Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480139
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením
Vloženo Neděle, 19. červen 2011 @ 12:23:03 CEST Vložil: Olda

Služba bližním poslal lydia7

Pokoj s Bohom sa zažíva nie na podklade posvätenia, ale ospravedlnenia. "Ospravedlnení súc tedy z viery, máme pokoj s Bohom (= máme pokoj blížiť sa k Bohu) skrze svojho Pána Ježiša Krista." (Rim 5:1)

Posvätenie je dlhotrvajúci proces robiaci nás postupne svätejšími. Začína znovuzrodením a nebude ukončené - úplné až po vzkriesenie mŕtvych (Fil 3:10-16).

Ospravedlnenie je okamžitý skutok Boží, ktorý v tom momente, keď uveríme a svoju vieru vložíme v Pána Ježiša, o nás prehlasuje, že sme "v poriadku s Bohom", pretože smrť Jeho syna zaplatila plnú cenu za všetky naše hriechy a tak učinila zadosť požiadavkám Božieho zákona. To, čo my máme urobiť, je veriť.

Tak na tomto podklade "súc ospravedlnení vierou máme pokoj s Bohom"... a prítomný čas slovesa "máme" obracia pozornosť na nesmierne dôležitú  praktickú vec. Pokoj s Bohom nie je niečo, v čo my dúfame, že dosiahneme na koniec, keď naše posvätenie bude úplné. Pokoj s Bohom a vedomie bezpodmienečného prijatia u Neho sú veci, ktoré každý veriaci môže zažívať priamo od prvého momentu, keď sa zverí Spasiteľovi.

Mať pokoj s Bohom, samozrejme, nie je tá istá vec, ako mať pokoj sami so sebou. Pokoj samého so sebou záleží čiastočne aj na našom pokroku vo svätosti a my nikdy v tomto živote nedosiahneme úplnú spokojnosť s našim duchovným pokrokom. Ale keďže naše prijatie u Boha nezáleží na našom duc*****m pokroku, ale na Kristovej obeti, pokoj s Bohom máme a môžeme ho požívať od samého začiatku nášho kresťanského života. On zostáva istý a nepohnuteľný cez všetky životné pády a povznesenia a čo do budúcnosti on spočíva na Božej garancii, že ani jeden veriaci nikdy nebude znášať Boží hnev - trest: "Je o mnoho istejšie, že teraz keď sme ospravedlnení Jeho krvou, budeme zachránení skrze Neho od budúceho hnevu." (Rim 5:9)

Zdoj: David Gooding "Nespútaná viera"


"Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Neděle, 19. červen 2011 @ 21:31:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydia,

ospravedlnění je Boží skutek který se děje v době kdy přijímáme Pána Ježíše Krista a je to jednou provždy. Posvěcení je však dlouhotrvající proces tak jak rosteme ve víře. Takto jsi to napsala správně. Je však třeba uvést verš 1. Kor 1:30, kde je psáno, že Kristus Ježíš se nám stal krom jiného také posvěcením. Posvěcení, svatost před Bohem díky oběti na kříži, máme celé od Boha a je to také dar. Dle mého názoru je tedy nutné rozlišit dva pohledy na posvěcení. Jednak to z 1. Kor a jednak jak píšeš, kde je posvěcení popsáno jako dlouhotrvající proces, který skončí až s naší fyzickou smrtí. Radim



Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:27:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia,

Souhlasím. Z našeho pozemského pohledu obvykle chápeme ospravedlnění, jako okamžitou věc v momentě, kdy člověk uvěřil evangeliu. Posvěcení (v našem životě) chápeme jako postupný, celoživotní proces. Před Bohem jsme samozřejmě okamžitě svatí skrze Kristovu krev, ale v praxi je to bohužel jen náš cíl, za kterým (nedokonale)  kráčíme :-).

Pro doplnění:

Řím 3:23-25: ... všichni zhřešili a nedosahují Boží slávy. Jsou však zdarma ospravedlněni jeho milostí, skrze vykoupení v Kristu Ježíši. Jeho Bůh určil za oběť smíření pro ty, kdo věří v Jeho krev...
Ospravedlnění - pojem ze soudní síně, Kristus vyřešil problém vinného člověka před spravedlivým Soudcem.
Vykoupení - krásný obraz z trhu otroků, kdy někdo koupí otroka a propustí ho na svobodu - Kristus naším vykoupením vyřešil naše otroctví hřichu, světu a ďáblu.
Usmíření - náboženská terminologie - uspokojení Boha skrze oběť - Kristus svou obětí vyřešil náš problém s tím, že jsme hříchem rozhněvali našeho Boha Spasitele.
Bůh Tě opatruj,
D.



