Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476531
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Falešná chlouba.
Vloženo Středa, 19. leden 2011 @ 09:57:11 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Římanům 3,27 – 31.
Zvěst o spravedlnosti skrze víru lze někdy pochopit i nesprávně. Někteří lidé si myslí, že víra je nějakou zásluhou. Mnoho lidí si počíná tak, jakoby Pánu Bohu prokazovali nějakou laskavost tím, že v něho věří. Dá se říct, že chápou víru jako nějakou náhradu záslužných skutků, jako takový skutek „svého druhu“, i když skutek spíše myšlenkový než „svalový“.

Výsledkem takového pochopení víry je, že se lidé svou vírou chlubí, činí si z ní nárok proti Bohu, jakoby svého druhu opevnění před Božími spravedlivými požadavky. Ovšem tím jen dávají najevo nepochopení „zákona víry“; nejde tu o skutečnou víru, ale o hlubokou nevěru. Neboť věřit podle „zákona víry“ znamená mít prázdné ruce, všechno od Boha přijímat, ničím se před ním nechlubit. Lze prohlásit: víra nevidí sama sebe, protože neustále vzhlíží k Bohu a visí na každém Jeho slovu. Nemá nic jiného, kromě toho, co nejdříve od Boha přijala. Proto je zákonem víry vyprázdněná a nenávratně zrušená jakákoliv chlouba.

Především chlouba Žida, budujícího svou vlastní spravedlnost, na předepsaných skutcích zákona, tak i chlouba pohana, domnívajícího se, že vystačí s vlastní moudrostí, ale i chlouba falešného křesťana, který se tak zálibně shlíží ve vlastním věření, na něm si zakládá.

Pravá spravedlnost Boží je pouhý dar, je dávána zadarmo, aby se nikdo nechlubil, a přijmout jí je právě tak malou zásluhou, jako když se tonoucí nebude chlubit tím, že se dal zachránit. Všichni jsme na tom před Bohem stejně, není mezi námi žádného rozdílu. Židé i pohané, obřezaní i neobřezaní stejně nemají nic, než svou prázdnou, k Bohu vztaženou ruku víry. Co bychom mohli k této ospravedlňující víře přidat? V tomto okamžiku, v němž se jedná o pravou spravedlnost před Bohem, není ani místo, natož pomyšlení na to, abychom začali uplatňovat do určité míry splněné požadavky zákona. Víru, kterou Bůh prohlašuje za ospravedlňující, nelze míchat dohromady s ospravedlněním skrze zákon. Jedno vylučuje druhé.

Někteří prohlásí: Znamená to tedy, že zákon je vírou rušen, vyprazdňován, anebo rušen? Ne, jedná se o nedorozumění. Vždyť apoštol již ukázal, jak milost Boží v Kristu zároveň potvrzuje platnost spravedlivého soudu i hněvu Božího, a tím právě upevňuje i pravdivost zákona. Teprve v Kristu se plně odhaluje, co bylo úmyslem a skrytým smyslem staré smlouvy. Jak je to míněno, ukazuje apoštol v dalším výkladu.

Zpracováno podle knížky Spravedlnost Boží - Výklad epištoly Římanům, od J.B. Součka, vydal v roce 1947 Kalich – Praha.


Podobná témata

Zamyšlení

"Falešná chlouba." | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Falešná chlouba. (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 19. leden 2011 @ 11:51:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Tak nevěř radši vůbec, a máš pokoj. :-)



Víra nebo osud? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 19. leden 2011 @ 13:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo víra potřebuje provětrat.
1Kor.12/9...někomu víra
Řim.12/3...míru víry

Víra není přesvědčení.Souhlas s konfesí,dogmatem, přitakání skutečnosti...byť by touto skutečností byl sám Bůh.Neoznačuje tedy žádnou zvláštní vlastnost subjektu.



Re: Falešná chlouba. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. leden 2011 @ 04:52:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi, pořád to stejné hádání se a slovíčkaření. Víra v srdci se navenek musí nějak projevit skutkem, jinak je to jen iluze a vlastní podvod. Ten skutek je skutek lásky, pokoje, míru.., je to takový skutek, který ostatní osloví Boží autoritou.


Pořád vidím toho sebejistého amerického pilota, který je přesvědčen o své svatosti a radí druhým, skládá na  ně ruce apod... Prostě divadlo.!   Nelituje, že dříve zabíjel. A musel zabíjet hodně, když za to dostal od věřícího prezidenta vyznamenání.


Tady jsme u jádra věci.


Víra v Ježíše se musí projevit navenek skutkem lásky a ne jen kecání o tom, co je víra a co je v mém srdci. Důležité je to, co jde pak ze mne ven a to jsou nejen slova, ale i činy





Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy