Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475914
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Prvotní zkušenost křesťana.
Vloženo Neděle, 09. leden 2011 @ 18:44:41 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Jak jsem již naznačil v předcházejícím článku, prvních 8 kapitol listu do Říma hovoří o hříchu a lze je rozdělit na dvě části. V první části až do verše 5,11 je hlavní předmět hřích v množném čísle, a probírá se otázka hříchů, jichž jsme se dopustili před Bohem a kterých je tolik, že je člověk nespočítá. Druhá část hovoří o hříchu, který je ve mne a působí všechny tyto jednotlivé hříchy před Bohem. Nezáleží na počtu hříchů, které jsem způsobil, neboť jejich činitelem je hřích ve mne, který je všechny působí.

A proto potřebují odpuštění hříchů, ale i osvobození od moci hříchu. První se týká mého svědomí a druhé mého života. Mohu obdržet odpuštění všech svých hříchů, a přesto nemusím mít kvůli hříchu ve mně pokoj v duši.

Popíšu teď obecně platné zkušenosti křesťanů na základě svých vlastních prožitků, a jenž jsou plně v souladu s tím, jak to Pavel popisuje v prvních 8 kapitolách. Pro pořádek uvedu, že se tak nestalo v okamžiku, kdy jsem uvěřil v Ježíše Krista a přijal jej, ale až později. A to až v okamžiku, kdy do mého srdce zasvítilo Boží světlo a obživilo mé svědomí. Prosil jsem o odpuštění, neboť jsem se svými hříchy provinil vůči Bohu. Dosáhl jsem odpuštění, jenže opět a velmi brzy jsem spáchal další hříchy. Opět jsem volal k Bohu a obdržel odpuštění. A tak podobně to šlo stále dokola. Hřešil jsem a zase dosahoval odpuštění. Vážil jsem si tohoto Božího odpuštění, ale objevil jsem jinou nepříjemnou věc, hřešil jsem a dosahoval odpuštění, a přesto jsem nedosahoval úplného pokoje. Kdykoliv jsem dosáhl odpuštění od Boha, měl jsem pokoj s Bohem (Řím. 5,1). Ale stále mi ještě chyběl Boží pokoj (). A tak jsem pochopil, že je sice hezké dosáhnout odpuštění hříchu, které jsem činil, ale potřebují i osvobození od toho, jaký jsem. Objevil jsem hřích v sobě. Nejen páchám hříchy, ale vidím, že v mém nitru je něco nesprávného. Objevil jsem, že jsem hříšník. Mám v sobě něco, nějakou sílu, která mne pudí stále znovu hřešit, a to přesto, že nechci. Jakmile se tato síla projeví, hřeším, i když nechci. Přestože vždy můžu hledat odpuštění a nalézám, přece opět hřeším.

Objevil jsem, že ta druhá část od 5,12 do 8,39 hovoří o tom hříchu ve mne, o té síle, která mne stále nutí hřešit proti mé vůli a jak dosáhnout vysvobození z moci té síly hříchu v mém nitru.

Tady musím uvést, že toto období hledání řešení mého problému netrvalo déle, než dva roky.

A teď můžeme přejít k dalšímu ponaučení z uvedených 8 kapitol listu do Říma, a všimnout si dalších rozdílů.

V první části epištoly, od 1 do 8 kapitoly máme dvakrát zmínku o krvi Pána Ježíše (3,25 a 5,9). V druhé části (6,6) je uvedená jiná myšlenka, je řečeno, že jsme s Kristem ukřižování. A tak můžeme vidět, jak se první část zabývá jednou stránkou díla
Ježíše Krista, to je krvi prolitou za naše ospravedlnění na odpuštění hříchů. Kdežto v druhé části není tato myšlenka obsažena, tam se vše soustřeďuje na dílo vykonané skrze kříž. To znamená naším spojením s Kristem v Jeho smrti, pohřbení a zmrtvýchvstání. Všimněte si dobře tohoto rozdílu, neboť rozlišení, které tady činí apoštol Pavel je pro nás a náš život velice cenné. Můžeme vidět, že Jeho krev má co činit s tím, co jsme spáchali, s našimi hříchy, kdežto Jeho kříž jedná s námi takovými, jací jsme. Krev umožňuje řešit problém našich hříchů, a kříž umožňuje řešit kořen naši schopnosti hřešit. Ale toto již nechci rozvíjet v této úvaze.


Podobná témata

Zamyšlení

"Prvotní zkušenost křesťana." | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prvotní zkušenost křesťana. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 09. leden 2011 @ 19:04:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už tu hen chybí, aby se řešilo i osvobození od moci hříchů, ale nikoliv těch spáchaných křesťanem, ale o těch, spáchaných proti křesťanovi a křesťanům.

.....neboť i my odpouštíme našim viníkům.....

Vzhledem k tomu, že modlitbou k Otci dáváme odpuštění těm hříšníkům hřešícím proti nám, bez ohledu nato, jestli je naše bilance hříchů kladná nebo záporná, tedy i v případech, že odpouštící křesťan více hříšnosti absorbuje ze světa, než sám vyloučí (čistě matematicky by byl takový deal nevýhodný), tak můžeme mít vcelku pokoj, neboť hříchy ty i ony jsou administrativně odbaveny :/



Re: Prvotní zkušenost křesťana. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 09. leden 2011 @ 19:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stručně a velice dobře napsáno !



Re: Prvotní zkušenost křesťana. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 09. leden 2011 @ 20:05:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Velmi hezky napsané, díky.

  Prožil jsem to podobně, snad s tím rozdílem, že jsem ten rozpor hříchu a hříchů a totálního neporozumění situace prožíval ještě léta před tím, než jsem poznal Krista a uvěřil mu. Nestačily mi dva roky :-(.

  K porozumění téhle věci mi pomohl i obsah slova "hřích", tj. "minutí se cíle". Volně přeloženo, základním hříchem člověka je bezbožnost, to, že žije bez Boha, že se minul cílem, pro který byl stvořen. Život, kdy člověk nezná svůj cíl v Bohu nebo jej míjí či ani nezná Boha pak způsobuje "hříchy" jako špatné konání nebo úplné nekonání.



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy