
sv. Anton Paduánsky; sv. Hieronym Emiliani; sv. Vincent de Paul
Skauti
sv. Juraj
Sklenári
sv. Klára z Assisi; sv. Marek, evanjelista
Slepci
sv. Lucia; sv. Otília z Hohenbourgu
Sluhovia, slúžky
bl. (sv.) Notburga Ebenská; sv. Zita z Lukky
Snúbenci
sv. Agnesa Rímska; sv. Blažej zo Sebastie; sv. Valentín Rímsky
Sociálni pracovníci
bl. Adolf Kolping; sv. Lujza de Marillac
Sochári
sv. Lukáš, evanjelista
Speváci
sv. Cecília; Dávid, kráľ; sv. Gregor Veľký; sv. Ján Krstiteľ
Spisovatelia
sv. František Saleský; sv. Ján, evanjelista; sv. Terézia Avilská

Spovedníci
sv. Alfonz de Liguori; sv. Ján Vianney; sv. Leopold Mandič
Stratené veci
sv. Anton Paduánsky; sv. Helena, cisárovná
Stravovanie
sv. Marta z Betánie
Strechári
sv. Vincent Ferrer; sv. Vincent zo Zaragozy
Strelci
sv. Šebastián
Stroskotanci
sv. Anton Paduánsky; sv. Pavol, apoštol
Sudcovia
sv. Ivo Hélory; sv. Michal, archanjel; sv. Tomáš, apoštol
Sviečkari (výrobcovia)
sv. Ambróz; sv. Bernard z Clairvaux; sv. Elég z Noyon-Tournai; sv. Genovéva; sv. Ján, evanjelista; Panna Mária Hromničná
Školy
sv. Jozef Kalazanský; sv. Tomáš Akvinský
Športovci
sv. František Xaverský; sv. Krištof; sv. Pavol, apoštol; bl. Juraj-Peter Frassati
Študenti, žiaci
sv. Alojz Gonzaga; sv. Ján Berchmans; sv. Ján Bosko; sv. Ján Krstiteľ de la Salle
Tanečníci
sv. Vít
Ťažké situácie
sv. Júda Tadeáš; sv. Rita z Cascie
Tehotné ženy
sv. Perpetua a Felicita; sv. Rajmund Nonnatus (Nenarodený)
Telekomunikácie
sv. Gabriel, archanjel
Teológovia
sv. Augustín; sv. Bonaventúra; sv. Gregor Naziánsky; sv. Ján, evanjelista; sv. Pavol,
apoštol; sv. Tomáš Akvinský
Tesári, stolári
sv. Anna; sv. Jozef; sv. Volfgang Regenburský
Tkáči a tkáčky
sv. Agáta; sv. Anastázia; sv. Anton Mária Claret; sv. Pavol, apoštol
Tlačiari
sv. Augustín; sv. Ján Bosko; sv. Ján, evanjelista
Tlmočníci
sv. Marek, evanjelista
Učenci
sv. Albert Veľký; sv. Hieronym
Učitelia základných škôl
sv. Ján Krstiteľ de la Salle
Učni
bl. Adolf Kolping; sv. Ján Bosko
Účtovníci
sv. Marek Križin; sv. Matúš, apoštol
Umelci
sv. Ján, evanjelista; sv. Lukáš, evanjelista; sv. Tomáš, apoštol
Univerzity
sv. Katarína Alexandrijská; sv. Tomáš Akvinský
Väzenskí dozorcovia
sv. Hypolit Rímsky
Väzni
sv. Ferdinand, kráľ; sv. Ján Krstiteľ; sv. Leonard z Limoges; sv. Vincent de Paul

Včelárisv. Ambróz; sv. Bernard z Clairvaux

Vdovy
sv. Anna; sv. Františka Rímska; sv. Monika
Veterinári
sv. Elég z Noyon-Tournai
Vinohradníci
sv. Urban; sv. Ľudmila; sv. Martin Tourský; sv. Servác; sv. Vincent, diakon
Vojaci
sv. Adrián z Nikom.; sv. Demeter Solúnsky; sv. Juraj; sv. Ignác Loyolský; sv. Martin Tourský;
sv. Šebastián; sv. Teodor
Voňavkári
sv. Jakub st., apoštol; sv. Mária Magdaléna; sv. Mikuláš
Vrátnici
sv. Alfonz Rodriguez; sv. Peter, apoštol
Vydavatelia (literatúry)
sv. Anton Mária Claret; sv. Ján Bosko
Vyhnanci
sv. Hilár z Poitiers; sv. Ján Zlatoústy
Vyslanci (veľvyslanci)
sv. Gabriel, archanjel
Výšivkári
sv. Anna; sv. Klára z Assisi
Výťahári
sv. Krištof
Záhradníci
sv. Dorota z Cézarey v Kap.; Mária Magdaléna; sv. Ružena Limská
Zajatci
sv. Anton Paduánsky; sv. Ján z Mathy; sv. Katarína Alexandrijská; sv. Leonard z Limoges
Zásobovatelia
sv. Rafael, archanjel
Zbrojári
sv. Barbora; sv. Adrián z Nikomédie; sv. Juraj; sv. Michal, archanjel
Zememerači
sv. Tomáš, apoštol
Zlatníci
sv. Elég z Noyon-Tournai
Zlievači (kovolejári)
sv. Elég; sv. Hubert
Zomierajúci
sv. anjeli strážcovia; sv. Anna; sv. Benedikt; sv. Jozef; sv. Kamil de Lellis; sv. Stanislav Kostka
Zubári
sv. Apolónia Alexandrijská; sv. Kozma a Damián
Zvonári
sv. Anton Pustovník; sv. Barbora
Zvonolejári
sv. Agata z Catanie
Ženci
sv. Notburga; sv. Peter, apoštol
Žobráci
sv. Albert Chmielowski; sv. Martin Tourský
Žurnalisti
sv. František Saleský

Podľa Pútnika svätovojtešského z roku 1997 spísal TROBON



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 26. květen 2012 @ 09:38:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, Kjubiku, Betmo a další, také mám pro vás také jedno zamyšlení.

  Neustále dokola tu napadáte lidi, že žijí v herezích, místo diskuzí nad nějakým tématem v příspěvcích jen připisujete lidem myšlenky, které nemají, místa, kde nejsou a pak s tím statečně polemizujete.

  Jak se vlastně v hlavě stane, že všichni okolo jsou pro vás heretici a protestanti, většinou v apoštolské církvi a věří hrozným věcem, o kterých ani nevědí, přitom ty věci vychází jen z vašeho srdce, nikde jinde než ve vašem příspěvku se neobjeví?

  Zkusili jste se nad tím někdy zamyslet?

  Opravdu je pro vás nutností neustále si dokazovat všemožnými způsoby svoji římskokatolickou víru a ignorovat to, co druzí píší, ani trochu se je nesnažit pochopit? Opravdu místo diskuze nad tématem musíte neustále hodnotit druhé lidi, jestli věří "dobře" nebo "špatně"? Neposazujete se tím na místo Boha?

  Opravdu nejste schopni se zajímat o to, čemu druzí věří a proč, co žijí a musíte jim neustále přisuzovat svůj stav, svoje výmysly a svojí převrácenou víru?

  Pokud berete můj příspěvek jako útok, klidně ho tak berte. Nebaví mne číst vaše neustálé dokola opakované výmysly a nesmysly o mne z vaší klávesnice.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 26. květen 2012 @ 11:03:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím že Rimania predbehli celý grécko rímsky pantheon božstiev...v staroveku platilo že ,,na ulici Ríma stretneš skôr boha ako človeka,,....dnes podobne vznikajú ďalší a ďalší ,,pomocníci,,....a dôjde to tak ďaleko že ,,Pán Boh ostane bez práce,,
ak máte problém z internetom, tak to sa môže zmeniť....
http://fara.ivanka.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=133&Itemid=200 Modlitba k patrónovi Internetu je cirkevne schválená
      Na žiadosť bohoslovcov Kňazského seminára sv. Cyrila a Metoda v Bratislave udelil 30. septembra 2008 bratislavský arcibiskup - metropolita Mons. Stanislav Zvolenský cirkevné schválenie na modlitbu pred použitím internetu. Žiadosť podali na arcibiskupský úrad bohoslovci, ktorý majú v seminári na starosť výpočtovú techniku. Takýmto spôsobom sme chceli prispieť k šíreniu úcty sv. Izidora, ktorý je patrónom Internetu. 
Dekrét o schválení je k nahliadnutiu na internetovej stránke www.adsum.sk časopisu bohoslovcov kňazského seminára sv. Cyrila a Metoda v Bratislave, kde je možné získať aj viac informácií o sv. Izidorovi. Ďakujeme otcovi arcibiskupovi za schválenie tejto modlitby a povzbudzujeme všetkých k jej šíreniu.

Text modlitby znie nasledovne:

Modlitba pred pripojením sa k internetu

Všemohúci večný Bože,
ktorý si nás stvoril na Svoj obraz
a nariadil si nám, aby sme všetko dobré, pravdivé a krásne
hľadali predovšetkým v božskej osobe Tvojho jednorodeného Syna, 
nášho Pána Ježiša Krista, 
prosíme Ťa, daj, aby sme, na orodovanie svätého Izidora, biskupa a učiteľa, 
na cestách internetom viedli naše ruky a oči k tomu, čo je milé
Tebe a každého človeka, ktorého stretneme, prijímali s láskou a trpezlivosťou.

Skrze Krista nášho Pána. Amen.

Imprimatur: Stanislaus Zvolenský, Archiepiscopus Metropolita Bratislaviensis.
Bratislavae, die 30. Septembris 2008, Nr. 455/2008.
TK KBS informoval Ján Vido.

vložil ivanp



Oko, kdy už začneš důvěřovat Krvi prolité na Golgotě? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 26. květen 2012 @ 11:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, přímluva svatých je podvod. Je poznat, že nechápeš, že křesťan žije pod milostí a všechny jeho skutky jsou u Boha důležité asi jako pro mrtvého jídlo. Milost zabezpečuje víra v prolitou krev, ta jediná očišťuje a to dokonale. Lidská aktivita Kristovu oběť znevažuje a Bible ji nazývá nevěrou a modlářstvím.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 27. květen 2012 @ 12:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko si dal velkou práci, aby nám sdělil že věří, že jsou vzkříšení i ti, kteří již zemřeli.

Bohužel, nepodává o tom žádný biblický důkaz. Logicky z toho vyplývá, že věří v něco, co není pravda, o čem nemáme žádnou zprávu.

Kdyby si oko podrobněji přečetl evangelia, epištoly a Janovo vidění, tak by zjistil, že eschatologické vzkříšení (tedy vzkříšení po fyzické smrti) teprve nastane.

Víme však, že kdo se znovuzrodil, ten nezemře a bude vždy mezi živými. Máme totiž Boha, který je Bohem živých:

[Matouš 22:32] 'Já jsem Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův?' On přece není Bohem mrtvých, nýbrž živých."

To může vyvolat pro některé problém. Ten někteří řeší oddělitelností duše od těla, což je čistě pohanská helénská představa. Ta však byla židovskému myšlení naprosto cizí, byla tedy cizí i Pavlovi. Pohanské představy převzali katolíci a vyřešili je doktrínou existence očistce. Základem asi bude Ježíšovo podobenství o boháči a Lazarovi.

Další představy tvrdící, že byl vzkříšen i někdo jiný, než Kristus, pocházejí zřejmě z faktu, že Eliáš a Mojšíš na hoře proměnění byly živoucí tělesné bytosti. Ovšem to se dá snadno objasnit tím, že mezi takové živé bytosti můžeme počítat a Henocha. Koho si Bůh k sobě vezme - což byl podle Bible Henoch a Eliáš, ten nemusel prodělat vzkříšení. A máme zde další problém - Mojšíš přece zemře - i když k tomu není přímý svědecký důkaz.

Takže bratře oko, ačkoliv bychom byli rádi, aby zemřelí byli součástí součástí nebeských zástupů, nemáme k těmto představám žádnou biblickou oporu.

Ale jinak, dal jsi si práci, aby sis, po podrobném přečtení důkazů podaných v Tvém příspěvku, sám dokázal, že žádný důkaz nemáš a že vzkříšení zemřelých se uskutečnilo pouze a jen u zemřelého Krista.




Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 17:21:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko sa zase predvádza...
...na argument že písmo nepozná prípad kde sa niekto modlí k zosnulým Oko píše argument jako prase:

,,Na původním hrobě sv. Petra je dodnes nápis z prvního století: Svatý Petře, oroduj za nás.  ,,
...no to je fakt argument s písma...i keď....ak sa svatá tradícia premieňa na písmo tak potom hej...

druhý argument ktorý má potvrdiť modlitby apoštola k zosnulým je podľa Oko tento:

(Žd 12,1-2)
Proto i my, obklopeni takovým oblakem svědků, odložme každou zátěž i hřích, jenž nám tak snadno bývá překážkou, a s vytrvalostí běžme závod, který leží před námi.
Hleďme na původce a dokonavatele víry Ježíše, který pro radost, jež ležela před ním, podstoupil kříž nedbaje na hanbu a posadil se po pravici Božího trůnu.
(Žd 12,22-24)
Přistoupili jste ale k hoře Sion a k městu živého Boha, nebeskému Jeruzalému; k desetitisícům andělů,
k slavnostnímu shromáždění, k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích; k Bohu, soudci všech, k duchům spravedlivých, kteří došli cíle;
k prostředníkovi nové smlouvy Ježíši a ke skropení krví, která mluví lépe než Ábelova.

...lenže 12 kapitola Židom je odpoveď na 11. kap. ktorá hovorí o viere...o tom že...Bez viery však nie je možné páčiť sa (Bohu)Lebo ten, kto pristupuje k Bohu, musí veriť...  Židom 11:6....nič tu nie je o modlitbe k zosnulým ale všetko o viere...
ak autor listu Židom píše o tom že sme pristúpili k... slavnostnímu shromáždění, k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích; k Bohu, soudci všech, k duchům spravedlivých, kteří došli cíle;.......tak sme pristúpili predovšetkým vierou a nie modlitbou...už dnes máme zaistený vstup do neba k svatým a to vierou...nič však ten text nehovorí o modlitbe k zosnulým...

zosnulých v nebi, anjelov, a nás tu na zemi môže tak isto spájať modlitba...spolu s nimi môžme oslavovať v modlitbe spoločného Otca....môžme sa v modlitbe pridať k desaťtisícom anjelov a oslavovovať Boha...my tu na zemi a oni tam pred trónom Baránkovým...
v žiadnom prípade tento text nehovorí o tom že máme prosiť svatého Bernandína aby orodoval u svatého Floriána...je to rímsky blud...

ivanp



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 03. červen 2012 @ 20:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom odkaz na článek Aleše France o spiritismu zachvacujícím církve:

http://zod.reformace.cz/tema-spiritismus-cislo-86



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 02. červen 2012 @ 16:59:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My, katoličtí křesťané, jsme už přistoupili k desetitisícům andělů, k slavnostnímu shromáždění, k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích; k Bohu, soudci všech,
- přistupujeme i k duchům spravedlivých, kteří došli cíle; - i  k prostředníkovi nové smlouvy Ježíši
.
Některým z vás toto evidentně ještě pořád nedochází a tvrdíte, že to v Písmu není. Váš omyl. 
Ještě jste nepřistoupili k duchům spravedlivých, kteří došli cíle - otázkou zůstává, zda vůbec ten, ke komu přistupujete, je  alespoň skutečný Ježiš

...tak toto má byť super argument  Oka že sa máme rozprávať zo zosnulými a že máme sa k nim a s nimi modliť...

Oko, aj my kresťania sme pristúpili k duchom spravodlivým ktorí došli do cieľa...my kresťania vzývame toho istého Otca ako tí ktorí došli do cieľa...máme prístup k Bohu, tak ako majú prístup zosnulí cez Jediného Prostredníka modlitby - Krista...my kresťania sa modlíme k tomu istému Bohu ako tí čo sú v cieli...

nepodsúvaj nám rímsky blud že....,,Ještě jste nepřistoupili k duchům spravedlivých, kteří došli cíle - otázkou zůstává, zda vůbec ten, ke komu přistupujete, je  alespoň skutečný Ježiš,,...pretože my sme pristúpili, veď to hovorí písmo...

...nič v tomto texte nehovorí o tom že sa máme modliť k sv. Brigite ktorú svojvoľne nejaký papa ktorý si kúpil pápežstvo vyhlásil za svätú...
Oko si otrokom Ríma a za každú cenu musíš ak treba aj znásilniť biblický text a vyčítať z neho to, čo požaduje katechizmus... lebo tvoja spása a viera je úpne závislá a v područí Ríma a jeho sviatostného systému...vždy budeš najprv poslušný katechizmu a len potom budeš hľadať oporu v písme...lenže platí to opačne...možno raz pochopíš, že ,,svaté offícium,, je pohanský spolok ktorí v stredoveku aby nestratil pohanských poslucháčom musem im dovoliť pokračovať v uctievaní grécko-rímskeho pantheonu...

ivanp



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. červen 2012 @ 13:03:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svými námitkami jste mě přinutili k zamyšlení, k pohledu na prožívání společenství se svatými ještě z nového úhlu pohledu.


Život křesťana by měl být předně Boží oslavou.
Náš život je oslavou Boha, máme zjevovat Boží lásku a moudrost ve světě viditelném. Být moudrými hospodáři, uvážlivými správci přírody i milujícími všeobjímajícími bratry pro své bližní.

Křesťanství svojí podstatou totiž neusiluje o štěstí vlastní, ale předně o štěstí toho, koho milujeme.
Jako Otec hledá štěstí pro Syna a Syn dělá naopak jen to, co činí Otce šťastným. Skutky lásky k bližnímu uskutečňujeme oslavu Boha, která je opravdová, ze srdce, nikoli z prázdných slov.




Svatí v nebi chválí Boha.
Ale nejen svými hlasy (to zvládnou cherubové a serafové určitě lépe), ale svatí v nebi chválí Boha také samotnými skutky lásky.


Tím, že nám svatí v nebi v životě pomáhají, přispívají k tomu, aby se naše životy stávaly ještě důstojnější oslavou Boha.

Oslava Boha od svatých v nebi se tedy doopravdy uskutečňuje také skrze životy nás žijících na tomto světě.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 03. červen 2012 @ 16:13:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato sáhodlouhá diskuze se ve většině případů na hony vzdaluje od původního tematu, t. j. svatých v nebi a jejich možnosti nějakým způsobem zasahovat do dění zde na zemi, neřku-li do dění v nebi. 

Už sám pojem "svatý", tak jak jej chápe ŘKC je něco, co nemá v bibli žádné opodstatnění, protože "svatým" má být každý, kdo je ospravedlněn a připojen k Božímu lidu skrze víru v očistnou moc Kristovy krve, nikoliv ten, kdo je rozhodnutím nějakého člověka, papeže, za "svatého" vyhlášen pro své zásluhy o "jedinou pravou církev", jíž je samozřejmě míněna pouze ŘKC. 

Institut "svatých patronů" je pozůstatek a specifický mutant římského pohanského polyteismu, který se do ŘKC vloudil po legalizaci křesťanství ve 4.století  aby pohané, kteří se administrativním opatřením nahrnuli do církve, nepřišli o své bohy specialisty, byli jim náhradou zřízeni pro jednotlivé obory lidské činnosti "svatí patroni" s příslušnými pravomocemi.

Takový institut se v Písmu SZ i NZ nikde nevyskytuje, natož výzva k jakýmkoliv modlitbám k nim. Máme se modlit jen k Bohu skrze jméno Ježíše Krista. 

Proto celá tato diskuze je z biblického hlediska bezpředmětná a týká se pouze ŘKC. Patří proto na čistě  katolické webové stránky, kde by si mohli diskutéři vyměňovat své zkušenosti jak jim ten či onen "svatý patron" pomáhá.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. červen 2012 @ 07:21:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako poslední "trumf" - důkaz, jak Bůh pohlíží na úctu ke svatým, jsem si nechal nakonec.

Kdo z vás má děti nebo vnoučata, ví, jak je krásné, když děláte něco spolu. Jistěže dítě nezvládne práci nebo řemeslo tak dokonale jak vy, ale máte možnost ho vést, vysvětlovat, varovat před chybami a nakonec z toho ne vždy dokonalého výtvoru dětských rukou ale máte společnou radost.


Podobně také Bůh rád spolupracuje s lidmi. Vždyť i Bible je společným dílem Boha a lidí!


Spoluprací Boha a lidí také vzniká krása uměleckých děl, jakou by sám člověk nedokázal. K tomu umělec nutně potřebuje inspiraci od Ducha svatého.

Pokud ještě snad u někoho z vás zůstaly pochyby, zda se Bohu líbí naše oslava svatých v nebi (vždyť i Bůh je už oslavil před námi!) - zaposlouchejte se do nádherných tónů "Ave Maria" od Schuberta, Mozarta nebo Bacha - či řady jiných autorů.
Stvořit takovou nádheru je pro samotného člověka skutečně nad jeho síly.




Všechna tato krása je předně dílem Ducha svatého
.



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 05. červen 2012 @ 13:32:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...navyšujem bank...dám 1500Euro niekomu z Rímskych katolíkov ak z biblie dokážu modlitbu k zosnulému...
  
...Naše spoločenstvo aby bolo s Otcom a s Jeho Synom Ježišom Kristom. 1 Ján 1:3

 (Vaše Rímske)... spoločenstvo aby bolo s Otcom a s Jeho Synom Ježišom Kristom.... a zo všetkými svatými ktorých vyhlásila Rímska cirkev.1 Ján 1:2

tu je dôkaz o tom, že naše modlitby počuje Boh (Kristus):
A keď vieme, že nás počuje,.... 1 Ján 5:15

stači mi ak niekto z rímskych katolíkov napíše dôkaz z písma, že svatí počujú ich modlitby, alebo minimálne jeden príklad kde sa niekto modlí k zosnulému...niečo na spôsob:...,,svatý mučeník Štefan, patrón mučeníkov oroduj za nás u blahoslavenej matky, ktorá sedí na tróne a je druhá po Bohu...

stačí jeden príklad, jedna zmienka že niekto okrem modlitieb k Bohu, Kristovi a Duchu sv. sa modlí, alebo dáva doporučenie modliť sa k zosnulému...
P.S. z dôkazom zašli číslo bankového účtu...

ivanp



Re: Jsou svatí v nebi bezmocní? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 08. červen 2012 @ 07:22:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle je slátanina non plus ultra . Tohle ze mě vylítlo a tak jsem se raději podíval do výkladu rčení, kde je vysvětleno, že jsem se nakonec trefil dobře  


Non plus ultra. – "takový, nad něhož není" (tedy "nejlepší"; někdy ironicky), „Dál už ne!“



Stránka vygenerována za: 2.65 sekundy