Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477633
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Boží plná spása
Vloženo Neděle, 30. leden 2011 @ 23:23:20 CET Vložil: Stepan

Svědectví poslal Willy

Bůh nám v Písmu Svatém zjevuje, že člověk sestává z ducha, duše a těla: 1Te 5:23 - A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí a celého vašeho ducha i duši i tělo kéž zachová bez poskvrny k příchodu našeho Pána Ježíše Krista.

Má-li být člověk zachráněn/spasen a má-li být jeho záchrana/spása úplná a dokonalá, musí zahrnovat celého jeho ducha, duši i tělo. A to Boží plná spása samozřejmě dokonale splňuje. Boží plná spása také zahrnuje minulost, přítomnost i budoucnost člověka. Tato skutečnost je naznačena v 1K 1:30 Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením, kde se spravedlnost vztahuje k minulosti a k duchu, posvěcení k přítomnosti a k proměně duše a vykoupení k budoucnosti a přetvoření těla naší poníženosti ve stejnou podobu těla Pánovy slávy působením/mocí/silou, kterými je mocen/schopen si také všecko podmanit (Fp 3:21). Pojem vykoupení má širší význam, ale v tomto případě je vztahuji k vykoupení těla podle Ř 8:23 A nejen to, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, sami v sobě sténáme, očekávajíce synovství, to jest vykoupení svého těla.


Boží plná spása tedy není dílem okamžiku jako např. znovuzrození, nýbrž i vzhledem ke třem složkám člověka probíhá v čase, kdy spása/obnova ducha a přetvoření těla probíhá sice během okamžiku, ale mezi spásou ducha a těla proběhne jistý čas. Obnovou ducha tedy Boží plná spása začíná, poněvadž duch člověka je před znovuzrozením pro Boha mrtvý. O obnově ducha se zmiňuje apoštol Pavel Titovi (3:4-6) Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základěř.: ze skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel (Ef 5:26) znovuzrození a obnovou Ducha Svatého, kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, abychom se ospravedlněni Jeho milostí stali dědici v naději/podle naděje života věčného. Obnova ducha probíhá tak, že Bůh vloží do ducha člověka Ducha Svatého, čímž ho obživí a učiní živého Bohu, takže člověk je schopen se skrze svého ducha spojit s Bohem a v tomto spojení dokonce setrvávat, i když je k tomu třeba patřičný trénink/učení jako učedník Pána Ježíše Krista a není to hned a napořád, jelikož je to proti přirozenosti člověka po pádu a kvůli pádu Adama, v němž se všichni přirozeně rodíme v hříchu.

Vezmeme-li za příklad člověka, který se dožije druhého Pánova příchodu, pak mezi obnovou jeho ducha a vykoupením jeho těla probíhá spása/záchrana/proměna jeho duše. Pro obnovu ducha a vykoupení těla, nemůže žádný člověk nic udělat! Spásu ducha a těla provádí Bůh svou (láskyplnou) mocí skrze víru, kterou dává On sám.

Ke spáse/proměně duše (Ř 12:2) je však třeba aktivní lidské spolupráce - Fp 2:12 Proto, moji milovaní, jako jste vždycky poslouchali, nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti, s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu. ve spojení s 1P 1:9 docházejíce cíle/konce/smyslu víry, záchrany duší. Duši - život duše je především třeba zapírat ba dokonce nenávidět a nechat působit božský život, aby ji proměnil a připodobnil k Obrazu Syna Božího (Ř 8:29) a podle obrazu Toho, který ho stvořil. Neboli, aby věřící svatí měli mysl Kristovu, vnímali Jeho city a chtěli to, co chce Pán, aby byli plně ztotožněni a jedno s Pánem pro uskutečnění Božího věčného záměru, což je Boží plán a cíl naplňován a uskutečňován pomocí Boží ekonomie a je jím získat Boží vyjádření skrze jednoho nového člověka: Kristu Hlava + Kristovo Tělo jako Ženich + nevěsta. Proto Duch a nevěsta volají: "Pane, přijď."

Závěrem je třeba říci, že pro Boha není Boží plná spása cílem Jeho konání, nýbrž nápravou toho, co člověk na začátku pokazil. Pro člověka je cílem/koncem a smyslem jeho víry záchrana duše, ale pro Boha je to vlastně podmínka pro zahrnutí člověka do Božího plánu. Je třeba také říci, že dokud jsme v tomto těle hříchu a smrti, jsme stále ve starém stvoření a tudíž nemůžeme být nikdy dokonale čistí. Ale až bude tělo naší poníženosti přetvořeno ve stejnou podobu těla Pánovy slávy, pak už nebude potřeba žádný očistec či cokoli takového, poněvadž budeme stejní jako Pán Ježíš Kristus nebo tedy budeme Mu podobní - 1J 3:2b Víme, že až se zjeví, budeme Mu podobni, protože Ho uvidíme takového, jaký je. Amen.

Tož tak.



Podobná témata

Svědectví

"Boží plná spása" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. leden 2011 @ 10:47:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pro člověka je cílem/koncem a smyslem jeho víry záchrana duše,"...

Dobrá, připusťme na chvilku, že máš pravdu.
Člověk je duší v těle, kde tedy zůstalo tělo? Tělo nebude spaseno? A co duch, ten také nebude spasen? Kde ten se "vytratil"?


Cílem naší víry je spasení duší. Nejen té naší duše, ale i duší těch, které nám Bůh přivádí do cesty a kterým máme svým životem o Bohu svědčit.

Bude - li spasena naše duše, bude spolu s ní spaseno i naše tělo, protože jedno bez druhého není úplný člověk. A spasen bude úplný člověk, Nebo bude úplný člověk - tělo i duše zahubeno v pekle.


..."A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí a celého vašeho ducha i duši i tělo"...


Lidská duše je duch a je nesmrtelná. Je sídlem naší osobnosti, je všechno to, čím jsme.
Apoštol Pavel nikde neučí trojsložkovou antropologii člověka.
V tomto konkrétním případě rozlišuje dvojí složku lidské duše - přirozenou a nadpřirozenou. Přirozenou složku lidské duše (ruah) mají podobně i zvířata - např. inteligenci, city (nemají však nesmrtelnou duši).
Přirozenou (ruah) i nadpřirozenou složku lidské duše (ducha) má jenom člověk. Duši člověka nazývá Písmo nefeš.. Ale pořád je tojedna a ta samá duše, nejsou duše dvě. Nadpřirozenou složkou lidské duše (duchem) je schopnost komunikovat s Bohem, schopnost vnímat a nechat se zušlechťovat krásou, schopnost obětovat se za jiného, schopnost milovat nepřátele. Schopnost poznávat a milovat Boha.

Celé Písmo učí o člověku jako o duši v těle.
O duchové duši (nefeš) pro komunikaci s Bohem, který je duch a o těle, potřebném ke zjevování obrazu Boha ve viditelném světě.

Mt 10,28)
A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou, ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle.

I v tomto případě Pán Ježíš mluví o duši člověka (nefeš), která má jak přirozenou, tak i nadpřirozenou část (o kterých mluvil Pavel).



Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2011 @ 10:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky napsané, willy.





Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 31. leden 2011 @ 17:32:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dky za hezký článek Willy.
Moc dobře jsi vystihl, jak je to se spasením.
Že není vůbec problém pochopit to, že je člověk spasený a přitom pracuje na svém spasení či roste ke spasení.

Což tělesní lidé, bez Ducha nejsou schopni pochopit a vymýšlejí takové nesmysly, jako že :
"To, že máme růst ke spasení znamená, že spasení zatím nejsme, i když znovuzrozeni být už můžeme. "
Anebo že křesťané jsou zatím ještě nespasení lidé, že církev je společenství nespasených lidí, anebo jak oko dorostl v poslední době k poznání, že někteří sice spaseni jsou, ale ne věčnou spásou - asi jen dočasnou.



Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 21:24:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč je tu tolik článků na téma spása? Vždyť podle vás, kdo je spasen, všechno potřebné už ví a kdo spasen není, toho tyto články beztak nespasí. Tak se ptám proč?



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy