Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 415 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474723
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: O kauze Michálek jinak
Vloženo Pondělí, 04. duben 2011 @ 18:44:24 CEST Vložil: Olda

Společnost poslal Nepřihlášený

Pravda je na dovolené

Tak se blíží očekávaný konec kauzy na Fondu životního prostředí. Nepřinese nic, co by se dalo uchopit a pojmenovat. Konec je v nekonečnu pravda má dovolenou. To jsem předpokládal.
Pan Libor Michálek udělal několik chyb už při svém příchodu. Na fondu se nedělala výběrová řízení. I on sám byl „přiveden“ a byl „něčím člověkem“ a vstoupil do hry o téměř stotisícový plat. Když pan Michálek (podle vlastních slov v rozhovoru s Janem Krausem v jeho talk show v pátek 21. ledna ve 21.50 na Primě)  od druhého týdne existence na fondu věděl o nestandardních věcech, měl možnost odejít a nenechat se platit státem za to, co je proti státu. Nebo odvést takovou práci, aby z toho stát měl užitek. Nahlas mluvit od počátku proti krokům v Zelené úsporám a dalším nešvarům. A nechat se vyhodit. To ale neudělal. Konspirační snahy o rozkrytí byly také amatérské, takže z nich nic nebude.

Sám sebe považuje za hrdinu, alespoň to Janu Krausovi neodmítl, když jej tak nazval (ve zmíněném pořadu na Primě) a také si nechal vyplatit půl milionu jako příspěvek nadačního fondu proti korupci. Dožaduje se návratu na fond a seznámil nás, že bere jen třicet tisíc. Jsem dalek toho, abych litoval takového člověka. Víte, pamatuji si své otce a dědy, kteří nemohli dělat vůbec nic a místo našli jen ve stavebnictví, v dolech či kde. Prostě nemohli dělat to, co uměli. A to jen proto, že si mysleli něco jiného, než jejich kádrově spolehliví šéfové. Obávám se, kam křesťanstvo došlo, když oslavuje člověka, který má srdce v kalhotech, protože potřebuje křeslo šéfa a rozum v peněžence?! To jsme za dvacet let zapomněli, jak se věci mají a kdo je kdo?

Nijak tím nehodnotím, zda se korupce připravovala, stala či nestala. Jsem si vědom, že vstup na tak horkou půdu, jako je životní prostředí, spravující ohromný objem evropských a dalších peněz, předpokládá možnost korupce. To jednou posoudí Pán Bůh. A přesně. Nicméně, nyní vše půjde do ztracena a nikdo za nic nebude moci. Mimo jiné díky Liboru Michálkovi. Je tedy jasné, že se mu neomluvím.

2.4.2011
Daniel Kvasnička, kazatel Církve bratrské v Říčanech
www.danielkvasnicka.info

výše uvedený článek navazuje na dřívější článek téhož autora z 19.12.2010:

„Krade!“ volá zloděj na zloděje aneb o osmém slovu z Desatera

„Zelená úsporám!“ volali nejdříve, teď se oficiálně na webu doznali, že jim ve Státním fondu životního prostředí chybí 3 až 5 miliard na uspokojení žadatelů, kteří se svou žádostí přišli do 31. 10. 2010. Jinými slovy, znamená to, že ti, kteří poběhali všechny možné úřady, vystáli fronty a zaplatili - možná nic nedostanou. Jak chtějí lidé ve státní správě, abychom jim věřili?

Po pravdě řečeno, byla by to moje otázka na pana Michálka, kde jsou peníze a nebo zdravý rozum, co by zavelel daleko dříve, než  31. 10. 2010: „Dost!“  Po internetu se toulají zmínky, kterak je pan Michálek věrohodný křesťanský bratr. Možná... Mně se z toho ale dělá nevolno. Dříve, než bych se zajímal o jeho nahrávky a teorie spiknutí, mne zajímá to, jak pan Michálek mohl řídit fond, když jej vlastně neuřídil. Vím, že mluvím hořce, ale mluvím za obyčejné lidi, se kterými žiji a spolupracuji a kterým tato politika škodí.


Osobně bych byl pro to, aby se přestalo tahat křesťanství do politiky. Je možné, že ten či onen si zajde do chrámu pro posilu, zapěje křesťanské písně či se někde na snídaních s přáteli modlí, ale nechť je to jeho soukromá věc. Nezajímá mne to, spíše mne zajímá, jak vynikne manažersky. Ať je to ministr nebo ředitel či zámečník a uklizečka. Nechte laskavě pánbíčkářských řečí!


Desatero říká suše: „Nebudeš krást!“ a neznamená to nic jiného, než vstřícné konstatování, které zní spíše: „Nebudeš muset krást! Nebude tě k tomu nic nutit!“ Původní smysl toho slova se týká krádeže člověka. Skutečně, nešlo o věci či peníze, které si krademe my! Peníze ostatně v naší formě tehdy ještě nebyly. Ukrást otroka či jiného příslušníka rodiny, ukrást ženu či dítě, to byl ten přečin! Ukrást a prodat. Že by vás to ani nenapadlo? I dnes je to možné, možná to je osud Aničky, kvůli které nedávno povypustili i Vltavu. Jistě to byl příběh biblického Josefa, milovaného syna Jákobova, který byl vlastními bratry ukraden a prodán do Egypta. Nebo třeba král David sprostě ukradl ženu Urijášovi; to byla ta Batšeba, o které daleko později zpívá Leonard Kohen svoje známé Hallelujah.

Člověk byl vždycky nejzákladnější ekonomickou jednotkou a samozřejmě po něm zvíře. Ani zvířata se neměla krást, natož věci či vliv. A o člověka by mělo jít i dnes. Na něj se musí myslet. Jenže, když to člověku nedá... Takové nevyužité síly, možnosti a věci! Zdá se, že je to nevyhnutelný osud: Krást se musí!

Přínos Desatera pro izraelský národ, a tedy i pro nás dnes, je v tom, že za určité podmínky nebudeme mít potřebu krást. A ta podmínka je stále stejná. Je to úzký vztah k Bohu, který vládne vším! A ten Bůh má svoje lidi tak velice rád, že se o ně stará, je jim nablízku a vášnivě o ně pečuje. Proto mají všechno, co skutečně potřebují – a nemusí krást.

Když sleduji na začátku zmíněnou dramatickou debatu o tom, zda pochybil v politické kauze ten či onen, zdá se mi, že jde především o jiné věci, než o to, zda ten řekl to a jiný ono. Jde o vliv a o moc. Nejde o to, zda někdo někomu nadrobil. Jde o to, že těm pánům v pozadí jsme my lidé naprosto ukradení a potřebují tu hlasy v urně či jinde hlas lidu. Ale o nás ve skutečnosti vůbec nejde! Čekejte další kauzu! Když nebude, tak nám ji vyrobí!

http://kvasnicka.blog.ihned.cz





"O kauze Michálek jinak" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy