Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486740
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Blahoslavenství
Vloženo Neděle, 29. leden 2012 @ 16:44:45 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Kdo nevidí rozdíl mezi zásluhou, odměnou a darem milosti, stojí ještě na půdě Starého zákona a ne na půdě milost. Podívejme se na zásadní rozdíly například: Matouš 5,9: „blahoslavení, kteří působí pokoj, neboť oni budou nazvání syny Božími,“ a Jan 1,12: „ale všem těm, kteří ho (Krista) přijali, dal jim moc syny Božími býti, těm, kteří věří v jeho jméno.“

V prvním případě dotyční budou nazváni dětmi, syny Božími za to, že působili pokoj. V důsledku své zásluhy obdrží odměnu. V druhém případě vidíme, že ti, kteří přijali Krista vírou, ihned obdrželi právo být Božími dětmi.

Blahoslavenství jsou úvodem takzvaného Kázání na hoře, ve kterém Ježíš začal učit své učedníky, co bude obsahem království Nebes. Viz Matouš 4,17: Od té chvíle začal Ježíš hlásat a říkat: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království Nebes.“

Současníci Ježíše věděli ze slov proroků, že se bude jednat o království spravedlnosti a pokoje. Kde bude vládcem Davidův syn.

Mnozí současníci Ježíše se domnívali, že přišel proto, aby toto království ustanovil. Proto ho mnozí při jeho příjezdu do Jeruzaléma vítali jako krále. V tomto článku chci svou pozornost zaměřit na první aspekt jeho programu v království nebes – spravedlnost.

Matouš 5,6: Blahoslavení ti, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti, neboť oni budou nasyceni.

Ten kdo lační a žízní po něčem, dokazuje, že to postrádá. Žel až příliš velké procento křesťanů se dopouští velkého omylu tím, když směšují některé prvky budoucího království Nebes s požadavky na život křesťanů. Jestliže někdo postrádá spravedlnost, nemůže se to týkat křesťana v dnešní době.

Kdo se stal Křesťanem tím, že uvěřil v Ježíše Krista, tak ví, že nedosáhl spravedlností svým životem, který byl a je v souladu se Zákonem, ale dosáhl spravedlností, která je z Boha, která je z víry.

Tak například ten, kdo dnes, v období milosti, ve věku církve, chce žít podle učení zákona, tak se zcela určitě dopouští velkého omylu. Žel je velice smutné, když mnozí z těch, co okupují kazatelny kostelů a křesťanských modliteben, vybízejí Křesťany, aby žili podle Desatera přikázání. A to jako kdyby nikdy nečetli epištoly Římanům a Galatským, které zdůrazňují, že Křesťan je spasen z milosti, žije z pouhé milosti a že je svoboden od zákona. Je přece Boží syn a ne otrok zákona.

Co píše apoštol Pavel o Izraelcovi? Řím. 10,3-6: „Protože neznají Boží spravedlnost, a místo toho usilují postavit svou vlastní spravedlnost, nepodřídili se spravedlnosti Boží. Vždyť Kristus je (cíl a) konec Zákona k spravedlnosti pro každého, kdo věří. Mojžíš píše o spravedlnosti, která je založena na Zákonu: Člověk, který je bude činit, bude v nich živ. Avšak spravedlnost založena na víře mluví takto…“ Následuje citát ze SZ a známé slovo o tom, že srdcem se věří k spravedlnosti, ale ústy se děje vyznání k spasení. S ohledem na to, že Křesťan má spravedlnost, která je z víry, z Boha, sotva může být o něm řečeno, že po ní může lačnět. Kdyby totiž skutečně po ní lačněl, dokazoval by tím, že ji nemá, a jestli nemá spravedlnost, která je z víry, z Boha, dokazoval by tím, že ji nemá, a jestli nemá spravedlnost, která je z víry, z Boha, pak není Křesťan!!! Viz Jan 13,5-11, konkrétně 10 verš, Ježíš mu řekl: „Kdo je vykoupán, nepotřebuje než nohy umýt, neboť je cely čistý.“

Každý skutečný Křesťan ovšem touží po tom, aby žil svatě a spravedlivě, aby jeho život odpovídal vysokému postavení, do kterého byl uveden v Kristu Ježíši.

Ovšem, pokud se království týká, ti, kteří mají jednou být uznáni za hodné do něho vstoupit, budou muset dosáhnout vysokého stupně spravedlnosti, jak Ježíš naznačil v Matouši 5,20: „Nebo pravím vám: Nebude-li vaše spravedlnost převyšovat spravedlnost zákoníků a farizeů, jistě nevejdete do království nebeského.“ Toto království spravedlnosti  může být uskutečněno pouze Kristem králem panujícím na trůně Davidově.


"Blahoslavenství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 277 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 29. leden 2012 @ 17:30:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem velice překvapen tím, že z kazatelen často zaznívá potřeba řídit se Desaterem. A dokonce dalšími starozákonními ustanoveními, z nich člověka rozezlí zejména požadavek na svěcení sabatu (resp. neděle) a na dávání desátků. Nic proti dávání, nic proti neděli s odpočinkem věnovaným Bohu. Každý skutečný křesťan dává, slouží a věnuje svůj čas Božímu dílu jak může, ale proč si to chtějí vynucovat pro nás neplatným ustanovením z celkem 613 příkazů a zákazů Starého zákona?

Ostatně, vždyť Ježíš ve svém kázání na hoře opakovaně říkal:

Starým bylo řečeno... Ale já vám říkám...  (může to znít i podobně, jsou různé překladové modifikace)

Na křesťany jsou tudíž kladeny podstatně větší požadavky
, než lze dosáhnout odškrtáváním splněných ustanovení Starého zákona. My si odškrtnout splnění nějakého požadavku vůbec nemůžeme. My nemáme splněno nikdy. My můžeme nalézt jediné uspokojení: V náruči našeho Pána.

Pokud chce někdo porozumět tomu, že Starý zákon je pro nás neplatný, může si přečíst dílo Johna G. Reisingera "Kamenné desky" http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/Kamenne_desky/pdf/Kamenne_desky.pdf

K článku bych jako doplněk ještě zdůraznil, že blahoslavenství z kázání na hoře nejsou spasitelná, tedy kdo splňuje vlastnosti pro blahoslavenství, není tím nikterak spasen.

A ještě jeden poznatek, ten mám od teologů. Pro účast na Božím království nestačí naplnit jen některý z požadavlů na blahoslavenství, ale je nutné naplnit všechny do jednoho.



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 29. leden 2012 @ 19:05:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ježíš zvěstoval evangelium a učil o Království - o království nebes jinak řečeno o Božím království.

To království také nastolil.
Mat. 11,12 "Ode dnů Jana Křtitele až dosud nebeské království snáší násilí a násilníci je uchvacují.".
Jan 3,3: „Amen, amen, říkám ti: Pokud se někdo nenarodí znovu, nemůže spatřit Boží království.“.
Rˇ14,17:" Vždyť Boží království není pokrm a nápoj, nýbrž spravedlnost, pokoj a radost v Duchu Svatém."


Vysvětlovat Ježíšovo kázání evangelia o Království jako zvěsti týkající se tisíciletého králování Ježíše na zemi ze Zjevení 20 je dost hrubé nedorozumění.



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 29. leden 2012 @ 19:09:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také si myslím, že ne každý, kdo se nevejde do něterého z blaholavenství není proto hříšník. Pouze nebude tímto blahoslaven. Např. jen proto, že pro něj osobně nemá to které zmíněné blaholavenství hodnotu, anebo nemá tak velkou hodnotu, aby kvůli tomu činil požadované, anebo jen proto, že nemá tolik sil, aby toho blaholavenství dosáhnul.

Co se týče žíznění po spravedlnosti. Chápu to trochu jinak. Já žíznící po spravedlnosti bych nežíznil po tom, abych byl spravedlivý já, aby se se mnou jendolo spravedlivě (pohled hříšníka versus pohled oběti). A když by někdo žíznil po spravedlnost tak, jako bych žíznil po spravedlnost já, tak by byl třeba velmi brzy nasycen. Byl by z něho udělán exemplární příklad za všecky sebe nepatrnější prohřešky, zatímco skuteční viníci by si na jeho úkor nadále užívali. Ale byl by nasycen, skutečně by se s ním jednalo spravedlivě!



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 29. leden 2012 @ 20:12:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Blahoslavenstvím rozumím  tak, že např:

1) Simeon
člověk spravedlivý a zbožný, očekával potěšení Izraele a Duch svatý byl na něm. Duchem svatým mu bylo sděleno, že nezakusí smrt, dokud neuvidí Hospodinova Mesiáše. Veden Duchem tedy přišel do chrámu, vzal dítě do náručí, dobrořečil Bohu a řekl:
„Nyní, Hospodine, podle svého slova
propouštíš svého služebníka v pokoji.
Neboť mé oči spatřily tvé spasení,..."

Naplnilo se na něm to slovo:

Blaze těm, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti,
neboť budou nasyceni.

Stejně tak
2) prorokyně Anna
Nevycházela z chrámu a dnem i nocí sloužila Bohu posty a modlitbami. Přistoupila k dítěti Ježíš, vzdávala chválu Bohu a říkala o něm všem, kdo v Jeruzalémě očekávali vykoupení.

anebo
3) Kornelius
spravedlivý a bohabojný muž, dával mnoho almužen lidu a stále se modlil k Bohu.  Bůh jeho touhu po spravedlnosti nasytil, požehnal.
Petr k tomu řekl tohle „Opravdu vidím, že Bůh nikomu nestraní, ale v každém národě se mu líbí, kdokoli ho ctí a koná spravedlnost.






Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 30. leden 2012 @ 13:12:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Toto království spravedlnosti  může být uskutečněno pouze Kristem králem panujícím na trůně Davidově. ----

    Království Boží/nebeské/ je uskutečněno Ježíšem Kristem, který je ,  sedí a panuje na trůně Davidově.

Zj 22,14  Blaze těm, kdo si vyprali roucha, a tak mají přístup ke stromu života i do bran města.



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 30. leden 2012 @ 17:54:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že někde vybízejí věřící, aby žili podle Desatera, snad nemůže být nic špatného. Bohužel někdy tak vybízejí i ti, kteří zrovna nejsou správným příkladem. Zákon neboli Desatero je dobré, ale není dokonalé. Není to prostředek ke spasení, ale je to ukazatel správného životního jednání. Jak žít, abychom způsobili nejméně škody sobě i ostatním. Ale je to i tom, jaký vztah mít k Bohu. Celá levá desta je snad o tomto vztahu.

Co považujete na deseti přikázáních za špatné a již neplatné ? Já tu nenacházím nic, s čím bych nesouhlasil. Naopak to krásně nastavuje zrcadlo nám lidem, abychom pochopili, jací jsme a co nedokážeme a co porušujeme. Ukazuje to i naši slabost a hřích.Bez toho bychom ani neměli svědomí a nevěděli, co dobré a co je špatné. Nemít svědomí je typické pro dnešní dobu. Rozhodující jsou dnes prachy  a úspěch. Ten Zákon potřebují i nevěřící.


Problém je, pokud někdo považuje dodržování Desatera za prostředek ke spasení. Vždyť tak by nebyl spasen nikdo. My míváme takovou vlastní spravedlnost, ale ta je jiná než ta Boží. Však v Bibli máme i pár příkladů, kdy lidé mysleli jinak než Bůh. Je tam pár pěkných podobenství. Bůh nám uděluje spravedlnost svojí milostí skrze oběť Pána Ježíše. Z naší strany jde o víru, kterou tuto milost a spravedlnost přijímám. Pojem osvobozen od Zákona znamená právě to, že Bůh nás nebude soudit podle  toho, jak jsme dodržovali Zákon a žili podle něho, ale podle něčeho úplně jiného.


Podle čeho ?

Hezky jsi to napsal:

Mat.6,6 „blahoslavení, kteří působí pokoj, neboť oni budou nazvání syny Božími,“ a Jan 1,12: „ale všem těm, kteří ho (Krista) přijali, dal jim moc syny Božími býti, těm, kteří věří v jeho jméno.“

Křesťané přijali Krista a působí pokoj

A teď se zamysleme, jak křesťané ten pokoj realizují!

A další smutná věc je i to, že křesťané i mezi sebou nepůsobí pokoj, hádají se, každý si vyzvedne z Bible něco, co mu sedí a to zdůrazňuje. Na jedné straně zákonictví, na druhé straně naprostý opak, jakoby jsme již automaticky byli jen a jen dobří a Desatero se nás netýkalo a nemuseli jsme se jim řídit. To je také omyl. Zákon je dobrý. I pán Ježíš se jím řídil. Ale skrze Zákon není ona milost, spravedlnost a spasení. To je dar Boží. A pokud jsem to opravdu upřímně přijal vírou, pak to musí být vidět na mém jednání a životě.



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 01. únor 2012 @ 10:32:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----S ohledem na to, že Křesťan má spravedlnost, která je z víry, z Boha, sotva může být o něm řečeno, že po ní může lačnět. Kdyby totiž skutečně po ní lačněl, dokazoval by tím, že ji nemá, a jestli nemá spravedlnost, která je z víry, z Boha, dokazoval by tím, že ji nemá, a jestli nemá spravedlnost, která je z víry, z Boha, pak není Křesťan!!!----


To je mi logika,

když ve vztahu stále toužím a žízním po své ženě,znamená to že ji nemám? Dokazoval bych tím,že ji nemám? Znamená to pak,že nejsem ženatý? :-)))


 



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 01. únor 2012 @ 16:30:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martyn LLoyd-Jones napísal dvojdielnu knihu:
Úvahy o kázaní na Hore.

Keď si túto knihu prečítaš, tak sa budeš za tento povrchný článok, ktorý si napísal 
nadosmrti hambiť./stydět/





Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 01. únor 2012 @ 19:03:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---- Ovšem, pokud se království týká, ti, kteří mají jednou být uznáni za hodné do něho vstoupit, budou muset dosáhnout vysokého stupně spravedlnosti ----


                            Proč hovoříš o budoucnosti?    :

Mt 12,28  Jestliže však vyháním démony Duchem Božím, pak už vás zastihlo Boží království. 


 Mt 7,13  Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí.



Re: Blahoslavenství (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 03. únor 2012 @ 16:42:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...veď hovorím že ja som znovuzrodený vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych...

1 Peter 1:3  Požehnaný Boh a Otec nášho Pána Ježiša Krista, ktorý nás zo svojho veľkého milosrdenstva vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych znovuzrodil pre živú nádej:

a tiež som znovuzrodený slovom Božím:

1 Peter 1:23  veď ste živým a večným slovom Božím znovuzrodení nie z porušiteľného, ale z neporušiteľného semena.


ivanp



Stránka vygenerována za: 1.17 sekundy