Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501802
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dotaz pro odpůrce soboty
Vloženo Úterý, 20. červenec 2010 @ 09:30:34 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

Matouš 24:3  Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"

Matouš nezmínil, o které učedníky jde. Marek hovoří o těchto čtyřech:

Marek 13:3-4  Když se pak posadil na Olivetské hoře naproti chrámu, ptali se ho soukromě Petr, Jakub, Jan a Ondřej: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení času, kdy se toto všechno naplní?"

Matouš 24:15-16  "Proto, když uvidíte `ohavnost zpustošení´, o níž mluvil prorok Daniel, jak stojí na svatém místě (kdo čte, rozuměj), tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají na hory. Kdo bude na střeše, ať nesestupuje, aby si ze svého domu něco vzal. A kdo na poli, ať se nevrací zpátky, aby si vzal svůj plášť. Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí. Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den. Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude."

Ježíš hovoří o zkáze Jeruzaléma, ke které došlo kolem roku 70 po Kristu. Moje otázka je nabíledni:

Proč v sobotní den? Jak tomu rozumíte?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Dotaz pro odpůrce soboty" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 11:48:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Ježíš hovoří o zkáze Jeruzaléma, ke které došlo kolem roku 70 po Kristu."

Evidentně ne:

"Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude."

To se v roce 70 nestalo.

A aby bylo jasno - nejsem odpůrce soboty. Kdo ji chce zachovávat, ať ji zachovává! Jsem odpůrce přikazování soboty... :-)




Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Viz Mikael. Tentokrát s ním souhlasím snad ve všem a také si myslím že je především řeč o Kristově druhém příchodu a začátku opravdového světa (ten konec nám pořád vnucovali a vnucují aby v nás vyvolali strach z Ježíše Krista a odpor vůči němu) a pravděpodobně je v tom i jistý obraz římské okupace a pádu Jeruzaléma v roce 70 n.l. Bibli vnímám tak že pokrývá a obsahuje různé věci a roviny a je nadčasová.
To ale zdánlivě posiluje Vaši teorii. Sobota by měla zůstat až do Kristova království, ne jen do roku 70. Já to vidím tak že možná Ježíš použil společný výraz pro svátek a sobotu, nebo že zrovna neviděl důvod proč by v danou chvíli měl vysvětlovat posun dne společenství s Bohem když mluvil o něčem jiném dřív než přišel čas a použil to na zdůraznění svého varování. Nevím jak to přesně bylo a nedokážu se do zvyklostí a víry tehdejšího Vyvoleného národa vcítit natolik abych jednoznačně určil proč bylo pro ně utíkat v sobotu tak zlé. Zvlášť když podle Krista mohli konat dobro, sloužit bližnímu nebo dokonce vyprostit zapadlého oslíka. Podle svědectví blahoslavené Kateřiny Emmerichové Svatá rodina sobotu striktně dodržovala a přerušovala cestu a to i když směřovali do Betléma aby se tam mohl narodit Mesiáš nebo utíkali před Herodem v době kdy byl Ježíškovi asi rok.  K pobití dětí betlémských podle ní došlo asi o 6 měsíců později a vojáci šli i po malém Janu Křtiteli, proto ten limit dvou let. Možná by se mnozí byli opravdu nechali po povoleném počtu kroku zabít na místě.
My se v pátek postíme a vzpomínáme na Kristovo umučení, zvlášť ve tři hodiny po obědě. Sobotu máme jako den památky Hospodinova odpočinku po stvoření a společenství s Adamem a Evou a kromě toho je zasvěcena Panně Marii (obojí oficiálně vyhlášeno papežem) a neděli jako den vzkříšení a společenství.



Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 07:57:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo se na onom místě vyjadřuje k obojímu. Jak ke konci světa, tak i k pádu Jeruzaléma. není to nic neobvyklého, takových míst s vícerými významy je v Písmu bezpočet.

U obhájců správnosti svěcení soboty mně zaráží to, že zcela ignorují místo Písma, které mluví o jiném dni odpočinutí, než je sobota. Já chápu, že jim to nehraje do not, ale dá se to klidně ignorovat, jako by toho nebylo?

Židé měli jako vyvolený národ příkaz slavit sobotu, protože člověk ještě nebyl vykoupen Kristovou obětí. I Kristus odpočíval v hrobě v sobotu.

Křesťan však nalézá své odpočinutí v Kristu - a to v Kristu vzkříšeném.
Odpočinutí nedělní v Kristu vítězném, živém a vzkříšeném, nikoli v Kristu sobotním.

Zde tedy už vůbec nejde o Kristovo sobotní odpočinutí, ale o odpočinutí naše v živém Kristu!
Vždyť nevstal - li Kristus, marná je celá naše víra!
Ale Kristus vstal - a musí to být kdesi vidět!

Celou dobu se tu dušujete, jak je Kristus středobodem vašich životů a v čem vlastně? A jak?
Když odmítáte přijmout věc tak jednoduchou a prostou, Kristovo nedělní vítězství nad smrtí.

Není v historii světa většího okamžiku hodného slavení, není dne, který by přinesl lidstvu větší požehnání ...
Lpíte na liteře Zákona soboty, která byla přece stvořena pro člověka, k jeho prospěchu, nikoli obráceně!

Však naším prospěchem je už dneska jenom živý Kristus. Ten, který je pánem i nad sobotou!
K čemu by byla jeho oběť, pokud by mělo všechno zůstat postaru a nic se nezměnit?



Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 15:16:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si přeci jenom myslím, že ta pasáž hovoří o zničení Jeruzaléma Římany v roce 70. Nevylučuji, že to je také předobraz do budoucna.

Lukáš 21:20  "Když však spatříte Jeruzalém obležený vojskem, tehdy vězte, že se přiblížilo jeho zpustošení.
21  Tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají do hor a ti uprostřed něj ať vyjdou a ti, kdo jsou na venkově, ať do něho nevcházejí.
22  Neboť to budou dny pomsty, aby se naplnilo všechno, co je napsáno.
23  Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí, protože na zemi bude veliká tíseň a hněv proti tomuto lidu.
24  A budou padat ostřím meče a jako zajatci budou odvedeni mezi všechny národy a po Jeruzalému budou šlapat pohané, dokud se časy pohanů nenaplní."

Na jiném místě Ježíš hovoří o Jeruzalému toto:

Lukáš 19:43  Přijdou na tebe dny, kdy tě tví nepřátelé obklíčí valem a oblehnou tě. Sevřou tě ze všech stran
44  a srovnají tě se zemí, i tvé syny v tobě; a nenechají v tobě kámen na kameni, protože jsi nepoznalo čas svého navštívení."

Pokud jste někdo četli Židovskou válku od Flavia, tak jeho popis událostí kolem r. 70 koresponduje s tímto Ježíšovým proroctvím. Římské jednotky pod vedením Tita přitáhly a oblehly Jeruzalém. Po chvíli se Římané stáhli, aby oblehli Jeruzalém za nějakou dobu znovu. Zvláštní. Ježíš řekl, až uvidíte Jeruzalém obležený vojskem, utečte, přiblížilo se jeho zpustošení. jak by mohli utéct, kdyby je Římané obléhali už napořád? A když se hovoří o velkém soužení, tak co může být horšího, než když někoho hlad donutí sníst vlastní dítě??
Toto byla Boží pomsta nad Jeruzalémem, který nepoznal Mesiáše. Židé pak byli zajati a odvlečení Římany, město zničeno, chrám srovnán se zemí, přesně, jak předpověděl Pán Ježíš, že zde nezůstane kámen na kameni. Římané původně chrám zničit nechtěli... Dílo náhody, že začal hořet nedopatřením? Od té doby zde zůstala pustina až vlastně do 20. století, kdy se Židé pomalu začali stěhovat do své vlasti.



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy