Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480128
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jednou spasen, navždy spasen.
Vloženo Pondělí, 16. leden 2012 @ 11:54:37 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Úvodem doložím toto tvrzení kategorickou větou: Kdyby dílo naší spásy započal Bůh a my bychom byli pověření udržením a dokončením spásy, nikdo z nás by nebyl pro spasení způsobilý.

Kdokoliv z těch, kteří se domnívají, že mají dílo své spásy, které v nich započal Bůh tím, že je zplodil, dovést až do konce, nezná Boha a ani sám sebe. Známe-li Boha, uvědomíme si, že v žádném případě nejsme schopni dokončit nic z toho, co on započal. A jestliže známe sebe, uvědomujeme si, že dovést dílo do konce prostě nedokážeme. Jestliže nám Bůh dal spásu, Bůh ji dokončí i do nejmenších detailů.


Jestliže podstatou Boží spásy je milost, není možné abychom o ni přišli. Protože než Bůh započal své dílo, tak nás předem vyhlédl a předem určil, povolal nás a ospravedlnil, spasil nás a uvede do své slávy. Kdybychom mohli přijít o svou spásu, byla by zpochybňována Boží povaha.

Jestliže si někdo myslí, že křesťan může znovu zahynout, když ochabne a spáchá nějaký smrtelný hřích, a že jen dobrý syn si udrží věčný život, zatímco špatný syn zahyne, pak tento člověk neví, co je Boží spása. Takový si možná myslí, že Bůh je vymahatelem dluhů, který přichází odebírat věčný život a vykoupení, když nebudeme něco dobrého činit, a jestliže si budeme počínat dobře, můžeme si jej ponechat. Toto není Boží spása. Jak můžeme přijít o spásu, kterou nám dal všemohoucí a vševědoucí Bůh?

Bůh nám dal, když jsme uvěřili v Ježíše Krista, svůj život, který jsme přijali, je to věčný život, který nikdy nemůže přestat existovat, a my nemůžeme nikdy zahynout. Podívejme se na obraz z Písma, který nám dal Bůh úplně na počátku svého Božího slova, aby nám ukázal, že svou spásu, kterou jsme přijali od Boha, nemůžeme nikdy ztratit.

V Genesis 3 kapitole můžeme číst jak Adam zhřešil, když pojedl ze stromu poznání dobrého a zlého, Bůh jej vyhnal ze zahrady v Edenu a cestu ke stromu života dal střežit cherubíny s míhajícím se plamenným mečem. Položili jste si otázku, proč nedovolil Adamovi, aby jedl ze stromu života? Gen. 3,22 říká: „I řekl Hospodin Bůh: Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé. Nepřipustím, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl a byl živ navěky.“

Zde vidíme určitý obraz. Všichni víme, že jíst ze stromu poznání dobrého a zlého představuje nezávislost na Bohu. Strom života naproti tomu představuje život – život, který nám dal Boží syn. Když Adam zhřešil, Bůh se obával, že Adam bude jíst ze stromu života. Kdyby z něho pojedl, nezemřel by. Kdyby býval Adam mohl zemřít, přestože pojedl ze stromu života, proč by si pak Bůh musel dávat takovou práci? Proč musel dát střežit cestu ke stromu života cheruby s plamenným mečem? Bůh to udělal, protože se obával, že Adam bude žít navěky, když pojí z tohoto stromu.

To, co jsme okusili my, když jsme byli vykoupeni, není ze stromu života, což je předobraz, my jsme okusili sám Život. Můžeme přesto zemřít? Jestliže Adam nemohl zemřít, pokud by okusil ze symbolického stromu života, jak můžeme zemřít my, když byli obmyti krví Pána Ježíše, pojedli jsme ze skutečného stromu života a přijali věčný život? Adam znal strom života jako symbol, zatímco my jsme přijali to, co strom života symbolizuje. Jakpak bychom mohli zemřít? Jen ti, kdo nevědí, co je znovuzrození a co je to věčný život, mohu říci, že o spásu je možno přijít.

Díky Pánu, že věčný život je fakt, který nikdy nemůže být zrušen. Je to historie, kterou nikdy nelze vymazat. Právě proto můžeme žít před Božím zrakem. Vztah mezi Bohem a námi je takový, že můžeme z jistotou prohlásit, že žádná síla na zemi nás nemůže od Boha oddělit. I kdyby z toho měl být Bůh nešťastný, nemůže tento vztah zrušit!


"Jednou spasen, navždy spasen." | Přihlásit/Vytvořit účet | 95 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 16. leden 2012 @ 13:04:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Filipským 1:3  Pri každej rozpomienke na vás,
4  vždy, v každej svojej modlitbe, keď sa s radosťou modlím za vás všetkých, ďakujem svojmu Bohu,
5  že máte účasť na evanjeliu od prvého dňa až doteraz.
6  A som presvedčený, že Ten, ktorý počal vo vás dobré dielo, aj ho dokoná až do dňa Krista Ježiša.
7  Ako aj právom môžem takto zmýšľať o všetkých vás. Veď aj keď som v putách, aj keď obraňujem a utvrdzujem evanjelium, nosím vás v srdci všetkých, ktorí ste spolu so mnou účastní milosti.
8  Lebo Boh mi je svedok, ako túžim po vás všetkých láskou Ježiša Krista.
9  A za to sa modlím, aby sa vaša láska vždy viac a viac rozhojňovala v pravom poznaní a v každej skúsenosti,
10  aby ste tak boli schopní rozoznávať, čo je hlavné, a boli ste čistí a bez úhony na deň Kristov,

mne osobne pomáha toto Slovo ktoré hovorý o tom že ak máme účasť na evanjeliu, tak Boh sa postará o to aby začaté dielo v nás ktoré začalo prijatím spásy dokonl. V deň súdu sa postavíme pred Boha ako čistí bez hriechu pre zásluhy Krista...

mnohí zvlášť rímsky katolíci to nevedia pochopiť ako je to možné a stále sa boja toho že im náhlou smrťou ostane nejaký nevyznaný hriech a preto vymysleli očistec, zádušné omše, časté spovedanie sa kňazom...lenže písmo garantuje že Boh dokoná svoje dielo a zabezpečí aby  ste čistí a bez úhony na deň Kristov.

ivanp




Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 16. leden 2012 @ 15:06:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni víme (zvýrazněno eleazar), že jíst ze stromu poznání dobrého a zlého představuje nezávislost na Bohu.

Gruberův řečnický trik ;-) Tvrdíš to tu akorát ty. V Písmu to není a na nikoho se neodvoláváš.
Stejně tak bych mohl já říkat, že všichni víme, že jíst z Božího stromu představuje prapůvodní neúctu k soukromému majetku.


Jestliže si někdo myslí, že křesťan může znovu zahynout, když ochabne a spáchá nějaký smrtelný hřích,

Jak bys tedy nazval toho, kdo o sobě tvrdí, že je křesťan a páchá tyto hříchy? Falešný křesťan? Křesťan, co nikdo křesťanem nebyl?

Jak tedy odlišíš pachatele smrtelných hříchů od těch ostatních?



Zdravím Leonete (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 16. leden 2012 @ 15:51:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečně po těch betmočláncích jeden kvalitní. Leonete, díky zaň! S obsahem plně souhlasím. 



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. leden 2012 @ 18:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bůh nám dal, když jsme uvěřili v Ježíše Krista, svůj život, který jsme přijali, je to věčný život, který nikdy nemůže přestat existovat, a my nemůžeme nikdy zahynout."...



(Žd 6,4-8)
Neboť pro ty, kdo byli jednou osvíceni, okusili ten nebeský dar, stali se účastníky Ducha Svatého
a okusili dobré Boží slovo i zázraky budoucího věku,
je nemožné, aby když odpadnou, byli znovu obnoveni k pokání, poněvadž by pro sebe znovu křižovali Božího Syna a vystavovali ho potupě.
Vždyť země, která pije déšť, jenž na ni často přichází, a plodí rostlinu užitečnou pro ty, kdo ji obdělávají, dochází požehnání od Boha;
ale ta, která vydává trní a bodláčí, je zavržená a blízká prokletí a její konec je spálení.


I znovuzrozený křes´tan může znovu upadnout do hříchu ke smrti, neučinit z něj pokání a tak zahynout navěky.
Proto:

(1 Pt 5,8)
Buďte střízliví, bděte; neboť váš protivník ďábel chodí kolem jako řvoucí lev a hledá, koho by spolkl.



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 16. leden 2012 @ 18:29:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Jednou spasen, navždy spasen je blabol nad každý blábol.

Svoj postoj sa pokúsim vysvetliť príkladom z historie.Počas druhej svet.svet.vojny v Nemecku musel každý občan prejsť skúškou vernosti Bohu.Hitler žiadal písomne potvrdiť loajálnosť k nemu.V tom období žilo v Nemecku niekoľko miliónov protestantov.Našlo sa len sedemsto skutočných ctiteľov Božích,ktorí odmietli podpísať Hitlerovi vernosť. Odmietli vymeniť Syna Božieho za syna diablovho.To,že Hitler bol riadený samotným diablom dokazuje i ten fakt ,že bol okultista.A tiež nie je možné,aby nejaký kaprál dokázal sfanatizovať 98 percent národa ,keby za ním nestálo knieža tohto sveta.Tých sedemsto verných poslal Hitler do koncentračných táborov. 

Boh po nás chce ,aby sme obetovali aj svoj život pre nášho Pána.Ja si v žiadnom prípade nodovolím obviniť tie miliony" kresťanov" ktorí sa upísali Fuhrerovi,že mali falošnú vieru.Skôr si myslím,že boli slabí vo viere./1 Ján 4:18 Bázne nieto v láske, ale dokonalá láska vyháňa bázeň, pretože bázeň má trápenie, a ten, kto sa bojí, nie je dokonaný v láske./Ale hovoriť,o týchto ľuďoch,že že majú istotu spásy sa mi zda nezodpovedné.Upísať sa Hitlerovi znamená upísať sa samotnému diablovi.

 "kresťania s istotou spásy " išli strieľať do "kresťanov" na opačnej strane zákopov,išli strieľať do žien a detí
dopúšťali sa zverstiev najhrubšieho zrna a ja mám o nich tvrdiť,že majú istotu spásy.

To ja nikdy tvrdiť nebudem.
V živote kresťana prichádzajú rôzne skúšky,v ktorých môžem zlyhať a tak budem učiť o nadeji ale nie o istote spásy.

1 Peter 4:12  Milovaní, nedivte sa ohňu, ktorý prišiel na vás pre vaše zkúsenie, ako čo by sa vám  čudná vec
prihodila.



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. leden 2012 @ 00:23:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za článek.

  U tohodle tématu si vždycky vzpomenu na konkrétní lidi. Marcela, násilníka a vůdce drogového gangu, kterého Bůh zachránil z vězení a smrtelné úzkosti. Marušku a Petra, které Bůh zachránil z komunismu a smrtelných nemocí, k životu. Mariana, kterého Bůh vytáhnul z cikánského prokletí a obklíčení model. Marka a Mirka, které Bůh vytáhnul a alkoholu a běžného lidového materializmu. Saula, kterého Bůh zachránil z vražedného náboženství lidských tradic.

  A říkám si: Proč by všemohoucí, vševědoucí, všudypřítomný Bůh takhle zachraňoval lidi z takového svrabu a hnoje, když by je pak poslal navěky do pekla?

  To by nedávalo logiku.

  Leda že by byl ten bůh takovej srandista, "tahač za nos", bavič na cizí účel. Že by si z lidí dělal dobrej den, trochu se s nimi pobavil ve svém dívadle, použil je pro svůj účel, aby se na obláčku tolik nenudil.



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 17. leden 2012 @ 15:30:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak Vám všem jednouspasenýmnavždyspaseným ze srdce přeji, že už nikdy a za žádných okolností nemůžete od Boha odejít a že už nikdy nemůžete sejít z cesty. Je mi ctí, že mohu znát takové lidi, kteří už dokonce nehřeší.

To já jsem proti Vám ubožák. Hřeším každý den, někdy někoho zraním slovem, občas závidím a ne vždy mluvím o druhých patřičně. Pak musím činit pokání. Pevně doufám, že se někdy také dostanu do stavu, kdy už nebudu hřešit. Určitě se mi to jednou podaří v nebi.



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 17. leden 2012 @ 18:38:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Istota spásy, alebo nádej na spásu ??? 5.12.2008 

Pred niekoľkými rokmi mi jeden brat,ktorý veril,že stačí uveriť v Krista a spása je zaručená,zaslal pohľadnicu.Bolo na nej napísané: Ján 3:36 „Kto verí v Syna, má večný život;“Otvoril som Bibliu a skontroloval či je tomu tak.S prekvapením som zistil,že mi napísal iba polovicu výroku .Cele znenie výroku je následovné: Ján 3:36 „Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.“Z tohto výroku jednoznačne vidieť ,že bez poslušnosti Kristu žiadna spása nebude. Potvrdzujú to aj Sk.3:22-23 „ Lebo Mojžiš povedal otcom: Proroka vám vzbudí Pán, váš Bôh, z vašich bratov, ako mňa, toho budete poslúchať vo všetkom, čokoľvek vám bude hovoriť,23 a bude, že každá duša, ktorá by neposlúchala toho proroka, bude vyplienená z ľudu“,/ Kralický preklad/ 
Tým prorokom je samozrejme P.Ježíš a neposlušnosť k jeho príkazom znamená istú smrť. 
Po prečítani týchto výrokov som získal podozrenie o správnosti tohto učenia.Začal som kontrolovať niektoré výroky Písma z ktorých je toto učenie odvodené a s ktorými najčastejšie operujú zástancovia tohto učenia.Jedná sa o následovné výroky:Jan 10,28-29 „ … a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky. Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.“Po kontrole týchto výrokou som zistil,že sú vytrhnuté z kontextu.V predchádzajúcich veršoch tej istej kapitoly je uvedené následovné: „26…,ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,“V 27 verši je jasne ukázané ktoré ovce nebude môcť nikto vytrhnúť z ruky Synovej a Otcovej.Sú to tie ovce,ktoré čujú hlas Pána Ježíša a ktoré ho následujú.Tie ovce,ktoré nie sú poslušné Kristu a nechodia v Jeho šľapajách tých sa toto zasľúbenie netíka. 
Podobne sa píše i o zapečatení v Ef.1,12-13  "aby sme boli na chválu jeho slávy, my, ktorí sme sa prv nadejali v Kristovi,13  v ktorom aj vy počujúc slovo pravdy, evanjelium svojho spasenia, v ktorom aj, uveriac, zapečatení ste Svätým Duchom zasľúbenia," 
V týchto dvoch výrokoch je jasná podmienka,koho sa zapečatenie tíka: 
Sú to tí ,ktorí uverili evanjeliu:Ja môžem s istotou povedať,že 90 percent protestantov nevie,kde sa v Biblii presné znenie evanielia nachádza.Nehovoriac už o vysvetlení jeho zmyslu a význame pre našu spásu.To ovláda len veľmi malé percento kresťanov. 

V SB je viacero výrokov,ktoré naznačujú,že s istotou spásy je to zložitejšie,ako sa na prvý pohľad zda.Uvádzam následovné výroky: 

Luk.6,46-49 „ A čo ma voláte: Pane, Pane, a nečiníte, čo hovorím? 47 Každý, kto prichádza ku mne a čuje moje slová a činí ich - ukážem vám, komu je podobný.48 Podobný je človekovi, staväjúcemu dom, ktorý kopal a išiel hlboko a položil základ na skale. A keď prišla povodeň, oborila sa rieka na ten dom, ale nemohla ním pohnúť, pretože bol dobre založený na skale.49 Ale ten, kto počul a neučinil, podobný je človekovi, postavivšiemu dom na zemi bez základu, na ktorý sa oborila rieka, a hneď sa zrútil, a pád toho domu bol veliký.“Z tohoto výroku je jednoznačne potvrdené,že musíme nielen poznať Kristove slová ,ale hlavne ich musíme činiť. 
1 Peter 4:17 „ Lebo je čas, aby sa začal súd od domu Božieho; ale ak najprv od nás, čo bude koniec tých, ktorí neposlúchajú evanjelia Božieho?!18 A jestli aj spravedlivý sotva býva zachránený, bezbožník a hriešnik kde sa ukáže? 
Aj z tohto výroku vyplýva,že nestačí len sama viera ,ak nie sme vo viere poslušní plniť Božiu voľu žiadna spása nebude.Sme spasení z milosti skrze vieru v Krista je to dar od Boha,ale je nám daný s podmienkou poslušnosti.Ďalej chcem uviesť príklad zo SZ o strašných dôsledkoch neposlušnosti syna voči svojim rodičom. 
5Moj. 21:18-21 „Keby mal niekto nezdarného syna spurného a nepoddajného, ktorý by nepočúval na hlas svojho otca a na hlas svojej matere, a hoci by ho káznili, predsa by ich len neposlúchal,19 vtedy ho pochytia jeho otec a jeho mať a vyvedú ho von ku starším jeho mesta a ku bráne jeho miesta20 a povedia starším jeho mesta: Tento náš syn je spurný a nepoddajný, nepočúva na náš hlas, je žráč a pijan.21 Vtedy ho ukameňujú všetci mužovia jeho mesta, a zomrie.“ 
Tento syn patril do vyvoleného Božieho národa a pretože neposlúchal svojich rodičov musel zomrieť.Čo sa asi stane s človekom,ktorý odmieta poslúchať samotného Boha, keď už neposlušnosť k rodičom bola potrestaná smrťou. 
Najtvrdšie slová sú uvedené v 10 kap.1 Kor. 
1 Kor. 10:1 „ Lebo nechcem, aby ste nevedeli, bratia, že všetci naši otcovia boli pod oblakom a všetci prešli cez more2 a všetci boli pokrstení v Mojžiša v oblaku a v mori3 a všetci jedli ten istý duchovný pokrm4 a všetci pili ten istý duchovný nápoj, lebo pili z duchovnej skaly, ktorá išla za nimi, a tou skalou 
bol Kristus.5 Ale vo väčšine z nich sa nezaľúbilo Bohu, lebo boli pobití a rozmetaní na púšti.6 A to všetko sa nám stalo výstražným príkladom...“ 
Akého asi trestu dôjde ten, kto neposlúcha Syna Božieho.? Odpoveď je v ep.Žid.10, 26-30... „ Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,27 ale jakési strašné očakávanie súdu a prudká pálivosť ohňa, ktorý má žrať protivníkov.28 Keď niekto pohŕdol zákonom Mojžišovým, bez milosrdenstva zomrie na dvoch alebo na troch svedkov, a o koľko, domnievate sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv zmluvy, ktorou bol posvätený, za obecnú povážil a Duchu milosti urobil potupu?!30 Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.“ 
Najvážnejšie varovanie pre tých, ktorí nie sú ochotní poslúchať Kristove prikázania je uvedené v 2 Tes.1,7-9 „….keď sa zjaví Pán Ježiš s neba s anjelmi svojej moci,8 v plamennom ohni dávajúc pomstu tým, ktorí neznajú Boha, a tým, ktorí neposlúchajú evanjelia nášho Pána Ježiša Krista,9 ktorí ponesú pomstu, večné zahynutie, preč od tvári Pánovej a od slávy jeho mocnosti,..“ 
Ap.Pavol počas svojho života nehovoril o istote spásy,ale robí všetko preto, aby tohto cieľa dosiahol. 
Pavol v ep.Fil.3,11-14 píše následovne:“... ak by som len nejako došiel ku vzkrieseniu mŕtvych.12 Nie že by som už bol dosiahol alebo že by som už bol dokonalý, ale sa ženiem, ak by som len aj mohol uchvátiť, k čomu som aj uchvátený Kristom Ježišom.13 Bratia, ja nemyslím o sebe, že by som už bol uchvátil. 14 Ale jedno robím: na to, čo je za mnou, zabúdajúc a po tom, čo je predo mnou, sa vystierajúc ženiem sa za cieľom k víťaznému, k odmene horného povolania Božieho v Kristu Ježišovi.“ 
Pavol si bol istý svojou spásou až tesne pred smrťou.A vtedy prehlásil následovnú vetu:“ 
2 Tim. 4:7 Bojoval som dobrý boj, beh som dokonal, vieru som zachoval.8 Za týmto už mi je odložená koruna spravedlivosti, ktorú mi dá Pán odplatou v ten deň, on, ten spravedlivý sudca, a nie len mne, ale aj všetkým, ktorí milujú jeho príchod.Pavol splnil Božie pdmienky pre spásu.Zachoval vieru až do smrti a jeho poslušnosť Božím príkazom a plnenie Božej vôle je príkladom pre všetkých kresťanov. 
Ak máme istotu spásy,čo potom s výrokmi ktoré hovoria o nadeji ??? 
Uvádzam výroky, ktoré hovoria o nadeji na večný život v Kristu Ježišovi:Kol.1:5 „.. pre nádej, ktorá vám leží odložená v nebesiach, o ktorej ste prv počuli v slove pravdy evanjelia,“Kol. 1:23 „.. akže trváte založení na viere a pevní a neuchyľujúci sa od nadeje evanjelia, ktoré ste počuli, a ktoré sa zvestuje každému stvoreniu, ktoré je pod nebom, ktorého evanjelia som sa ja Pavel stal služobníkom,“ 1Tes.4:13 „ Ale nechceme, bratia, aby ste nevedeli o tých, ktorí zosnuli, aby ste sa nermútili jako aj ostatní, ktorí nemajú nádeje.“Tít. 1:2 „…na nádeji večného života, ktorý zasľúbil neklamný Bôh pred večnými časy“Tít. 2:13 „ očakávajúc blahoslavenú nádej a príchod slávy veľkého Boha a nášho Spasiteľa Ježiša Krista,“Tít. 3:7 „aby sme súc ospravedlnení jeho milosťou boli dedičmi podľa nádejevečného života.“ 
1Pet. 1:3 „Požehnaný Bôh a Otec nášho Pána Ježiša Krista, ktorý nás podľa svojho mnohého milosrdenstva znova splodil cieľom živej nádeje vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych,“1 Pet. 3:15 „… ale posväcujte Pána Boha vo svojich srdciach a buďte vždycky hotoví zodpovedať sa každému, kto žiada od vás počet o nádeji, ktorá je vo vás, s krotkou tichosťou a bázňou“ 
Nádej a istota spásy si navzájom odporujú.Nemôže byť pravda jedno i druhé. 
Na záver výrok,ktorý rieši celý problém: 
Jan 14,24 „ Kto ma nemiluje, ten neostríha mojich slov“. Nerešpektovanie Kristových príkazov znamená neposlušnosť proti najdôležitejšiemu príkazu Biblie: Mar.12, 30 „ A: milovať budeš Pána, svojho Boha, z celého svojho srdca, z celej svojej duše, z celej svojej mysli a z celej svojej sily. „ 



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 17. leden 2012 @ 18:43:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiňte, že se zde vnutím se svým poněkud nesouhlasným tvrzením.

Věřím, že člověk, který uvěřil může padnout a přijít o své spasení z Boží milosti. Pozbyde-li totiž to, co je podmínkou spasení, totiž víru v Krista Ježíše, která není mrtvá jen tehdy, pokud je potvrzována skutky milosti, pak nutně přichází o své spasení a o Boží milost. bez víry není spásy. A víra to není jen tlachání, ale život. Kdo vskutku uvěřil, ten již nemůže žít jako by nevěřil. Jeho víra by nebyla pravá.

Srovnejte tedy tyto verše Písma:

Židům 2,1-3 (EKUM)

2,1 Proto se tím více musíme držet toho, co jsme slyšeli, abychom nebyli stržení proudem.
2,2 Jestliže už slovo zákona, které vyslovili andělé, bylo pevné a každý přestupek i každá neposlušnost došla spravedlivé odplaty,
2,3 jak bychom mohli uniknout my, pohrdneme-li tak slavným spasením? První je zvěstoval sám Pán, a ti, kdo uslyšeli, dosvědčili toto spasení i nám;

Židům 6,4-9 (EKUM)

6,4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
6,5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6,6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
6,7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
6,8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.
6,9 I když takto mluvíme, jsme o vás přesvědčeni, milovaní, že jste na dobré cestě ke spáse.

Židům 10,26-31 (EKUM)

10,26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
10,27 ale jen s hrozným soudem a "žárem ohně, který stráví Boží odpůrce".
10,28 Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků.
10,29 Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti.
10,30 Vždyť víme, kdo řekl: "Já budu trestat, má je odplata." A jinde: "Pán bude soudit svůj lid."
10,31 Je hrozné upadnout do ruky živého Boha.

Římanům 6,15-23 (EKUM)

6,15 Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!
6,16 Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti.
6,17 Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.
6,18 A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti.
6,19 Mluvím názorně z ohledu na vaši lidskou slabost: Jako jste se dříve propůjčovali k službě nečistotě a nepravosti k bezbožnému životu, tak se nyní dejte do služby spravedlnosti k posvěcení.
6,20 Když jste byli služebníky hříchu, měli jste svobodu od spravedlnosti;
6,21 jaký jste tehdy měli užitek z toho, zač se nyní stydíte? Konec toho všeho je přece smrt.
6,22 Avšak nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
6,23 Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.

Uvedel jsem především oddílky z listu Židům, ale zcela záměrně na závěr z listu Římanům.

Jak si můžete myslet, že poté, co jsme uvěřili, můžeme si žít jak se nám zachce a přesto budeme ospravedlněni od hříchů? Můžeme snad získat věčný život u Boha, když si žijeme jak se nám zachce? Hroznému trestu a odsouzení dojde ten, kdo takto smýšlí a jedná. Nikdo neunikne trestu! Jakbychom mohli uniknout my? Proč počítáte s obětí za své hříchy, když svévolně zhřešíte? Ale já mám v každém z vás doufání, že takto nesmýšlíte. Jestliže se rozhodnete žít ve svévoli, pak zapomeňte na Kristovu oběť. Je to pohrdáním jeho oběti. Daleko většího odsouzení si zaslouží ten, kdo takto začne žít poté, co uvěřil. Není možno s takovým znovu začínat. Není snad zneuctěním Kristovy krve a těla, jeho oběti, když člověk začne žít svévolným životem? Jak si můžete myslet, že takový bude žít na věky s Bohem?

Jistě, nikdo nepřijde o věčný život, ale záleží na tom, kde tento věčný život stráví.

A nezapomeňte, že každé prorocké slovo musí dojít naplnění. A naplní se při těch, kdo v době jeho naplnění budou shledáni věrni (či nevěrni) slovu, které bylo předpovězeno od Boha. Do té doby máme věčný život v naději a v naději a víře jej žijeme, ale co je nyní nadějí a vírou, jednou se stane skutečností, ale jen při těch, kdo zachovali onu víru a naději, tedy žili nyní to, co jednou se stane skutečností. Tak ten, kdo nyní takto žije, ten vskutku má život věčný. A neznamená to žít ze své vlastní síly, ale z moci Ducha Kristova. Ale kdo začal poté žít svévolně, ten nežije životem věčným, neboť jím pohrdl. Rozhodl se žít jinak. Ne podle přikázání Božích, která jsou věčným životem. Rozhodl se žít svévolně, tedy v hříchu, a tak nemá život věčný a neobdrží jej na věčnosti, již nyní žije ve smrti a život v hříchu, který vede ke smrti si vyvolil. Měl na výběr, ale sám si zvolil. Zvolil si hřích a smrt.

Kdo uvěřil, nemůže žít svévolně. Kdo uvěřil má žít ve spravedlnosti, jestliže takto žije, pak již vskutku přešel ze smrti do života.

Nemyslete si, že člověk který v Krista věří, smí žít svévolně v hříchu a nepočítat s hrozným žárem ohně, který stráví Boží odpůrce.

Jestliže takto vnímáte Boží milost, že každý na koho Bůh ukáže prstem, bude spasen, a klidně si potom může žít, jak se mu zachce, pak tím zle skreslujete Boží milost. A z Boha činíte nespravedlivého soudce.

Promiňte mi mé rozhořčení, nemyslím to zle.

Ale rozhodně pro mne platí: Kdo říká že věří, a třebas vskutku je mu i dosvědčeno, že kdysi žil v milosti Boží a nesl ovoce Ducha, pakli by tento se rozhodl pro život ve svévoli a stále tvrdil, že věří v Krista a že bude spasen, pak tento člověk je namyšlený, domýšlivý, pyšný a pohrdá Boží milostí. Takový pozbyl věčného života a ztratil to, co zprvu měl. Jak život věčný u Boha, tak spasení, tak víru.... Přišel o vše, co kdysi měl. Jako pes se vrátil k vlastním zvratkům. Odvrátil se od zrcadla a zapoměl na svůj vzhled. Jako podsvinče zase se válí v bahně.

Platí pro něho tato slova Písma:
Ř11,20 ...., ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se!
11,21 Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, tím spíše neušetří tebe!
11,22 Považ dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří odpadli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet. Jinak i ty budeš vyťat......

Je v Písmu dosti varování.....

Omlouvám se, nechci se s nikým přít, Bůh rozsuď.

Když tak uvažujete o druhých..... zkuste to přirovnat k sobě. Myslíte si, že získáte věčný život u Boha a nebudete odsouzeni s hříšníky, ale budete sdílet úděl se spravedlivými, když si začnete žít, jak se vám zlíbí? Zkuste to, a odpovězte si. Snad i svědomí a Duch svatý vás zarazí. Zkuste si žít v hříchu a myslet na Boží spásu a odpuštění vašich hříchů Kristovou obětí. Hřešte a pijte z kalicha jeho krve a jezte jeho tělo pod způsobami vína a chleba, a myslete na Boží milost a ne na odsouzení. Chlácholte se jak chcete, snad se vám podaří umlčet svědomí a Ducha. A až se vám to podaří, pak snad pochopíte.

Petr Šíma



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. leden 2012 @ 20:25:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Je faktem, že Boží slovo na mnoha místech varuje a upozorňuje na možné odpadnutí od víry, od milosti, pobloudění z cesty apod.

Člověk si toho může nevšímat a vytvářet si z toho důvodu, že se ho to netýká, všelijaké krkolomné kategorie lidí, kterých by se to snad mohlo týkat. A to nejen kategorie lidí, ale i různá evangelia.



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 17. leden 2012 @ 20:31:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten článek je výstižný a jasný jak facka, fakt nechápu, proč jej někteří nechápou:-) Pán Ježíš sice zemřel za všechny moje hříchy, tomu pevně věřím, ale co z toho, když nakonec třeba přijdou hříchy, za které zřejmě zemřít nebyl schopen a už vůbec není schopen mě z toho dostat... Asi tak bych shrnula nejistotu spasení.

24 "Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života.

Někdy je tak těžké věřit slovu Kristovu a Tomu, který Ho poslal...



Re: Jednou spasen, navždy spasen. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 17. leden 2012 @ 21:38:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kdo věří v Syna,má život věčný a je jednou a navždy spasen.

Kdo Syna odmítá, život věčný nemá ,spasen není, a hněv Boží na něm zůstává.




Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy