Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 490 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
Ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495322
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným?
Vloženo Středa, 18. květen 2011 @ 19:36:24 CEST Vložil: Stepan

Sebeobrana poslal oko

Je vůbec možno dar věčného života ztratit?
Vždyť je přece věčný!


Mnozí z vás berou mé komentáře osobně, jako útok na sebe. Pak tvrdí, že o nich vlastně lžu, že je neznám a přesto zpochybňuji to, co prožili na vlastní kůži.
Tak tomu ale není. Usiluji se vyjadřovat věcně, pouze k obsahu, nikoli ke konkrétní osobě.
Naučme se oddělovat vlastní zkušenost, vlastní prožitek od objektivní pravdy, se kterou náš skutečný prožitek nemusí nutně být v souladu.




Snažil jsem se to objasnit Toníkovi už zde:

"To, co popisuješ o rozdílech mezi křesťany a lidmi tohoto světa, je tvá vlastní vize. Tvé vlastní přání s stalo otcem "reality," jakou si přeješ vidět.
Vůbec nepochybuji, že jsi o této realitě přesvědčen, že je skutečná.
Ovšem vašimi vlastními výklady Písma, bez ohledu na historický a věroučný kontext, se dostáváte docela mimo realitu. Nelze vydávat za hlas Ducha kdejaký myšlenkový zkrat a vykládat Písmo podle něho. I když to vypadá na první pohled zbožně, je to nepravdivé
".

Já tedy vůbec neútočím, nezpochybňuji to, že jste o svém prožitku přesvědčeni, že jste ho prožili právě tak, jak svědčíte. Pokud je však v rozporu s Písmem, nesouhlasím s jeho pravdivostí.
 



Dám zde za příklad jeden výrok  Andulky, ke kterému jsem se zatím nevyjádřil
- a ke kterému jste se nevyjádřili nikdo, ačkoli jako skuteční křesťané jste měli povinnost ji upozornit na omyl:
"Právě jsem zjistila - že jednoduše žádné vysoké teologické učení, ale prosté - že Otec chce místo nás sebe !!!  A na nás je odstaranit za pomoci Ježíše všechny překážky."



Otec opravdu nechce místo nás nikoho jiného (ani sebe), on chce právě nás, naši osobu jako subjekt.
Ten Andulčin výrok vypadá na první pohled převelice zbožně, ale je to tak skutečně?
K takovým druhům mylného a zjednodušeného výkladu svádí Pavlův výrok: "Nežiji už já, ale žije ve mě Kristus" (Gal 2,20).
Ale je to nepochopení skutečného smyslu.
Znamená to, že zde už není Pavel, člověk podle těla, ale Pavel křesťan, který oblékl Krista. Že Kristus se stává zdrojem veškeré křesťanovy činnosti. Žijeme sice "v těle", ale náš život je produchovněn vírou (Ef 3,17).


Měli bychom si uvědomit, co nebeský Otec miluje na člověku. Je to právě Boží obraz v nás, to je to dobré a krásné, hodné jeho lásky. Je to naše vztahovost (schopnost vytvářet společenství lásky, milovat dokonce i nepřátele), schopnost vnímat a oceňovat krásu, schopnost přinášet z lásky oběti. Bůh však v žádném případě nemaže naši identitu, naši osobnost! Milující milovaného nepohltí, ale respektuje! Kdyby naše osobnost vyprchala, nebylo by na nás už koho milovat. Bůh netrpí sebeláskou.





Jak je to tedy s darem věčného života?
Tento dar dostáváme obléknutím do Krista ve křtu, znovuzrozením do křesťana. Dar věčného života je výsada začít žít svůj život s Bohem jako jeho dítě už na této zemi.
Otec se v lásce dává Synu a Syn nemůže dělat nic jiného, než Otec (J 5,30). Tato jejich zosobněná Láska je Duch svatý, který je od Boha sesílán na lidi.
Znovuzrozením, vstupem do vztahu k Otci získáváme podíl na synovství Krista, získáváme podíl na věčném životě Boha
.
Věčný život má jen Bůh.
Tvor může získat věčný život jen tím, že se podílí na Božském životě Otce a Syna v Duchu svatém.


Toník říká: "Ano, já odmítám, že Boží dítě může o věčný život přijít. Věčný život je věčný, není to nějaká reklamní vějička".




Můžeme tedy o život věčný přijít, nebo nemůžeme?
Toník se v tomto mýlí, člověk svůj věčný život může ztratit.
Člověk je tvorem, žijícím ve svobodě svých rozhodnutí až do smrti. Stále tedy trvá nebezpečí, že se rozhodne špatně, proti Bohu a ztratí s ním společenství. Písmo tuto duchovní smrt nazývá hříchem ke smrti.
Písmo na mnoha místech varuje před tímto nebezpečím, před ztrátou našeho vztahu s Bohem, před ztrátou našeho věčného života (1 Pt 5,8; 2 Tim 4,10; L 8,13; Gal 5,4; Žd 6,6;).

Tento věčný život není věčným jako subjekt, jako nám jednou daná vlastnost nesmrtelnosti, ale je naprosto závislý na našem vztahu k Bohu, na našem napojení na Boha.
Při ztrátě tohoto napojení ztrácíme současně i svůj věčný život.



Podobná témata

Sebeobrana

"Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 288 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 18. květen 2011 @ 20:03:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Mou touhou, která určuje mé kroky je znát a činit vůli mého Milovaného Otce. A On to ví. Denně jemu děkuji za to, že mne opatruje, že se o mne stará, že jsem mohl svůj život svěřit do Jeho náruče. A to nejen svou přítomnost, ale i svou budoucnost. Já jsem slabý člověk, bez Jeho milosti jsem ztracen. Nezbývá mi nic jiného, než se na Něj spolehnout, na to, že se o mne stará, když pokušení utočí, když klam vystrkuje své růžky. Co chceš tedy říct svým článkem? Že se Otec na nás vybodne? Že nás nechá na pospas světu, aby jsme byli oklamaní? Nebo, že se my vybodneme na Něj? Já nevím, když máš Jeho touhu ve svém srdci, když Jej prosíš, Pane, prosím podrž mne, upevní mou víru, když toto činíš z hloubi svého srdce, On tohle ignoruje? Já jsem si jist, že ne, jsem si jist, že se na Něj mohu spolehnout, že mne podrží. Haleluja.



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 18. květen 2011 @ 20:35:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediná pravdivá je odpoveď samotného Pána Ježiša:

Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma, a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky. Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca. Ja a Otec sme jedno.

Haleluja :o) AMEN :o)



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 18. květen 2011 @ 21:09:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdar šohaju;-)

Kdykoli se vyjadřuješ nesouhlasně o prožitku či víře druhého, vždy je to tak trochu o něm samém. Pokud tu někdo napíše, že katolické obrazy jsou projevem modlářství, není to jen akademická debata - je to o každém katolíkovi a je to i o mně kvůli mému vztahu k ikonám. Pokud se tu v poslední době tak hrubě útočilo na blahoslaveného Jana Pavla II., je to zase v konečném důsledku útok na vaši katolickou zbožnost a je to samozřejmě útok i na mně, protože já respektuji souhlas římského patriarchy a Jan Pavel II. je pro mě světcem hodným úcty (jakkoli s mírným skřípěním zubů respektuji váš vícestupňový proces, každodenní katolická praxe mi potvrzuje, že rozdíl mezi beatifikací a kanonizací je jen formální). Pokud člověk svoji víru opravdu žije a netrpí diagnózou akademický souhlas s křesťanstvím, vždy bude útok na jeho pojetí a žití víry tedy osobním.

Obávám se, že příliš spoléháš na objektivní pravdy Písma. Dovolím si citovat Benedikta z jeho předmluvy k prvnímu dílu jeho pojednání o našem Spasiteli:"Zajisté nemusím zvlášť zdůrazňovat, že tato kniha není aktem učitelského úřadu, nýbrž pouze a jedině výrazem mého osobního hledání "Hospodinovy tváře" (srv. Ž 27,8). Každý mi tedy může svobodně odporovat. Prosím čtenářky a čtenáře jen o onu trochu sympatie, bez níž se žádné porozumění neobejde." Trochu divné, nemyslíš? Římský patriarcha píše knihu o samotném jádru a podstatě křesťanství a on tu vlastně přiznává, že se může plést. Není nejmenší problém najít místa v Písmu, která jsou v rozporu s tím či oním. Křesťané, kteří odmítají božství Krista to nečiní Písmu navzdory, ale protože to považují za objektivní pravdu Písma. 

Ten andulčin výrok jsem nezaznamenal, ale já nevidím rozpor mezi tím, co napsala ona (přesněji: jak já chápu to, co napsala), a tím, co tvrdíš ty. Tady, promiň, vidím trošku tvůj problém - občas ti chybí to, oč Ratzinger žádá čtenáře v předmluvě. Andulku jsem tu bohužel ještě nezaznamenal, takže počkám, jak se vyjádří, protože to opravdu možná myslela tak, že Bůh chce, abychom s ním tak nějak splynuli ve stylu mókši, tj. totálního rozplynutí átmana v bráhmanovi. Pak by tvá kritika byla oprávněná.

Přečetl jsi si ty verše, které uvádíš v závorce u ztráty věčného života? Já tam totiž nevidím absolutně nic, co by svědčilo pro to, co píšeš. 



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 18. květen 2011 @ 21:30:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Satane přítomný v oku, odstup od věřících, chceš snad z Kristovy drahocené krve prolité za Boží děti, udělat koktejl, který si člověk namíchá dle své nálady?
Chceš snad znevažovat Jeho utrpení, Jeho rány a Jeho ponížení na kříži svým prstem v pohodlí klávesnice?
Což věčný, neměnný Bůh bude měnit svá rozhodnutí v závislosti na lidské svévoli?
Už skonči s tím rozséváním svého plevele nevíry Kristu do lidských srdcí!



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 00:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Apoštol nám píše:

  Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na Boží pravici. Myslete na to, co je nahoře, ne na to, co je na zemi. Neboť jste zemřeli a váš život je ukryt s Kristem v Bohu. A když se ukáže Kristus, váš život, tehdy i vy se s ním ukážete ve slávě.

  Umrtvěte tedy své údy, které
jsou na zemi: smilstvo, nečistotu, vášeň, zlou žádost a lakomství, které je modloslužbou. Pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. I vy jste tak kdysi jednali, když jste v nich žili. Ale nyní odložte to všechno: hněv, vztek, špatnost, rouhání a nemístné řeči ze svých úst. Nelžete jedni druhým, když jste svlékli toho starého člověka s jeho skutky a oblékli toho nového, který se obnovuje k pravému poznání podle obrazu toho, který ho stvořil. Potom tu není Řek a Žid, obřízka a neobřízka, barbar, Skytha, otrok a svobodný, ale všechno a ve všem Kristus.


  A Bůh nám říká:

  Hle – já sám půjdu hledat své ovce a najdu je. Jako pastýř shledává své stádo, když se mu ovce zatoulaly, tak vyhledám své ovce a vysvobodím je ze všech míst, kam byly rozptýleny v onen temný a chmurný den. Své ovce budu pást já sám a nechám je odpočívat, praví Panovník Hospodin. Ztracenou vyhledám, zaběhlou přivedu, zraněnou ovážu, nemocnou posílím, ale tučnou a silnou zahubím. Budu je pást ve spravedlnosti.

  Vám, svým ovcím, pak Panovník Hospodin praví: Hle – budu soudit mezi jednotlivými ovcemi a mezi kozly a berany. Nestačí vám pást se na
dobrých pastvinách? To musíte zbytek pastvin podupat? Nestačí vám pít průzračnou vodu? Musíte tu zbývající kalit nohama? To se mé ovce musí
pást na tom, co jste zdupali, a pít, co jste nohama zkalili?

  Nuže, Panovník Hospodin jim praví: Hle – já sám budu soudit mezi vykrmenými a hubenými ovcemi. Protože se tlačíte boky i rameny a svými
rohy trkáte všechny nemohoucí, až jste je odehnali pryč, proto své ovce zachráním, aby už nebyly za kořist. Budu soudit mezi jednotlivými ovcemi.
Ustanovím nad nimi jednoho pastýře, který je bude pást – svého služebníka Davida. On bude jejich pastýřem a bude se o ně starat. Já Hospodin
budu jejich Bohem a můj služebník David bude mezi nimi vůdcem.

  Slepé povedu cestou, kterou neznali, provedu je stezkami, o nichž netuší. Proměním před nimi tmu ve světlo a hrbolatá místa budou rovinou. Učiním pro ně toto vše a neopustím je. Ale ti, kdo spoléhali na modly, ti, kdo svými bohy nazývali odlitky, takoví budou s hanbou zahnáni.


  Ježíš pak říká:

  Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal; a já ho vzkřísím v poslední den. V Prorocích je napsáno: ‚A budou všichni vyučeni od Boha. Každý, kdo od Otce uslyšel a vyučil se, přichází ke mně. Ne že by někdo Otce viděl, kromě toho, kdo je od Boha; ten viděl Otce. Amen, amen, pravím vám, kdo věří ve mne, má život věčný. Já jsem chléb života. Vaši otcové jedli v pustině manu, a zemřeli. Toto je chléb, který sestupuje z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel. Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Kdo jí z tohoto chleba, bude žít na věčnost. A chléb, který já dám za život světa, je mé tělo.“


  A apoštol měl v Kristu toto přesvědčení:

  Co tedy k tomu řekneme? Je–li Bůh pro nás, kdo je proti nám? On neušetřil vlastního Syna, ale za nás za všecky ho vydal. Jak by nám spolu s ním nedaroval všechno? Kdo bude žalovat na Boží vyvolené? Vždyť Bůh je ten, kdo ospravedlňuje! Kdo je ten, který je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a byl i vzkříšen [z mrtvých], je na pravici Boží a přimlouvá se za nás! Kdo nás odloučí od Kristovy lásky? Soužení nebo úzkost, pronásledování nebo hlad, nahota, nebezpečí nebo meč? Jak je napsáno: ‚Celý den jsme pro tebe vydáváni na smrt, pokládají nás za ovce určené k porážce. Ale v tomto všem dokonale vítězíme skrze toho, který si nás zamiloval. 

  Jsem přesvědčen, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani moci, ani výšina ani hlubina, ani žádné jiné stvoření nás nebude moci odloučit od lásky Boží, která
je v Kristu Ježíši, našem Pánu.




Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 00:40:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, chápu, že se snažíš ukázat, že na světě jsou lidi, kteří chtějí žít bez Boha, chtějí se obrátit proti Bohu zády, nechtějí spasení a spasení odmítají.

  Pak chápu, že je vážná otázka, jestli může věčný život ztratit člověk, který věčný život ještě nepřijal. Já bych řekl, že ne, že nemá co ztratit.

 

  Mám pro tebe takový návrh.

  Jednou jsi tu popisoval jak tě Bůh vedl při změně zaměstnání, jak jsi odešel z jistého místa a dal se na nejisté podnikání. To byl moc hezký příběh. A víš co? Já věřím, že tě vedl Bůh, protože v tom příběhu byla znát jeho stopa, jeho charakter. A Bůh odpovídá na modlitby a vede lidi.

  Jindy jsi popisoval hezký příběh s mladou ženou v nějaké ordinaci, jestli si dobře pomatuju. Jak tam jeden člověk udělal "dobrý skutek" a úplně se rozpustila nepříjemná atmosféra, proměnila se. A jak tomu člověku připadalo, že už ta odměna z dobrého skutku je veliká, že snad ani není možné, že ještě bude někde nějaká další. A to je pravda, když člověk dělá dobré věci, má takovou velikou odměnu a Bůh člověka vede k takovým věcem.

  Ještě jednou jsi popisoval, jak jste se po nějaké pouti sešli na kopečku pod stromy a měli jste spolu společenství, povídali si, modlili se. A víš co? Já ti věřím, že jste tam měli reálné společenství, kdy lidé komunikují mezi sebou a ne nějaké virtuální společenství, kdy jedni hromadně drmolí a druzí neodpovědí, protože ani nemohou.

 

  Psaní o sobě ti šlo mnohem, mnohem lépe, než psaní a kritizování druhých, či než neustálé se navážení do toho, co o sobě píší, co prožili. Jde ti to i lépe než psaní o věcech, které osobně neznáš a ani se o ně nechceš zajímat.

  Nechceš to tedy ještě zkusit, napsat něco o sobě? Mohlo by to být k užitku všem.

  Já vím, že riskuješ, že to pak nějaký trouba použije proti tobě. Ale ten risk stojí za to, věř mi.
 



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 21:54:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,
tak jsem se konečně s velkým přemáháním odhodlal prokousat tvým článkem a až ten tvůj závěr dává smysl: 
 
Při ztrátě tohoto napojení ztrácíme současně i svůj věčný život.

Nevím jestli si toho někdo všimnul, ale touto svou poslední větou jsi jasně vyjádřil svůj postoj a své pochopení věčného života. Všimni si, jak jsem zvýraznil tvé tři poslední slova: svůj věčný život. Tady je celý tvůj problém v celé nahotě.
Skutečný Křesťan má věčný život (dzoe) odvozený od Božího života, náš život je biologický (bios) a žádný jiný nemáme a nemůžeme sami od sebe získat. Nebo-li není v lidských schopnostech jakýmkoliv způsobem získat jiný - vyšší život, například Boží (dzoe). Ten se da "získat" pouze jediným způsobem, dostat ho od Boha. Nebo-li být zplozen Bohem do Jeho života. Jeho život (dzoe) je nesmrtelný, nepomíjející, věčný. Nelze ho zabít, zničit, ukončit, zemřít, atd. Křesťan zplozený Bohem k věčnému životu může ukončit svůj biologický život (bios), ale nemůže ukončit, zabít, věčný život (dzoe) Boží.

Ty můžeš ztratit "svůj věčný život", jak jsi pravdivě napsal, ovšem mám vážné pochybností, že ty máš na mysli stejný "věčný život" jako já. Já píšu o životě věčném od Boha, ty píšeš o životě věčném, který jsi získal křtem vodou v katolickém pojetí. To není totéž, jinak by jsi chápal o čem ti tady již roky píšeme. Vzhledem k tomu, že ty máš pouze "svůj věčný život" získaný "svým křtem", můžeš ho zase ztratit.
My, kteří jsme obdrželi věčný život znovuzrozením z Ducha a vody, o tento život nemůžeme přijít.

Žij si svůj věčný živit podle sebe, a nám se ho nesnaž vnutit, my ho nechceme.



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 22:39:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Andulka alespoň ví, o čem píše. Na rozdíl od Tebe, oko, pochopila, že sama ze sebe nemá Bohu co nabídnout, neboť je pouhý prach a nenapravitelný hříšník ve světle zákona. Kdy už to pochopíš Ty, že na to nemáš - zalíbit se Bohu? Ale na druhou stranu je dobré, že se o to pořád snažíš, protože čím víc se budeš snažit, tím víc Ti bude ze sebe ouzko a teprve potom začneš vzývat Krista, protože to je to, na co On stále čeká - až se Ty konečně přestaneš o něco snažit, přiznáš si absolutní porážku a v slzách se odevzdáš Jemu!

A pokud opravdu spoléháš na sebe, co se týče spasení, tak je velmi velmi pravděpodobné, že o ně přijdeš:-(



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 20. květen 2011 @ 08:06:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Andulka opravdu píše o tom, co prožívá - ale to přece nikdo nezpochybňuje.
Křesťan ovšem stojí oběma nohama pevně na zemi, je zakotven v Kristu. Nepřijímá hned každý myšlenkový zkrat jako vnuknutí Ducha, ale rozsuzuje.
Není každá naše myšlenka z Ducha.


"Víš na co si vzpomínám při mém obrácení-"otevření očí"? Jednou v noci jsem se ve 2ráno probudila a do4hodin to na mě sršelo, třeba jsem viděla situaci jak jdu do kostela...Vnímala jsem už v sobě ducha Božího - začla jsem už totiž přijímat a chtěla slyšet, ale Bůh ví, že tu clonu musel odendat On...
No a jak jsem se viděla jak kráčím do kostela, tak jsem smočila prsty v kropence, klekla si - prostě běžná situace, úkony, které jsem léta dělala...a v tom najednou "slyším" : Jsem uvnitř tebe, komu se teď klaníš...? A já si uvědomuju: no jo, já cítím toho Ducha v sobě, jde se mnou kamkoli, šel by se mnou nyní do kostela i z kostela zpět ( i když na katolickou mši bych už nešla, pokud by to po mně nechtěl Bůh). Tak si říkám, když tam Ježíš není přítomen někde v předmětu, soše apod. On tam nečeká v noci kdo ho třeba přijde vzácně navštívit...No a tu noc to bylo tolik myšlenek, vnuknutí na co mě bylo upozorňováno
...".


To už jsi jenom krůček k tomu si myslet, že by se tedy měli všichni ostatní klanět přímo tomu duchu v tobě. Jenže já vidím docela jasně, že je to duch apostáze, duch odpadnutí - a je mi z toho jen smutno.

Je mi opravdu smutno z toho, když vidím, jak mnozí si zde pletete opravdovou niternou zbožnost s pobožnůstkářstvím, s pošahaným entuzianismem. Moje prababička s oblibou říkávala: "Sen a bzdina - jedna novina".

Nikoli vše, každý pitomý nápad co ti zrovna přijd na mysl a který vypadá převelice zbožně, také skutečně zbožným je.

Víš Andulko, proč se smáčí prsty v kropence, proč se přitom člověk žehná křížem?
Co jsi to byla za "katoličku", když jsi hledala Ježíše v soše?



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 20. květen 2011 @ 09:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snaha o probuzení, posílení a hledání vlastního já, boha, učitele  a mistra (Indové ho nazývají slovem guru) v sobě je podstatou všech východních homoteistických náboženství, to znamená takových která na místo Boha staví člověka. Respektive sami sebe. Dalším krokem je svoje božství plně rozvinout a ovládnout určitou část vesmíru a získat stoupence. Tyhlety kulty byly odjakživa velice pružně přizpůsobovány evropské mentalitě, což mělo nalákat vlažné křesťany pochybující o svojí církvi. Od konce Rakouska mají u nás i více nebo méně skrytou či otevřenou politickou podporu. Dalším znakem v našem prostředí je senzace, tajuplné poznání "nejvyšších pravd určených jen pro vyvolené" a hlavně bezpracnost. Člověk se nemusí modlit, postit, trpělivě přijímat bolest a utrpení ani uznávat nějakou autoritu (kromě sebe). Také má svým způsobem jistou spásu (respektive to že se sám spasí) a je povznesený nad hříchy obyčejných smrtelníků. Často se nějakým způsobem odvolávají na Bibli a Ježíše Krista. Obvykle stačí jen kupovat příslušnou literaturu a nebo ve vyšším levelu navštěvovat a financovat sektu. Ti kteří se modlí, postí, snášejí utrpení a rozdávají almužny jsou obvykle terčem kritiky, povýšenosti a psměch. Jako prosťáčci kteří se zbytečně lopotí protože nemají to správné know how.
Tohleto riziko před kterým nade mnou správně varuje Oko se týká do určité míry každého z nás a některých možná k němu mají blíž. Jiní zas mají blíž k jiným rizikům a pokušením.



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 21. květen 2011 @ 00:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, kladeš si blbé otázky, zákonitě dostáváš blbé nebo žádné odpovědi.

  Věčný život je věčný, od toho se také jmenuje. Ostatní je hraní si se slovíčky. Vůbec není otázka, jestli člověk má věčný život a nezemře navěky, nebo jestli má dočasný život: O tom svědčí Ježíš jasně. Vůbec není otázka, co se stane, když se ovce pastýře Ježíše zatoulá, jestli zahyne, nebo jí Ježíš najde: O tom svědčí Bůh pravdivě a bez pochybností. Vůbec není otázka, jestli může člověka někdo nebo něco vytrhnout z Boží ruky (ať už v dobrém v Kristu nebo ve zlém v Pánově dni Božího hněvu). to jsou věci, které jsou naprosto jasné a je o nich nulová pochybnost, protože proroci, Ježíš, apoštolové i život v církvi svědčí shodně.

  Otázka, která je kardinální, je: Jsi ty Ježíšova ovce, patříš Ježíši, odpověděl jsi na jeho skutek na kříži, vydal jsi mu svůj život?


  Jesli ano, nikdo tě nevytrhne z Boží ruky.

  A jestli ne a neuděláš to, tak tě v Pánův den také nikdo nevytrhne z jeho ruky.



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 22. květen 2011 @ 20:05:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti, kdo zastávají teorii "jednou spasen, navždy spasen" často uvádějí na podporu své ho názoru verš J 5,24: „Ten, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný, a nepodléhá sou du, ale přešel již ze smrti do života." Tento verš podle nich znamená, že jakmile jste přešli ze smrti do života, máte život navěky. Z gramatického hlediska však jasně vyplývá, že slovo věčný není příslovce vztahující se ke slovesu tak, abychom verš mohli vyložit a měl život věčně. Je to naopak přívlastek shodný rozvíjející podstatné jméno stojící ve funkci mluvnického předmětu. Věčný je život, ne že jej navěky vlastníme.



Re: Může se pro člověka stát věčný život jen dočasným? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 30. květen 2011 @ 20:41:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řeknu to tedy jednodušeji:

je zde napsáno "má život věčný" nikoliv "má život věčně".



Stránka vygenerována za: 1.40 sekundy