Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 530 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484478
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč.
Vloženo Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 14:55:24 CET Vložil: Olda

O Bibli poslal oko

Jak porozumět Božímu slovu.

Mezi mnohými z vás je hodně rozšířena představa o tom, jak stačí vzít do ruky Písmo a číst – a všemu už porozumíte.

Jako by už snad bylo automatickou povinností Ducha svatého vám toto porozumění poskytnout. Že stačí tomu uvěřit a porozumění se dostaví samo. Že Duch svatý zázračně zapůsobí a otevře každému hned oči. Přesto, jak se zde scházíme, mnozí z nás rozumí smyslu jednotlivých míst v Písmu evidentně velmi odlišně - a nikomu bych přitom neupíral upřímnou snahu a otevřené srdce i mysl. To by ještě samo o sobě nebylo špatně ( Písmo může mít více správných výkladů jednoho místa), horší je, že některé z výkladů porušují pravidlo "regula fidei," - t.j. ve smyslu odporují jiným místům v Písmu. A to už je špatně. Jaká je tedy všední realita života?


Člověk při práci používá nástroje.

Bez nich by byla efektivita práce nízká a něco by nešlo dělat vůbec.

Nástrojů máme celou řadu. Od jednoduchých až po ty nejvýkonnější. Všechny nástroje však mají cosi společné - vyžadují znalost obsluhy, jinak se jejich užitečnost obrátí proti nám. Když nezacházíme správně se šroubovákem či dlátem, může skončit zabodnutý v naší ruce. Čím výkonnější je pak nástroj, tím je také nebezpečnější: hoblovka nebo cirkulárka nás bez znalosti pravidel obsluhy může připravit o prsty. Jen blázen svěří osmiletému chlapci do rukou motorovou pilu! Prát rukama na valše svede kdekdo. Ale ke správnému praní v moderní automatické pračce už nutně potřebujeme manuál, návod na obsluhu. Čím výkonnější stroj nebo nástroj, tím klade větší nároky na znalost obsluhy s ním, na znalost manuálu.

Písmo svaté je velmi výkonný nástroj, který Bůh daroval člověku jako pomoc na jeho cestě ke spasení.

Podléhá však stejnému principu – čím výkonnější nástroj, tím větší potřeba znalosti s ním umět pracovat, potřeba manuálu. Tímto manuálem, tímto návodem, jak rozumět Písmu, je apoštolská tradice katolické církve, vedení učitelů církve - učitelská úloha církve. Bez ní se stává samotné Písmo (sola scriptura) oním dvousečným mečem, který zraňuje i toho, kdo s ním zamává.

Vždyť ani jízdní řád vám nebude k užitku, když nebudete znát správný způsob, pravidla, jak s ním pracovat! Místo výkonného nástroje spásy se tak nesprávnou manipulací může i Písmo stát nástrojem vlastní zhouby. Takový  člověk se pak sám často chová jako paranoický pomatenec, opitý vlastní "zbožností" (která prý už nehřeší, protože je v D/duchu a vysvobozen z moci hříchu). Skutečnost je ale taková, že i on dál stejně hřeší. Ohání se jen povytrhávanými frázemi z Písma, jejichž smyslu nerozumí. Zcela mimo realitu života pak člověk žije svůj virtuální svět nábožných představ. Čím častěji však používá výroky Písma, tím více krvácí, tím častěji zraňuje sebe i jiné.

Bible byla psána Božím lidem a pro Boží lid z inspirace Ducha svatého.

Pouze ve společenství s Božím lidem můžeme jako "my" přistoupit k jádru pravdy, kterou nám Bůh chce říci.
Autentická interpretace Bible musí být vždy v harmonickém souladu s vírou katolické církve.
Nejedná se o požadavek, který by byl k této knize doplněn zvnějšku.
Sama tato kniha je hlasem putujícího Božího lidu a jenom ve víře tohoto lidu se nacházíme v té správné "tónině", která umožňuje porozumět Písmu svatému.

Bez znalosti manuálu (církevní tradice) je Písmo velmi nebezpečný nástroj! Jednotlivec bez znalosti církevního učení, jak Písmu rozumět, se stává zcela otrokem vlastní rozjitřené fantazie. Cokoli ho nad Písmem napadne, považuje hned za hlas Ducha svatého! Nepřeberné množství takovýchto "výkladů" zde už zaznělo!

Kdo Písmo přesto bere do ruky a ignoruje pravidla jeho výkladu, ignoruje tradici církve, je v situaci miminka, které si místo s chrastítkem pohrává s břitvou. Výsledkem pak bývá duševně zmrzačený člověk, ignorující evidentní logické námitky vlastního rozumu, které překlenuje a pobožně se ohlupuje vytrženými líbivými frázemi z Písma, jejichž skutečnému smyslu nikdy neporozuměl. Pro takové lidi máme označení heretik – člověk žijící v nepoznané lži. Takový člověk nutně potřebuje pomoc od druhých, sám se z toho bahna nikdy nevytáhne. Otázkou je, zda se dokáže chopit nabízené pomocné ruky. Nijak přitom nezpochybňuji mimořádné působení Ducha svatého na působení jednotlivce i v takovém případě. Boží milostí může i takový člověk dostat dar víry, ale má - li dobře dál prospívat, stejně musí dříve či později skončit v církvi, poznat tradici - učení církve Kristovy. Nikoli učení novodobých sekt!

Znalost církevní tradice je tedy základ, který nám dává pravdivě porozumět Písmu jak z pohledu historického, tak věroučného. Poznat věci, jak se skutečně staly.

Na tomto základu je pak teprve možné stavět vlastní pravdivý osobní výklad Písma, onu duchovní nadstavbu, kdy nám Písmo ožívá a Duch svatý promlouvá k člověku. V tomto smyslu bude výklad Písma ukončen teprve s posledním žijícím člověkem na zemi. 

Tak upřímně hledající člověk se znalostí tradice církve, který například ještě trpí hříchem lenosti, otevře Písmo svaté a Duch svatý k němu promlouvá: "Nechce-li někdo pracovat, ať také nejí!" Workoholik naopak otevře Písmo a Duch svatý mu zase říká: "Proč si tedy děláte starosti s oblečením? Pomyslete na polní lilie, jak rostou. Nepracují ani nepředou, ale říkám vám, že ani Šalomoun ve vší své slávě nebyl oblečen jako jedna z nich. Jestliže tedy Bůh takto obléká polní trávu, která dnes je a zítra bude hozena do pece, neoblékne snad mnohem spíš vás, vy malověrní? Nemějte tedy starosti. Neříkejte: 'Co budeme jíst?' nebo 'Co budeme pít?' anebo 'Co si oblečeme?' Všechny tyto věci totiž vyhledávají pohané, ale váš nebeský Otec ví, že to všechno potřebujete. Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost a toto vše vám bude přidáno".

V takových případech Písmo mocí Ducha svatého člověka postupně uvádí do svatosti života.

Však bez znalosti pravdivého "manuálu Písma" (tradice) čte například Jehovista: "Nikdo mezi nimi neměl nouzi, protože všichni, kdo vlastnili pole nebo domy, je prodávali a peníze, za které je prodali, přinášeli a pokládali k nohám apoštolů. To pak bylo rozdělováno každému podle toho, jak kdo potřeboval". 
Následně tedy jde, prodá střechu nad hlavou i veškerý majetek své rodiny a odevzdá jehovistům. Z povinnosti živitele rodiny ujede do blouznění a uvede vlastní rodinu do nouze. A domnívá se, že mu to takto poradil Duch svatý!


Chápete, jak je důležité při čtení Písma stát oběma nohama na pevném základu, na skále? Na Petrovi, na Kristu, na církvi? Jinak se z Písma dá vyčíst naprosto cokoliv.

Kdyby stačilo jen Písmo k našemu spasení, Pán Ježíš by po tři roky nevyučoval apoštoly, ale odevzdal by nám "Knihu". To se však nestalo.

Sola skriptura (jedině Písmo) je tedy evidentním nesmyslem, který se vylíhnul až za reformace. Naše spasení se uskutečňuje v církvi, jako společenství křesťanů v Kristu, uskutečňující Boží plány se světem. Jako společenství křesťanů kráčející a vzájemně si pomáhající na cestě k věčnému spasení.

Chceme – li pracovat s řetězovou pilou, musíme znát základ - jak ji uchopit, jakým způsobem řezat. Studený motor se startuje jinak, než zahřátý. Držet ji třeba za rukojeť, nikoli za řetěz!

Brát Bibli do ruky bez znalosti apoštolské tradice církve je stejně tak naivní a nebezpečné. Může být sebezničující, jako na příkladu jehovisty.


"Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč." | Přihlásit/Vytvořit účet | 197 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:42:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
řekl bych že je to podobné jako ve škole. Žáci se sice teoreticky mohou (a také mají) učit z učebnic ale ti kantoři a celá školní budova tam nejsou jentak úplně zbytečně.



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 15:50:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hodně mi to připomíná tvrzení komunistů před rokem 89 o historicky nevyhnutné vedoucí úloze strany ve společnosti a jejím sofistikovaným dokladováním vědeckým komunismem



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 16:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ešte chajn že mámu tú apoštolskú postupnosť a svatú katolícku tradíciu...bez nej by nám ani vo sne nenapadlo že existuje očistec a máme vzývať mŕtve kosti a svoje prosby namiesto Bohu máme smerovať k zomretým ľuďom a nikto by z nás kresťanov ani netušil že existuje kráľovná nebies ktorá je druhá po Bohu...no ale to je ten správny katolícky výklad písma a nás protestantov treba ľutovať že sme sa k nemu nedopracovali...

my kreťania čo rozlišujeme medzi tradíciou a písmom vieme že všetko máme posudzovať podľa normy ktorú nám zanechali apoštoli a nie podľa normy rímskej cirkvi a jej často zvrhlej tradície...preto sa nebojím brať písmo do ruky a čitať ho ignorujúc všetky rímske bludy a démonské učenia...

ivanp 



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 18:42:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci se teď zabývat úlohou tradice při formování křesťanského učení, stál bych někde na pozici mezi katolíky a protestanty, ale spíš mě zaráží lehkost, s jakou katolík i protestant přeskočí od "Boží slovo" k "Písmo". Uvědomuješ si, že ať je Bible jakkoli inspirovaná a užitečná (jak věřím a vyznávám), je pouhým nepatrným zlomkem Božího slova. Teda nechci říct, že by bylo ještě plno jiných "závazných" spisů, ale spíš to, že Bible je tu od toho, aby nás dováděla k Bohu a naučila nás to Jeho slovo vnímat. Pokud se nám Bible stane "Božím slovem v prášku" nebo tedy v knize, pak se nám stává s odpuštěním modlou. Je to podobné, jaby třeba nějaký "meteorolog"  přišel s tím, že není třeba sledovat počasí, protože předpověď viděl před časem v novinách a vyplnila se a on má v ruce ty noviny. Ano, souhlasím, že Sola scriptura je reformační extrém, byť mě to vede k poněkud jiným závěrům než brášky katolíky.




Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 20:12:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, jsem si vědom nesmírného bohatství církevní tradice např. apoštolských a církevních otců, scholastiků, reformátorů a novodobých vykladačů. Snažím se studovat jejich spisy, včetně kánonů koncilů a na rozdíl od ostatních si v mnohém cením i prací současných katolických teologů. Také vím, že Bible nespadla z nebe, že procházela redakcemi, překlady apod. Na druhé straně je pro mne tradice omylnou a často docházelo k rozporům právě uvnitř jí samotné. Důkazem toho jsou jednotlivé kánony koncilů v průběhu historie - například ohledně pojetí "Extra eccesiam nulla salus" apod. (jistě s různým stupněm závaznosti - nekatolicky řečeno)

Nicméně dal bych Ti jednu otázku. Pokud se Ti bude zdát, že Bibli rozumíš jinak, než jak ji vykládá tradice. Resp. Ti Tvé poznání a svědomí bude svědčit proti tradici, kterou uznáváš (tradicí je povícero a římskokatolická je jen jednou z nich, pravoslavná má např. nepřerušenou kontinuitu), čemu dáš přednost? Tak jak rozumíš přímo Písmu nebo jak chápeš výklad tradice?



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 20:14:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu si krásně odporuješ.
Na jednu stranu vyznáváš, že není povinností Ducha poskytovat porozumění. A na druhou stranu tady horuješ pro tradici. Jako kdyby případné pomýlení jednoho člověka mělo být horší variantou historického pomýlení mnoha.
Kdyby byla tradice a generační prověřenost zárukou spolehlivosti, nemusel by se Ježíš vůbec obtěžovat a mohli jsme být všichni spokojenými tradičními farizei. Ti mají také tradici. A ještě starší a tradičnější než katolíci.

Píšeš tady o duchovně zmrzačených lidech, kteří nereagují na logické námitky zdravého rozumu. Nevím, o kom a o čem mluvíš, ale raději si zameť před vlastním prahem. Kvůli katolické tradici se ignorují Evangelia a další Písmo, to asi nevidíš nebo nechceš vidět.




Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 23:01:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Kdo Písmo přesto bere do ruky a ignoruje pravidla jeho výkladu, ignoruje tradici církve, je v situaci miminka, které si místo s chrastítkem pohrává s břitvou. Výsledkem pak bývá duševně zmrzačený člověk, ignorující evidentní logické námitky vlastního rozumu, které překlenuje a pobožně se ohlupuje vytrženými líbivými frázemi z Písma, jejichž skutečnému smyslu nikdy neporozuměl. Pro takové lidi máme označení heretik – člověk žijící v nepoznané lži. Takový člověk nutně potřebuje pomoc od druhých, sám se z toho bahna nikdy nevytáhne. Otázkou je, zda se dokáže chopit nabízené pomocné ruky. Nijak přitom nezpochybňuji mimořádné působení Ducha svatého na působení jednotlivce i v takovém případě. Boží milostí může i takový člověk dostat dar víry, ale má - li dobře dál prospívat, stejně musí dříve či později skončit v církvi, poznat tradici - učení církve Kristovy. Nikoli učení novodobých sekt!


  Bravurní analýza, oko. Když už se takové poznání dostalo až k tobě, kéž by padlo na úrodnou půdu!


  Mám s písmem v mnohém stejnou zkušenost, jakou popisuješ v článku, mnohokrát jsem to tu psal. Tím, že jsem se k písmu dostal ještě jako nekřesťan, tak si dobře pomatuju, jak jsem ho četl a nerozuměl. Několikrát jsem přečetl starý zákon a mockrát nový, ale užitečné mi to moc nebylo.

  Moc hezky je to popsané v písmu na tom místě s tím Filipem a židem z Etiopie. Izaijáše jsem četl několikrát a to byla pro mne fakt španělská vesnice. Do doby, než mi jedna křesťanka řekla, že Izaijáš 53 je o Ježíši. Tak jako to tenkrát udělal ten Filip. To by ještě nebylo tak zajímavé, ale ona mi řekla, že je to taky o ní. To by ještě nebylo tak vůbec zajímavé, ale ona mi řekla, že ten kousek je taky o mně. Tenkrát jsem jí nevěřil, ale přeci jen mne to přiblížilo k tomu poznání, že Ježíš kromě celé církve, celého lidstva, kromě všeho stvoření, kromě celého vesmíru zemřel taky za mne.


  Když jsem se stal součástí Božího lidu, pro který bylo písmo napsané, (právě díky tomu Slovu z 53 kapitoly Izaijáše, které se stalo tělem i v mém životě) zažil jsem totéž co mnoho mých bratří. Místo povinné kapitoly ráno a večer přečtené aniž bych pořádně věděl co je tam napsané jsem přečetl nový zákon během týdne několikrát, četl jsem ho dorána a pak znovu.

  Hodiny a dny jsme nedělali nic jiného, než četli a diskutovali, povídali si, co z toho slova jsme prožili a prožíváme, co se dotýká našeho života a mluví k nám. Najednou ožily i příběhy starého zákona. Období před Zákonem, které jsem nechápal či smlouva s Abrahamem pro mne byly aktuální realitou.


  Chápu ale, že mnozí lidé tuhle zkušenost nemají. Většina mých bratrů v Kristu uvěřila "z nuly". Než potkali křesťany, tak slyšeli nanejvýš příběh stvoření či narození Ježíše. Nemají tu zkušenost čtení písma bez tradice Kristovy církve, bez Ducha svatého, bez toho, že by byli součástí Božího lidu. Když dostali do ruky bibli na čtení, bylo to přímo spojeno s obrácením, pokáním, znovuzrozením. Mohou mít tedy v téhle věci jiný pohled a nerozumí, že někdo bibli nechápe, nechápe souvislosti, nezajímá se o to, co je v písmu napsáno a jen tluče verši okolo sebe.



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 23:02:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povedený článek, Staňo.

horší je, že některé z výkladů porušují pravidlo "regula fidei," - t.j. ve smyslu odporují jiným místům v Písmu.

Z jakého důvodu uznáváš protestantské (reformační) vysvětlení starověkého spojení regula fidei? Regula fidei je jiný výraz pro termín z Bible (Ř 12,6) ἀναλογία τῆς πίστεως. V církevní historii se toho spojení objevuje podstatně dříve než Písmo (např. Tertulián, O nařízení proti heretikům) a znamená poklad Evangelia svěřený a zvěstovaný Církví. Velmi podrobně se tomuto spojení věnuje Augustin. Zjednodušeně lze povědět, že v katolickém pohledu se regula fidei více méně kryje s termínem tradice, jejíž je Písmo nedílnou součástí. Písmo má a musí být vykládáno v souladu s regula fidei. Příkladem budiž nikajsko-cačihradské vyznání (= praktický projev regula fidei), které velí interpretovat Písmo ve světle trojiční nauky.

Myslím, že si tu dokonce odporuješ, protože správně tvrdíš:"Autentická interpretace Bible musí být vždy v harmonickém souladu s vírou katolické církve."

Jako by už snad bylo automatickou povinností Ducha svatého vám toto porozumění poskytnout.

Trochu nešťastná formulace, ale to je přesně to, co Duch svatý dělá, zejména prostřednictvím Církve. Abych se přidržel jiý uvedeného příkladu, přiznám, že čistě na základě Písma bych ani náhodou nedospěl k trojiční nauce. Leč Duch svatý mi prostřednictvím Církve (toho vyznání a dalších koncilních dokumentů) dává poznat pravdu o lidství a božství Krista.

Sola skriptura (jedině Písmo) je tedy evidentním nesmyslem, který se vylíhnul až za reformace.

Souhlasím, až na tu reformaci. Princip sola scriptura byl vlastní ariánům, i když jej nelze doložit u samotného Aria. Ono je přísně vzato nemožné mluvit o tomto principu před rozpoznáním kánonu Církví, ale na druhou stranu je pravda, že ty koncily jen oficiálně potvrdily již existující kánon. Přesto již Tertulián ve své De Corona (kapitola 2 a 3) ukazuje nesmyslnost a chybnost tohoto principu.

Však bez znalosti pravdivého "manuálu Písma" (tradice) čte například Jehovista: "Nikdo mezi nimi neměl nouzi, protože všichni, kdo vlastnili pole nebo domy, je prodávali a peníze, za které je prodali, přinášeli a pokládali k nohám apoštolů. To pak bylo rozdělováno každému podle toho, jak kdo potřeboval".  
Následně tedy jde, prodá střechu nad hlavou i veškerý majetek své rodiny a odevzdá jehovistům. Z povinnosti živitele rodiny ujede do blouznění a uvede vlastní rodinu do nouze. A domnívá se, že mu to takto poradil Duch svatý!

Máš velmi zkreslené informace o svědcích J. Článek se tohoto tématu netýká, takže se v tom nebudu pitvat, ale příště radši používej příklady pravdivé a věrohodné. NSSJ nevyzývá lidi, aby vše prodali a odevzdali to organizaci. Mám mezi nimi mnoho známých a dokonce i přátel a všichni do jednoho mají vlastní majetek, ze kterého podporují chod organizace podle svého uvážení.



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 23:46:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé Oko,
a proč zrovna tím manuálem má být církevní tradice? Každopádně vidím, že se někteří katolíci cítí být o něco více, než ti ostatní nekatolíci, duševní mrzáci, heretici a ti kdo věří nesmyslům (rozuměj pouze Písmu). Přece Bible je tím návodem, manuálem pro náš život s Bohem a je to právě Duch svatý, který nás uvádí do veškeré pravdy. Máme Ducha který nás vede a také Bůh dává do své Církve učitele. Já nejsem zakaždou cenu proti tradici, ale co s tradicí, která je v rozporu s Písmem? Taková tradice, nebo alespoň část této tradice musí být odmítnuta v autoritě Písma svatého!




Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 10:41:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.


A abychom ho náležitě otupili, ponížíme ho na úroveň ústního podání a tradice, takže už neproniká až na rozhraní duše a ducha, protože dle této tradice duch a duše jsou jedno a žádné rozhraní mezi nimi neexistuje.



  Ještě štěstí, že apoštolové všude zvěstovali slovo Páně a ne tradici, a to slovo je zapsáno ve svatých Písmech, takže nejme vydáni všanc různým bludným učením pod zástěrkou tradice.
  A Slovo Boží je skutečně živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč, díky němu bezpečně poznáme, která ústní podání a tradice jsou nevěrohodná.



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 19:57:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A tak jste kvůli své tradici zrušili Boží slovo. Pokrytci, Izaiáš o vás správně prorokoval:

‚Tento lid mě ctí svými rty,
srdcem je mi však vzdálený.
9Nadarmo mě ale uctívají,
když učí lidské nauky a příkazy.‘“




A těch lidských nauk a příkazů jsou stovky. Absolutně smyšlené, nesmyslné věci, nemající s učením apoštolů nic společného.



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. prosinec 2011 @ 23:41:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Ještě ti oko napíšu jeden příklad z mého života, jak se lišil můj přístup k písmu v době, kdy jsem mu nerozuměl, žil podle lidských tradic a četl bludný překlad od doby, kdy ke mně písmo promluvilo. Trochu to přeženu, aby vyniknul ten rozdíl (a abys mne měl kde chytat za slovíčka a mlátit mne s tím po hlavě ;-).


   Tím příkladem je desatero.


Pod vlivem lidských tradic a podivného překladu s překrouceným významem:

   V jednoho Boha věřiti budeš

   No, věřil jsem v existenci boha. Hodně. Všichni jsme přece věřící. A to je správně. Ale všichni okolo byli nevěřící. A to bylo špatně.

   Pomni, abys den sváteční světil.

   No, je mi líto toho pražáka, co každou neděli řeže na cirkulárce dřevo a nechodí do kostela, že nevěří v jednoho boha.

   Nepokradeš

   To je hrozný, jak lidi kradou, všude tam venku za branami kostela. A nevěří v jednoho boha.

   Nepožádáš manželky bližního svého.

   Manželky bližních byly mimo moji realitu. Absolutně jsem nechápal, o co by je kdo mohl žádat.

   Aniž požádáš statku jeho.

   O statky už přece požádali komunisti, nebylo o co žádat. Ale je strašný, jak se lidi okolo pořád honí za majetkem, ten materializmus, spotřeba, furt nakupují, to my jsme věřící, věříme v boha.



  Když jsem pak četl písmo svaté:

Neměj žádné bohy kromě mne.

  To by mne ani nenapadlo, když jsem poznal Boha. Díky Bohu, že se mi dal poznat.

Nevytvářej si modly v podobě čehokoli nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí.

   Uau! To jsem vůbec nevěděl? Co s tím?

   Všechno, co bylo jako modla jsem před Bohem zkoumal: Bože, je tohle moje modla? A když mi Bůh ukázal, že ano, šlo to do stoupy. Moc toho nešlo, ale přeci jen něco.

Zachovávej sobotní den, aby ti byl svatý, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svoji práci, 14ale sedmý den je dnem odpočinku.

   Uau! Vůbec jsem nevěděl, že mám šest dní pracovat! Pracoval jsem do té doby jen pět dní. Tak jsem začal pracovat šest dní a sedmý den odpočíval. A to byl problém, najednou jsem zjistil, že mi v rodinném rozpočtu přebývá 20% peněz! A tak jsem přišel k mému životnímu povolání.

Neprahni po manželce svého bližního. Nezáviď svému bližnímu jeho dům, jeho pole, otroka, děvečku, býka ani osla – nezáviď svému bližnímu vůbec nic.

  Teda. Nikdy v životě jsem nikomu nic nezáviděl. Naučili mne to rodiče. Jenže když jsem to četl, tak mi to Bůh ukázal. Záviděl jsem dětem, které se narodily v Americe, že měly počítače. Záviděl jsem těm, co byli smělí a nestyděli se. Záviděl jsem těm, co uměli zpívat a hrát na kytaru, protože holky kupodivu bravurní analýzou antialiazingu člověk neoslní.

  A tak jsem dělal pokání. Skutečné pokání.




  Nevím, jestli jsi poznal ten rozdíl v různých tradicích a v čem byl ten rozdíl důležitý pro mne. Podle toho, co tu dlouhodobě píšeš, možná ne, tak ti ho prozradím.


  Jsou různé lidské či lidové tradice a všechny se shodnou na jedné věci: Písmo mluví o druhých, co dělají druzí špatně. Lidi z těchto tradic poznáš, píší tu stále dokola totéž: Vyrvaný úryvek písma a k tomu návod, jak by se měli druzí, kteří ten úryvek a výklad dotyčného čtou, podle daného výkladu zachovat a podle čeho všeho se druzí neřídí.

  Lidé v těchto tradicích mají tendenci vytvářet různá učení, hádky o slovíčka, sekty.


  Pak je tradice Ducha svatého, který je autorem a dobrým vykladačem písma. V jeho tradici funguje písmo tak, že se dotýká člověka, který to písmo čte a mění jeho život. Příspěvky lidí, kteří žijí pod touto tradicí poznáš také: Píší o tom, jak četli písmo, jak se jich dotklo, jak k nim promluvilo co oni mají dělat a jak to změnilo jejich život.
 
  Tomu druhému říkáme "osobní poznání písma". Je to důležitá součást naší tradice.

  Lidé v téhle tradici Ducha svatého mají radost z každého, ke komu písmo promluví, u koho se to Slovo stane tělem a promění jeho život a jsou za takové lidi vděční. Učení lidských tadic a zákony nevangelia je moc neživí, ignorují je.




Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 07. prosinec 2011 @ 10:19:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autentická interpretace Bible musí být vždy v harmonickém souladu s vírou katolické církve.

Je tragické keď nejaký bezočivý papeženec chce poučovať protestantov ako majú
študovať Sväté Písmo.Pritom diabolské výklady katolickej církvi držia v bludoch
takmer miliardu ľudí,ktorí rešpektovaním tejto nauky skončia v .....



Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 14. prosinec 2011 @ 08:08:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Je dobře, že jsi tenhle článek napsal a vedeš diskuzi, prakticky a otevřeně tu svědčíš o tom,
proč písmu nemůžete rozumět a proč se vám převrací tak, že vám není k užitku, ale ke škodě.

  Tím problémem je špatný pohled na Boha.

  Hezky to ukazuješ v příspěvku nahoře: To, že Ježíš vyhnal démony z Marie Magdalské, uzdravil
Petrovu tchýni, od narození slepého, nebo třeba uzdravil mne z deprese je u tebe opičí láska.
Totálně zvrácená představa. Takovou hrůzu a obludu, kterou z boha ŘKC udělala není ani ve světě,
tak jako je ve světě nepředstavitelné krýt pedofilní klan.

  I lidé ve světě, když je jejich dítě nemocné, udělají vše proto, aby bylo zdravé. Považovat něco
takového za opičí lásku? Nemám slov, kterými bych vyjádřil tu zvrácenost.

  S tím samozřejmě souvisí to, že římskokatolický bůh používá nemoci a posedlosti pro svoje účely,
jak jsem to popisoval v článku ohavnost. Stejně tak uzdravení, která římskokatolický bůh dělá, dělá
na rozdíl od Žívého boha jen proto, aby svoje lidi utvrdil v herezi a zvráceném pohledu. Nejde o ty lidi,
o jejich dobro.




  Hezky je to vidět i na podobenství o otci a jeho dvou synech. Když jsem byl já v ŘKC, tak jsem tomuhle
podobenství rozuměl, pochopil jsem o čem je, neměl jsem tak převrácenou mysl, že bych si z něj vybral to,
že ten otec nic nedělal a čekal, až se syn vrátí. Poučení, které sis z něj vybral ty, stojí fakt za to: A máš
pravdu, pokud je dítě v ŘKC uprostřed hladomoru mezi šlupkami pro prasata a ani ty si nemůže dát, váš
bůh nic nedělá.

  Protože aby váš bůh něco udělal, musí ho někdo vzít, dát na tyč a nosit.



Stránka vygenerována za: 1.71 sekundy