Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489448
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Listy církvím.
Vloženo Pátek, 15. duben 2011 @ 20:05:24 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal flame

V Novém Zákoně máme dvě skupiny sedmi listů církvím, první napsal Pavel a druhou Jan. První skupina popisuje Církev za normálních okolností, druhá mluví o Církvi, kdy už její stav není normální. Sedm Pavlových listů se týká normálního života v Církvi, ale Církev brzy upadla a její stav už byl nenormální. Proto píše Jan ve druhé a třetí kapitole Zjevení posledních sedm novozákonních dopisů. Ukazují nám, jak Pán Bůh jedná s padlou Církví. Uvědomte si, že odpadnutí, které dnes vidíme, začalo už pře smrtí Pavla, Petra a Jana. Vždyť Pavel píše Timoteovi, že se od něho odvrátili všichni v Asii (2Tm 1,15). Ve Zjevení 2 a 3 kap. nám Pán ukazuje cestu, po níž máme jít. V tomto zamyšlení se chci věnovat pouze jedné skupině lidí: „ti, kdo si říkají Židé“.

Církev ve Smyrně.

Z církevních dějin můžeme vidět, že jak v apoštolských dobách, tak i později byla Církev vystavena těžkému pronásledování. Zastavím se u jedné části listu. Zjevení 2,9: …vím, jak tě urážejí ti, kdo si říkají židé, ale nejsou.

Tito zde zmínění Židé nejsou světové židovstvo, ale Židé v Církvi. Pán zde mluví o Židech uvnitř Církve, od nichž vychází pronásledování. Kdo to jsou tito Židé, kteří urážejí Církev? Pro pochopení si musíme všimnout rozdílů mezi Židovstvím a křesťanstvím.

Židovství je náboženství svázané se zemi chrámem z kamenů a zlata, nařízeními a zákony, psanými černé na bílém, které zprostředkovávají kněží. Poslušným se slibuje pozemské blaho. Židé byli ctiteli Hospodina a chrám byl místo, kde ho uctívali.

V Novém Zákoně tomu tak není. Zvláštním znakem Církve je, že nemá místo k uctívání Hospodina, nemá žádný chrám, protože my věřící jsme sami chrámem. Efez. 2,21-22. Kdekoliv jsme, nosíme prostě své místo k uctívání Boha s sebou. Židovství zná jen hmotný chrám, křesťanství jen chrám duchovní.

Někteří lidé říkají: Když už nemáme ten nádherný chrám, postavme si aspoň nějakou církevní budovu. Jenže Církev žádnou takovou budovu nepotřebuje, Bůh přebývá v lidském srdci, ne v nějaké lidmi postavené budově. V křesťanství přebývá Bůh v člověku, v židovství v chrámu. Mnozí se domnívají, že můžou Pána Boha uctívat jen na nějakém k tomu určeném místě. Pro Židy hraje ústřední budova klíčovou roli.

Kdo tedy jsou ti Židé v Církvi? Ti, kdo chtějí do církve vnést myšlenku zvláštního místa k uctívání Pána Boha.

Vedle chrámu hraje v židovství velkou roli Desatero a množství předpisů, které řídí život věřících. My víme, že Pán Bůh dal Zákon na usvědčení člověka z hříchu. Normou pro praktický život je v židovství něco mrtvého, něco vnějšího.

Zákon v křesťanství není napsán na kamenných deskách, ale na lidských srdcích, a to je ten Zákon Ducha života ve mně. Duch Svatý ve mně přebývá a On sám je mým zákonem.

V židovství jsou psané vnější zákony a předpisy, křesťanství žádné vnější předpisy nemá. Ačkoliv mnohé křesťanské církve mají mnoho psaných zákonů, pravidel a předpisů, s křesťanstvím to vlastně nemá nic společného. V praktickém životě se řídíme vnitřní normou.

Církev ve Smyrně byla pronásledovaná, protože ti, kdo se nazývali Židy, jí vnucovali vnější židovské předpisy.  

Obyčejní Židé se nesměli k Pánu Bohu pod trestem smrti přiblížit. Plně byli závislí na prostředníkovi – knězi, který byl jejich zástupcem. Lid je pozemský a může se zaměstnávat jen pozemskými věcmi a žít ve světě. Kněží ale museli být duchovní a pečovali o duchovní věci. Žid sice měl povinnost donášet do chrámu ovce a voly, ale obětování a služba Hospodinu byly záležitostí kněží.

V křesťanství je to jiné. Pán Bůh neočekává od nás jen hmotné dary. Čeká, že my sami budeme přicházet přímo k němu. Už není třeba žádného prostředníka.

Jak mohly znět urážky z úst Židů ve Smyrně? Když kdekdo bude moci křtít, lámat chleba, konat všecku církevní službu a sloužit duchovními dary, pak to bude úplný zmatek. To bude hrůza. Záleželo jím na tom, aby vznikla třída prostředníků.  


Velká část současného křesťanství se přizpůsobila židovství. Židovským kněžím odpovídají páteři, pastoři, duchovní a leckde i kněží. A tato třída se stará o duchovní věci. A to jediné, co očekává od údu své církve, jsou hmotné dary. My, ostatní obyčejní věřící se můžeme věnovat jen pozemskému zaměstnání a jak srdce ráčí. Nezapomínejte ovšem, že Církev nemá žádné pozemské údy. V Církvi je každý duchovní. Tady musíme říct s plným důrazem: Jestliže v nějaké církvi jen hrstka lidí pečuje o duchovní věci, je to úpadek.

Panuje mylná domněnka, že čím více se bude tato třída „duchovních“ odlišovat od obyčejných věřících, tím více důvěry bude požívat v duchovních věcech. Dospělo to až do takových absurdit, že se například katoličtí kněží nesměji ženit. To však nemá s křesťanstvím nic společného. Podle Nového Zákona Pán Bůh od nás požaduje, abychom se oddali celým svým tělem. Pánu však musí sloužit každý. A světskými a pozemskými věcmi se zabýváme jen do té míry, do jaké je to nezbytně nutné pro naše živobytí.

Židé slouží Pánu Bohu s velmi konkrétními představami. Vyhlížejí pozemské, hmotné požehnání. Boží zaslíbení pro Izrael také tyto hmotné „odměny“ obsahuje. Mají být mezi národy světa hlavou, nikoliv ocasem. 5M 28. Avšak první zaslíbení pro křesťany je spojeno s vybídnutím, abychom na sebe vzali Kristův kříž a následovali ho. Křesťanství neučí, že budeme mít vždy dobrý výdělek.

Žel i dnes najdeme v křesťanství jak hmotné chrámy, tak zákony, kněze – prostředníky i slibování pozemského dobra.   

Ještě jednou zopakuji: Zjevení 2,9: …vím, jak tě urážejí ti, kdo si říkají židé, ale nejsou, nýbrž je to synagoga satanova. Tato hodně silná slova, které Pán použil, mají zdůraznit, že Židé, o nichž se zde mluví, vnášejí do církve synagogu. Křesťanská synagoga nemůže být, znamenalo by to přístup židovství do Církve. Abychom se od židovského smýšlení oddělili, potřebujeme od Pána Církve velkou milost.


Podobná témata

Zamyšlení

"Listy církvím." | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 13:59:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj flame,

díky za zajímavý článek. Vybral jsi jednu ze sedmi církví - církev pronásledovanou a jednu ze dvou církví, jimž Pán Ježíš Kristus nepřikazuje činit pokání. Není bez zajímavosti, že ta druhá církev má také potíže se Židy. Je jí církev ve Filadelfii - církev obnovovaná, vyznačující se podle jména svého města bratrskou láskou. Té říká Pán ve Zjevení 3:9 Hle, dávám ti ze synagógy Satanovy ty, kdo o sobě říkají, že jsou Židé, a nejsou, ale lžou. Hle, způsobím, že přijdou a pokloní se před tvýma nohama; a poznají, že Já jsem si tě zamiloval. Postavení církve ve Filadelfii je tedy jiné ve vztahu ke lživým Židům. Jsou církvi Pánem dáváni coby nepřátelé jako podřízení/poddaní, kteří navzdory tomu, co si mysleli, zjistí, že Pán si zamiloval ty, jimiž možná pohrdali a nepřiznávali jim pravost jejich víry. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem obojí - i Smyrnu i Filadelfii a falešné lživé Židy v nich i mimo ně, jejich pronásledování i náznak jejich budoucího podřízení Pánem pravým a vítězným věřícím.

Jinak církev ve Smyrně má zaslíbenu korunu/věnec života, pokud bude věrná až na smrt, tzn. pokud zachová věrnost Pánu, i kdyby to věřícím přineslo mučednickou smrt. Církev ve Filadelfii už korunu má, ale může o ni přijít, pokud nebude pevně držet to, co má (od Pána) a na co lživí Židé nejvíce útočí.

Takže ano, jak píšeš: církev ve Smyrně a my s ní potřebujeme především Boží milost, hodně milosti, která je díky Bohu spolu s Jeho milosrdenstvím dostupná (He/Žd 4:16) a dostatečná (2K 12:9). A církev ve Filadelfii potřebuje především Boží milosrdenství, aby vytrvala a udržela si to, co do Pána dostala (1K 7:25) a obě potřebují samozřejmě obojí - milost i milosrdenství, které spolu s pokojem přeje apoštol Pavel v úvodu obou listú Timoteovi a tím všem jednotlivým věřícím i všem věřícím dohromady. Církvím psal Pavel v úvodu takřka vždy milost a pokoj, ale jednotlivě přidává milosrdenství, vědom si podle vlastní zkušenosti potřebnosti Božího milosrdenství pro zachování věrnosti Bohu.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a daruje nám v pravý čas tolik potřebnou milost ku pomoci, která stačí na všechno, k čemu nás povolal, i milosrdenství, které s důvěrou před Jeho trůnem milosti přijímáme, abychom vytrvali a zůstali Bohu věrní až do konce. Amen.

Tož tak.

willy





Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 16. duben 2011 @ 22:40:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nám přibyl další člověk v Církvi, pro kterého znamená "Žid" urážlivé označení člověka.



Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za další povedený článek. Jen bych poopravil jedno tvrzení:


V křesťanství je to jiné. Pán Bůh neočekává od nás jen hmotné dary. Čeká, že my sami budeme přicházet přímo k němu. Už není třeba žádného prostředníka

Řekl bych, že jde jen o zkratkovité vyjádření, ale Písmo říká:

Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.

To jen kdyby to náhodou četl nějaký kolemjdoucí;-)




Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. duben 2011 @ 15:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, hezký článek. Taky nebudu oponovat ale souhlasit.

  Pár z těch věcí v článku jsem zažil.

  Zažil jsem, když se křesťanská církev snažila jako občanské sdružení sepsat stanovy. Několik nejaktivnjších lidí v církvi se snažilo, přemýšlelo, sepisovalo paragrafy, diskutovalo, doplňovalo, vylučovalo, přepisovalo, opravovalo, kompilovalo, ... Výsledkem byly zcela nové stanovy a zhruba dva až tři roky ztraceného času. Stanovy pak skončily na smetišti dějin, jelikož se OS transformovalo na církev a stanovy tak nebyly potřeba.

  Taky mne fascinovalo, jak se lidé upínali k budově, k tomu, jaké zlaté časy nastanou, až ... (se pronajme budova, koupí se budova...). Pak se budova pronajala a situace církve se nezměnila: Lidé zůstali s pronájmem budovy úplně stejní, jako před tím, když si pronajímali sál jen na pár hodin. Kupodivu zůstali lidé úplně stejní ve chvíli, kdy si církev budovu koupila.

  O charizmatických poutních místech ani nemluvě.

  Upínání se na "služebníky" a "duchovní" vidím podobně. Legrační třeba slyšet: "Toto je náš duchovní". Vždycky mne napadalo, co jsou ti ostatní v církvi, když ti jedni jsou "duchovní". Ti ostatní pak jsou asi v lepším případě "neduchovní", v horším duševní a v nejhorším nejspíš tělesní.



Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. duben 2011 @ 11:05:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy máte takový pocit že by Bůh círve ve Zjevení svatého Jana odsoudil a zatratil ? Mně to připadá tak že je s láskou a trpělivostí napomíná, varuje a ukazuje jim jejich chyby. Zvlášť pochválil a oslavil tu ve Filadelfii. Hodnocení a rady tohoto druhu bych na Vašem místě raději přenechal Bohu. Zvlášť pokud odsuzujete druhé za to že žijí v celibátu. Přečtěte si co o tom řekl Pán Ježíš i svatý Pavel, všechna ta naléhavá doporučení která tenhle stav jednoznačně upřednostňují před manželstvím. V tom vidí svatý Pavel jen východisko z nouze pro ty kteří žít v celibátu nedokáží. Napište raději jaké máte s celibátem zkušenosti u Vás. Kolik lidí se vzdalo manželství a sexu kvůli Bohu.
Zajímavé je že čím méně někdo uznává lidské prostředníky tím více se často pokouší sám dělat prostředníka druhým. Posuzovat jejich myšlenky i skutky a říkat jim co mají a nemají dělat. Možná je to jeden z důvodů proč máme stromy poznávat podle toho jaké nesou ovoce.
Zajímavé je že Bůh jak se zdá nazývá biskupy těch 7 církví svými posly a volá je ke zodpovědnosti. Neříká že mají odstoupit nebo že se mají ovečky proti svým pastýřům vzbouřit a vypovědět poslušnost.



Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: salom v Úterý, 19. duben 2011 @ 12:43:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj chvala Panu ,ze je mezi zidy brobuzeni a po staleti pronasledovani "krestanu" poznavaji sveho messiase Jesuhu. Bez pohanskych velikonoc a vanoc.-)     A nez vejde plny pocet naroubovanych pohanu bude spasen Israel. Momentalne je ve svete kolem 150 ooo znovuzrozenych messiaskych zidu. Probuzeni ,ktere se da srovnavat s rannou cirkvi,nez ji pohltila a pohanskyma svatkama "preroubovala" svetska cirkev.     Shalom



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy