Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 418 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471585
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne
Vloženo Sobota, 21. srpen 2010 @ 18:31:07 CEST Vložil: Olda

Kázání poslal Nepřihlášený

KÁZÁNÍ NOVÉHO PŘEDSEDY GK TEDA WILSONA

ÚVOD

Dobré ráno, bratři a sestři v Kristu! Je úžasné privilegium, že tuto sobotu na závěr 59.zasedání Generální konference můžeme společně chválit Boha…mladí lidé, starší lidé, ženy, muži a děti, všichni společně jako Boží rodina. Jsme vděční za to, jak mnohými způsoby Bůh vedl svou církev v tomto týdnu. My všichni mu vzdáváme slávu.

Církev adventistů sedmého dne je na cestě, která vede do nebe, a už jsme téměř doma. Věřím celým svým srdcem, že Ježíš už brzo přijde! Říkáme to v každém jazyce…. „Jesus revien bientot! (francouzsky), „Haysoos vee-en-nay (vien-a) pronto!” (španělsky), „Brehvee Jayzeus voltarah!“ (portugalsky), „Isus prediot skora!“ (rusky), „Yesu ana-kuja kari-buni sana!“ (svahilsky), „Yesu knee me…..Kgauld….O shim-knee-dah!“ (korejsky), „Yesu zhai-lie!“ (čínsky), „Yesu jelldee eye-gah!“ (hindskyi), „Si Haysus eye ma-lahh-pit nang duma-ting!“ (tagalogsky), „Ha ana ahti seriahn!“ (arabsky), „Jesus kommt bald!“ (německy)…..a v tolika dalších světových jazycích.


Vážím si úžasného ducha a nadšení v naší celosvětové rodině víry. A zatímco jsme všichni hrdí na náš vlastní národ a na naši vlastní kulturu, chválím Pána, že je zde kultura Kristova, která nás spojuje dohromady a nahrazuje vše ostatní. V tomto duchu vás pokorně žádám o vaše modlitby, aby to poselství, které dnes sdílíme, bylo jasně slyšet a aby to nebyl ten, kdo poselství přináší, kdo bude vyzdvižen. A nakonec, pokud zde bude nějaká myšlenka, s kterou budete souhlasit, prosím, abyste odpovídali srdečným „Amen“ namísto potlesku. Děkuji vám, že mi pomůžete, aby v centru našeho společného času bylo naše poselství a ne ten, kdo je přináší.

CHAOTICKÝ SVĚT; PEVNÝ SVĚT

 Znamení Kristova příchodu každým dnem nabývají na častosti a intenzitě. Ničivé události v přírodě, velký zmatek ve světové politice, všudypřítomné a kompromisní aktivity ekumenického hnutí, dramatický nárůst a vliv spiritismu, úpadek světové ekonomiky, rozklad společenských a rodiných hodnot, nevíra ve svrchovanou autoritu svatého Božího slova a deseti přikázání, nespoutaná kriminalita a morální rozklad, války a zvěsti o válkách a tak dále. Všechno neomylně ukazuje k vyvrcholení pozemské historie a k návratu Pána, kdy nás vezme na naši poslední cestu, domů do nebe.

 Je to nesmírné požehnání vědět, že uprostřed nejistoty světa okolo nás můžeme spočinout v naprosté důvěře v neměnné Boží slovo! Bůh své slovo uchoval navzdory běhu času a neúnavným útokům satana. Bible obsahuje přesný záznam našeho původu, spolehlivou zprávu o našem spasení a překrásný pohled na naše budoucí vykoupení. Jako adventisté sedmého dne přijímáme Bibli jako základ naší věrouky a na jejích stránkách nacházíme naši jedinečnou prorockou identitu a poslání.

ADVENTISTICKÁ IDENTITA A POSLÁNÍ

Mocí své pravdy Bůh v tomto chaotickém světě zformoval Církev adventistů sedmého dne. Máme být zvláštním lidem, Božím lidem ostatku… abychom vyvýšili Krista, jeho spravedlnost, jeho trojandělské poslání ze 14. kapitoly knihy Zjevení a jeho brzký příchod. Jako křesťané, kteří věří v Bibli a žijí v posledních dnech pozemské historie, máme být tím, co apoštol Petr nazval „rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu´, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla“ (1 Pt 2,9). Jako Boží lid ostatku, který Zjevení 12,17 popisuje jako ty „kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova,“ máme mimořádné poselství o naději a pověření hlásat do světa Boží milost.

V sedmém svazku Svědectví čteme: „Adventisté sedmého dne byli vyvoleni Bohem, aby byli zvláštním lidem, odděleným od světa… Učinil je svými představiteli a povolal je, aby byli jeho vyslanci v poslední fázi díla spasení“ (Svědectví pro církev, svazek 7, str. 138).
 
SOBOTA

Jednou z charakteristik, které popisují Boží lid v posledních dnech, je skutečnost, že členové jeho církve přijímají a věří všem deseti Božím přikázáním včetně čtvrtého přikázání, které nám připomíná, abychom pamatovali na Boží svatý sobotní den. Zachovávání soboty není jenom znamením jeho stvořitelské moci na počátku, ale bude tím znamením Božího lidu v posledních dnech, které bude v protikladu s těmi, kdo ponesou znamení šelmy, které bude představovat pokus zachovávat den, který Bůh jako svatý neoddělil.

SOBOTA A TROJANDĚLSKÉ POSELSTVÍ

Sobota a její důležitost souvisí s každou částí trojandělského poselství ze 14. kapitoly knihy Zjevení. První anděl, který měl „věčné evangelium“ - Kristovu spravedlnost - volal: „Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod“ (Zj 14,6.7). Bůh je stvořitelem a má být uctíván ve svůj sobotní den na znamení, že jsme oddaní jeho slovu a jeho stvořitelské moci. Druhý anděl ve verši 8 volá: „Padl, padl veliký Babylón, který opojil všechny národy svým smilstvím a dal jim pít z poháru hněvu.“ Babylón porušil Boží přikázání a jako den bohoslužby ustanovil jiný den, než je sedmý den sobota, která je jediným pravým znamením Božího stvoření. Třetí anděl ve verších 9-12 oznamuje, že „kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku“, bude mučen nebo zahuben ohněn a sírou. Jestliže uctíváte šelmu a její obraz, odmítáte to jediné znamení, které Bůh vyhlásil jako zkoušku věrnosti… sedmý den sobotu.

SPASENÍ

Třetí anděl uzavírá své prohlášení ve 12. verši tím, že identifikuje Boží lid jako ty, „kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši.“ Pokud jde o naše spasení, zcela se spoléháme na Ježíše a náš vztah s ním. Nezískáváme spasení skrze skutky, ale skrze Kristovu milost, kterou hlásáme. Milost je zaslíbením Božího slitování a zajištění Boží moci – ospravedlnění a posvěcení. Nemůžete oddělit, co Kristus dělá pro vás (každodenně vás ospravedlňuje, jako kdybyste nezhřešili) od toho, co dělá ve vás (každodenně vás posvěcuje, když se mu podřizujete a dovolujete moci Ducha svatého, aby měnil váš život a činil vás víc a více podobnými Ježíši). Toto je to věčné evangelium, o kterém se mluví v poselství prvního anděla. Je to spravedlnost z víry. Proto by adventisté sedmého dne měli být těmi nejmocnějšími hlasy, které zvěstují Boží milost! Tématem velkého sporu je Boží milost, která zachraňuje hříšníky a svou mocí je proměňuje v Boží syny a dcery, věrné svědky, kteří hlásají trojandělské poselství se zápalem Ducha svatého a skrze živý vztah s Ježíšem, který je počátkem i dokonavatelem naší víry.

Smiřující krev Ježíše Krista na kříži a smiřující služba Ježíše Krista v nebeské svatyni mají jen jediný účel: spasení každého hříšníka, který činí pokání. Takto, skrze jeho smiřující oběť a velekněžskou službu, můžeme přistoupit „směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas“ (Žd 4,16). Je to tato podivuhodná, mocná, zachraňující milost, kterou jsme povoláni hlásat světu, který je nemocný hříchem.

Kromě toho jedině opravdové pochopení hloubky Boží milosti může přivést celou zemi k opačnému extrému požitkářství a soběstačnosti. Úžasná kniha Cesta ke Kristu to vysvětluje takto: „Nemáme žádný důvod se vyvyšovat. Jediným důvodem pro naši naději je Kristova spravedlnost, která je nám připočtena [ospravedlnění] a skrze kterou jeho Duch působí v nás a skrze nás [posvěcení]” (Cesta ke Kristu, str. 63). Přečtěte si ty nádherné stránky, které obklopují tento citát, abyste získali jasný pohled na spravedlnost z víry.

DUCH PROROCTVÍ

Nyní se vraťme ke Zjevení 12,17 a k dalšímu poznávacímu znamení Božího lidu ostatku. Čteme, že „se drží svědectví Ježíšova.“ Zjevení 19,10 nám říká, že „kdo vydává svědectví Ježíšovi, má ducha proroctví“. Ten stejný duch, který působil na svaté muže v dávné minulosti, v těchto posledních dnech opět povolal Božího posla. Moji bratři a sestry z Církve adventistů sedmého dne, Pán nám dal jeden z největších možných darů a to ve spisech Ducha prorockého. Stejně jako není Bible zastaralá nebo nepodstatná, nejsou zastaralé a bezvýznamné ani spisy Božího posla pro dobu konce. Bůh použil Ellen G. Whiteovou jako pokornou služebnici k tomu, aby nám poskytla inspirované pochopení Písma, proroctví,zdraví, výchovy, vztahů, misijní práce, rodiny a mnoha dalších témat. Čtěme spisy Ducha prorockého, následujme Ducha prorockého a sdílejme Ducha prorockého. Je tolik úžasných knih, které můžeme společně sdílet, včetně té, o níž Ellen Whiteová naznačila, že by si přála rozšířit jí víc než ty ostatní – Velký spor.

Děkujte Bohu za náboženskou svobodu v této a dalších zemích, která nám dovoluje sdílet pravdu. Duch proroctví je jedním ze znamení, která označují Boží lid ostatku v době konce, a dnes je stejně platný jako kdykoliv předtím, protože nám byl dán samotným nebem. Kéž jako Boží věrný ostatek nepromarníme to vzácné světlo, které nám bylo dáno ve spisech Ellen G. Whiteové.

POKORA PODOBNÁ KRISTU

Když používáme výraz církev ostatku a lid ostatku, nesmíme ho nikdy používat na sebe zaměřeným a vylučujícím způsobem. Máme být těmi nejpokornějšími lidmi na zemi, uznávat, že naprosto potřebujeme Ježíše, našeho Spasitele, a chválit ho za to, že nás povolal do tohoto mocného adventního hnutí. Toto adventní hnutí je tvořeno pokornými, prostými lidmi – ne slaboduchými, ale obyčejnými. Mnozí z Božího lidu jsou vzdělaní, dobře vychovaní a chytří lidé, ale přesto máme být prostými lidmi. Náš Spasitel mluvil s úžasnou autoritou, a přesto byl dostatečně pokorný, aby volal ty nejhorší hříšníky. Tato církev není jenom nějakou další denominací; je jedinečným, v nebi iniciovaným hnutím, které přináší evangelium o spasení do světa, který musí neustále růst v Ježíšově pokoře.

Svět potřebuje slyšet poselství o Kristu od lidí, kteří jsou Kristu podobní. Až budeme proměněni jeho milostí, budeme kázat, vyučovat a svědčit přímo o poselství Bible a Ducha prorockého, a to pokorně, s láskou a přesvědčivě. Až se, v celé své pokoře, plně opřeme o věčnou náruč našeho Pána, bude skrze nás mocně působit, aby umírajícímu světu předal poslední zprávu o milosti. To, zda budeme úspěšní v dokončení tohoto díla, závisí na tom, zda se podvolíme Božímu slovu a necháme se vést Duchem svatým. Závisí to na tom, zda se před naším Stvořitelem pokoříme a zapřeme své já proto, aby nás Ježíš mohl ovládnout a překonat náš hřích. Závisí to na tom, zda jsme připraveni pokorně požádat o oživení a obnovu, jak v našem osobním životě, tak v církvi jako celku, což povede k vylití Ducha svatého v pozdním dešti.
 
Ellen G. Whiteová ve svých Svědectvích, svazek 8., zaznamenává vidění nazvané „Co mohlo být“ (Svědectví pro církev, svazek 8, str. 104-106). Viděla, že Bůh chtěl na zasedání Generální konference v roce 1901 učinit dvě velké věci:

1. Reorganizovat církev, k čemuž došlo a což nám poskytlo většinu z té struktury, kterou máme dnes; a

2. Poskytnout nám vylití Ducha, k čemuž nedošlo, protože v církvi byla nevíra a ani vedoucí určení Bohem, ani lid se před Bohem nepokořovali. Církev tak přišla o možnost dostat pozdní déšť. To bylo před 109 lety. Nenechávejme Boha už více čekat, až bude moci začít s pozdním deštěm, aby už Ježíš mohl přijít.

Za tuto zkušenost se musíme dychtivě modlit. Dělali jsme to během tohoto zasedání a i poté, co odsud odejdeme, musíme nadále dychtivě hledat Boží vůli v našem životě. Ellen G. Whiteová objasnila, že „obnovení pravé zbožnosti mezi námi je tou největší a nejnaléhavější ze všech našich potřeb. Toto úsilí má být naší prvotní činností.“ (Selected Messages, svazek 1, str. 121). Během mnohých pracovních zasedání této Generální konference jste volali po oživení a obnově, po Duchu svatém a pozdním dešti. Bratři a sestry, už je čas… Pán přijde brzy! Chce mocně použít svou církev ostatku.

Pán touží do nás otisknout svůj vlastní charakter. To se může stát, když se mu budeme každý den odevzdávat. Jak nám říká Pavel v listu Filipským 2,5: „Nechť je mezi vámi takové smýšlení, jako v Kristu Ježíši.“ Když se budeme každodenně napojovat na Krista a dovolíme mu, aby skrze nás pracoval, Duch svatý nás použije, abychom hlásali jeho milost a uspíšili druhý příchod Páně. Když budeme zvěstovat Boží milost, pamatujte na to, že takové je adventní hnutí, vyvolený lid, církev ostatku, lid na cestě do nebe.

V knize Kristova podobentví čteme, jaké je Kristovo přání pro jeho lid: „Kristus čeká a nesmírně touží projevit se ve své církvi. Až bude Kristův charakter dokonale napodoben v jeho lidu, potom přijde a prohlásí je za své. Právem každého křesťana není jenom čekat na příchod našeho Pána, ale také k němu přispět. Kdyby všichni, kteří vyznávají jeho jméno, přinášeli ovoce jeho slávy, semínko evangelia by bylo rychlo zaseto po celém světě. Poslední velká sklizeň by rychle dozrála a Kristus by přišel sesbírat své vzácné obilí“ (Christ’s Object Lessons, str. 69).

VYJITÍ IZRAELE Z EGYPTA

Ve Starém zákoně Bůh povolal zvláštní lid, který dostal poselství a určení. Byli povoláni na cestu víry a svou důvěrou v Boha hlásali světu jeho milost. Děti Izraele žili v Egyptě 400 let a stali se z nich otroci Egypťanů. Když mi bylo asi osm, vyrůstal jsem v Egyptě. Mým domovem byla Káhira… o světě mimo Střední Východ jsem věděl jen velmi málo. Je to nádherné místo plné nádherných lidí. Avšak tenkrát ve starověku byl Izrael v Egyptě v otroctví. Bůh zázračně použil Mojžíše, Arona a Mirjam a vysvobodil svůj lid, aby se mohl vydat na cestu…poslal ho do světa s posláním. Po té poslední, pustošivé desáté ráně vyrazily děti Izraele na cestu směrem na jih z Egypta.

Druhá kniha Mojžíšova 13:21 říká, že „Hospodin šel před nimi ve dne v sloupu oblakovém, a tak je cestou vedl, v noci ve sloupu ohnivém…“ Jak úžasného Boha máme! Povede nás ve dne i v noci! Hospodin je vedl dolů po západní straně Rudého moře podél egyptské pouště. Ve verši 14,12 čteme, že je Bůh přivedl na místo a řekl jim, aby se „utábořili před Pí-chírotem mezi Migdólem a mořem; utáboříte se před Baal-sefónem, přímo proti němu při moři“. Můj otec, který v Egyptě strávil téměř 15 let, má pocit, že ví, kde toto místo je, protože je popsáno v knize Patriarchové a proroci. Je to místo, kde Bůh ukázal a použil svou moc proti Egypťanům. Někteří bibličtí badatelé si myslí, že děti Izraele přešli Rudé moře na místě, kde bylo v moři po pás rákosí. Jakou cenu by pak mělo, aby Bůh projevoval svoji moc? Nemělo by to vůbec žádnou cenu! Ve skutečnost šlo o velmi obtížné místo. Když Izraelci táhli na jih, na západě měli egyptskou poušť, před sebou měli horu, na východě bylo Rudé moře a za nimi Egypt. Tato kapitola dále popisuje, jak faraon změnil názor a seřadil svá vojska, aby pronásledovali Izraelce, a vzali s sebou „šest set vybraných vozů, totiž všechny vozy egyptské.“

Verš 10. říká, že když Izraelci uslyšeli, jak se faraonova armáda blíží, vyděsili se. Jak je možné, že když nás Bůh vede, začneme se bát? Izraelci měli přece oblak a ohnivý sloup – proč tedy nevěřili v sílu, která je vedla? Vezměme si z toho ponaučení. Izraelci byli tak plní úzkosti, že začali plísnit Mojžíše a v 11. verši říkají: „Což nebylo v Egyptě dost hrobů, že jsi nás odvedl, abychom zemřeli na poušti?“ Proč často jednáme stejným způsobem? Vidíme zázračná znamení Božího vedení a milosti a pak, když se něco pokazí, obviňujeme Boha.

Dále ve 13. verši Mojžíš říká lidu, aby se nebáli a aby vydrželi a viděli, jak je Hospodin zachrání. Častokrát jsme pokoušeni, abychom jednali na základě našich vlastních podnětů, aniž dovolíme Hospodinu, aby vedl naše kroky. Hospodin nás ale žádá, abychom šli kupředu pod jeho vedením. A tak ve 14. verši Mojžíš dává mocné zaslíbení, které by mělo být tím zaslíbením, jež budeme hlásat, až budeme stát před vyvrcholení velkého sporu mezi Kristem a satanem: „Hospodin bude bojovat za vás a vy budete mlčky přihlížet.“ Bratři a sestry, Hospodin bude bojovat za nás, otevře nám cestu. Dobude vítězství pro svou církev, ale musíme mu důvěřovat, musíme se před ním pokořit, musíme ho poslouchat a musíme ho následovat tam, kam on vede.

A potom skrze Mojžíše dal Bůh dětem Izraele ten stejný přikaz, které dává dnes své církvi ostatků v posledním čase. 15. verš uvádí: „Hospodin řekl Mojžíšovi: "Proč ke mně úpíš? Pobídni Izraelce, ať TÁHNOU DÁL.“ Když Bůh říká: „Táhněte dál“, musíme jít.

Děti Izraele neviděly celkový obraz. Zapomněli, jak je Bůh vedl v minulosti. Nezapomínejme nikdy na to, jak Bůh toto adventní hnutí v minulosti vedl a jak ho v budoucnosti povede k vítězství, aby bylo oslaveno jeho jméno a jeho plán spasení obhájen před celým vesmírem. Jsme na konci velkého sporu a Bůh říká: „Táhněte dál.“

Co ale měli děti Izraele udělat? Cítili se jako v pasti. Napravo měli poušť, před sebou horu, nalevo Rudé moře a zezadu se k nim blížila egyptská armáda. Nedokázali věřit v Boží moc. Překážky byly všechno, co viděli. Nevím, před jakými překážkami dnes stojíte vy. Nevím, před jakými překážkami si myslíte, že stojí církev. Ať už jsou jakékoli, Bůh má cestu - pro každého z nás osobně i pro církev, když budeme hlásat Boží milost.

Před jakými překážkami stojíte v dnešní sobotu?

1. Stojíte před:
- Horou světských pochybností ohledně Bible?
- Mořem liberálního výkladu Božího slova?
- Armádami duchovního neporozumění?

Bůh říká, že jsme svatým národem a výjimečným lidem - „Táhněte dál.“

2. Jste konfrontováni s:
- Horami finančních obtíží?
- Mořem rodinných a osobních konfliktů?
- Silami negativních společenských změn?

Bůh říká: „Táhněte dál“, jste můj vyvolený lid.

3. Jste obklopeni:
- Horami špatné komunikace?
- Mořem nepokoje a nedorozumění doma/v práci/v církvi/ve společnosti?
- Silami emocionálních rozporů a nedůvěry?

Bůh říká: „Táhněte dál“ bez ohledu na to, jaká je vaše situace. Bůh má cestu.

Zdroj inspirace nám říká: „Bůh ve své prozřetelnosti přivedl Židy do pevnosti hor před mořem, aby ukázal svou moc je vysvobodit a viditelně pokořit pýchu jejich utlačovatelů. Mohl je zachránit nějakým jiným způsobem, ale zvolil tuto metodu proto, aby vyzkoušel jejich víru a posílil jejich důvěru v něj“ (Patriarchové a proroci, str. 290).

Tenkrát Bůh učinil jeden ze svých mocných zázraků a přesně tak to udělá dnes! 19. a 20. verš 14. kapitoly 2. knihy Mojžíšovy říká, že Boží oblak se přesunul z místa před Izraelci na místo za nimi, aby je chránil před egyptskou armádou. Pro Izraelce byl tento oblak zářivou záplavou světla, pro Egypťany byl temnou stěnou.

21. verš říká, že Mojžíš vztáhl ruku nad Rudé moře a Bůh vytvořil v Rudém moři velkou dálnici. Oblak zadržel Egypťany, když Izraelci ve víře přecházeli Rudé moře. Dokážete si představit vzrušení více než milionů lidí, kteří procházeli mořem po suché silnici? Umíte si představit to nadšení, když děti viděli ryby, které si tam plavaly jako v akváriu?

Zdroj inspirace nám tuto situaci popisuje silnými slovy opět v knize Patriarchové a proroci: „Lekce, která je zde předávána, platí po všechny časy. Život křesťana je často zavalen nebezpečím a zdá se těžké konat povinnost. Představivost kreslí blížící se zkázu, která je před námi, a otroctví nebo smrt za námi. A přesto Boží hlas jasně říká: „Táhněte dál.“ Měli bychom poslechnout tento příkaz, i když naše oči nedokážou proniknout temnotou a na nohou cítíme studené vlny. Překážky, které nám brání v postupu, nikdy nezmizí, bude-li duch váhavý a pochybující“ (Patriarchové a proroci, str. 290).

Bratři a sestry, vzhlížejte k všemohoucímu Bohu, který vás může provést čímkoliv, čemu budete muset v budoucnosti čelit. Nikdy neztrácejte naprostou důvěru a víru v něj. Vždycky poslechněte jeho příkaz „Táhněte dál.“ Když Izraelci splnili nebem nařízený úkol přejít přes Rudé moře, bylo Egypťanům dovoleno, aby je pronásledovali. Všechno probíhalo podle Božího plánu. Bůh má plán pro tvůj život i pro tuto církev. Nikdy nepochybujte o osudu tohoto mocného adventního hnutí. Je to v Božích rukou. Bůh nám dal prorocké instrukce, abychom znali, jaké bude vyvrcholení velkého sporu – Bůh je vítěz!

Verše 23 až 30 popisují ten neuvěřitelný pohled na egyptskou armádu, která pronásleduje Izraelce jen proto, aby Bůh zázračně odstranil kola z jejich vozů a potom způsobil, že Rudé moře spolkne celou armádu, a dosáhl úplného vítězství. Vidíte, co se stane, když vydržíme. Uvidíme, jak nás Hospodin zachrání. 31. verš zaznamenává: „Tak uviděl Izrael velikou moc, kterou osvědčil Hospodin na Egyptu. Lid se bál Hospodina a uvěřili Hospodinu i jeho služebníku Mojžíšovi.“

15. kapitola 2. knihy Mojžíšovy zaznamenává vítěznou píseň, kterou Mojžíš a děti Izraele zpívali: „Hospodinu chci zpívat, neboť se slavně vyvýšil, smetl do moře koně i s jezdcem. Hospodin je má záštita a píseň, stal se mou spásou. On je můj Bůh, a já ho velebím, Bůh mého otce, a já ho vyvyšuji.“ (verše 1-2)

Bratři a sestry v adventním hnutí, jsme na úžasné cestě. Dívejte se a uvidíte, jak vás Bůh vysvobodí. Boží posel prohlašuje: „Cesta, kterou Bůh vede, může vést pouští nebo mořem, ale je to bezpečná cesta“ (Patriarchové a proroci, str. 290).

Samozřejmě si můžete být jisti, že ať už vás Bůh povolá na jakoukoli cestu, satan vás bude pokoušet, abyste šli opačným směrem. Kdykoliv Bůh řekne: „Táhněte dál“, satan má pro vás připravený krok zpátky. Ale přátelé moji, když stojíme těsně před naším věčným domovem, ten stejný Bůh, který přikázal Izraelcům, aby táhli dál do zaslíbené země a ne zpět do Egypta, vás dnes volá, abyste šli kupředu a ne zpátky (2 Moj 14,15).

JDĚTE VPŘED, NE ZPÁTKY

Jděte vpřed, ne zpátky…! Nepodléhejte mylné představě, která získáva podporu dokonce i v Církvi adventistů sedmého dne, že je potřebné přijímat některé bohoslužebné nebo evangelizační metody jen proto, že jsou nové a moderní. Musíme být opatrní a zkoumat všechny věci podle svrchované autority Božího slova a rad, kterými jsme byli požehnáni ve spisech Ellen G. Whiteové. Neohlížejte se po hnutích nebo megasborových centrech mimo Církev adventistů sedmého dne, která slibují duchovní úspěch založený na chybné teologii.

Držte se dále od nebiblických duchovních cvičení nebo metod duchovního růstu, které mají kořeny v mystice, jako například kontemplativní modlitba, soustředěná modlitba (druh křesťanské meditace se silným důrazem na vnitřní ticho – pozn. redaktora) a tzv. emerging church movement (nové křesťanské hnutí, které se snaží překonat všechny teologické rozdíly mezi církvemi – pozn. redaktora), ve kterém jsou propagovány.

Rozhlížejte se uvnitř Církve adventistů sedmého dne po pokorných kazatelích, evangelistech, biblických badatelích, vedoucích a vedoucích oddělení, kteří mohou poskytnout evangelizační metody a programy, které jsou založené na důvěryhodných biblických principech a tematu velkého sporu.

Jděte vpřed, ne zpátky…! Používejte bohoslužbu zaměřenou na Krista a na Bibli a obvyklou hudbu během bohoslužeb. I když chápeme, že bohoslužby a kultury se ve světě liší, nedělejte krok zpátky k zavádějícímu pohanskému uspořádání, kde by se hudba a bohoslužba stala tak zaměřenou na pocity a prožívání, že byste ztratili ústřední zaměření na Boží slovo. Každá bohoslužba, ať už jednoduchá nebo složitá, by měla dělat jednu jedinou věc: vyvyšovat Krista a ponižovat naše já. Bohoslužebné metody, které vyzdvihují výkon a naše já, by měly být nahrazeny jednoduchým a příjemným zamyšlením nad biblickým přístupem soustředěným na Krista. Definovat to blíže není možné, ale když budete číst v Bibli o svatosti Boží přítomnosti, Duch svatý vám pomůře poznat, co je správné a co je špatné.

Jděte vpřed, ne zpátky…! Stůjte za pravdou, i když se třeba zhroutí nebesa. Nepodléhejte fanatické nebo volné teologii, která bere Boží slovo z pilířů biblické pravdy a základních věroučných bodů Církve adventistů sedmého dne. Nenechte se ovlivnit každým malým rozmarem „nové“ teologie nebo složitými časovými schématy, které vzbuzují zdání, že důkladně vysvětlují neobvyklé nebo těžko pochopitelné koncepty, ale které mají jen málo společného s naší celkovou teologií a posláním. Historická biblická víra Církve adventistů sedmého dne se nepohne. Biblický základ bezpečně vytrvá až do konce času.

Poslechněte si, co je nám řečeno v první knize série Selected Messages, str. 207-208: „Jaká je to autorita, která povede lidi v tomto úseku naší historie k tomu, aby pokoutně a významně pracovali na zboření základu naší víry – základu, který byl položen na počátku naší práce prostřednictvím promodleného studia Božího slova a prostřednictvím zjevení? Jsme lidem, který zachovává Boží přikázání… byla na nás poslána každá fáze bludařství, aby zamlžila naši mysl pro vyučování Slova - zvláště o Kristově službě v nebeské svatyni a nebeském poselství pro tyto poslední dny, jak nám bylo dáno anděly ze 14. kapitoly knihy Zjevení. Adventisté sedmého dne byli přesvědčováni všemi možnými ideami s cílem zaujmout místo pravdy, která byla krůček po krůčku vypátrána prostřednictvím promodleného studia a o které svědčila Boží moc činící zázraky. Ale milníky, které nás učinily tím, kým jsme, mají být uchovány a také uchovány budou, jak Bůh naznačil ve svém slově a skrze svědectví svého Ducha. Volá nás, abychom se pevně drželi, ve víře, základních principů, které jsou založeny na nesporné autoritě.“

Jděte vpřed, ne zpátky…! Stůjte pevně za Božím slovem tak, jak je doslova čteno a chápáno. Musíme samozřejmě pokorně uznávat, že jsme omezené, padlé bytosti, které pozorují skutky neomezeného všemocného Boha. V obou skvělých Božích knihách, přírodě a Písmu, jsou věci, které úplně nechápeme. Ve skutečnosti je nám řečeno, že Ježíšova oběť bude „vědou a písní vykoupených po nekonečné věky věčnosti“ (Velký spor, str. 651). Ale to, co nám Bůh ze své milosti jasně řekl, abychom to brali jako fakt jednoduše proto, že on to řekl, nesmí být zahaleno skepticismem.

Nedělejte krok zpět k tomu, že si budete prvních jedenáct kapitol 1. knihy Mojžíšovy nebo nějaké další pasáže mylně vykládat jako alegorické nebo pouze symbolické. V tomto týdnu jsme opět převážnou většinou hlasů potvrdili, že Církev adventistů sedmého dne učí a věří v biblickou zpávu o stvoření, ke kterému došlo nedávno, v šesti doslovných, po sobě jdoucích dvacetičtyřhodinových dnech. Církev adventistů sedmého dne nikdy nezmění své stanovisko nebo svou víru v tomto základním věroučném bodě. Kdyby Bůh nestvořil svět v šesti doslovných dnech a poté nepožehnal dni sobotnímu, proč ho dnes uctíváme v sedmý den sobotu jako adventisté sedmého dne?

Nepochopit nebo si špatně vyložit tento věroučný bod znamená popřít Boží slovo a popřít smysl hnutí adventistů sedmého dne jako církve ostatků, která je povolána, aby v moci Ducha svatého hlásala trojandělské poselství. Nedělejte krok zpátky k ateistické nebo teistické evoluci, běžte kupředu k prorockému pochopení, že věrnost Bohu, Stvořiteli a Vykupiteli, bude vidět v zachovávání sedmého dne soboty, což bude určujícím znakem Božího lidu v době konce.

Členové Církve adventistů sedmého dne, veďte své vedoucí, kazatele, sbory, učitele, instituce a administrativní organizace k zodpovědnosti vůči těm nejvyšším normám víry, která je založená na doslovném pochopení Písma. Použijte skvělé zdroje, jako jsou knihy o hermeneutice z Biblického badatelského institutu, které nám pomohou poznat správný způsob výkladu Písma.

Opět v prvním svazku série Selected Messages na straně 170 čteme: „Musíme být opatrní, abychom si Písmo špatně nevykládali. Prosté učení Božího slova nemá být zduchovňováno tak, že ztratíme ze zřetele realitu. Nepřehánějme význam vět v Bibli ve snaze vymyslet něco zvláštního proto, aby byla uspokojena chuť, rozmar. Berte Písmo tak, jak je napsáno.“

Chválím Boha za to, že já i Nancy jsme byli vychováni zbožnými rodiči. Ani jeden z nás doma neslýchal znevažující nebo negativní řeči o Bibli nebo Duchu prorockém. Oba dva jsme byli vychováni v bázni před Bohem a v úctě k jeho Slovu.

Před několika týdny jsem během cestování ztratil svou Bibli. Byla pro mě velmi cenná, protože jsem v ní měl poznámky. Bylo to, jako bych ztratil přítele. I když jsem si té Bible velmi cenil a jsem smutný, že ji dnes nemám s sebou, chválím Boha za to, že jsem neztratil Boží slovo. Ani vy jste neztratili Boží slovo! Máte ho v rukou ať už v tištěné podobě nebo na vašem iPhonu, iPADu nebo jiném elektronickém zařízení. Nikdy nesmíme brát za samozřejmé, že máme svobodu číst a studovat Boží slovo. Ellen Whiteová s bolestí mluvila o Bibli v roce 1909, když se naposledy veřejně účastnila zasedání Generální konference. Když domluvila, opustila pódium, ale vrátila se a držela velkou Bibli. Třesoucíma rukama ji pozvedla před shromážděním a řekla: „Bratři a sestry, doporučuji vám tuto knihu.“ Dnes, moji milí bratři a sestry v Církvi adventistů sedmého dne, musíme pevně stát na základu Písma. Jako Boží „lid Knihy“, čtěme Bibli, žijme Bibli, vyučujme Bibli a kažme Bibli se vší mocí shůry.

Jděte vpřed, ne zpátky…! Dovolte Písmu, aby bylo svým vlastním vykladačem. Naše církev už dlouho zastává historicko-biblickou nebo historicko-gramatickou metodu chápání Písma, kdy necháváme Bibli, aby se sama vykládala; řádek po řádku, pravidlo za pravidlem. Avšak jedny z těch nejhorších útoků proti Bibli přichází od těch, kteří věří v historicko-kritickou metodu výkladu Bible. Tento nebiblický přístup „vyšší kritiky“ je smrtelným nepřítelem naší teologie a našeho poslání. Tento přístup staví badatele nebo jednotlivce nad ten prostý přístup k Písmu a poskytuje jim nepatřičný prostor při rozhodování, co je pravdou, a to na základě zdrojů a vzdělání toho, kdo kritiku provádí. Od tohoto typu přístupu se držte dál, protože vede lidi k nedůvěře v Boha a jeho slovo. O této otázce přímo hovoří první svazek série Selected Messages, str. 17-18: „Když lidé ve svém omezeném posuzování shledají jako nezbytné zkoumat Písma, aby určili, co je ispirované a co není, předstupují před Ježíše, aby mu ukázali, že existuje lepší cesta, než ta, kterou nás vedl…nedovolte ani mysli ani ruce, aby se zapojily do kritiky Bible…pevně se držte své Bible takové, jak je napsána, a z úcty k její platnosti přestaňte kritizovat. Poslouchejte Slovo a nikdo z vás nebude ztracen.“

Jděte vpřed, ne zpátky… ! Přijměte Ducha prorockého jako jeden z největších darů, který byl Církvi adventistů sedmého dne dán nejenom pro minulost, ale což je ještě mnohem důležitější, i pro budoucnost. Zatímco Bible je podle našeho názoru nadřazená jako konečná autorita a nejvyšší soudce pravdy, Duch prorocký poskytuje jasné, inspirované rady, které nám pomáhají aplikovat biblické pravdy. Je to průvodce poslaný z nebe, aby dával pokyny ohledně toho, jak vykonávat naše poslání. Je to spolehlivý teologický vykladač Písma. Duch prorocký se má číst, věřit mu, aplikovat ho a propagovat. Nemá být používán jako „hůl“, kterou budete bít lidi po hlavě, ale má být pokládán za úžasné požehnání a také používán jako úžasné požehnání, které směřuje Boží církve v posledních dnech historie této země. Dovolte, abych toto své přesvědčení ještě zopakoval. Na Duchu prorockém není nic zastaralého ani překonaného. Je pro dnešek a dobu, než se Kristus vrátí.

JDĚTE VPŘED

Členové Boží církve ostatku, jak se blížíme ke konci času, Bůh nám říká: „Jděte vpřed.“ Jděte vpřed ve vyvyšování Krista a jeho spravedlnosti a v hlásání Bloží milosti. Jděte vpřed v předávání trojandělského poselství. Jděte vpřed v prosbách o oživení a obnovu. Jděte vpřed v následování Bible takové, jak je napsána. Jděte vpřed ve čtení a dodržování rad Ducha prorockého. Jděte vpřed v tom, že budete světu hlásat dobrou zprávu o spasení a blízkém druhém příchodu Ježíše Krista. Boží milost vede lidi na celém světě k tomu, aby „šli kupředu.“ Musíme neustále ve všech dobách pozvedat prapor veřejné evangelizace. Hlásání Boží milosti a trojandělského poselství mění lidi po celém světě. Duch svatý působí v srdcích těch, kdo slyší toto drahocenné adventní poselství prostřednictvím vašich slov a svědectví evangelia…skrze vaše hlásání Boží milosti. Potřebujeme, aby evangelizace byla začleněna do každé části našeho života tak, jak se to děje na mnoha místech včetně velké Jihoamerické divize, kde „jednotná evangelizace“ je prostě způsob života.

Jeden příklad za všechny pochází s Euro-Asijské divize. Před několika lety byl Vasilij policistou v Moldávii. Přesvědčil se o biblické pravdě a o tomto drahocenném adventním poselství a chtěl být pokřtěn jako adventista sedmého dne. Když své rodině řekl o své nově nalezené víře, jeho otec a matka řekli, že se ho zřeknou. Jeho bratr řekl, že už ho nebude dál považovat za svého bratra. Jeho manželka Galina řekla, že se s ním rozvede, a jeho policejní velitel řekl, že mu nikdy nedá volnou sobotu. Vasilij zápasil s Bohem a modlil se, aby dostal jasnou odpověď na svou modlitbu skrze náhodné otevření Bible na určitém textu. Co by měl udělat? Otevřel Bibli a z Boží milosti mu oči padly na slova z Matouše 10,35-38, kde Ježíš vysvětluje, jak se rodina může stát naším
nepřítelem, a říká, že jestliže milujete otce nebo matku více než Krista, nejste Krista hodni. Vasilij cítil, že je veden k tomu, aby dbal Ježíšova příkazu vzít svůj kříž a následovat ho. Poděkoval Bohu a rozhodl se. Šel do modlitebny Církve adventistů sedmého dne a byl pokřtěn. Když řekl své manželce, že byl pokřtěn, měla už připravené dokumenty k rozvodu. Vasilij se nenechal vyvést z míry, ale řekl jí, že jí miluje.

Galina doprovodila Vasilije, když šel své rodině říct novinku o svém křtu, protože věřila, že oni podpoří její námitky. Ale k jejímu překvapení Vasilijovi rodiče i bratr přijali jeho rozhodnutí bez námitek. Poté šel Vasilij za svým policejním velitelem s napsanou výpovědí a vysvětlil, že byl pokřtěn. Policista řekl: „Co to je? Dej to pryč a vem si týden volna, aby sis mohl věci rozmyslet.“ Po týdnu se Vasilij vrátil a znovu přinesl svoji výpoveď. Místo toho, aby ji přijal, policejní velitel Vasilije povýšil, aby neměl problém se sobotou.

Někdy v té době se u Vasilijovy manželky Galiny v práci vyskytl vážný problém. Pracovala jako pokladní. Denní částka nesouhlasila a firma řekla, že jim dluží peníze. V zoufalství požádala Vasilije, aby se za ní modlil, a on ji pozval, aby se za ten problém modlila s ním. Příštího dne Galina našla účetní chybu, která se týkala přesně té dané sumy peněz. Vasilij ji vyzval, aby své srdce odevzdala Bohu, protože vyslyšel jejich modlitbu, ale ona odmítla.

Později Galinina matka onemocněla rakovinou a Vasilij s Galinou ji navštívili a modlili se za ní. Božím zásahem byla uzdravena! Galinino srdce změklo a ona šla přímo do Církve adventistů sedmého dne a byla pokřtěna. Jsem velmi šťastný, že vám dnes mohu oznámit, že Vasilij Garascuic je nyní hospodářem Moldavské unie a z Boží milosti jsou Vasilij a Galina dnes tady s námi. Mohli byste prosím laskavě povstat? Představují tisíce obrácených mocí Ducha svatého. Chvalte Boha za zachraňující moc jeho milosti!

Moji bratři a sestry, zde v budově Georgia Dome a po celém světě v moci Ducha svatého hlásají Boží milost a trojandělské poselství. Jsme nádherně různorodá církev, ale přesto jednotná v Kristu a tomto drahocenném biblickém poselství. Jsme mezinárodní rodinou z každého koutu zeměkoule a hlásáme Boží milost, jak jdeme kupředu sjednoceni Duchem svatým a našimi základními věroučnými body.

Adventní hnutí v těchto posledních dnech nese světu drahocenné poselství! Hlásáme poselství prvního, druhého a třetího anděla, abychom volali lidi zpět k pravé, biblické bohoslužbě. Jak úžasný Stvořitel! Vykupitel! Velekněz! Obhájce! Přítel! Jak úžasný Bůh!

Ježíš už brzy přijde!! Už brzy uvidíme na východní obloze malý, tmavý obláček, veliký asi jako půlka lidské pěsti. Bude větší a větší, jasnější a jasnější. Celé nebe se vyleje ve vyvrcholení pozemské historie. Všichni ho uvidí ve stejný čas. To bude nebeský zázrak. A usazený uprostřed milionů andělů bude ten, na koho čekáme… ne ten pokorný zlomený beránek, ne velekněz, ale Král králů a Pán pánů, Ježíš Kristus, náš Spasitel! Vzhlédneme a řekneme: „Toto je ten Bůh, na kterého jsme čekali.“ Kristus shlédne dolů a řekne: „Správně, služebníku dobrý a věrný, vejdi a raduj se u svého Pána.“ A my budeme stoupat a setkáme se s Pánem ve vzduchu, abychom šli domů a byli s ním navždy… krásný konec adventní cesty!

Jestliže se Boží úžasná láska a plán spasení - jeho vítězící milost - dotkla vašeho srdce a chtěli byste obnovit své odevzdání se jemu a poslání adventistů sedmého dne, až se vrátíte domů, abyste hlásali jeho milost, budete chtít pořádat o oživení a obnovu ve svém životě i v církvi. Budete chtít přítomnost Ducha svatého a pozdní déšť, když budete hlásat Boží milost. Budete chtít druhým hlásat trojandělské poselství. Budete chtít vložit svůj život a svoje osobní svědectví do rukou Všemohoucího Vykupitele, Velekněze a přicházejícího Krále, abyste soudu čelili skrze jeho krev, jeho zásluhy, jeho milost a milosrdenství… Jestliže si přejete pokorně požádat Pána, aby převzal vedení vašeho života a pomohl vám hlásat Boží milost v těchto posledních dnech pozemské historie, nyní tiše povstaňte a zůstaňte stát v oddanosti k němu.

Zvu vás, abyste přijali podivuhodnou Kristovu milost do svého života, obnovili svůj závazek vůči němu a tomuto skvělému adventnímu hnutí, abyste hlásali Boží milost a požádali Boha, aby pomáhal církvi „jít kupředu“. Než zazpíváme závěrečnou píseň a dostaneme závěrečné požehnání, hledejme Boha společně na modlitbě… Zvu vás, abyste zůstali stát a obrátili se k člověku vedle vás nebo za vámi… a v upřímné a pokorné modlitbě proste Pána o oživení a obnovu, aby Duch svatý mohl vést Boží církev ostatků, až „půjdeme kupředu“ a budeme hlásat Boží milost a trojandělské poselství. Modleme se společně a zůstaňme stát.

Zdroj: www.casd.cz


"Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne" | Přihlásit/Vytvořit účet | 187 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 21. srpen 2010 @ 19:17:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že Kristus příjde říká tahle chiliastická sekta už skoro 200 let. Pořád mi nejde na rozum, jak se k ní mohou ostatní protestanté hlásit.



Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: salom v Neděle, 22. srpen 2010 @ 00:04:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim si ,ze od vzniku cirkve verici ocekavaji Jezise Krista a jestli jsou Adventiste sekta nevim ,to same rikali o tech kteri v ranni cirkvi nasledovali uceni Krista( znovuzrozeni zide + pohane)  Jestli vite, kdy apostol Pavel udelal nejvic stanu?(zivil se tim) Prvniho dne tydne (nedele) ,protoze byl nejvic odpocaty -)   Pan Vam zehnej bratri a sestry  Adventisti      Ps; nekolikrat jsem tady byl napaden ,ze jsem Adventista,tak opakuji znovu ze nejsem,at Vam usetrim cas a psani-)



Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 22. srpen 2010 @ 22:00:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říci málo slovy mnoho je obrovské umění, ale mnoha slovy neříct vůbec nic je ještě větší.



Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 23. srpen 2010 @ 10:20:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme vděční za to, jak mnohými způsoby Bůh vedl svou církev v tomto týdnu.

Podľa komentáru brata Gibieca církev CASD je asi ťažko božou. Uvádzam celý jeho komentár o tejto církvi:

Ezech.13,1-9...                              Kdo jsou adventisté sedmého dne?                                                            24.2.1999
Hovořit o adventistech sed. dne, znamená hovořit o falešném hnutí (vzniklo v r. 1831-1844), hovořit o falešných prorocích - učitelích, o sektě, která se vždy a v každé době uměla přizpůsobit každé vrchnosti - státu. Základní znaky sekty dle Bible: falešní proroci - učitelé, vymyšlené bludné nauky a zvlášť enormní chtivost peněz. 2,Petr.2,1-3...
Fal. proroka poznáme, když někdo něco prorokuje,  má vidění do budoucna, odvolává se, že to má od Boha. Když se to nesplní víme, že je to podvodník - služ. satanův, falešný prorok.5,Moj.18,...20-22. To je i případ Wiliama Millera, amerického venkovana - farmáře a jeho resortní kolegyně E.G.Whiteové, která navštěvovala (byvše metodistkou) Millerovy přednášky, stejně tak James White (příští její manžel), který byl millerovským kazatelem.
W. Miller, průkopník adventního hnutí(1831-1844), začal v r.1831 hlásat, že P. Ježíš přijde na tuto zemi (očisti ji) v r. 1843 a učiní konec. (Totéž hlásali i další fal. pror.) Výpočet pro r.1843 Miller získal z Bible, Danielovo proroctví 8.kap., kde 2300 večerů a jiter = 2300dní zaměnil na 2300 let a chytrou - ďábelskou kombinací s kap. 9. pror. Daniele vykouzlil r. 1843. Že se jednalo o podvodníka, fal. proroka, svědčí nesplněné proroctví o příchodu Páně na tuto zemi v r. 1843, toto se nenaplnilo ani 22.října 1844 po pečlivě provedené korekci.
W. Miller (později baptista) byl podvodník, falešný prorok. O tom informují i polští adventisté sed. dne v brožurce "Falešní proroci", kterou napsal G. Baron (vydala církev a.s.d., "Znamení doby" 1962, Varšava). To znamená, že nebylo a není pravdou, že Millera, který nevěřil Bibli, vyučoval Bůh a jeho andělé, jak o něm nesmyslně píše jeho kolegyně ze stejné branže E.G. Whiteová ve své bájné knížce plné halucinací (1.Tim.4,7), pod názvem "Zkušeností a vidění" (1924) str. 191-194. Věřit tomu může jen začátečník, který Sl. Boží a dějiny a.s.d. vůbec nezná. Učit tyto nesmysly může jen  výhradně kazatel, jenž si libuje ve lži nebo chce žít z práce jiných nebo kazatel s Laodicejským duchem, který je prázdný jako sud (Zjev.3,14-18). Stejný bůh a duch, který vyučoval Millera, působí v adventismu po dnešní den.
Po fiasku 22. října 1844 se stal zázrak. Hned příštího dne adventní sektu zachraňuje od krachu adventní "spasitel" Hiram Edson, jemuž Millerův bůh zjevuje skrze svého ducha světlo o svatyni. ("Adventní dílo" Loughborough, str.33) Co zřetelně a jasně spatřil (!?) viz "Úvahy pro modlitební týden" (1976, str.32-33).
Trochu to seřadím, co ten Millerův - adventní bůh a jeho duch toho 23. října 1844 (a také v dalších dnech a létech) adventistům zjevil - nakukal: P. Ježíš vchází do svat. svatých; vešel k Otci; vešel na svatbu. P. Ježíš jako velekněz začal ve svat. svatých službu. Začalo smíření; krev P.J. začala platit; P.J. začal očisťovat celou svatyni od hříchů. Začal vyšetřující soud, počínaje mrtvými konče žijícími. Začalo (plně) trojandělské poselství. P. Ježíš dostává království. V roce 1844 skončilo 2300 let, výpočet je správný, ale Pán prodlévá atd. Uvedené body (i jiné) závislé na r. 1844 (a.s.d. učí po dnešní den) jsou mírně řečeno hloupost, protože žádné Biblické proroctví - žádné dění na r.1844 není závislé.
Z Bible a dějin (také Apokryfy, Bib.Sl., Novotný) je známo, že vidění a čas, které trvalo 2300 večerů a jiter (=2300 dní) naplnil malý roh (Daniel 8,9-25...) král syrský Antiochus IV zvaný Epifanes = osvícený (175 - 164 př.Kr.), který pronásledoval, mučil, zabíjel ty z lidu Božího, kteří vzdorovali násilné helenizaci. Také zastavil oběť ustavičnou, znesvětil svatyni atd. Celé toto vidění podmíněné časem trvalo 2300 več. a jiter tj. 2300 dní, tj. 6 let, 4 měsíce a 20 dní. Po naplnění vidění a času (2300 več. a jiter) přišlo uvolnění pro lid Boží, svatyně byla očistěna a ustavičná oběť (zastavena Antiochem) obnovena. Tvrzení adventistů sed. dne, že vidění a čas (2300 v. a j.) naplnil Řím, jako malý roh, je takový nesmysl, jako tvrzení, že věří Bohu - Kristu - Bibli - že jsou lidem Božím.
První fáze adventismu (obelhávání lidí) skončila 22.10.1844 a druhého dne tj. 23.10.1844, začala druhá fáze obelhávání lidí pod vedením povedené dvojice Whiteových. J. White, výborný organizátor, vybudoval a zformoval církev a.s.d. a E.G.W. se záhy stala adventní prorokyní a po dnešní den moderní Huldou. ("Modlitební týden", 1970, str.45 a 46) Ve skutečnosti je to Noadie, fal. prorokyně Neh.6,14.; Jezabél, Zjev.2,20...
První vidění (byla v nebi) = halucinace o nebes. svatyni. Viděla v prvním oddělení - svatyni dva "kamrlíky", v jednom adventisty a v druhém svět. Pak vidí Otce s Ježíšem na trůně a satan je také přítomen. Pak vidí jak Otec vstal a jede za oponu, dveře do svat. svatých, usedl na (druhý) trůn. Pak jede P. Ježíš za oponu, zavřel za sebou dveře a vjel do svat. svatých oblečen v šat se zvonky. Opona nebo dveře byly otevřené (P. Ježíš asi špatně zavřel) pro paní Whiteovou a ona vstoupila. Jinde jenom nahlédla do svat. svatých. Satan však zůstal v prvním oddělení = svatyni. Zástup z jednoho "kamrlíku" = svět, se skláněl ještě před prázdným trůnem u něhož stojí satan. Ve svatyni svatých P.J. zvedá víko truhly ukazujíc Whiteové desatero na kamenných deskách. Čtvrté přikázání vidí obestřené světelnou září, jinde vidí zaříci kruh nebo třpytivý věnec. V chrámě také viděla kamenné stoly se jmény 144 000. (Židle asi budou také z kamene, bylo by vhodné, aby si každý adventista s.d. vzal nějaký polštář pod "*****lku", aby nenastydl.) Dále viděla strom života celý ze zlata (na ovoce budou a.s.d. potřebovat diamantové zuby). Viděla také 144 000 a.s.d. jimž Bůh oznamuje den i hodinu příchodu Ježíšova. V nebi také viděla malé děti s křidélky, "frkající" z místa na místo. A ukončím ty nesmyslné řeči babskou básní o andělech navštěvujících zemi, kteří mají zlatý lístek (propustku - píchačku), kterým se legitimují andělům u brán města (vrátní ve vrátnicích) při vcházení a vycházení. Všechny ty whiteovsko-adventní nesmysly dovedu pochopit, ale nechápu jak mohla vidět Otce, Syna, satana, anděly a nikde nepotkala tu třetí osobu - bytost (údajně Ducha Sv.) z té katolické trojice. Tato bytost je uznávána i protestanty včetně adventisty sed. dne. Tento duch zavedl (dříve) katolíky a (později) všechny protestantské sekty, včetně sekty a.s.d. do náruče bezbožné vrchnosti (státu), nacistů - fašistů, komunistů, "demokratů" a bezpečně je vede na smrt. Přísl.14,12. Veškeré nesmysly v tomto odstavci, co vidění E.G.W. o nebeské svatyni, čtenář najde v její  fantastické knize, pod náz. "Zkušeností a vidění".
Vidění = halucinace H. Edsona  (stejně tak halucinace Whiteové) o nebes. svat. zpracoval Grosier a podrobné vysvětlení o svatyni vyšlo už počátkem r. 1846. (viz "Advent. dílo" str.33) No a největší nesmysly byly na světě od r. 1844.
A nyní něco pro zasmání. W. Miller prokazatelně falešný prorok (zemřel 1849) a jak oněm píše E.G.W., že se postavil proti světlu z nebe, že nepřijal posel. třetího anděla (sobotu), že byl pod mocí satana atd., přesto jeho kolegyně, taktéž falešný prorok (jak si ukážeme), nazývá W. Millera služebníkem Božím (!!) a co je největší "sranda" dává mu spasení. (viz "Zkušeností a vidění" ,1924, str.215...218-219) Jak vidno Whiteová je přece jenom nějakým bohem, (dává spasení) i když menším od svého pána, který trůní se svoji partou andělů pod mrákotou. Juda v.6. Stejně tak činí bohové jiných sekt, (existuje mnoho bohů a mnoho pánů 1.Kor. 8,5) slibující svým členům - modlářům, lhářům, cizoložníkům atd. spasení. Ani p. Veselý, ostravský kaz. a.s.d., není výjimkou i on dává svému zemřelému bratr. Husarovi (šéf autodílen) spasení.
Mezi sektářskými bohy, bůh a.s.d. je bohem bezkonkurenčním. Jednak je to bůh v babské sukni, v jedné osobě bohem, prorokem i učitelem a také, což je unikát, napsal adventní bibli = 63 knih s "velkou duchovní moci". (viz "Modlit. týden" 1970, str.46.) První její kniha = advent. bible  pod názvem "Zkušeností a vidění", psaná ang. r. 1851. Dle E.G.W. tato kniha má božskou pečeť věčné pravdy. (viz "Zkuš. a vid." 1924, str.3) a poslední knihu "Život a práce" napsala r.1914-1915. (dle T.J. Zigmunda) V "Advent. díle" (Loughbourough) str.109 čteme: " Svědectví (White) jsou z téhož ducha a téhož směru, jako Písmo sv. (!!) VY JSTE SE ÚPLNĚ ZBLÁZNILI!!! "SVĚTLO"  z knih E.G.W.  - ducha prorockého = advent. bible, je tak pronikavě ostré, že všichni a.s.d. oslepli (Skut. 9,3-9; Zjev.3,...17...) a pokud se neobrátí skončí smrti Přísl. 16,25!
Co se organizace týče, do roku 1853 nebyla žádná. Pak to začalo, jen to hlavní uvedu. V r. 1859 vymysleli desátky pro vydržování kazatelů a od r. 1861 začalo (trvá po dnešní den) strašení členů (Malach. 3,8-10) a plnění kapes podvodných sektářských pastýřů. V r. 1860 si dali název a.s.d. Vymysleli generální konferenci v  čele s předsedou, která je po dnešní den v advent. org. pokládána za nejvyšší moc! (Tzn. ne Bůh - Ježíš - Bible, ale další adv. bůh. 1.Kor. 8,5) V r. 1861 dali si závazek, že budou zachovávat přikázání Boží a víru Ježíšovou atd. V r. 1863 byla generální konference úplně organizována. (viz "Advent. dílo" str. 74-79) Výdělečný podnik advent. sekty byl dobudován, kazatelé mohli v plné míře "rýžovat zlato" na chudých členech. Chudoba Whiteových skončila a zvlášť v době, když se J. White stal tři krát "papežem" gener. konf. (viz "Modlit. týden" 1970, str.46) Co se týče desatera Božího, to je jenom plácání hubou. Advent. sed. dne to věrná kopie farizejů a zákoníků z prvního stol. a zvlášť co se týče svěcení soboty. Milování Boha, věrnost, poslušnost, oddanost, důvěra atd. advent. sed. dne je cizí. A co se bližního týká, toto milování ukázali už v 1. svět válce (1914-1918) střílením do bližních což pokrytecké vedení Německa, bratři Schuberthovi a Obländer mistrně a směšně obhájili v brožurce "Der Christ und der krieg" (1917) a také mazaný pan T.J. Zigmund ve dvou spisech "Kde je pravda".
Nyní pár exkluzivních proroctví z repertoáru ducha prorockého paní E.G.White = boha a.s.d. Už v r. 1842 E.G.W. pevně věřila, že Pán brzy přijde ("Zkuš. a vid." str.7). To "brzy" (první) už trvá 155 let. Po fiasku 22.10.1844 měla první halucinace v prosinci. Pak měla další a další. V r. 1850 viděla, že služba P.J. ve svat. svatých bude brzy ukončena. ("Zkuš. a vid." str.44) To (druhé) "brzy" už trvá (zatím) 147 let! (Škoda, že v nebi nemají kalkulačky, počítače, bylo by to dříve) Ve stejném roce (1850) věštila, že ti kdož přijali pravdu (a.s.d.?), že mají jenom několik měsíců k poznání advent. učení a Pán přijde. ("Early writings of Mrs. White" str.64-67) Těch pár měs. se už natáhlo (zatím) na 1764 měsíců! V r. 1856 E.G.W. káže v Battle Creek (Mich.) kde věštila, že z přítomných tohoto shromáždění, někteří zemřou, někteří se dožijí sedm posledních ran a někteří se dožijí proměny (za živa) při příchodu Páně. ("Testimonies for the church" sv.2, str.131-132) Od doby jejího věštění uběhlo již (zatím) 141 let, všichni už jsou dávno mrtví, včetně E.G.W. (zem.1915), zatím co rány a příchod Páně je stále v budoucnu. To je další pádný důkaz o jakého proroka se jedná. Že babizna z Endor (1. Sam.28,...7-19) byla lepší spiritistkou - věštkyní než E.G.W., není nejmenších pochyb, neboť její věštba se splnila! 1.Sam.31,1-6. Kdyby E.G.W. byla ženou, která věří Bohu - Sl.B., byla ženou s bázní Boží (Přísl.Šal.9,10) nikdy by ve shromáždění nekázala - neučila, neboť Bůh to ženám přísně zakázal. 1.Kor.14,34-38 Jedině baby, E.G.W. a její kolegyně z některých sekt tento příkaz nerespektují. Co se týká 144 000, že to budou živě proměnění a.s.d. včetně nebo navíc s E.G.W., je holý nesmysl. Slovo B. srozumitelně hovoří, že 144 000 znamenaných bude (výhradně) ze všech pokolení synů izraelských. Zjev.7,...3-8...
To je jenom část nesmyslných vidění a proroctví "ducha prorockého", za kterého se E.G.W. vydává. Dobře to řekla o sobě:"... to poselství je od Boha, nebo není. Svědectví jsou buď od Ducha Božího nebo od satana." (Test.Vol.5.p.671) Kdo má zdravý rozum snadno pochopí, že vidění E.G.W. není od Boha, že je to svědectví falešné! Někdo může namítnout, zdali E.G.W. se neodvolává na SLOVO BOŽÍ - JE PSÁNO??? Nezapomeň, že stejně tak postupoval ďábel, když sváděl P. Ježíše. Mat.4,1-6-11! A pamatuj (!), že do plného poháru s čistým - chutným vínem (= Slovo B.) stačí nakapat pár kapek prudkého jedu a je z toho nápoj smrti. A to je případ E.G.W. - a.s.d.! Stačí jenom malinko něco změnit - ubrat - přidat (5.Moj.12,...32; Zjev.22,18-19) a "chutný koktejl" smrti je hotový. Tak jako Šimon mámil lidi svými čáry, maje se býti nějakým velikým (Skut.Ap.8,9.10.11), stejně tak E.G.W. maje se za něco (= ducha prorockého) mámila lidi a mámí nadále svými babskými básněmi = svoji literaturou (1.Tim.4,7;Tit.1,14) a ad. sed.dne v tomto mámení lidí pokračují po dnešní den.
Stručně ještě bych se zmínil (o advent. spěchu) o trojanděl. posel. ze Zjev.14,6-12. Stručně: 1) Bojte se Boha; 2) Padl Babylón; 3) Kdo se pokloní šelmě (= papeži - řím.kat. sektě), kdo přijme znam. šelmy ( dle advent.) neděli. Do 22.10.1844 advent. 2. a 3. anděl. posel. nehlásali, neboť tomu nerozuměli! Přesto hlásali konec světa a ukončení všech prorockých období (což je k smíchu) rok 1843 až 1844. (viz. Advent. dílo, str.20) Druhý advent. anděl začal hovořit po 23.10.1844, po fata morgáně H. Edsona o nebes. svatyni. A třetí advent. anděl začal hovořit o šelmě a jejím znamení, po setkání E.G.W. s Batesem o sobotě r. 1846 (viz Advent. dílo str. 52), nebo po halucinacích E.G.W. o nebeské svat. o ověnčené sobotě r. 1846-1847 ? Ti kdož nepřijali v tomto čase advent. poselství 1. a 2. anděla a vylučovali ze sboru ty, kteří advent. báje přijali, už byli byli nazváni Babylónem, bez ohledu na třetí anděl. posel. o šelmě a jejím znamení. Tak povstal v té době (dle adventistů) dvojí lid. Na straně jedné Babylón, zastoupený šelmou (= papežství) a všemi protestant. sektami, které přijaly znam. šelmy (dle advent.) neděli a na straně druhé adventisté (poz. a.s.d.) údajně Cír. ostatků, kteří šířili báchorky E.G.W. o nebes. svat. včetně ověnčené soboty, svěcenou a.s.d. židovsko - farizejským způsobem. Jenže přišlo 20. st. pro a.s.d. čas lásky a milování a velikých změn. Zamilovali si bezbožnou vrchnost fašistů, komunistů, demokratů a hlavně obrovské vzplanutí lásky a milování k bratrskému Babylónu, zas. mnohými protest. sektami, na čele se Šelmou = řím. kat. sektou. V bratr. lásce a milování se scházejí při ekumenických pobožnostech, modlíce se společně za jednotu Babylónu. Proto i advent. "papež" R.S. Folkenberk změnil Bibl. znění trojanděl. poselství, které opsal z jakési bájné knihy (We still believe str.51), aby se nedotkl svých milujících spolubratří, bratrského Babylónu.(ta změna, viz Modlit.týden 1998, slovensky str.7)
To málo co jsem napsal, bohatě stačí k pochopení kdo jsou adventisté sed. dne. Je to sekta, jejž nauka stoji na zfalšovaném pror. (Dan.8-9 kap.) a zvlášť na halucinacích fal. pror. E.G.W. o nebes. svatyni. Tato sekta vznikla v USA, jako i Mormoni, „Svěd. Jehovovi“, Korešova sekta, scientologie a jin. USA je země velkých možností, ale také země největších náboženských blbostí. USA, největší producent a exportér náb. blbovin (sekt) do celého světa. Přemýšlej o tom!
Adventisto, proč dáváš peníze za pokrm, který nenasycuje?! Izaj.55,...2.... Proč živíš parazity?! Izaj.56,10.11.12.
Tím bych ukončil babsko - advent. báje i nesmyslný čas trojanděl. poselství.        Jen dobré přeje pisatel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Napsal O. Gibiec, U farmy 347, 734 01 Karviná - Ráj



Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 23. srpen 2010 @ 17:17:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že adventisté se stále nepoučili z těch jejich bludů a  z Bíle paní a naopak je to čím dál tím horší.



Re: Kázání předsedy celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 23. srpen 2010 @ 20:09:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jsem adventista a také se mi nelíbí tato přednáška. S mnohým nesouhlasím. Obzvláště s tím vyvyšováním naší církve, jak kdyby člověk mohl být spasen skrze příslušnost k nějaké denominaci. Nesmysl.



Stránka vygenerována za: 1.55 sekundy