Teologie: K článku Hrozí GRANU SALIS zablokování za rouhání proti Panně Marii?
Vloženo Neděle, 01. září 2002 @ 22:16:56 CEST Vložil: Ferda |
Tak jako všichni věříci ať už jako katolíci nebo protestante věříme,že Marie byla matkou Pana Ježíše.Souhlasila s Božím plánem a vychovávala Jej k úctě k Bohu.Časem mnoha věcem nerozuměla,jen vše pozorovala a ukládala vše do svého srdce.Tak se ubírala cestou víry a své spojení se Synem udržovala věrně až ke kříži.A nakonec,když Pán Ježíš umíral na kříži,dal jej do ochrany svým učedníkům,totíž Janovi:"Ženo to tvůj syn.To je tvá matka."
Po uloženi Pana Ježíše do hrobu zůstala Marie s Josefem sama aby očekávala tu radostnou zvěst o zmrtvýchvstání.Viděla Jej zmrtvýchvstalého.Čekala s učedníky na vyliti Ducha sv.
Lze také souhlasit,že Mariino mateřství bylo od počátku církve dáváno do souvislosti s tajemstvím Krista/na koncilu v Efezu r. 431bylo vyhlášeno dogma o Matce Boží jakožto Bohorodičce - "Theotokos."/Obě první mariánská dogmata o Mariině mateřství a panenství pocházejí z prvních století a představují osvětleni resp. vyvážení tajemství Krista jako pravého Boha a pravého člověka.
Obě poslední dogmata o neposkvrněném početí a nanebevzetí Panny Marie jsou v církvi katolické relativně nové { 1854 a 1950/ .../1/
Ačkoliv se to málo ví,k prvnímu mariánskému zjevení podle legendy došlo již v roce 40 po Kristu,kdy se jeden z apoštolů Jákub měl během svých misijních cest dostat do španělské Zaragozy.Zde se mu podle tradice v hluboké modlidbě zjevila Ježíšova matka a nabádala ho,aby zde postavil na její počest kostel jí zasvěcený.Rok poté stála na tom místě kaple zasvěcená právě Panně Marii.../2/
Slavnost Nanebevzetí Panny Marie byla ve východní církvi ustanovena císařem Mauritiem / 582 - 602 / jako státní svátek již v 6.století.V římské církvi se slaví od 7.století..../ 3 /
Ve středu 5.června r.2002 se v Římě konala celosvětová videokonference na téma Maria od 2.vatikanského koncilu až dodnes./Nyní posuďte sami co je biblické a co ne.pozn.autora./.Kde se mimo jiné říká:"Matka Božího Syna,který se stal člověkem,je posvěcena za Matku mystického Těla.Proto ji Pavel VI. prohlásil za Matku Církve...V ni dosáhla Církev již oné dokonalosti,která ji čini svatou a bez vady/Ef.5,27/...Proto se stala naši Matkou v řadu milosti"/LG61/"Když byla vzata do nebe,neopustilka tento spasitelný úkol,ale nadále nám získává dary věčné spásy svými mnohonásobnými přimluvami.""Proto je blahoslavená Panna Maria vzývana v Církvi / katolické/ jako Přímluvkyně,Pomocníce,Ochránkyně a Prostřednice."/LG62./
Můžeme k tomu přidat titul Spoluvykupitelka? Ve světle toho,co bylo řečeno,odpověď zní :ANO....Napadne vás,proč se tento titul Spoluvykupitelka v koncilním textu neobjevuje.Můžeme si představit,že je to vyvoláno ekumenickými důvody....Kdyby se mělo slovo Spoluvykupitelka chápat jako ztotožněni a doplněni vykupitelského dila Spasitele,muselo by být nejdůrazněji odmitnuto.Tolik z konference.../ 4 /
Po posledním večeřadle,které se konalo Ostravě,jako vždy druhé ponděli v měsíci se říká:"Jestliže se v Marii narodil Kristus,Hlava lidstva,nutně se v Ní musí narodit také předúrčení,kteří patři k této Hlavě jako údy"./PMU,s.25/...Skrze Marii spása světa začala a skrze Marii má být dokonána./PMÚ,s.35/..."Maria udilí v nebi rozkazy andělům a svatým.Jako odměnu za Její hlubokou pokoru Ji Bůh dal moc a poslání,aby obsazovala svatými prázdné trůny,ze kterých byli pro svou pýchu svrženi padli anděle ...."Stejně jako nemůžeme jít K Otci jinak než skrze Syna,tak nemůžeme jít ke Kristu jinak než skrze Jeho Matku Marii" /LEV XIII.Octobris mense 1891. // 5 /./
Marie stojí na vrcholu,pak následují archanděle a svatí všech dob...Pouhým svým pohledem,pouhou svou přítomnosti zahání démohy na útěk.../ 6 /
Zpracoval Ferda
1/čas.Svět.17/2001 2/J.Lipšamský,Tiskali,8.3.2002
3/čas.Svět.32/2002 4/čas.Svět.26/2002
5/čas.Svět.17/2002 6/čas.Svět.31/2002
|