Kontrasty: O kauze Michálek jinak
Vloženo Pondělí, 04. duben 2011 @ 18:44:24 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Pravda je na dovolené
Tak se blíží očekávaný konec kauzy na
Fondu životního prostředí. Nepřinese nic, co by se dalo uchopit a
pojmenovat. Konec je v nekonečnu pravda má dovolenou. To jsem
předpokládal. Pan Libor Michálek udělal několik chyb
už při svém příchodu. Na fondu se nedělala výběrová řízení. I on sám
byl „přiveden“ a byl „něčím člověkem“ a vstoupil do hry o téměř
stotisícový plat. Když pan Michálek (podle vlastních slov v rozhovoru s
Janem Krausem v jeho talk show v pátek 21. ledna ve 21.50 na Primě) od
druhého týdne existence na fondu věděl o nestandardních věcech, měl
možnost odejít a nenechat se platit státem za to, co je proti státu.
Nebo odvést takovou práci, aby z toho stát měl užitek. Nahlas mluvit od
počátku proti krokům v Zelené úsporám a dalším nešvarům. A nechat se
vyhodit. To ale neudělal. Konspirační snahy o rozkrytí byly také
amatérské, takže z nich nic nebude.
Sám sebe považuje za hrdinu, alespoň to
Janu Krausovi neodmítl, když jej tak nazval (ve zmíněném pořadu na
Primě) a také si nechal vyplatit půl milionu jako příspěvek nadačního
fondu proti korupci. Dožaduje se návratu na fond a seznámil nás, že bere
jen třicet tisíc. Jsem dalek toho, abych litoval takového člověka.
Víte, pamatuji si své otce a dědy, kteří nemohli dělat vůbec nic a místo
našli jen ve stavebnictví, v dolech či kde. Prostě nemohli dělat to, co
uměli. A to jen proto, že si mysleli něco jiného, než jejich kádrově
spolehliví šéfové. Obávám se, kam křesťanstvo došlo, když oslavuje
člověka, který má srdce v kalhotech, protože potřebuje křeslo šéfa a
rozum v peněžence?! To jsme za dvacet let zapomněli, jak se věci mají a
kdo je kdo?
Nijak tím nehodnotím, zda se korupce připravovala, stala či nestala.
Jsem si vědom, že vstup na tak horkou půdu, jako je životní prostředí,
spravující ohromný objem evropských a dalších peněz, předpokládá možnost
korupce. To jednou posoudí Pán Bůh. A přesně. Nicméně, nyní vše půjde
do ztracena a nikdo za nic nebude moci. Mimo jiné díky Liboru
Michálkovi. Je tedy jasné, že se mu neomluvím.
2.4.2011
Daniel Kvasnička, kazatel Církve bratrské v Říčanech
www.danielkvasnicka.info
výše uvedený článek navazuje na dřívější článek téhož autora z 19.12.2010:
„Krade!“ volá zloděj na zloděje aneb o osmém slovu z Desatera
„Zelená úsporám!“ volali nejdříve, teď se
oficiálně na webu doznali, že jim ve Státním fondu životního prostředí
chybí 3 až 5 miliard na uspokojení žadatelů, kteří se svou žádostí
přišli do 31. 10. 2010. Jinými slovy, znamená to, že ti, kteří poběhali
všechny možné úřady, vystáli fronty a zaplatili - možná nic
nedostanou. Jak chtějí lidé ve státní správě, abychom jim věřili?
Po pravdě řečeno, byla by to moje otázka na pana Michálka, kde
jsou peníze a nebo zdravý rozum, co by zavelel daleko dříve, než 31.
10. 2010: „Dost!“ Po internetu se toulají zmínky, kterak je pan
Michálek věrohodný křesťanský bratr. Možná... Mně se z toho ale dělá
nevolno. Dříve, než bych se zajímal o jeho nahrávky a teorie spiknutí,
mne zajímá to, jak pan Michálek mohl řídit fond, když jej vlastně
neuřídil. Vím, že mluvím hořce, ale mluvím za obyčejné lidi, se kterými
žiji a spolupracuji a kterým tato politika škodí.
Osobně bych
byl pro to, aby se přestalo tahat křesťanství do politiky. Je možné, že
ten či onen si zajde do chrámu pro posilu, zapěje křesťanské písně či se
někde na snídaních s přáteli modlí, ale nechť je to jeho soukromá věc.
Nezajímá mne to, spíše mne zajímá, jak vynikne manažersky. Ať je to
ministr nebo ředitel či zámečník a uklizečka. Nechte laskavě
pánbíčkářských řečí!
Desatero říká suše: „Nebudeš krást!“ a neznamená to nic jiného, než vstřícné konstatování, které zní spíše: „Nebudeš muset krást! Nebude tě k tomu nic nutit!“
Původní smysl toho slova se týká krádeže člověka. Skutečně, nešlo o
věci či peníze, které si krademe my! Peníze ostatně v naší formě tehdy
ještě nebyly. Ukrást otroka či jiného příslušníka rodiny, ukrást ženu či
dítě, to byl ten přečin! Ukrást a prodat. Že by vás to ani nenapadlo? I
dnes je to možné, možná to je osud Aničky, kvůli které nedávno
povypustili i Vltavu. Jistě to byl příběh biblického Josefa, milovaného
syna Jákobova, který byl vlastními bratry ukraden a prodán do Egypta.
Nebo třeba král David sprostě ukradl ženu Urijášovi; to byla ta Batšeba,
o které daleko později zpívá Leonard Kohen svoje známé Hallelujah.
Člověk
byl vždycky nejzákladnější ekonomickou jednotkou a samozřejmě po něm
zvíře. Ani zvířata se neměla krást, natož věci či vliv. A o člověka by
mělo jít i dnes. Na něj se musí myslet. Jenže, když to člověku nedá...
Takové nevyužité síly, možnosti a věci! Zdá se, že je to nevyhnutelný
osud: Krást se musí!
Přínos Desatera pro izraelský národ, a tedy i
pro nás dnes, je v tom, že za určité podmínky nebudeme mít potřebu
krást. A ta podmínka je stále stejná. Je to úzký vztah k Bohu, který
vládne vším! A ten Bůh má svoje lidi tak velice rád, že se o ně stará,
je jim nablízku a vášnivě o ně pečuje. Proto mají všechno, co skutečně
potřebují – a nemusí krást.
Když sleduji na začátku zmíněnou
dramatickou debatu o tom, zda pochybil v politické kauze ten či onen,
zdá se mi, že jde především o jiné věci, než o to, zda ten řekl to a
jiný ono. Jde o vliv a o moc. Nejde o to, zda někdo někomu nadrobil. Jde
o to, že těm pánům v pozadí jsme my lidé naprosto ukradení a potřebují
tu hlasy v urně či jinde hlas lidu. Ale o nás ve skutečnosti vůbec
nejde! Čekejte další kauzu! Když nebude, tak nám ji vyrobí!
http://kvasnicka.blog.ihned.cz
|