Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477793
přístupů od 17. 10. 2001

Nabídky: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně
Vloženo Pátek, 07. říjen 2011 @ 22:11:41 CEST Vložil: Olda

Kázání poslal Krispus

Moje poznámky z kázání Petera van den Berga v sobotu dopoledne na „Konferenci ohně“ v Brně 24.10.2011 .
Bylo na text….

Pojďme se bavit,co dalo vám. Oslovilo vás to nebo ne ?  


Ezechiel 37:1-10  „Spočinula na mně ruka Hospodinova. Hospodin mě svým duchem vyvedl a postavil doprostřed pláně, na níž bylo plno kostí,  a provedl mě kolem nich. A hle, na té pláni bylo velice mnoho kostí a byly velice suché.  I otázal se mne: "Lidský synu, mohou tyto kosti ožít?" Odpověděl jsem: "Panovníku Hospodine, ty to víš."  Tu mi řekl: "Prorokuj nad těmi kostmi a řekni jim: "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo!  Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem: Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete. Dám na vás šlachy, pokryji vás svalstvem, potáhnu vás kůží a vložím do vás ducha a oživnete. I poznáte, že já jsem Hospodin." Prorokoval jsem tedy, jak mi bylo přikázáno. A zatímco jsem prorokoval, ozval se hluk, nastalo dunění a kosti se přibližovaly jedna ke druhé.  Viděl jsem, jak je najednou pokryly šlachy a svaly a navrch se potáhly kůží, avšak duch v nich ještě nebyl.  Tu mi řekl: "Prorokuj o duchu, lidský synu, prorokuj a řekni mu: Toto praví Panovník Hospodin: Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať ožijí!".  Když jsem prorokoval, jak mi přikázal, vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko

a) Vyzbrojení a uschopnění pro službu
Na začátku vidění bezvýchodná situace – všude kolem „velmi suché kosti“. Ale na konci je z nich „převelmi veliké vojsko“ . Hned na začátku na něm spočinula „ruka Hospodinova“ (v.1) . Tím byl prorok vyzbrojen  Jeho mocí, přítomností, prostě sílou a uschopněním něco udělat. Proč ? Aby do situace šel v Boží síle a ne ve své malosti a slabosti. Byl uschopněn k postoji a činu podle příkazu Hospodina, svého Boha

b) Měl promlouvat do bezvýchodné situace Boží slovo
Viděl všude kolem sebe beznaděj a zmar. Jak můžou suché kosti ožít ? No tím, že se naplní vyřčené Boží slovo ! Hospodin se ho ptá jestli mohou kosti ožít. V hlediska rozumu a lidské zkušenosti nemůžou. Ezechiel se přímé odpovědi vyhýbá a říká „ Panovníku Hospodine, ty to víš“ . Určitě je to lepší než kdyby řekl : „Nezlob se, ale tohle je největší nesmysl, jaký jsem kdy slyšel !“ Dostal tedy příkaz prorokovat ( rozuměj promlouvat ) nad těmi kostmi. Co měl promlouvat ? Své názory na problematiku vzniku života z neživé hmoty ? Ne ! Měl jim říct :“ "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo!  Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem: Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete.  Dám na vás šlachy, pokryji vás svalstvem, potáhnu vás kůží a vložím do vás ducha a oživnete. I poznáte, že já jsem Hospodin."

c) Krize víry
Prorok začal vyhlašovat to co měl ( rozuměj Boží slovo)  a najednou kouká jak puk . Začal zázrak. Kosti se začaly obalovat šlachami , masem a kůží. Jenže „duch v nich ještě nebyl“ . Všude kolem ležela těla, ale bez pohybu, bez života. Co se stane s těly, když se nechají ležet na horkém písku ? Za chvíli se začnou rozkládat a s*****ět. U proroka začala krize víry : Promlouval Boží slovo nad kostmi, něco se začalo dít ….a že toho nebylo málo, ale pak se proces zastavil. Vznikla těla, ale bez života ! Jak to ? Prorok kouká a prožívá krizi víry. Promlouval jsem co mi Panovník Hospodin řekl a nestalo se vše, co bylo zaslíbeno. Vždyť na počátku bylo zaslíbení, že oživnou. Místo toho tady všude kolem leží mrtvá těla.

Hospodin mu neřekl : Hele, koukej vypadnout z toho problému, já si vyvolím jiného, který bude promlouvat moje slovo pořád dokola než se zcela naplní. Ty máš málo víry a  já dobře vím, co si ve skutečnosti o celé akci myslíš „ 

d) Hospodin mu dal další slovo, aby krizi víry překonal
Ezechiel měl volat : „Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať ožijí“ (v.9). Poslechl a  „vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko (v.10).

Bůh proroka nezatratil, neodvolal z akce, ale posílil jeho víru dalším Božím slovem. Měl volat „přijď duchu“ a pořádně zafoukej na ta ležící těla ….a oni ožívají, stavějí se na nohy a je z nich „ převelmi velké vojsko“.
Bratr Berg zdůraznil, že je potřeba promlouvat Boží slovo do našich životů a situací, které prožíváme nebo do kterých vstupujeme.

Použil alegorický výklad  aby také ukázal  na duchovní úroveň dnešních sborů. Pokud do lidských srdcí nepřijde Duch sv. a Boží přítomná moc, pak tam nebude ani víra na zázraky. Rozum  a zkušenost nepustí křesťana dál, k větší a větší víře a zkušenosti s tím, že i dnes se dějí mocné činy, kterými je Bůh oslaven a lidé konfrontování se živým Bohem a tím také přiváděni ke Kristu 

Když jsem se podíval do Bičovy konkordance, tak ve verši devátém a desátém je použito hebrejské slovo „rúach“, které znamená oživujícího  ducha jako „princip života“. Znamená také „dech“, který odlišuje živou, dýchající bytost od mrtvoly. Zde tedy nejde přímo o Ducha Hospodinova resp. Duch sv. Když se podíváme dál, na výklad vidění,  tak ve verši 14 je napsáno „ Vložím do vás svého ducha a oživnete …… „  Podle Biče tady již jde o Duch sv.  V celém příběhu jde o zaslíbení pro Izrael, že jednou bude přiveden do zaslíbené země a zavládne v něm Boží Duch, který je uschopní natolik, že z nich bude jeden národ, nerozdělený na Judu a Izrael. To, co budou Židé prožívat v budoucím věku ( těsně před a ve Velkém soužení) můžeme prožívat už teď. Ale to jde jen pokud do nás vstoupí Duch sv. a převezme vládu nad naší osobností !

Vrátím se ještě k příspěvku br.Berga. Uvedl tam příklad poutníka na poušti, který po mnohých strastech přijde k polozasypané  pumpě na vodu. Odhrabe jí a pumpuje. Marně. Pumpa skřípe nasucho ! Pak poblíž vidí láhev s litrem vody a napsaný vzkaz : „Poutníku, nalij vodu do pumpy, pumpuj a ona nasaje vodu a budeš jí mít dostatek. Nezapomeň nechat zas ten litr v láhvi pro dalšího žíznivého, který sem dorazí „!  Poutník váhá zda vypít láhev a neriskovat nejistý podnik. Když tam vodu nalije  a nenasaje, nezachrání se a zemře žízní. Když jí vypije, má naději, že dorazí na oázu. Prožívá krizi víry ! Nakonec jí tam nalije, pumpuje a zas nic. Pumpuje dál v zoufalé víře, že voda poteče. Po dlouhé době se ozvalo bublání vody a nakonec začala téct voda, kterou se bohatě napil . S radostí nezapomněl naplnit láhev pro dalšího poutníka. Krize víry ukončená odvahou ve víře vypůsobila zkušenost víry a povede k nové víře. Příště se už nebude bát důvěřovat té lahvi s vodou a bez váhání jí  do pumpy nalije

Já nevím jak vy, kteří jste na té konferenci byli, ale mě tohle slovo povzbudilo ….



"První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 08. říjen 2011 @ 10:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je hluboká zkušenost víry:

v alegorii poutník prvně pumpuje a nic  .... protože špatně ... protože MARNĚ

a pak když udělá krok odvahy ... tak pumpuje a taky nic ... a dost dlouho nic 




rive













Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 08. říjen 2011 @ 13:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Krispe,

byl jsem na konferenci a slyšel Peterovo poselství stejně jako Danielova a br. Tomaszewského. Ani jedno z nich nebylo v pořádku.

Zvláštním způsobem na mne osobně působil fakt, že se jednalo o příběhy ze Starého zákona (Ezechiel, Mojžíš, Jonatan), které byly převyprávěny a zevšeobecněny tak, aby vznikl dojem, že z Konference může odejít několik tisíc Ezechielů, Mojžíšů a Jonatanů, což je zřejmý nesmysl.  

Ten, Kdo křtí Duchem Svatým a ohněm, a na Koho Mojžíš i Ezechiel ukazují - náš Pán Ježíš Kristus, byl však poněkud upozaděn, což se na shromáždění křesťanů opravdu nesluší, a mám za to, že jim osobně by se to nelíbilo.

Už svým úvodním výstupem se Peter diskvalifikoval, když poutal pozornost na sebe, místo na Krista, tím, že po té, co pozdravil přítomné, chtěl, aby i oni pozdravili jeho zamáváním rukou a úsměvem. Peterovy připomínky toho, že Ezechiel měl velký problém při pohledu na údolí mrtvých kostí a že měl krizi víry, když se po první promluvě Slova od Hospodina nic nestalo a že musel mluvit znovu a znovu, byly Peterovy vymyšlenosti, neodpovídající skutečnosti historické ani duchovní. Pokud by se mělo jednat o jistý princip z příběhu Ezechiela odvoditelný, pak by se jednalo nikoli o krizi víry, nýbrž o zkoušku víry spočívající v tom, aby víra byla založena na Božím Slově, nikoli na tom, co člověk vidí.

Bratr Berg zdůraznil, že je potřeba promlouvat Boží slovo do našich životů a situací, které prožíváme nebo do kterých vstupujeme.

S tímto lze souhlasit, ale jen potud, pokud se jedná o živé Slovo Boha (rhéma) do situace, nikoli slovo, které si svévolně najdeme a použijeme, jak se nám hodí/líbí, jak si myslíme, a pak si uděláme, co chceme a ne to, co chce Bůh. Ale hlavně, ohledně Božího slova jde o to, abychom žili životem, k němuž nás povolal Bůh, musíme Slovo jíst, tzn. modlitebně číst, abychom žili skrze Krista (J 6:57), Jím jako naším životem - životem Těla Kristova. A Jeho Slovo, které k nám mluví, je Duch a je život (J 6:63). Bez jedení Krista coby Slova, nemáme způsob, jak žít životem, k němuž jsme Bohem povoláni, jak v tomto životě růst a vyrůst do dospělosti Božích synů a až ke zralosti dědiců Božích, spoludědiců Kristových - viz také článek "K čemu jsme povoláni?".

Tož tak.

Milost našeho Pána Ježíše Krista buď s tvým duchem. Amen.

willy




Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 08. říjen 2011 @ 13:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klasické místo o obnově Izraele. V charismatickém hnutí se často používá jako alegorie pro církev. Nicméně se domnívám, že tyto verše není možní takto interpretovat, jelikož každý křesťan má Ducha svatého, zatímco ty kosti byly úplně mrtvé, stejně jako dnešní Izrael.

A pokud by někdo tvrdil, že dnešní křesťanské sbory jsou takto mrtvé, byla by to trestuhodná opovážlivost. I sbory, které Ježíš kárá ve Zjevení a nazývá jeden z nich mrtvým, jsou před Janem zlatými svícny.

Někdy jsou tyto verše dokobce interpretovány jako ospravedlnění modlitby k Duchu svatému.

Pokud by si někdo navíc snad dokonce myslel, že toto obživení přichází skrze takovéto konference (což zde není přímo řečeno), byla by to dvojnásobná chyba.





Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 08. říjen 2011 @ 19:42:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odstavec c) a poslední odstavec tj. o krizi víry z úryvku z Ezechiele nevyplývají. Chápu, že je to posluchačsky líbivé, lidé chtějí slyšet o aktuálních problémech, krize víry je v současných sborech patrná  atd. atd., ale nade vším raději pravdu. Tamto je extrapolace jablek z hrušek



Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1)
Vložil: joker v Neděle, 09. říjen 2011 @ 08:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé, že kázání na stejné místo zaznělo i na konferenci počas Bonnkeho evangelizace v Ostravě v roce 1991.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy