Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466992
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Není spásy mimo katolickou církev!
Vloženo Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 16:27:16 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Dnešní pluralistická a bezbožná společnost vytváří prostředí lhostejnosti v záležitostech náboženství, aby dosáhla falešné a prázdné jednoty a svobody. Říká se, že každému musí být dovoleno věřit v to, co mu vyhovuje, a co ho činí šťastným. Závěrem je, že Bůh se moc nezajímá o to, zda to čemu člověk věří, je pravdivé, protože všichni budou spaseni, pokud jsou „hodní“. Někteří k tomu dospěli na základě tvrzení, že pro nás neexistuje žádná objektivní pravda, které se máme držet, což postupně vede k popírání existence Boha. Druzí říkají, že existuje jen několik základních objektivních pravd, kterým musíme věřit, abychom byli spaseni. Oba názory se míjí s prostou realitou řádu ustanoveného Bohem – člověk, aby byl spasen, musí věřit úplně všemu, co učí katolická Církev. Toto tvrzení nepřímo říká, že všechna nekatolická náboženství jsou falešná, že pouze katolická Církev obsahuje úplný poklad pravdy předané Kristem apoštolům, a že tento celý poklad – ne jeho větší část nebo část – je nutný pro spasení. 

Ačkoliv dnešní svět tyto pravdy popírá a opovrhuje jimi, jsou plně v souladu se zdravým rozumem a stálou naukou Církve. Kristus dal apoštolům celý poklad víry („Duch Svatý...vás naučí všemu.“ J 14:26) a řekl jim, aby jej předali světu („Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky“ Mt 28:19) a hrozil odsouzením těm, kteří jim neuvěří („Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.“ Mk 16:16). Neodsuzoval by do pekla všechny, kdo neuvěří, pokud by nebylo důležité uvěřit všemu, co apoštolové učí, nebo kdyby si nebyl jistý, že apoštolové učí pravdu („Kdo slyší vás, slyší mne...“ L 10:16). Sami apoštolové věděli, že ten, kdo věří odlišně od jejich neomylného učení, zahyne – „Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!“ (Ga 1:8).
Kristus nezamýšlel, aby znali a žili pravdu jen lidé, kteří žili v době apoštolů. Zajistil, aby se poklad víry předával generacemi tak, aby všichni měli možnost uvěřit všemu tomu, co svěřil apoštolům - „já jsem s vámi po všecky dny až do skonání světa“ (Mt 28:20). Jeho pravda, skutečná pravda, se nikdy nemění a je důležité držet se jí dnes, stejně jako to bylo důležité v prvním století. Jen tím, že se budeme držet toho, co je pravdivé, můžeme milovat Boha, sloužit Mu a být spaseni, protože falešné principy vedou ke zlým skutkům. Protože existuje pouze jediná pravda, a ta je neměnná a nepostradatelná, je nemožné, aby více než jeden systém víry nebo náboženství, které ve světě existují, vedl ke spasení. Jakékoliv jiné stanovisko popírá slova Našeho Pána.
Je to zajisté skrze katolickou Církev, když Náš Pán vede lidi, aby po staletí udrželi onen poklad svěřený apoštolům. Je to katolická Církev, která porazila mnoho herezí namířených proti podstatě a osobě Krista dávno před tím, než se objevily protestantské denominace. Byly to například arianismus, monofyzitismus, monotheletismus, nestorianismus, pelagianismus nebo apollinarismus. – všechny tyto hereze silně odporovaly pravé nauce, než byly vykořeněny, a některé existují dodnes. Je to katolická Církev, která se drží stejných nauk, které Otcové, jimž „zněla v uších“ slova apoštolů, učili a bránili, a které všichni kromě schizmatiků (zde myšleno pravoslavných křesťanů – pozn. překl.) dnes odmítají – ušní zpověď, úcta ke svatým obrazům, skutečná Přítomnost v eucharistii, existence sedmi svátostí, Církev jako konečný soudce ve všech věroučných sporech a mnohem víc. Je to jen katolická Církev, která se nezměnila a je to jen ona, která existovala od časů Krista.
Církev si je jistě vědoma, že ji Kristus dal celý poklad zjevení, aby jej strážila až do posledního dne a proto trvá na neomylnosti Svrchovaného pontiffa, jehož Kristus jmenoval Svým vikářem na zemi, a také na tom, že spásu lze nalézt pouze v jejím mateřském náručí.  Kdykoliv papež 1) za užití své plné apoštolské autority, 2) definuje, 3) jako svrchovaný učitel všech křesťanů, 4) věc víry nebo morálky, 5) které se univerzální Církev musí držet, pak je neomylný a vyjadřuje nauku, která je částí pokladu víry svěřeného apoštolům, kterému katolíci vždy a všude věřili.
Katolická Církev třikrát slavnostně neomylnými výnosy definovala, že mimo katolickou Církev není spásy. Nejjasnější a nejrozhodnější z těchto tří výnosů přišel od papeže Evžena IV. v bulle Cantate Domino v roce 1441, kde prohlásil ex cathedra: „Nejsvětější římská Církev pevně věří, prohlašuje a zvěstuje, že nikdo z těch mimo katolickou Církev, nejen pohanů, také Židů, heretiků a schizmatiků se nikdy nemůže podílet na věčném životě, ale půjde do věčného ohně ´připraveného ďáblu a jeho andělům´ (Mt 25:41), pokud se před smrtí k Církvi nepřipojí... Nikdo, ať jsou jeho milodary jakkoliv velké, nikdo, i kdyby prolil svou krev ve jménu Kristově, nemůže být spasen, pokud nepřijme náručí a jednotu katolické Církve.“
Další dva neomylné výnosy jsou následující: Existuje jedna univerzální Církev, mimo níž nemůže být vůbec nikdo spasen. Papež Inocenc III., ex cathedra. (čtvrtý Lateránský koncil, 1215).
Prohlašujeme, říkáme, definujeme a oznamujeme, že je pro spásu každé lidské bytosti zcela nezbytné, aby podléhala římskému papeži. Papež Bonifác VIII., (Unam Sanctam, 1302). To znamená, a vždy znamenalo, že spása a jednota existují pouze v rámci katolické Církve, a že členové heretických skupin nemohou být považováni za „část“ Kristovy Církve. Tato nauka je stálým učením papežů po staletí.
Dále je dogmaticky vyloženo, že žádná autorita v Církvi, nezáleží na tom, jak vysoce postavená, se nemůže zákonně pokusit změnit jasný význam tohoto (nebo jakéhokoliv) neomylného dogmatu. První vatikánský koncil učil: „Význam Posvátných dogmat, která musí být vždy zachována, je ten, který naše Matka Církev určila. Nikdy není přípustné odchýlit se od nich ve jménu hlubšího pochopení.“ Stejně První vatikánský koncil slavnostně formuloval, že dokonce ani papež nemůže učit novou nauku.
Pravdu, že není spásy mimo katolickou Církev, přirozeně podporovali všichni světci v každé době. Zde je několik příkladů:
Sv. Irenej (13-202), biskup a mučedník: „Církev je branou k životu; všichni ostatní jsou zloději a lupiči. Kvůli tomu se jim musíme vyhýbat... Slyšeli jsme ono prohlášení, že nevěřící a slepí tohoto světa nezdědí svět života, který přijde... Odporujte jim v obraně jediné pravé a život dávající víry, kterou Církev obdržela od apoštolů a poskytla ji svým synům.“
Sv. Augustin (354-430), biskup a Učitel Církve: „Žádný člověk nenalezne spásu nežli v katolické Církvi. Mimo katolickou Církev může člověk mít vše kromě spásy. Člověk může mít čest, může mít svátosti, může zpívat aleluja, může odpovídat amen, může mít víru ve Jménu Otce i Syna i Ducha Svatého, a také ji hlásat, ale nikde člověk nenalezne spásu kromě katolické Církve.“
Sv. Fulgentius (468-533), biskup: „Co nejpevněji se držte toho, a nikdy nepochybujte o tom, že nejen pohani, ale také Židi, všichni heretici a všichni schizmatici, kteří skončí tento život mimo katolickou Církev, půjdou do věčného ohně připraveného pro ďábla a jeho anděly.“
Papež sv. Řehoř I. Veliký (590-604): „Svatá a univerzální Církev učí, že není možné vyznávat opravdově Boha mimo ni, a prohlašuje, že všichni, kdo jsou mimo ni, nebudou spaseni.“
 Sv. František z Assisi (1182-1226): „Všichni, kdo neuvěřili, že Ježíš Kristus je opravdu Syn Boží, jsou odsouzeni k záhubě. Také všichni, kteří vidí Svátost Těla Páně a nevěří, že je to opravdu Nejsvětější Tělo a Krev Pána...ti jsou také odsouzeni k záhubě!“
Sv. Tomáš Akvinský (1226-1274), Doctor Angelicus: „Nelze vejít ve spásu mimo katolickou Církev, stejně jako v době potopy nebyla spása mimo archu, která symbolizuje Církev.“
Sv. Ludvík de Montfort (1673-1716): „Mimo katolickou Církev není spása. Každý, kdo odporuje této pravdě, zahyne.“
Sv. Robert Bellarmin (1542-1621), biskup a Učitel Církve: „Mimo Církev není spásy... proto se symbolicky (v Apoštolském vyznání víry) sjednocujeme s Církví v odpuštění hříchů: ´Věřím ve svatou Církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů´... Z toho důvodu se Církev srovnává s Noemovou archou, protože stejně jako při povodni, každý kdo nebyl v arše, zahynul, stejně tak nyní zahynou ti, kdo nejsou v Církvi.“
Sv. Alfons Maria z Liguori (1696-1787), biskup a Učitel Církve: „Všechny rány osudu u nevěřících pramení z příliš velkého přilnutí k věcem života. Tato choroba srdce oslabuje a zatemňuje chápání a vede k věčné zkáze. Kdyby se pokusili uzdravit svá srdce tím, že je očistí od neřestí, brzy by obdrželi světlo, které by jim ukázalo nutnost připojit se ke katolické Církvi, v níž samé je spása. Měli bychom neustále děkovat Pánu, že nám poskytl dar pravé víry tím, že nás připojil k dětem Svaté katolické Církve ... Kolik je jen nevěřících, heretiků a schizmatiků, kteří se nemohou těšit z e štěstí pravé víry! Země je jich plná a jsou všichni ztraceni!“
Papež Pius XII. (1939-1958): „Někteří říkají, že nejsou vázáni naukou, která učí, že Mystické Tělo Krista a Římskokatolické Církve jsou jedna a táž věc. Někteří nutnost patřit do pravé Církve kvůli dosažení spásy omezují na bezvýznamnou formuli. Jiní konečně znevažují opodstatněnou povahu důvěryhodnosti křesťanské víry. Tyto a podobné OMYLY, jak je jasné, se vkradly mezi jisté naše syny, kteří jsou oklamáni nerozumným zápalem pro duše nebo falešnou vědou."
Největším skutkem křesťanské lásky, který člověk může vykonat, je přivést druhé k pravdě. Katolická víra je dar od Boha, takový, který můžeme sdílet, takový, který dává život a spásu. Matka Církev, která má starost o blaho celého lidstva, se vždy snažila přivést všechny do jednoho ovčince (Jan 10:16) a sjednotit všechny ve vyznávání jediné víry, kterou nám skrze apoštoly dal Kristus. Pokud by Církev skrývala pravdu, nebo byla spokojená s ponecháním ostatních v jejich omylu, byla by krutá a lhostejná.
To je velkým ponaučením pro katolíky, protože mnozí si neváží nevyčíslitelné hodnoty své víry, jak by měli. Musí se dávat ostatním při každé příležitosti, musí se předávat těm, kteří strádají bez pravých svátostí, kteří vykládají Bibli bez neomylné učitelské autority, nebo kteří často vedou nemorální život bez opory „pilířů a základu pravdy“.
Ať jsou tedy všichni katolíci jako mučedníci starých časů, kteří raději umřeli, než by se vzdali jediné nauky katolické víry, a jako velcí misionáři, kteří snášeli mimořádná strádání a utrpení, aby přinesli spásu byť jen jediné duši. Je to pouze pevná víra v důležitost katolické víry, která motivovala tyto hrdinské činy a pouze taková je víra, která dnes může „přemoct svět“ (I J 5:4).

Přeloženo z Our Lady of the Rosary Library.
 


Podobná témata

Katolicismus

"Není spásy mimo katolickou církev!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 147 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: nowithname v Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 17:28:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo, ať jsou jeho milodary jakkoliv velké, nikdo, i kdyby prolil svou krev ve jménu Kristově, nemůže být spasen, pokud nepřijme náručí a jednotu katolické Církve.“Docela by mě zajímalo, kdo psal tenhle článek, protože mě to připadá spíš jako karikatura katolické víry, než že by to bylo myšleno vážně?



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 19:21:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jako katolík samozřejmě s obsahem článku nemohu plně souhlasit, poněvadž je koncipovám tak, aby ve smyslu vyzněl jako polopravda. I když věřím, že mnohé výroky budou autentické, jsou použity tak, aby zaváděly. Autor je buď velmi rafinovaně protikatolicky zaměřený, nebo spíš je to možná sice upřímný katolík, ale s nedostatečným vzděláním a svými závěry dělá katolické církvi medvědí službu.

Pokusím se to vysvětlit na příkladu:

..."Sv. Tomáš Akvinský (1226-1274), Doctor Angelicus: „Nelze vejít ve spásu mimo katolickou Církev, stejně jako v době potopy nebyla spása mimo archu, která symbolizuje Církev."...

Spása znamená ve smyslu záchrana života.
Musíme se tedy ptát o jakou záchranu konkrétně se jedná. Noe a jeho rodina při potopě zachránili (spasili) své pozemské životy. Všichni ostatní lidé v tomto smyslu záchrany pozemského života "spaseni" nebyli.

Nás ale zajímá jejich věčná spása. Byli utonulí lidé při potopě skutečně Bohem také odsouzeni do věčného zavržení, nebo dostali šanci spásy věčné?
Na to nám dává odpověď apoštol Petr.

(1 Pt 3,18-22)
Vždyť i Kristus jednou trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen v Duchu,
v němž také přišel a kázal duchům ve vězení,
kdysi neposlušným, když jednou za Noémových dnů Boží trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.
Podobným způsobem také nás nyní zachraňuje křest - nikoli odstranění tělesné špíny, ale odvolání dobrého svědomí k Bohu - skrze vzkříšení Ježíše Krista,
jenž odešel do nebe a je po Boží pravici, neboť mu byli poddáni andělé, vlády i moci.


Všimněme si pozorně zvýrazněné části.
Apoštol Petr zde vyvrací Židům jejich představu, že všichni zahynulí při potopě byli také zavrženi. Že Kristus kázal všem duším v podsvětí (po své smrti a před svým zmrtvýchvstáním), že moc pekla byla zlomena a nasatl okamžik vykoupení. To platí i pro duše těch, kteří tehdy sice nevěřili Noemovým výstražným slovům, když stavěl koráb, ale později alespoň někteří, když viděli hrůzy potopy, ještě před svou smrtí opravdovou lítostí litovali svých hříchů a byli tím uchráněni od věčného zavržení.



Žádný člověk, ani papež, nemá právo si přisvojovat Kristovu pravomoc soudce a vyhlašovat o komkoli potupný rozsudek, že bude zavržen.
Takový soud náleží jedině Kristu.

(2 Pt 2,9-11)
Pán tedy umí vysvobozovat zbožné z pokušení, nepravé pak trestat a zachovávat ke dni soudu,
a zvláště ty, kteří jdou za tělem v poskvrňující žádosti, pohrdají vládou, jsou drzí, samolibí a neostýchají se tupit hodnostáře.
Přitom ani andělé, kteří jsou větší v síle a moci, nevynášejí proti nim před Pánem potupný rozsudek.



Kristova církev se skládá z části putující (po této zemi), z části trpící (očišťování pro nebe v očistci) a z části vítězné, která je s Kristem v nebi.

Je pravdou, že jedině skrze církev (skrze Krista) je možno dosáhnout spásy, protože jenom On je "dveřmi do nebe".
Pokud člověk žije podle Božích zákonů, které má zakotveny ve svědomí, nepotkal nikoho, kdo by mu zvěstoval evangelium takovým způsobem, aby ho mohl přijmout, vůbec pro jeho věčnou spásu nevadí, že zemřel jako pohan. Víra je přece darem a on tento dar v životě nedostal. Po smrti se setkává s Kristem a dostává plné poznání, že Kristus je Vykupitel lidstva a Spasitel. Takový pohan s radostí tuto skutečnost přijímá a stává se po své smrti údem Kristovy církve vítězné. Jde buď přímo do nebe, nebo skrze očistec.




Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 20:49:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Kdy vas tohle partajniceni konecne prestane bavit?

A.



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 21:35:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jo to partajničení je docela zajímavé. Co s tím furt ty protestanty jedni mají. Mají mindrák z katolíků, nebo co?

  Vezměme to z druhé stránky: Pokud opravdu platí, že "Není spásy mimo katolickou církev" a "jen v katolické církvi je spása" pak z toho jednoznačně vyplývá, že tam, kde není spása, není žádná katolická církev. Pak by se podle spasení dala katolická církev docela snadno rozpoznat: Tam, kde jsou lidé spaseni, je katolická církev a tam, kde spaseni nejsou, není katolická církev, maximálně bude v hodině jejich smrti amen.

  Takže, Fero, Willy, Ireno, Rive, Nematemne a vy ostatní spasení katolíci, bacha, protože teď se do vás ty římanští protestanty jedny pustí, to budete koukat.



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 19. listopad 2010 @ 07:08:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Narodil jsem se do RKC nabozenskeho systemu,tak jak se rodi muslimove,zide,Hinduisti atak dl..  Chvala Bohu Israele skrze Yeshui jsem se narodil znova Alleluja ! Dekuji Abba



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 19. listopad 2010 @ 07:26:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovíčkaření, nahraďte si "katolickou", tj. všeobecnou církev, slovy "církev znovuzrozených" a dostanete se na to, co vyznávají mnozí z vás.

Proč není mimo katolickou církev spásy? Protože katolická církev znamená všeobecné společenství s Kristem. A bez Krista není spásy. I protestanti mají svou účast na katolické církvi a papež je i jejich papežem, jen oni jeho autoritu neznávají, podobně jako další věci a otázky víry, kterými se částečně od plnosti společenství oddělují. Jsou to naši oddělení bratři a sestry.

Každý křesťan je volán do plného společenství s univerzální, katolickou, apoštolskou církví. Že je církev katolická není něco, že by si ten název přivlastnila (jako např. církev apoštolská, ve které s velkou pravděpodobností žádný apoštol není), ale že na prvním místě tento název odjakživa naplňovala. Katolická církev má od počátků svoji strukturu (která má stále ještě co říct v konkurenci televizních kazatelů, charismatických kašpárků s pěnou u huby a podobně) a protestanti "v katolické církvi" sami sebe připravují o to se na této strukuře podílet.

Až si jednou sundáte své klapky na oči a začnete používat seriózní zdroje informací, bude s vámi mnohem snadnější řeč.

Ale tu někteří ustavičně tahají své útoky ze stránek typu www.marianskakonspiracesmimozemstanyzjevenimiahomeopatii.com, nelze je brát moc vážně.



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pátek, 19. listopad 2010 @ 16:32:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se nedočetl jsem článek do konce ani všechny příspěvky. Chci napsat jen jeden můj osobní postřech jako bývalého katolíka. Dnešní proklamace katolíků o tom, že můžou být spasení i věřící mimo římský katolicismus je jenom rajská hudba pro všechny jinověrce. Výrok bývalého kardinála Tomáška v jeho katechismu je jasný, kdo je z vlastní vůle mimo římský katolicismus nemá nárok na spásu. Dneska vám to nikdo z katolíků takhle neřekne nahlas, ale vsadím se, že většina si to myslí.
Z druhé strany, ukažte mi jednoho představitele jiných denominací, který si myslí, že spása je i mimo jeho církev? Stačí se zeptat kohokoliv a všichni vám budou tvrdit, že jenom v jejich církvi je to pravé ořechové. Všichni jaksi zapomínají na výrok P. Ježíše
Matouš 19:25  A uslyšavše to učedlníci jeho, i užasli se velmi, řkouce: I kdož tedy může spasen býti?
26  A pohleděv na ně Ježíš, řekl jim: U lidíť jest to nemožné, ale u Boha všecko jest možné.

A tak většina slibuje něco, co nemohou zařídit ani splnit.
rastan



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 22. listopad 2010 @ 21:24:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koho máme poslouchat - Ireneje, Augustina, Pia nevím kolikátého nebo Boha a Jeho slovo ? To snad nemyslíte vážně ? Spasení je pouze ve víře v Ježíšovu zástupnou obět na Golgotě. Katolícká církev ještě chodila někde po houbách, když se psalo inspirované Boží slovo. Jak je vidět, někdo má jen zájem jen provokovat i když dobře ví, že takovou pitomost soudný člověk nemůže přijmout.



Re: Není spásy mimo katolickou církev! (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 01. prosinec 2010 @ 07:17:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive a Cizinče
mě fascinuje, jak si umíte popovídat o ŘKC a jak jste znalí. 
Odejít z církve a nic o ní nevědět a pak tady psát moudré traktáty. No nevím. Kdybyste  církev poznali, věděli byste, že ji ustanovil Pán Ježíš a nemuseli byste ji hledat jinde, protože nepíšete pravdu, ale svoje smyšlenky, což znamená, že jste nic nepochopili. Faktem zůstává, že jste si popovídali a asi jste se i dobře pobavili.

No, život může být o neustálém hledání. Jo, a na kolikáté cestě to již vlastně jste? 

Jo, a když mluvíte o hříchu jiných, tak to se vám nemůže stát, že, protože vy už nehřešíte, vy jste přece spaseni, že?
To hřeší jenom ten zlý hřích ve vás a ten jde do pekla, že?

Přeji vám oběma ve vašem hledání, ať najdete vztah s Hospodinem a nemusíte pomlouvat jiné věřící, a nemusíte plivat na cestu jiného věřícího, i když ji nerozumíte, protože tomu se říká duchovní pýcha.

No, možná jste se chtěli zabavit u ranní kávy a připadali jste si vtipní.
Ale jsou věci o kterých se nežertuje.



Stránka vygenerována za: 0.76 sekundy