Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464467
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané?
Vloženo Sobota, 26. listopad 2011 @ 22:10:18 CET Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal oko

Opravdu stačí vzít Písmo do ruky a číst? Proč si ho tedy každý vykládá docela jinak?


Jen si vzpomeňme na apoštola Filipa.

(Sk 8,30-31)
A když Filip přiběhl, uslyšel ho, jak čte proroka Izaiáše, a řekl: "Rozumíš snad tomu, co čteš?"

A on řekl: "Jak bych mohl? Jedině, kdyby mě někdo vedl." A prosil Filipa, aby nastoupil a posadil se k němu.




Nikdy nemůžeme číst Písmo sami!

Narazíme na mnoho zavřených dveří a snadno upadneme do omylu.
Bible byla psána Božím lidem a pro Boží lid z inspirace Ducha svatého.
Pouze ve společenství s Božím lidem můžeme jako "my" přistoupit k jádru pravdy, kterou nám Bůh chce říci.
Autentická interpretace Bible musí být vždy v harmonickém souladu s vírou katolické církve.

Nejedná se o požadavek, který by byl k této knize doplněn zvnějšku.
Sama tato kniha je hlasem putujícího Božího lidu a jenom ve víře tohoto lidu se nacházíme v té správné "tónině", která umožňuje porozumět Písmu svatému.


Ze čtvrtého století k nám stále doléhá Jeronýmův hlas:
"Zůstávej pevně přimknut ke zdravé tradici, v níž jsi byl vyučen, abys mohl povzbuzovat podle zdravé nauky a potírat ty, kteří jí protiřečí."





Další nezbytnou věcí je etický aspekt - povinnost shody života s božským Slovem.

Pouze žijeme - li jej, nalézáme také schopnost porozumět mu.
Tato důslednost je pro křesťana neodmyslitelná.
Vskutku roztomilý je učitel, který s plným žaludkem obšírně pojednává o půstu. I lupič může pranýřovat lakotu, ale v křesťanu musí panovat shoda mezi duchem a slovem.
Zahanben je ten, jehož odsuzuje vlastní svědomí, třebaže jeho nauka je skvělá.

Evangelium musí být přeloženo do skutků opravdové lásky, protože v každé lidské bytosti je přítomna samotná osoba Krista.

Podobná témata

Kritika bludů

"Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 114 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 27. listopad 2011 @ 08:15:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané?

Určitě. nikomu bych nedoporučoval věřit Písmu tak, jak není napsané, jak to s oblibou dělají římští katolíci.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 27. listopad 2011 @ 09:36:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy nemůžeme číst Písmo sami!

Nejsi tady president! Tak nemusíš říkat ostatním, co můžou a nemůžou.

Izajáš 55,11:
Tak tomu bude s mým slovem, které vychází z mých úst: Nenavrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná, co chci, vykoná zdárně, k čemu jsem je poslal.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 27. listopad 2011 @ 09:43:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Moc hezky napsané. Souhlas.

  Když jsem si četl Izaijáše, nebylo mi to nijak prospěšné, když jsem nevěděl o čem to je nebo když jsem si myslel, že Izaijáš je "nějaký Starý Zákon". Teprve když jsem poznal, že Izaijáš 53 je o Ježíši Kristu, měla pro mne ta kniha užitek k věčnému životu.


  Mnoho míst v písmu jsou přímou řečí a lidé jim rozumí. Dokonce i nevěřící lidé.

  Ježíš ale často vyprávěl podobenství, která nejsou přímou řečí a byla schválně řečena tak, aby jim náboženští fanatici co si zakládali na své spravedlnosti a skutcích nerozuměli. Každý z nich si je pak vykládal jinak, ale prostí lidé mnohým z nich rozuměli. K mnohým podobenstvím pak dal Ježíš přímý výklad, není potřeba se dohadovat, co znamenala.

  Pak je tu ještě to, že když člověk přistupuje k písmu upřímně, tak písmo mluví každému do jeho situace, k jeho srdci. Člověku, který Krista nepřijal, svědčí písmo do jeho situace o něm samotném a o posledním soudu. Člověku, který Ježíše přijal, svědčí písmo o Ježíši a jeho díle.


  K porozumění slova také dělá hodně přístup k němu. Někteří lidé si totiž myslí, že slova nemají význam sama o sobě, že Bůh řekl věci nějak špatně a je potřeba všechna jeho slova správně vyložit. Pokud si to lidé myslí, mají pravdu a pro ně to platí, protože pro ně tak bylo písmo opravdu napsané. Bůh se totiž má k upřímným lidem upřímně a převráceným dá také to, co je jejich.


  Hodně neporozumění také vytváří obsah pojmů. Když si vezmu třeba slovo "církev" tak římský katolík si pod tím pojmem představí ŘKC - Řím, papeže, biskupy, kostely, organizaci v jednotě s papežem. Pravoslavný si představí pravoslavné církve a ŘKC ani jiné křesťany za církev nepovažuje. Mnoho lidí si pod slovem "církev" představí "ty, kteří patří Ježíši Kristu", jedno, jestli jsou římští katolíci, pravoslavní nebo protestanti či nedenominační.

  Podobné je to třeba se slovem "pokání", jak ti píšu v posledním článku. ŘK si pod tím pojmem představí "lítost" (zalitování, olitování) a pak případně svátost smíření a uložené "pokání". Ten, kdo prošel skutečné pokání a skutečnou životní změnu od hříchu přes obrácení k vysvobození, má pod tím pojmem "pokání" zafixovaný úplně jiný obsah.


  Už jsem ti psal, že jedním ze základních principů ŘKC je naplnit každičký termín jiným, speciálním obsahem, podobně, jako se slovem "pokání" a ani se tím netají, naopak i ty to dáváš otevřeně najevo. Když ty tedy čteš písmo, čteš stejná písmenka, slova, ale za nimi čteš úplně jiný obsah, než třeba ateista, který se obrátí k Bohu a ten speciální obsah slov vytvořený v ŘKC nezná.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 27. listopad 2011 @ 10:02:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ano rozhodně je lepší věřit Písmu tak jak je napsané a nevymýšlet si vlastní pohádky jak to zde právě oko předvádí.


Například zde: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=12039#181262





r



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 27. listopad 2011 @ 10:04:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium musí být přeloženo do skutků opravdové lásky, protože v každé lidské bytosti je přítomna samotná osoba Krista

Tento a jemu podobné typické výklady pro ŘKC mne i děsí. Ale z vlastní praxe vím, že i tam, kde je obsah "odborným" výkladem hodně pokřiven, Pravda Slova se prodere na světlo Boží. Obávám se, že oficiální ŘKC dělá všechno pro to, aby lidé nepřišli do nebe, ale do pekla.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. listopad 2011 @ 10:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
treba čítať medzi riadkami...náš Oko nám chce povedať: darmo čítate bibliu keď jej nemôžte porozumieť pretože nemáte apoštolskú postupnosť...

ešte dobre že máme rímsky katolicizmus s dôsledkami správneho výkladu ako je očistec, blahoslavení mŕtvy, modlitby k zomretým, uctievanie kostí, kráľovnov vesmíru a škapuliarom...

ivanp



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 27. listopad 2011 @ 10:28:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý kresťan pred tým,ako otvorí Bibliu si má v modlitbe vyprosiť

prítomnosť Ducha Božieho, aby ho viedol a ukazoval mu pravý zmysel jeho slov.


Č potvrdzuje aj následovný výrok:
Mat.18,20  Lebo kde sú dvaja alebo traja shromaždení v mojom mene, tam som i ja v ich strede.

Papeženci ale tento biblický spôspb štúdia obchádzajú.
Ich hlavným vykladačom Písma nie je Duch Boží ako autor Biblie, ale Hitlerjugen v Ríme.




Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 27. listopad 2011 @ 18:01:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autentická interpretace Bible musí být vždy v harmonickém souladu s vírou katolické církve.


Boh nás ochraňuj od následovných katolických bludov:

SEZNAM KACÍŘSTVÍ

Tato následující kacířství jsou odchylkami od skutečného Božího evangelia. Byla osvojena a stále udržována Římsko-katolickou církví v průběhu 1600 let. Ve skutečnosti jsou Římané kacíři minulých věků a ne ti lidé, které zabili, kvůli tomu, že se nepřizpůsobili těmto kacířstvím. Data, která jsou zmíněna níže, jsou v mnohých případech přibližná. Mnohá z těch kacířství byla běžná v dřívějších letech církve, ale až tehdy, když byla oficiálně uznána Církevním Koncilem a prohlášená papežem jako dogma víry, se stala pouty pro katolíky. Při reformaci v 16. století byla tato kacířství popřena, jako nemající nic společného s náboženstvím Ježíše, jak je mu vyučováno v Novém Zákoně.

(1) Ze všech lidmi vymyšlených učení, která jsou v rozporu s Biblí a která praktikuje Římsko-katolická církev, jsou nejstarší modlitby za mrtvé a znaky kříže. Oboje začalo po roce 300 po Kristu.
(2) Voskové svíce byly církvi představeny po roce 320 po Kristu.
(3) Uctívání andělů a zemřelých svatých začalo po roce 375 po Kristu.
(4) Mše jako denní oslava byla osvojena v roce 394 po Kristu.
(5) Uctívání Marie, matky Ježíše, a používání termínu Matka Boží, který se vztahuje rovněž na ni mělo původ v Efezské radě v roce 431 po Kristu.
(6) Kněží se začali oblékat rozdílně od laiků v roce 500 po Kristu.
(7) Nauka o očistci byla ustanovena Gregorym v roce 593 po Kristu.
(8) Latina jako jazyk modlitby a uctívání v církvi byla také zavedena papežem Gregorym I. v roce 600 po Kristu.
(9) Bible učí, že se modlíme pouze k Bohu (Jan 16:23-26). Jednoduché církevní modlitby nebyly nikdy namířeny k Marii ani k zemřelým svatým. Toto se začalo používat v Římské církvi okolo 600 let po Kristu.
(10) Papežství je pohanského původu. Název papeže nebo všestranného biskupa byl poprvé dán biskupovi v Římě zlým císařem Phocasem v roce 610 po Kristu. Ježíš neustanovil Petra do vedení apoštolů a výslovně zakázal takový nápad (L 22:24-26; Ef l:22,33; Ko 1:18; 1 K 3:11).
(11) Líbání papežových nohou začalo v roce 709 po Kristu. Líbání nohou císařů bylo pohanským zvykem. Slovo Boží zakazuje takovéto chování. (Sk 10:25,26; Zj 19:10; 22:9).
(12) Dočasná moc papežů začala v roce 750 po Kristu. Ježíš výslovně zakázal takovéto věci a On sám odmítl světské kralování (Mt 4:8,9; 20:25,26; Jan 18:36)
(13) Uctívání kříže, obrazů a relikvií (ostatky mrtvé osoby) bylo povoleno v roce 788 po Kristu. V Bibli se toto nazývá modlářstvím a několikrát je to odsouzeno (Ex 20.2-6; Dt 27:15; Žalm 115; Ř 2:22; 1 K 8).
(14) Svěcená voda smíchaná se špetkou soli a požehnaná knězem byla ustanovena v roce 850 po Kristu.
(15) Uctívání svatého Josefa začalo v roce 890 po Kristu.
(16) Křest zvonů byl ustaven papežem Janem XIV. v roce 965 po Kristu.
(17) Kanonizace zemřelých svatých - poprvé papežem Janem XV., v r. 995 po Kristu. V Bibli je každý věřící a každý následovník Ježiše nazýván svatým. (Ř 1:7; 1 K 1:2)
(18) Páteční půsty a Svátek Půstu byly založeny v roce 998 po Kristu, kdy papežové určili, že se budou jíst jen ryby.
(19) Mše byla postupně vyvinuta jako oběť a účast na ní byla povinná od 11. století po Kristu. Evangelium nás učí, že Kristova oběť byla nabídnuta jednou provždy a za všechny a nemá se už opakovat, ale jen připomínat při Večeři Páně. (1 K 11; Žd 7:27; 9:26-28; 10:10-14).
(20) Kněžský celibát byl nařízen papežem Hildebrandem a Bonifácem VII. v r. 1079 po Kristu. Ježíš, ani žádný z apoštolů nezaložili takový řád. Naopak Sv. Petr byl ženatým mužem (Mt 8:14-15) a Sv. , Pavel říká, že biskupové by měli mít ženu a děti ( 1 Tm 3:2-5,12; Tt 1 )
(21) Růženec nebo modlitební korálky byly představeny mužem, který se jmenoval Petr Hermit a to v roce 1090 po Kristu. Bylo to napodobením praktik hinduistů a mohamedánů. Počítání modliteb je pohanskou praktikou a je Kristem výslovně odsouzena (Mt 6:5-13).
(22) Inkvizice kacířů byla založena radou ve Veroně v roce 1184 po Kristu. Ježíš nikdy nevyučoval používání násilí k rozšíření jeho náboženství (Mt 5, 10).
(23) Prodej odpustků, který byl běžně viděn jako zakoupení si odpuštění a svolení k páchání hříchů, začal v roce 1190 po Kristu. Křesťanské náboženství, jak je vyučováno v evangeliu, takové provozování odsuzuje. A na protest proti takovémuto provozování vyvstala protestantská reformace v 16. století.
(24) Dogma přepodstatnění bylo prohlášeno papežem Innocentem III. v r. 1315 po Kristu. V této nauce kněz předstírá představení každodenního zázraku tím, že přemění oplatek v tělo Kristovo a pak předstírá, v přítomnosti svých lidí na mši, že Jej jí živého. Evangelium odsuzuje takovy nesmysl, vždyť Večeře Páně je jednoduše připomínka oběti Krista. (L 22:19,20; Jan 6:35; 1K 11:26).
(25) Vyznávání hříchů kněžím alespoň jednou do roka bylo založeno papežem Innocentem III. na Lateranském Koncilu v r. 1215 po Kristu. Evangelium nám přikazuje vyznávat naše hříchy přímo Bohu (žalm 51; Iz 1:18; L 7:48; 15:21; 1 Jan 1:8,9).
(26) Vzývání oplatku (hostie), bylo vymyšleno papežem Honoriusem v roce 1220 po Kristu. Takže Římská církev uctívá boha vytvořeného rukama. To je jasným modlářstvím a je to v naprostém protikladu s duchem evangelia (Jan 4:24).
(27) Pro obyčejné lidi ze shromáždění byla Bible zakázána a umístěna do Rejstříku zakázaných knih v r. 1229 Koncilem v Toledu. Ježíš a apoštolé nařizovali, aby Písma byla čtena všemi (J 5:39, 1. Tm 3:15-17).
(28) Kápě byla vymyšlena Šimonem Stockem, anglickým mnichem, v r. 1287 po Kristu. Je to kus hnědé látky s obrazem Panny, mělo to obsahovat nadpřirozenou ctnost, aby ochraňovala ty, kteří ji nosí na holém těle, od všeho nebezpečí. Je to fetiše.
(29) Římská Církev zakázala pohár obyčejným lidem ze společenství na Koncilu v Konstanci v r. 1414 po Kristu. Evangelium přikazuje všem Křesťanům, aby oslavovali Večeři Páně chlebem a vínem (Mt 26:27, 1 K 11:26-29). .
(30) Nauka o očistci byla prohlášena za dogma víry Koncilem ve Florencii v r. 1439 po Kristu. V Bibli není ani jedno slovo, které by učilo o očistci kněží: Krev Ježíše Krista nás očišťuje od hříchů.
( 1 J 1:7-9. 2:1-2, Jan 5:24, Ř 8:10, Zj 1:5, Ef 1:7).
(31) Nauka o Sedmi Svátostech byla založena v r. 1439 po Kristu Evangelium říká, že Kristus ustanovil pouze dvě svatosti - Křest a Večeři Páně (Mt 28:19, 26:26-28).
(32) Ave Maria nebo přidání části poslední poloviny bylo uděláno v r. 1508 po Kristu. Bylo to dokončeno 50 let poté a nakonec osvědčeno Papežem Sixtem V. na konci 16.st.
(33) Koncil v Trentu z r. 1545 po Kristu prohlásil, že tradice je rovnocenou autoritou jako Bible. Tradice znamená lidské vyučování. Farizeové věřili tomu samému a Ježíš je příkře odsoudil, že lidskými tradicemi zrušili přikázání Boží (Mk 7:7-13, Ko 2:8, Zj 22:18).
(34) Šest apokryfických knih bylo přidáno k Bibli Koncilem v Trentu v r. 1546 po Kristu. Je to v protikladu s Biblí (Zj 22:18.19).
(35) Vyznání víry Papeže Pia IV. bylo vystaveno jako oficiální vyznání víry katolíků v r. 1560 po Kristu. Skutečný křesťan zůstane u Svatých Písem jako u svého vyznání víry. A odtud je jejich vyznání víry o 1 500 let starší než vyznání římských katolíků (Ga 1:8, Zj 22:18-19, 2 Tm 2:15, 3:15-17).
(36) Neposkvrněná představa Panny Marie byla prohlášena Papežem Piem IX. v r. 1854 po Kristu. Evangelium prohlašuje, že všichni lidé, s jedinou výjimkou Krista, jsou hříšníky. I Marie sama měla potřebu Spasitele (Ř 3:23, 5:12, Ž 51:5, L 1:30, 46-47).
(37) V r. 1870 po Kristu Papež Pius IX. vyhlásil dogma neomylnosti Katolické církve.
(38) Papež Pius X. odsoudil v r. 1907, společně s "modernismem", všechny výzkumy moderní vědy, které nepotvrzovaly církev. Pius XI. udělal stejnou věc v souhrnu v r. 1864 po Kristu.
(39) V r. 1930 Pius XI odsoudil veřejné školy.
(40) V r. 1931 ten stejný Papež Pius XI. znovu upevnil doktrínu o tom, že Marie je "Matkou Boží." Tato doktrína byla poprvé založena Koncilem v Efezu v r. 431 po Kristu. Je to kacířství, které je v protikladu s vlastními slovy Marie (L 1:46-49).

Jaký bude další výmysl Římské Církve? Katolíci říkají, že se jejich církev nikdy nemění, ale zatím nedělá nic jiného, než že si vymýšlí nové doktríny, které jsou proti Bibli a provozuje obřady a ceremonie, které jsou celé převzaty od pohanů. Při nejmenším 95% obřadů a ceremonií Římské Církve jsou pohanského původu.

Kardinál Newman ve své knize "Rozvoj křesťanského náboženství" přiznává, že "Chrámy, kadidla, oleje, lampy, volené oběti, svěcená voda, svátky a období oddání, průvody, požehnání polí, kněžská roucha, ostříhání hlavy (kněží, mnichů a jeptišek), obrazy jsou všechny pohanského původu." Ať některé upřímné srdce najde Písmo na výše zmíněné praktiky a uvidí, že Římanství není biblické. Výše zmíněny chronologický přehled lidských smyšlenek vyvrací prohlášení knězů Římské církve o tom, že jejich náboženství bylo učeno Kristem a a že papežové byli věrnými ochraniteli tohoto náboženství.

Vladimír



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 27. listopad 2011 @ 18:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem zvláště v náboženské oblasti dost opatrný, pokud jde o slova "nikdy", "každý" nebo "jediný". Určitě souhlasím s tím, že Písmo je záznamem zkušenosti lidí, kteří byli součástí určité tradice, kterou je dobré znát. I ti lidé, kteří šli Ježíšovou cestou po dopsání Bible mohli Boha znát a mohli mít co říct k tomu, co je v Písmu napsané. Určitě bych se neuzavíral tomu, co napsali a přestože v naší rodině nikdo nikdy není a nebyl katolíkem, čte se u nás hlavně katolická literatura. Přesto bych si nebyl jist tím, že autentický výklad Písma musí být v souladu s naukou katolické církve. Skoro bych si rýpnul a řekl, že by nauka katolické církve měla být spíš v souladu s autentickým výkladem Písma, i když se nesnížím k tomu, abych tu pranýřoval nějaké konkrétní údajné rozpory. Je dobré znát větší šíři pohledů na věci, které se v Písmu řeší. Na druhou stranu před Bohem stojíme každý sám za sebe, takže poskládat si dohromady tu mozaiku, která tvoří Jeho obraz v nás, si musíme každý sám a nelze se schovávat za žádnou organizaci ani její biblické předžvýkávače.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 27. listopad 2011 @ 19:55:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmu nelze věřit tak, jak je psané. Potřebujete ho minimálně vyložit. Jak? Nabízím několik variant?

1. Katechismem římské církve.
2. Spisy Ellen Gould Whiteové.
3. Proroctvími Kansaských proroků.
4. Výklad musí odpovídat pěti bodům kalvinismu.
5. Je třeba se řídit výkladem svého představeného v Kristu.
6. Je třeba se držet ve výkladovém rámci spisů Watchmana Nee.

Míněno s nadsázkou :-)



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:45:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tvoji otázku z nadpisu článku odpovídám jednoznačně ano. Písmo je totiž napsané jako součást učení Církve, tj. tradice víry, která sahá zpět až k apoštolům a Kristu. Vytrhnout Písmo z té tradice a nahradit ji jinou je stejný nesmysl jako vytrhnout z Písma jen každou druhou větu a zbytek si doplnit. S Písmem se v některých kruzích bohužel stalo přesně to, co se stalo s bronzovým hadem. 



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 06:17:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby obyčejní lidé s modlitbou a prosbou o Ducha Božího nezačali sami studovat Bibli, pak by snad ani nevznikla reformace. Byli bychom ovládání církví, která jediná má patent na pravdu a má také moc potrestat toho, kdo si dovolí vykládat pravdu Boží jinak.   To se ostatně v minulosti dělo a nemuselo jít ani o duchovní věci. Vždyť byli upálení i ti, co objevili přírodní pravdy, které církev popírala.

Některé historické církve jsou v podstatě jen druhém pohanského náboženství zahalené trochu do křesťanství. A moderní dnešní církve zase využívají místo studia Slova různé terapeutické metody, které vedou až ke skupinovému šílenství.  Hučení do lidí, řvaní, opakování slov a vět, až lidi zblbnou. Pravda je však někdy mezitím vším.





Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 09:49:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje tu ještě jeden nebezpečný aspekt. Když rozebereme auto do poslední součástky a šroubu tak můžeme ze získaného materiálu vytvořit ledacos. Třeba nějaké moderní "umělecké" skulptury. Když takhle rozebereme (čistě teoreticky a možná i prakticky) slona nebo králíka na molekuly, atomy nebo elementární částice tak z nich pak můžeme poskládat třeba koloběžku nebo mísu na salát i se salátem. Totéž se dá říct o jakémkoliv textu včetně biblického. Podobně to dělají právníci, když chtějí zaměnit zločince a oběť, nebo politici a lidé ve sdělovacích prostředcích, když chtějí vytvořit nějakou iluzi a fámu. Rozeberou pravdu a poskládají jinak.



Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 29. listopad 2011 @ 15:54:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dôsledky toho, keď sa verí Písmu tak, jako je nenapísané:

Je svatou povinností každého Křesťana,aby se postavil proti Antikristovi a žádný myslíci člověk se nemusí ptát,kdo antikrist je.
Kdyby neexistovalo papežství Říma ,nebylo by na tomto světe nic,co bychom mohli *****m nazvat !Ubližuje Kristovi okráda Ho
o Jeho slávu.Pokládá činnost svátostí nad Jeho moc vykoupení,a zdvíha kus chleba na místě Spasit
ele
! Budeme-li proti tomu stát,musíme milovat osoby i když nenávidíme jejich chyby ,budeme milovat jejich duše a hnusit se jejich dogmat.
 
Spurgeon. 




Re: Je lepší písmu věřit tak, jak je napsané? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 05. prosinec 2011 @ 09:42:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A on řekl: "Jak bych mohl? Jedině, kdyby mě někdo vedl." A prosil Filipa, aby nastoupil a posadil se k němu.

.....

Proč ne, kdo vedl Filipa? Tak stejně to je dnes, když čteme Písmo, tak nás někdo vede, že by to bylo o tom, co slíbil Pán než odešel ke svému Otci, který je v nebesích?!

J14, 24Kdo mě nemiluje, nezachová moje slova. A slovo, které slyšíte, není mé, ale Toho, který mě poslal, Otcovo. 25To vše jsem vám říkal, dokud jsem žil u vás. 26Avšak Utěšitel, ten Duch svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.



Stránka vygenerována za: 0.92 sekundy