Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467278
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti.
Vloženo Pátek, 25. únor 2011 @ 18:46:18 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal coleman

Když nesmrtelný Bůh stvořil člověka, udělal ho za prvé z  lásky a za druhé k obrazu Svému. Stvořil tedy nesmrtelného člověka. Člověk ale své postavení neudržel a v důsledku hříchu se o nesmrtelnost připravil. 

Smrt je trestem za prvotní hřích. Mrtvý člověk nemůže být v kontaktu s Bohem, a kdo nemůže být s Bohem v kontaktu, ten vlastně není. Vinou vlastní nevěry jsme se stali smrtelnými. Tím jsme mezi sebe a Boha vklínili překážku, kterou vlastními silami nejsme schopni překonat. Víme, že to nejde bez Boží pomoci. Tou pomoci je Boží milost, skrze kterou je vážným zájemcům nesmrtelnost zase navracená. Protože bez Boží milosti bychom byli všichni ztracení, spatřujeme právem v Boží milosti záchranu. Spásu. A protože se jedná o Boží milost, o Boží spásu, Spasitelem je Bůh a Bůh je Spasitel. Oba jsou jedno. Jistě mnozí najdou lepší slova, jak popsat situaci ve které se nacházíme, ale myslím, že se v podstatě na těchto věcech, které jsem zatím napsal, můžeme shodnout.


Možnost, jak se vyhnout smrti, je v přijetí odpuštění, v milosti, kterou nám Bůh nabízí. Tahle záchrana je zdarma k dispozici člověku po celý jeho život. Není tedy rozhodující kdy, ale zda, si o záchranu řekneme. Kdo si o Boží záchranu řekne, obdrží ji. Ve svém důsledku to znamená, že se stane opět nesmrtelným. Bude od smrti zachráněn. Spasen. Spasení je tedy záchrana před smrti. Nechci zpochybňovat i jiné významy slova spasení. Jen chci tyhle jiné významy zřetelně odlišit od toho hlavního významu, jak ho chápu já, a jak se domnívám ho chápou všichni zatím nespasení.

Bůh nám všem určil, že v potu své tváře budeme jíst chléb, dokud se nenavrátíme do země, z níž jsme byli vzati. Není psáno, že v potu své tváře budeme jíst chléb, dokud neuvěříme ve své očištění od hříchu nebo do doby, než se u nás dostaví pocit spasení, a pak už se potit nebudeme. Potit se budeme prý do smrti. Ale proč? Jsem-li přece již spasen, co bych se potil? Ať se potí ti, kteří spasení ještě nejsou. Podobně to vnímám, tak mi to zní, z úst těch, kteří o své spáse nabyli jistotu.  Já mohu říct, že dosažení spásy je mým přáním a mou hlavní (Bohem dobře placenou)práci zde na zemi, která má trvat, dokud se nevrátím do země.  Protože dělník je hoden své mzdy, očekávám, že k tomu málu, co vykonám sám, mi Bůh odměny přidá. Slíbil to a nemám důvod mu nevěřit. Bez Jeho „prémie“ bych neměl nic. Čím jsem starší, tím více mi dochází, že můj cíl je nad lidské možnosti, a proto mi ani nezbývá, než spoléhat na Boží zásah, na Jeho pomoc, tedy na Jeho milost. I z běžného života ale plyne poučení, neplaťte nikomu předem. Maximálně nějakou, nezbytnou zálohu na případné režijní výdaje, ale nic víc. Tahle rada má vést ke snížení počtu různých podvodů, ze strany dodavatelů. Proč si zde někteří myslí, že Bůh jim už předem zaplatil a v plné výši? Na vinici Páně je zvykem vyplácet až po vykonané práci. Alespoň v Písmu je to tak napsáno. Proč by to tam někdo psal, kdyby to nebyla pravda?  V takřka stejném místě tam pak stojí, že zaplaceno, v plné výši, dostane i ten, který přijde pracovat na poslední chvíli. Ten, který přijde pracovat na poslední chvíli, má však obdržet svou mzdu jako první v pořadí. To ale znamená, že pokud je mezi námi někdo, kdo už svou mzdu obdržel, tak musel předbíhat, musel porušit doslovný Boží příkaz o pořadí vyplácení. Co když ještě přijde někdo, kdo podle Boží vůle má být odměněn před tím již odměněným? Myslíte si opravdu, že taková nekázeň a strkanice, v řadě stojící před výplatním stolkem, se bude Bohu líbit? Znovuzrozen může být i člověk umírající a je tedy své mzdy hoden. 


Proč tedy říkat, já už spasen jsem. Jaký to má přínos pro toho spaseného, jaký to má přínos pro ty nespasené? Čím je ohrožováno křesťanství, jako takové, těmi nespasenými. Co je na jejích přístupu nebezpečné pro jejích okolí?  A otázka zní i obráceně. Mohou být ti, kteří jistotu své spásy nezažívají, pro ostatní přínosem? A mohou spasení nějak škodit šířením své nauky? A jakým případným přínosem pro své okolí jsou oni?


Podobná témata

Zamyšlení

"O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti." | Přihlásit/Vytvořit účet | 173 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 25. únor 2011 @ 19:21:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt je následkem hříchu. Člověk se svobodně rozhodl a jednal, následkem jeho jednání je smrt.

Myslím si, že smrt není trestrem.  



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 25. únor 2011 @ 19:45:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
      Colemane, co myslíš, je spása dar, nebo odměna?



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 25. únor 2011 @ 20:43:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Jsem-li přece již spasen, co bych se potil? Ať se potí ti, kteří spasení ještě nejsou. //

No právě, proč bych se potila, když už spasená jsem? Ti, kteří k Němu ještě nepřišli, se žel musí potit... a zcela zbytečně:-(

28 Pojďte ke mně všichni, kteří pracujete a jste obtěžkáni, a já vám dám odpočinout.
29 Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem mírný a pokorný v srdci; a najdete odpočinek pro své duše.
30 Vždyť mé jho je příjemné a mé břemeno lehké."

I Kain se potil... A Bůh nakonec stejně přijal oběť toho, který se nepotil, a který jen věřil. Bůh snad nemá pochopení pro naše úsilí?:-O



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. únor 2011 @ 21:31:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Proč si zde někteří myslí, že Bůh jim už předem zaplatil a v plné výši?

  První dva odstavce článku jsou hezké a pravdivé. Ten zbytek je zvláštní směsice. Třeba tahle věta. Jsem tu nějakou dobu, pozorně si čtu co tu kdo píše, ale za celou dobu jsem nezaznamenal, že by si někdo myslel, že by mu Bůh práci zaplatil v plné výši. Téhle větě tedy vůbec nerozumím, o čem to je? Kdo jsou ti někteří kdo si to myslí? Je tu někdo takový?


Není psáno, že v potu své tváře budeme jíst chléb, dokud neuvěříme ve své očištění od hříchu nebo do doby, než se u nás dostaví pocit spasení, a pak už se potit nebudeme. Potit se budeme prý do smrti. Ale proč? Jsem-li přece již spasen, co bych se potil? Ať se potí ti, kteří spasení ještě nejsou.

  To mi nedává logiku. Nesmyslný výrok.

  Chápu to jinak.

  Jsem-li spasen od hříchu, soudu a druhé smrti, zachráněn pro Boží království, pracuji na Boží vinici, má pro mne smysl pracovat dobře a hodně, obětovat cokoliv abych pro svého Pána pracoval a dostal pak od něj odměnu. Ta záchrana mi dává ten důvod pro práci.

  Nejsem-li spasen, nejsem-li ještě Pánově vinici, nejsem-li přijat, pro koho bych dělal? Leda tak sám na sebe a sám si pak vyplatil ze svého odměnu, kterou bych si nezáviděl. Pak má smysl se ze vší síly snažit spasit sama sebe. Nebo přijmout Krista Ježíše a být jím zachráněn a začít pracovat na jeho vinici.

  Nebudu-li spasen, pak vůbec nemá smysl uvažovat o nějaké dřině, v tom případě je pracovat v potu tváře naprostý nesmysl. Pak má smysl si nakrást a pořádně si užít pekla, když už v pekle bude věčné trápení pro všechny stejně věčné.



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: virtualnykrestan v Sobota, 26. únor 2011 @ 07:27:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč si zde někteří myslí, že Bůh jim už předem zaplatil a v plné výši?

Spása je DAR. Nie je to platba vopred. Nie je to žiadna platba. Lebo odplatou hriechu je smrť. Boh vyplatil smrťou za náš hriech Pána Ježiša na Golgotskom kríži. Spása je milosť. Nech sa prihlási kresťan, ktorý sa raduje v Pánovi a prijíma z Jeho ruky dar spásy, ktorú On začal aj dokonáva, ktorý považuje milosť Božiu za nejakú výplatu... Existuje taký? Tú výplatu obávam sa, očakávajú tí, čo sa chcú potiť a potiť a potiť a nedošlo im, že už netreba. Je dokonané. Pot zachránených sa premenil na modlitby a slzy a radosť v Pánu Ježišovi. Bojujú boj viery, nepotia sa. No niekto sa zabudol v čase, zdá sa: privlastňuje si prekliatie Adama a neprijíma požehnanie v Pánu Ježišovi. 



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 26. únor 2011 @ 20:22:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co mi na některých věřících lidech vadilo, byla otázka: Jsi spasen?  A když jsem na ni neuměl hned dotyčnému odpovědět, už následovalo poučení o Ježíši. Vždycky mne to tak zarazilo. V co vlastně ten člověk věří? Kdo by netoužil po tom být spasený, zachráněný, nebát se smrti? A když je člověk mladý a má život před sebou, většinou se otázkami smrti nezabývá.Spíš by toužil po tom, být šťastný, zdravý a úspěšný v práci a v celém životě. Stejně tak se mi nelíbilo naříkání o zkaženosti světa a o tom, že už je doba konce a zachraň se, kdo můžeš. Děsily mne tyhle otázky. Ačkoliv jsem předtím poznal hodné věřící lidi a díky nim byl nasměrován k Bohu, mne tyhle otázky málem od Boha odvedly. Strašení. Ano, tak by se dala nazvat taková evangelizace. Proč spíše lidem neukážeme naši lásku v praxi. Proč se hádáme o to, kdo spasen je a není? Spasení můžeme každý vnímat svým způsobem. Pravdu ještě neznáme. Až při vzkříšení bude jasno. Je to dar v podobě Božího slibu. A protože to slíbil Bůh, pak je to jistota, přijímaná vírou. Důležité než přesvědčovat lidi o spasení, je mít v sobě Dary a Ovoce ducha.


Ovoce Božího Ducha však je
láska, radost, pokoj, trpělivost,
laskavost, dobrota, věrnost,
tichost a sebeovládání.
Proti tomu se zákon neobrací.

(Galatským 5:22-23, cep.)

Mezi toto ovoce nepatří zdůrazňování našeho spasení. Vědomí spasení je nám úplně k ničemu, pokud nemáme Ovoce Božího Ducha.

Takové diskuse a slovíčkaření o tom, kdo je či není spasen, je k ničemu. Jde jen o falešnou zbožnost.

Mně k Bohu nepřivedli ti křesťané, kteří by na mne zaútočili otázkou o spasení a vystrašili mne tak, ale ti křesťané, kteří ke mně projevili lásku, laskavost, dobrotu a nic mi nevyčítali.
Hlavně díky nim jsem zůstal ve víře, kterou bych jinak tisíckrát ztratil.

Na mne zde často působí mnohé z toho, co zde čtu, jako fráze bez citu, bez lásky s jedním cílem. Dokázat, že jen já, já, já mám pravdu.

Každý z nás máme jen kousek pravdy a poznáváme dál až do konce života. Nikdo nejsme hned dokonalý a nevíme hned všechno.

Pokud někdo je přesvědčený, že už teď je v nebi, je spasený, nikdy mu to už nikdo nevezme, a už je veden Duchem Božím, budiž mu to přáno.  Ale ať je to vidět na Ovoci Ducha Božího v jeho životě  a jednání. Jinak je to jen krásný sen.

Já osobně věřím, že spasení je slib Božího daru, něco jako vstupenka do nebe. Já ji držím, držím, ale nesmím ji držet jako sobec. Když někoho miluji, nejsem ochotný mu ji i dát ? Ta vstupenka se nedá darovat, je na jméno. Ale o to víc bych měl udělat to, aby ji dostal i ten druhý, koho má rád. Jak?  Mám vzor v těch věřících, kteří mne přivedli k víře a k Bohu. skutky lásky. Tím Božím ovocem, která dává život jako strom života v ráji.
Jsem hříšník, v Božích očích už ne, ale to nic nemění na tom, že bohužel někdy zhřeším. Proto se  přece modlím o odpuštění. Vždyť nás k tomu vyzývá i Duch Boží, abychom hříchy vyznávali. Vás některé k tomu nevede ? Ale to už je jedno. Prostě každý jsme trochu jiný, aby to prostě bylo pestrý. Je však jen jeden Bůh.




Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Neděle, 27. únor 2011 @ 21:38:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty diskuse jsou zde hrozivé. Pokud to čte někdo hledající nebo nevěřící, tak ho to spíše odradí.

Ústřední myšlenkou evangelií a vůbec celého Nového zákona je zvěst a svědectví o Spasiteli Ježíši Kristu, o víře v Boha, o spáse(záchraně) v Kristu, o daru Milosti, Ducha Svatého a o věčném životě.

Pokud se zde ovšem křesťané pouze napadají a vzájemně urážejí, pak to svědčí spíše o něčem jiném, a naše svědectví pak také není věrohodné.

Pokud někdo tvrdí, že přijal spasení, uvěřil, prožil odpuštění hříchů, nebo znovuzrození, pak by se to mělo také projevit v jeho životě. A ne jinak než ovocem, ovocem Ducha. Tedy kde je láska, radost, pokoj, tichost, laskavost, sebeovládání? Nebo i další znaky?

V Kristu
J. 



Re: O svou spásu člověk usiluje od ztráty své nesmrtelnosti. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 28. únor 2011 @ 17:17:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Na vinici Páně je zvykem vyplácet až po vykonané práci.----

 Záleží co si pod slovem "vykonaná práce na vinici Páně" ,kdo představuje ..:-)
 Existuje také podobenství o zlých vinařích.Kdo má zkušenost s prací ve vinohradě ví, že existují jisté zákonitosti směrem k vůli vlastníka vinohradu ,díky kterým nemůže ,a ani nesmí kopat "hlava nehlava".Vinař by mu dal!



Stránka vygenerována za: 1.07 sekundy