Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478335
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Jan Pavel II. se rouhal Bohu, šokuje katolický kněz
Vloženo Neděle, 30. říjen 2011 @ 11:24:27 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Kněžské bratrstvo sv. Pia X. (FSSPX) slaví na svátek Krista krále, který letos připadá na neděli 30. října, 20. výročí působení v České republice. Otec Tomáš Stritzko v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz vysvětlil důvody vzniku a úkol tohoto uskupení v Katolické církvi, které se snaží uchovávat poklad církevní tradice a vystupuje kriticky proti modernistickým trendům.

Podle tradičních katolíků, kteří se často soustřeďují kolem francouzským arcibiskupem Marcelem Lefébvrem založeného Bratrstva Pia X., se Katolická církev po II. vatikánském koncilu a principů na něm přijatých nachází v těžké krizi. Podle tradičních katolíků do církve po Druhém Vatikánu pronikl duch modernismu, relativismu a synkretistického pojetí ekumenismu, kdy se představitelé církve mnohdy odklánějí od věčných pravd, které mají hájit.

Rudé vlajky nad semináři

„Bratrstvo vzniklo, protože několik bohoslovců v římském semináři bylo nespokojeno s vývojem po II. vatikánském koncilu, když na francouzském semináři zavlály rudé vlajky. Biskup Tissier de Malleraise to může dosvědčit. Kolem roku ´68 se skupina bohoslovců obrátila na monsignora Lefébvra, aby něco udělal, aby dostali katolickou výchovu," řekl ParlamentnímListům.cz páter Stritzko.

Bratrstvo vzniklo jako reakce na II. vatikánský koncil, opuštění tradiční tridentské latinské mše a její nahrazení Novus Ordo Pavla VI. „Příčina II. Vatikánu je v podstatě i jeho důsledkem, a tím je ztráta bázně Boží. Protože pro katolíka je na prvním místě Bůh, jeho velikost a jeho svatost, jsme zde kvůli bohopoctě a abychom dosáhli věčného života. Ostatní lidské ohledy závisí na vztahu k Bohu. Pokud se začne dělat politika, která se klade vedle víry, místo toho, aby byla závislá na víře, tak důsledkem je liberalismus a postupně ztráta víry a odklon od pojetí Církve, která hlásá Evangelium a pro kterou je na prvním místě Království Kristovo a poté vše ostatní. Církev se pak stává jenom jakýmsi zájmovým spolkem," míní Stritzko.

Sektářství II. Vatikánu a bohyně Kálí

Katolická integrita je podle něho poměřitelná zachováváním pokladu zjevení a tradice. „Pak lze hovořit o koncilním sektářství II. Vatikánu, neboť vše, co nás odvádí od integrity, je v podstatě sektářství. Tím neříkám, že mi Bratrstvo sv. Pia X. neexistuje žádný katolík, ale ztrácí integritu do té míry, do jaké podléhá koncilnímu sektářství," vysvětluje katolický kněz.

Ten míní, že moderní pojetí ekumenismu, které nehlásá, že by se všichni lidé měli obrátit Bohu a jeho jediné Církvi a pravé víře, je právě důsledkem ztráty bázně Boží. „Pak se tvrdí, že každé náboženství od animistů po hinduisty s bohyní Kálí má jakousi legitimitu a vede to k relativizmu a opuštění Pravdy a pravého Zjevení. Bludná náboženství je sice nutné tolerovat, to říká již Pius XII., to je nauka Církve, protože Církev hlásá dobrovolné přijetí víry. Nelze ale říkat, že bludná a falešná náboženství mají jakousi hodnotu vedle pravého náboženství. Protože jediná plnost pravdy je v Katolické církvi," míní Stritzko.

Protestantská Nová mše

Bratrstvo podporuje tradiční mši všech věků a kritizuje Novus Ordo. „Plnost víry je vyjádřena v katolickém ritu. Pokud ten ritus deformujeme, ztrácím plnost výraz katolické víry. Pak je zde nebezpečí postupného odpadu od víry, protože se opouští to, čím Mše svatá je. Tedy nekrvavou obětí Ježíše Krista. Novus Ordo je oslabením církevního dogmatu a pravd. Do té míry, do které člověk poznává škodlivost nového mešního řádu, má povinnost držet se tradičního řádu. Poznání zavazuje.  Navíc praxe je dnes mnohem horší, než to, co původně schválil Pavel VI. Viz například podávání na ruku a jiné chování k Nejsvětější svátosti. Pokud katolík ví, že dochází ke svatokrádežné praxi, má povinnost se takové mše nezúčastnit. Čím nechci říct, že nejsou kněží, kteří se snaží novou mši proti její podstatě sloužit zbožně," říká otec Stritzko.

Podle něho oltář ve tvaru stolu sugeruje mši jako hostinu. Mše je ale obětí, nikoli hostinou. Hostinou je pouze přijímání. Pojímání bohoslužby jako hostiny je podle něho protestantský koncept. Stritzko upozornil, že sám faktický tvůrce nového mešního řádu Annibale Bugnini přiznává ve svých pamětech, že jeho úkolem bylo, aby nová mše byla přijatelná pro protestanty či židy. „Každý, ať si paměti přečte. On jednoznačně přiznává, že nová mše má být přijatelná pro protestanty," zdůrazňuje Stritzko.

Kdy je papež neomylný?

Kardinál Miloslav Vlk či Tomáš Halík označují Bratrstvo Pia X. za schismatiky, neboť arcibiskup Marcel Lefébvre vysvětil platně, ale nedovoleně, několik biskupů bez dovolení ze strany papeže Jana Pavla II. Lefébvre argumentoval, že se jednalo o stav nouze, neboť podle něho Jan Pavel II. záměrně oddaloval možnost svěcení dalších biskupů. Tím se podle Jana Pavla II. on i vysvěcení biskupové sami dostali do stavu exkomunikace.

„My uznáváme autoritu církevních představitelů i papeže, nejsme schismatiky, ale neuznáváme ji tam, kde ji zneužívají proti věčným pravdám a dogmatu. Papež nemá vymýšlet nic nového, ale jeho úkolem je poklad víry zachovávat. Pokud vymýšlí něco nového v rozporu s pokladem víry, je nejenom právem, ale i povinností katolíka se proti tomu postavit. Navíc papež je neomylný pouze v přesně vymezené oblasti. Známe z historie i řadu špatných papežů. Nesmí převážit kult osobnosti nad pontifikátem a tím je předat dál, to co papež obdržel, tedy poklad víry," upozorňuje Stritzko.

Benedikt XVI. sňal exkomunikaci z biskupů Bratrstva, ale páter Stritzko se ptá, jak se snímá neplatná exkomunikace. „Je to spíše jakýsi politický akt, neboť ta exkomunikace je od počátku neplatná, a to proto, že monsignor Lefébvre jednal pro uchování katolické víry ve stavu nouze, a to je i důvod, proč je i naše působení legitimní. Církevní právo není pozitivistické a jeho smyslem je spása duší. Co je tedy učiněno k zachování katolické víry, je legitimní. Pokud někdo používá kodex kanonického práva, aby zabraňoval v uchování katolické víry, tak je to nelegitimní. Aby byla exkomunikace platná, musí být spojena s hříchem. Toho se arcibiskup Lefébvre nedopustil. Nutné je také dodat, že ani Vatikán nás nepovažuje za schismatiky," vysvětluje Stritzko.

Rouhání v Assisi, klanění se k Mekce a líbání Koránu

Stritzko je velmi kritický k minulému papeži, bl. Janu Pavlu II. Jeho pontifikát a setkání v Assisi byly motivovány snahou vytvořit novou archu různých světových náboženství, kdy katolická církev má určitou autenticitu, ale ostatní náboženství také. To podle něho popírá misijní charakter církve jako ochránce jediného pravého náboženství. Podle něho v tom pokračuje i Benedikt XVI. Jan Pavel II. zde dal k dispozici ostatním náboženstvím katolické kostely k jejich modloslužbám. Dokonce byl v jednom chrámu z oltáře odstraněn krucifix a byla na něm umístěna soška Buddhy.

„Jestliže Jan Pavel II. políbil Korán a Benedikt XVI. se v mešitě v Turecku klaní směrem k Mekce, tak je to podobné. Navíc klanění se směrem k Mekce je autentickým výrazem islámu. V obou případech se jedná o blasfémii a je to v podstatě na úrovni modloslužby. Dříve by takový akt vedl k okamžitému výslechu před patřičnou kongregací a uložením pokání, pokud by ho daný jedinec přijal, pokud ne, tak k vyloučení z Církve. U nich to nebylo výrazem víry v islám, ale vytváření archy různých náboženství," říká Stritzko.

Stritzko upozorňuje, že akt blahořečení, tedy blahořečení ani Jana Pavla II. není neomylný a pravděpodobně není neomylný ani akt svatořečení, o to se však vedou teologické spory a není to jednoznačné. Podle něho se nároky na svatořečení značně rozvolnily. Byla nutná pravověrnost, existovalo i přísnější posuzování zázraků.  

Halík hlásá nekřesťanské názory

Pokud by směr srovnat působení Miloslava Vlka a Dominika Duky na svatovojtěšském stolci, tak vidí Stritzko rozdíl možná ve formě, nikoli v obsahu. „Páter Halík mě osobně nijak moc nezajímá. Ta novinářská bublina a to, co se kolem něj vytváří, je v podstatě pouze jeho osobní zviditelnění. Jsou tu i další, kteří se o to pokouší s menším úspěchem. Problémem církve je, pokud hlásá nekřesťanské názory a zaštiťuje se katolickou církví," komentoval stručně Halíka Stritzko.

Co se týče přístupu k přirozeným hodnotám, tak si myslí, že jim je blíže současný prezident Václav Klaus než exprezident Václav Havel. „Pozitivně lze hodnotit vyjádření současného pana prezidenta k elementárně morálním hodnotám. Láska k rodině, láska k vlasti, to jsou věci, které na rozdíl od svého předchůdce hájí," říká Stritzko.

Křesťanská Evropa nezávislých států

Pokud jde o evropskou integraci, tak si katolík Stritzko myslí, že by měla být organizací nezávislých států. „Současná Evropská unie je výrazem levicového liberalismu. Levicová internacionála chce znásilnit evropské národy a přirozené morální hodnoty, nejenom křesťanství. Koncil otevřel brány tomu, aby se likvidovala katolická politika a tím pádem i katolické hodnoty. Autodestrukce církve má vliv na destrukci křesťanské Evropy a dnes vidíme výsledky a to vidíme i v postojích křesťansko-demokratických stran, které již katolické a tradiční hodnoty nehájí, " tvrdí Stritzko.

„Ve středověku zde existovala nadnárodní moc papeže a císaře, ale země fungovaly velice samostatně a suverénně. České království bylo na Říši v podstatě nezávislá. Evropa dosáhla vrcholu v křesťanské civilizaci i v rozvoji osobnosti. Dnes je snaha z lidí udělat otroky a idioty ovládané televizí a internetem, aby stali masou, kterou ovládá několik mocných," varuje otec Stritzko.   

Zdroj: http://www.parlamentnilisty.cz


"Jan Pavel II. se rouhal Bohu, šokuje katolický kněz" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jan Pavel II. se rouhal Bohu, šokuje katolický kněz (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 03:45:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plnost víry je vyjádřena v katolickém ritu". Takovou nadřazenost může prohlásit jen někdo, kdo vůbec nečetl a nezná Písmo.
Ten který učinil stvoření s jeho statisíci zvuky a hlasy, najde zalíbení v nějakém unifikovaném a unylém kostelním hlase, který se používá při zmíněném "ritu". Ani zbořený, ani postavený chrám v Jeruzalémě není a zřejmě ani nemůže být chápán jako předloha pro kostel s jeho kněžištěm. Oltář zmizel s Kristovou obětí a chrám je možné chápat pouze jako dům modlitby. Pokud je tam ovšem někdo, kdo se modlí podle boží vůle. Představa, že Boha uspokojí to, co je vydáváno za bohoslužbu, se vší tou gymnastikou sedání, klekání a vstávání na povel, který je dán zmíněným ritem a nikoli stavem duší (publikán bijící se v prsa), odkazuje Boha spíš mezi účastníky sedící na onom shromáždšní ritujících, než jako toho, kdo hoden vší chvály a uctívání. Navíc v Ježíšově životě nevidím ani náznak liturgie (pokud pominu jeho návštěvu chrámu o velikonocích, kde ale také necítím žádný liturgický důraz). VP podle mého není liturgií i když ve zmíněném ritu se z ní stala( jako ostatně ze všech záležitostí víry promítnutých do toho, co se v kostele při tzv. bohoslužbě odehrává), nějaká mechanická záležitost, kterou je možné absolvovat  (kdyby tam nebyla taková zima), i v polospánku. Jediné v čem mají katolíci opravdu navrch, je ta zima v kostele. Zatímco na shromáždění v teplých místnostech je vždy vidět nějaký pochrupující, v kostele a navíc při oné gymnastice, to prostě nejde. Myslím, že zmíněný ritus, je pro Boha spíš iritus :-)).


Elalalala



Re: Jan Pavel II. se rouhal Bohu, šokuje katolický kněz (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 11:27:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koho šokuje, že kněz z FSSPX prohlásil, že Jan Pavel II. se rouhal Bohu, ať udělá čárku.



Re: Jan Pavel II. se rouhal Bohu, šokuje katolický kněz (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 01. listopad 2011 @ 12:03:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tridentské mši není nic špatného a Svatý otec jí povolil jako mimořádný ritus, ať už její příznivci dělají nebo říkají cokoliv, popřípadě ti kteří se za ně vydávají a používají jí jenom jako záminku k tomu aby mohli škodit a vyvolávat rozbroje. Stejně jako není nic špatného na svatém Piu V. a X.. Prosme je o přímluvu a modleme se s důvěrou ve společenství s nimi za současného papeže a za celou církev a za její jednotu, stejně jako na přímluvu a ve společenství s blahoslaveným Janem XXIII. a Janem Pavlem II.. Za ekumenické hnutí a za ekumenu. Neměli bychom společně s vaničkou vylít i dítě a obracet se k opačnému extrému a neměli bychom být šokovaní. To slovo se mi ani trochu nelíbí, nebo spíš význam který se mu často přisuzuje. Upoutat pozornost na nějakou banalitu které by si jinak mnozí ani nevšimli a udělat z komára velblouda. K těm kteří neuznávají II. vatikánský koncil a řádnou liturgii kterou většina z nás slaví přistupujme s láskou, s pokojem a v míru. Ten kdo má zájem o mimořádnou liturgii si může najít dobrou příležitost jak se jí zúčastnit. V jednotě a v souladu se Svatým otcem i se všemi ostatními.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy