Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476539
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride
Vloženo Čtvrtek, 22. září 2011 @ 19:41:31 CEST Vložil: Olda

Intimity poslal Nepřihlášený

Milý Tomáši,píšu tento dopis u vědomí našeho přátelství, trvajícího téměř čtvrtstoletí, i u vědomí naší shody v naprosté většině názorů na svět. V jedné věci však s Tebou nejenže nemohu souhlasit, ale ani o ní nemohu mlčet. Jde o Tvůj článek z Lidových novin ze 12. srpna 2011 „Paráda růžové hrdosti“, v němž se stavíš proti Prague Pride a celému fenoménu průvodů gay hrdosti, mluvě o „ohňostroji nevkusu a obscenity“, „juvenilní maškarádě“ a „devastaci smyslu pro rozlišování hodnot“. V tom článku totiž mluvíš (jistě nejen) o mně, když píšeš „Znám zejména v intelektuálních a uměleckých kruzích řadu gayů, kteří se nijak úzkostlivě neskrývají se svým citovým zaměřením, ale nikdy by nešli exhibovat na podobné manifestace.“

Omyl. Byl to právě Tvůj článek, který přiměl mě, mého přítele a řadu dalších lidí, katolíků, homosexuálních i heterosexuálních, aby na Prague Pride šli, a jiné přivedl ke smutku nad tím, na jakou stranu ses to veřejně - aniž jsi musel! - postavil. Vyrobil jsem si transparent a prošel s ním Prahou (obrázek). V průvodu nás šlo několik tisíc, opět - homosexuálů i heterosexuálů, dospělých i rodin s dětmi. Naprostá většina z nás byla v civilu. Karnevalové prvky ten průvod jen kořenily (ale média samozřejmě zase zabírala především těch několik málo maškarád, které tam byly). Všichni se chovali velmi slušně, odpůrcům nikdo nespílal. Kdo spílal, byli křesťanští odpůrci průvodu. Ti na mě zblízka řvali nadávky, ti nám všem vyhrožovali peklem.

ylo to právě na Prague Pride, kde jsem - tak jako málokdy - pocítil skutečnou hrdost. Nikoliv hrdost na to, co se týká přímo sexuality a co dle mého vkusu (asi stejně konzervativního jako Tvůj) patří do soukromí. Avšak hrdost na to, že jsem členem komunity, která během posledního půlstoletí povstala z podzemí a ponižování, dokázala se zorganizovat, dokázala docílit toho, že její členové už nemusí žít život ve lži a mlčet o své identitě - že už jsou rovnoprávnými členy společnosti, a nikoliv objekty ponižování a vydírání, péče psychiatrů nebo shovívavého soucitu. A konkrétně, komunity, která se v Praze 13. srpna 2011 chovala daleko důstojněji, než ti, kteří toho dne vyšli do ulic s křesťanskými hesly.

Milý Tomáši, po léta vedeš u Salvátora a jinde mezikulturní dialogy s buddhisty či muslimy, hledáš spojující body mezi věřícími a ateisty, dokonce začínáš vést rozpravu s neomarxisty. Nenastal možná čas, abys vzal vážně také homosexualitu jako zásadně JINOU zkušenost, odlišnou od Tvé vlastní – osobní i kulturní? Nenastal čas, aby ses pokusil na ni pohlédnout ne jako na objekt profesionální péče, ale jako na vážného partnera k dialogu? Homosexualita je pro církev 21. století podobnou výzvou, jako byl na počátku novověku heliocentrický systém. Zdá se bořit všechny hodnoty a jistoty dosavadního křesťanského světa. Ale jsou již ve světě teologové a křesťané, kteří pochopili, že s koncem představy „o placaté zemi“ nekončí křesťanství. Seriózní teologické, historické, a jiné literatury je na téma možného pozitivního vztahu křesťanství a homosexuality množství. Jak dobře víš, přivezl jsem si z Ameriky celou knihovnu na to téma a je Ti k dispozici.

Prosím, ber tento dopis v dobrém, jako výzvu k vážnému dialogu, jako výzvu k novému překročení hranic dosavadního poznání, k novému vykročení ze stereotypů – transitio, pascha.

Tuus semper in Xto,
Martin C. Putna

V Praze 14. srpna 2011

www.mcputna.cz


"Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 22. září 2011 @ 22:53:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle ještě zlegalizovat lásku k dětem (pedofilii) a homopedofilii. Na tom přece nemůže být nic tak špatného, když to dělá tolik prostředníků mezi bohem a člověkem s nesmazatelným znamením, kteří pak proměňují chleba v boha.



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 22. září 2011 @ 23:48:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
To je ostudné. Co takhle udělat průvod veřejně masturbujících exhibicionistů? To by teprve byla výzva názorově předpotopním křesťanům. Sodoma hadr.



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. září 2011 @ 08:08:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku zde nerozlišuje dvě naprosto podstatné věci:

1.) Homosexuální orientace (sklony) je následek hříchu, je ovocem hříchu.
Vůbec to nemusí být následek hříchu osobního, následek hříchu samotného homosexuála (i když v mnohých případech tomu tak skutečně bývá) - může to být třeba následek týrání v dětství, zneužívání, a pod. - za co ten dotyčný homosexuál vůbec nemůže. Může to ovšem také být následek vlastního poživačného způsobu života, formováním pornografií, neřestným životem, kdy už člověk z rozežranosti experimentuje s kde čím. Homosexuál však přesto i tak může vlastním rozumem poznat špatnost těchto sklonů a homosexualitu nepraktikovat. I takových lidí je spousta.


2.) Docela jinou věcí je praktikování homosexualit
y - což je a vždy zůstane ohavností v Božích očích. Takové jednání ponižuje lidskou důstojnost a uráží obraz Boha v člověku.



Pro žádného člověka není homosexualita přirozená. Je důsledkem pokřivenosti lidského srdce, lidské duše, která hříchem ztrácí schopnost rozlišovat dobré od špatného. Na úplně stejném principu, jako třeba pedofilie, sadomasochismus a všechny ostatní úchylky.



Všichni tito pseudozachránci "lidských práv" docela zjevně opomíjejí ještě jednu další velkou skupinu lidí - tzv. bisexuály.
Ti jim totiž už do obrazu tohoto světa nezapadají - podvědomně cítí, že argumenty, že oni se s takovou orientací už narodili (což je běžná výmluva u homosexuálů), zde jaksi přestávají platit.



Osobně jsem přesvědčen, že homosexuálem se člověk nerodí (alespoň ne v drtivé většině případů) - ale že se člověk k homosexuální orientaci "dopracuje" vlastním způsobem žiovta, že člověk se homosexuálem stává.





Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 23. září 2011 @ 09:23:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Putna přeci není žádný katolík a je mi naprosto putna co kde blábolí.



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pátek, 23. září 2011 @ 10:26:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že homosexuálové zvedají hlavu není moc dobré. jsou lháři. V roce 2004 nebo počátkem roku 2005 tvrdil pan Hromada, který je tentrát vedl , že jim nejde o adopci dětí. Teď, v roce 2011 říkají něco jiného. Navíc, nedávno jsem ve zprávách slyšel, že opět přibývá pozitivních na HIV. a onemocnění AIDS. Nevím, jestli se něco změnilo, ale nejsou přávě oni největšími šiřiteli této nemoci a nejvíc ohroženi?  Proč ve svých průvodech nemají transparenty s nápisem: šíříme AISD, mějte nás rádi, taky máme svoje práva. A právo na šíření této nemoci, by mohlo být jedno z nich.
Kojard



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 23. září 2011 @ 10:30:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otevřený dopis je sice známkou přátelství ale jen v ironickém slova smyslu, tak jako polibek v určitou chvíli.
Děkuji Bohu za monsignora Halíka a rád bych požádal každého člověka dobré vůle aby se za něho modlil. Bože Ty jsi dobrý, přijmi dík a chválu.




Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 23. září 2011 @ 23:12:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsem ani nevěděl, že římský katolík Putna je s partnerem žijící homosexuál. Napsal už Halík nějakou odpověď? Nejsmutnější na tom jeho dopise je fakt, že věrně popisuje rozdíl v chování účastníků Prague Pride a té "křesťanské" sebranky. 



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: dasty v Neděle, 25. září 2011 @ 18:48:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem homosexuál , ale nesouhlasím s tím , aby se z homosexuality dělala norma . Homosexuální chování je nepřirozené . Nevím také ,proč homosexuálové pořádají podobné akce , vždyť sexuální orientace je věc velice intimní . Propagovat jakoukoli sexuální orientaci někde na ulici se mi zdá přinejmenším nevkusné . Osobně si nedovedu představit , že bych se nějaké podobné taškařice zúčastnil...



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 29. září 2011 @ 06:07:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi bychom neměli zapomínat, že Ježíš dává důstojnost lidem žijícím mimo manželství: Matouš 19:12  Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop. U Ježíše je úžasné, a nikde jinde  u žádného cizího náboženství to už nevidíme, a to pochopení pro ty, kdo z nějakého důvodu - ať již psychického či fyzického, vrozeného či získaného, nejsou manželství schopni.Křesťan, teda ten kdo poznal Boha, zamiloval si Boha nadevše, což se určitě projevuje poslušností Jeho slovu, hledání Jeho vůle, moc dobře ví!!!, že Písmo svaté odmítá zvrácený sex  jako velkou ohavnost. Je to přece nepřirozené i z hlediska toho jak Bůh stvořil muže a ženu. Ať si svět říká jakékoliv hlouposti, v případě homosexu není pochyb o zvrácenosti. Asi je nejdůležitější, aby „svět“ poznal Boha, zamiloval si Jeho slovo, držel se Jeho stezky … pak až pochopí!!!!!  ... dřív asi ne  
rive



Re: Otevřený dopis Martina Putny Tomáši Halíkovi k Prague Pride (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 27. září 2012 @ 19:00:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidska sexualita neprichazi jako dusledek odvraceni se od Boha. Ani homosexualita ne! Homosexualove se rodi i do rodin krestanskych, kde zili prisne, asketicky. Homosexualove se rodi starsim i pastorum sboru. Pritom jejich deti slyseli kazani od rana do vecera. Zili ve vire od malicka. U katoliku to resi tyto deti casto tak, ze se z nich stanou knezi. Mlady kluk zijici v katolicke rodine, kdyz v dospivani zjisti, ze se mu nelibi zeny, ale muzi, tak ho to casto dovede ke knezskemu povolani. Ozenit se - to by musel predstirat a zit ve lzi a nutit se do neceho, co je proti jeho prirozenosti. Zit zivot gaye - to by byl exkomunikovan z rodiny i z cirkve. Tak jde na knezsky seminar a pak je fafarem. Uz se ho nikdo nepta, proc se neozenis, zmizi jakekoli neprijemne dotazy, pac farari se nesmi zenit, to prece kazdy vi. Dale nehresi, pac zije v celibatu. Cili vyresi situaci zivotni. Proto je mezi katolickymi duchovnimi tolik gayu. A kdo drzi celibat - to uz je opravu jedno, zda je homo nebo hetero, zda celibat drzi zleva, nebo zprava, pravidla, pozadavky jsou pro oba stejne.




Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy