Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 454 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478702
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak je to s Jidášem?
Vloženo Pondělí, 02. srpen 2010 @ 23:28:00 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.

Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.Prosím, nerozumím tomu, proč je Jidáš viněn ze zrady, když z biblického textu se mi zdá že je zřejmé, že Jidáš vykonal pouze to, k čemu byl předem vybrán, podobně jako třeba Maria nebo samotný Ježíš. Víc hlav prý víc ví. Pomůžete mi v tom udělat, srozumitelně, pořádek?
                                                                                                                                Clouseau (Růža)







Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Jak je to s Jidášem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:01:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím,



Zajímavá otázka. Odpověď je jednoduchá, ale možná napoprvé trochu těžko stravitelná.


Tedy: To, že je něco předurčeno nás ještě nezbavuje odpovědnosti.


Na toto téma jsem zde kdysi napsal sérii 11 článků zabývajících se předurčením. Snad budou k užitku.

Zde je odkaz:

Předurčení není fatalismus


Další odkazy:

Zlo v plánu dobrého Boha

Biblická Theodicea



Přeji požehnané studium.


reformovaný





Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď je jednodušší, než se zdá: Nauka o předurčení není pravdivá.



Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. srpen 2010 @ 14:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně předurčení nás zde matou dva pohledy, které (abychom Písmu porozuměli) se musíme naučit rozlišovat.

1.) Boží vševědoucnost - Bůh stojí nad během času, vše je pro něho jako přítomnost (Jsem který jsem).
Nesnažme se to pochopit, pochopit Boží velikost je nad naše možnosti.
Z tohoto pohledu Bůh zná dopředu všechno, co uděláme, jak se rozhodneme. Veškeré výroky v Písmu o tom, že Bůh někoho dopředu určil ke spáse, nebo k záhubě, je třeba vnímat optikou tohoto pohledu. Bůh to o nás ví, ale on to nerozhodl. On by si přál, aby všichni lidé byli spaseni (1 Tm 2,4), nechává však člověku prostor, aby si sám vybral, sám si zvolil způsob života jako cestu ke spáse, nebo do zavržení (Dt 28).

2.) Svoboda lidské volby - Člověk se rozhoduje pro to dobré, nebo pro to špatné v naprosté svobodě. Nikdo ho do hříchu nenutí, nikdo ho dopředu neodsoudil k záhubě.
Nikdo také dopředu neurčil, že zhřeší (pak by přece nemohl být ani potrestán za hřích!).
Jen Bůh to už dopředu zná a tak mohl i Jidášův hřích zahrnout do svého plánu spásy.
Jidáš tedy nebyl vybrán ke zradě, on se tou "lidskou optikou" rozhodl pro zradu naprosto svobodně a sám.


Další věcí je, jak Písmo naznačuje, že Jidáš byl v době zrady v určitém stupni posedlosti satanem.
(L 22,3)
Tehdy vstoupil satan do Jidáše příjmením Iškariotského, který byl z počtu těch dvanácti.

Já bych si nedovolil vůbec srovnávat závažnost Petrova zapření s Jidášovou zradou. Ani bych si nedovolil posuzovat čin samotného Jidáše. To nám přece vůbec nepřísluší. Jestli Jidáš dovolil satanu, aby ho ovládl, pak už za své skutky třeba ani nebyl plně zodpovědný. Ale to už jsou jen takové spekulace a je to věcí Kristova soudu.



Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 03. srpen 2010 @ 23:16:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.Prosím, nerozumím tomu, proč je Jidáš viněn ze zrady, když z biblického textu se mi zdá že je zřejmé, že Jidáš vykonal pouze to, k čemu byl předem vybrán--

nad tím jsem se taky před pár lety zamýšlel,církev to vždy vysvětlý tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá-tedy Jidáš se sám rozhodl ke zradě,ale přitom to bylo dopředu předpovězeno:-)



Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 04. srpen 2010 @ 08:37:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jidáše je mi líto jako člověka, který si zvolil špatnou cestu. Možná Pán Ježíš mohl být zatčen i jiným způsobem bez zrady blízkého člověka. Ty varianty zatčení mohly být různé. Ale ukřižování bylo v plánu Božím. Pán Ježíš musel na popravu jako nevinný. To byl Boží plán spasení.Snad jedině Marie to chápala ze všech nejvíce. Ona znala tajemství Jeho narození a věděla a tušila, že jí potká velké utrpení. Ale kdo z ostatních to věděl? Jidáš byl člověk, který asi toužil po pozemské slávě, moci i majetku. Měl prostě takovou povahu a svým způsobem podobné sklony míváme každý.  Pro něj byl pravděpodobně Ježíš jen pozemský král. Možná si v duchu vypočítával, jaké bude mít postavení v tomto království, když se tak s Pánem Ježíšem zná. A moc si přál, aby se už něco stalo. Vždyť už o Něm ví, jakou má moc, jak poroučí  živlům, léčí nevyléčitelné a křísí mrtvé.  Copak jsou pro něj nějací vojáci překážkou? S nimi snadno zatočí a konečně se stane králem. Proč by to on, Jidáš, nemohl urychlit? Takové plány asi byly v jeho duši a Pán Ježíš do duše učedníků viděl velmi jasně. Proto věděl, že ho Jidáš zradí, a proto na to upozornil. Další důkaz  božství Ježíše. Viděl do lidských duší. A tak se také stalo. Co Jidáš čekal ?  Že teď nastane království s Ježíšem a On se svými nepřáteli zatočí svojí obrovskou mocí. Ale skutečnost nastala jiná. Ježíš nečiní zázrak. Je jako beránek a dokonce Petrovi zabrání, aby zakročil mečem. Nechá se smrskat do krve a pak tak vysílený, že ani neunese svůj popravší nástroj, kráčí k místu popravy. To byl pro Jidáše, ale i pro učedníky, krutý šok. Ztratil naději v pozemské štěstí a neuvěřil ve štěstí vírou v Ježíše. Ale kdo to tehdy chápal?  Petr třikrát svého Pána zapřel. Pod křížem nebyl nikdo, kdo by zvolal:“ Je nevinný. pusťte ho:!“ Jistě, že by se nic na situaci asi nezměnilo, ale jistě by to bylo Pánu Ježíši milé. Jedině jeden z lotrů na kříži se k Pánu Ježíši obrací s nadějí a napomíná svého druha. A také se mu dostane slibu spasení, že s Pánem Ježíšem bude v ráji.

Učedníci až po přijetí Ducha Božího všechno pochopili a dostali schopnosti k šíření evangelia. Kdyby Jidáš nedal přednost touze po pozemském štěstí z majetku a moci, byl by možná jeden z nich a také by dostal dar Ducha Svatého. Bohužel. Osobní tragédie!

Člověk, který ztratí naději jako Jidáš, který si ani neuvědomí, že existuje pořád ještě nějaká záchrana a možnost odpuštění i pro něho, který se dopustil špatného činu,bohužel se rozhodně skoncovat se životem. Je to projev absolutního zoufalství.


A tak je mi Jidáše líto. A kolik lidí kolem nás skoncují se životem, protože v dané chvíli  nevědí o naději v Pánu Ježíši a jejich situace se jim zdá nepřekonatelná.? Trápí je třeba zdraví, zklamání v lásce, finanční situace, abstinenční příznaky z návykových látek a jiné ?


Kéž bychom měli moudrost a sílu těmto lidem pomoct!!!


Tak chápu Jidáše já, František






Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 04. srpen 2010 @ 22:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl vybrán bez šance na nápravu. Bůh , protože je věčný, viděl konce jeho rozhodnutí. To špatné co Jidáš udělal je, že kradl penize ze společné kasy týmu učedníků, kteří bývali s Ježíšem. Protože to nevyznal jako špatnost ( rozuměj "hřích") svému Mistru o kterém věděl, že "ví všechno" a hřích držel ( tajil); tak se jednoho krásného dne stalo, že do něj vstoupil Satan a vedl před Sanhedrin , do zrady, prostě do průšvihu. Vedl ho tam ovládnutím mysle ( duše) a to ve chvíli, kdy Satan potřeboval. 

Poslední šanci dostal od Ježíše v zahradě Getsemane ve slovech : " Příteli, nač jsi přišell ? " . Tady měl Jidáš padnout na kolena a prosit o odpuštění zrady svého Mistra. Jeho srdce bylo obsazené ďáblem pro nevyznaný hřích. Přestoupil zenit ( dvakrát až třikrát Bůh mluví k člověku tak mocně, že je veden k pokání a přijetí odpuštění z Boží ruky) a pak pro něj nebylo návratu zpět. Skončil jak skončil. Určitě si ho Bůh nevybral ke zradě . Jen věděl, kdo ho zradí ( protože je Vševědoucí a Věčný). Naopak, dal mu desítky šancí k vyznání hříchu a nápravě. Budiž pro nás varováním slova jedné písně " Hříchy tvý tě jednou doženou".

Vážení, neberme na lehkou váhu sílu hříchu. Je to vstupní brána ( a to i u věřících) ke vstupu démonských sil. Opevnění se v naší duši s cílem ovládnou myšlení( n ducha, tam nesmí, ale ovládnou duši člověka). O co se "hraje" je vždy duše člověka. Komu patří je důležíté. Jsou dvě možnosti : Bohu nebo ďáblu. Jidáš ve své svobodě rozhodování se přiklonil ke špatné straně a nesl následky stejně jako každý z nás podkud dá prostor Nepříteli

Nezlobte se na mě, ale přiopadá mi to, jakoby si určité názorové skupiny buď námět k diskusi "objednali" u svých známých nebo,.... že by si ho napsali sami ? ( pod různými jmény). Cíl je rozvinout diskusi jednou ve prospěch Svědků, podruhé ve prospěch Adventistů a potřetí ve prospěch Kalvínistů nebo další směrů. Nevadí, ale férové by bylo předložit úvahu a k ní opravdu věcně, biblicky diskutovat a nedělat to stylem, kgerý se tady v poslední době objevuje. Někdo napíše kdejakou "kravinu" a pak se k tomu objeví nic něříkající diskuse včetně urážek . Nedá se nic dělat, takový je vliv postmodernismu na Církev. Učím se v tom orientovat, aby mě neujel vlak



Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 19:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem na tom velmi podobně, jako tazatel, alespoň co se týče pochopení některých míst v bibli. Myslím si však, že obvinění Jidáše ze zrady je nutné. Kdyby takto obviněn nebyl, mohl by se přece každý pachatel trestného činu odvolávat na to, že provedl pouze to, co mu bylo předurčeno. Všichni přece cítíme, že jsme za své činy zodpověděni. I Jidáš si to přece musel uvědomovat. Jinak by mohl zůstat naživu a hájit se že to byl jeho úděl aby zradil. Takže vlastně způsobem svého konce přiznal vinu. Četl jsem si tady některá dřívější témata a diskuze k ním a ( na nikoho tím teď nechci nějak útočit) pokud jsou lidé, kteří jsou si už teď jistí svým spasením nebo pokud je víra dar a my víme, že ale nejsme tedy všichni obdarovaní, (proč?) tak tyhle skutečnosti, které opravdu nechci popírat, svědčí o tom že je toho mnoho co je dáno předem. Já tomu osobně moc nevěřím, že je to tak silně předurčeno. Mnohé z křesťanství, jak ho chápu, by ztratilo význam. Jak říkám, jsem na tom možná ještě hůře než 
    Clouseau (Růža)



Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 09:41:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdysi jsem četl jednu knížku kde se autor zabýval úvahami o Jidášovi v souvislosti s reáliemi Vyvoleného národa té doby a způsobem uvažování obvyklým u lakomců. Největším paradoxem je že těch třicet stříbrných za které bylo později koupeno hrnčířovo pole bylo směšnou částkou za takový čin. Naprosto nepatrnou ve srovnání s politickým a ekonomickým užitkem který si od toho vládnoucí elita slibovala. Podle těchto úvaj měl Juda Iškariotský dva hlavní motivační důvody. V první řadě chorobnou lásku k penězům která přerůstala do dětinské pošetilosti. Která se pravděpodobně poprvé projevila když ukrádal ze společné kasičky. Za zády svého Mistra o kterém se dalo důvodně předpokládat že mu to neunikne. Obecně prý platí a já si to myslím také že člověk který se oddává hříchu nedělá čím dál větší skutky zla které by budily obdiv ale naopak čím dál tím menší a odpornější. Obrazně řečeno nekrade čím dál tím větší drahokamy mocným králům ale svačiny ubohým a chudým dětem. Jidáš prý velice toužil po resortu financí v pozemském království a strašlivě ho rozzuřilo a zdrtilo když pochopil že žádné bohatství nebude. Pravděpodobně velice brzo, měl na rozdíl od ostatních pragmatickou povahu. Zatímco ostatní odmítali Kristovo (i svoje) utrpení, říkali to se nemůže stát a špekulovali jak by se to všechno mohlo naplnit bezbolestně tak pochopil že je ze světského hlediska všechno v háji a pravděpodobně ztratí i život. To byl druhý motivační důvod. Jak se zachránit a neviděl žádné spolehlivé východisko. Na jedné straně politická a ekonomická moc Vyvoleného národa plus armáda celé římské říše a na straně druhé mocný a vědoucí Mistr který ho mohl podle jeho představ potrestat nevídaným způsobem. Vsadil na Veleradu a kontaktoval jí. A pak se jeho situace zhoršovala a zoufalství zvětšovalo s každým dalším krokem. Nabídli mu směšnou částku, která se mu ze začátku zdála lákavá než si to nechal projít hlavou a jednali s ním krutě a s posměchem. Teď už věděl že na sebe všechny upozornil jmenovitě a může se stát i to že Mistr nějak vyvázne a on bude potrestán jako špatný agent a podvodník...........Velerada si ho pravděpodobně vychutnala a dusila ve vlastní šťávě. Na internetu koluje takové fiktivní vyhodnocení apoštolů moderní personální agenturou. Podle něho by byl Jidáš nejvhodnějším kandidátem na vedení církve a Petr nejhorším. Podloženo mnoha modelovými situacemi ze života obou.
Na tom že je Bůh Vševědoucí a Všemohoucí nevidím nic divného a díky tomu může z lásky a milosrdenství měnit dokonce i svoje vlastní plány a rozhodnutí jak je zaznamenáno mnohokrát v Bibli. Věřím tomu že i zlo slouží volky - nevolky k naplnění Božích záměrů. Samostudium Bible bych příliš nedoporučoval. Nejlépe mi vyhovuje ten způsob kdy se při každé mši čtou úryvky ze Starého zákona, Epištoly a Nového zákona které spolu nějak souvisejí a modlí se a zpívá vhodný žalm a písně k nim. Varoval bych se jednostranných závěrů. Doma nám také jednou říkali že nemáme sahat na špinavé věci a podruhé že máme jít vyhodit odpadky. A platilo obojí.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy