Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476785
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě!
Vloženo Sobota, 02. říjen 2010 @ 20:42:59 CEST Vložil: Stepan

Služba bližním poslal Fera

Když jsem dříve napsal "Boží vyvolení", setkal jsem se jen s odporem. Hledám tedy takové, které bude přijatelné i pro Boží děti" a které bude zároveň "Božím vyvolením". Pokud jsem dříve někoho neprávem odsuzoval, tímto se mu omlouvám s tím, že ne  vždy dojdeme k cíli, kdy si maslíme, že jsme ho našli. 



Boží láska nikdy nemůže jednat v rozporu s Jeho spravedlností!

A tak se stalo to úžasné: Boží vůlí bylo spasit všechny hříšníky ( 1 Tim.2,4 ). Pán Ježíš Kristus šel na kříž, aby tam za nás vyřešil otázku hříchu.

Boží soud byl úplně proveden a Boží spravedlnost byla plně uspokojena!

Bůh může nyní každému hříšníkovi říci: "Dej se smířit s Bohem" ( 2K 5,20). A nejen Jeho láska, nýbrž Jeho spravedlnost požaduje, aby každý, kdo k Němu přijde s vírou v Pána Ježíše, obdržel odpuštění.

Spravedliví pak učiněni bývají zdarma, milostí Jeho skrze vykoupení, které se stalo v Kristu Ježíši, Jehož Bůh vydal za smírci, skrze víru v krev Jeho ( Ř 3,23 - 25 ). 
 
Boží slovo říká, "aby každý, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný" (J 3,16 ).
Jestliže toto je pravda - a Bůh přece nikdy nelže! - tedy to můžeme vědět! Nikdo nemůže popřít, že Bůh mluví pravdu.

Kdysi jeden muž položil druhému otázku, zda si snad myslí, že apoštol Pavel byl u Boha a četl v knize Jeho předuložení ( rad, plánů ). Samozřejmě odpověděl záporně.
Tázal se dále: Jak je ale možné, že pak mohl Tesalonickým napsat: "Vědouce bratři Bohu milí, o vyvolení vašem"?
A jak může ve všech epištolách oslovovat lidi, kterým píše, jako svaté?
Tázaný na to neměl odpověď, ale příštího dne k němu přišel a řekl: "Nyní i já vím, že jsem spasen".
Boží slovo vskutku mluví velice konkrétně o vyvolení. Které Boží dítě  ještě nečetlo s úctou a bázní taková místa, jako Ef.1,4-5, Řím. 8,29-30, 1.Petr 1,2 atd. a potom nevelebilo Boha za takovou milost. 

Cožpak Bůh nemá právo udělat se Svým stvořením co chce?
Jestliže Bůh chtěl některého člověka učiniti nádobou ke cti a jiného k necti, neměl snad k tomu právo?
Může stvoření volat Stvořitele k zodpovědnosti?
Bůh jako Stvořitel má právo učinit se Svými stvořenými bytostmi co chce.
Má právo jednoho omilostnit, a jiného určit k věčnému zahynutí.
Avšak Bůh tohoto druhého práva nikdy nepoužil!
On je světlo a láska a nikdy nejedná v rozporu se Sebou!
Hrnčíř udělá z hlíny nádobu: když se však tato zkazí, udělá z ní jinou.

Nádoby hněvu připravené k zahynutí.
Ep. Řím. 9,22-23 často bývá přibírána jako pádný důkaz pro učení o zavržení. Ve skutečnosti jsou tyto verše pádným důkazem, proti tomuto učení.
Ve 22.verši je řeč o nádobách hněvu, připravených k zahynutí. Kdo je připravil?
Není nám to sděleno.
Že to neučinil Bůh, je velice jasné ze souvislostí. Cožpak je možné, že Bůh je snášel s mnohým shovíváním, kdyby je sám připravil k zahynutí? Všimněme si také zde rozdílu proti 23. verši, kde je jasně psáno, že On předem připravil nádoby milosrdenství ( omilostnění ).
Je jasné, že nádoby k zahynutí se připravili samy!
"Ale podle  tvrdosti své a srdce nekajícího shromažďuješ sám sobě hněv ku dni hněvu a zjevení spravedlivého soudu Božího. (Řím. 2,5 ).
Ne, v Písmě není ani jeden důkaz, že by Bůh učinil nějaké rozhodnutí o zatracení někoho, že by přesně stanovil, kteří lidé mají zahynout.
Ne, Bohu dík, existuje vyvolení, které určilo ubohé hříšníky pro slávu, avšak Boží slovo nikde nemluví o nějakém vyvolení k zahynutí!
Naopak, Boží slovo říká: " Kdo chce, naber vody života zdarma" ( Zj. 22,17 ).
A náš Bůh - Spasitel chce, aby všichni lidé spaseni byli a k známosti pravdy přišli ( 1.Tim. 2,4 ).
A jestliže nemůžeme uvést do souladu obě ty věci, totiž : vyvolení pouhé části, avšak pozvání všech, aby přišli, tedy pro nás platí: "Vyšší jsou myšlení má, než myšlení vaše" (Izajáš 55,9 ).
který člověk by se mohl domnívat o svém rozumu, že je schopen rozumět moudrosti a cestám Božím, nebo dokonce, že je může posuzovat?
Víře však zůstává, co řekl už Abrahám: "Zdali soudce vší země neučiní soudů?" (1.M 18,25 )

Vyvolení
Nejprve si musíme povšimnout, že Boží slovo nikdy nemluví o vyvolení nevěřícím!
Neobráceným je v Písmě předkládán jejich ztracený stav a Boží soud, dále že Bůh je volá ku pokání a pak je jim ukázán Pán Ježíš a Jeho dílo, aby tomu uvěřili.
A když pak jsou obráceni a věří v Pána Ježíše, jest jim pověděno, že jsou vyvoleni. Jak to mohou vědět?
Odpovídá jim na to 1. Ep. Tesalonickým 1,4-6. Apoštol tam píše:" Vědouce, bratři Bohu milí, o vyvolení vašem!"
A potom uvádí důvod, odkud to ví: " Neboť evangelium naše k vám nezáleželo toliko v slovu, ale i v moci, i v Duchu svatém, a v jistotě mnohé (=veliké ), jakož víte, jací jsme byli mezi vámi pro vás. A vy následovníci naši i Páně, učiněni jste, přijavše Slovo ve mnohé úzkosti, s radostí Ducha svatého. "

Oni přijali Slovo a to byl důkaz.
Přijme - li někdo evangelium a tím obdrží pokoj s Bohem, je to důkazem jeho vyvolení.

"Neboť které předzvěděl, ty i předzřídil (předurčil), aby byli připodobněni obrazu Syna Jeho, aby On byl prvorozený mezi mnohými,bratřími.
Které pak předzřídil (předurčil), těch i povolal, a kterých povolal, ty i ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty i oslavil."
 Především tam tedy stojí, že Bůh již předem znal osoby. Není tam uvedeno, že znal jejich stav, způsob jejich života, zda se obrátí apod. Znal osoby.
Ep. Efezským 1,4 nám sděluje, že to bylo již "před" založením světa, ve věčnosti.

Tyto osoby a ani o jednu méně!

On předurčil, aby byly připodobněny obrazu Jeho Syna. Zde tedy máme vyvolení.
Dříve, než jsme se narodily, dříve, než byl stvořen Adam, ba dokonce před stvořením nebe a země!
Bůh na nás myslil a rozhodl ve své radě, že máme být připodobněni obrazu Jeho Syna.

Původ našich požehnání je zde spojen s plným výsledkem - věčnost před stvořením nebe a země s tou věčností, kdy už nebe a země pominou, také předuložení v Božím srdci s dokonalým naplněním, jak je znázorněno v 1. Ep. Jana 3,2.
Víme pak, že když se ukáže, podobni Jemu budeme, neboť viděti Jej budeme tak, jak jest! Budeme zjeveni jako synové vzkříšení. ( L 20,36 ).

Už když jsme se narodili, obrátili jsme se k Bohu zády: byli jsme hříšníci. Ale Bůh nás povolal. Zde nejde o všeobecné Boží volání, které se obrací na všechny lidi, aby se obrátili.

Jde tu o Boží stvořitelský čin, " který povolává i těch věcí, jichž není, jako by byly. " (Ř 4,17)
A kteří jsou takto povoláni, ty on také ospravedlnil!

Všechno je zde viděno z Boží strany a podle Jeho předuložení.

Když byla psána Epištola Římanům, nebyli ještě povoláni všichni vyvolení. Bylo jich vlastně povoláno jen velice málo, neboť zde jde o vyvolení před založením světa a to platí jen pro církev.
Izrael a také věřící po vtržení církve jsou vyvoleni od založení světa (Zj. 13, 8 ).
Ani dnes ve skutečnosti nejsou všichni povoláni. Toto se stane teprve krátce před vtržením církve protože pak teprve bude její počet úplný.
Avšak podle Božího předurčení je jisté, že k tomu dojde.
Proto se v prorocké řeči mluví tak, jako by se už všechno naplnilo. Ba i oslavení je předkládáno jako už naplněné!

Všechno, čeho je třeba, aby nám bylo dáno postavení, které máme podle Boží vyvolující milosti zaujmout, bude učiněno naprosto jen Jím, bez jakéhokoliv našeho přispění.
 
Taková je naše Jistota!

Podobná témata

Služba bližním

"Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 186 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. říjen 2010 @ 22:06:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Boží slovo říká, "aby každý, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný" (J 3,16 ).
Jestliže toto je pravda - a Bůh přece nikdy nelže! - tedy to můžeme vědět! Nikdo nemůže popřít, že Bůh mluví pravdu. "...


Ano, souhlasím. Přesně tak to je.

Ono "nezahynutí", onen "věčný život" má jednu důležitou podmínku. Je podmíněn vírou, vztahem k Bohu. A to ne nějakým planým teoretizováním, ale opravdu Kristovo učení žít a zachovávat po celý zbytek života.  A všech poklesků litovat a znovu a znovu se z nich očišťovat a růst ve víře, dozrávat ke konečnému spasení.


Naše naděje na spásu spočívá v Kristu Ježíši!
Jistotu o naší spáse máme v jeho slovech - ale jenom tehdy, když dodržíme podmínku -

(J 14,15)
"Milujete-li mě, zachovávejte má přikázání.

(J 15,9-11)
"Jako Otec miloval mne, tak jsem i já miloval vás. Zůstaňte v mé lásce.
Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.
Toto jsem vám pověděl, aby má radost zůstala ve vás a aby vaše radost byla úplná.


(1 Tim 6,13-16)
Přikazuji ti před Bohem, který všechno obživuje, a před Kristem Ježíšem, který dosvědčil před Pontským Pilátem dobré vyznání,
abys zachovával toto přikázání bez poskvrny a bez úhony  AŽ DO PŘÍCHODU  našeho Pána Ježíše Krista,
který ve svůj čas ukáže ten požehnaný a jediný Vládce, Král kralujících a Pán panujících,
jenž jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle, jehož nikdo z lidí neviděl ani vidět nemůže a jemuž patří čest a věčná moc. Amen.

(1 J 2,3-6)
A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
Kdokoli však zachovává jeho slovo, v tom Boží láska opravdu došla k dokonalosti. Podle toho víme, že jsme v něm.
Kdo říká, že zůstává v něm, ten má také chodit tak, jak chodil on.





Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. říjen 2010 @ 22:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Všechno, čeho je třeba, aby nám bylo dáno postavení, které máme podle Boží vyvolující milosti zaujmout, bude učiněno naprosto jen Jím, bez jakéhokoliv našeho přispění."...


Opak je pravdou:podstatnou je lidská odpověď na Boží volání.

(Ř 8,13)
Žijete-li totiž podle těla, zemřete; jestliže však skutky těla umrtvujete Duchem, budete žít.

(1 Tes 4,1-8)
Dále vás tedy, bratři, prosíme a vyzýváme v Pánu Ježíši, abyste se ještě více rozhojňovali v tom, co jste od nás přijali, totiž jak máte žít a líbit se Bohu.
Víte přece, jaká přikázání jsme vám dali skrze Pána Ježíše Krista.
Neboť toto je Boží vůle: vaše posvěcení, totiž abyste se zdržovali od smilstva,
aby každý z vás uměl zacházet se svou nádobou v posvěcení a úctě
(ne v žádostivé vášni jako pohané, kteří neznají Boha),
aby nikdo nepřekračoval meze a neoklamával v této věci svého bratra, protože Pán je toho všeho mstitelem, jak jsme vám také předem řekli a dosvědčili.
Bůh nás přece nepovolal k nečistotě, ale k posvěcení.
Kdo tedy toto odmítá, neodmítá člověka, ale Boha, který nám také dal svého Svatého Ducha.


(1 Tim 3,13)
Vždyť ti, kdo dobře sloužili jako diakoni, si získávají dobré postavení a velikou smělost ve víře, která je v Kristu Ježíši.

(Kor 10,31-33)
Ať už tedy jíte nebo pijete nebo děláte cokoli, dělejte všechno k Boží slávě.
Buďte bezúhonní pro Židy, pro Řeky i pro Boží církev,
jako se i já všem snažím líbit v každém ohledu, nehledaje vlastní užitek, ale užitek mnohých, aby byli spaseni.





Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. říjen 2010 @ 10:55:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
víš co je pro mne nejdůležitější? Bůh mne zná lépe, než já sam sebe. A přesto chce se mnou žít na věčnost. A čím více ho poznávám, tím více mne to k němu táhne, toto pravidlo je největší ze všech, někdo možná napíše, že to není pravidlo, ale Jeho láska. Nevím, zatím tomu tak nerozumím.
Je to pro mne stejně smutné, jako kdysi v denominaci, kde jsem začínal, drtivá většina těch, co se tady na GS projevují, se jen ohánějí literou Písma, a jen pár jednotlivců odpovída na Boží touhu, stejnou mincí.

Boží soud byl úplně proveden a Boží spravedlnost byla plně uspokojena! 

Drž se ducha, který ti toto vložil do tvého srdce.  Je plný života a pokoje.
                                                    
Přejí ti pokoj Boží 
                                          leonet





Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 03. říjen 2010 @ 12:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží slovo říká, "aby každý, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný" (J 3,16 ).
Jestliže toto je pravda - a Bůh přece nikdy nelže! - tedy to můžeme vědět! Nikdo nemůže popřít, že Bůh mluví pravdu.

Ano, Fera, Bůh mluví pravdu. Myslím si, že jde o to, že nevíš a ani velký Leonet nebo Didymos nebo Cizinec neví, kdo v něho věří.

A je psáno:  aby každý,kdo v něho věří nezahynul, ale měl život věčný.


Není tu napsáno, že my lidé máme řešit, kdo nebude mít život věčný a kdo ho bude mít.




























Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 14:20:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

--- Kdysi jeden muž položil druhému otázku, zda si snad myslí, že apoštol Pavel byl u Boha a četl v knize Jeho předuložení ( rad, plánů ). Samozřejmě odpověděl záporně.
Tázal se dále: Jak je ale možné, že pak mohl Tesalonickým napsat: "Vědouce bratři Bohu milí, o vyvolení vašem"?
A jak může ve všech epištolách oslovovat lidi, kterým píše, jako svaté?
Tázaný na to neměl odpověď, ale příštího dne k němu přišel a řekl: "Nyní i já vím, že jsem spasen". ---



Tady neumí někdo u čtení Písma taky myslet!

4  Víme přece, bratří Bohem milovaní, že patříte k vyvoleným,
neboť naše evangelium k vám nepřišlo pouze v slovech, ale v moci Ducha svatého a v přesvědčivé plnosti.

Jelikož se u nich opravdu projevovala Boží moc, mohl směle prohlásit, že patří k vyvoleným! Pro zvláště nechápavé:

Všichni vyvolení nejsou, ale bát se o své spasení nemusí, dělají-li, co je třeba:

12  Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
13  ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.




Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 05. říjen 2010 @ 17:09:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak nesouhlasím s učením, že Bůh nikoho nezatracuje.
Písmo hovoří jinak:Ohromil jsi národy, zatratils bezbožníka, jméno jejich vyhladil jsi na věčné věky.
Ostříhá Hospodin všech, kdož jej milují, ale všecky bezbožné zatratí.
A nebojte ase těch, kteříž zabíjejí tělo, ale duše nemohou zabíti; než bojte se raději toho, kterýž může i duši i tělo zatratiti v pekelném ohni.
Což tedy učiní pán vinice? Přijde, a zatratí vinaře ty, a dá vinici jiným.
Jestližeť kdo chrámu Božího poskvrňuje, tohoť zatratí Bůh
; nebo chrám Boží svatý jest, jenž jste vy.
Jedenť jest vydavatel Zákona, kterýž může spasiti i zatratiti.
Protož vidělo mi se vám to připomenouti, kteříž jednou již o tom víte, že když Pán lid svůj z země Egyptské vysvobodil, potom ty, kteříž nevěřící byli, zatratil.



Re: Vyvolení ne k zatracení, ale jistotě! (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 19:38:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Já si dovolím naši svatou a vyvolenou trojici vyzkoušet, jestli opravdu zná Boha - použiju k tomu odkaz od Momonky:

Mrkněte se na tohle a řekněte mi, z jakého ducha jsou tyto projevy... :-)



Stránka vygenerována za: 0.83 sekundy