|
Právě je 531 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116480139 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením
Vloženo Neděle, 19. červen 2011 @ 12:23:03 CEST Vložil: Olda |
poslal lydia7 Pokoj s Bohom sa zažíva nie na podklade posvätenia, ale ospravedlnenia. "Ospravedlnení súc tedy z viery, máme pokoj s Bohom (= máme pokoj blížiť sa k Bohu) skrze svojho Pána Ježiša Krista." (Rim 5:1)
Posvätenie je dlhotrvajúci proces robiaci nás postupne svätejšími. Začína znovuzrodením a nebude ukončené - úplné až po vzkriesenie mŕtvych (Fil 3:10-16).
Ospravedlnenie je okamžitý skutok Boží, ktorý v tom momente, keď uveríme a svoju vieru vložíme v Pána Ježiša, o nás prehlasuje, že sme "v poriadku s Bohom", pretože smrť Jeho syna zaplatila plnú cenu za všetky naše hriechy a tak
učinila zadosť požiadavkám Božieho zákona. To, čo my máme urobiť, je
veriť.
Tak na tomto podklade "súc ospravedlnení vierou máme pokoj s Bohom"... a prítomný čas slovesa "máme" obracia pozornosť na nesmierne dôležitú praktickú vec. Pokoj s Bohom nie je niečo, v čo my dúfame, že dosiahneme na koniec, keď naše posvätenie bude úplné. Pokoj s Bohom a vedomie bezpodmienečného prijatia u Neho sú veci, ktoré každý veriaci môže zažívať priamo od prvého momentu, keď sa zverí Spasiteľovi.
Mať pokoj s Bohom, samozrejme, nie je tá istá vec, ako mať pokoj sami so sebou. Pokoj samého so sebou záleží čiastočne aj na našom pokroku vo svätosti a my nikdy v tomto živote nedosiahneme úplnú spokojnosť s našim duchovným pokrokom. Ale keďže naše prijatie u Boha nezáleží na našom duc*****m pokroku, ale na Kristovej obeti, pokoj s Bohom máme a môžeme ho požívať od samého začiatku nášho kresťanského života. On zostáva istý a nepohnuteľný cez všetky životné pády a povznesenia a čo do budúcnosti on spočíva na Božej garancii, že ani jeden veriaci nikdy nebude znášať Boží hnev - trest: "Je o mnoho istejšie, že teraz keď sme ospravedlnení Jeho krvou, budeme zachránení skrze Neho od budúceho hnevu." (Rim 5:9)
Zdoj: David Gooding "Nespútaná viera"
|
Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Neděle, 19. červen 2011 @ 21:31:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Lydia,
ospravedlnění je Boží skutek který se děje v době kdy přijímáme Pána Ježíše Krista a je to jednou provždy. Posvěcení je však dlouhotrvající proces tak jak rosteme ve víře. Takto jsi to napsala správně. Je však třeba uvést verš 1. Kor 1:30, kde je psáno, že Kristus Ježíš se nám stal krom jiného také posvěcením. Posvěcení, svatost před Bohem díky oběti na kříži, máme celé od Boha a je to také dar. Dle mého názoru je tedy nutné rozlišit dva pohledy na posvěcení. Jednak to z 1. Kor a jednak jak píšeš, kde je posvěcení popsáno jako dlouhotrvající proces, který skončí až s naší fyzickou smrtí. Radim |
Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pondělí, 20. červen 2011 @ 16:36:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všetko je z tej Goodingovej knižky. Ide o pohľad najmä pre tých, ktorým tieto dve veci splývajú do jednej. A tak sa snažia posväcovať, aby boli ospravedlnení... rozumieš? Inak, konečne sa mi podarilo zohnať Neeho "Normálny život kresťana" a on tam popisuje ten 2.pohľad na posvätenie z 1Kor 1:30.
|
]
Re: Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Pondělí, 20. červen 2011 @ 17:09:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím a určitě to chápeme stejně.... Já jsem ale ten druhý pohled z 1.Kor 1:30 právě nějak přehlížel a až v poslední době jsem si to uvědomil. Vyčetl jsem to také z nějaké knížky.... :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:18:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oběma, možná to ještě nevíte, ale obě vzpomínaná místa jsou správně a oprávněně uvedená v Písmu. V 6 kap. do Říma je podstatné to, že se jedná o člověka, který nemá ještě vyřešen problém 7 kapitoly. Teprve potom následuje 8 kapitola - chození duchem, a teprve potom může nasledovat 1 Korintským 1,30. Vždy je důležitý i čas a různá období v životě křesťana. R |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pondělí, 20. červen 2011 @ 19:32:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, takže ako učil Nee: aj posvätenie uchopíš vierou? Lebo dnes v liste Židom mi "udreli do očí" verše 10:10 a 13:12 (a vlastne je to aj v Jn 17:19). Tak?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pondělí, 20. červen 2011 @ 20:02:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, správně. Jen tak dál. Pán Ježíš s tebou R |
]
|
|
Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Doulos v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:27:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Lydia,
Souhlasím. Z našeho pozemského pohledu obvykle chápeme ospravedlnění, jako okamžitou věc v momentě, kdy člověk uvěřil evangeliu. Posvěcení (v našem životě) chápeme jako postupný, celoživotní proces. Před Bohem jsme samozřejmě okamžitě svatí skrze Kristovu krev, ale v praxi je to bohužel jen náš cíl, za kterým (nedokonale) kráčíme :-).
Pro doplnění:
Řím 3:23-25: ... všichni zhřešili a nedosahují Boží slávy. Jsou však zdarma ospravedlněni jeho milostí, skrze vykoupení v Kristu Ježíši. Jeho Bůh určil za oběť smíření pro ty, kdo věří v Jeho krev... Ospravedlnění - pojem ze soudní síně, Kristus vyřešil problém vinného člověka před spravedlivým Soudcem. Vykoupení - krásný obraz z trhu otroků, kdy někdo koupí otroka a propustí ho na svobodu - Kristus naším vykoupením vyřešil naše otroctví hřichu, světu a ďáblu. Usmíření - náboženská terminologie - uspokojení Boha skrze oběť - Kristus svou obětí vyřešil náš problém s tím, že jsme hříchem rozhněvali našeho Boha Spasitele. Bůh Tě opatruj, D.
|
|
|
Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:40:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Lýdia zmínila v debatě pod článkem He/Žd 10:10 a 13:12, z nichž se dnes těšila, když ji "udreli do očí". Ale ještě "výživnější" je v 10. kapitole verš 14:
Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni. Z tohoto verše je patrné, že posvěcení respektive posvěcování je skutečně proces, a to proces celoživotní; proces, který za našeho života na zemi nikdy neskončí - viz Zj 22:11 „Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.“
Radim tu zmínil 1K 1:30 Vy však jste z Něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením, Tady to začíná moudrostí od Boha a pokračuje to spravedlností, posvěcením a vykoupením, což je záležitost plné Boží spásy člověka coby ducha, duše a těla. Začíná duchem - jeho obnovou, pokračuje procesem proměny duše a dovršena je vykoupením našeho těla = přijetí za syny (Ř 8:23).
Pán Ježíš se v rámci Boží ekonomie rozdílí do svého Bohem vyvoleného a Jím vykoupeného lidu, aby byl naším životem, zaopatřením života a vším, poněvadž ohledně Církve, kterou buduje coby Tělo Kristovo, je Hlavou Těla, životem Těla, všechno ve všem anebo všemi a ve všech. Tož tak.
Všechno, co znovuzrození věřící svatí mají, mají v Kristu, který přebývá v jejich duchu jako Duch oživující (1K 15:45b). V Kristu je víra, láska, On je naše naděje slávy a Písmo říká skrze apoštola Jana, že víme, že až se zjeví, budeme Mu podobni, protože Ho uvidíme takového, jaký je (1J 3:2). Mimo Krista nic nejsme, nic nemáme a nemůžeme nic dělat. Ale když jsme v Něm a s Ním. máme všechno, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti.
Proto Pavel říká, že jsme z Něho/Z Krista a On se nám stal/stává vším tím, Kým ačím je, abychom se my v Něm stali Bohu takovými, jakými nás Bůh Otec jako své děti/syny chce mít. Kristus je Prvorozený bratry mezi mnoha bratry, které se nestydí nazývat bratry, poněvadý jsme všichni vsuktku z jednoho Otce - Boha. Kristu je první, neboť On byl vzkříšen z mrtvých první, a my všichni ostatní jsme byli vzkříšeni s Ním a spolu s Ním posazeni na nebeských místech v duchovním světě, v D/duchu, přijde však čas, kdy skrze vykoupení našich těl, přetvořených do podoby Kristova těla slávy, budeme skutečně ve všem jako On.
V tom se také zásadně liší všechna náboženství od živého vztahu s živým, pravým/skutečným Bohem.
Vezměte budhistům Budhu a budou mít stále jeho učení, pravidla žití, ustanovení, budou moci stále točit modlitebními mlýnky a v jejich život půjde dál. Vězměte ale křesťanovi Krista a nemá nic, poněvadž nemá společenství života v D/duchu s Otcem a Tím, Koho poslal, Ježíšem Kristem, tzn. že nemá Syna, takže nemá ani život ani Otce, zkrátka, jak bylo řečeno, nemá nic! V náboženství jde o vnější vylepšení člověka skrze dodržování nějakých pravidel, ustanovení, kde cílem je dosažení jakéhosi pozvednutí na vyšší úroveň bytí, jak říkají, aby se stali bohy.
Ale Bohu jde u jeho dětí/synů o vnitřní proměnu a přeměnu, aby se stali stejnými, jako je On - v životě a přirozenosti, tzn. aby byli svatými, dokonalými, milosrdnými jako Bůh. A to se děje rodílením Božského života, který má moc toho zevnitř ven dosáhnout. Člověk na to nemá, ale Bůh ano - jde jen o to, aby se člověk Bohu cele vydal, poddal, podřídil a důvěřoval Mu/Jeho lásce celým svým srdcem plným Boží víry a lásky, aby Boha Otce a Pána Ježíše Krista, kterého poslal, poznával, a tak rostl ve víře, v životě a rozhojňoval se v lásce, která je vyústěním Božského života.
Tož tak.
willy
|
Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:42:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: Kristus je Prvorozený bratry mezi mnoha bratry, ...
w.
|
]
Re: Re: Rozdiel medzi ospravedlnením a posvätením (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 20. červen 2011 @ 23:50:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava2: poněvadž jsme všichni vskutku ... Kristus je první
A to se děje rozdílením Božského života ...
Omlouvám se, psal jsem to v rychlosti a musím jít spát, neboť brzy ráno vstávám.
willy
|
]
|
|
|
|