 



Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:40:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Lýdia zmínila v debatě pod článkem He/Žd 10:10 a 13:12, z nichž se dnes těšila, když ji "udreli do očí". Ale ještě "výživnější" je v 10. kapitole verš 14:

Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni.
Z tohoto verše je patrné, že posvěcení respektive posvěcování  je skutečně proces, a to proces celoživotní; proces, který za našeho života na zemi nikdy neskončí - viz Zj 22:11 Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.

Radim tu zmínil 1K 1:30 Vy však jste z Něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením, Tady to začíná moudrostí od Boha a pokračuje to spravedlností, posvěcením a vykoupením, což je záležitost plné Boží spásy člověka coby ducha, duše a těla. Začíná duchem - jeho obnovou, pokračuje procesem proměny duše a dovršena je vykoupením našeho těla = přijetí za syny (Ř 8:23).

Pán Ježíš se v rámci Boží ekonomie rozdílí do svého Bohem vyvoleného a Jím vykoupeného lidu, aby byl naším životem, zaopatřením života a vším, poněvadž ohledně Církve, kterou buduje coby Tělo Kristovo, je Hlavou Těla, životem Těla, všechno ve všem anebo všemi a ve všech. Tož tak.

Všechno, co znovuzrození věřící svatí mají, mají v Kristu, který přebývá v jejich duchu jako Duch oživující (1K 15:45b). V Kristu je víra, láska, On je naše naděje slávy a Písmo říká skrze apoštola Jana, že víme, že až se zjeví, budeme Mu podobni, protože Ho uvidíme takového, jaký je (1J 3:2). Mimo Krista nic nejsme, nic nemáme a nemůžeme nic dělat. Ale když jsme v Něm a s Ním. máme všechno, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti.

Proto Pavel říká, že jsme z Něho/Z Krista a On se nám stal/stává vším tím, Kým ačím je, abychom se my v Něm stali Bohu takovými, jakými nás Bůh Otec jako své děti/syny chce mít. Kristus je Prvorozený bratry mezi mnoha bratry, které se nestydí nazývat bratry, poněvadý jsme všichni vsuktku z jednoho Otce - Boha. Kristu je první, neboť On byl vzkříšen z mrtvých první, a my všichni ostatní jsme byli vzkříšeni s Ním a spolu s Ním posazeni na nebeských místech v duchovním světě, v D/duchu, přijde však čas, kdy skrze vykoupení našich těl, přetvořených do podoby Kristova těla slávy, budeme skutečně ve všem jako On.

V tom se také zásadně liší všechna náboženství od živého vztahu s živým, pravým/skutečným Bohem.

Vezměte budhistům Budhu a budou mít stále jeho učení, pravidla žití, ustanovení, budou moci stále točit modlitebními mlýnky a v jejich život půjde dál.
Vězměte ale křesťanovi Krista a nemá nic, poněvadž nemá společenství života v D/duchu s Otcem a Tím, Koho poslal, Ježíšem Kristem, tzn. že nemá Syna, takže nemá ani život ani Otce, zkrátka, jak bylo řečeno, nemá nic!
V náboženství jde o vnější vylepšení člověka skrze dodržování nějakých pravidel, ustanovení, kde cílem je dosažení jakéhosi pozvednutí na vyšší úroveň bytí, jak říkají, aby se stali bohy.

Ale Bohu jde u jeho dětí/synů o vnitřní proměnu a přeměnu, aby se stali stejnými, jako je On - v životě a přirozenosti, tzn. aby byli svatými, dokonalými, milosrdnými jako Bůh. A to se děje rodílením Božského života, který má moc toho zevnitř ven dosáhnout. Člověk na to nemá, ale Bůh ano - jde jen o to, aby se člověk Bohu cele vydal, poddal, podřídil a důvěřoval Mu/Jeho lásce celým svým srdcem plným Boží víry a lásky, aby Boha Otce a Pána Ježíše Krista, kterého poslal, poznával, a tak rostl ve víře, v životě a rozhojňoval se v lásce, která je vyústěním Božského života.

Tož tak.

willy




Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy